Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Takk skal dere ha damer og grattis til dere også.

 

Nå har jeg tapt meg 8 kg på ikke altfor lang tid, men jeg skjønner ikke hvorfor det ikke merkes mer enn det det gjør. 8 kg er jo en del synes jeg da. Kanskje jeg har mye innvendig fett som må vekk? Ikke vet jeg. Jeg fortalte en dame at jeg hadde gått ned 8 kg og hun sa: Hvor sitter de kiloene da? så det synes dårlig, men i følge vekta er de borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen

 

Ny dag, nye muligheter ;) Fantastisk Kikk, at du har gått ned 8 kilo allerede. Kjenner meg igjen der, at man ikke kan se det, men har man mye å ta av, so tar det en stund før det kan sees for allmenheten tror eg B) Måler du deg? I so tilfelle er eg sikker på at du har minket en del i cm. Ikke bry deg om hva andre sier til deg, du veit sjøl at du har gjort en flott innsats, og bare la tankene dreie seg om det :) Og når det virkelig begynner å synes, og man da får kommentarer, ja da kan man bare sole seg i glansen :D

Ha fortsatt en fin dag til alle sammen, vi står på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig sur kommentar fra den dama, kikk!

Noe feiler slike folk.

8 kg er masse!

Men vi som har streva med disse kiloene i årevis er ofte flinke til å kle oss i " skjule klær". Og derved ser ikke folk at man går ned heller.

Vi får passe på å synlig gjøre det for oss selv, tegne diagram, legge kilo på benken, osv og ikke minst skrive opp hva som er gevinsten, i alle henseende.

Jeg tok en InBody test på senteret her, som viste at innvendig fettprosenter hadde gått mye ned etter mye trening, det var en kjempegevinst for meg som har høy kolesterol og mye hjerte/kar i familien. Men det syntes ikke utenpå...og er ennå en del å strekke seg mot.

 

Så vi vinner masse på hver kilo som går av!

 

Så får en bare synes synd på de som ikke kan glede seg med andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såååå enig - ikke bry deg om sure kommentarer Kikk! Kjenn bare på gleden inni deg og følelsen av at klærne sitter løsere smile.gif

Her ble det stillstans denne uka. Ikke akkurat hva jeg håpet da, men heldigvis ble det ikke opp i vertfall. Så får jeg satse på bedre resultat neste uke. Føler meg litt i bedre form nå så i morgen tror jeg at jeg skal forsøke en lett treningsøkt igjen. Er akkurat ferdig med trykkbølgebehandlingen og har fått noen øvelser jeg skal gjøre så jeg skulle gjerne ha kommet igang så jeg ser om behandlingen har hatt noen effekt. Kjennes ganske bra ut nå, men jeg fikk beskjed om at smertene kunne komme tilbake når jeg startet å trene men at det bare var en overgang før jeg fikk trent opp styrken igjen. Så da krysser jeg fingre for at det stemmer tongue.gif

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 8 kg ned, kikk! :)

 

Blås i den sure dama, kommentaren hennes sier alt om henne selv (møkkapersonlighet) og ingenting om hva du har oppnådd (stålvilje-kikk!)! Tenk heller på de 16 smørpakkene (det er IKKE småtteri!) du nå har vinket farvel til - og gjør deg klar for de neste 16 smørpakkene, heiaheiaheia!

 

God torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia jenter..!

 

Noen dager siden sist, men jeg var fornøyd på onsdagens veiing..

Det var meningen å skrive mer onsdag kveld, men så fikk jeg et "kick" og gikk igang med opp-pussing av tv-stua i kjelleren. Har irritert meg lenge og så tenkte jeg som "sinnasnekkeren" sa til mange damer--hvorfor vente på mannen når det ikke blir noe av det. Etter mange års ekteskap blir jeg like overrasket over hvor vanskelig det er å trekke opp denne mannen av godstolen--men jeg gikk igang..Første kvelden satt han i en stol og så på mens jeg malte, med kommentarer som jeg "valgte" å ignorere og kommentere på en morsom måte og le av det.. Men etterhvert fikk jeg lurt en kost i hånda på ham og siste strøk idag måtte han ta for jeg har malt på meg en vond arm og skulder..

Hvor mye trimpoeng og penger det har blitt vet jeg ikke, men idag har jeg 1,7 trimpoeng på trimsykkel.

Kjekt med OL--men det skal bli godt med vanlige kvelder igjen også..

