Gå til innhold

Kom å bli med - vektnedgang - for oss rundt 40-50 år


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Da er svensketuren unnagjort og hva skal jeg med all denne maten :)

Nå er to frys/kjøl fulle med mat og drikke....

og enda mer drikke på soverommet...

Kjøpte inn masse soya- og vegetarmiddager, det ble jo under halv pris i forhold til Norge.

Fy så dyrt land vi bor i...

 

Eneste trimmen i dag er å rase rundt på kjøpesenter.

Prøvde masse sko og angrer på at jeg ikke kjøpte de ene støvlettene jeg prøvde for de var fine og gode... var litt for fornuftig akkurat da :)

 

Bronzee - glad for at du allerede er i gang, igjen. Flink er du.

 

Ja, hva er for nye trening?

Noen tirsdager har jeg intervall-trening, så rett til 1,5 time med yoga og div andre øvelser, og så er det dans på kvelden.

Som regel blir jo det 2-3 timer og ett par ombytte med klær, for en blir jo veldig svett...

De dagene det blir dans ved siden av trening, kan det fort bli over 2000 forbrente kcal. Men en tør jo ikke sette på så mye...

Neste helg blir det dans fra fredagskveld til søndags ettermiddag. Dans både dag og kveld og til ca 1 om natten... det blir mange kcal vekk, så da blir det godt med masse massasje og god mat og drikke i Riga. Kan vel unde seg litt ekstra da.

Ettersom dans bare er moro, blir en jo ikke sliten.

Jeg får bestandig spørsmål om jeg går på Durracell (Batterier som holder lengre). Men hvem klarer å sitte stille til fin musikk ;) Ikke jeg og ikke Eva ;)

Å når en trener mye, så er det ikke like lett å vite hvor mye en skal spise heller. Merker jo fort når en spiser for lite, for da kommer det ikke noe ut, og vekta gjør et hopp, for meg.

Min sønn sa en gang, at ut fra min alder og vekt og gå ned en halv kilo i uka, skulle jeg spise 1200 kcal + det jeg trener, men når jeg trener mye, tør jeg ikke spise så mye som han mente. Men da jeg trent ca 500 kcal lå jeg på 16-1700 kcal om dagen, gikk jeg fint ned i vekt, så det er kanskje noe i det.

 

Dere må ha en flott lørdag.

Jeg må ha fint vær for skal på langtur på åsen, med grilling av pølser på bål.

Det blir kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det trening med kondisjon i går og i dag 1 time hver dag. Litt roligere tempo, men godt gjennomført. Drikker mye vann for tiden, føler magen står på spreng. Vi har spist reker med tilbehør i 2 dager nå.

 

Du trenger ikke bekymre deg for de skoene Tjorven, jeg kan garantere deg at du vil finne deg veldig kjekke sko i Riga. Det var masse masse flotte skobutikker og veldig godt utvalg av nettopp sko,støvletter osv osv da jeg var der for noen år siden. Vi bodde og på et spa hotell rett over broen og nøt spa hver eneste dag i alle varianter og boblebad og bowling i kjelleren. Det var nettopp shopping og spa som var kjekt med den byen for ellers var den kjedelig og grå synes vi. Husk å avtale pris med drosjesjåførene ellers kan du bli lurt trill rundt. Kan og anbefale sky baren som blir til diskotek senere på kvelden:)

 

Idag er det festligheter vi skal ut på og i morgen selskap med kake osv osv. Uff ikke lett å få til vektreduksjon når vi skal være sosiale/normale:) i tillegg.

 

Tror jeg begynner for fult på mandag jeg. Tror og jeg må spise mer til frokost og lunch, så kanskje jeg ikke er så sulten til kvelden da. Jeg må nok slutte helt med ren sjokolade, jeg kan ikke kose meg litt, sånn er det bare. Det er sukker i det meste av mat og det får være nok for min del, dvs jeg er nødt til å leve normalt med å spise kake i selskapet og ved bursdager på jobb.

 

Planen min er å nå første delmål på 69,9 kilo innen 2012. Det må kunne gå sakte men sikkert selv om jeg er enig i at en pangstart er motiverende er 0,5 kilo i uken mer behagelig.

 

Ha en fin lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei og god lørdag alle flinke damer.

Utrolig hvor aktive og flinke dere er her inne til å motivere hverandre. Beklager at jeg blir litt sånn til og fra, men sånn er det. Vi famler litt alle sammen for å finne den rette formelen for vektnedgang, men jeg tror som dere på en varig nedgang ved å ta en langsom vektreduksjon over tid. Da lærer vi kroppen vår å kjenne og vet hva som skal til for å greie det. Og så sprekker vi av og til, men hvis man har holdt på en stund da så vet man at det går fint å ta seg inn igjen og ikke gi opp av den grunn. Vi skal kose oss og leve normalt, med litt ekstra kos i helgene. Da vi var små fikk vi bare godt på lørdag og sånn kan det jo være nå også. Å unne seg noe ekstra på lørdag gjør det lettere å velge det rette de andre dagene synes jeg.

