Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Du Bam Bam..... Jeg lurer på en ting. Husker du at jeg sa at det var ok at du ikke jogget 45 min på fredag grunnet svært hyggelig torsdag, men at det måtte tas igjen med tur både lørd og sønd..... Hvordan ligger du an?

Jeg har ikke trent. Sår hals i går og i dag en skikkelig ugrei mage! Har gått en del i dag, til tross for hyppige besøk på det lille rommet med hjerte på døra.... Håper formen stiger... Har virkelig fullt program i ukene som kommer...

Ok ladies. Ha en god søndags kveld.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Simsalabim

Håper dere alle har hatt en strålende søndag, jeg er meget fornøyd med min :)/>

 

Har vært supereffektiv og vasket flere vaskemaskiner, pyntet ferdig til førjulstiden, brettet klær, fyrt godt i begge peisene så godvarmen sitter i veggene. Jeg har videre betalt regninger, fått oversikt på alle julegaver og på de jeg mangler. Jeg har fått svart på mail, sms og annen korrespondanse og jeg har fått ryddet og sortert i rotepapirhaugen min..."trekke pusten"

 

I tillegg har jeg laget kyllingsalat og servert både venner og familiemedlemmer som kom innom. Fantastisk fornøyd med meg selv B)/>

 

Nå skal jeg forberede meg til et møte i morgen og så legge meg for å være superuthvilt i morgen :)/> Ønsker dere alle en fabelaktig ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OAO Simsalabim - du ruler!!! For en energi!! :D Ja jeg var ikke der, og er ikke der i dag, heller.. Liker ikke å være "redusert". Jeg er nesten aldri det, så det føles helt feil. Det er nok på hell det som river i kroppen, men jeg vil løpe og være i slaget!!! :angry:

 

Gikk på vekta i dag - som sist. :mellow: Ja jeg vet at jeg spiste for mye på fredag, men kjenner likevel at det er litt stillstand i kroppen. Føler likevel at klærne sitter løst! Men en litt skremmende side er at siden jeg IKKE har gått ned i vekt har jeg begynt å føle at jeg nok er litt tykk... og nå er jeg altså omtrent 10 kg letter enn for 3,5 mnd siden og jeg vet jo at det ikke er såååå mye igjen, og sånn BMI og midje/hofteratio-messig osv er jeg innenfor normalen... det er bare at jeg er vant til at det går NEDOVER og når det ikke gjør det... da er jeg tykk :unsure: Sukk, ikke lett.

Vel... ikke så veldig mye oppbyggende fra meg, i dag, men siden vi er sammen om dette, så deler jeg tankene med dere....

Take care, all of you.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, setter denne inn igjen, jeg... tror vi skal gjøre det hver mandag fram mot jul, som en reminder.... Hvis du er interessert i å komme med et nytt vers, Simsalabim, så er det altså melodien "å jul, med din glede".(Haksens, du har eminente, kreative skriveevner, så du kunne jo lage et vers - PÅ MELODIEN denne gangen.... ;)/> ) Dette er vår gruppes ydmyke ( :rolleyes:/> ) bidrag til muntert å tenke på hva, hvordan og hvorfor vi gjør en innsats for å endre enkelte ting i livet - som at tidligere hadde maten kontroll over oss, men nå er vi på vei til å ha kontroll over den.

 

Julesang fra linken:

40 år og ned 12 kg – noen som blir med

melodi: Å jul med din glede

Til informasjon: tekst i parentes skal ikke synges....

 

"Å jul som du dreper, vår vektreduksjon,

takk herren du varer få dager

Vi løper og svetter bort hver kalori

for kilo'ne skal aldri få "kvila"!.....

Vi springer opp en trapp

Vi løper lett om kapp!

Så glad er vi, så glad er vi (jaja glad og glad..)

for jula skal vi seire i sammen!

I sammen!"

 

Vi løper og hopper og bokser i vei

og koser oss så med litt kake

Så roper vi høyt: se til og kom deg ut (liiitt dårlig rim her...)

for nå må du treningen smake.

Vi løper fort og tenk -

tar planken på en benk.

No´n push-ups før vi tar en dusj,

(så svinger vi oss rundt før vi spiser og spiser.... (var det en litt dum slutt))

vi tar din:

I jula skal vi seire i sammen, i sammen

 

Når styrke du trener blir kroppen din sterk

og kondis er viktig for hjertet.

