Gå til innhold

Kom å bli med - vektnedgang - for oss rundt 40-50 år


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Her var det mange flinke damer.

Gratulere med flott nedgang.

Ja, da ble Cecilie vinneren.

Bronzee på en flott andreplass.

Henna, som sagt, nedgang er nedgang og 2 cm er jo flott. Jeg vet med meg selv, at når jeg trener mye så blir det ikke så mye nedgang i gram, men i cm blir det bra.

 

Så var det oss da, Eva ;) Du hadde jo ikke mye oppgang da. Så hva er 100 gram, jo, så godt som ikke noe. Å det virker som om kiloene sitter hardere og hardere, jo, nærmere enn kommer målet...

 

Men så var det meg da... Her er det ikke noe å rope hurra for. Har ikke lyst til å si hva vekta viser i dag, i det hele tatt :( Men må vel det...

 

Etter ei uke med, lite energi og ikke noe trening, så klarte jeg å få til 9 TP i løpet av helga. Vekta holdt seg på det samme men i går var det litt opp og i dag, et kjempe hopp. Men vekta har holdt seg på det samme i hele dag, men ikke moro når det er veiedag da.

Så jeg må vel komme med vekta i dag. Og den var 1,3 kg opp. Det vil si 66,7 kg. Det er et stygt tall. Fy og fy. Så da er det bare å stå på denne uka som kommer.

 

Men moro å lese at dere får det til. Det gir motivasjon til å fortsette.

Så her blir det i snitt i underkant av 1700 kcal om dagen og 14 TP i løpet av uka, som kommer. Kom fint i gang med rolig tur med venner og det ga 3 TP så fint i gang med uka.

 

Fikk en lur idé ;) Dette er starten på en ny sesong med vektnedgang ;) Så da starter jeg på 66,7 kg i dag, og så er det bare å stå på. Lurt, ikke sant ;)

 

God kveld til dere og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Veldig smart Tjorven - så blir det litt "ny frisk" også :-)

 

Selv kjenner jeg at jeg ikke har lyst til å spise noe nå - bare løpe og løpe og løpe. Så deilig var det at det løsnet litt... Men blir svimmel da, så har funnet ut at må spise.

 

Har husmorferie frem til torsdag, så spiser ferdigmiddager, smoothies, Skyr og masse grønnsaker. Ikke noe brød, som familien vanligvis langer innpå. Spent på å se om det har noe å si, men det er vel uansett for kort tid å finne det ut.

 

Uansett - jeg veier det samme i dag som i går - så da var det ikke helt på bærtur. Løp av meg 777 kalorier i går i pur glede, og i dag er det styrketrening. Skal spise riktig før den, og håper på en god økt.

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, synte jeg var veldig smart ;)

For da blir det kanskje ett hopp ned på vekta til mandag, igjen.

Alt gått ned 700 gram til i dag ;)

 

Ceceilie - jeg kjenner meg så godt igjen i det du gjorde i går. Vekta viser positivt tall og en blir helt gira og må ut å trene og spise mindre.

Men å spise mindre er dumt. I vinter så gikk jeg ned og ble gira og spiste mindre, for da måtte jeg vel gå ned, fortere. Men den gang ei, jeg gikk heller opp. Så fortsett med det du gjorde forrige uka, for det var det som gjorde resultatet.

Lykke til videre på din gode bølge.

 

Etter jobb i dag var det intervalltrening i dag. Vurderte å droppe, er litt sliten om dagen, men kom meg opp dit og det ble en veldig positiv opplevelse. Lenge siden jeg har vært med på dette nå og det gikk mye lettere enn jeg hadde trodd og jeg klarte å løpe lengre enn jeg gjorde for 6 uker siden, så dette var moro. Blir litt gira kjenner jeg. Men var "flink" og gikk, løp hjem etterpå og ikke tok en lang tur til :) 3,3 TP ble dette. Må trene mer og mer og hardere og hardere for å få samme TP enn når en veide litt mer.

Blir kanskje dans i kveld på meg. Men nå blir det deilig laksemiddag med masse grønnsaker. Bruker bestandig en halv kilo grønnsaker til, så jeg spise mye grønnsaker, ja.