 

Har vært flink med mosjon siden jeg satte meg nytt mål, så denne uken har jeg hatt 3 fjellturer og idag fikk jeg startet styrketrening hjemme igjen, noe jeg var veldig flink til sist vinter. Derfor er nå målsettingen å ta opp dette igjen.

 

Nå skal jeg ta meg et glass vin også skal jeg lage mossaka med gresk salat til kvelds. Herlig,

Ha en fin lørdagskveld, i natt får vi 1 time ekstra skjønnhetssøvn ogsåO:-).

 

P.s. På det hotellet i Riga har jeg også boddO:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Damer. Eg har visst heilt gløymt forumet, men merkar at det er godt å sjå at vi er fleire som arbeider med å finne rette matinntaket, balansen med alt vi skal gjere, og samstundes behalde overskottet. Dette er ikkje heilt enkelt. Ofte vanskeleg å vete akkurat kvifor eg er slapp no og ikkje for to timar sidan, og omvendt. Eg gjekk ned 0,3 kg førre veka og er ikkje imponert over meg sjølv, men vekta gjekk iallfall ikkje opp. Synest det burde gå fortare, men vil samstundes ikkje svelte meg, for da er eg redd fett- og sukkersuget vil bli hardare på sikt. Eg er så imponert over alle desse supertrenarane her i forumet. I morgon må eg klare å få til ei skikkeleg treningsøkt (ev. to litt mindre) sidan det er sundag. Elles har eg nett investert i stegtellar, og er spent på kor mykje eg går på ein vanleg arbeidsdag, og kor mykje det blir på ein joggetur, osv. Her har det kome over 40 cm snø og no er det minus 9 grader, så eg skal finne fram skia i morgon. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Damer.

Her er det litt dårlig med trening for tiden fordi jeg sitter med forkjølelse og bihuler som er tette og rennende på samme tid. Tar det litt rolig nå, så blir jeg nok fort frisk!!

 

Har veid i dag - og bestilt ny vekt på GR. Den gamle er ikke å bli klok på for det kan variere med over en kg hvis jeg går på flere ganger. Antar at GR har vekter av god kvalitet. Hadde en liten reduksjon som kunne spores på flere av veiingene, så da holder jeg meg til den. Tar den nye vekta i bruk neste uke og da blir det som det blir. Det mest positive var 4 cm reduksjon i midjemål!! Det må da bety noe, så jeg antar at jeg er på rett vei.

 

Kalorimengden har denne uka ligget på ca 1450, og det lever jeg bra med. Har fortsatt litt problemer med "kl 14-måltidet". Prøver legge inn en frukt + noen mandler, men glemmer ofte mandlene + å drikke nok vann på den tiden. Sjerpings her :P

Neste uke blir det to dager på reise og bursdag på søndag (faktisk min egen :D ), men noen trimpoeng får jeg vel til.

God uke til dere og lykke til på deres veiedag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Annebe Gratulere med fin vektnedgang. Sakte og pent, da blir det lettere å holde vekten. God uke til deg.

 

I dag ble det ikke så mange TP på treningen, men er skikkelig sliten for det. Først ble det Spinning på 45 min, den likte jeg veldig godt. Så styrke 30 min før jeg avsluttet med mage/Rygg og du verden og jeg trenger de siste to øktene gitt...

Dette ble 3,5 TP.

 

Denne uka har det blitt 26,3 TP. Så veldig fornøyd :D med treningen,¨

men maten... humf... snittet blir nok på over 1900 denne uka per dag.

Skal i bursdag nå etter, så da blir det litt kaker, også.

Har spist ute i dag, også...

Vekta har vært stigende siden fredagsmorgen, så...

 

Ja, slik ble denne uka, så i morgen må jeg prøve å ta ei uke som jeg holder meg på det som jeg setter som mål.

Trim blir mye for skal danse hele helga. Mat må bli sånn ca underkant av 1700, håper jeg. Det er jo ikke umulig, vist en holder seg til sund kost. Men alt i morgen skal jeg lunsje med ei venninne. Okei, det blir jo sund mat, men vet jo at det er stekt i noe godt. For jeg har lyst på Thai Kylling med pasta.. Men får prøve å holde meg til sund mat og lite, før og etterpå...

