Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Halloen Enna! (føler meg som en prest der du bekkjenner dine synder...) :P Nei, jeg synes du har vært flink jeg. Kakestykket, i noen settinger/kulturer er det uhøflig å si neitakk, men du spiste ikke opp hele og stykket var ikke stort. Og du var bevisst i hva du spiste! Det synes jeg er flott. At du i tillegg tok deg en god treningsøkt. "mitt barn, du er tilgitt...om det er noe å tilgi da! :) )Og om vekta di ikke går ned denne uken, vel da stagnerer den bare en uke og det er ikke verdens undergang! Du har hatt en flott helg, kost deg, og det skal du unne deg! I morgen er mandag og da kommer knekkebrøda frem igjen! :)

 

Ha en finfin søndags kveld ladies! ;) nyter å være inne, det er møkkavær ute... ;)

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

NED 0,5 KG siden forrige uke!!!! Jeg er UNDER 68 kg. Jeg vet ikke når jeg var det sist!!! VIderegående??? Dette fortjener en aldeles fantastisk schubbidua heidundrende schwingom MED hælspark!!!! N´est ce pas???? Oui, très bon :lol: . Очень Ñ…oÑ€oший ;) , very good, strålende!!! Zer gut (???? Jeg kan bare ikke tysk!!!)

 

Det var bare det jeg ville melde inn en mandags morgen.... UTEN Optimistabakke, men MED Enna-løping!!! (Hi-hi!!!) Men takk for "tilgivelsen", Optimista. Du fattet poenget. Det viktigste er at jeg innrømmet fredagen, var bevisst i går. Da har man en slags kontroll, uansett!!!!!

 

Take care.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julesang fra linken:

40 år og ned 12 kg – noen som blir med

melodi: Å jul med din glede

Til informasjon: tekst i parentes skal ikke synges....

 

"Å jul som du dreper, vår vektreduksjon,

takk herren du varer få dager

Vi løper og svetter bort hver kalori

for kilo'ne skal aldri få "kvila"!.....

Vi springer opp en trapp

Vi løper lett om kapp!

Så glad er vi, så glad er vi (jaja glad og glad..)

for jula skal vi seire i sammen!

I sammen!"

 

Vi løper og hopper og bokser i vei

og koser oss så med litt kake

Så roper vi høyt: se til og kom deg ut (liiitt dårlig rim her...)

for nå må du treningen smake.

Vi løper fort og tenk -

tar planken på en benk.

No´n push-ups før vi tar en dusj,

(så svinger vi oss rundt før vi spiser og spiser.... (var det en litt dum slutt))

vi tar din:

I jula skal vi seire i sammen, i sammen

 

Når styrke du trener blir kroppen din sterk

og kondis er viktig for hjertet.

Få treningen inn i din daglige plan

så går det så lett uten smerte..

God mat må vi alle ha og frimerkene små

de bruker vi så godt vi kan

I julen skal vi seire i sammen, i sammen.

 

Når jula den kommer med kaker og mat,

og alt som er godt står på bordet.

Er Haksnes og Bam-Bam og Enna parat

når Optimista slår hardt i bordet!

Se å få skoa på!

Og pell deg ut å gå!

Så flink er vi,

så flink er vi!

Og jula den beseires i sammen, ja i sammen!

 

Pepperkakemenn byr seg freidig til oss,

de ønsker at vi skal de smake!

Mot slike "demoner" vi ei lenger sloss,

nei - vi ser oss aldri tilbake!

For oss så er det nå salat

og masse annen deilig mat!

Det er så godt!

Vi blir så flott!

For jula skal vi klare i sammen, ja, i sammen!

 

Når fredagen kommer da er vi så glad

for nå kan vi frimerker "slikke"

Vi planlegger dagen med mat og med trim

for sprekke det vil vi jo ikke.

Litt kaffe i en kopp

no´n kjempehøye hopp

så danser vi

og er så fri.

Vi gleder oss til julen og maten - og praten...

 

Hallooooo....