 

Kikk-jeg føler med deg.. Det er så godt å vite at du takler denne dama.. Ikke sikkert det var vondt ment..Men vi går stadig videre.. Tenk 8 kg er kjempebra--det er over en klestørrelse det..Og om du måler cm i livet som jeg gjør, så vil du merke det godt..

Mitt livmål har minket 6 cm siden nyttår--det kjennes og jeg kan bøye meg uten at jeg slter meg ut..

 

Kom igjen damer -vi er flinke. Og så må vi ha litt kos i helgen..Jeg hadde 6 after eight lørdag kveld, da var det heldigvis tomt i boksen :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jammen jeg gjøre også Mia. Bare begynne når ting skal gjøres. Ikke lett å få de opp av stolen eller sofaen nei.

Denne uka gikk ikke så bra. Det ble bare 0,2 ned. Synes jeg hadde fortjent litt mer. Det var ingen utskeielser. Da blir det verre neste mandag. Gubben fyller 50 torsdag. Da skal vi ha en 3 retters middag med god vin. Lørdag er det full rulle med masse fristelser. Planen er å ha stålkontroll frem til lørdag med noe utskeielse torsdag. Fredag og søndag blir veldig minimalt med lite kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Halloisen :rolleyes:

Nei, dei karane ekje enkle av og til, prøver å få med meg min ut å gå, men han meiner at noen må være heime å trimme fjernkontrollen også :angry:

Men eg er nokså fornøyd med -0,7 kg forrige uke :) Det går nedover sjøl om eg synes det går seint. Kjekt å være på 80-talet ivertfall.

 

Dei bursdagene får vi ofte, var i bursdagsselskap til svigerinna mi i går, og da ble det Pavlovakake og vafler. Men men, søndagene er min kosedag, so det får bli som det blir. Er vel derfor det går litt seint nedover også, men det er viktig å kose seg :P

 

Er skikkelig ruskevèr her i vest no for tida, so turane ute blir ikkje altfor lange nei. Men eg har mine faste dager med aktivitet, yoga mandager, svømming tirsdager og torsdager. So blir det gåturer innimellom..... Gleder meg til det blir vår og sommer, da har eg planer om mange fine fjellturer. Håper bare vi får en flott vår og sommer B)

 

Ha en fin dag folkens, det skal eg ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med nedgang og mange trimpoeng til en del av dere.

 

Her står det stille. Det ble 2 dager med overtid i forrige uke også, og så reiste vi til datteren min noen dager. En tur i skogen, og resten bare butikker og husarbeid. 3 trimpoeng blir jeg ikke rik av. :D/> De er på plass i sparebøssen.

 

Nå er det vanlige dager i 4 uker, og så reiser vi til Syden for 1 uke. Målet mitt var jo at jeg skulle ned til 80 før påske, og det vil si ca 82 før ferien. Skal holde hardt. Men det hadde vært fint å ha litt mindre "muffinsmage" til jeg skal ligge i solen., Det er den som er mitt største problem. Og så blir en jo litt redd for diabetes og hjerte/karsykdommer.

 

Skal stå over kaker og gotteri nå fram til ferien. Nå har jeg sagt det her så da må jeg holde det.

Og få mine 7 trimpoeng. Ha en fin uke.

 

 

Maxvekt 01.01.2013 90 kg

September 2013 83 kg

Februar 2014 87 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand forrige uke og opp 700 gram denne uka! Ikke akkurat etter planen men slik ble detangry.gif

Har egentlig ikke noen god forklaring bortsett fra at jeg var syk i 14 dagen og da ble det ingen trim + at kostholdet ikke var optimalt. Spiste ikke kaker og snop så det er ikke årsaken, men sammensetning av maten var nok ikke spesielt bra. Men denne uka har startet bra, har spist "riktig" mat men har ikke registrert i dagbok. Trimmen er fortsatt ikke helt som den skulle for jeg blir fort sliten så kroppen er nok ikke helt frisk ennåwink.gif Men det er blitt over 10 000 skritt hver dag siden søndag, og i går passerte jeg faktisk 15 000 så jeg har da rørt litt på megtongue.gif Men som sagt har jeg fått dårlig uttelling på vekta! Men jeg gir meg ikke og håper på bedre resultat neste veiedag.Ha en fin kveldsmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og vel overståttt helg!

Det var stillstand på onsdag, men har hatt ei travel uke og det ble ikke prioritert å gå inn på forumet..

Veldig dumt og nå har jeg vært i bursdag i 2 dager og her sitter vi i ro og mak etter feiringen og oppryddingen med RESTER. Er skikkelig søt nå, kan dere tro-men nå har jeg funnet fram vannflaska..