 

Men jeg kjøpte meg jo en hel kartong med Sveabarer, 20 stk, det er protein og energibarer, 210 kcal per stk. og en slik en har lett for å havne i munnen hver da... uten at jeg begrenser meg på maten. Skal prøve å bli flinkere denne gangen, men de er så utrolig gode.. nam nam... og jeg har ikke orket å overbevise hode mitt om at de ikke er gode ;)

 

God dag videre og flott mandag og lykke til med veiingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Her var det jammen meg rolig idag gitt ;)

Flere som meg som ikke har noe positivt å melde ang vekta??

 

Her ble det 400 gram opp i vekt.

Men når jeg trener mye går jeg som regel opp.

Men jeg må jo innrømme at jeg har spist for mye, også da.

Snittet for inntak ble på 1922 kcal.

Det er litt mye, når jeg skal gå ned.

Så da får vi se hvordan denne uka blir.

Styrketrening i form at snømåking idag og den snøen var både våt og tung.

Og det ble en god halvtime.

 

God dag videre og så gleder meg meg lit å høre hvordan det har gått med dere andre her ute :)

Flott tirsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei.

 

Her var det jammen meg rolig idag gitt ;)

Flere som meg som ikke har noe positivt å melde ang vekta??

 

Her ble det 400 gram opp i vekt.

Men når jeg trener mye går jeg som regel opp.

Men jeg må jo innrømme at jeg har spist for mye, også da.

Snittet for inntak ble på 1922 kcal.

Det er litt mye, når jeg skal gå ned.

Så da får vi se hvordan denne uka blir.

Styrketrening i form at snømåking idag og den snøen var både våt og tung.

Og det ble en god halvtime.

 

God dag videre og så gleder meg meg lit å høre hvordan det har gått med dere andre her ute :)

Flott tirsdag til dere alle.

 

Hei, du er jo uansett innenfor din trivselsintervall,er du ikke det da T jorven. Du kan være kjempefornøyd med det du har fått til, også trener du så mye så da trenger du kcal du. Jeg veier i morgenO:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt litt roligere her inne. Er så redd for å si noe feil.

 

Er veldig fornøyd med meg selv, snart i mål som jeg er, men føler at det blir litt feil å "hoppe og danse" for det her inne når så mange sliter med sykdom av kortere og lengre art. Føler ikke at jeg gir noe til dere andre her inne, og blir litt dratt ned kjenner jeg. Men har hatt utrolig støtte i denne gruppa, og husker med glede tiden da vi rapporterte pulsklokkenes heiarop, og hadde aktive målsetninger om å gå ned 1/2 kilo i uka. Så jeg kan ikke helt slippe taket.

 

Denne uka har jeg bare gått ned 100 gram, og det er jeg fornøyd med, målet var å stabilisere under 71. Nå er målet ned under 70,5 neste mandag. Uka som gikk ble jeg en dag stående lamslått på vekta - jeg skjønte ikke hva som var galt. Til jeg så at 7-tallet var borte - den viste 69,9 - et tall jeg ikke har sett på over 10 år. Kan ikke huske sist, men det var før ekteskap og unger. 7-tallet var tilbake dagen derpå, men jeg vet nå at det er mulig, og vurderer å fortsette vektnedgangen til 68 kilo for å se hvordan det ser ut. Men er usikker, redd for å se mager ut.

For tiden er det opprydding i skap og skuffer. Klær som er for store går ut et plagg etter det andre - BH-skuffen er snart tom, bukser er det ikke mange igjen av - selv de som er kjøpt siste halvåret er for store, og treningsbukser MÅ jeg få kjøpt nytt av. Deilig og litt vemodig. Og skummelt - tenk om jeg går opp igjen? Mannen min oppmuntrer meg til å ikke være så defensiv, det hjelper.

 

Nuvel, det var min rapport. Håper det har gått riktig vei for flere, og ønsker alle som alvorlig og mindre alvorlig syke riktig god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det 67, 5 kg og altså 1,2 kg ned, så det var jo bra da. Etter en litt trist søndag, fordi eg var altfor svolten og ikkje hadde nokon spennande planer. Men så slutta dagen med eit forrykende treningsshow i hall med 13 andre damer. Så trim lager glede i kroppen, heldigvis. I dag blei det berre arbeid - viss eg ikkje skal ut og gå måneskinnstur da, det er enda ikkje for seint. Eg ser at vektmålet mitt er høgt i forhold til alle de som er høge og tynne allereie, men eg trøstar meg med at dersom eg berre går ned desse fem kiloa og ikkje meir, så treng eg ikkje bytte ut heile garderoben. Det viktigaste er å greie å stabilisere, slik at ein ikkje byrjar å gå opp att. Altså håpe at eg har vent meg av med å eta i alle slags situasjonar, og er fornøgd utan alt dette unødvendige matinntaket. Mat er kortvarig lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Cecilie - Du må ikke være redd for skrive det du føler for, og selv om noen av oss sliter med kroniske sykdommer, så trenger vi nok søvn, trening og frisk luft vi, også. Selv om kroppen er tung og ikke vil fungere. Så bare kom med dine positive forslag.