Få treningen inn i din daglige plan

så går det så lett uten smerte..

God mat må vi alle ha og frimerkene små

de bruker vi så godt vi kan

I julen skal vi seire i sammen, i sammen.

 

Når jula den kommer med kaker og mat,

og alt som er godt står på bordet.

Er Haksnes og Bam-Bam og Enna parat

når Optimista slår hardt i bordet!

Se å få skoa på!

Og pell deg ut å gå!

Så flink er vi,

så flink er vi!

Og jula den beseires i sammen, ja i sammen!

 

Pepperkakemenn byr seg freidig til oss,

de ønsker at vi skal de smake!

Mot slike "demoner" vi ei lenger sloss,

nei - vi ser oss aldri tilbake!

For oss så er det nå salat

og masse annen deilig mat!

Det er så godt!

Vi blir så flott!

For jula skal vi klare i sammen, ja, i sammen!

 

Når fredagen kommer da er vi så glad

for nå kan vi frimerker "slikke"

Vi planlegger dagen med mat og med trim

for sprekke det vil vi jo ikke.

Litt kaffe i en kopp

no´n kjempehøye hopp

så danser vi

og er så fri.

Vi gleder oss til julen og maten - og praten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Bam Bam..... Jeg lurer på en ting. Husker du at jeg sa at det var ok at du ikke jogget 45 min på fredag grunnet svært hyggelig torsdag, men at det måtte tas igjen med tur både lørd og sønd..... Hvordan ligger du an?

Jeg har ikke trent. Sår hals i går og i dag en skikkelig ugrei mage! Har gått en del i dag, til tross for hyppige besøk på det lille rommet med hjerte på døra.... Håper formen stiger... Har virkelig fullt program i ukene som kommer...

Ok ladies. Ha en god søndags kveld.

 

Enna

 

Å joda du, Enna - denne dama tror hun har evner som en Gud - så ikke søren meg om noen (mange....) glass rødvin på torsdag skulle hindre meg i å løpe på fredag!! oi, oi, oi....... :unsure:

Jeg begynte bra og la ut på min vanlige runde, men tror jeg holdt ut i - var det ca 20 min?? Resten av turen måtte jeg gå. ^_^

Lørdag hadde jeg bestemt meg for å gå. Mannen min og jeg har et par runder som tar 1 time å gå. Han gadd ikke bli med, og det var litt dumt, for han går så fort - og er dermed flink til å holde mitt tempo oppe gjennom hele turen også.

Men jeg tenkte at jeg skulle nok klare å holde drivet selv også, og gjett om jeg gjorde!? Den runden har vi brukt ca 60-62 minutter på. På lørdag gikk jeg den på 51 minutter og 42 sekunder!! :D

Søndag ble det også en tur på akkurat 1 time. I skogen faktisk!

 

Så det skal jeg søren meg ha! Jeg har hatt ferie i en uke, og jeg har vært aktiv med løp eller 1-times turer 7 av 7 dager!!! :rolleyes:

 

I dag var det jobb igjen, og da er det inn i faste rutiner. Så idag har jeg vært på treningssenteret og trent ca 75 minutter. (og vært en smule misunnelig på min mann som er ute på byen med gutta og spiser pinnekjøtt...) Men til fredag skal vi ut å spise lutefisk - det gleder jeg meg til!

 

Jeg skulle jo forresten ha gått på vekta idag da jeg kom på jobb, men jeg glemte det rett og slett! :o Har skrevet en stor, fin lapp til meg selv på kalenderen min til i morgen! Er faktisk veldig spent nå!

 

I går prøvde jeg en olabukse jeg ikke har kommet inn i på 3 år. Jeg fikk den på og fikk igjen knappen uten problemer! Den er fortsatt trang akkurat i overgangen rumpe/lår slik at jeg ikke vil bruke den enda, men den kom på!! :D

Og det verste av alt - det er jo ikke mange kilo vi snakker om her! (hvis 10 kg ikke er mye?) Hvorfor skal det være så vanskelig å holde seg på den riktige enden av skalaen??? :angry:

Ingen som ser meg vil si at jeg trenger å gå ned. Ingen som så meg da jeg begynte dette løpet her heller ville sagt at det var nødvendig. Jeg ser ganske så "normal" ut uansett. Men det er de samme 10 kg jeg går opp og ned hele tiden! Jeg er så lei av at jeg går de opp igjen når jeg endelig har gått ned! Og det skjer igjen og igjen. Disse ekle kiloene som gjør at alt strammer, at man får en kant over bukselinninga, at noen bukser må legges innerst i skapet, at man føler seg noe så inn i hampen uvel med seg selv!!!

