Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Tusen takk for det Enna og Simsalabim! Nå gjelder det å holde vekta! og det kan være en like stor utfordring!

 

Simsalabim; gratulerer så masse med en enorm vektreduksjon! Det er knallbra! (beklager at jeg ikke så innlegget ditt før nå... fy fy Optimista, skal skjerpe meg!!) Nyt reduksjonen og mer skal det bli!! Du vil nok etter hvert gå roligere ned, men all reduksjon er bra reduksjon!! :P Og vi er her og støtter så godt vi kan!

 

Enna, synes du var knallflink i matveien! Du viser stålkontroll og det er knall! Fortsett med det!

 

Jeg skal ta noen "hvledager" fra fysisk aktivitet for å få opp energinivået igjen, og så er det på igjen med trening! Må finne et nytt helsestudio i nærheten....

 

På jobb igjen i morgen, skal bli godt å tenker på noe annet enn pappesker og malings spann! :)

Ha en fortreffelig søndags kveld ladies! Vi tastes!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tirsdags morgen. Lunsjen i går gikk bra. Det ble servert kake, men jeg lot være å ta. Koster lite det, nå. Søtsaker er ikke på menyen lenger, rett og slett. Tok noen druer i steden og drakk svart kaffe. ( I går var vekten stabil fra forrige uke, men hadde en følelse av at det var væske og litt urolig mage.... "snek" meg på i dag (akkurat som om jeg ikke gjør det titt og ofte....) og da var jeg under 68 der jeg ville være, igjen... men jeg har registrering på mandag, så da er det gårsdagens som gjelder ;) )

I kveld blir det ikke så mye mat, men muligens noen glass vin.... jadda. Men det "årnær sæ" skal tidlig opp med ungene i morgen, så det begrenser seg jo litt!

 

Ser ut som om fredagens "fristelse" går ut... vet det mer sikkert i ettermiddag, men kan ikke si at jeg er lei meg. På den andre siden har jo ikke mine sprekker kommet i den type lag - tvert i mot... de har jo kommet her hjemme, så kanskje jeg skulle gå ut på slike ting hver fredag - så hadde jeg "rast" ned i vekt B) .

 

Optimista - si i fra når du skifter beite over til HV... jeg er omtrent i mål, jeg også, så jeg kan jo "joine deg"... men hvor ligger dere andre i løypa, nå? Bam Bam, du har jo også gått ned ca 10 kg, har du ikke?? Har du noe særlig igjen... Du Simsalabim skal ikke overlates alene ute i kulden, så vi blir til du er i målll.... SÅ ER DET DEG DA, HAKSNES..... Du har ikke sjekket inne på aldri så lenge! Savner deg dypt og inderlig!! Kom inn, kom inn... her er det varmt og godt!!!

 

God tirsdag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sløve dager fra min side her inne i det siste - sorry! :(

 

Klarer meg greit i forhold til mat. Er nok ikke like flink hele tiden, men føler at det ikke gjør noe. Er kommet dit at hverdagene min fungerer veldig greit.

Ble superskuffa da jeg gikk på vekten sist, for kroppen føltes veldig ok ut. Var sikker på at jeg var 67-ett-eller-annet. Men vekta den viste 68,6. Det betyr ned akkurat 8 kg siden i sommer.

Misforstå meg rett - jeg er superglad for det, men akkurat nå trodde jeg den skulle vise litt mindre..... :mellow:

 

Målet mitt er 65 kg, så det er ikke langt igjen. Ønsker å komme ned til 63, men stopper på 65 hvis det viser seg å være det beste.

 

For tiden driver jeg og skifter fokus.

Kjenner at jeg er litt lei av å fokusere på at jeg må være forsiktig hele tiden.

Som sagt så går hverdagene greit, så nå later jeg som om det ikke er et tema lenger. Det å forsyne seg av kakefat eller godteskål i selskap med andre er et ikke-tema. Det trenger ikke jeg å tenke på, for det er bare noe jeg ikke gjør. Jeg tilhører nå den gruppen mennesker som sender skålen urørt videre.

