Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Her er jeg! :)/>

 

Og alt er bra! Matinntaket er ok (dvs jeg får nok i meg for lite kalorier, men det har jeg jo gjort hele veien egentlig.)

Når jeg sier ok, så mener jeg at jeg holder meg til de faste måltidene, og INGEN utskeielser. Og Enna, da er ikke vin regnet som utskeielse! ;)/>

 

Denne uka har vi faktisk fri. Vi hadde for mange feriedager igjen, og det er jo kun et visst antall man kan føre over til neste år - så vi måtte faktisk ta noen dager fri.

Vi gjør egentlig ingenting. Dvs, vi får endelig gjort ferdig småtteri som man liksom aldri får gjort - og det er jo kjempedeilig! Igår f eks så fikk mannen min endelig lagt gulvlister på et soverom vi pusset opp for 1,5 år siden! Noen som kjenner seg igjen?? :lol:/>

 

Rutinene blir det jo så som så med.... Vi står faktisk ikke opp før i 10.30 - tiden! :rolleyes:/> så det som skulle vært lunch blir frokost disse dagene. Men det går bra.

Har jo også løpt ute ettersom jeg ikke får vært på treningsstudio.

Det gikk bra lørdag og søndag. Mandag stivnet jeg fullstendig etter 30 minutter, så da måtte jeg gå resten av løypa hjem.

Av den grunn bestemte jeg meg igår for at jeg ikke skulle løpe, men gå raskt 1 times tid, så det gjorde jeg. Idag er planen å løpe igjen.

 

Jeg har som tidligere sagt ikke vært på vekta på aldri så lenge, men skal gå på mandag når jeg er på jobb igjen. Har en veldig god følelse nå, for kroppen føles bra. Eller, det er vel en sannhet med visse modifikasjoner. Det som en gang kanskje kunne kalles pupper, det er blitt til noen slappe greier, mens nederste del av magen, dere vet, det beltet som ligger der etter at man har fått barn (og jeg har 4 barn!)det forsvinner ALDRI! :angry:/>

Men jeg er spent på tallenes tale på vekta.

Jeg har jo et ønske om å ligge på ca 63 kg, men har en mistanke om at kroppen trives bedre på 65 kg. Vi får se. Før jeg ble litt sløv her noen uker, viste vekta 68,8 mener jeg å huske. Vi får se til mandag!

 

I morgen får jeg en utfordring... :(/>

Hvert år inviterer en dame i gjengen hele vennegjengen hjem på thanksgiving middag. I år ble det en uke forsinket av ulike grunner, og derfor blir det imorgen. (er jo egentlig den 4. torsdagen i november)

Samma det - det blir iallefall uhorvelig masse god mat, dessert, vin ++++ Når jeg ser det for meg, så tenker jeg at det ikke er noe problem å forsyne seg en gang, si nei takk til dessert osv, men vi vet vel alle hvordan det er når man først er der. I gode venners lag og med 2 glass rødvin for mye - da tar man litt lettere på ting... -_-/>

 

Jula orker jeg ikke å tenke på enda... Det er vår jul til å ha de to yngste jentene mine (de 2 eldste barna har egne familier) og vi skal på hytta til broren min. Der er det mat døgnet rundt bestandig, jul eller ei. Så jeg sliter hver eneste gang vi er der, men jentene ELSKER hytta, så for deres skyld er vi der så ofte vi har mulighet.

Den tid - den sorg :(/>

 

Enna - du er superflink! Du er utrolig standhaftig og målbevisst! You go girl! :)/>

 

Optimista - godt å høre fra deg! Godt å høre at du fortsatt gir jernet på trening! B)/> Skal du ha fri i forbindelse med flyttinga siden du bare har noen dager igjen på jobb?

 

Ønsker dere en dag hvor alt er enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åh...... Nå har latskapen tatt meg..... :(

Har bare vært en tur i butikken. Tenkte jeg skulle ut å løpe, så hjem og lage middag, så støvsuge + div husarbeid.

Og nå? I og med at klokka er blitt såpass mye, så satt jeg over middagen. Idag er det linsesuppe. Kjempegodt! :)

Men jeg kjenner ingen steder at jeg har lyste til ut å løpe senere idag.... :o

Kjenner ikke at jeg har lyst til å støvsuge heller, jeg....

 

Sukk. Life is hard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport fra Bam-Bam:

 

Middag : Check

Støvsuge : Check

Stryke tøy : Check

Vaske badet : Check

Løpe 45 min : Check

Fornøyd : :)/>

Stolt : :D/>

 

Takket være dere, jenter - så ble det løpetur på meg idag også til tross for null lyst.