 

God dag videre og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag allerede og vi er godt igang med uken, 2.dag på treningssenteret for min del. Kjenner jeg er sjokoladesulten, både i går og nå idag, men har det ikke i hus og dermed går det uten.

 

Tjorven: ikke kjekt når vekten viser feil vei, men det snur nok snart for deg nå når du er så bevisst. Jeg heier på deg og ser du er snart i mål:)) men vet at de siste kiloene er ikke lett å få tak på. Er du i jobb nå?

 

Cecilie1: Litt deilig og med husmorferie:)) da kan man gjøre som man vil:)). Kjenner meg igjen der, når en skal lage mat og stelle til for alle familiemedlemmene så må det bli noe alle liker, ellers blir det for mye arbeid.

 

Bellehelle hvordan går det med deg? kjekt om du vil avlegge en liten rapport:))enten det er oppgang eller nedgang.

 

Ha en fin tirsdagskveld alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, henger meg på den, Tjorven-ny tråd, nytt utgangspunkt! Lurt å tenke sånn!

 

Sist var det noe rundt 20 kg å begynne med, det var litt av en oppgave å ta fatt på!

 

Nå er det bare noen små fillekilo igjen..

 

Var og kjøpte noen klær idag, en herlig bløt strikka topp og en slags " bestefartrøye", prøvde min vanlige 38, men jomen måtte jeg en størrelse under. Nå er jo størrelser ikke hva de var før, men blir litt glad likevel. Og i butikkspeila hvor en kan se baksiden av seg selv, så jeg litt småvalker her og der, de kan gå bort- men da er det ikke særlig mer å ta av. Hoftefettet har minska også, men den fasongen tror jeg en må leve med ( ikke noe fettsuging på meg)- og rompa har skrumpa..eller sigi ned rettere sagt. ( Får ta noen ekstra med kettle bells) Altså ikke det lekreste jeg har sett...men en får nå være mer enn fornøyd når en sammenligner med det som var under storskjortene før...

 

Viktig å rette seg opp også, der er lett å synde, være rak i ryggen. Ser slankere ut da, og så ser det ut som man er litt stolt av seg selv, samme om en ikke har superfasong.

 

For vi har jomen grunn til å være stolte av oss selv alle sammen!!

 

Blir dans på meg ikveld, men imorgen må en stå over, jobb isteden.

 

Ha en god kveld og en fin morgendag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Takk for reminder på viktigheten av å spise Tjorven. Det er lett å la seg rive med. Gårsdagen landet på 1450 kalorier, og det er litt lite (men nok til at GR gir meg grønn hake). Tar det nok igjen gjennom uka, snittet skal være 16-1700, og med 10-14 TP, da går jeg ned tror jeg. Var en tung dag (personlige grunner) i går som gjorde at matlysten forsvant.

 

Ja - det er såååååå deilig med husmorferie Bronzee. Bare å kunne jobbe normalt, og så GÅ fra jobb og ikke LØPE til bussen. Så lagde jammen maten seg selv på bare 4 minutter, ikke trengte jeg i butikken heller - kjøpte inn alt på lørdag. Og i dag skal jeg trene så lenge jeg vil. Igjen.

Superdeilig - men jeg ville savnet dem om de ble lenger borte, gjengen kommer igjen på torsdag - det er akkurat så kort/lenge at jeg må forte meg å nyte ;-)

Det rare er at før var det å nyte alenetid alltid koblet med en bøtte yoghurtis eller en pose smågodt i sofaen. Nå er det å spise riktig, lett, og trene mye.

 

Var hos manuellterapeuten min i går - han advarte meg om at få klarer å holde treningstempoet oppe et helt år (jeg har nå kjørt siden mars). Ble litt skremt kjenner jeg, jeg liker jo dette. Men han mente det var greit å ta noen uker fri, så lenge man var bestemt på å koble seg på igjen - og gjerne satte en frist. Me fær sjå, foreløpig elsker jeg å kunne trene som jeg gjør - skadefri for første gang på lenge, og å slippe smerter i rygg og nakke.

 

Det er sant Sekstito - holdning er utrolig viktig. Jeg kjenner at styrketreningen drar meg opp i ryggen, bak med skuldrene. Da ser man flottere ut uansett utgangspunkt tror jeg (har fått spesialtilpasset program, nettopp for å bedre holdning spesielt overkropp). Og de småvalkene og sigerumpa er jeg heeelt sikker på at det bare er du som ser :) , vi har så lett for å finne feilene ved oss selv.

