Gå til innhold

Kom å bli med - vektnedgang - for oss rundt 40-50 år


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bringebær - Velkommen skal du være.

Ja, her er vi motiverte og har et mål og det er å nå målet for så aldri å gå opp igjen i vekt. Selvsagt noen kilo opp og noen kilo ned, men ikke 10 kg og mer. For min del aldri mer enn opp til 68 kg. Da må det ned igjen. Vi ser på dette som en Livsstilsendring, så derfor må en unne seg det en liker, også. For vist en tar det som en skikkelig slankekur, går en fort opp igjen. Noe som flere her ute her opplevd.

Håper du finner oss igjen da. Under den grønne + her, kan du krysse av så du får beskjed når det er aktivitet på forumet. Kjekt :)

 

Nukk - Ja, det er tøft i starten, men når en kjenner og ser kiloene forsvinner, føles det så herlig at en bare fortsetter til en kommer i mål. Jeg har brukt 2 år på disse 24,5 kiloene mine. For jeg har ikke tenkt å gå opp igjen. Et år holdt vekten seg stabil på 71-72 kg før jeg i sommer tok tak igjen og gikk ned 6 kg på 3 måneder, og nå i høst og frem til jul skal jeg ta de siste 3 kg. Tar en tiden til hjelp blir resten av livet bedre ;) Så velkommen og lykke til. Vi er her for å hjelpe deg. Ingen spørsmål eller nedturer er for dumme. Går en opp ei uke så ikke gi opp.

 

Smoothie - Ja, vi er i samme bås. Kjekt å ha litt å gå på sier jeg. Jeg har jo mitt mål fra 62-66 kg. Så frem til jul skal jeg prøve å komme under 64 kg så satser vi på HV etter jul. Ikke sant damer ;)

 

Cecilie - Jeg slet, også, med grønnsaker før, i form av masse luft i magen og div andre plager. Men jeg har funnet ut av jeg ikke tåler de røde grønnsakene, rød paprika, tomater ol. Heller ikke røde bær, så det er nok noe i den fargen som kroppen ikke liker. Så etter jeg kuttet ut det, går det bra med de andre. Nå har jeg jo nesten bare grønnsaker og fisk. Nesten vegetarianer, nesten. Spiser litt kyllingfile og kalkunfile og noen ganger viltkjøtt.

 

Håret ble krøllete ;) Liker litt krøller så tar det en gang i året. Høsten. Litt mye i starten, men om noen uker blir det så fint. Skal ta å farge det litt om noen uker i form av glansvask. har ikke begynt å farge det ordentlig enda. Er ikke så veldig grå, enda.

Hun som ordnet håret mitt i dag, nektet på at jeg har en sønn på 30 år ;) Det er så moro :D

Hun tippet meg på ikke en dag over 40 år.

 

Da jeg var på svømminga på mandag hadde jeg fått med meg to varianter av balsam, ikke sjampo, så da ble det bare 2 vask med balsam, og håret ble så blankt å fint og mykt.

Dette skal jeg fortsette med en til 2 gagner i uka, for da blir ikke håret så slitt heller.

 

Her går det i baking av hjemmelagde knekkebrød i dag. Jeg lar de bli litt "brente" for da er de så mye bedre enn de som er akkurat passe stekte. Men nå får jeg finne meg litt middag.

 

Her ble det bare en liten tur på 30 min i dag og da blir det ikke så mange TP men er oppe i 5,5 alt etter 3 dager, så skal nok få til 14 TP, tror jeg.

 

God dag videre og flott torsdag. Uff, alt helg snart, jo. Når onsdag er over er det helg, bruker jeg å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen - så bra med flere aktive her inne :D :D :D . Jeg syns dette forumet er strålende for å holde motivasjonen oppe. Godt med flere som er i samme båt - ellers er det lett for at folk syns "noen få kilo for mye" ikke er noe å tenke på. Men når de kommer på slutten av en tidligere vektnedgang, er de viktige syns jeg.

 

I dag har jeg vært hjemme med sykt barn. Men i kveld er det styrketrening. Gleder meg!

 

Ble det egentlig satt noen konkurranse for denne uka? Har vi -1/2 kilo som mål - eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven: Nå ble jeg litt spent, kan vi få beskjed når det er aktivitet på forumet? Kan du forklare litt mer? Legger ved noen setninger fra deg.

 

 

"Håper du finner oss igjen da. Under den grønne + her, kan du krysse av så du får beskjed når det er aktivitet på forumet. Kjekt "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Når vi er inne her vi svarer ser dere flere muligheter.

