Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Pinnekjøtt er godt!! Jeg tok også tre pinner... i går. Tok også litt røkt fisk (laks og kveite) til forrett.. det var riskrem til dessert, men det stod jeg over. Drakk litt hvitvin, da B) , men ikke store mengder... Så når det gjelder frimerkeslikking er jeg laaaaaangt over i form av vin, denne uken. Det er sikkert og visst. Og kommer ikke til å ha nedgang på vekten denne uke, heller. Men bare jeg ikke GÅR OPP i vekt, er det helt greit.

Nå er dagene "under min egen kontroll" fram til osndag, og deretter er det enkelt og greit fram til julaften. Jeg merker at det å "snakke" med dere, og saaaakte, men sikkert se lyset i form av at jeg etterhvert skjønner at jeg ikke kan skeie ut dag ut og dag inn... uten at det får konsekvenser gjør at jeg ikke lenger ser på hverdagene som en trussel, men en form for lettelse. Endelig, liksom... nå kan jeg slappe av!. Bare spise vanlig mat...

Vann er ellers en fantastisk ting. Når man bare fyller på med vann, så er det enklere å begrense seg i matveien, også. Og det renser opp.

 

Har -IGJEN- blitt så "tykk" i halsen at jeg har vanskeligheter med å svelge. Har ligget våken lenge i natt pga det :angry: . SItter nå med en kopp med ingefærblandingen min. Tok en real bit ingefær i dag... det river godt :P , men kjennes hvertfall bra mens jeg drikker det. Det blir nok ingen løping på meg når halsen er sånn... er ikke helt klar i hodet, heller :mellow: Det begynte i går :huh: Æsj, vil være frisk, jeg... har ikke tid til slikt tull. I går gikk jeg handletur, isteden. Tok også litt styrke for mage og armer før jeg gikk i selskap. Sies at armene blir så fine, da ;) .

Det er -18 grader her i dag.. det kjennes godt i kinnene når man er ute!! Men det er fullt av folk som fisker på isen :)

Ok, folkens... nok skravling her fra øst.

Ha en fin søndag.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

God formiddag! :)

 

Føler dagen har vært veeeeldig lang allerede. Har barnenarnet på 3 år på overnatting, og det er utrolig hvor fort man glemmer hvor tidlig dagen starter når man har små barn! ;) Men fy søren som vi koser oss! :wub:

 

Enna, jeg er så enig med deg! Hverdagene er den minste trussel - de er tryggheten! Da går alt etter rutinen og det er ingen problemer med å "holde seg på matta".

Var i bursdag hos yngste broren min igår. Kjente på vei dit at det ikke ville være noe problem - jeg er jo en ikke - kake - spiser, må vite! B)

De pleier alltid å ha pølser i brød/lompe også, og jeg lurte på om jeg skulle ta en i og med at det ville være rundt tiden jeg skulle spise.

Men hva hadde min fantastiske svigerinne lagd i tillegg til alt annet denne dagen? Jo - ordentlig hjemmelagd lapskaus! :)

 

Den var supergod! Jeg fikk spist "ordentlig" mat - ikke bare noe til å fylle opp med så lenge. Jeg ble god og mett, og dermed var ikke engang de nystekte vafflene fristende! Enda det er noe av det beste jeg vet!

 

 

Ser dere også snakker om vann. Der er min dårlige samvittighet.... :mellow:

Jeg drikker ikke vann. Har aldri gjort det. Jeg har en flaske med meg når jeg trener, men det er ikke mye jeg drikker av den...

Prøvde da jeg begynte her, men jeg synes det er veldig vanskelig.... og veldig fort skeld det ut til ingenting igjen.

Vet kroppen trenger det, men det er så vanskelig. Jeg drikker kaffe og te. (og vin, da ;) dog ikke som tørstedrikk!)

 

Kanskje det skal bli min nye utfordring igjen?

Tror jeg skal bruke dagen i dag til å fundere på det.

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Enna; Riktig god bedring, det var leit du skulle bli syk igjen. Håper det gir seg snart!

 

Bam-Bam; Jeg var heller ikke flink til vann. Drakk mengder av kaffe og te i stedet for vann. Når jeg begynnte her så leste jeg at jeg skulle ha minst 10 glass vann pr dag. Da måtte jeg lage en plan, den kjentes rar ut de første dagene, men nå går de mer rutinemessig og jeg kjenner nå på kroppen at den tviholder på vannet om jeg drikker mindre vann en dag.