Jeg har det fint for tiden, og det gjør meg i stand til å glede meg over synlig muskulatur i armene uten å samtidig gremmes over pupper som har hengt høyere. Men det går opp og ned, og prøverom er ikke snilt uansett.

 

Nei - tid for styrketrening en time eller kanskje to?

Strålende ettermiddag, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei igjen alle flinke damer. Her var det mye interressant og inspirerende lesing. Har vært på hotell et par dager i forbindelse med jobb så derfor sen rapportering. Vekta viste i går samme som sist, 68,9 kg så her var det stabilt. Lurt forslag å starte på nytt med dagens vekt som utgangspunkt. 12 uker igjen av dette året, så satser på å gå ned 3 kg på 6 uker, og ligge stabilt på 66-67 kg videre fremover. Møtte en gammel venninne jeg ikke har sett på 35 år idag, og hun skrøt av hvor godt jeg så ut og hvor slank jeg var, så herlig:). satser på å starte opp med styrketrening hjemme denne uka, lenge siden sist! Kjøpte meg nye klær idag, artig. Bukse i str 36 har jeg ikke brukt siden før jeg fikk barnO:-). Stå på videre damer og en flott uke ønskesO:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke damer.

 

Ja, vi må slutte å se på oss selv med lupe, men det er ikke lett...

Nei, vi må bli snille mot oss selv.

 

Ja, der er blitt alt for moro å handle klær igjen. Men en har jo ikke råd til det da ;) Så nå har jeg tenkt å vente til jeg er i mål, for det er moro å gå med klær som ikke slenger rundt en, også. Så jeg har klart å handle litt, gitt. Fra innerst til ytterst ;) BH er jo viktig å ha passe da, for da blir en jo finere når en retter seg opp :)

 

Jeg har jo alt hatt ei treningsøkt i dag på 3,3 TP og som pulsklokka mente var tempo og hastighetstrening over lengre tid.

Og jammen kom jeg meg ikke på dans i kveld, da. Tok på meg klokka for å se hvor mye det ble i løpet av 2 timer og det ble 5,3 TP. Forbrenner 550 kcal i timen, sånn ca og klokka sier det var Tempoøkt ++. Så da tror jeg at jeg tar fri i morgen, med god samvittighet ;) Har alt 11,5 TP etter 2 dager av denne uka... så da må jeg nok prøve å spise mer. Men det er ikke lett.

Men hadde med 1/2 Nutrilettbar og energidrikke så fikk på litt energi under økta. Dermed har jeg forbrent 1700 kcal på trening i dag. Og enda ikke spist så mye. Så må nok ta en spisedag i morgen.

 

Ikke bestandig like lett å få dette til å gå opp. Med mat og trening.

Så en friuke, fra trening, trenger vel kanskje kroppen en gang i blant, men om en ikke får til en hel uke fri, så i hvertfall en dag eller to i uka, må vel være bra det, også.

 

Nok en gang. Flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så utrolig flink å trimme Tjorven ;)

 

Selv har jeg også trimmet i dag. Har fri og startet dagen med 7km lang løpetur innimellom regnbøyene. Etterpå ble det 15 min styrke på stuegulvet. 15 min kan høres lite ut, men får gjort en del øvelser som river på 15 min.

 

I dag blir det bytur, venninnebesøk, foreldre til middag og testing av en epelkake jeg aldri før har laget. Englenes eplekake het den og er veldig spesiell med malte mandler, rosiner og rømme. Ja jeg vet det ikke er slankekost, men jeg skal kun ha 1 stykke. Før laget jeg mye slankekaker, men da spiste jeg bare så mange stykker at spinninga gikk opp i vinninga :blink:

 

Det er nå godt når trimmen er unnagjort, for med dette været er det jammen ikke lett. Snikveiing i dag viste stand-by og det må jeg kanskje belage meg på denne uka for jeg skal også på hyttetur med venninner i helga. Ikke lett, men kanskje vi skulle si utfordring istedet ??