 

Over Svar nå

er det grønn

 

+ (pluss) Klikk for å konfigurerer alternativer for innlegget

 

der kommer det 3 alternativer jeg krysser ofte ut "Aktiver signatur?" for da kommer ikke med hver gang.

Det 3 alternativet går på e-postvarsel. Veldig kjekt å få det.

Etter et par ganger så kommer det automatisk.

 

Lykke til :)

 

Så er det bare å "Svar nå" og dermed ser vi det ;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Takk for god mottakelse i forumet. Dere er alle flittige til å spise sundt og trimme mye ;) . Siden dette er min første uke på "ny frisk" har jeg konsentrert med om menyen og går inn for å holde meg på ca 1600. Bare disse 4 dagene har alt gitt meg en aha-oppdagelse: jeg pleier å spise for store porsjoner :huh: !!! Når jeg nå veier og måler maten for å finne riktig nivå synes jeg det ser lite ut på tallerken, men allerede nå har mangemålet redusert seg slik at jeg blir mett. Sliter fortsatt med å få på plass mellommåltidene, blir lett for sulten til middag. Men det går overraskende bra.

 

Så vi jeg si litt om trening. Våknet stiv og støl i dag med vondt i knærne. Hadde planlagt en tur på treningssenteret før jobb, men lysten var langt unna. Riktignok trengte jeg en dusj, så jeg fant ut at jeg kunne dusje der.... men for å dusje bør jeg jo være litt svett.... så 10 min på sykkel ble invilget. Når det var gjort, fikk jeg lyst til litt styrketrening siden jeg jo var i apparatsalen. Bestemte meg for to serier i programmet mitt, og det kjentes bra! Så bra at jeg godt kunne ta en runde til, så det gorde jeg. Nå var det deilig å dusje og jeg kjente meg bedre i kroppen + i mye bedre humør :D .

Moralen blir da at dørstokkmila er den lengste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er mine mål:

1. 1650 kalorier hver dag

2. 14 TP eller mer

3. Grønn hake på melk og grønnsaker hver dag

 

Mandag: 1652 kalorier - 3 TP - grønn hake på melk, men ikke grønnsaker.

Tirsdag: 1650 kalorier - 0 TP - grønn hake melk og grønnsaker.

Onsdag: 1672 kalorier - 2,4 TP - grønn hake melk og grønnsaker.

 

 

Tjorven: Mente vi hadde et forslag på å lage konkurranser ala "mest ærlig", "flest TP" eller sånne ting her før helgen, og at mange syntes det var en god ide. Husker ikke hvem forslaget kom fra lenger... Jeg har min egen konkurranse her jeg, hvor jeg "outter" meg selv hver dag for dere her inne - uansett om dere gidder lese det eller ikke. Hjelper meg å fokusere B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie: Det var jeg som luftet det med konkurranse. Men tror at denne uken ble konkurransen at alle satte opp ukens mål og jobbet hart med å klare det, noe du og har gjort ser jeg:))

 

Jeg har jobbet hart med sjokoladesuget denne uken, men snikveiet meg idag og så at jeg var gått opp:)) og er egentlig litt lei meg og frustrert, men har ikke trøstespist sjokolade av den grunn. Nei, jeg har trent og mer trening vil det bli. Kjenner fingrene er hovne både kveld/morgen og midt på dagen... hvorfor??

 

Annebe: Så flink du har vært og vunnet over deg selv og prøvd deg frem forsiktig litt etter litt ang. trening. Ja det er veldig lurt å måle opp mat osv i starten slik at du får en ca anelse om hvordan en middagstallerken, en brødskive osv skal se ut:) Det gjorde jeg også når jeg tok internettkurs for noen år tilbake, og jeg husker dette enda.

 

Tjorven: Da lærte du meg noe nytt ang e-post varsling, tar også bort signaturen av og til men har ikke sett på de andre valgene vi har der:/// Hørtes kjekt ut med permanet da, det løfter håret litt og gjør det enklere å stelle, men det er noen år siden sist jeg hadde permanent. Idag farget jeg håret hjemme selv - ja permanentfarge - ikke minicolor eller glasvask som jeg pleier, er veldig fornøyd med fargen og håper den sitter permanent slik de lover:))

 

Nydelig vær her på vestlandet idag, ha en flott torsdag alle spreke damer:=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bronzee - Ja, en lærer så lenge en lever og takk for det ;)

Kanskje det er mensen du venter på?? Da hovner en jo som regel opp litt.

Kanskje derfor søtsuget er så ille, også??

Igjen må jeg sverme litt for Energi-/Sportsdrikke. Etter at jeg begynte med det har jeg ikke så mye vann i kroppen. Virker som drikke renser mer i systemet. Det inneholder jo salter og mineraler som forsvinner når en trener litt hardt, og ofte.