For å få til dette, må jeg ha fokus et annet sted. Og nå er det kondisjon.

Målet mitt nå er å få bedre kondisjon - ikke å gå ned i vekt.

Jeg har fått satt opp et program på treningssenteret som jeg skal følge, og jeg har allerede avtalt en oppfølgingstime den 09.01.13 - så her er det bare å stå på!

Dermed er det derfor jeg trener nå - ikke for å forbrenne så og så mange kalorier eller å gå ned i vekt - gjør jeg det også, vil det bare være en bonusefekt. Skjønner? Litt lureri, men det var det jeg trengte for ikke å miste motivasjonen nå. Et mål om å mestre noe for min egen del - noe helt nytt som jeg ikke har dårlig erfaring med fra før.

 

Opplever det veldig befriende ikke å tenke på mat. Spiser riktig og til riktige tider.

Merker at jeg nå hele tiden ser etter muligheter til å få lagt inn ekstra trening. Gå en annen vei som er litt lenger, selvfølgelig tar jeg alltid trappene, på jobben reiser jeg meg og går og gir beskjeder istedenfor å sende mail osv. Er blitt helt hekta på å finne måter å legge inn det "lille ekstra" hele tiden og å benytte enhver anledning! GØY! :P

 

Julehelgen på hytta har jeg sluttet å grue til - for jeg gleder meg sånn til å spenne på meg skiene! Det får man god kondis av, det! ;) Og det er da hevet over all tvil jenter, at en dag man har vært flink til å trene - er en dag det er lettere å "holde seg i skinnet". Så det blir mitt knep i jula - definitivt!

 

Fortsatt masse lykke til dere alle akkurat der dere er - dere er NYDELIGE!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam Bam You are amazing!!! Tenk å komme dit du er! Fantastisk.

Jeg har vært på en hysterisk festlig fest og der ble det servert champagne!! I mengder!.. Jeg har vært flink med maten, altså selv om jeg et øyeblikk der tenkte at skitt.... who notice??? Well - I do!!! Og etterhvert dere, for jeg må jo bekjenne... Har altså holdt meg til gulrøtter og agurk og litt hummus (og en ss med peanøttsaus...)

I dag løp jeg nesten 12 km.. garanterer ikke at jeg gjør det morgen, men en tur til fots blir det uansett.

 

Som Bam Bam sier.. dere er fabelaktige. Må dere ALDRI "forlate" meg....

 

Jeg trenger fortsatt å kunne "melde inn" til dere.... 8 kg Bam Bam.. that´s great! (Hjelp jeg har vært med amerikanere i kveld...) Vi fortsetter, uansett. Om vi skal holde vekten eller gå ned. Vi hjelper hverandre!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam Bam You are amazing!!! Tenk å komme dit du er! Fantastisk.

Jeg har vært på en hysterisk festlig fest og der ble det servert champagne!! I mengder!.. Jeg har vært flink med maten, altså selv om jeg et øyeblikk der tenkte at skitt.... who notice??? Well - I do!!! Og etterhvert dere, for jeg må jo bekjenne... Har altså holdt meg til gulrøtter og agurk og litt hummus (og en ss med peanøttsaus...)

I dag løp jeg nesten 12 km.. garanterer ikke at jeg gjør det morgen, men en tur til fots blir det uansett.

 

Som Bam Bam sier.. dere er fabelaktige. Må dere ALDRI "forlate" meg....

 

Jeg trenger fortsatt å kunne "melde inn" til dere.... 8 kg Bam Bam.. that´s great! (Hjelp jeg har vært med amerikanere i kveld...) Vi fortsetter, uansett. Om vi skal holde vekten eller gå ned. Vi hjelper hverandre!

 

Enna

 

Høres ut som om du har hatt det gøy, Enna!