Vet ikke hvordan dette går, men det blir ikke ned. Greide ikke målet for februar, manglet 1 kg.

Er ut og reiser og er hos min datter, videre til Gøteborg og hjem om 10 dager. Imorgen skal jeg ut og gå,, Er i Lørenskog og det finnes sikkert en tur i omegn hvor vi kan gå utenom trafikken.. :rolleyes:

 

Forresten så jeg et roapparat i gangen her og trimsykkel, så da kan jeg tjene litt penger i morgen..

Var opptatt med utlodning tidlig i uka og satt på senteret og solgte lodd til inntekt for kirka, (ei arbeidskirke med lav takhøyde) Onsdag-lørdag kom det inn over 40000 kr. og det er helt utrolig hva som kan samles inn..Men vi hadde mange fine hjemmelagde gevinster..og det frister. :rolleyes:

 

Da starter vi med nye ark i morgen, det skal gå greit,-- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 0,2forrige uke, men det hadde jeg regnet med etter festen vi hadde lørdag. Den gikk kjempebra og mannen min ble skikkelig overraska. Han satte veldig pris på at jeg hadde laga fest for han og at alle hadde klart å holde det hemmelig. Han hadde i hvert fall mistanker.

Planen fremover nå er å holde fokus frem til 25 mars. Da skal vi en tur til Wien. Det ser jeg skikkelig frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Jaja, stillstand denne veka :angry: forbaska irriterende siden eg synes eg har vært soooo flink. Notert alt eg har spist, og har 19,4 trimpoeng og 75000 skritt. Denne uka skal det ivertfall spisast meir, har lagt på mellom 1400 og 1500, men denne uka skal eg komme meg opp i 1600 og kanskje litt meir. Blir det økning på vekta da, ja då veit eg ikkje ka eg skal gjere :blink:

 

Men men, ny veke nye muligheter, og her i vest har vi jo so flott vèr, at det "klør" i beina for å komme seg ut og bare gå :)

 

Må visst lage meg en ny dato på delmålet mitt også <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært vinterferie med to barnebarn, så vekta har ikke blitt prioritert. Hos bestemor får de forresten sunn og god mat, men det blir lItt baking osv også. Vi har da trimma litt og, i svømmehallen og småturer i skogen, selv om tåka har satt seg fast i tretoppene...

 

Februar ble en elendig måned mht vektnedgang, men heldigvis mister en ikke håpet. Det er et eller annet med motivasjonen som svikter her! Må finne igjen den!!

 

Leser nytt fra forskning idag. Kroppsfasong og vekt blir i stor grad bestemt av medfødte, arvelige faktorer. Halvparten av den voksne befolkning i Norge veier nå for mye, og hver 10 ende av oss har helsefarlig fedme. De statistikken skyldes flodbølgen av tilgjengelig mat som pøses over oss, og et adskillig lavere aktivitetsnivå enn for noen tiår siden.

Forskning viser også at de fleste som slanker seg ikke går ned mer enn 5-10 % av kroppsvekten! og de fleste øker igjen.....til over det de veide før.

Hjernen vår er så lur at den oppfatter enhver vektreduksjon som en trussel mot kroppen, og setter inn Forsvaret i form av økt matlyst, nedsatt forbrenning og mer effektiv forbruk av muskler...

Og legger vi på oss, godtar kroppen de ekstra kiloene med en gang, og innlemmer også dem i forsvaret...

 

Henger nok igjen fra dengang man måtte sloss for ressursene...ganske snodig at ikke det har forandret seg over så mange år. Darwin ville nok ha fått noe å fundere på der?

 

Jaja, tenkte å starte friskt med et mål på minus 3 kg i mars. Og jobbe med å finne motivasjonen, selv om det er innlysende grunner i massevis. En må finne gleden i det, ligger nok mye der...

 

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å melde fra denne kanten. Vekten står stille. Jeg prøvde 5:2 dietten, men ble uvel av å spise så lite. Kvalm og hodepine.

 

Håper du fant en bilfri vei på Lørenskog, Greit å gå fra Ellingsrud til Mariholtet, eller fra Losby til Mønevann og innover. Ellers er det mye fortau å gå på.

 

Nå er det endelig slutt på overtid og jeg får tatt mine treningsøkter som planlagt. Det ble 6 poeng i forrige uke. Sykkelen er på plass på kjelleren foran en TV så nå er det bare å tråkke ivei.