Men jeg kjenner både på klær og kropp at jeg er nærmere den "riktige" enden av skalaen nå! :)

 

Håper du fort føler deg bedre, Enna! Noen sånne runder får man, og da må man bare være snill med seg selv!

 

Simsalabim - snakk om tornado! :P/> Det får en si! Hva synes du om sangen vår, forresten? Vi er ganske flinke til å synge! Bursdagsanger også! (innbiller vi oss iallefall.....)

 

Optimista - VI vet du er der! Og DU vet at vi sitter på skulderen din - så ingen "velfortjente" unnasluntringer her! ;)/>

 

Haksnes........ Kom da, kom da, kom da...... vær så snill??

 

Until next time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Enna; Jeg håper du blir bedre snart og du må ikke falle i tanker på at du er tykk! 10 kg ned på 3.5mnd står det respekt av!!

 

Bam-Bam; For en treningsiver! Kremt, jeg trener ikke jeg..."hviske"... Leser at du også har gått ned 10kg! Er det på like kort tid som enna?

 

Hva er hemmeligheten for å få til så flott resultat?

 

Dere er jaggumeg flinke, håper jeg kan klare det samme! B)

 

Sangen er super herlig, har sunget meg gjennom den nå mens mannen sendte meg blikk som tilsa at han trodde det hadde skrullet helt for meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen spinnville ladies!Nett tilgang i ny bolig, juhuuuu! ;) Om jeg skeier ut? Hmm, nei vil ikke si det, heller det motsatte - når jeg er litt småstressa spiser jeg faktisk for lite.. så jeg må skjerpe meg. Men har bært ganske mye, opp og ned trapper så nå er sprettrumpa på plass :P og for å virkelig plassere prikken over i'en, jeg malte ett strøk i spisestuen nå i kveld! Så kickboksing ble det ikke på meg i dag, og det tror jeg er klokt for jeg føler meg totalt mørbanka av all bæringa! God trim er det. Begynner å bli dett i nesa, så håper det ikke er en ny forkjølelse på gang!

Mannen min skal opereres i morgen, så jeg krysser fingrene at det går bra. Har så lyst at ting skal være på plass i heimen når han kommer hjem. Vil nødig at han snubler og stuper skallen sin i et malings spann når han kommer inn døra :P

Enna - du er ikke tykk! Husk hvordan buksene strammet både her og der for 3 mnd siden! Det er lett å komme i et modus "en kilo til, så en kilo til"..selv om man har nådd idealvekten! Sånn skal det ikke være, og om så skal jeg sprinte over til Moskva og og og...! ja vet ikke om jeg greier å filleriste deg ved ankomst - utslitt etter en sånn løpetur... B)

 

Begynner å tenke på julematen etc disse dager, og prøver å tenke ut hvordan julen skal overleves uten vektøkning... som du skrev Enna, vi må legge en schlagplan...

Og Enna - innlegg kommer to ganger (eller mer) avhengig av hvor mange glass vin du har drukket...hikk :lol:

Vi tastes ladies!

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK Jeg hadde drukket ETT glass vin på søndag - mange timer før jeg skrev innlegget... og det var ikke noe stort glass (kjøpt på restaurant, så der gis det ikke ved dørene!...) Appropos det - her borte i Moskva drikker kvinner nokså lite (stort sett, da).. en gang mannen min og jeg satt på en uterestaurant bestilte vi begge to et litersglass med øl... det gjør jeg ikke igjen her borte, for DET BLIKKET den kvinnelige servitøren ga meg....

OPTIMISTA: Gratulerer med internett i nyhuset og lykke til i dag med mannens operasjon... Tenker masse på deg! Og jammen er det futt i boksenevene dine når du maler og maler til tross for slitne armer (og rygg??) etter mye bæring. (og jeg skulle likt å se deg ved ankomst Moskva etter at du hadde løpt fra Vestlandet og hit (innebærer svømming, også. Tror ikke Norsemandeltakerne hadde skrytt av sine bragder etterpå!!! ;) )

Bam Bam - jeg er stolt av deg!!! 7 av 7 dager med aktivitet :)/>

http://treningsblogg.vektklubb.no/author/annemetterustaden/

sjekk ut linken over... det er mulig at det kommer et nytt innlegg før dere åpner, men scroll til dere kommer til hennes "adventskalender" - kult!!!! Når jeg friskner ordentlig til skal jeg hive meg rundt å teste den ut!!! Føler meg som en råtten potet nå som jeg ikke har trent på flere dager, og heller ikke beveget meg så mye. Men kjenner på meg at det bare kan bli bedre nå.