 

Her er min plan, kanskje du kunne prøvd den et par/tre dager for å se om dette funket for deg også? Jeg bruker vanlig små glass, så ser det ikke så overveldende ut og det er ferdigdrikket i løpet av noen munnfuller.

 

Ett glass vann med vitaminpillene når jeg står opp

Ett glass i det jeg kommer på jobb

To glass under lunsjmat

Ett glass rett før jeg drar fra jobb

Ett glass mens jeg lager middag/leser lekser med barna

To glass under middag

Ett glass mens jeg steller barna på badet

Ett glass i det jeg legger meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Simsalabim! :)

Det må definitivt bli en læringsprosess for meg dette med vannet...

 

Du spurte forresten for en stund siden om hvor gamle vi er. Glemte å svare deg på det, jeg.

Jeg er 46 år, gift (ikke med pappaen til barna mine), har en sønn på 24, tre døtre på 22, 15 og 13, et barnebarn på 3 og ett "underveis"! Ventes i mai!! :D

 

Enna - håper formen er bedre! :)

 

Selv kjennes kroppen litt i ulage. Fikk mensen nå, men det tok 2-3 dager før den kom ordentlig igang. Dessuten så har den hoppet over et par måneder, så det kjennes ganske kjipt akkurat nå.... Men sånn er det vel bare å "bli gammel" ^_^

 

Nå tror jeg det blir en lang, god, varm dusj og så en stor kopp te.

Vann kan jeg begynne å drikke imorgen! ;)

 

Takk for idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi-hi Bam Bam... vi er på samme nivå, dette med at mensen hopper over... fikk nettopp det jeg, også... oppblåst og litt "ugly" :mellow:

Jeg er 48 og trebarnsmamma... mine er 11, 13 og 15 og jeg er gift (barnas far :) ), bor i Moskva for tiden... I dag har jeg stått det meste av dagen (på høye hæler :P ), men sett på DVD de siste timene... Der var det (blant mange karakterer) ei som hadde lagt veldig på seg og som slet med dårlig selvbilde og spiste restene etter datteren.... kjente meg bare SÅ godt igjen. (Selv satt jeg og knasket gulrøtter!)

Dagen min i dag har gått bra når det gjelder mat. Ingen alkohol og masse vann ;) (men det er jeg veldig flink til, uansett..)

Ingen skikkelig trening, men det hadde jeg ikke gjort om tiden hadde vært min, heller... Ikke helt god... men det går nok snart over.

 

Nå er det kvelden og jeg går til køys. Vi prates :rolleyes::PB)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned til under 68 nå (67,9 ;) ). Neste veiing foregår på "gamlevekta" hjemme i Norge og den viser altså omtrent 1 kg mer... Veier meg her den morgenen vi drar og sjekker med den der hjemme neste morgen.. da blir det sånn omtrentlig riktig.

Jula nærmer seg virkelig. Jeg prøver å forberede meg på maten... Det blir hvertfall smal vei fram til jul. Og kaker i noe stort monn blir det nok ikke. Rekker ikke så mye, men litt kan jeg få til på lørdag kveld og søndag, tenker jeg.... dessuten kan man jo få kjøpt litt B) .

 

Halsen er som sandpapir... ingen stor trening på meg. GRRRRRRR :angry: . Liker IKKE når jeg ikke får trent. Det er noe som mangler, da!!!

Så kjære SImsalabim. DU har en travel hverdag, men nå er det snart jul og da er det en god tid å ta med familie ut på noen timers gåtur i forhåpentlig nyyyydelig julevær. Det hjelper på fordøyelse og humør! (Tror nok jeg kommer til å fortsett og mase om dette... som Bam Bam sa... vi sitter på skuldrene dine ;) )

 

Optimista, håper alt i det nye huset fungerer som det skal. Har du funnet ut hvor juletreet skal stå, da??? Det har jeg alltid tenkt på når jeg har flyttet.... Håper også det går bedre med mannen... Dårlig rygg er dumme greier.

 

Ok, Ladies.

 

Schubidua for oss fordi vi fortjener det :D

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Ladies.

