Gå til innhold

Destroy what destroys you!


Gjest nyaco
 Share

Anbefalte innlegg

Godt nyttår, Nyaco :)/> Og gratulerer med både flotte vektresultater og ikke minst med den koselige nyheten om enda ett knøtt på vei :D/>

 

Har stor tro på at man kan klare å ikke gå opp så mye i graviditeten, om man virkelig tenker over hva man spiser! Selv gikk jeg opp kun 6 og 4 kg på de to siste graviditetene mine, men da var jo jeg overvektig, så kan nok ikke sammenlignes helt. Men var nøye på alt jeg spiste og mosjonerte regelmessig, så jeg gikk samtidig ned litt uten at jeg egentlig slanka meg. Så dette klarer du bra! Håper alt står bra til med deg :)/>

 

Kun 4 og 6 kg???? OMG!! Åssen er det mulig?!?!? Eg gikk opp 24 kg med jentungen og 15 med lillegutt!! Men har trua på at det ikkje blir mer enn 10 denne gangen :) Skal iallfall prøve på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er denne dama 3 måneder på vei med den lille sniken i magen ;) Dei siste 2-3 månedene har det vert ekstremt lite trening.. Eg har vert så trøtt, og istedet for å kjøre på trening med lillegutt slik eg gjorde kver morgen kl.9 før eg vart gravid igjen, legger eg meg heller på sofaen og vil kvile og dupper gjerne av et par ganger mens han leiker på gulvet. Og når han tar luren sin ved lunsjtider må eg også ta meg en lur..

 

Har også begynt å jobbe litt igjen. Skulle egentlig ha ulønna perm des-mars, men no kan eg jo ikkje det, sida eg skal ut i ny perm i juli, og må derfor tjene meg opp penger. Så eg jobber litt igjen og ellers er eg heime og kviler :P/

 

Maten går det så som så med. Er så masse av det sunne eg liker som eg ikkje liker no. Kyllingsalaten min feks! Den takler eg ikkje no! No går det mest i brødskiver igjen, eg som nesten hadde kutta ut alt brød! Så er ikkje rart eg har gått opp 1 kg da. Med masse karbs og nesten null trim. Er vanskelig å finne på noke kreativt og sunt noe når man er så sulten og kvalm, da må eg bare finne noe å lage som går fort, så eg får i meg noe. For det er når eg blir sulten at eg blir såååå kvalm. Så som sagt går det masse i brødskiver. Og kavringer med pålegg.

 

Ellers håper eg det står bra til med dere andre her inne. Eg er så spent på kor masse eg går opp dette svangerskapet! Har et halvt år til med "pålegging" :P Får tru eg klarer å holde det litt i sjakk. Gleder meg til det blir vår ute og eg kan gå tur! No er det jo så kaldt! Eg vil jo ikkje ta med meg lillegutt ut i den stikkande kulden. Bare eg ikkje får noen problemer med å vere i aktivitet senere da. Veit jo aldri når man er gravid.

 

På mandag skal eg på min første jordmor-kontroll. Blir spennende. Og eg gleder meg veldig til ultralyd, som sikkert blir i mars!! Er så spent på om det er ei lita jente eller en liten gutt som spirer i magen. Har jo en av kver fra før, så er egentlig det samme. Bare magetrollet er friskt!! Er alltid så bekymra for det, men får tru det går like bra som med dei to forrige.

 

Ønsker alle ei god helg :D Vi skal i bursdagsfest til noen i familien, men har ikkje barnevakt, så eg og lillegutt blir med en liten tur, så reiser vi heim igjen og tar en rolig kveld tenker eg :) Så får papsen ha det kjekt uten oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er denne dama 3 måneder på vei med den lille sniken i magen ;)/> Dei siste 2-3 månedene har det vert ekstremt lite trening.. Eg har vert så trøtt, og istedet for å kjøre på trening med lillegutt slik eg gjorde kver morgen kl.9 før eg vart gravid igjen, legger eg meg heller på sofaen og vil kvile og dupper gjerne av et par ganger mens han leiker på gulvet. Og når han tar luren sin ved lunsjtider må eg også ta meg en lur..