 

Håper på å kunne rapportere et bedre resultat neste uke. Fokuset forsvant i mammas 85års dag, jobbing og div styremøter. :(/>

 

Jeg burde ikke si ja til å være med i div styrer. Det tar for mye tid. Skal jo forberede meg også.

 

Ha en fin tirsdag og om dere finner det fokuset jeg mistet så del litt med meg. :unsure:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen følelsen Radiogaga når en har lagt litt ekstra innsats i trim og ikke får forventet resultat. Har opplevd dette flere ganger og det er litt irriterende at det ikke gir utslag på vektahuh.gif Men det slipper etter hvert hvis en fortsetter trimmenwink.gif Var kjempeflink forrige uke (måtte ta igjen fra da jeg var syktongue.gif) så det ble i overkant av 21 trimpoeng og nesten 85 000 skrittsmile.gif Og som deg Radiogaga forventer jeg resultat på vekta denne uka! Har akkurat kommet hjem fra trening og i dag hadde jeg PT-time og jeg er helt skjelven. Det var så vidt jeg maktet å løfte vannglasset da jeg kom hjemlaugh.gif Blir nok så jeg kjenner det i muskulaturen i morgen!Reiser bort gjennom jobben i morgen og er ikke tilbake før torsdagskveld så denne uka blir det veiing på fredag (eller kanskje det blir i morgen?) Litt spennende hvordan det går denne måneden for det blir mange overnattinger på hotell!

Ha en fin kveld smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dagen i dag har vært litt vanskelig. Jeg har vært sulten i hele dag. Har spist det jeg pleier, men det har blitt litt småsmaking på jobben. Ikke slike enorme posjoner men det skal jo ikke mye til før det merkes. Skal prøve å huske det jeg har puttet i munnen og føre det inn i dagbok, så får jeg se hva fasiten sier. Hadde i det minste en sunn og kalorifattig middag. Lettsaltet torsk m/ brokkoli og kokte gulrøtter. Ingen smør eller potet. Håper jeg ikke er så fysen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Betty Blue. 1,1 kg ned på en uke.

 

Det kjennes ikke ut som om jeg har gått ned, veier meg på onsdag.

 

Jeg har nå fått på plass trimsykkelen i kjelleren og gå ned for å "tjene penger." Brukte pulsbelte i går og jobbet hardt for å få 1 trimpoeng under 5 mila. Både sykkel og styrketrening. Synes det er lettere å få forbrent kalorier på treningssenteret. Sikker vanen. <_<

Er imponert av radiogaga som får til nesten 20 trimpoeng pr uke.Nesten 3 pr dag. Trimmer du på senter hver dag?

 

Bruker dere GR's anbefalte kosthold, eller noen av alle de andre metodene som finnes?

 

Ha en fin, sunn og aktiv mandag. Jeg gir meg ikke selv om det ser litt håpløst ut. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Så bra Betty Blue. 1,1 kg ned på en uke.

 

Det kjennes ikke ut som om jeg har gått ned, veier meg på onsdag.

 

Jeg har nå fått på plass trimsykkelen i kjelleren og gå ned for å "tjene penger." Brukte pulsbelte i går og jobbet hardt for å få 1 trimpoeng under 5 mila. Både sykkel og styrketrening. Synes det er lettere å få forbrent kalorier på treningssenteret. Sikker vanen. <_</>/>

Er imponert av radiogaga som får til nesten 20 trimpoeng pr uke.Nesten 3 pr dag. Trimmer du på senter hver dag?

 

Bruker dere GR's anbefalte kosthold, eller noen av alle de andre metodene som finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei hei :-)

 

Neida, er ikkje innom treningssenter i det hele tatt. Svømmer i ett strekk i 50 minutter to ganger i uka. So er vi noen venninner som går på fjelltur to ganger i uka med hundene våre :D/> Da går vi ofte i 3 timer, og du veit, det blir det trimpoeng av. Disse turene har vi samme dag som eg svømmer. De andre dagene går eg som regel litt over en time på tur.

 

Men forrige uke hadde eg "bare" 13,9 poeng :P/> Og vekta, den tror eg har hengt seg opp. Heilt stillstans i 3 veker no :(/> veit ikkje ka galt eg gjør, men at det er frustrerende? Fytti katta...JA. Men mister ikkje motet, eg står på, for det må vel slippe taket snart :blink:/> Denne uka ser eg at eg har spist mellom 1400-1500 kalorier.

Kjem meg søren meg ikkje opp i 1600. Eg MÅ bare fokusere på det trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...