 

12 uker igjen av året, er det ikke mer ? Høres så lite ut. Vel vi får utnytte tiden godt. Jeg reiser til syden 14 Desember så jeg hadde lyst å vært i mål til det. Men som du sier Tjorven så er dette en livsstilsendring så det får bare ta den tiden det tar. Bare det ikke går oppover så får en ikke klage. Men 4,5 kilo på ca 10 uker skulle jo gå ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på denne tråden. Jeg er 52 år, og startet med min nye livsstil i dag. :rolleyes: Jeg har gått mye opp og ned i vekt. Jeg har gått fra lavkalori til lavkarbo frem og tilbake, men har nå bestemt meg for at lavkalori er det som passer best for meg. Jeg veide i dag tidlig 78,3 kg (hjelp) :angry: og har et midjemål på 95 cm. Jeg er 167 cm høy. Først nå har jeg tatt innover meg at jeg faktisk ligger i klassen "lett overvektig" - jaja, bedre å våkne sent enn aldri.

 

Mitt mål er å nå 65 kg. :P

 

Jeg har aldri likt å jogge, men har nå startet på et opptreningsprogram for jogging. I tillegg trener jeg i sal minst en gang i uken, samt går mye raske turer.

 

Håper at det å være med i en tråd, kan få motivasjonen til å bli værende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Så kjekt å komme hjem fra jobb, ferdig med middagsmatlaging/rydding, frem med PC'en også lese så mye spennende og inspirerende fra dere alle:)) Så kjekt med aktivitet her inne.

 

Må smile litt når jeg leste om prøverom og speil og alt vi ser der:)) tror mange av oss kjenner oss igjen der ja sekstito.

 

Cecilie1: Ja veldig enig at det er veldig kjekt når husmorferien er over og. Litt sånn jatakk begge deler. Tror alle har godt av å få være alene av og til. Selv reiser jeg på venninneturer til utland og innland sånn 2-3 ganger pr. år, og nyter disse dagene.

 

Idag er første treningsfri dag for meg på 6 dager, dvs jeg skal bruke den tunge rockeringen min 15 minutt:)) Grøt med vanliljesaus til kvelds:) godt og mettenede. Det tilfredstiller sjokoladesuget mitt:)) og er myyyyyye sunnere.

 

Ha en fin onsdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Henna - Med din iver og standhaftighet er jeg sikker på at du klarer disse 4,5 kg til midten av desember. Du er jo flink som kommer deg ut på langtur i dag, i dette været. Ja, jeg vet jo ikke helt hvor du bor i landet da, men høres ut som du ikke har så fint vær i dag, du heller.

Håper du fant noe fint på shoppingturen i dag. Og kos deg masse med den ene biten av kaka. Nyt og bruk lang tid. Små bite, da holder kaka og annet godt, lengre.

 

Kanskje vi skal si hvor vi bor?? Sånn ca?? Jeg bor i en av Mjøsbyene, indre Østlandet.

 

Her har det vært en rolig dag. Men med 20,6 TP siden lørdag, så tar jeg meg lov til det :)

 

Cecilie - Da er snart husmorferien over da, og du har virkelig ikke hatt ferie. Stått skikkelig på.

Hengt meg litt opp i det din Manuellterapaut sa om å ta en uke treningsfri, innimellom. Det syntes jeg hørtes lenge ut. Nevnte det for ernæringsfysiologen i dag, og hun er enig i at en trenger noen trenings fridager i uka, men ei hel uke, syntes hun var lenge. Jeg har jo "Treningsfri" opptil ei uke, pga utmattelsen, og når jeg da starter på, igjen, er det som å starte helt på skræsj de første dagene. Blir skikkelig støl, men det er nok fordi utmattelsen tapper meg totalt for kondis og alt. Så blir kanskje annerledes for dere som ikke sliter med det.

 

God kveld videre og flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Ja, straks over. Tungt å legge seg i dag, det har vært deilig å være alene, jeg hadde klart et par dager til. Men lillemor savner meg visst, det hjelper på. Lille hjertet.

 

Jeg tror IKKE manuellterapeuten (og fysio også) mente man skulle legge inn planlagte uker uten trening altså. Det ideelle er nok å trene jevnt. Men han mente oppriktig at de fleste ikke klarer å trene kontinuerlig uke etter uke år etter år uten noen flopper innimellom. Og at det viktigste var å komme igang igjen så fort som mulig. De fleste har vel slike pauser i feks sommerferien - og da er det tungt å komme i gang igjen: selv trente jeg i hele sommer, men merker at det er myyyyye tommere på helsestudioet nå enn det var før sommern. Akkurat som alle tar en pause nå som vi skal pakke inn kroppene i 8-9 måneder. Og det er jo litt dumt da.