Simsalabim - når det gjelder trening... du BØR begynne. Trenger ikke prøve deg mot Optimista i bokseringen, for da blir det nok Knock-out før du vet ordet av det, men rask gange i 30-60 min + mageøvelser, push-ups og litt for ryggen på stuegulvet... det er en bra begynnelse (sjekk ut den linken jeg la ut... Anne-Mette er en fornuftig dame!!!)

HAKSNES - Nå er vi TRE, sterke og målbevisste kvinner som snart sitter på nakken din, og selv om vi er nokså slanke så kan det bli tungt!!! KOM INN OG MELD FRA HVOR DU GÅR!! (Fjellvettregel nr ett eller annet, nr 5 ????)

ha en fortreffelig tirsdag, alle.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld ladies... Jeg skal egentlig stryke skjorter....

Laget til en liten adventsstund i kveld. Ungene drakk gløgg og jeg drakk yogi te... Cinnamon spice :D . Så hadde vi klementiner og mango, noen kjøpepepperkaker :P (jeg tok ikke!!!). Jeg spiste EN mandel..... Det kostet meg ingen ting å la være å spise pepperkaker. Det er en god følelse :rolleyes: .

Formen er virkelig bedre. Det var deilig å gå ut i dag. Vi har det ikke så kaldt, vi... Det var nyyyydelig snø på formiddagen, men da jeg gikk var det mildt og regn på hjemturen <_<

Har likevel latt være å trene hardt i dag... Får la kroppen komme skikkelig i sving. I morgen tror jeg ikke jeg REKKER å trene.... Vel, vel.

 

Take care, mine venner

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Goood morning spinnville ladies!

Uggg, dette har jeg ikke fortjent! Dett i nesa og snørret renner uansett hvor mye jeg snyter meg føler at hele hjernen blir trøkka ut! Har heldigvis ikke fått hoste og ingen feber så håper det går for over... I morgen får jeg inn møbler - både fra gamlehuset og nye møbler. Gleder meg masse! I dag skal stuen males, den er ikke så stor så tror jeg skal greie ett strøk på tja 3 timer (avhengig av hvor ofte jeg må snyte meg da...) så er det å begynne å pakke ut klær. Var på vill jakt etter vinterskoa mine,og lue og skjerf ... og tror du jeg fant dem ? nope... og det er kaldt her! Ikke rart jeg blir forkjøla.Men det går fremover her! Og gleder meg som en unge til fredagen er over for da er huset nedvasket (leid inn et selskap, jeg erkjenner jeg har noen begrensninger..) så får vi se når min kjære kommer hjem.

 

Godt dere holder koken oppe her inne, og at Simsalabim blir godt ivaretatt. Helt enig med deg Enna, når man ikke har trent før (eller lenge siden) bør man ta det med ro i starten. Det skal være lystbetont. Når man trener mot sin vilje, da har man ikke kroppen med seg! Så rask gange som du sier, slik at man blir litt svett i nakken det er like effektivt som å ta en tilsvarende løpetur!

Tror jeg må kjøpe meg ingefær - men denne gangen kun en finger.... sist gang sto håret mitt rett ut når jeg drakk miksturen - så ut som en tegneseriefigur som hadde dytta fingeren i en el-støpsel... det var kraftige saker.. hehe :P/>

Nei ladies, ha en fortreffelig dag. Jeg må begynne å jobbe litt sånn at jeg blir ferdig i tide...

 

Vi tastes! klem fra Optimista :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns synd på deg nå, Optimista... det er ikke tett pannebrask og rennende nese du trenger nå... God bedring!!!!

Sitter her og tenker på dere spreke damer og skal snart i dusjen før jeg skal av gårde igjen... I kveld er det heldigvis ingen store matfristelser som står for døren, men en opptreden med koret "mitt". Kan hende jeg unner meg litt vin når jeg kommer hjem, da... Det er vin og snacks i pausen, men jeg syns ikke det er greit med vin når jeg skal synge etterpå og mat jeg lite gunstig. Kjipt å sette noe i halsen... sang en hel konsert med en knekkebrødsmule som rørte litt på seg hver gang jeg trakk pusten... Ikke enkelt!