Og så flott at du klarte deg bra! Husk vi "ser" alt! ;)/>

 

Tenk når jeg kan skrive at jeg har løpt 12 km, a....... Da skal dere søren meg få danse swing-shuba-du da! B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk når jeg kan skrive at jeg har løpt 12 km, a....... Da skal dere søren meg få danse swing-shuba-du da! B)/>/>

 

Hi-hi... bare sett i gang Bam Bam, det går så bra, så... må bare bruke litt tid i starten :lol:

Har nettopp "løst litt verdensproblemer" med mannen min som hadde litt sein start i dag. Det er koselig, syns jeg. Sitte og skravle om alt og ingenting .... og når han i tillegg forteller meg at jeg er blitt så fiiiin, ja da trenger han egentlig ikke å gå sin vei ;) .

 

Ok folkens... jeg har avverget dagens lunsj - glad for det, må på julebord til fredag, men det tror jeg kan holdes i nokså stramme tøyler og i morgen er det lutefisk, men jeg skal opp og ut døra nokså tidlig på fredag morgen, så da blir det lite alkohol og siden lutefisk ikke er YNDLINGSMATEN går det helt fint å styre det, også :P . Optimista - dette går på skinner - enn så lenge.

Tenker på julaften.... det er veldig snart, det... full motivasjon!!

 

Optimista - du som har kommet til målet og nå er vårt store forbilde og mentor (du føler ikke noe press nå????) Hvordan er overgangen til HV-mat. Klarer du å få i deg nok til at du ikke fortsetter videre ned og blir en skrapet utgave av deg selv???

 

Bam Bam - du er jo også egentlig på HV... Kondis, ja :) Er du flink til å måle deg? Jeg har jo ikke hatt noen vektnedgang de siste veiedagene, men jeg har gått inn i cm... og tross alt - det er det som syns!!!!

 

Simsalabim - hvordan går det etter den første tiden på kurs??? Fokuset er klart?? Du klarer hverdagene??

 

HAKSNES!!

 

Mitt hovedmål for julen er: Bevege meg hver dag - fortrinnsvis ute, kontrollere inntaket av søtt (kaker innkludert her) og selvfølgelig ikke dypdykke i maten HVER dag... B)

 

ok.

Ha en fortreffelig dag, Ladies. Her er det et nyyyydelig vær enn så lenge. Kulden kommer hit, nå. Det blir bra!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

For noen flotte jenter dere er. Klart dere skal gå videre til Hold Vekten, når dere endelig er der! Dere er et forbilde :)

 

Jeg er nystarter og finner min plass :) Kjenner jeg har fokus, men er redd for at jeg stiger i vekt igjen. Kostholdet har blitt bedre, men sliter med å fylle opp melk og fukt kravet. Trening er det lite av og vin...tja, har blitt mer restriktiv, men klarer ikke kun å holde det til feks en dag i uken. Kcal messig ligger jeg egentlig bra an og har ikke rørt godis i perioden jeg har holdt på. Selv bursdagskaken til datteren min smakte jeg ikke på, men kjenner vel at tredje uken er vanskelig å holde motivadjonen oppe :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner vel at tredje uken er vanskelig å holde motivadjonen oppe :unsure:/>

 

Dette er uken for å "bite tenna litt sammen". (Bokstavelig talt ;) ) Nå må du tenke på HVORFOR du meldte deg på kurs. Finne bilde av deg selv hvor du ser tydelig at en livsstilsendring er greit.... tenke på fordeler ved å være litt lettere (godt for hormonproduksjon (diabetesutvikling, f.eks), ledd, mindre sjanse for hjerte-/karsykdommer... enklere å kjøpe klær på salg :P - You name it!)