Tror ikke noen her ute er ute etter å såre noen, så vist du følte det slik etter dine positive ord, så var ikke det meningen fra min side, i hvertfall.

Så fortsett å skriv hva du føler for.

Gratulere med nedgang. Ned er ned :)

Min pulsklokke forteller meg at jeg har "De øktene" hver gang. Tempo- og hastighetøkter så følte at jeg repeterte meg, igjen og igjen ;) Men, ja, vet var moro å høre hva klokkene "sa", Det fikk jo meg til å kjøpe samme klokke som dere andre ;)

Ja, både du, Cecilie, og jeg er jo litt i samme båt. Vi må ikke gå mer ned, så de få kiloene, har ikke så mye å si.

Jeg har lagt bort en del av klærne i 42 og 44. Men har str 40 i skapet enda, for de kan jo brukes. Til vinteren som en må ha mer under buksene, er det kjekt at de ikke er for trange. Men jeg har gitt bort noen klær, også, da...

har jo ikke tenkt å tilbake til 42 og større...

Vi skulle kanskje begynt på HV vi Cecilie?? Så kommer de andre etter, etterhvert som de er innenfor "grensen" sin...

Ja, BH er best når de passer, når de blir for store hopper de ut både under og over ;) Vi får bygge på litt ;) Jeg har ganske store pupper enda, men under må jeg kjøpe mindre. Har minsket fra 90E til 70/75F nå... og da blir det bare spesial butikker som har det jeg skal ha, og de er jo ganske dyre da...

 

Jeg er i str 36-38 og det er jeg fornøyd med. Trener bra og formen er bra, så livet føles herlig :)

De siste kiloene av, har virkelig merkes på klærne, så det er nok ikke sikkert du får brukt så mye de klærne du har nå, Nukk.

Nukk - Gratulere med rått vektnedgang, du har virkelig tatt av for flere av oss du ;) Moro å høre at du har funnet ut av mat er kortvarig lykke. Det er mye andre gleder enn mat, ja. Flink er du.

De siste kiloene som virkelig minsker i str er min erfaring, for da får huden tid til å ta seg inn og en blir fastere.

Lykke til med de siste 5 kiloene, Nukk. I den farten du har gått ned, så når du fort ditt mål :) Flink er du.

 

God kveld videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt litt roligere her inne. Er så redd for å si noe feil.

 

Er veldig fornøyd med meg selv, snart i mål som jeg er, men føler at det blir litt feil å "hoppe og danse" for det her inne når så mange sliter med sykdom av kortere og lengre art. Føler ikke at jeg gir noe til dere andre her inne, og blir litt dratt ned kjenner jeg. Men har hatt utrolig støtte i denne gruppa, og husker med glede tiden da vi rapporterte pulsklokkenes heiarop, og hadde aktive målsetninger om å gå ned 1/2 kilo i uka. Så jeg kan ikke helt slippe taket.

 

Denne uka har jeg bare gått ned 100 gram, og det er jeg fornøyd med, målet var å stabilisere under 71. Nå er målet ned under 70,5 neste mandag. Uka som gikk ble jeg en dag stående lamslått på vekta - jeg skjønte ikke hva som var galt. Til jeg så at 7-tallet var borte - den viste 69,9 - et tall jeg ikke har sett på over 10 år. Kan ikke huske sist, men det var før ekteskap og unger. 7-tallet var tilbake dagen derpå, men jeg vet nå at det er mulig, og vurderer å fortsette vektnedgangen til 68 kilo for å se hvordan det ser ut. Men er usikker, redd for å se mager ut.

For tiden er det opprydding i skap og skuffer. Klær som er for store går ut et plagg etter det andre - BH-skuffen er snart tom, bukser er det ikke mange igjen av - selv de som er kjøpt siste halvåret er for store, og treningsbukser MÅ jeg få kjøpt nytt av. Deilig og litt vemodig. Og skummelt - tenk om jeg går opp igjen? Mannen min oppmuntrer meg til å ikke være så defensiv, det hjelper.

 

Nuvel, det var min rapport. Håper det har gått riktig vei for flere, og ønsker alle som alvorlig og mindre alvorlig syke riktig god bedring.