Jeg VILLE kunne skrive til dere at jeg hadde trent idag, men da måtte jeg jo også gjøre det! :P/>

 

Så ut på den vanlige runden. Det var kaldt, så det kjentes da jeg dro lufta ned i lungene, det hadde frosset på enkelte steder så det var litt glatt, jeg ble forbiløpt i en oppoverbakke av en lang, tynn spjæling i tettsittende løpebukse og refleksvest, OG jeg hadde motvind det meste av veien! Ja, jeg hadde lyst til å ta korteste vei hjem - gående. Men hvem bryr seg om det? Absolutt INGEN! :angry:/>

Så hvem lurer jeg da? Akkurat - MEG SELV! :angry:/>

I bunn og grunn så er det jo ikke en kjeft som bryr seg om hva jeg dytter i meg eller om jeg trener, så det er jo ingen grunn til å vente seg applaus..... :(/>

Men - så har jeg jo dere da! :)/> Og det hjalp å vite at jeg kan være stolt av meg selv, og jeg kan skrive til dere at jo - jeg gjennomførte som planlagt idag! :)/>

 

Ha en fortsatt god kveld fra Bam-Bam som nå sitter nedsunket og fornøyd i sofaen med en kopp te og et par rugsprø med gulost. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam Bam.... Dette er storveies! Trening tross manglende lyst! Står fespekt av slikt. (Lurer på hva fespekt egentlig er :D ). Jeg har drukket tre glass hvitvin, spist laks, men holdt meg unna alt søtt og det til tross for at det var marengs tlgjengelig.... Nyyyydelig marengs... Mmm

Jeg rakk ikke trening i dag, dessverre. Hadde glemt at jeg måtte gjøre litt av hvert papirgreier. Så tiden gikk for fort. Satser på i morgen. (Har gått litt i dag, da).

Optimista, godt å høre fra deg. Håper kroppen er på stell etter slagkraftige treninger.... Jeg har lett hovne bein etter mange timer stående på svært høye hæler.... Ligger nå med beina oppetter veggen for å hjelpe til med venøs tilbakestrømming.... :P ..

Her har det snødd i dag, så julestemningen begynner å snike seg på. Ha det godt, alle. Vi holder hverandre i ørene, hendene og ellers der vi måtte trenge....

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det min tur til ikke å ha lyst til å løpe... men jeg tok en Bam Bam og løp rolig i bakke på mølla i 50 min. Veldig glad for det nå. Nå er det kvelden og jeg skal dusje og legge meg.

Har vært rimelig flink med maten i dag, også. Det går på en måte framover, men er nok på en terskel nå... den første, faktisk... Jeg har jo ikke veid så lite som jeg veier nå på snart 17 år... kroppen vil vel ikke endre seg, kanskje. Holder på det den kan :lol:

 

Det kan jo kanskje være greit nå i førjulstiden. Jeg skal på en del tilstelninger . Får bare holde meg i skinnet. Drikke vin med måte, holde meg unna det søte og sørge for rikelig med trening....

Ok Ladies.

Håper dere har det bra, alle sammen....

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du, Enna som løp allikevel! :D Det føles så vanvittig bra etterpå!!!

 

Rapport fra kveldens thanksgivingsmiddag :

Begynte med vin - spiste en akkurat passe porsjon med mat, og det var nyyyydelig! Mer vin! Desserten var hvit sjokolade med jordbær. Heldig for meg - jeg liker ikke hvit sjokolade, så det ble kun jordbær. :P/>

Mer vin.

Og mer vin.

Alle 16 stk som var der reiste seg og sa hva de var takknemlig for i året som er gått. Tårer, latter og mer vin. Fantastisk gjeng som jeg er vanvittig glad i!!!!! :):)

Mer vin. Og så havnet mor i sjokoladeskåla....... I say no more......

Og så havnet hun i kalkunrestene på kjøkkenet..... I say no more......

Mer vin.

Så hjem.

Nå er det senga.

I morgen er en ny dag - og det skal løpes!

Heng meg om det ikke rapporteres om 45 minutters løpetur iløpet av morgendagen! :angry:

 

Skal i bursdag til min manns fadderbarn i morgen, men der er det bare et par kaker jeg må holde meg unna - det går bra hvis vi bare spiser middag før vi drar.

 

 

Konklusjon : Klarte meg ikke bra, men det kunne vært verre.