 

Nei, nå mååå jeg sove. Har ikke fått spist nok i dag, må bli flinkere. Landet på 1300 kalorier omtrent, og med 8-900 trent bort holder ikke det i det hele tatt. Men i morgen er det treningsfri og middag hos modern, så da får vi balansert opp uka tenker jeg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppdatering fra meg. Veide meg i dag og jippi 66.9. Det var kjemepekjekt å se et nytt tall og nå blir det helt NYE kilo også. Nå skal jeg ikke veie meg på en stund for dette var så utrolig kjekt.

 

I dag blir det en rask gåtur med hunden på 1 time etter jobb.Ufyselig vær for tiden. Jeg bor i Stavanger og her har det regnet i mange måneder nå føler jeg.

 

Kaken i går var rett og slett ikke god så det var ikke vanskelig å ta bare et stykke. Sendte den hjem med mine foreldre så fikk jeg avsetning på den også.

 

Ha en flott torsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skulle jeg gå en times tid med hunden, la ut i fin sol på morgenen. Så braka det løs med regn, måtte bare snu. Meldt bra vær idag, og hele helgen.. Bor rett utenfor Tønsberg ( solkysten kalte de det før) men nå er det like ustadig som vestlandet...

 

Hadde tenkt å ta det siste vinter røsket i hagen, klippe ugrass, få planta løkene osv, det får vente.

 

Torsdag er en skikkelig trimdag her, med en times Friskliv, en time senter og enten svøm eller dans på kvelden.

Ser det bare ikke som " trim" en MÅ gjøre, men morsomme aktiviteter hvor en treffer venner man har kjent i flere år. DET er viktig for meg som er enslig!

 

Flere fluer i ett smekk.

 

Det sosiale aspektet gjør trening veldig lystbetont, sikkert mer når en blir eldre. Tenker iblant at en skal kutte ut dyr senter trening, har jo apparater hjemme å bruke, men det er bare tøys, en gjør det jo bare ikke...

 

Dessuten er det vel anvendte kroner ( vi som har gått på Grønn Resept får et år for kr 3000,- og det er vel billig tror jeg) Senteret her ligger 10 min å gå herfra, så en kan bruke det ofte også. Særlig om vinteren er det ok, på sommer blir det mer turgåing og sykling. Men har vært ofte der i sommer også.

 

Gratulerer med nytt tall Henna, det gir en et skikkelig kick! Herlig!

 

Det der med kaka har hendt meg også. En gleder seg enormt til smaken, og så tilsvarer det ikke forventningene. Vi forandrer nok smakspreferanser når en har vent seg til annen slags mat tror jeg.

 

Morsomt å møte folk en ikke har sett på lenge, som gir skryt for vektnedgang og utseende, cecilie, da blir en kry av seg selv.

Du har masse motivasjon nå, og er flink, innlegga dine smiler og det smitter over på oss andre, vi vil vi og!!

 

Vi er heldige som har dansingen Tjorven, det er også en herlig kombinasjon av trim i sosialt miljø, og mestring, fordi det er nye turer en skal lære hele tiden.

 

Ha en god torsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eva - Ja, 3000 kr for å trene på treningssenter er billig. Blir jo bare 250 kr i måneden det. Det koster vel dobbelt så mye til vanlig, vil jeg tro.

Ja, når en danser, tenker en ikke på at en trener og samtidig kan en ha på seg finere klær :) Jeg bruker mye skjørt og penere topper, men en bytter jo ofte så det kan hende det kommer på en treningstopp etter hvert.

Ja, dans er fint på alle måter, det er kondis, hjernetrening ;) huske, balanse, koordinasjon, og ikke mist, samspill med den du danser med.

 

Her har det vært knallvær i hele dag. Men jeg har vært på inne trening, Frisk, og vi hadde trening på stor ball i dag, så den kjenner jeg nok i morgen. Men trener å få trent de indre magemusklene, også.

Treningen i dag ga 3 TP. Så denne uka blir bra.