 

Har også begynt å jobbe litt igjen. Skulle egentlig ha ulønna perm des-mars, men no kan eg jo ikkje det, sida eg skal ut i ny perm i juli, og må derfor tjene meg opp penger. Så eg jobber litt igjen og ellers er eg heime og kviler :P/>/

 

Maten går det så som så med. Er så masse av det sunne eg liker som eg ikkje liker no. Kyllingsalaten min feks! Den takler eg ikkje no! No går det mest i brødskiver igjen, eg som nesten hadde kutta ut alt brød! Så er ikkje rart eg har gått opp 1 kg da. Med masse karbs og nesten null trim. Er vanskelig å finne på noke kreativt og sunt noe når man er så sulten og kvalm, da må eg bare finne noe å lage som går fort, så eg får i meg noe. For det er når eg blir sulten at eg blir såååå kvalm. Så som sagt går det masse i brødskiver. Og kavringer med pålegg.

 

Ellers håper eg det står bra til med dere andre her inne. Eg er så spent på kor masse eg går opp dette svangerskapet! Har et halvt år til med "pålegging" :P/> Får tru eg klarer å holde det litt i sjakk. Gleder meg til det blir vår ute og eg kan gå tur! No er det jo så kaldt! Eg vil jo ikkje ta med meg lillegutt ut i den stikkande kulden. Bare eg ikkje får noen problemer med å vere i aktivitet senere da. Veit jo aldri når man er gravid.

 

På mandag skal eg på min første jordmor-kontroll. Blir spennende. Og eg gleder meg veldig til ultralyd, som sikkert blir i mars!! Er så spent på om det er ei lita jente eller en liten gutt som spirer i magen. Har jo en av kver fra før, så er egentlig det samme. Bare magetrollet er friskt!! Er alltid så bekymra for det, men får tru det går like bra som med dei to forrige.

 

Ønsker alle ei god helg :D/> Vi skal i bursdagsfest til noen i familien, men har ikkje barnevakt, så eg og lillegutt blir med en liten tur, så reiser vi heim igjen og tar en rolig kveld tenker eg :)/> Så får papsen ha det kjekt uten oss ;)/>

 

 

1 kg opp siste måneden er jo ikke så mye. Det er jo disse 3 første månedene som er verst og mtp kvalme og tretthet. Du skal se at det forsvinner ganske kjapt nå. Du trenger jo ikke drive med like mye hardtrening som før, men ikke dett helt av heller. Det kan fort bli en uvane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I morgen er denne dama 3 måneder på vei med den lille sniken i magen wink.gif

 

Men da er det vel offisielt, da?! Utrolig koselig å høre at det går fint, selv om det blir mindre trening og mer behov for søvn på deg om dagen :) Men kanskje kommer piffen litt mer tilbake i andre trimester, og plutselig orker du å trene igjen. Hvordan gikk det forresten hos jordmor?

 

Og ikke våg å komme her med "dårlig samvittighet" for de glade nyhetene, hører du? :) Jeg er veldig glad på dine vegne! En dag blir det min tur, også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Men da er det vel offisielt, da?! Utrolig koselig å høre at det går fint, selv om det blir mindre trening og mer behov for søvn på deg om dagen :) Men kanskje kommer piffen litt mer tilbake i andre trimester, og plutselig orker du å trene igjen. Hvordan gikk det forresten hos jordmor?

 

Og ikke våg å komme her med "dårlig samvittighet" for de glade nyhetene, hører du? :) Jeg er veldig glad på dine vegne! En dag blir det min tur, også :)

 

Hei!

 

Huff så lite aktiv eg er her for tida.... Men får håpe eg kommer sterkere tilbake senere, kanskje når eg skal ha av meg svangerskapskiloene? ;)

 

Kontrollen hos jordmor gikk fint, vi bare snakka og ho trengte opplysninger om meg, de andre barna, faren til barnet og slike ting. Har nettopp fått henvisning til UL, som blir 13.mars, gråååådig spennende. Var på glukosebelastning i går, og er veldig spent på om eg har glukoseintoleranse dette svangerskapet også. Da blir det jo måneder med stikking i fingeren, kostholdregulering, kontroller og alt som hører til ved svangerskapsdiabetes. Håper virkelig ikkje at eg har det denne gangen...!

 

Ellers nærmer eg meg 4 måneder no, og har kun gått opp 1-2 kg. Svinger litt frem og tilbake på den andre kiloen ;)

 

Håper det ikkje er lenge til det blir din tur, Ninjastar! Om det er noe trøst så er det virkelig worth the wait!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Long time, no see!!

 

På tide at eg får fingeren ut IGJEN!