 

 

Cecilie1: Du skal ikke føle det slik. Vi er forskjellige mennesker her inne på tråden med forskjellige bakgrunn/sykdom osv. Noen har vi mye felles med andre noe. Vi deler gleder og sorger. Men det vi ALLE har felles er vårt mål om vektreduksjon og livsstilsendring, det er jo nettopp det denne tråden handler om. Vi gleder oss med andre når det går i positiv retning og føler med de som sliter. Dine råd er gode og vi tar til oss akkurat det vi trenger av tips, så fortsett med det, fortsett å bli hoppende glad for hvert 100 gram du går ned. Det gjør oss andre mer motivert til å ta opp konkurransen og ikke gi opp:))

 

Jeg forstår godt hva du sier når du føler at du blir dratt ned og ikke bidrar til noe for slik føler jeg også det når jeg skriver noe og ingen kommenterer det jes skriver eller svarer på spørsmål. Det er mye kjekkere når vi kommenterer litt personlig til hverandre, men det er tidkrevende så det er ikke alltid jeg har tid til å kommentere til alle og slik tror jeg det er for alle. Så kanskje vi skal bli flinkere til å svare litt mer personlig?

 

Ha en fin natt, imorgen er det veiedag for meg. Jeg skriver mer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det oppgang 500 gram i dag, oppgang 600 forrige uke. Jeg har visst snudd tråen til oppgang 500 pr uke istedet for nedgang:(( Igår la jeg opp en ny plan med små hyppige måltider og vil prøve det denne uken, jeg var ikke så sulten utover kvelden. I tillegg skal jeg ha en sjokoladefri uke. Så neste uke skal det være nedgang.

 

Gratulere så mye med flott nedgang nukk68, du har funnet ut av inntak og forbrenning:) hørtes kjekt ut med søndagstrening. Ang hvor mange kilo du skal ned: det er viktig at nettopp du finner din trivselsvekt, der du er fornøyd, dette finner du ut av når du har nådd det målet du nå har satt.

 

Cecilie: Ned 100 er flott, du er jo snart i mål og da kan du ikke vente de STORE nedgangene hver uke. Men etterhvert som vi blir lettere må vi i tillegg spise mindre for totalforbrenningen går vel ned eller?? er det derfor de siste kiloene blir så vanskelige??

Bare en tanke. Håper du finner det positivt igjen å delta i forumet, vi trenger nettopp deg her inne:)

 

Tjorven: Opp 400 gram og du sier selv du vet at det ble for stor inntak,og veldig mye trening. Kjenner jeg deg riktig så er det skikkelig stå på vilje idag. Du er innenfor målgrensen din og høres ut som en drøm med str. 36 -38. Vi har gått opp i vekt begge to, to uker på rad nå.

 

Masse lykke til alle sammen, håper på deling av gode tips og råd.

Føler vi mangler ganske mange i tråden nå, håper dere skriver innom igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er datamaskinen snar til å sluke det som er skrevet, hvorfor er det sånn iblant???

 

Ble skikkelig blåmandag for meg igår, onsdag er herved veiedag, får se om det kan gi en puff? Har blitt altfor mye jobb, mye sykdom der og en må stille opp, og kutt i trening derav. Blir mer rot med spising også.

 

Tror faktisk jeg må ned på ca 1400 kal p dag, pluss et par trimpoeng for å gå ned i vekt. At det er for lite og ødelegger forbrenningen, tror jeg ikke er tilfellet, så lenge man faktisk er såpass aktiv.

Den sannheten hører heller til det gamle slankeopplegget med max 1000 kal eller mindre, og ingen trening ( det orket en ikke).

 

Har fått innkalling av min flinke lege ( som følger med ), time først i desember, så da har jeg et ris bak speilet igjen. Det er kolesterolet det gjelder, det har jo gått så fint ned sammen med vektnedgangen, bare en liten bit igjen, til 63 kg før neste måling.

 

Så nå er det bare å hive alle unnskyldningene over bord!!

 

Du er kjempeflink Cecilie, som har greid det du har satt deg fore, nå driver du med klesopprydning og hiver ut for store klær. Kjenner igjen den gleden, den er fantastisk! Har hatt flere omganger med det der, på veien med minus 20 kg... Bums på loppa med dem! Til andres nytte blir det, de går jo ikke i søpla.

 

Like morsomt har det vært å finne fram i " for smått" haugen, der har det ligget mange slags tidsepoker ( gamle damer har jo levd en stund..) Noe har jeg tatt på meg og det har passet, men har blitt lagt i " prosjekthaugen" den man kan sy lappetepper osv, for det er faktisk mange minner knytta til klær! Og noe er helt brukbart.

 

Det siste jeg tok fram ( den dagen jeg så 64 tallet) var en helt enkel,sort, sid kjole jeg brukte som 20 åring, kjøpt i England..det var mye mer kvalitet på klærne da, og den passet!!