Tenk på hva du får til, mindre på at du ikke fyller opp alle kvoter... er frukt vanskelig, spis mer grønnsaker til middag... og så er det noe så enkelt som å kutte opp gulrøtter, legge dem i en skål med vann eller i en plastpose. Da har du verdens enkleste snacks som du (omtrent) kan spise ubegrenset av... (Men dette må gjøres FØR suget kommer på kvelden... det må være klart.)

Jeg kutter opp et stort eple til frokost og det spiser alle i familien en bit eller tre av. I starten måtte jeg tenke på dette, men etter hvert har det blitt en vane. Så nå har jeg nesten alltid gulrøtter stående framme. Alle i familien tar noen biter :) . (Hadde med som snacks til meg selv på en korøvelse og jammen var det flere som ville ha :D )

Jeg har også holdt meg helt unna godteri siden i høst. Spist kanskje totalt 10 biter gelegodteri i hele høst, det er FOR farlig for meg å slippe opp på foreløpig. Samme med kake - svæææært sjelden.

I dag er det Lucia og jeg har stått tidlig opp (kl 5.30) og bakt lussekatter. Lagde deigen i går kveld. Har ikke redusert mye på innholdet, bare brukt skummet melk i stedenfor helmelk, men kunne sikkert redusert på både smør og sukkermende... har regnet ut at 100 g er 310kcal... så man bør ikke ta for mange, akkurat!!!

Simsalabim - dette klarer du!!! En viktig ting jeg har lært i høst: Om jeg har gått på en smell så inrømmer jeg det!! Jeg går på vekta neste dag, og tar meg i skinnet med EN GANG!! Tidligere har jeg lukket øynene og latt være å gå på vekta... Jeg har bekjent ;) for alle i forumet hva jeg har spist, da er det sant, jeg ser det svart på hvitt og gjør noe med det med en gang.

VI heier på deg, Simsalabim!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg klart noe nytt... (for meg er det sprekt, da... mange her inne som ikke syns det er noe særlig, kanskje..) Jeg løp intervall på mølla og hadde et langt intervall på 6 min med 12 km/t!!! Har ikke klart å holde den farten noe særlig over 4 min før. I dag hadde jeg 4x4 min (hvor av det ene var på 6 ;) ) med 12 km/t... det ene lange var jeg oppe i 13 km/t i siste minuttet. Det betyr at selv jeg har potensial for å løpe raskere!!!

Tror det er en kombinasjon av lettere kropp og at jeg har presset meg selv litt mer på høyere fart.... Artig :) . Har ikke noen ambisjoner om å bli med i løp, men det er jo litt ok å bli bedre enn man var...

 

Lutefisk i kveld... Ikke lesse på så mye bacon, så burde vel det være en ganske grei middag. Akkevitt (er det med en eller to k-er, forresten?? Akevitt... 1 k!) drikker jeg ikke, så der sparer jeg litt...

 

Ok, folkens... håper det står bra til!!! Ikke stress i førjulstiden. Julen kommer uansett!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simsalabim - Enna kom meg i forkjøpet, men jeg er så enig, så enig med henne!!!!

Den kneika du er inne i nå er tøff - men det klarer du! :) Fokuser, fokuser, fokuser!

Den ekle følelsen du har når du legger deg om kvelden og er stappmett av "drit" og dårlig samvittighet - Simsalabim - jeg vet du ikke vil!!!

 

Og jeg kan ikke få sagt sterkt nok hvor enig jeg er med Enna også i det å bekjenne her inne alle nederlag - samma hva! :unsure:

Det gjør noe med bevisstheten din når du ser det svart på hvitt. Du ser det du egentlig vet, at alle argumenter du måtte ha for at du "fortjente" eller ikke kunne la være faller på stengrunn.