 

Dette er så siiiiinnnnsyyyyyyykt bra :D Jeg skal printe ut og ta med til alle på kurset imorgen - dette er inspirasjon til alle...

haha...må le tilbake til Optimista som forsøkte og få diktet mitt til å passe inn i sangen..."flirer" her nå assa..det var nok ikke lett tenker jeg :-)

 

Ja , også blei jeg tatt på fersken av Optimista på facebook på lørdag... Jeg var rett og slett så dum og legge ut bilde av en deilig, saftig ribbe med sprø svor...nam nam.. Kommentaren til hu borti vekk i stan var bare " hmmm..." Ja hvor godt smakte den ribba etterpå da liksom...

Neida, ribba smakte fortreffelig. Tok akkurat passe stor bit, hoppa over øl & aquavitten, men koste meg selvfølgelig med et glass god rød italiener :)

Vi må huske på at : vi skal spise 35 måltider pr uke..hvis et par av de ikke er etter boka, ja da har vi ytterligere 33 måltider som vi kan hente oss inn på - det var noe og tenke på det girls :)

 

Vel, vel, vi skal kose oss og nyte dagen:-)

 

Damer - ha en fortreffelig mandag, kos dere og tenk fornuftig..

Vi høres snart igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NED 0,5 KG siden forrige uke!!!! Jeg er UNDER 68 kg. Jeg vet ikke når jeg var det sist!!! VIderegående??? Dette fortjener en aldeles fantastisk schubbidua heidundrende schwingom MED hælspark!!!! N´est ce pas???? Oui, très bon :lol:/> . Очень Ñ…oÑ€oший ;)/> , very good, strålende!!! Zer gut (???? Jeg kan bare ikke tysk!!!)

 

Det var bare det jeg ville melde inn en mandags morgen.... UTEN Optimistabakke, men MED Enna-løping!!! (Hi-hi!!!) Men takk for "tilgivelsen", Optimista. Du fattet poenget. Det viktigste er at jeg innrømmet fredagen, var bevisst i går. Da har man en slags kontroll, uansett!!!!!

 

Take care.

 

Bravissimo :D:D tittentei svansesving på denne assa...

 

klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna - du RULER!!!! B)/> (Guri, glad jeg ikke rota med tastaturet der, gitt.... :lol:/>

 

Her svinges og danses det! Gratulerer!! :D/>

 

Selv er jeg kommet inn i en god periode igjen!!

Har jo ikke vekt, og har bestemt meg for å ikke gå på den på jobben før den 01.12.12 heller. Da håper jeg å være enten der jeg var før jeg glapp taket litt, eller aller helst - akkurat litt lavere! :P/>

Vet ikke hvordan det ligger an heller, for den buksa jeg målte etter - den spjæra!! :o/>

He, he - neida damer, tørk av dere gliset - det er ikke som dere tror!

Det var favorittbuksa mi, og den er blitt brukt MEGET flittig det siste 1,5 året. Det som skjedde, var ganske enkelt at jeg hadde på meg støvletter en dag, og da med buksa nedi disse. Hva skjer da når man setter seg på huk? Jo, den sitter liksom "fast" nedi støvlettene. Og stoffet over lårene var blitt temmelig tynnslitt etter flittig bruk. Så ja - den spjæra tvers over hele låret....

Det hører med til historien at jeg da hadde det travelt og var på vei til konferansetime på skolen for 15-åringen.... Løsning? Stiftemaskin!! ;)/> Det skal også sies at jeg hadde jakka over fanget under hele konferansetimen! ;)/>

 

Haksnes - jeg håper dere sang pent på kurskvelden!

 

Optimistisk klem fra Bam-Bam! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies!

Optimista taster noen ømme (bokstavelig talt) ord her.. har vært på kickboksing og fikk juling... men først Enna; super gratulerer så masse med vekta! Det er bare helt fantastisk! Jeg er utrolig stolt av deg! Og et levende bevis på at det går an å "sprekke" totalt og allikevel ikke gå opp i vekt! Bare å være bevisst på hva man spiser alle de andre dagene som du og så flott sa Haksnes! hehe jeg måtte bare si hmmmmm på fjesboka til deg! Men den så knallgod ut den ribba...sikla igjen som seg hør og bør... men du spiste fornuftig og det er superflott! ;)/> henger over skulderen din når du minst aner det vettu!