Og Krona i samlinga mi, ei midjekort, ettersittende lysbrun skinnjakke med noen nagler og glidelåser, kjøpt i Carnaby Street i Beatles tidens London, når jeg jobbet der et par år...DEN har jeg kikka på maaange ganger gjennom åra- har jo til tider ikke fått tredd armene inn i den engang... nå passa den ( nesten..fikk iallefall glidelåsen fint igjen)

(Husker min mor fikk helt hakeslipp når jeg kom hjem i den, pluss sorte bukser med vide bein...det var IKKE moten her til lands).

 

Bestemor har tenkt å gå i den jakka! Et par kilo til, så blir den behagelig. Barnebarna kommer til å dåne.

 

jeg skjønner din tankegang også Cecilie, det kan være vondt å lese om alle sykdommer og en kan være redd for å såre noen. Bare glem det, det er bare sånn det er, og en trenger å lese dine optimistiske innlegg, så vis oss din glede i fullt monn, det er bare herlig!!

 

Skal svare fler, men nå er det tur med hunden ( som ble helt yr av den deilige hvite snøen!) og siden jobb!

 

Ha en flott vinterdag! ( har funnet fram broddene, ikke noe sjanse å ta på glatta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, du verden for en nydelig dag det har vært i dag. Masse snø og sol fra blå himmel. Ikke noe rart at folk og hund blir yr da ;)

 

Bronzee - Ja, du og jeg er vist i en dårlig stim for tiden. Så jeg må vel gjøre som deg. Skjerpe meg... I hvertfall ikke spise så mye. Har smakt litt godt med litt søtt etter svensketuren... Men nå er kakao tobleronen spist opp, så håper det blir bedre da... Gjør som deg, mange små måltider, og jeg må legge meg før om kvelden, for det er når jeg sitter oppe, etter at jeg er trett at noe godteri eller ekstra mat, må inn i munn... Bare tull og tøy!!! Skamme meg!!!

 

Eva - Jeg merker på forbrenningen når jeg spiser for mindre mat. Da blir det mindre dobesøk, magen blir hard osv. Så du får prøve deg frem. De dagene en trener mindre eller ikke får trent, kunne en jo spise mindre, dette gjelder meg, også.

Ja, det er moro med "gamle" klær som tas frem. Mine var var brukt til for 6-7 år siden. Men det er jo drakter og kjoler fra jeg var i 20 årene, så de begynner å bli "gamle". Danseklær fra jeg danset proff da jeg var i 20 årene. Så mye fine danseklær, før jeg høre.

Du må heller ikke tenkt på at noen sliter med div kroniske sykdommer. Bare gi råd. En tar til seg det som passer for den enkelte. Og det er mange her ute som ikke sliter med utmattelse, men er slitne for det, på denne tiden av året.

Da får vi prøve begge to å komme ned på 63 kg til begynnelsen av desember, for vi veier vel omtrent det samme nå.

Det er ikke umulig.

 

I dag ble det over 5 TP her. Intervalltrening i snøen, det var tungt deg... og slik som en forbrant kcal. Etterpå ble det yoga og rolige øvelser. Har kjøpt meg Kettlebells på 8 kg, og 15 min med den gir fin styrketrening. Moro er det, også. Det er mye slenging så en puster ganske tungt etterpå.

SÅ pulsklokka fortalte meg at jeg hadde hatt, Maksimal, hastighet og tempotrening over lengre tid. ",) :D Så veldig fornøyd. Bruker ikke pulsklokka på den andre økta, men vil tro det er fin Basistrening. Restitusjonstrening fikk jeg se for første gang for noen uker siden, da jeg gikk tur med noen venner, så det gikk ikke fort :)

 

God dag videre og flott onsdag. Meldt enda mer snø her i morgen, så får se hva jeg gjør da... Men liker bedre å gå ute i snøvær enn regn, og fra torsdag og ut helga blir det regnvær. Så godt det er dansehelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - nå ble jeg glad :D . Jeg liker meg så godt her inne, men det er selvsagt lettere når alle går "i takt", og det ble litt rart.