Tanken på å bli "ydmyket" ved å måtte bekjenne her at man har dytta trynet fullt av alt man absolutt ikke skal, har reddet meg mer enn en gang - det kan jeg love deg! :o

Har av samme grunn også kommet meg avgårde på trening dager hvor jeg ikke har vært motivert. Vet jeg må inn her å skrive svart på hvitt at jeg har skulka trening fordi??? Ja, hvorfor? Dørstokk-mila ble for lang? DEN holder ikke! Det kjennes for teit! Så da ble det trenin, da! ;)

 

Så Simsalabim : Optimista, Haksnes, Enna og jeg har pleid å sitte på skuldrene til hverandre både for å løfte pekefingeren og rope i øret når man holder på å skeie ut, men også for å heie på hverandre når vi har vært flinke!

 

Og gjett hva?

Siden vi har gått ned en del kilo tilsammen siden vi begynte, så får vi alle plass på dine skuldre til å følge med deg! :P

 

Så ikke gi deg! Vi er her! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies! Flotte supre ladies!

En milepæl i dag, levert over nøkler til de nye eierne av vårt gamle hus! En knall lettelse! Nå er fokuset på nytt hjem, nye muligheter og å holde vekta!!

 

Simsalabim; vi er her for deg, husk det! Du vil få tøffe dager og knalldager! Og vi er her i oppturer og nedturer for deg! Du må ikke gi opp, selv om du får tunge dager. En megasprekk betyr ikke at du skal gi opp. Det betyr bare å erkjenne megasprekken, ta seg selv i nakken og jobbe videre! Og vi støtter deg! Hver cm du går ned, hvert gram som forsvinner så jubler vi med deg for vi vet hvor tøft det er. Been there, done it!

Jeg begynte i mai, og mange ganger har jeg tenkt å gi opp, men jeg er så glad for at jeg sto løpet ut! Men jeg må fremdeles jobbe med saken, ellers kommer kiloene tilbake. Og det vil jeg ikke!

Hvis dere tror at jeg skal slutte å være her på grunn av at jeg har nådd mitt mål så tar dere feil ;) Personlig føler jeg at jeg er ikke i mål for nå må jeg lære med å holde vekta! Men det skal jeg få til, med deres støtte og oppmuntring!

 

Enna, mitt mål er å slå deg i trening :P du er en gudinne på den fronten! Men gi meg noen dager til, jeg er helt utslitt, kroppen må få ladet batteriene igjen!

 

Bam Bam, du er ei solstråle, rett og slet! :)

 

Simsalabim; jeg gleder meg til å bli bedre kjent med deg her! ;)

 

Ha en super kveld ladies - Jeg må komme med en tilståelse - jeg skal slikke noen frimerker nå i kveld :P ! Mannen min blir frisk, alt er i hus, nøkler til gamlehuset er levert. Jeg er lettet og kan se fremover!

 

Vi tastets ladies! Vi tastes! Stor god klem til dere alle!

Optimista! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter.... Jeg sitter her og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.... Ble plutselig overveldet av en sånn veldig trist følelse....

Har akkurat snakket med pappaen min på telefonen. Vi snakket lenge, tullet og tøyset. Vi var sammen igår, og jeg treffer han igjen på lørdag. Men etter at vi hadde lagt på nå, begynte jeg å tenke på at det kommer en dag hvor jeg ikke bare kan ringe pappaen min. Jeg skal ikke høre stemmen hans. Vi skal ikke tulle mer. Jeg skal ikke se han mer.

 

Han er 81 år og best i verden!

 

Vet ikke hvorfor.... Ble bare så satt ut av tanken.... Akkurat nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Hei FLOTTE jenter!

 

enna, Bam-Bam og optimista; TUSEN TAKK for mange gode ord og gode råd og Bam-Bam, jeg sender en stor klem til deg i en trist følelse du opplever. 81 år er voksent, men mange blir godt over 90, så det er muligheter for mange gode år til hvis han er frisk. Foreldre er viktig for oss og samtidig vet vi at jo eldre vi blir, jo eldre blir våre foreldre.