 

Bam-Bam, må flire av buksa di...må si du var oppfinnsom! ;)/>

 

Måtte ta meg en tur på vekta etter treninga nå i dag... vekta har stått stille så lenge på 70,5 - 70,6.... nå gikk den fra 69,9 til 70,1...69,9 - 70,1 og slutta på 70,1...;)/> nedgang siden sist og jeg nærmer meg sakte men sikkert det magiske målet, å være under 70 kilo! jeg gir meg ikke! ;)/>

 

Må gi meg nå, er så mørbanka i hele skrotten! Haksnes, håper sangen slo an på kurset - vi vil ha tilbakemelding please! ;)/>

 

Ha en super kveld flotte ladies!

stor god klem til dere alle! ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiftemaskin... det hørtes ut som noe for meg :lol: . Jeg hadde gardiner med "bortheng" i stua mi for mange år siden... de festet jeg med knappenåler i steden for å sy! Så Stiftemaskin er definitivt et alternativ neste gang! Tusen takk for tipset!!! :P

 

Det er litt fristende å sende sangen inn til GR sentralt, men den er jo litt intern, kanskje??? Haksnes vi FORLANGER rapport!!! Gleder meg til å høre hva damene syns om den. ;)

TIrsdags morgen. Og jeg har det egentlig litt travelt, måtte bare innom dere en liten tur for å si god morgen :) .

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg er treig.... ikke før du skriver er du ikke en anstendig bestemor forstod jeg hva Bam-Bam kunne ha skrevet hvis hun hadde rotet med tastaturet.... gud så treig jeg er (eller prektig hihi :P )

 

Hadde synest det var artig om de sentraslt i GR fikk seg en skikkelig julesang, den kan synges av både store og små! :)

 

gikk på vekta igjen i dag tidlig - tirsdags morgen er egentlig veiedagen min... det er jo på morninger jeg pleier å veie meg.. hvis det er det samme til uken DA skal jeg fortelle hvor mye (knis knis lite) vekta viste, for det er faktisk forskjellig vekt avhengig av når man veier seg... ok ok ok Enna, Haksnes og Bam-Bam...ok ok ok....(sett han i die hard filmen han lille karen..sier ok ok hele tiden?..)i dag tidlig viste vekta 69.8!!!!!! dvs i løpet av en dag går kroppen min opp væskenivået med 300 gram, for i går kveld veide jeg 70,1... hmm hva skal jeg tro på.... hva skal jeg tro på....dere bestemmer :)

 

ha en super dag ladied! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg er treig.... ikke før du skriver er du ikke en anstendig bestemor forstod jeg hva Bam-Bam kunne ha skrevet hvis hun hadde rotet med tastaturet.... gud så treig jeg er (eller prektig hihi :P/> )

 

Hadde synest det var artig om de sentraslt i GR fikk seg en skikkelig julesang, den kan synges av både store og små! :)/>

 

gikk på vekta igjen i dag tidlig - tirsdags morgen er egentlig veiedagen min... det er jo på morninger jeg pleier å veie meg.. hvis det er det samme til uken DA skal jeg fortelle hvor mye (knis knis lite) vekta viste, for det er faktisk forskjellig vekt avhengig av når man veier seg... ok ok ok Enna, Haksnes og Bam-Bam...ok ok ok....(sett han i die hard filmen han lille karen..sier ok ok hele tiden?..)i dag tidlig viste vekta 69.8!!!!!! dvs i løpet av en dag går kroppen min opp væskenivået med 300 gram, for i går kveld veide jeg 70,1... hmm hva skal jeg tro på.... hva skal jeg tro på....dere bestemmer :)/>

 

ha en super dag ladied! :)/>

 

Gooood morgen,

 

Fantastisk Optimista - hva du skal tro på..?? Sug litt på karamellen og nyt 69.8 - det er jo helt superduperfadderiogfadderuttan :P Gå en ekstra tur på toan, da skal du se at de 300 gr. forsvinner også på kvelden...