I dag var det en som kommenterte at jeg trengte ny gardrobe.. Og det er sant for alt er for stort, nå...

I morgen håper jeg at det blir tid til en løpetur og det blir på mølla!! Livsfarlig glatt ute!!! Det frøs på i natt og er nå ned mot -5, tenker jeg... GLATTTTTTTT! Har ikke tid til noe beinbrudd eller liknende.

Vel, ladies. Hold dere friske, litt aktivitet hver dag (du Optimista har full frihet til å ligge lavt på "treningsfronten" siden du driver hard hverdagsmosjon), men vi andre får holde treningspoengene oppe!!

Og Haksnes... jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre... Optimista er jo tradisjonelt den som røsker opp i rusk og rask, men hun har så mye å holde på med i tillegg til at hun får hjem en mann som sikkert vil like at hun er i nærheten... Bam Bam og Simsalabim - er dere klar for oppgaven?? Piske Haksnes ut av mørket og opp et par Optimistabakker....? Kanskje jeg må komme løpende herfra.. (brrr, gruer meg bare så veldig til å svømme)

 

Vel, vel

Da avslutter jeg for nå.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Optimista; Bli Bra igjen!

Enna; Ja, jeg bør begynne å trene igjen. Huff, sitter laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt inne......

Haksnes; Hvor er du?

 

Ellers har dagen gått fint. Hatt en fridag fra jobb og fått unna mye julegaveshopping, rene trimmen det også :P . Til og med juletre er i hus!

 

Mat har gått greit, men får tilbakemelding på at jeg må spise mere frukt og melk. Hva spiser dere av dette?

 

Kan dere anbefale noen Grete Roede middager på oppskriftsiden? I går og i dag hadde vi middagspølser med rotmos og salat. Jeg har også prøvd Marokanske kjøttboller med hell. Andre oppskrifter dere kan dele?

 

I morgen blir det sen dag på jobb, har kjøpt inn Fjordlands Kyllingfrikassè for å varme opp i micro på jobb. Den er på 457 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! :huh: Dette er en av de dagene..... Dette er en av grunnene for at jeg elsker den mannen jeg er gift med så veldig!

 

Han henter meg etter trening - vi kjører hjem. Og så har vi en av disse ettermiddagene jeg bare elsker!!! :wub:

 

Vi åpner en flaske rødvin og en god ost han har kjøpt før han hentet meg. Mens vi småspiser ost og drikker rødvin, så lager vi en bedre middag med biff, råstekte poteter og sjampignon i en saus av creme fraâiche, hvitløk, sennep og en dash rødvin. Nytelse!!!!

 

Jeg svever på rosa skyer og er dødens forelsket i mitt livs kjærlighet som jeg er så heldig å ha truffet i "voksen" alder og attpåtil fått til mann! :wub:

 

På dager som disse gir jeg blaffen, jenter..... Tilgi meg.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er lov i krig og kjærlighet :wub:

Sef er du tilgitt! Jeg bare elsker at du elsker :rolleyes::D

Jeg spiste tørket mango til middag... Sunt? Not so much... Ikke en dag til etterfølgelse, akkurat. Altfor lite mat og avsluttet med to nyyyydelige glass med hvitvin. Er det ikke herlig :P

Gode GRmiddager.... Jeg bruker mye kyllingkjøttdeig og kyllingbryst.. Lasagne med kyllingkjøttdeig er populær her i fam.... Skinkegrateng.... Laks og brokkoligrateng... (Mmmm det fikk jeg lyst på nå...)

Føler ellers at formen er tilbake på plass så i morgen SKAL jeg løpe, no matter what!

 

Nå skal jeg sooove. God natt spinnville ladies.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Bam-Bam; du har den perfekte mann!

Enna; Takk for tips til middager

 

To glass rødvin allerede innabords, vurderer det tredje, men har lang dag på jobben forran meg i morgen..