 

Henna - Ja, det er moro å se nytt tall. Nå er det lenge siden her så jeg får vel ta meg sammen og fokusere litt...

 

Ja, ser til og med på Frisklivssentralen som jeg er med på, at det er mindre folk der nå enn i vår. Jeg skjønner ikke at folk hele tiden orker å "Starte på nytt" igjen og igjen. Komme i gang, få bra med muskler og kondis og så ta "Fri". Det er jo ikke noe godt å være støl, som en er i starter når en trener. Derfor jeg blir så redd, når energien forsvinner, for selv om jeg er borte bare 4-5 dager fra treningen, så er jeg blitt så tappet at det virkelig er tungt å trene, igjen. Men det er vel Fibromyalgien sin skyld. Treningsverk kan gi store smerter når en har det. Så det er nok best å stå på.

Ernæringsfysiologen, jeg går til, påpekte viktigheten med å spise ganske jevnt, selv om en ikke trener, så holde seg på sammen mengde kcal, så en ikke får ødelagt forbrenningen.

Jeg merker på meg selv at det er vanskelig å spise nok når jeg trener, for da blir jeg ikke så sulten som når jeg ikke trener.

 

Så da får jeg lage meg litt middag, funnet fiskekaker, som er dagens middagstips hos GR, og woke masse grønnsaker og krydre med indisk. Da blir det godt og sterkt.

 

Kjøpte inne høstens første klementiner idag, C-Vita på Kiwi og de er helt herlige og så lite kcal. Nam nam ;)

 

Snart helg, igjen, ser jeg.

God kveld alle sammen og flott fredag og god helg til dere som tar helga fri her ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var fredagen her og jeg har allerede feiret litt - med en nutrilett bar he he. Jeg prøver å ikke kjøpe så ofte, men synes de er veldig gode. Problemet er bare at jeg pleier å spise opp begge to :blink: Men skal holde meg i dag. Måtte bare ha noe etter en lang joggetur i morges. Følte meg så "hol". Vet det er viktig å spise rett etter trening. Noen som har noen gode forslag hva de spiser ? Selv tok jeg en banan og litt skummet melk for jeg vet det er viktig å få i seg proteiner rett etter trening. Har noen erfaring med proteinpulver? Hva spiser du Tjorven som trener så mye ?

 

I dag merket jeg at magen var veldig mye flatere enn på lenge og det var litt kjekt å virkelig se resultater. Jeg har en skikkelig pæreform, men når jeg blir over en viss vekt legger det seg også på magen. Dette er jeg ikke vant til og får helt åndenød av en slik "vom". Men nå er den heldigvis på retur.

 

I dag blir det jente tur på hytta. Skal ha litt vin og kose oss, men ta det rolig. Kanskje jeg skulle kjøpe litt clementiner hvis de er kommet her også. Det blir jo litt jul med en gang.

 

Ha en fin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er så flinke, kjekt å høre at dere får resultater:))

 

Selv sprakk jeg totalt igår når jeg var i butikken, jeg fant julemarsipan, kjøpte en hel pakke og spiste opp i går kveld,fikk skikkelig vondt i magen i går og bestemte meg for at dette skal jeg ikke gjøre igjen. Idag har jeg gjort det samme+sjokolade. Så sånn går mine dager for tiden, ihvertfall de 2 siste dagene. Håper på en bedre dag imorgen.

 

Dette var min fæle innrømmelse, men jeg er nødt til å være ærlig å skrive om mine synder til dere. Med andre ord her går det i feil retning igjen og igjen og igjen. Jeg håper å snart få tak i en pille som demper søtsuget mitt. Håper at noen smarte finner opp en slik pille for det ser ut som det er den eneste løsningen for meg:((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Det var en sprekk Bronzee. Eller to. Ikke noen krise. Jeg tror du har større sjanse til å komme raskt på rett spor om du tenker på det som nettopp en sprekk. Dagen i morgen blir det du gjør den til :D

 

Jeg syns det er greit å innrømme bommene her inne. Det må jo være litt av poenget - vi skal vel ikke bare ha glansbildehistoriene her? Vi er flinke i lange perioder, og så sprekker vi en dag eller to. Så tar vi oss sammen og er flinke igjen. Sånn har vi det alle tror jeg.