 

Cecilie - Så flink du er som klarer å holde deg til akkurat 1650 kcal om dagen. Og ettersom du varierer med trening så blir det jo ikke samme mengde til slutt i regnskapet, så det er bra. Jeg leser alt du skriver. Så fortsett å informer oss. Det gir motivasjon til å fortsette, selv, også.

 

Annebe - Det var et smart trekk du gjorde i går. Å så godt en føler seg etterpå. Moro å lese, var det. Jeg veier fortsatt det meste jeg spiser, og skriver det ned. For ellers spiser jeg alt for lite.

 

Her er det blitt en god treningsøkt i dag i form av kondis på tredemølle, 30 min og styrketrening, i 1 time. Dette ble herlige 3,3 TP. Så ligger i rute på minst 14 TP nå, håper jeg. Har 8,7 TP per i dag og 3 dager igjen, så jeg må bare å stå på :)

 

God kveld alle sammen og flott fredag og god helg til dere som tar helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei igjen.

Takk for god mottakelse i forumet. Dere er alle flittige til å spise sundt og trimme mye ;) . Siden dette er min første uke på "ny frisk" har jeg konsentrert med om menyen og går inn for å holde meg på ca 1600. Bare disse 4 dagene har alt gitt meg en aha-oppdagelse: jeg pleier å spise for store porsjoner :huh: !!! Når jeg nå veier og måler maten for å finne riktig nivå synes jeg det ser lite ut på tallerken, men allerede nå har mangemålet redusert seg slik at jeg blir mett. Sliter fortsatt med å få på plass mellommåltidene, blir lett for sulten til middag. Men det går overraskende bra.

 

Så vi jeg si litt om trening. Våknet stiv og støl i dag med vondt i knærne. Hadde planlagt en tur på treningssenteret før jobb, men lysten var langt unna. Riktignok trengte jeg en dusj, så jeg fant ut at jeg kunne dusje der.... men for å dusje bør jeg jo være litt svett.... så 10 min på sykkel ble invilget. Når det var gjort, fikk jeg lyst til litt styrketrening siden jeg jo var i apparatsalen. Bestemte meg for to serier i programmet mitt, og det kjentes bra! Så bra at jeg godt kunne ta en runde til, så det gorde jeg. Nå var det deilig å dusje og jeg kjente meg bedre i kroppen + i mye bedre humør :D .

Moralen blir da at dørstokkmila er den lengste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er mine mål:

1. 1650 kalorier hver dag

2. 14 TP eller mer

3. Grønn hake på melk og grønnsaker hver dag

 

Mandag: 1652 kalorier - 3 TP - grønn hake på melk, men ikke grønnsaker.

Tirsdag: 1650 kalorier - 0 TP - grønn hake melk og grønnsaker.

Onsdag: 1672 kalorier - 2,4 TP - grønn hake melk og grønnsaker.

Torsdag: 1638 kalorier - 0 TP - grønn hake melk og grønnsaker

 

Vært på messe i dag, og etterpå har jeg prøvekjørt bil. Da jeg kom hjem forsvant gubben på trening, og da han kom hjem, var det litt sent for min planlagte intervalløkt. Får ta en superøkt i morgen i stedet - med intervall først og så styrketrening. For på lørdag er vi borte hele dagen og kvelden, så da blir det ingen trening. Spøker for målet med 14 TP gitt. Trøster meg med at jeg har montert masse IKEA-greier denne uka, og går mye på messe, uten å skrive ned noe av det, så kanskje går det greit lell.

 

I dag bikka vekta under 72 for første gang på 10 år :D :D Holder neppe til mandag, for her er mensen i anmarsj, men det var deilig den dagen det varte B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en kjempegod start på dagen idag. Bestemte meg for å ta en runde på tredemøllen ca 30 minutt, men det ble faktisk 45 minutt. Tok intervall med jogging og rask gange, var skikkelig svett ja:)) (jeg som ikke liker å jogge) men vet det gjør utrolig godt og gir synlige resultater raskt. Etterfulgt av 10 min rockering (den tunge) og litt styrke av egenvekt etterpå.

 

Jeg følte meg sterk og med bra kondisjon:)) ble liksom ikke sliten før på slutten, men... det føltes som om jeg hadde full blære hele tiden da jeg jogget enda jeg ikke hadde det? Til dere som er begynt på overgangsalderen, er dette ett vanlig problem?? jeg har kjent på det før og.

 

Cecilie1: Jeg leser også alt som alle skriver, veldig kjekt det, liksom litt sosialt:)

 

Tjorven:Nei mensen er det mange mange år siden jeg har hatt (hormonspiral) så det er ikke årsaken til vann i kroppen, det må være noe annet som samler vann. Litt bedre idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

 

Ja, da er det snart helga da.