 

OI!!! Jeg glemte jo nesten kveldens gladnyhet!!!! :D

Da vi skulle dra, tok jeg på meg den svart pen buksa mi. Var ikke helt fornøyd - den satt liksom ikke som den skulle. <_<

Tenkte at ja vel, jeg kan jo prøve den andre jeg har - den som ikke har passet på 2 år. Som sagt så gjort - OG DEN SATT SOM BARE DET!!! SEIER!!!! :D

Det har irritert meg noe så inn i granskauen at den buksa ikke har passet, og jeg har prøvd den med javne mellomrom. Nå sklei den rett på!!! YES!!!!

 

Zzzzzzzzzzz..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam Bam - Først av alt - UTROLIG bra rettskriving med all den vinen innabords ;) !!!!

Og NEI - jeg skal IKKE henge deg om du ikke løper 45 min i dag... det kan av og til holde hardt dagen etter noen glass rødvin.... (derimot henger jeg deg om du IKKE løper i morgen OG søndag!!!!) :P

Jeg har nettopp gjort noe jeg er veldig stolt av. På skolen hvor ungene mine går skal de til stadighet ha med kaker til alt mulig (tror det bare er vi skandinaver som innimellom ønsker oss noe mer frukt....), vel... jeg skulle bake surmelkskake eller kanelkake eller hva folk kaller den... det gjorde jeg i går og da de andre i familien åt kakeskorper tenkte ikke jeg mer på det, (for kaker spiser vi jo ikke ;) ). I dag kom tiden da kaken skulle pyntes med sjokoladeglasur (SMØR; MELIS; VANILJESUKKER, KAFFE OG KAKAO). Den er bare nyyyyydelig... Det ble for mye glasur og det har jeg tradisjonelt spist en god del av... i dag fikk jeg litt på fingeren som jeg slikket av og DEN smaken.... MEN jeg tok kjelen målbevisst rett under springen og vasket bort sikkert 2 dl med nytelse.... det var altså bare såå langt unna at jeg slikket hele kjelen ren! Det kostet nesten tårer, men jeg klarte meg! Veldig stolt av det!!! :rolleyes:

Har ellers ikke gjort så mye i dag. Selvfølgelig den alltid tilstedeværende kleshaugen :blink: , men ellers ganske lat. Skal ut i snøen nå for å handle inn til kveldens kylling og basilikumpai. GR-oppskrift som er elsket av alle unntatt yngste i fam og hun er ikke hjemme i kveld :P

Sliter skikkelig med å ta meg tid til styrketrening... MÅ bare sette i gang. Syns liksom ikke det er artig i det hele tatt... og det til tross for min fine røde redcord..

 

Vel, vel.

Take care, ladies.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAM BAM schubbidua dua dei, swingom..... det var DET som var først av alt!!! Gratulerer med "nye" bukser!!!!!!!! Er det ikke fantastisk! Strålende bra. Tipper årsaken til at den "gamle" ikke satt riktig er at du er blitt smalere. Kjempekult!!!! :D/> :D/> :D/> :D/> :D/> :D/> :D/>

 

Sånn ellers.... kom nettopp inn fra hendletur. Snø, masse snø. Litt vanskelig å gå enkelte steder... vel, hadde bare såååå lyst på noe godt, så jeg lagde meg en fruktsalat av et eple, en banan og 4 g rosiner.... Ikke HELT det samme som kaken på kjøkkenbenken, men det duger sånn delvis. Det er på dager som denne at jeg bare har lyst til å gi blaffen fullstendig.... trykke inn godteri og ost og kjeks... men så prøver jeg å se meg selv utenfra når jeg dytter innpå som verst... Det kan umulig se fint ut. Tenker på alle de gangene jeg har gått fra butikk til butikk og handlet inn godteri for å spre det utover slik at det ikke skal være så tydelig hvor mye jeg skal ha... for så å gå hjem, ete det og føle meg skikkelig uvel både fysisk og psykisk etterpå. Hvor mange ganger har jeg ikke ikke våknet i 4-tiden om morgenen - litt kvalm, men mest med en forferdelig følelse av nederlag, av selvforakt over at jeg nok en gang... Jeg VIL IKKE tilbake til den tilstanden. Jeg MÅ finne ut hvordan jeg skal bekjempe lysten (hvis det er en lyst, da... trang er et bedre ord!) som kommer over meg av og til...

Ja, ja...

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he :D Takk for rettskrivningsskryt, Enna - det ble litt mye rødvin igår, ja. -_-

 

Og takk for fin swingom! Det kjentes unektelig veldig deilig! Og best av alt - det kom litt som en overraskelse! Er så sjelden jeg er ute på noe så jeg trenger å kle meg fint, så det var så lenge siden jeg hadde tenkt på den buksa.