Bare det og se nytt tall er en utrolig digg følelse :D

 

Ja i kveld er det kurs på meg, inkludert allsang...haha gleder meg til det assa:-) Kanskje det blir flere damer som kommer inn på siden vår...

 

Kjære dere ha en fortreffelig tirsdag , nyt dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista: 69,8 ER 69,8 that´s it!!! Swingom, schubbidubidua and splitthopp!!!! Glitrende bra, all ros til Brækhus-kloningen vår :lol:

Jeg også veier ca 300 g mer om kvelden enn neste morgen. Vannansamlinger osv. VI tar alle lave tall i mot med stoooooor takk :D .

 

Nå har jeg nettopp vært på litt "Juleshopping" på et marked og latt meg (selvfølgelig) overtale til å kjøpe noen fantastiske trenisser og andre håndlagde trefigurer. De er så nydelige!! Egentlig er de julegaver, men det skal holde hardt om jeg kan kvitte meg med dem :P .

 

Fra det ene til det andre. Leste her en dag om at det er gjort undersøkelser om at mange (særlig unge kvinner i miljøer hvor det er viktig å være slanke (TYNNE) men hvor det også kan være litt drikkepress) holder igjen på maten for å kunne drikke mer... tonen i rapporten var slik at det ikke ble ansett som hverken smart eller noe folk flest gjør... Da fikk jeg en liten tankevekker, for jeg gjør det på fredager og lørdager. De få frimerkene vi får "slikke" holder ikke alltid til mine vinglass for en hel helg... Så da "sparer" jeg litt og putter vin inn i mine 1600-1800 kcal. Nå skal det sies at jeg ofte legger meg opp mot 1800 heller enn 1600 på fredag og lørdag, så jeg lager mine "egne" firmerker, men uansett... jeg forsaker mat fremfor vin. Flere som kjenner seg igjen, eller lar dere vinen komme på toppen av maten??

 

Ok ladies og babes... Det er så godt at alle er samlet og back on track!! Vi kjører videre og jeg skal jammen se om jeg kan finne riktig e-postadresse, så sender jeg vårt kunstverk inn til GR sentralt... tror dere post@-adressen kan være bra???

Take care

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista: 69,8 ER 69,8 that´s it!!! Swingom, schubbidubidua and splitthopp!!!! Glitrende bra, all ros til Brækhus-kloningen vår :lol:/>

Jeg også veier ca 300 g mer om kvelden enn neste morgen. Vannansamlinger osv. VI tar alle lave tall i mot med stoooooor takk :D/> .

 

Nå har jeg nettopp vært på litt "Juleshopping" på et marked og latt meg (selvfølgelig) overtale til å kjøpe noen fantastiske trenisser og andre håndlagde trefigurer. De er så nydelige!! Egentlig er de julegaver, men det skal holde hardt om jeg kan kvitte meg med dem :P/> .

 

Fra det ene til det andre. Leste her en dag om at det er gjort undersøkelser om at mange (særlig unge kvinner i miljøer hvor det er viktig å være slanke (TYNNE) men hvor det også kan være litt drikkepress) holder igjen på maten for å kunne drikke mer... tonen i rapporten var slik at det ikke ble ansett som hverken smart eller noe folk flest gjør... Da fikk jeg en liten tankevekker, for jeg gjør det på fredager og lørdager. De få frimerkene vi får "slikke" holder ikke alltid til mine vinglass for en hel helg... Så da "sparer" jeg litt og putter vin inn i mine 1600-1800 kcal. Nå skal det sies at jeg ofte legger meg opp mot 1800 heller enn 1600 på fredag og lørdag, så jeg lager mine "egne" firmerker, men uansett... jeg forsaker mat fremfor vin. Flere som kjenner seg igjen, eller lar dere vinen komme på toppen av maten??