 

Bebisen er ute, han kom 3 veker for tidlig, og no nærmer han seg 1 måned, og eg føler meg sååååå klar for ei ny runde, en ny start, fortsettelsen eller ka eg no skal kalle det! ;)

 

En liten oppsummering:

I april 2012 fikk eg barn nr.2 og vegde då 104 kg ved fødsel. Eg gikk ned 30 kg i fjor etter fødsel, vekta viste 74 kg ved slutten på året.

Da var eg gravid igjen med nr.3 og gikk opp 18 kg dette svangerskapet, så vekta viste til slutt 92 kg ved fødsel i juli 2013. Eg har hittil gått ned 7 kg av dei, er no 85 kg, og skal snart begynne å trene igjen. Og eg skal ned igjen på 74 kg og mere til! Eg gleder meg!!

 

Håper noen vil henge med og eg besøker gjerne deres tråder også! No skal eg se Ungkarskvinnen! ;) Håper vi snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se deg tilbake. Nå er det min tur til å være gravid. Har ikke helt kontroll på ukene men mener jeg er kommet til rundt 14 nå. Er ikke like viktig med 3. mann som med de to første, eller så har jeg ikke tid til å tenke så mye på det.

 

Før sommeren var jeg nede i 81 kg, da hadde jeg gått ned 22 kg ila et år. I sommer ble det lite trening og mye mat og godteri. La på meg 4 kg og ligger nå på 85. Har kommet tilbake i vanlig, sunn kost og godteri kun til helgen. Trening har fremdeles uteblitt da det har fremdeles er lite timer på treningssenteret. Det tar seg vel opp nå disse ukene vil jeg tro. Har tenkt å få trent i hvert fall 1 g. pr uke. Ellers går jeg mye turer i skogen for tiden pga sopp. Elsker sopp.

 

Startvekt ved tidligere svangerskap har ligget på 100 kg så jeg merker stor forskjell. Har hatt tidlig bekkenløsningsplager med begge, startet i uke 16 med første og uke 13 med andre. Denne gangen går det fint enn så lenge. Kjenner bittelitt men ikke i nærheten av hvordan det var med de to andre. Tror nok vekt spiller inn i tillegg til hormonendringer. Bekkenløsning får jo alle men med ekstra belastning så blir det kanskje mer smerter?

 

Godt du har valgt å begynne å trene igjen etter fødsel. Og så flink som du var i fjor er jeg ikke i tvil om at du klarer det denne gangen og. Lykke til! Jeg vil nok følge med her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære TinaP!

 

Så utrolig kjekt å høre fra deg, og gratulerer så fantastisk mye med enda en på vei! :lol:

 

Eg merket også stor forskjell, og då spesielt ved fødselen! Den gikk så ufattelig bra, og eg var helt overraska over kor fint det hadde gått når han var komt ut. Dette var uten tvil den beste fødselen eg har hatt! Selv om eg var litt lettere på vekta med førstemann, men då hadde eg ikkje trent styrke førut. Og det trur eg har litt å si! Eg trente jo styrke i noen måneder mellom graviditet nr.2 og 3, og det var nok en fordel under hele fødselsforløpet. Riene vart aldri så vonde (seff kjempevonde, og nesten uutholdelige, men dei var mye lettere å takle!) som ved fødsel nr.2, og pressinga og alt gikk så fort og fint! Skal eg ha fleire skal eg iallfall trene masse styrketrening før fødsel! Men planen er jo å egentlig å trene styrke for alltid ;)

 

Eg hater sopp.

 

Håper du slipper bekkenløsning, og iallfall i så stor grad, denne gangen da! En gang trening i veka + fjellturer er jo kjempebra det. Eg gikk på topptur bare noen få dager før eg vart innlagt på sykehuset ;) Gikk jo mye tregere enn om eg ikkje hadde vert gravid, men gikk kjempebra. Har også gått den fjellturen fleire ganger tidligere i sommer, og no gleder eg meg veldig til å sjekke ut formen opp dei bakkane snart når eg kan trene igjen, og ikkje har svær mage! Lurer på om eg er i god form enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt lite fysisk aktivitet siste uken. Er forferdelig trøtt for tiden og har mest lyst å sove. Har ligget mye på sofaen etter jobb og duppet av. Har hatt lite tiltakslyst og husarbeidet har vokst uendelig. Bare det å lage middag er et ork. Har tydd til enkle ferdig-retter i det siste. Nytter ikke be min mann gjøre husarbeid. Blir bare stress av å mase på han, jeg vet det ikke blir gjort likevel så hvorfor skal jeg bruke energi på masing. Skal til legen i morgen og får høre hvordan blodverdiene er. Har tidligere uker vært veldig svimmel, dette har avtatt og nå er det trettheten som dominerer.