 

Hvor gamle er dere jenter? Jeg er 44år og har unge foreldre på 65år

 

Tusen takk for all støtte. Jeg vet man gjerne går på en smell etter å ha holdt på med vektnedgang en liten tid, men jeg føler vel egentlig ikke jeg har gått på en smell når det gjelder mat hittil.

 

Uke1: snitt kcal inntak lå på rett over 1200

Uke2: snitt kcal inntak lå på rett over 1200

Uke3: snitt kal inntak ligger på rett over 1300

 

Maten har vært variert og strukturert (tror jeg).

 

Frokost:Jeg starter hver dag med hjemmelaget knekkebrød (2stk) med cottage cheese. Omega3 olje og vitaminer + et juiceglass

 

Lunch: 2 hjemmelagde knekkebrød med makrell i tomat + en yoghurt på slutten av dagen+ en klementin

 

Middag: Fisk, kyllingsalat, osv osv. Jeg spiser mellom 300-500 gram grønnsaker til middag, av og til en potet eller litt pasta (alt målt opp og registrert. Jeg er glad i middag. Sauser holder jeg meg unna og alt stekes i 1kcal stekespray.

 

Jeg spiser for lite frukt og melkeprodukter ihht kursplan. Jeg spiser mer grønnsaker enn etter planen. Gode hjertevalg har jeg hver dag i form av omega og fisk. Jeg har blitt flink på vann.

 

Jeg har spist to ribbemiddager, men skjærte bort alt fett og svor, ingen saus og godt med gr.saker. Jeg gikk ikke over kcal grense de dagene, da jeg også kuttet ut på andre måltider

 

Jeg har ikke rørt sjokolade, potetgull, kaker under denne tiden. Når mannen har tatt en pizza på kvelden, har jeg ikke smakt. Jeg føler jeg har vært flink. På min datters 6års dag smakte jeg ikke en smule på kaken og da jeg valgte 2 winerpølser i lompe under formiddagsbursdagen, valgte jeg kun varme grønnsaker til middag, siden jeg så winerpølser hadde et høyt kcal innhold.

 

Så var det vinen da... Jeg nyter nok 1-3 glass 4-5 dager i uken, men medberegner dette i kcal regnskapet, som jo ikke overstiges mine tilmålte 1300 basert på ukesregnskap (er 163 høy).

 

Trening.... Her har jeg mange unnskyldninger. Full leder jobb, deltidsstudier, mann og to små barn også er det jo desember da, mange avtaler og gjøremål. Ja, jeg ser jeg er stappfull av dårlige unnskyldninger, men feks slik som i dag har jeg vært på farten frem til kl21, med henting av barn på SFO, kjøre de til aktiviteter og gjøremål, lekselesing, mat, forberede neste dag og rydde/vaske klær. Kl 2230 var det min egentid og jeg hadde behov for avslapping, snart leggetid.

 

Takk jenter for støtte, i morgen er det veiedag for meg. Kjenner jeg gruer meg litt, men er fortsatt motivert! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies!

først, Bam-bam; jeg støtter Simsalabim - nyt den tiden du har din far. Og gled deg for hver dag han er her med deg. Livet er brutalt, en dag mister vi noen kjære, men han er godt voksen og ja han kan ha mange gode år igjen! Personlig misten jeg min far da jeg var 2 og sånn sett har aldri opplevd å ha en pappa. Mamsen døde for 7 år siden. Det var tøft.Og hun hadde ikke fylt 70 engang. Rene ungjenta. De som ga meg liv var borte, men jeg har mange gode minner av mamsen! og det tenker jeg ofte på.