(den andre buksa jeg målte etter, havnet som du sikkert husker i søpla full av stifter fra stiftemaskinen! :P )

 

Til tross for dine forsikringer om at jeg kunne få treningsfri idag, så tok jeg nå på meg treningsklærne idag også. Gjorde en deal med meg selv om at jeg skulle ta det helt med ro, løpe sakte (ha! ha! Løper jeg saktere enn jeg pleier, kalles det Å GÅ! ), løpe litt og gå resten eller gå hele runden. Satte friskt avgårde i lett jogg, men det holdt bare i 20 minutter. Da måtte jeg kapitulere å gå over til gange. Men jeg har iallefall vært ute idag!

 

Og kjære deg - IKKE GI OPP!!!

Den følelsen du beskriver er så forferdelig!!!! :(

Og akkurat som du sier - vi vil jo ikke ha det sånn!!! Det er helt forferdelig å stå ansikt til ansikt med seg selv etter slike turer i butikken og dertilhørende eting. Man føler seg så dum. Så lite verdt. Så stygg. Så udugelig. Det er som å stå i kjelleren i mørket og spise sjokoladekake. Hvem prøver man egentlig å lure???

Det er desverre kun oss selv. Og vi har gjort det gang på gang på gang...

Men du har tanker rundt det, Enna - og det er bra! Du er bevisst! Her om dagen slikket du IKKE bollen med sjokoladekrem! Hvorfor ikke? Fordi du er bevisst! Og det må vi være hele tiden.

 

Du er kjempeflink!!! :)

 

Jeg tenker ofte på de dagene jeg klarer meg bra at, hva er det egentlig idag som gjør at det går så greit i forhold til de dagene det ikke gjør det?

Helt opplagt er planlegging, faste måltider osv. Men selv på dager hvor man er flink til alt det der, så føler man det som du gjorde idag. Hvorfor?

Jeg har ikke klart å komme opp med noe, men det jeg ofte henter frem i hodet mitt, er dette : Do you want a different result, make different choices.

Det er så enkelt - og så vanskelig. Er du lei av hvordan ting er? Ja, da må DU gjøre noe med det. Og det sitter langt inne noen ganger - det å innse at ingen andre gjør det for deg, det kommer ikke rekanes på ei fjøl. Du må gjøre det sjøl...

 

Jeg sitter på skulderen din og hvisker deg i øret : Heia! Heia! Heia! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Hei. Har dere plass til ei dame til?

 

Jeg er 44år gammel og mor til to barn på 6 og 8år. Jeg startet på GR nettkurs på mandag og har allerede nå på fredag gått ned 1,8kg. Vi får krysse fingrene for at dette fortsetter, men erfaringsmessig vet jeg jo at man går mest ned i starten.

 

Mye og god mat er min store svakhet, men min største svakhet er nok vin. Jeg ville faktisk tro at ved å kutte vin helt, ville jeg ikke trenge slankekur. Nå er det en gang slik at jeg ikke ønsker å kutte vinen helt, så da blir det slankekur ;-)

 

Startvekt mandag 26 november var 63,3. Dagens vekt (fredag 30 nov) var 61,5 og målsettingen ligger et sted mellom 52-55kg. Jeg er 163cm høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har dere plass til ei dame til?

 

Jeg er 44år gammel og mor til to barn på 6 og 8år. Jeg startet på GR nettkurs på mandag og har allerede nå på fredag gått ned 1,8kg. Vi får krysse fingrene for at dette fortsetter, men erfaringsmessig vet jeg jo at man går mest ned i starten.

 

Mye og god mat er min store svakhet, men min største svakhet er nok vin. Jeg ville faktisk tro at ved å kutte vin helt, ville jeg ikke trenge slankekur. Nå er det en gang slik at jeg ikke ønsker å kutte vinen helt, så da blir det slankekur ;-)

 

Startvekt mandag 26 november var 63,3. Dagens vekt (fredag 30 nov) var 61,5 og målsettingen ligger et sted mellom 52-55kg. Jeg er 163cm høy

 

Hei Simsalabim. Vi er lutter øre og tar imot med åpne armer. Du kommer inn i en gjeng litt (muligens veldig?) gale damer som tror på humor, åpenhet, trening og på sikt opplæring i måtehold. Tror de fleste av oss er glade i vin, men har nok innsett at for mye vin virker til tidermot sin hensikt.... :P