 

Her er det altså så mørkt!!! Klokka ble ikke stilt så vi har skikkelig mørke morgener. TIl gjengjeld har det vært nyyyydelig sol de siste dagene (iskaldt...) så det har fristet med tur ut :) . Er fortsatt skikkelig sår og tykk i halsen :( , men ikke vondt i hodet idag. Det er nok på vei over, håper jeg. Ble bare gåtur til butikken i går. Lang omvei langs elva. Aldeles nydelig var det :) .

Bakte en bitte liten porsjon kakemenn etter en oppskrift jeg fant på en link her inne. Hadde ikke hornsalt, så det ble brukt bakepulver. I følge familien ble de gode. Smakte som "søte scones" sa de :rolleyes: . Blir nok bedre med hornsalt, men det har jeg ikke funnet i butikkene her. Får ta med fra Norge. Jeg smakte ikke på kakene, jeg. Tenkte at det kan vente til julen. Jeg har blitt litt sånn håpløs... sånn enten eller - dame... Og det er ikke helt bra. Jeg må lære en form for måtehold... På en side syns jeg faktisk det er helt greit at jeg sier nei til kaker og søtsaker på hverdager..., men jeg burde jo evne å ta en smak i helger, eller i selskaper...

Du Optimista - har du i det hele tatt hatt sprekker underveis siden mai??? Eller har du god kontroll uten å være rigid?

Jeg har faktisk ikke sprukket på søtt - bare nøtter og tørket frukt (som jo er søtt B) , men dere skjønner hva jeg mener).

I dag er det lunsj ute med noen venner. Det har pleid å gå helt utmerket. Kommer ikke til å ha vin til, så da går det bra. I morgen er det middag på restaurant. Der får jeg nok ikke noe valg når det gjelder meny, men kan jo evt velge ikke å spise opp alt.... :)

 

Fortsatt god førjul, mine damer. BEklager at jeg ikke kommer med info om trening. Men kommer sterkere tilbake når formen er på plass. :P

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Heisan. Høres ut som dere har passe kontroll damer! Det var også gøy å lese at vi er på samme alder, men noen av oss er bestemødre og noen av oss småbarnsmødre :)

 

Dagen i dag har vel ikke gått perfekt. Litt for høyt matinntak og ligger nå på 1600kcal på dagens inntak, mens jeg skal ligge på 1300. Dette var en planlagt sprekk med juleavslutninger på jobb. Fra og med nå, tror jeg at jeg har kontroll frem til lille julaften, etter det tør jeg ikke mene og synse noe ;)

 

Målet mitt er ikke å overstige startvekten min på 63,3kg når julen er over. Pr siste vekt viser det at jeg har 1,9kg å leke med gjennom julen :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Ny morgen her øst.. skjønt klokka er faktisk halv ti, allerede. Det er bare så mørkt!

Lunsjen i går ble sushi og litt misosuppe. Mager suppe, men vanskelig å si med de maki-bitene... Bare vann å drikke, så det var greit. Smakte på to små karameller jeg lagde i går ... de er veldig gode. Men det er ikke noe problem å holde seg unna i dag.

I dag skal jeg på det siste julebordet... det er på en georgisk restaurant, så der tror jeg det skal være ganske sunn mat...

Fortsatt raspende (sexy???) røst og så trang i halsen at jeg har svelgproblemer... Det kan bare bli bedre...

Skal på skolen for en temmelig forsinket Luciafeiring i dag. Det kan bli artig...

 

Take care

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies!

Vært noen dager siden jeg var innom her, men har vært opptatt med nytt hus, pleietrengende mann (han er betydelig bedre nå da :) ) og jobb.

Julen nærmer seg og jeg tror jeg har en liten slagplan på hvordan jeg skal komme gjennom den uten å gå opp i vekt.

Var på vekta søndag og holder meg stabilt på 69 + noen hundre gram. kan ikke være fanatisk men bare så lenge den ikke går over 69,5 er jeg fornøyd. :)

 

Fikk det månedlige herket i går og føler meg som en oppblåst strandet hvalross på 300 kilo... humøret på topp (oh yeah, really... grrr) vondt i magen og syns veldig synd i meg selv....Tror ejg tar noen dager fri fra jobben nå slik at jeg slipper stress, mas og kav. Og holde gubben med selskap. han kjeder livet av seg og hihi...Det vil ta tid å komme seg helt etter operasjonen.