 

Ok ladies og babes... Det er så godt at alle er samlet og back on track!! Vi kjører videre og jeg skal jammen se om jeg kan finne riktig e-postadresse, så sender jeg vårt kunstverk inn til GR sentralt... tror dere post@-adressen kan være bra???

Take care

 

Enna

 

God onsdags morgen :-)

 

Det var stor suksess med sangen vår på kurset igår kveld :D Kurslederen vår var mektig imponert...vi sang den riktignok ikke i plenum, men hver og en fikk med sin kopi hjem..skal se dette blir sangen rundt juletre iår...GOD JUL ;)

Skal heller ikke se bort i fra at den blir tatt med ut på kontoret til GR...

 

Hva gjelder tallene på vekta...ja det var disse grammene da.. ned 300 fra sist uke, jeg er ganske fornøyd med det ! Har vært dårlig med trimming, så da har jeg kun meg sjøl å takke...Eller har vært drit forkjøla i 2 uker, så jeg har faktisk valgt å ta det rolig :mellow:

Ja, ja... har nå bestemt meg for å ta dette over langen, og jeg venter stort på skisesongen. Det er kjørt løyper oppe i Trysil fjellet, så jeg tror ganske sikkert jeg tar turen opp der i helga når vi skal på hytta ...

I oslo øspøs regner det nå...trist og mørkt, men humøret og nytt mot forsvinner ikke av den grunn...tralalalalala...

 

God dag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt humør er bra for alle og enhver :rolleyes: .

 

Kult at sangen var en suksess!!! Kanskje vi kan bli invitert til em Bli Ny Dag.... med spa, kremer, nye klær osv :P .

 

Her øst er det skikkelig skydekke, men det har ikke vært nedbør på en god stund, hvertfall ikke mye så vi klarer oss fint.

Det er allerede onsdag. Ukene går fort, syns jeg. Hverdagene byr ikke på så store utfordringer, egentlig. Har fortsatt litt lyst innimellom til bare å gafle innpå med boller osv, men det er mer tanken enn den faktiske lysten som er der. I går kveld bakte jeg sjokolademuffins (veldig gode, browniesaktige ;) ) som yngste datteren skulle ha med på skolen i regi av et eller annet.... Da slet jeg med ikke å slikke bollen (frøken pollen), men det gikk bra :) . Holdt meg også unna å smake på sluttresultatet... det holdt HARDT!

 

Det har blitt litt løping hver dag, men i går var det hardt... vet ikke helt hvorfor... løp hverken fort eller bratt.. ja, ja noen dager er ikke som andre :huh: .

 

håper det går bra med dere :D

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag... Vært på skolen til ungene og pratet med lærere i maaaange timer. Så det var godt å komme hjem til en meget sein lunsj. Er egentlig trøtt, men har litt "hjemmelekser" jeg må gjøre, og så bør jeg vel komme meg på tredemølla, også. I går ble det ikke noe trening i det hele tatt... bare litt gange mellom metroen og der jeg skulle... Helt uvant. Det var bare det at tiden ikke helt strakk til. (Godt mulig en som er bedre i planlegging hadde fått det til, men... ;) )

I dag har jeg møtt flere som har kommentert at jeg har blitt slankere :rolleyes: . Det er utrolig deilig å høre. Selv om mitt eget syn på meg selv er at jeg fortsatt har mye som skal av.... Vel, vel.

Kalenderen med desemberselskapeligheter fylles opp... Jeg har vel aldri vært på mer enn et julebord, nå er det plutselig 3 + flere fester. Kanskje målet for desember er stabilitet, ikke nedgang.... Vel, har fortsatt et par uker på meg før "støtet" settes inn (bare en forsmak til onsdag ;) ) Hovedstrategien er unngå søtsakene! Det er og blir min største fare!!!

 

Ok ladies. Take care, vi "prekæs"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet veldig stiv nakke har jeg gitt meg selv "lov" til å droppe løping i dag. Har gått ganske mye, da...