 

Nå må jeg rydde hus, er heldig å ha vaskehjelp hver torsdag og da er onsdag ryddedag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9,5 km ble det i dag og da var det bare viljen som dro de siste 4,5 km... vet ikke helt hvorfor det var så slitsomt i dag. Løp ikke fort, heller. Det var bare litt grusomt B) . Litt for mage og rygg tilslutt. Godt å være tilbake med treningen, da etter nesten en uke med bare litt gange. (Når jeg ser på klokka kan jeg rett og slett forklare hvorfor det var tungt.... det er 6 timer siden jeg spiste.. :blink:) Lenge leve planlegging. Tror jeg må gå et kurs hos deg, Bam Bam...

 

Ok folkens. Ha en fin torsdag. Jeg skal spise litt, jeg...

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok nå begynner maraton...

I kveld: Julebord (og siden vi er i utlandet er det skikkelig norsk med pinnekjøtt, ribbe og lite annet...(altså annen mat, vel og merke - mer enn nok av flytende føde!!!) .hu hei kor det går!!

I morgen: Svensk gløggparty - say no more!

Søndag: Familiejulefest etter svensk trad. Har ingen begreper om type mat, men juleskinke er jo sentralt i svensk julefering, så der kan jeg komme meg relativt greit i land.

mandag: "fri" - nei det er helt feil... julelunsj!!!

Tirsdag: dametreff med mye flytende

onsdag: "fri"

Torsdag: lutefisklag

fredag: Russisk julebord

Lørdag: middag hos noen venner...

Og uken etter er det også en stor anledning. HOLD TUNGA RETT I MUNNEN og BRUK HODET!!!

Hvis jeg kommer meg gjennom dette på fornuftig vis er jeg glad.

Når det gjelder JULEFEIRINGEN hjemme så må jeg altså tenke klart. Jeg mener pinnekjøtt er jo bare godt, hvordan unngå å ete 3000kcal på 60 minutter. Hvor mye veier en pinne??? Se under - dette klippet jeg fra en nettside som heter "side2" (de sier at en porsjon pinnekjøtt er 300 g)

 

Det tilsvarer 1350 kcal per.porsjon pinnekjøtt. I tillegg kommer sky, kålrotstappe og poteter. 150 gram kålrotstappe inneholder 120 kcal, 150 gram poteter inneholder 135 kcal og 50 gram med smeltet pinnekjøttfett inneholder 450 kcal. Tilsammen er du nå oppe i 2055 kcal. Det er nesten like mange kcal du trenger på en hel dag. Og det bare på ett eneste måltid!

 

Jeg bruker ikke smeltet pinnekjøttfett da, så "sparer" litt der... men likevel - kraftig kost!!!

Må løpe ganske langt for å forbrenne 2000 kcal!!! Går omtrent 600 på en times løping :lol:/>

Og litt marsipan, pepperkake, kokosmakron og noe så enkelt som en brødskive til frokost... jadda her snakker vi stålvilje og jernkontroll ;)/> eller var det omvendt?

Vi må jo tillate oss litt ekstra, men det er jo ikke meningen at vi skal flyte HELT ut, vel?? Nå har vi kommet til et avansert "level". Utskeielser under kontroll. Noen tanker folkens??

 

Optimista, hvordan går det med mannen?? Vellykket operasjon? Vondt å gå for ham :mellow:/> ? Og du? utviklet forkjølelsen seg til det verre??

Bam Bam, du er fortsatt på en rosa sky og trener og koser deg??

Simsalabim, godt kosthold er bra - litt bevegelse gjør seg også... (særlig når det regnestykket over kom fram... )

Haksnes, nå har du vært lenge borte, altså :angry:/>

Jeg har planer om litt huslige sysler + noe trening før kveldens julebord.

 

Ha en fortreffelig fredag. Må bare kjapt si at den nettsiden jeg refererer til over bruker GR som kilde...

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Huff enna, det regnestykket så ikke bra ut. hvordan skal vi klare oss gjennom julen? Jeg har ennå ikke smakt så mye som en bit av pepperkake så jeg skal nok klare meg unna alt smågodt og småkaker. Det blir værre med selve middagene, det er jo så godt! Vi skal feire julen borte i år og vet vertskapet blir dødlig skuffet om jeg ikke spiser multedessert og marsipankake som de er så kjent for, mens jeg heller gjerne tok to posjoner med middag + vin enn dessert og kake.

 

Ellers er jeg fornøyd, nå har jeg fulgt GR nettkurs i 2 uker og målte/veide meg i dag. Ned 2.5kg og minus 8cm i livvidde B)

 

Trimming har jeg ennå ikke begynnt med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN MEGASCHWINGOM med hælspark foran og bak for glitrende resultater!!!! 8 cm inn i livet er jo bare knall!! (Og vet du hva??? Med litt trim blir det enda flere cm :rolleyes::P;) )

Gå inn i helgen i visshet om at du er sjefen over alt du putter i munnen og at julen blir artig!