 

Selv har jeg ikke klart å spise nok denne uka. Det høres kanskje ikke ut som et problem, men som Tjorven ganske riktig påpeker over her, så er det ikke bra - man går i sparemodus. Dessuten blir jeg trøtt og sliten av det. Fokuset glapp litt bare - da jeg var alene hjemme og resten av familien var på høstferie. Men nå er de tilbake igjen, så da går det seg nok til tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bronzee - synd du ikke får kontroll på dette søtbehovet ditt. Men vist du kutter opp det du skal spise, opp i små biter og ta frem bare en marsipanbit om gangen??

Men i perioder er du jo veldig flink så kanskje det er mensen som er på gang?? Vi får jo lyst på noe søtt da.

Jeg er sikker på at du kommer på banen igjen. Du har klart det mange ganger og klementinene er veldig gode nå :)

 

Ja, jeg har jo innrømmet mine sprekker her ute, men de går ikke i godteri, men i alt for mange kcal enkelte ganger. Denne uka har jeg spist mer enn jeg bruker så ligger i snitt på litt over 1800 kcal, så det blir nok ikke no særlig nedgang i vekta, ser det ut som. Men har alt over 18 TP, og skal på langtur på søndag.

 

Jeg har begynt å bruke Sportdrikke/Energidrikke når jeg trener. Med 35 gram pulver er det bare 125 kcal og det hjelper meg fra å bli så tom/hul.

I dag tok jeg ikke med meg drikke for jeg skulle bare på en "luftetur" i godværet. Å jeg har vært så sulten etterpå. Selv om jeg tok yoghurt med musli etterpå og spiste ei brødskive med egg etter dusjen.

For turen ble en joggetur med Power Walk med 3,3 TP.

 

Når jeg danser mye har jeg med meg både sportsdrikke og Nutrilettbar.

Men når jeg spiser nutriletbar så deler jeg en opp i mange biter. Tar frem bare en halv om gangen. Da blir det lettere å holde seg til den halve, eller en, for jeg synes den varianten jeg spiser er veldig god.

Jeg spiser bare det jeg synes er godt og jeg liker ikke å drikke kcal. Men sportsdrikke hjelper meg gjennom treningsøkta og dusjen. Men så må jeg ha mat. Middag eller brødskive med egg/Kjøttpålegg.

 

Ja, så er det blitt fredagskveld og mye tv-titting. Kunne danset, men må være litt forsiktig, for etter ball-trening i går har jeg blitt mer og mer støl utover ettermiddagen og kvelden. Så jeg fikk vist tak i mange muskler som har vært i ro, lenge. Mest låra. Så med jogging og gå fort tar vist ikke alle musklene i låra.

 

Henna er vel alt reist så håper du har hatt en fin helg ;) Lov å kose seg med venner på hyttetur. Men som regel er en litt aktiv, også??

 

Dere må ha en flott lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrene ord cecilie1 og tjorven:)) kjenner at jeg trengte det fra dere nå. Helt sikkert lurt å dele opp bitene ja Tjorven å nyte de, det er jo da det smaker godt. Jeg må også la være å kjøpe en hel pose for det er visstnok kun jeg som liker marsipan her i huset (eller kanskje de aldri får sjanse til å smake før alt er oppspist??)

 

Ja jeg skal gjøre en bedre innsats imorgen. Skal starte dagen med morgenzumba:)) og har planer om hus og hjem aktivitet resten av dagen+vanlig mat me mange små mellom-måltider. Liker godt gulrot,pærer,nektarin,pærer og mandarier,så det bør være nok å velge mellom.

 

Var det en slik liten men tung ball du trente med tjorven eller var det en stor pilatesball? Jeg har prøvd begge deler og kjenner det godt spesielt etter den lille men tunge ballen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hei Bronze og alle dere andre. Det er ikke bare du Bronze som har hatt en sprikk, jeg sprakk bokstavelig talt jeg også i går. Kastet meg over både chips og sjokolade og jeg som ikke synes noe om det en gang. Vet ikke helt hva som skjedde. Men kom til meg selv både kvalmen og uggen. Det er helt rart hvordan jeg "klikker" noen ganger. Heldigvis skjer det ikke så ofte lenger, men kjedelige greier.