Det er fredag og som alltid den dagen jeg sliter mest. Har ingen god slagplan, men skal ikke ha verdens mest usunne mat, så det går nok bra :P . God helg til dere... det nærmer seg vel flytting forresten, Optimista....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ok med mat, jenter - men idag er det fredag! Det er helg, min elskede og jeg skal ha en ukes ferie - så da er det Amarone! Og sånn ønsker jeg at det skal være. :)/>

Droppet treningen idag, en helaften fredag fristet så mye mer! Løpe kan jeg gjøre imorgen!

Ha en strålende god helg, dere! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies!

Stille på min front nå, mye å gjøre,flytting og oppussing begynner for fullt neste uke. Så hvis dere ikke hører noe fra meg de neste 14 dagene så må dere ha meg unnskyldt! Skal ut i boden og pakke ned ting nå, så er det klærne sin tur... Mange kalorier vil nok slite med å holde seg fast på skotten min He He.... Skal bli godt å komme i orden før jul. Vi gleder oss veldig. Ellers synest jeg at matinntaket denne uken har vært på et akseptabelt nivå, vanninntaket må jeg skjerpe meg på. Drikker for lite! Fikk meg en skikkelig smell på treninga mandag så har tatt d veldig rolig på den fronten denne uka og. (ryggen) men d går bra. Gubben var litt bekymret,jeg prøvde å holde det for meg selv en stund men He He det gikk ikke. For å gjøre d komplett....han har fått konstatert prolaps og har d helt j......lig for tiden. Så d meste faller på meg nå. Men som den optimisten jeg er skal dette gå bra!! Dere får krysse fingrene for oss og sende gode tanker ;)

Godt å ha dere der ut! Jeg stikker innom her når jeg har tid og får nett tilgang i vårt nye hjem! Frem til da, stå på videre, vi har kommet knall langt i vår vei til ny livsstil! Vi har dratt lasset sammen!

Ha en riktig flott helg alle sammen! Vi tastes! Klem til dere alle fra Optimistar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og avlegger rapport i og med at jeg skulket treningen igår til fordel for en helaften med min kjære. ;)/>

Sov leeeenge idag. Liksom hver helg fikk jeg også idag servert kaffen på senga av min elskede! Jeg synes det er så utrolig deilig! Han står opp først, setter på noe fin musikk som jeg kan ligge å høre på, og etter litt, ja da kommer han med nykokt kaffe! ^_^/>

 

Allikevel ble det havregrøt til frokost. (Jeg eeeelsker havregrøt!)

Etter en tur på en utstilling som ikke falt helt i smak, desverre, bar turen hjem igjen.

Da var det rett i treningstøyet og ut på joggetur. Løp i 45 min - og det var herlig! :D/>

 

I kveld ble det kylling og rødvin til middag. Godt!

 

Optimista : Tenker på deg midt i alt slitet med flytting. Men det kribler også i magen, for det er jo så spennende! Håper du ikke blir borte for oss så altfor lenge...

 

Enna og Haksnes - alt ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna melder inn.... Har det glitrende bra :) . I kveld har vi hatt besøk. Vi var 8 til bords og spiste IKKE GR mat for å si det slik. Men du slette tid så godt. Det var sunne ingred, men en del fett... Drakk god rødvin også B) . Oj drakk champagne også, gitt.... Til dessert hadde vi nydelig fruktsalat av masse gode frukter, tørkede frukter, nøtter og noen hysterisk gode små kaker fra et bakeri borti gata... Livsfarlige munnfuller. Jeg tok et par, men det var nok ikke så ille. Derimot spiste jeg litt for godt av tørket mango. Å halleluja så godt det var! Har ikke trent, men har gått og stått i nesten hele dag. Det blir sikkert ingen vektnedgang denne uka, men det får bare være. Har trent lite, bare gått. Nakken er mye bedre, så i morgen satser jeg på en god løpetur. Take care all of you. Jeg kan ikke ha for mange kvelder som i dag, altså.... Neste gang kan jeg ikke spise tørket frukt, hvertfall.... God natt