 

Hvordan er det med deg. Har du fått kommet i gang med trening igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Long time, no see!!

 

På tide at eg får fingeren ut IGJEN!

 

Bebisen er ute, han kom 3 veker for tidlig, og no nærmer han seg 1 måned, og eg føler meg sååååå klar for ei ny runde, en ny start, fortsettelsen eller ka eg no skal kalle det! wink.gif

 

En liten oppsummering:

I april 2012 fikk eg barn nr.2 og vegde då 104 kg ved fødsel. Eg gikk ned 30 kg i fjor etter fødsel, vekta viste 74 kg ved slutten på året.

Da var eg gravid igjen med nr.3 og gikk opp 18 kg dette svangerskapet, så vekta viste til slutt 92 kg ved fødsel i juli 2013. Eg har hittil gått ned 7 kg av dei, er no 85 kg, og skal snart begynne å trene igjen. Og eg skal ned igjen på 74 kg og mere til! Eg gleder meg!!

 

Håper noen vil henge med og eg besøker gjerne deres tråder også! No skal eg se Ungkarskvinnen! wink.gif Håper vi snakkes biggrin.gif

Wo-hoo, gratulerer så mye med den lille! :D :D Det var gode nyheter! Og velkommen tilbake hit!

Selv har jeg vært lite inne her i sommer (jeg ble endelig gravid, jeg også - lyktes til slutt på første prøverørsforsøk som vi fikk gjennomført uten avbrudd, hurra!), men nå har jeg tatt meg selv i nakken og har alle planer om å skjerpe meg betraktelig i siste halvdel av dette svangerskapet. Og da hjelper det å være litt mer her inne. Det vet jeg jo fra før! Jeg har flyttet midlertidig inn på gravide/ammende-forumet, det er egentlig kjemperart å være der inne (turde jo aldri helt å tro på at det skulle bli meg noengang), men utrolig herlig at det til slutt ble sånn :D

Lykke til med nedgang, dette klarer du fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, Ninjastar!! Gratulerer så ufattelig, utrolig, fantastisk mye!! Gud så glad eg ble no!! Dette var jo heilt magnificent! Herremin så godt for deg altså! Unner deg virkelig dette!

Kor langt er du på vei no då?? :) PS. Husker du vi snakket om PT-utdanning, og om å ta den sammen? No skal eg si deg det, at eg har nettopp meldt meg på AFPT si PT-utdanning i Spania neste sommer!! B):blink::lol: Det blir heilt ufattelig rått!! :D Det er 3 veker uten mine barn og min kjære, men jammen skal eg klare dei vekene! Det kjem til å gå så fort, og eg kjem til å måtte lese, lese, lese, og sannsynligvis ikkje rekke å savne dei så masse. 3 veker av heile vårt liv skal eg klare. Kjempeskummelt, men samtidig kjempegøy :D Gleder meg masse masse! Sida du er gravid no er det vel ikkje vits i å spørre om du vil vere med?? :P;)

 

TinaP: Dette høres ikkje bra ut... "Hører" på skrivinga di at du ikkje har det så godt akkurat no? Og så dumt da, at det ikkje er hjelp i engang å be mannen om husarbeid-hjelp...? Eg har ikkje komt igang med trening enda, man skal ikkje begynne før babyen er 6 veker. Men det blir han i kommende veke, og i morgen allerede skal eg på treningsveiledning for å friske opp styrkeøvelser :) Så begynner vel litt rolig no denne veka, og for fullt igjen om noen få veker. Blir godt å komme igang igjen!

 

Håper dere begge har hatt ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fremdeles trett. Har fått unna litt klesvask i helga. Nå ligger alt i sofaen, mesteparten er brettet sammen. Den tyngste jobben er å få de i skapene selv om det ikke egentlig er vanskelig i det hele tatt. Det er bare et ork. Prøver å sove litt på dagen dersom jeg har mulighet.

 

Har begynt å trene igjen. Spinning. Det var deilig. Er over 3 mndr siden sist jeg var på treningsenteret men så har ikke den spinningtimen jeg bruker å gå på vært tilgjengelig i sommer heller. I første omgang skal jeg prøve å gå på denne timen hver uke og så får jeg prøve å gå litt turer utenom når overskuddet kommer tilbake.