 

Heldigvis er det lenge til veiedag, men med den kvelden blir det nok ikke nedgang. Får håpe på å stå stille i beste fall.

 

Har vondt under foten så i dag har vært sofadag. I morgen blir det ut på joggetur og da skal jeg ta meg sammen resten av uka og prøve å redde det som reddes kan. Det som er så utrolig er at jeg fikk en sånn sprikk nå når det gikk så bra. Skulle jo tro jeg skulle klare å styre unna da. Men det er lett å falle utpå igjen. Jeg ser jo alltid for meg denne hinderløypa mi. Av og til så rykker en litt tilbake etter et hinder men jeg skal jo i mål. Langt der framme lyser det 63 og dit skal jeg jo. Nei nå får jeg ta meg sammen å gjøre noe fornuftig. God helg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette er noe jeg trenger¨, så hiver meg på selv om alderen er litt under.

Er 38 år, gift og to barn i huset på 8 og 13 år. Har gått på roede kurs en gang tidligere og gikk ned 9 kg, klarte å holde det nede et par år, men når jeg ser at akkurat de samme valkene nå er tilbake på ryggen Grrrrrr..... og buksene er like stramme igjen trenger ikke jeg gå på vekta for å skjønne hvordan det ligger.

Så på vekta har jeg ikke turt å gå enda, starter på det til mandag.

 

Er ganske flink å jogge, er inne i en god stim med 3 til 5 ganger i uken. Problemet er det jeg putter i munnen. For sjeldne måltider og feil mat. Vet hvor problemet ligger men klarer ikke ta tak i det. Håper dette kan hjelpe meg :-))

Hilsen Anga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Anga, veldig kjekt at du også blir med i tråden. Vi veier oss på mandagene de fleste i tråden tror jeg. Ja vi tar av de samme kiloene gang etter gang dessverre og vi vet hva vi gjør galt, men vanskelig å leve etter hele tiden. Plutselig så er det kommet på noen kilo for mye. Kjekt om du også legger inn din signatur under "min profil" Legg inn høyde og startvekt, delmål og hovedmål osv, da er det enkelt for oss alle å følge med alle:))

 

Henna: Da er vi to i samme bås, ikke noe kjekt også så uvell vi blir etterpå. Helt tydelig at kroppen ikke vil ha det slik og det skal den heller ikke. Ikke så lenge til veiedag for meg som har mandagen, hva dag har du som veiedag? Håper og på å stå stille og ikke opp hvertfall denne uken. Idag har jeg trent zumba en veldig kjekk time:)) har spist noe usunt i dag og men ikke slik som de 2 forrige dagene (trapper ned) Det blir trening imorgen også og ingenting usunt.

 

Klarer vi målet med 0,5 kilo denne uken da damer?

 

Er det noen som har en ide til en ukeskonkurranse neste uke?

Det hadde vært inspirerende å hatt forskjellige konkurranser hver uke. f.eks. ukens sunneste, ukens trener(den vinner tjorven uansett, eller kan noen vinne over henne?) ukens vektvinner, ukens mest aktive på tråden, ukens oppmuntrer, osv. Kom med forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til nytt medlem på tråden, anga! Hyggelig med nye folk! Anbefaler deg å bruke bøkene til G.R om livsstilsforandring. Tror den læringa er ganske så viktig for hvordan man skal ha det resten av livet.

 

Man kan nok gå litt opp og ned i vekt likevel,slik vi gjør her, men opp og ned 10 og 20 kilo tror jeg ingen av oss vil gjøre lenger.

 

En har det så utrolig mye bedre når en lever sunt, trener riktig ( ikke fanatisk noen av delene) og VET så mye om hvordan alt virker, da henter en seg lettere inn igjen.

 

Lurt med en ukes konkurranse, bronzee! Uka som var kunne det ha vært " ukas ærligste", for sprekker har man jo alle og enhver, men har ikke så lyst til å innrømme det...

 

Ikke noen store forhåpninger til vekta her i morgen, selv om treninga har vært bra, har nok samla kalori innhold vært litt for høyt. Veldig masse god frukt i butikkene nå for tiden, det er ikke fri flyt der heller...

 

Idag blir det en super soldag her på Østlandet tror jeg, skal ut på skogstur og siden på kveldsvakt. En flott dag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...