 

Forresten Bam Bam... 45 min løpetur... Glitrende bra!!! Det var en periode her du telte sanger for klare å løpe 30 min.... DET er forbedring! Stå på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad for at du la merke til det, Enna! :)/>/>/> For jeg er så stolt! :D/>/>

Det er ikke ofte jeg løper ute, men et par ganger i det siste har jeg gjort det. Idag ble jeg "skjult" av ettermiddags mørket og tett tåke, så jeg håper ikke det var så mange som la merke til meg. Men idag føltes det lett å løpe. Det var så deilig! Sliter noe med pusten, men da må jeg tvinge fokus over på noe annet slik at pusten får sjans til å roe seg. Og idag ble fokus hvor lette bena kjentes. Sitter her og har lyst til å ut og løpe igjen nå allerede! :P/>

 

Så godt å høre at du har kost deg ikveld! Det er lørdag, og det er greit og det er godt og nødvendig. Og så fortsetter vi videre i det samme gode sporet!

Håper jeg får med meg min bedre halvdel på en lang og god gåtur imorgen - uansett vær!

 

Sov godt - drøm søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god søndag ettermiddag, ladies.

1,1 mil ble løpeturen på i dag. Det gikk rolig for seg, 10 km/t i gjennomsnittsfart... men det var så lett i dag! Lenge siden jeg har følt det sånn. Hadde tid på meg også, så jeg følte ikke at jeg "burde" avslutte etter 45 min.

Nå skal vi ha pizza med rester - var det ikke sånn den oppstod i sin tid??? Sikkert ikke etter GR, den middagen heller, men jeg får heller spise litt mindre. (Pizza er forøvrig fortsatt noe av det beste jeg veit!!! Lurer på om jeg noen gang skal vokse fra det??? Kanskje heller tvilsomt... siden jeg allerede er 48...)

 

Vel, vel skulle bare si ifra at jeg HAR trent!.

Optimista, vi vet nå at du blir fraværende en stund og regner da med at når du er tilbake, så har du lest alt det vi andre har holdt på med, du har funnet ut at du burde begynne i flyttebransjen og du gir oss FULL rapport om hvordan det er å bo i nytt hus..

Vi andre skal selvfølgelig danse schwingomer og schubbiduaer i stadig lykke over å være på den smale vei (selv om undertegnede nok må se et lite tilbaketrinn i morgen grunnet gårsdagens fantastiske matbord... VERDT DET!!!). HVilket får meg til å rope et lite: HAKSNES..... du der????

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bedre halvdel ble IKKE med meg ut idag..... :angry:

Diverse hint fra min sida hjalp desverre ingenting....

 

Da er det bare å ta skjeen i egen hånd!

Så jeg satte meg ned og lastet inn en del nye sanger på Mp3 spilleren, heiv meg inn i treningstøyet - og med ny musikk i ørene løp jeg 45 minutter idag også!!! :D

 

Det er så vanvittig herlig - for det er noe jeg aldri hadde trodd at jeg skulle kunne klare!!! Jeg er så kjempestolt!!! :D

Tok en annen runde idag. I og med at det fortsatt var litt dagslys igjen, løp jeg gjennom parken (ville ALDRI turt det i mørket..... Er så mørkeredd at jeg alltid må ha lys på i alle rom.... :unsure:

Men det er en utrolig fin tur som vi også går innimellom.

 

Enna - deg kan jeg bare se langt etter der fremme i løypa! ;)

10 km/t og 1,1 mil! Fy søren så flink du er!!

Ingen grunn til bekymring for at du koste deg litt ekstra forrige kvelden.

 

Glemte forresten å svare deg den gangen du spurte om vi andre spiste mindre for å "spare" kalorier og heller bruke de på vin.

Jeg gjør egentlig ikke det. Vinen kommer i tillegg til vanlig mat.