 

Forrige uke gikk det ikke så bra matmessig men føler det går bedre denne uken, selv om uken akkurat er begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er det blitt september, og eg har starta på ny fresh igjen etter fødselen. Er så utrolig klar!

 

Her er vekt og mål:

 

Vekt: 85 kg

 

Mål:

Hals: 33,7

Bryst: 99,5

Arm: 33,6

Midje: 87

Mage/hofte: 108,4

Rumpe: 112

Lår: 65

Legg: 38,5

 

Har denne gangen tenkt å måle meg kun 1 gang i måneden, for å kunne se skikkelige resultater kver gang :) Prøver å få til den 1. kver måned, eller iallfall en av de første dagene. Kjem også til å vege meg samme dag som eg måler meg, og ha den vekta som utgangspunkt, men eg snikveger meg jo heile tida... :P

 

Sånn treningsmessig var eg på min første fjelltur etter fødselen (på mitt faste fjell) i forgårs (altså mandag), der eg forbrente 1300 kcal. Gikk opp på 1 time og 10 minutter og ned igjen på 40 minutter. Så hele turen ble 1,50 min :) I går var eg på treningsveiledning og fikk friska opp litt styrkeøvelser, forbrente ca. 200 kcal der. Gikk også en liten tur på 20 minutter, sprang litt også, og forbrente 200 kcal der også. Veit ikkje enda kossen eg skal få trimma idag..;)

 

Matmessig spiste eg kjempesunt i går. Skyr og kiwi til frokost, speltlomper med skinker inni til lunsj og kyllingfilet med fullkornspasta og masse salat til middag/kvelds. Ble kanskje litt for lite mat, men.... I dag begynte eg dagen med varm havregrøt m/cottage cheese og blåbær :D Føler eg er i god steam nu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den eldste (nr.1 ;) ) er på skulen! Nr.2 og nr.3 er heime med meg. Nr.2 er bare 16 måneder og i dag er nr.3 6 uker :) Eg kjem til å trene på morgenen, for då er det 2 timer med barnepass på treningssenteret. Det er det også et par timer på kveldstid også. Ellers blir det fjellturer tiiiidlig på morgenen FØR mannen reiser på jobb, eller på kveldstid når han er heime, eller i helgene. :rolleyes: Ellers blir det litt gåturer med begge dei minste på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvor mye/ofte trente du når du gikk gravid?

 

 

Hei TinaP!

Då eg gikk gravid med minstemann, slutta eg å trene etter 2 måneder gravid. Eg trur det var litt fordi eg hadde trent så innmari mye i et halvt år, at det ble ei slags "velfortjent pause". Men eg tok det litt opp igjen i 3.trimester ved å gå litt fjellturer. Ved nr.2 trente eg null nada, da sleit eg allerede med overvekt, dårlig selvtillit o.l. og ville ikkje utenfor dørene fordi eg følte meg så feit og stygg.. No har eg lært at trening er min medisin! Det er en helt utrolig følelse å trene, og følelsen etter trening, og når man merker forbedringer! I dag for eksempel merket eg stor bedring på intervalltreningen min! Begynte for fullt for 1 måned siden, da minsten var 1 måned, no er han 2 måneder, og formen min er mye bedre allerede. GOD FØLELSE! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.oktober såg målene mine slik ut:

 

Vekt: 83 kg (-2 kg siden 1.september)

 

Hals: 32,7 (-1 cm)

Arm: 32,2 (-1,4 cm)

Bryst: 99,7 (+0,2 cm) Ammer for tiden, så denne tenker eg ikkje så mye på.. :P

Midje: 85 (-2 cm)

Hofte/mage: 105,4 (-3 cm)

Rumpe: 110,2 (-1,8 cm)

Lår: 64,4 (-0,6 cm)

Legg: 39 (+0,5 cm)

 

Jippi, kjekt med minus 3 cm på magen! Og dess raskere eg mister fettet på armene, kan musklene mine tre frem! Må bare bygge de først ;)

 

Ellers vil eg kalle meg selv supersunn for tiden, synes kostholdet går veldig bra. Men lørdagen er min utskeielsedag da, må ha det, med en skikkelig god lørdagsmiddag og godteri og chips! Elsker lørdager ;) Fra å drikke Pepsi Max kver dag drikker eg kun 2 flasker i helga no (fredag og lørdag).