Litt sånn som gamledagers lørdagsgodt.... (Husker du sangen om " du får ikke hull ien tann som er ren...." Det er litt sånn med vin... Vanskelig å gå ned i vekt med mye vin... Kroppen trenger mat og med alkohol i blodet reduseres dessverre fettforbrenningen.... Kjipt, men sant. :( ... I kveld har jeg spist formange nøtter, igjen. Så Bam Bam... If I want a change, I have to make it.... So NO MORE cashews for a while.... Pinlig, men jeg rakk ikke trening i dag. Altså -rekke og rekke... Jeg hadde fint rukket det i formiddag, men planen var å ta det ca halv 5, men plutselig var det en somtrengte hjelp og vips var den tilmålte tiden borte.... :angry:

Nå kjenner jeg litt skumle tendenser i hals og hode.... Har drukket ingefærmiksen min, men tror rett og slettjeg skal leggemeg under dyna.... (Skriver på iPaden, ser at ordene av og til henger sammen... Bommer på orddeleren)

Ladies - ha en storartet kveld. Til tross for mange nøtter - INGEN kake! :D det er jeg faktisk umåtelig stolt av, og bare et glass vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies! ;)/>/>

Optimista på nett en stund for å gi livstegn!

Simsalabim (schwips der var fettet borte ja... hihi) velkommen til galehuset! ;)/>/> Som Enna så treffende sa, her er en gjeng men klin kokos vin-glade damer som har tro på at optimisme, pågangsmot og litt aktivitet, ærlighet, (glemte jeg noe Enna) er viktig, ja ordet "slanking" "slankekur" etc er tabu på denne tråden - vi har troen på livsstilsendring! Og det betyr at vi skal nyte av alt som er godt, men med måte! (Enna, fingrene vekk fra nøtteskåla nå...) Livsstilsendringen er ikke bortkastet selv om man får en megasprekk - det viktigste er at denne sprekken ikke varer fra fredag til torsdag. Og når vi har den, sier vi i fra og backer hverandre opp! Vi støtter hverandre når ting føles tungt og tar en mega tittentei schwingom og super jubelros i lag når noen av oss får gode resultater! Jeg begynte selv på 85,5 kilo (herremin hatt...) og nå er jeg en eller to kilo unna idealvekta mi. 69,8 var siste veiing!

 

Holder nå på med flytting og det er trening kan du tro. Min bedre halvdel han har havnet på sykehus, prolaps og skal opereres - det går bra. Bæbu bæbu bilen hentet han i dag tidlig. Stakkars han har det skikkelig vondt! Men nå er han i trygge gode hender! Er alene med bæring etc noen dager før noen gode venner kan stille opp. Dette er trening! Får den snertne sprettrumpa av all trappegåing hihi...Så nå spratt jeg en vinflaske med knallgod samvittighet - skal ikke drikke alt da Enna - skal kjøre i morgen.... ;)/>/>

 

Sofaen venter - jeg er lemster i kroppen - ny runde med bæring og kjøring i morgen... malingen begynner jeg med på mandag...

 

Vi tastes ladies! Ha en superduper fredag. Tusen takk for at dere er der! Har faktisk blitt litt glad i dere selv om jeg aner ikke hvem dere er, eller jo jeg vet egentlig det da..men ja dere skjønner! En flott gjeng! :)/>/>

Stooooor god øm klem fra den evige Optimista! :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Takk for velkomst og riktig god bedring :)

 

Jeg er helt i startfasen og trenger gode innput, kcal inntaket er nådd i kveld med minus 50 kcal og dette er medberegnet vin. Jeg skal leve på 1300 kcal, regner dere fredagsvin inn i et slikt regnskap eller kan jeg nå tære litt på frimerker (har ikke brukt disse gjennom uken)?

 

Mannen spiser nå oppvarmet marrokanske kjøttboller fra middag i går og dette kjenner jeg trigger matlysten stort.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Gooood morgen ladies!! Hey, ligger i senga og sløver enda?? :huh:/> Hallooooo, ny dag, nye muligheter, opp og sprett - det snør som f... her... juhuuu (ironisk)...jaja jeg får hive i meg rester av havregrøten (sunt) og kaffekopp nr. 3 (yes!) før jeg spar frem (litt overdrevet) varebilen og laster den opp for første flytterunde i dag! ;)/>- det blir min trening i dag, hmm hvor mange trimpoeng får jeg i dag? står intet om "flytting" på GR sidene...