 

Hvor gammel (kremt ung) er jeg - nette sum av 48 år :) ingen barn desverre men er barnslig så det suser selv, så jeg tar igjen manko barnelatter i heimen på den måten :) Overgangsalder har jeg tydeligvis ikke kommet i siden jeg har det månedlige herket som kommer som ei klokke hver bidige måned...

 

Nei ladies, må jobbe litt her før jeg fyker hjem, men kobler meg på litt oftere fra nå av. Må jo følge med hvordan det går med dere andre og da!v :)

Ha en super onsdag!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello Ladies.

 

Hvordan går det med dere??

Jeg var på denne georgiske restauranten i går... og hvis ingen av dere har vært på en tilsvarende type restaurant så begynte det med en masse forskjellige småretter til forrett... sånn litt av dette og litt av dette... jeg tror ikke egentlig at de rettene er så usunne, men jeg vet jo ikke hva de inneholder... så kommer det litt brød og noe mer venterett-aktig .... SÅ kommer middagen. Jeg spiste for det meste av forrettene og spiste sikkert min del av kcal og vel så det, men det var hylgodt :D . Hovedretten var ikke så god, så der spiste jeg de grillede aspargesene og litt av kjøttet... drakk hvitvin og en limonade-brus-liknenede drikke (alkoholfri) med estragon ... knallgod!!! (der kom det nok noen karbiser inn i kroppen, altså... for jeg drakk noen glass!)

Når det gjeder mosjon ble det bare en rask gåtur fra metroen og hjem seint seint i går kveld (faktisk i natt...) i sprengkulda!! Brrrr....ørene ble kalde under lua. Men det er et stykke å gå, omtrent 25 min i rask gange :) .

Halsen er snart åpen, bare litt rusk og rask igjen... tipper jeg kan prøve meg på mølla i morgen, evt vente til søndag hjemme i Norge... (skjønt jeg skal gjøre alt det alle andre har mast om de siste to ukene på lørdag og søndag.... :P - nei, jeg er ferdig med de fleste gavene og kaker blir det lite av, så det ÅRNÆR SÆ´)

Optimista - du er råflink som holder vekta. Vet du intuitivt hvor mye du trenger for ikke å gå lenger ned og heller ikke opp??? EN DIGER SCHUBBIDUBIDUUUU for deg, bare fordi du er så megaflink til å spise riktig!!!

Slagplan, Optimista... jeg har tenkt, men ikke kommet helt fram til noe resultat, bare at jeg vet at pinnekjøtt er himla godt ;) . Og det er jo faktisk en del av julekakene som er gode, også....

Ok mine vakre damer. Ta vare på dere, vi tastes videre i julen, gjør vi ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Så flinke dere er, damer!

Gratulerer så mye med huset Optimista!

 

Her prøver jeg å henge med meg selv. Jeg har vært superflink gjennom november og desember og klart å holde meg unna gløgg, pepperkaker, konfekt og gotteri som står utplassert over alt på jobb hver dag.

 

Falt litt i fallgruven i dag (for første gang) og spiste en lakrisbåt og drakk 0,5dl gløgg uten rosin og mandler.

 

Dog (i tillegg) ble det fortært to rundstykker med magerost ut over planen og jeg havnet tilsammen rett under 1500 kcal (jeg skal ha 1300 pr dag).

 

Veiing i morgen. Har ingen formening om hvor jeg havner, sannheten er nok at jeg havner oppover.... MEN kjøpte nye ski i dag, så disse må trenes inn i løpet av julen ;)

 

Juleferien min startet i dag, så nå er jeg fritt villt for kcal ulvene... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink, Simsalabim... det er bare sånn av og til... og det viktigste er å se hva man gjør og deretter gå videre. Jeg har hatt en sånn dag i dag... måtte lage nye karameller fordi ungene skulle gi bort poser med det på skolen. Og så smakte jeg på en myk og varm og herlig karamell... så ble det sikker 10! Og endte dagen med (Jeg tør nesten ikke si det, Optimista... nei, nei ikke cashewnøtter...., men "henge med hodet") tørket mango...

Så derfor følger jeg mitt råd til deg: bekjenner, tenker gjennom hvorfor og går videre i morgen!

 

God natt, ladies.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

 

Et litt oppgitt hjertesukk fra denne kanten idag....