Hvis jeg vet jeg skal ha vin til maten en fredags kveld, og det f eks er kake i lunchen på jobben, så lar jeg bevisst være å ta en kakebit. Ellers ville jeg kanskje ha vurdert å tillate meg den lille utskeielsen, men absolutt ikke hvis den kommer i tillegg til vin.

Men som sagt, av mat spiser jeg helt etter planen.

 

Optimista - vi sitter på skuldrene dine og nyser i støvskyene rundt deg. Vi slipper ikke taket! :P

Er kjempespente på å få høre hvordan alt er med deg etterhvert som alt faller på plass rundt deg. Ikke minst treningsrommet du skulle få i kjelleren. B)

 

Haksnes?? Hallo?? Hallooooooo? Haksneeeeees!!! :huh: Titt-tei?? :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg sist uke var UNDER 68 var jeg i dag på 68,1... det er nå jeg tenker ... hvis man var på ønskevekt, da er altså kluet å ta noen dager på den smale vei til man er tilbake på ønskevekten... så derfor tenker jeg nå at jeg bare er på den "vanlige, smale veien" og fortsetter til jeg nååååår ønskevekten. I dag har jeg vært kjempeflink! Gikk ut og spiste lunsj med noen av mine engelske venninner og de kommenterte at jeg har gått ned... :rolleyes:/> Jeg spiste bare en himmelsk tomatsuppe - har ingen ide om det også var mer i den, men ... spiste ikke det medfølgende brødet (og DET kostet masse, for jeg er brødelsker!!!) og denne restauranten hadde iskrem som spesialitet og sånne store, fantastiske coockies... jeg siklet hele tiden mens vi var der ;)/> .... og de andre kjøpte faktisk is, men jeg holdt igjen!!! Ikke så rent lite stolt, da....

 

Rakk 40 minutter på mølla i dag... rolig tempo i stigende bakke.

 

Uka har nettopp begynt, altså. Jeg kjenner at jeg er litt utålmodig.Vil liksom "være der" nå. Selv om alle klærne enten passer eller er for store, så kjenner jeg at jeg ikke er helt fornøyd. Har måttet henge vekk en del tøy nå. DET er en seier!!!

 

Ha en god mandag, Ladies

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er onsdag og så langt har uken gått etter planen. Løp både mandag og i går. Det kjentes lett og fint begge dager. :rolleyes: Skal gjøre unna litt nødvendig arbeid nå, så skal jeg iføre meg litt løpeklær for en liten økt i dag, også. I kveld skal jeg være med min elskede på et opplegg som innebærer vin og sikkert litt mat. Får bare være flink å unngå søtsaker, hvertfall. Vin skal jeg unne meg.

Håper dere andre har det bra. Leeeeeenge siden jeg har hørt noe fra dere, nå. Optimista har meldt fra hvor hun går, så det er greit, men Haksnes har ikke rapportert at hun er fraværende og Bam Bam... Hvor er du?

Satt og tenkte på pinnekjøtt i dag morges... DET er godt, det.... Lurer på hvordan jeg skal gjøre det i julen... Må vel tenke gjennom det... Men en pinnekjøttmiddag alene er jo energi nok for en hel dag.... Og litt julemarsipan skal jeg ha.... Hurraaaaa får ta fram sangen vår når det nærmer seg!!!!

 

Ha det godt, alle.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies!

Lynkjapt innom for å gi et livstegn, samt fortelle at jeg overlevde treningen på mandag - ble meget mørbanken og gikk som ei skadeskutt kråke dagen etter men det er da gammelt nytt hva gjelder min fysiske tilstand etter en beinhard treningsøkt...

 

Vi får forhåpentligvis internett i nye huset innen første uke - så mellom pakking/utpakking, maling og en schkvett rødvin kan det hende at jeg greier å taste noen ord til dere! Bare noen dager igjen på jobb og jeg gleder meg nå til å komme i gang med flyttingen!

 

Enna - du er knallflink! Du nærmer deg idealmålene dine med stormskritt! U rule! :)

 

Ha en super dag videre ladies! Vi tastes! :) klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...