Regner med at nettforbindelse i "gamle heimen" (føler at kroppen min passer på et gamlehjem i dag tross mine nette 48 unge år...)men tanken på en sprettrumpe pusher meg fremover! ;)/>

Det ble to glass rødvin på meg i gårkveld - nyyydelig rødvin, og jeg tror nok jeg sleiker noen frimerker i kveld og!

1300 kalorier Simsalabim... hørtes lite ut, men du var ikke så høy da (som vi sier på disse kanter, kort i lortefallet :P/> ) men du er ikke langt unna målet ditt og vi skal dra, dytte og heie deg frem! Gled deg! Etter hvert som du blir kjent med oss vil du føle at vi sitter og henger over skulderen din når du blir fristen for meget i godsaker og/eller sløver på sofaen i stedete for å ta din planlagte trimtur...! ;)/> Frimerker skal du bruke - og hvis du ikke greier å oppnå akkurat kalorimengde så er det viktigste at du spiser jevnt gjennom hele dagen og drikker masse vann! Ha alltid med deg en vannflaske!

Nei må kjappe meg, har kalorier å forbrenne! Ha en flott lørdag ladies! Siden jeg ikke får bruke kickboxing hanskene mine denne uka (ikke tid) får jeg la det gå ut over pappesker!

Hei så lenge!

Optimista! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista virker i godt humør til tross for triste nyheter med elskeden... Krysser alle fingre og tær!!!

Back on track i dag. Spiste lunsj ute med to venninner, jeg tok en liten tomat og mozarellasalat og -følg nøye med- ble tilbudt bit av sånn herlig, tynn, italiensk, vidunderlig pizza, men sa NEI!!! Det hadde jeg kanskje ikke gjort om jeg ikke hadde spist nøtter i går... Jeg stod i dag morges og tenkte på "problemet" med å spise formye.... Det er helt greit, men ikke hver dag.... Og selv om det er lørdag MÅ jeg ikke spise mye.... Dette er for noen mennesker helt logisk, men for meg ble det nærmest en aha-opplevelse.... Jeg er så " opplært" i at lørdag er godteridag, eller hvertfall ekstra god mat-dagen... At tanken på å roe ned matinntaket i DAG var sjokkerende! Vel, jeg arbeider nå med saken.

Tror ikke det blir trening på meg i dag. Jeg er så sår i halsen og brystet... Det kjennes som om det kan være greit med litt ro. Liker egentlig ikke at det er mer enn en treningsfri dag pr uke, men...

Skal vi begynne å legge slagplaner for desember?

 

Ok, take care ladies

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simsalabim - velkommen! :)/> Ser de andre her allerede har beskrevet tråden vår, og jeg kan bare henge meg på. (dvs - det er jeg bare nødt til - for her inne slipper ingen unna - her holdes du tak i!) :P/>

Og det som er så herlig, det er at det er blitt et absolutt "must" å komme innom her - flere ganger for dagen! For det gjør så godt! Det er som du sa Optimista - vi er blitt glad i hverandre! :wub:/>

 

Enna - jeg håper ingefærkuren din gjør jobben sin denne gangen også, og at du holder deg frisk og rask!

Godt du kjente "smekken" over lanken da du ble litt for langfingra oppi den nøtteskåla di! Håper det svir litt enda så du ligger unna en stund! ;)/>

 

Optimista - du er jo oppe før hanen galer en lørdags morgen! :o/>

Men - går utifra at det er ganske så lystbetont selv om det også er et slit. Tøff er du!

Leit å høre at mannen din har hatt det så vondt. Man står så hjelpesløs ved siden av når det er prolaps, man kan ikke gjøre noe for å lindre smertene til den man elsker....

Lykke til med opperasjonen! :)/>

 

Planen idag er å bare kose oss.

Det hender vi tar sånne lørdager hvor vi bare "melder oss ut" litt fra verden rundt.

Da går vi bare her og suller rundt i leiligheten, hører på god musikk, drikker vin til lunch, gjør litt småtteri som må gjøres, men i et tempo som indikerer at vi har all verdens av tid. Stearinlys er tent selv om solen skinner. Vi skriver 1. desember idag, så kongerøkelsen er funnet frem og tent. Det er en lukt som fyller meg med så mange gode minner og følelser..... Alt kjennes godt!

 

Ha en fortsatt fin lørdag, ladies! Høres snart igjen!

 

Haksnes??? Hallooo-ooooo??? Har du glemt å tørke øra så du ikke hører når vi roper på deg??? ;)/> Vi savner deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haksnes??? Hallooo-ooooo??? Har du glemt å tørke øra så du ikke hører når vi roper på deg??? ;)/>/> Vi savner deg!!