 

Tjorven: Takk for oppmuntring :) . Jeg blir gjerne med deg inn på HV. Men lurer på å gå ned liiiiiit til først. Blir det kanskje gjerne slik? Har fremdeles noen (små) fettreserver her og der som jeg kunne tenke meg å bli kvitt, og vil gjerne se et tall som ikke starter på 7 på vekta. Vi får se. Jeg kommer til å øke energiinntaket noe fremover tror jeg, kanskje opp mot 1800/dag, og se hva som skjer med samme aktivitetsnivå. Tror jeg skal skynde meg langsomt opp mot HV-nivå, som jeg tror for meg ligger rundt 2500/dag (noe som høres SINNSYKT mye ut.... :blink: )

Jeg har gått fra en solid 42 til en liten 40 nå. I bukser ihvertfall. BHstørrelsen har gått fra 70H til 65H, kanskje ned mot 65G nå (det er Change-størrelser - de er litt annerledes. Men det er Bher for store pupper til en fornuftig pris, og jeg liker dem), og jeg må nok fortsatt ha 42 i topper/skjorter, for jeg drar over skuldre/rygg/byste selv nå. Tror ikke jeg kan bruke 38 i bukser uansett - jeg bruker 36 tommer i bukselengde. Da er det ikke mye igjen å velge i.

 

Bronzee: Takk for svar :) . Totalforbrenningen går kanskje litt ned når man går ned i vekt som du sier? Jeg trener så mye styrke at jeg TROR min kanskje går opp, men er usikker. Jeg har valgt å øke kondisjonsmengden de siste 4-6 ukene for å få vekk de siste kiloene. Har redusert til 3 styrkeøkter og lagt inn 2 kondisjons/intervalløkter istedet for 5 styrkeøkter. Det har hjulpet, men jeg vil jo helst trene bare styrke da. Syns det er kjedelig å løpe, og vil heller være sterk enn tynn. Tror jeg da B) Håper du får snudd "skipet" denne uka. Kanskje du skal prøve lettkakao i stedet for sjokolade? Jeg bruker det innimellom, men akkurat nå er jeg ganske lei av det.

 

Sekstito: Takk for gode ord fra deg også. Ja det å finne ting i for smått-haugen er virkelig moro. Jeg kjøpte en Acnebukse for 6 år siden som jeg aldri har brukt. Den har hengt i skapet som en umulig målsetning siden, og jeg har flere ganger vurdert å levere den til Fretex. Tenk - nå må jeg snart ha belte :D . Det er virkelig helt uvirkelig. Jeg elsker det. Og er så utrolig redd for å dumpe tilbake til gammel vekt når jeg er ferdig med prosjektet mitt. Har riktignok ikke vært i så god form på lenge, og skal riktignok ikke ha flere barn nå, men allikevel ligger det et lite spøkelse i bakhodet som lurer på om det virkelig går an å vedlikeholde det jeg har fått til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 43 år. Har mann og 3barn. Trener ca 3-4 ganger i uka. Har alltid trent og er aktiv som trener... men kiloene har nå satt seg fast...

Jeg ønsker å gå ned 10 kg (og gjerne til jul :mellow: )

 

Håper vi kan hjelpe hverandre og klare dette sammen.

MA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ma. Velkommen til oss. Her er vi omtrent som deg. Trener bra, men må ete mindre i tillegg. Travelt å planlegge mat i tillegg til alt anna som skal planleggast. Men det må visst til. Saman går det litt betre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Å i dag laver snøen ned i store filler...

Såpeglatt på veiene.

 

Vekta mi er vist på stigende kurs for tiden.

Veldig støl etter joggeturen i snøen i går.

Og trening med Kettlebells etterpå.

Så tar en fridag i dag.

 

Jeg spiser alt for mye frukt for tiden.

Det er jo bare 400 gram som en skal spise, men det er jo så mye god frukt utover høsten og vinteren. Pære, klementiner, epler, appelsiner, sharron, Bare en klementin er jo 100 gram for tiden.

Så i går ble det over 1800 kcal. Snittet for to dager er 1992 kcal. Ikke bra. Men det ble 300 mindre kcal i går i forhold til mandag, så nå er det jo bare 100 kcal mindre i dag. Må ha en dag med veldig lite kcal, også. Men med dansing i hele helga, blir det vel for lite mat og for mye trening...

Så vi får se hvordan det ser ut på søndag.

 

MA - velkommen skal du være. Koselig med nye på tråden, Håper du når ditt mål og blir aktiv her ute.

 

Jeg ser at i sommer som jeg var veldig aktiv her ute, så gikk jeg fint ned i vekt. Når jeg ikke er så aktiv så går det feil vei.

 

Derfor har jeg bestemt meg for å skrive litt om dagen mine her ute, hver dag, igjen. Ikke bare trening, for den går det bra med.

I går ble det bare en nutriletbar i form av søte saker. Fikk på onsdag, for en uke siden, litt smaken på lakris, Panda Orginal, så spist litt hver dag. Kjøpte Svabarer i Sverge, også. Det er energi og proteinbar, men jeg spise da en om dagen, som godteri og det blir feil.

 

Så i dag må jeg trappe ned litt på frukten.

Klarer jeg å holde meg unna, barer i kveld, så er jeg veldig fornøyd.