 

Treninga går også veldig bra. Trente tilsammen 10 timer forrige veke, med toppturer, spinning og styrketrening.

 

Gleder meg allerede til å måle meg om 1 måned, håper på litt færre cm på min kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Wow nyaco, du har jo kommet utrolig godt i gang! Superflink :D Og 10 timer trening er jammen imponerende, også med to så små. Wow :)

Jeg har forresten allerede sjekket med treningssenteret mitt (litt ivrig... :rolleyes: ), og der tar de i mot barn helt ned til seks uker i barnepassen. Så hvis alt går bra, håper jeg også å være i gang igjen seks uker etter fødsel. Ca mars neste år!

(Men for all del, jeg tar høyde for at det fort ikke blir som planlagt. Kanskje jeg ikke orker å tenke trening før til høsten igjen. Slikt vet man vel ikke før man står midt oppe i det!)

Også så gøy med PT-utdanning, da! Virkelig kult :) Og nei, jeg blir nok ikke med.... ;):P Hehe!

 

Selv prøver jeg å få til ca 7 - 9 timer aktivitet i uken. Det går greit fordi jeg fortsatt er sykmeldt og kan gjøre det unna på dagtid. Men jeg teller ikke intensitet lenger, kun varighet. Kondisen forandret seg dramatisk over natta da jeg ble gravid, så jeg tar så godt hensyn til kroppen som jeg klarer. Mine timer pr uke består av mange gåturer, og noen runder på treningssenteret. Styrketrening er viktig, så minst en time i sal med manualer hver uke.

 

De siste tre ukene har jeg først vært på fjellet og deretter vært kraftig forkjølet, så akkurat nå skjer det ingenting. Men jeg håper å være i farta igjen neste uke!

 

Stå på med oktobermålene dine, dette får du til! Heia heia :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tutta87! :lol:/>

 

Ja, er det ikkje rart at alltid når man slanker seg, så kommer det på igjen, og da enda mere..! For ei plage! Å slanke seg er en kamp, men vi kan klare det! Vet du ka Pinterest er? Der finner eg iallfall MASSE inspirasjon og motivasjon, både i sitater, tips og bilder. Eg har et eget album som eg kaller Fitness, der eg lagrer alle sitater og bilder eg trenger å se tilbake på når eg føler for det.

 

Skriver du inn her ka du spiser og kor mye du trener? Eg syns det er spennende eg, men så begynte eg senest i går å registrere maten min igjen, så er ikkje lenge sida;)

 

Eg også har såvidt prøvd ketolyse, og syns det var kjekt i 1 måned! Da kokelerte eg som berre det på kjøkkenet, og gikk ned 5 kg på 1 måned med null trening! ;)/> Men så fant eg ut at eg var gravid og da ga eg meg og gikk fort opp igjen dei 5 kiloene..

 

Har du laget deg noen delmål og belønninger? Eg lurer på hvilke eg skal ha.

 

Vi skal klare å gå ned i vekt, vi må! Eg for min del har litt overvekt og arvelige sjukdommer i familien, så eg vil selv prøve å unngå alt det så godt eg kan! Og for selvtilliten min og korleis eg har det, så MÅ eg klare dette nå!!

 

Det der med at vi går opp igjen når vi har slanket oss er visstnok ikke så merkelig. Det er forsket på det og de sier det er hormoner i magesekken som forårsaker at kroppen streber etter å komme tilbake til maks vekt. (tror egentlig ikke det gjelder graviditetsvekt egentlig) Altså nesten et lost case spør du meg. Kun 3% holder vekta de har slanket deg ned i dersom de har gått ned 30kg eller mer... det er en kamp! Jeg har slanket meg fra jeg var 25 og i alle år. Min feil var at jeg i utgangspunktet har vært "svak" og latt forfallet komme. Jeg "slapp" løs når jeg ble gravid (30+)og klarte å amme/gå meg ned igjen, men så ble det for mye kos og stillesitting. Før neste graviditet var jeg under "drømmevekt(bmi 21!) og la på meg 25 kg, kom med ned men ikke nok. Så kom årene og livet som travel småbarnsmor m lite trim og egentlig. IKKE lurt!

 

Hadde jeg vært ung/yngre nå hadde jeg håpet noen ga meg følgende råd:

 

1) DU MÅ ALDRutvide magesekken din!