 

Det var godt du ropte, Bam Bam... jeg kom på at jeg måtte inn å rope, også... HAAAAAKSNES! Vi savner deg!.

Og det svir så i fingrene at jeg nesten ikke kan skrive, forresten! :P

Ingefærkuren har ikke gjort jobben skikkelig, dessverre.... Skal ta en kopp nå, putte oppi litt ekstra med ingefær, kanskje... (Til deg Simsalabim, så består ingefærkuren av en "finger" raspet, frisk ingefær, en -to tykke sitronskiver, en god teskje honning blandet i varmt vann... dette skal hjelpe mot forkjølelse og halsvondt...)

 

Det hørtes deilig ut med en sånn lørdag som du beskriver, Bam Bam... sånn feriestemning, det :)

Ok Altså:

Haksnes - sjekk inn!!!

Optimista - Vi vet hvor du er og vi tenker på deg og mannen din!!

Simsalabim - Velkommen inn i galskapens verden. Som du skjønner, vi mikser inn humor og kjærlighet i livsstilsendringen vår.

Bam Bam - du har også meldt fra om flytende lunsj (sikle...) mmm kongerøkelse, det ska jeg også tenne!!!! Har tatt med fra Norge :rolleyes:

Enna skriver, så hun er vel også da sjekket... B) (jeg har forresten nettopp fylt disse evindelige julekalenderne og med total mangel på fantasi, ble det godterier... og til overs lå to, fantastisk gode vingummigreier fra Ikea... de er jo så uskyldige og små - på størrelse med kronestykker, spiste jeg dem??? NEI JEG KASTET dem!!! Jeg rett og slett turde ikke spise dem.... Jeg har - på sikt - en jobb å gjøre i forhold til søtsaker, også!!!)

 

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Det var godt du ropte, Bam Bam... jeg kom på at jeg måtte inn å rope, også... HAAAAAKSNES! Vi savner deg!.

Og det svir så i fingrene at jeg nesten ikke kan skrive, forresten! :P/>

Ingefærkuren har ikke gjort jobben skikkelig, dessverre.... Skal ta en kopp nå, putte oppi litt ekstra med ingefær, kanskje... (Til deg Simsalabim, så består ingefærkuren av en "finger" raspet, frisk ingefær, en -to tykke sitronskiver, en god teskje honning blandet i varmt vann... dette skal hjelpe mot forkjølelse og halsvondt...)

 

Det hørtes deilig ut med en sånn lørdag som du beskriver, Bam Bam... sånn feriestemning, det :)/>

Ok Altså:

Haksnes - sjekk inn!!!

Optimista - Vi vet hvor du er og vi tenker på deg og mannen din!!

Simsalabim - Velkommen inn i galskapens verden. Som du skjønner, vi mikser inn humor og kjærlighet i livsstilsendringen vår.

Bam Bam - du har også meldt fra om flytende lunsj (sikle...) mmm kongerøkelse, det ska jeg også tenne!!!! Har tatt med fra Norge :rolleyes:/>

Enna skriver, så hun er vel også da sjekket... B)/> (jeg har forresten nettopp fylt disse evindelige julekalenderne og med total mangel på fantasi, ble det godterier... og til overs lå to, fantastisk gode vingummigreier fra Ikea... de er jo så uskyldige og små - på størrelse med kronestykker, spiste jeg dem??? NEI JEG KASTET dem!!! Jeg rett og slett turde ikke spise dem.... Jeg har - på sikt - en jobb å gjøre i forhold til søtsaker, også!!!)

 

enna

Ene finger bare???? med ingefær?!!!! hvorfor har du ikke sag at det "bare" var en finger?? Ikke rart tåra spratt på meg når jeg drakk kuren... tørr ikke si hvor mye jeg raspa...en hånd ekschempelvis... mannen min var skeptisk "sikker at det skal være SÅ mye?" Jepp, sa jeg bestemt og selvsikker - det har hu Enna sagt!" Enna hvem sa han... forget it...;)Men nå vet jeg det da, en finger bare... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene finger bare???? med ingefær?!!!! hvorfor har du ikke sag at det "bare" var en finger?? Ikke rart tåra spratt på meg når jeg drakk kuren... tørr ikke si hvor mye jeg raspa...en hånd ekschempelvis... mannen min var skeptisk "sikker at det skal være SÅ mye?" Jepp, sa jeg bestemt og selvsikker - det har hu Enna sagt!" Enna hvem sa han... forget it...;)Men nå vet jeg det da, en finger bare... B)/>/>

 

 

Men du ble frisk med en gang, gjorde du ikke Optimista?