 

Da jeg veide meg i begynnelsen av desember, var det veldig lenge siden jeg hadde veid meg. Desverre veide jeg mer enn jeg hadde håpet på... 68,6

 

Jeg har vært flink, holdt meg helt på matta og trent som jeg skal siden da. Så jeg var rimelig optimist da jeg gikk på vekta i går, men den viste 68,2 :angry: Ned kun 400 gr på 3 uker!! :angry:

 

Fryktelig demotiverende....... Nå kjenner jeg at jeg bare har lyst til å gi beng!

Og mensen som hadde hoppet over et par måneder, nå holder den på på 9. dagen! :angry: ALT er i ulage nå, synes jeg....

 

Dagens morgenkosseri fra meg. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Bam Bam .... hvis det kan være noen trøst har jeg ligget og vaket rundt 68 i hele desember, så vidt under nå... men EN dag med vin og litt ekstra mat så er det over... :huh: Mensen på 9. dagen er råkjipt :angry: !

Det beste med å "holde" vekten er at skinnet kan komme seg litt... jeg har utrolig løst skinn på magen. Det blir vel aldri skikkelig stramt lenger siden alderen ikke helt er på min side, men kanksje litt??? :unsure:

I dag har jeg pakket inn gaver og er faktisk mer eller mindre i mål... skal en tur på markedet nå (-20 grader og liiiittttt drag i lufta.. kkkkaldt, men nyyyydelig sol :) ) for å supplere med det siste.

 

Hører det er meldt tåke på Gardermoen i morra. DET har jeg ikke tid til, altså!!! VI må rett hjem, i butikkene og sette i gang med pinnekjøttet!!! Sukk - har bodd altfor lenge på et sted hvor det var innstillinger og forsinkelser pga vær til at jeg finner det det minste eksotisk :angry: !

 

Ok vakre Ladies.

VI tastes og holder humøret opp uansett!!! Jeg har tenkt å bevilge meg marsipan i julen. Det er ikke riktig mot meg selv ikke å gi meg selv litt. Har tenkt lenge og vel på det og kjenner at DET skal jeg. Om jeg så må gå ned igjen et par kg som jeg allerede har gått ned. FÅr være flink på trimfronten, så går det vel på et vis B) .

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Hei damer, forstår det er litt frustrasjon ute og går. Når dere har holdt på en stund og vært riktig så flinke, så er det nok ikke uvanlig at kroppen stopper litt opp en periode. I tillegg er jo ikke akkurat den tiden vi har vært igjennom den aller beste for å holde/gå ned vekt.

 

Jeg tenker det viktige nå er å hygge seg godt i julen, samtidig som man tar gode valg. Marsipangris er lov, men kanskje man skal holde seg til en. Man kan skjære av synlig fett på kjøtt, kanskje man kan ta en klementin i stedet for konfekt osv osv. Dette blir ikke lett.

 

Gikk på vekten i dag. Minus 0,8kg denne uken, men ingen cm reduksjon rundt midje - faktisk ingen reduksjon i cm i det hele tatt og siden jeg ikke har trent, kan jeg jo ikke skylde på økt muskelmasse ;)Det er jo litt tart at man går ned nesten en hel kg og ingen cm???

 

Jaja, Da har jeg snart holdt på i 4 uker og hittil er samlet nedgang 2,7kg og minus 6 cm i midjen.

 

I dag skal jeg pakke og i morgen tidlig drar jeg på hytta. Da blir det nesten to uker uten veiing, jeg gidder rett og slett ikke pakke med vekten, men bevisstgjøringen min og de nye skiene blir med på ferie B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra og schubbidubiduuuuu for flott nedgang!!!! 0,8 kg på en uke er knall! Ha en fantastisk tur på fjellet... ski er jo en strålende ting for å gi kroppen litt mosjon :rolleyes: .

 

Jeg har nettopp kommet hjem fra markedet hvor jeg har handlet nøtter, tranebær og noen fantastisk gode småkaker.. der kom jeg meg lett unna hjemmebaksten :P . Har også handlet litt julegaver, sånne "ekstrating" ;)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra og schubbidubiduuuuu for flott nedgang!!!! 0,8 kg på en uke er knall! Ha en fantastisk tur på fjellet... ski er jo en strålende ting for å gi kroppen litt mosjon :rolleyes:/> .