2) DU MÅ ALDRI slutte å trene!

3) DU MÅ ALDRI overspise, heller spise så lite at du må

spise igjen om 2-3 timer

4) DU MÅ spise MASSE grønnsaker, og litt frukt!

 

Følger du ikke disse rådene blir du TJUKK og kommer til å slite med det resten av livet!!!!

 

Dersom vi lærer barna våre disse reglene så lærer de seg å kose seg når det et grunn for det og ikke hele tiden.... Kanskje de slipper å bli plaget av overvekt? Vi som er det får bare gjøre så godt vi kan, kanskje vi klarer å leve etter disse reglene nå? Da vil iallefall vekta gå ned. Sikkert er det at vi nok må sulte litt for å gå ned, eller fylle kalorier med smarte kalorier type grønnsaker:-) jeg er på en diett med kanskje 60-70% grønnsaker og frukt, og vekta går nedover nå. Kanskje jeg klarer å lure hormonene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tutta87! :lol:/>

 

Ja, er det ikkje rart at alltid når man slanker seg, så kommer det på igjen, og da enda mere..! For ei plage! Å slanke seg er en kamp, men vi kan klare det! Vet du ka Pinterest er? Der finner eg iallfall MASSE inspirasjon og motivasjon, både i sitater, tips og bilder. Eg har et eget album som eg kaller Fitness, der eg lagrer alle sitater og bilder eg trenger å se tilbake på når eg føler for det.

 

Skriver du inn her ka du spiser og kor mye du trener? Eg syns det er spennende eg, men så begynte eg senest i går å registrere maten min igjen, så er ikkje lenge sida;)

 

Eg også har såvidt prøvd ketolyse, og syns det var kjekt i 1 måned! Da kokelerte eg som berre det på kjøkkenet, og gikk ned 5 kg på 1 måned med null trening! ;)/> Men så fant eg ut at eg var gravid og da ga eg meg og gikk fort opp igjen dei 5 kiloene..

 

Har du laget deg noen delmål og belønninger? Eg lurer på hvilke eg skal ha.

 

Vi skal klare å gå ned i vekt, vi må! Eg for min del har litt overvekt og arvelige sjukdommer i familien, så eg vil selv prøve å unngå alt det så godt eg kan! Og for selvtilliten min og korleis eg har det, så MÅ eg klare dette nå!!

 

Det der med at vi går opp igjen når vi har slanket oss er visstnok ikke så merkelig. Det er forsket på det og de sier det er hormoner i magesekken som forårsaker at kroppen streber etter å komme tilbake til maks vekt. (tror egentlig ikke det gjelder graviditetsvekt egentlig) Altså nesten et lost case spør du meg. Kun 3% holder vekta de har slanket deg ned i dersom de har gått ned 30kg eller mer... det er en kamp! Jeg har slanket meg fra jeg var 25 og i alle år. Min feil var at jeg i utgangspunktet har vært "svak" og latt forfallet komme. Jeg "slapp" løs når jeg ble gravid (30+)og klarte å amme/gå meg ned igjen, men så ble det for mye kos og stillesitting. Før neste graviditet var jeg under "drømmevekt(bmi 21!) og la på meg 25 kg, kom med ned men ikke nok. Så kom årene og livet som travel småbarnsmor m lite trim og egentlig. IKKE lurt!

 

Hadde jeg vært ung/yngre nå hadde jeg håpet noen ga meg følgende råd:

 

1) DU MÅ ALDRutvide magesekken din!

2) DU MÅ ALDRI slutte å trene!

3) DU MÅ ALDRI overspise, heller spise så lite at du må

spise igjen om 2-3 timer

4) DU MÅ spise MASSE grønnsaker, og litt frukt!

 

Følger du ikke disse rådene blir du TJUKK og kommer til å slite med det resten av livet!!!!

 

Dersom vi lærer barna våre disse reglene så lærer de seg å kose seg når det et grunn for det og ikke hele tiden.... Kanskje de slipper å bli plaget av overvekt? Vi som er det får bare gjøre så godt vi kan, kanskje vi klarer å leve etter disse reglene nå? Da vil iallefall vekta gå ned. Sikkert er det at vi nok må sulte litt for å gå ned, eller fylle kalorier med smarte kalorier type grønnsaker:-) jeg er på en diett med kanskje 60-70% grønnsaker og frukt, og vekta går nedover nå. Kanskje jeg klarer å lure hormonene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...