Enna sliter litt enda, så du skal se det er det som skal til! ;)/>

 

Men Enna, det skal du ha - tenk at du kasta resten av kalender godteriet! Jeg var ikke like tøff. Riktignok spiste jeg det ikke, men var innom jobben igår kveld og la det i en skål der. Da er det nok noen som blir glad på mandag! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Hehe, dere er virkelig herlige damer! Og igjen, tusen takk for velkomsthilsen fra dere alle :-)

 

I dag våknet jeg tidlig og kokte kaffe til min kjære, den ble inntatt på sengen kl 0630 med ungene som kom hoppende inn. Videre har jeg hatt 1.5 time hos frisøren der min blonde ettervekst (les grå), ble farget tilbake til sin naturlige brune hårfarge, kremt.

 

Siden kjørte jeg ungene inn til teatertur med overnatting hos familiemedlem, jeg og min kjære benyttet fritiden til litt julegaveinnkjøp. Trasking på kjøpesenter er trening, har jeg hørt ;-)

 

Etter handleturen har vi kost oss med sushi og vin. 10 biter og to glass vin kjentes godt ut, men har nok betydning inn i kaloriregnskapet. Jeg har ikke overskredet mitt tilmålte kaloriinntak gjennom uken og har da heller ikke brukt frimerker. Har jeg drukket vin har dette blitt medberegnet inn i hovedregnskapet. Er det riktig, så lenge jeg har mer av hovedkaloriinntak å ta av?

 

Vet ikke om dette ble forstålig, men hvis jeg feks har spist 1150 kcal på en dag og tar så et glass hvitvin da skal jeg vel bare føre opp de ca 100 kcal inn i hovedregnskapet og oppføre 1250 i regnskapet eller skal jeg føre frimerker?

 

Videre i kveld blir det å gjøre klar for jul. Adventlys og utebelysning skal opp. Julelysstjerner i vinduene og småpynt rundt. I morgen kommer flere innom for levering av barn og småbesøk, jeg lager en gedigen kyllingsalat og tilbyr besøkende på dette. Det må vel bli bra start på desember etegilde :-), og Enna, en desemberplan høres meget bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi... Dette med vin er jo noe vi diskuterer stadig vekk... Det beste med GR er at det ikke moraliseres, men gis retningslinjer. Problemet med å innkludere vin i de tilmålte kcal er at kroppen ikke får den næringen den bør ha, på den andre siden... Mange av oss får ikke i oss nok, og det "merkes ikke " om vi tar litt vin... Men som jeg nevnte... Alkohol reduserer fettforbrenningen, så evt vektnedgang kan gå saktere enn du har tenkt. De frimerkene vi får "slikke" holder ikke til mange vinglass i uken, så hvis du ønsker å prioritere vin må du gjøre som du skriver. Men det kan kanskje lønne seg å redusere antall glass i vektnedgangsfasen. Jeg har redusert forbruket betydelig og merker at det er mye lettere å holde seg på matta med snacks og godteri, også.... I kveld har jeg holdt meg helt til planen. Ikke snacks av noe slag ( ok, Optimista... EN cashewnøtt -EN) og ikke vin! Sunn mat, muligens litt lite...

God natt ladies. Jeg er såååå trøtt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi... Dette med vin er jo noe vi diskuterer stadig vekk... Det beste med GR er at det ikke moraliseres, men gis retningslinjer. Problemet med å innkludere vin i de tilmålte kcal er at kroppen ikke får den næringen den bør ha, på den andre siden... Mange av oss får ikke i oss nok, og det "merkes ikke " om vi tar litt vin... Men som jeg nevnte... Alkohol reduserer fettforbrenningen, så evt vektnedgang kan gå saktere enn du har tenkt. De frimerkene vi får "slikke" holder ikke til mange vinglass i uken, så hvis du ønsker å prioritere vin må du gjøre som du skriver. Men det kan kanskje lønne seg å redusere antall glass i vektnedgangsfasen. Jeg har redusert forbruket betydelig og merker at det er mye lettere å holde seg på matta med snacks og godteri, også.... I kveld har jeg holdt meg helt til planen. Ikke snacks av noe slag ( ok, Optimista... EN cashewnøtt -EN) og ikke vin! Sunn mat, muligens litt lite...

God natt ladies. Jeg er såååå trøtt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...