 

Jeg har nettopp kommet hjem fra markedet hvor jeg har handlet nøtter, tranebær og noen fantastisk gode småkaker.. der kom jeg meg lett unna hjemmebaksten :P/> . Har også handlet litt julegaver, sånne "ekstrating" ;)/>

 

Enna

 

Supert Simsalabim!!! Sånn skal det lyde! reduksjon! tittentei scwingom for deg her ute i havgapet! :)

Måtte en snartur ut i jobb så derfor har jeg vært borte fra nettet, men kommer sterkere tilbake. Kommer forhåpentligvis hjem i dag! Vi tastes ladies!

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simsalabim - gratulerer! Kjempebra! :)

 

Da er vi vel installert på hytta. Rødvinen er i glasset og strikketøyet er funnet frem. Roen senker seg. Dette skal bli godt for sjela!

 

Regner ikke med at jeg er noe mer innpå her før vi er hjemme igjen, så jeg benytter anledningen til å ønske dere fantastiske damer en riktig god jul! :)

 

Kos dere masse og nyt i lange drag! Vi sitter på hverandres skuldre, men lukker øynene innimellom - ikke sant? ;) Glad i dere! :)

 

Bam-Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et lite innlegg her i går kveld, men det ble av en eller annen grunn ikke lagret... (Hadde litt rødvin i glasset, men det var da ikke såååå mye ;):rolleyes: (det VAR virkelig ikke så mye).

VEl... jeg sa sikkert ikke noe fornuftig, uansett.. Må bare si at i dag var jeg på "gamlevekta" den jeg veide meg på da jeg startet opp i august.... måtte liksom sjekke ut i forhold til den jeg veier meg på i Moskva... og nå er det offiielt... ned 10,2 kg! Ja da, ja da jeg vet at jeg har veiedag på mandag... men likevel.

 

Ok vakre ladies.

Tror jeg poster sangen vår igjen i morgen... en siste gang :P .

 

Ha en fin lille julaften.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halleon skjønne damer!

En liten rask melding fra meg på lillejulaften :) Har vel ikke hatt den beste oppladingen til julen, men hvem har nå det egentlig. Pinnekjønn er lagt i vann og jeg vurderer sterkt å skrelle kårabi og poteter i dag sånn at det er gjort. Så skal jeg se om julestemningen siger over meg. Har hundre og ørten pappkartonger uåpnet enda - rene julagaver kan noen si hihi. Men sånn er det. Hadde nok håpet at alt skulle være ferdig i dag, men får ta det som det kommer!

 

Utfordringen nå blir å ikke spise så man triller, så skal nok tenke masse på dere som sikkert har samme utfordring. kan ikke være dårligere enn dere, men skal nyte maten, men alt med måte. Å holde vekten er viktig! Så skal jeg finne nytt treningsstudio i nærheten og har som mål å komme i gang 3. juledag. Å vente til over nyttår blir for lenge, og kroppen trenger nok å svette litt mellom slagene! :)

 

Jeg har hatt en fabelaktig tid sammen med dere, og gleder meg til fortsettelse! Tror det er lurt å holde sammen en stund også etter at vi har nådd idealvekten, for jeg tror da er det nye utfordringer som venter - en livsstilsendring som skal vare!

 

Så flotte ladies, ha en riktig herlig jul! Nyt roen, god mat og drikke. Litt bevegelse innimellom tror jeg kan være smart, om det bare er en spasertur i nabolaget ;)

 

Har sagt det før, men gjentar det gjerne; tusen takk for all støtte, oppmuntring og heiarop på veien mot min idealvekt! Dere dro meg i mål!

 

Vi tastes!

Stor god klem til dere alle!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Julaften morgen, Ladies.

Var på vekten i dag og den logget 67,8 på gamlevekten hvilket er ned 10,5 kg siden 20. august. Det vil si ca 67,0 på vekten i Moskva og da er det 2 kg til mål sånn omtrent....(målet er satt etter den vekten, nemlig ;) ) Det betyr omtrent ned 0,8 siden sist mandag. Det er jeg godt fornøyd med :) . MAnge fristelser siste uke og ikke bare "normale" dager.