 

Simsalabim; jeg synes du har vært knallflink i matveien, og treningen kommer etter hvert. Ikke ha dårlig samvittighet! Jeg krysser fingrene for deg ifb veiinga i morgen (i dag) og uansett resultat er vi her for deg! Husk, du holder på å endre livsstilen - og det tar tid, du vil få medgang og motgang i den prosessen, men vi er der og heier på deg. Bare vent til du får en mega tittentei schwingom schubiduba cha cha cha hyl fra oss alle!!! du har fått en smakebit allerede hvis jeg ikke husker feil, og mer vil du få!! :P

 

Natta skjønne jenter!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre ja... Mammaen min er 90!! Hun er klar, men ikke så veldig frisk. Pappa døde i fjor - 92 år, han var skikkelig dement de siste årene av sitt liv, dessverre. Jeg har tre storesøsken som er ganske mye eldre enn meg. DU er heldig Simsalabim som har unge foreldre. Og du Bam Bam - hvis din far blir like gammel som min mor har du jo leenge igjen :) , men ta vare på tiden du har for vi vet aldri!

 

Optimista - så du skal slå meg i trening, sier du... Da skulle du vært med meg på lutefiskmiddag i går, først. Halleluja som vi drakk vin!!! Da jeg for ut døra for å rekke bussen i dag morges hadde jeg følelsen av at blodet strømmet feil vei i årene!! Har dere prøvd champagne til lutefisk??? Kan anbefales, men det er litt slitsomt i dag B) . Og nå skal jeg jammen snart ut igjen. Og i morgen er vi bedt på middag til noen venner... og de skal servere pinnekjøtt!!! Det er nesten helligbrøde! Jeg pleier å spare det til julaften... Ja, ja det får gå :P .

Jeg ville egentlig bare si at det er godt jeg har dere i disse harde tider... Hadde kanskje gått helt av hengslene om jeg ikke skulle rapportere inn. Vi står på, Simsalabim du er kjempeflink!! Dette mestrer du, bare hold ut!.

Lykke til med frimerkeslikking i kveld, ladies. Vi har lov til det !

 

Enna - som IKKE har trent i dag (Hmmmm, andre gang på EN uke at jeg er litt redusert! I kveld blir det rolig, I PROMISE!!!) :blink: :blink: :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først - takk for "trøst" dere. :) Fornuften vet jo at det er en naturlig prosess, men hjertet vil ikke være med på det alltid.....

 

Men dere! Idag er blitt en milepæl i min livstilsendringsprosess! (Gud - det ordet skal jeg huske neste gang jeg spiller scrable med noen!! ;) )

 

Fredag idag - og da er det veldig ofte kake i lunchen her. Det holdes opptelling om hvem som vil ha, og så løper den som har tid ut og kjøper.

Idag kom vedkommende tilbake etter å ha vært ute og handlet. Da hun så meg, sa hun : "Jeg spurte ikke deg jeg, for du pleier jo ikke å skulle ha."

 

Jeg ble ikke engang spurt, damer! :D

 

JEG ER NÅ I ANDRES ØYNE EN IKKE - KAKE - SPISER!!!! SEIER!!! :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

For en seier Bam-Bam!!! Gratulerer :D

 

Jeg veide meg i dag: 61,4 kg

 

Dvs opp 0,6kg denne uken og opp 2 cm i magemål. Jeg føler meg oppblåst og full av vann :(

 

I løpet av 3 uker har jeg da samlet gått ned 1,9kg og ned 6cm rundt midjen.

 

Sukk :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Jeg må korrigere sukket mitt. Jeg pleier å være en positiv person, så sukket sitter ikke veldig dypt.

 

Sukket handler om at jeg er litt oppgitt over meg selv som har både økt i midjeomkrets og vekt denne uken, mens jeg ønsket nedgang, et barnslig lite sukk type "JEG VIL HA ALT JEG PEKER PÅ!" :rolleyes: .

 

Det positive er at jeg har gått ned 1,9kg på 3 uker. Det er en nedgang på 0,6kg pr uke. 6cm ned på midjemål på 3uker innebærer en reduksjon på 2cm i uken!Her må jeg lære meg å se helheten!

 

Fy fader, jeg er egentlig ganske FLINK! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simsalabim: HEAR HEAR!!!!!! Hei schubbidu for nedgang! Og cm inn er bra, det er det vi vil :lol: .