Nå har jeg løpt 45 min i bakker, er svett og go. Skal spise, dusje og gå på handletur.

 

Take care.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Takk enna, og du er FLINK, berømmer treningen din!

 

Jeg har en kveld med mye mat. Ribbe med tilbehør står på meny i kveld (har selskap) og jeg går en høy grad i overskudd på kcal inntak. Dette ødelegger nok for ukedagene fremover, men velger bra nok valg innenfor menyen, etter min mening.

 

Alt synlig fett blir ikke puttet inn i min munn og svoren går til mannen. Saus/ribbefett blir ikke på min tallerken og jeg lager masse kålrotstappe uten smør og fett for å få opp grønnsaksnivået. Sossisser, julepølse og hjemmelaget medisterkaker går til gjestene og havner ikke på min tallerken. Øl og akevitt serveres gjester, selv drikker jeg tørr hvitvin og vann.

 

Jaja, vi er i desember. Har lagt inn menyen min i kveld og den er nå oppe i 1600 kcal. Før jeg vet ordet av det, har jeg spist langt mer enn det også ;) . Dette innebærer 5 glass hvitvin og jeg skal spise 1300 kcal pr dag.

 

Sukk :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kommet tidligere hjem fra svensk julegløgg enn ventet - det var FOR mye bråk.. enormt med mennesker på litt liten plass. Har spist litt ost og noen knekkebrød og drukket noen glass vin, men ikke noe voldsomt mye. Tror det er innenfor rimelig mengde kcal.. Sikkert rimelig med stillstand på vekten, men desember er desember.

I morgen er det svensk julebord. Vet lite om menyen.. Det går nok bra, skal dere se.

Litt gange i dag - omtrent en time, men ikke noen direkte trening. Det blir det mest sannsynlig ikke i morgen, heller, men det blir gange da, også :rolleyes: .

 

Ok, ladies. Håper dere har det bra....

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Gooood morning ladies!

Snart kan jge senke skuldrene mine. Alt er i hus nå, også gubben, og han har det bra! Vellykket operasjon men han må være forsiktig lenge! dvs ingen bæring i 3 mnd fremover.... hmmm jaja da får jeg trim i snømåking, vedbæring ....etc etc... ekstra trim tenker jeg nå med tanke på jula som skraper på døra :P Gikik på vekta og nå er jeg 69,2! Så jeg må vel si jeg har nådd målet mitt! Noen gram opp og ned vil det alltid være og jeg ser at jeg ikke bør gå mer ned i vekt nå heller.

 

Jeg kommer tilbake med mer skriving senere i kveld, men ville gi et lite livstegn fra meg! Jeg ser lysere på tilværelsen nå men fy pokker for et slit det har vært.

 

Enna; tror jeg kan si at dine utfordringer hva gjelder julemat fremover er en like stor utfordring jeg har gått gjennom de siste ukene hehe! Men, jeg greide alt dette, så du greier å spise fornuftig og ja, legg inn litt ekstra trening. Det greier du! Stå på!!! Du skal ikke OPP i vekt!!

 

Vi tastes ladies! Ha en super søndag, snømåking venter på meg... og vedbæring... hiihi

 

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurraaaaaa schwingom med ekstrahopp og jubelrop. Førstemann er i mål!!!!!!! Jabba dabba dooooo! Optimista!!!! Strålende og glitrende innsats fra A til Å!

 

Nettopp kommet hjem fra svensk julebord... Nyyyydelig mat! Jeg spiste fisk, og to ss med reinsdyrkjøtt i fløtesaus. Spiste litt ost og kjeks og noe få gelegodterier, men ikke kake eller annet godtei. Litt vin. Godt mulig det er vektstillstand denne uka, også... Men jeg holdt meg bra i skinnet! Skal på en lunsj i morgen, men der er vertinnen nokså opptatt av å spise sundt.... Tror det skal gå rimelig greit.

 

Blitt lite trening denne helgen... Håper kommende uke skal by på noe mer....

 

Ha en fin helg, mine venner og nok en gang:

 

Schubbidua schwing og dobbeltslag + spark! Dette betyr overgang i retning hold vekten linken....

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...