Jeg TROR jeg begynner å se sammenhengen mellom hva jeg putter i munnen og hva som skjer med kroppen :P . Jeg skal som deg, Optimista kose meg i julen, men MED måte. Det er vel ikke helt sikkert at vekten på nyttårsaften er 67,8... men bare den ikke er over 69.. det er mitt belte for julen. Det er jo litt greit at det er en del hverdager i mellom... Og 2. januar er det full skjerpings igjen, med fokus på de siste kg og oppstramming på styrkefronten. DER ligger det endel å hente for meg, altså!

 

Ladies. Dere er klippen i dette forumet. VI holder sammen til "the bitter end" - som i dette tilfelle er "the slim end" :P ....

Tusen takk for all støtte og oppmuntring dere har gitt denne høsten. Det er en sann fryd.

Juleklem fra Enna

Her er sangen - for siste gang i år.

 

 

Julesang fra linken:

40 år og ned 12 kg – noen som blir med

melodi: Å jul med din glede

 

"Å jul som du dreper, vår vektreduksjon,

takk herren du varer få dager

Vi løper og svetter bort hver kalori

for kilo'ne skal aldri få "kvila"!.....

Vi springer opp en trapp

Vi løper lett om kapp!

Så glad er vi, så glad er vi (jaja glad og glad..)

for jula skal vi seire i sammen!

I sammen!"

 

Vi løper og hopper og bokser i vei

og koser oss så med litt kake

Så roper vi høyt: se til og kom deg ut (liiitt dårlig rim her...)

for nå må du treningen smake.

Vi løper fort og tenk -

tar planken på en benk.

No´n push-ups før vi tar en dusj,

(så svinger vi oss rundt før vi spiser og spiser.... (var det en litt dum slutt))

vi tar din:

I jula skal vi seire i sammen, i sammen

 

Når styrke du trener blir kroppen din sterk

og kondis er viktig for hjertet.

Få treningen inn i din daglige plan

så går det så lett uten smerte..

God mat må vi alle ha og frimerkene små

de bruker vi så godt vi kan

I julen skal vi seire i sammen, i sammen.

 

Når jula den kommer med kaker og mat,

og alt som er godt står på bordet.

Er Haksnes og Bam-Bam og Enna parat

når Optimista slår hardt i bordet!

Se å få skoa på!

Og pell deg ut å gå!

Så flink er vi,

så flink er vi!

Og jula den beseires i sammen, ja i sammen!

 

Pepperkakemenn byr seg freidig til oss,

de ønsker at vi skal de smake!

Mot slike "demoner" vi ei lenger sloss,

nei - vi ser oss aldri tilbake!

For oss så er det nå salat

og masse annen deilig mat!

Det er så godt!

Vi blir så flott!

For jula skal vi klare i sammen, ja, i sammen!

 

Når fredagen kommer da er vi så glad

for nå kan vi frimerker "slikke"

Vi planlegger dagen med mat og med trim

for sprekke det vil vi jo ikke.

Litt kaffe i en kopp

no´n kjempehøye hopp

så danser vi

og er så fri.

Vi gleder oss til julen og maten - og praten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies og riktig God Jul!

 

Nå har jeg sunget julesangen vår, og den tror jeg sannelig meg jeg skal ta ved middagsbordet senere i dag!

 

Er så enig med deg Enna, at du er enig med meg (hahaha :P ) at julen skal nytes, men med måte. Jeg gir meg selv og et slingsringsmonn på 1 kg. dvs 70 men ikke et gram over. Greier jeg å holde meg unna 70 tallet skal jeg være knallfornøyd. Har bare en knapp kilo å gå på... sukk. Men dette skal vi greie, sammen!

 

Ble i så godt humør når jeg nynnet sangen vår her på kjøkkenet. Ikke bare er vi flinke å endre livsstilsendring men jommen er vi noen schlagere en sangforfattere og!!

 

Igjen ladies; en RIKTIG GOD JUL, kos dere masse hvor dere nå enn er i verden!

Stor god juleklem fra Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre nøtter til Askepott! Nå er det jul! :)

Jeg er ikke det minste i tvil om at vi alle klarer oss greit gjennom julen. Vi skal kose oss med maten, for ingenting er forbudt i vårt nye liv. Men vi er godt i gang med prosessen hvor vi lærer måtehold.

 

Jeg kan bare føye meg til rekkene her og si tusen takk for at dere har vært her gjennom hele høsten! Jeg hadde ikke klart dette på egenhånd. TAKK!

 

En riktig god jul til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...