 

Jeg er hjemme fra en av de potensielt store fristelsene. Spiste salater og litt laks, bitte litt ost... drakk vann og ett glass saft. Det var helt fint uten alkohol i dag.

Nå skal jeg lage en brøddeig, så skal jeg ha litt mango - frisk, ikke tørket ;) .

 

HA en fin fredagskveld, Ladies

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld ladies!

Bam-Bam gratulerer!!! Du er en ikke-kake-spiser!! En tittentei schwingom for deg der!!

 

Simsalabim; et sukk har du lov til å ta, men flott at du og ser helheten. Det er ikke uvanlig å gå mye ned i begynnelsen - og ofte kan det være ekstra væske du mistet de første ukene. Men ikke bare væske da!! ;)/> Kanskje har du spist mye saltinnholdig mat i det siste? Du sier du føler deg oppblåst og full av vann. Hvordan er det med vanninntaket ditt under og mellom måltider da? Det var en utfordring for meg, men etter hvert ble vannflaska en naturlig del av kontorpulten min på jobb!

 

Du har begynt vektreduksjonen din og da er hjulene i gang! Og du skal greie dette, vi er knallflinke å følge med hverandre - og pisker hverandre (bare fylt av kjærlighet hihi) fremover når ting butter imot! Prøv å ha et mål 500 gram i uka - det er et halvt kilo og tror du det er lite, ta frem en smørboks eller to og kjenn vekta...;)/> Går du for fort ned kan kroppen slite med å stabilisere seg/venne seg til ny vekt.

 

Det var dagens kloke :P/> ord fra Optimista!

God fredagskveld til dere alle! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Optimista: Jeg tror du hadde rett. Jeg drakk for lite vann onsdag og torsdag og på torsdag spiste jeg grove baugetter med eggerøre og røkelaks (ferdig påsmurt fra bakeri). Jeg har knapt spist brød og ferdigmat siden oppstart og til middag spiste jeg sei og masse grønnsaker med hauger av løk. Jeg tror nok kroppen reagerte på baugettene og all løken og for lite med vann, selv om jeg lå innenfor kcal grensen min.

 

På veiedagen fredag, følte jeg meg veldig oppblåst og full av vannsamlinger i kroppen, slik at du kjenner fingrene nesten er vonde å bøye. Jeg drakk godt med vann i går og i dag veide jeg 0,9kg mindre enn i går. Erre mulig! :P/>

 

Nå skal jeg ut å måke snø :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Da ble det pinnekjøtt til middag. Spiste en liten posjon (2pinnestykker, hvor jeg skar av alt synlig fett) + 0,5dl kårotstappe laget med smør. Ingen potet eller saus/sky eller noe annet.

 

Med alt i dag. Frokost bestående av omelett, eplejuice, vitaminer og omega3. Lunch bestående av yoghurt og to oliven + en klementin. Middag bestående av pinnekjøttmiddag inkl 3 glass vin er jeg nå på 1000kcal. Jeg ser jeg mangler noe mer frukt (type en klementin), noe mer melk (type en yoghurt) og mere grønnsaker for å få oppnådd fult kostholdscore.

 

Jeg mangler 300kcal. Jeg burde fylle de opp med en klementin, en yoghurt og ca 200gram med grønsaker. Jeg har lyst til å bruke de på vin...

 

Nå har jeg fyllt et stort glass vann for å fylle vannkvoten min og skal bake de supergode knekkebrødene mine, dette mens jeg tenker over om jeg skal bruke kcal på melk, frukt og gr.saker kontra vin, en lørdagskveld ;)/>

 

Jadda ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Jeg endte opp med ett glass vin til + 300gram grønnsaker stekt i 1 dl kokosmelk light.

 

Det må vel være et greit kompromiss på en lørdag.

 

Da har jeg bikket nærmere 1400 kcal og kun vann intas i denne munn resten av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...