 

Dette var litt om min gårsdag.

1846 kcal inn

1010 kcal trent vekk.

 

Jeg må finne tilbake til sommermodusen.

 

God dag videre og flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg min første distanseøkt på tredemølla. EVER.

Løp på meg jumpers knee for 3,5 år siden, og har slitt med det siden. Ikke kunnet gå i skogen en gang uten kne i dobbel størrelse dagen derpå. Nå har jeg trent styrke på kneet og fått behandling i flere år, mest siste halvår, og i går løp jeg altså 60 min på tredemølla.

 

Målet var å ligge i sone 3 med rundt 70-75% av makspuls (sånn at man kan holde på i timesvis...), og jeg klarte å bevege meg 6,75 km på den tiden og med den pulsen.

Rimelig fornøyd med det altså, og enda mer fornøyd med at jeg er i stand til å gå i dag, og at kneet får plass i buksa.

Tenker at jeg kanskje skal ta en sånn distanseøkt en gang i uka - bytte ut en intervalløkt. Målet er å kunne løpe 8 km på en time med rolig puls - DA er jeg i stjerneform :-)

 

Ellers så jeg vekttall under 70 igjen i dag - deilig! Holder neppe til mandag, men det er lov å kose seg med det mens det er der?

 

Strålende torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Cecilie - Ja, det er moro når en får til noe som en aldri, eller ikke har klart på mange år. Moro å lese at det gikk bra med kneet. Der ser vi andre viktigheten med styrketrening.

Ja, det er moro å se nye tall på vekta og særlig når de går under nye 5 og 10 tallet.

Du klarer alt du setter deg som mål, Cecilie. Flink er du. Sluttet å røyke, går ned i vekt, løpet, noe du aldri skulle og du syntes det var kjedelig ;) Moro å følge deg og jeg merker jeg blir motivert til å komme i gang igjen selv, også. Så takk skal du ha.

 

Men først er det min gårsdag. Ingen trening, og spiste 2000 kcal. Vekta fortsatt stigende...

I dag var vekta gått ned litt. Har lett feber og regner med "mensen" er på gang. Tar det med ro i dag, også. For i morgen starter dansehelga, fra kl. 20 - 01.00 i morgen, lørdag fra kl. 13 til kl.12-1, sånn ca. Søndag blir det fra kl. 13-17.

Og mandag reiser jeg herfra kl.7 til Riga og kommer hjem onsdagskveld ;) Det blir herlig etter den dansehelga. Blir jo litt mør av all dansen.

Var på tv i går at de som danset hadde mindre sjanse for å få Alzheimer. Så da ligger jeg godt ann for å slippe det da ;) Du, også, Eva.

Ja, det er mye å vinne med dans. Balansen blir bedre, konsentrasjonen, for en lærer nye turer hele tiden. Koordinasjonen, Armer og bein må jo stemme ;) En blir mykere i leddene. Kondisen øker, for dette kan gå fort ;) og mye mye mer ;)

 

God dag videre og flott fredag.

God helg til dere som tar den allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 500 kalorier etter "snitter" på kveldsmøte... Ingen trening i dag (må ta det i morgen). Og vondt i ett kne - håper det går over fort fort. Ikke verdens beste dag :blink: , tror ikke vekta smiler under 70 i morgen, og om den gjør det er det IKKE fortjent!

 

Men jeg er like blid da - det går seg nok til igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forsvant et langt stykke jeg skrev, blir så eitrende forb.. skjønner ikke hva det kommer av?? Plutselig glipper hele siden og reklame kommer istedet, med blanke ark etterpå. Har flere det slik? Kan ikke se at jeg har noe virus, og maskinen er ikke gammel, men hører folk har problemer med Windows 7.

jaja, jeg får prøve siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj - så kjedelig når det forsvinner slik. Jeg har ikke opplevd det problemet her nå.

 

Hjemme med syke barn i dag - går og snoker i skapene. Huffoghuff - må på trening snart.

 

Vondt i knærne fremdeles etter onsdagsløpeturen, men ikke hoven. Det betyr at timesturer på tredemølla er for tidlig. Vondt inntil 24 timer etterpå er greit, men ikke lenger, ifølge fysioen min.

 

Nå skal jeg ikke løpe i det hele tatt før det har roet seg, og da starter jeg med en halvtime max. Intervall med 4 min løp/3 min rask gange i en halvtime går helt fint, så da kan jeg prøve med rolig løp i 30 min også, tenker jeg. Litt trist at det ble sånn, men men.

I dag blir det oppvarming på sykkel og forsiktig styrke på ben og steinhard på resten av kroppen. Må ta i litt etter gårsdagens utskeielser... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...