 

Bronzee - Ja, det er godt når en kjenner at kroppen spiller mest mulig på lag.

Gratulere med fin treningsøkt. Blir inspirert til å ta i et tak selv, når jeg leser hvor flinke du/dere er.

Jeg er ikke i overgangen enda, så vet ikke hvordan det er. Tatt ut livmora men har hormonene, så tar blodprøve for å sjekke om jeg er der, og for 2 måneder siden, var jeg ikke der enda. I norge er vist gjennomsnittsalderen på overgangsalderen helt oppe i 55 år.

Så du er kanskje litt ung enda, Bronzee??

 

Cecilie - gratulere med nytt tall på vekta og vel gjennomført dag, igår, også. Du er standhaftig og flink nå. Så da er det moro å se resultat på vekta, også. Ja, det er ikke bestandig det er like lett å få trent.

 

I dag fikk jeg, også, se et nytt tall, 64.... hmmmm... for en nydelig tall ;) Okei,det var 64,9 kg så ikke så langt nedpå 64 tallet, så spent på om dette holder til mandag.

Ser ut som jeg går mest ned når jeg trener ca 600 kcal om dagen og spiser nesten 1800 kcal, så skal ikke blir for flink å spise for lite nå, men fortsette med ett snitt på litt under 1800 kcal.

 

Kom jeg ut på en langtur i dag. Ikke hard. Men når en er ute i nesten 2 timer blir det forbrente kcal av det, også. Så fikk 3,8 TP. Litt styrke, også, i form av å bære dekk, de var tunge gitt... Jeg må nok pumpe mer jern, skjønner jeg ;)

Skal ned å se på Kettlebells.

http://www.x-life.no/kettlebells/C_69_75?gclid=CIyN1-TM-7ICFeN2cAodECYA3Q

i morgen. Men tror 8 kg blir litt for mye.

Så vist jeg ikke kan ha 8 kg tar det minst 6 uker til før jeg får kjøpt. For de hadde bestilt på 6 kg, også.

Dette er fin form for trening og da får jeg trent litt stryke hjemme, mens jeg ser på tv, også. Moro er det å slenge dem, også. Bruker bare en.

 

Planene for helga er i boks her, så da blir det ut i sola i morgen og Zumbaøkt på søndag. Meldt regn ei hel uke fremover - buhu... vil ikke ha det. Men er vinterskodd på bil nå så da kan snøen bare komme... eller helst ikke..

 

God dag videre og flott lørdag, god helg til dere som tar helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei igjen alle flinke damer. Ser det er flere enn meg som snikveier i løpet av ukaO:-). Nytt tall her også i morgest, 67,9 O:-)O:-),men spørs om det holder til over helga med selskapeligheter og greier! Artig lællO:-). Nydelig høstvær her så tok en fridag idag. Fått brukt en del kalorier på høy aktivitet i heimen samt raking av løv et par timer, god trim det også. God helg og kos dere litt alle sammenO:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at dere leser, jeg leser også alt - selv om jeg ikke er like flink som dere til å svare hver i sær hver gang jeg er inne her. Men jeg følger med altså!!

 

I dag har jeg et problem. Jeg har allerede nådd 1670 kalorier kl 1900, og jeg har en lang treningsøkt foran meg, som krever inntak av noe etterpå for ikke å gå i kjelleren, og for å bygge muskler optimalt. Var dum nok til å ikke skrive inn maten før middag, og med pizza-dag ble dette litt skjevt. Så nå må jeg fundere på hva som er viktigst - målet for uka eller optimalt treningsutbytte. Prøver å finne noe proteinrikt og kalorifattig. Et par egg kanskje? Får prøveregistrere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,litt stiv og støl idag men jeg gjentok den gode morgenstarten idag og jeg. Dvs 45 minutter på tredemølle intervalltrening 3 minutter rask gange og 3 min jogging, kom i mål i dag og og var skikkelig svett:)) Rockeringen i 10 minutter + styrke av egenvekt. Det føles veldig bra etterpå:) Med alt nytt på I-poden så går dette strålende.

 

Koste meg med 10 mandler igår, istedet for marsipanposen:)) Idag lørdag skal jeg smake på noen få sjokoladebiter:)) det må være lov.

 

Har ellers nokså fullpakkede dager for tiden, så litt indre stress kjenner jeg på, men det begynner å minske.

 

Nok en nydelig høstdag her på vestlandet:)) strålende sol:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er fortsatt i live, er berre ikkje heilt i gang. Så eg vil prøve å rapportere etter kvart. Men iallfall, eg skal ned til ca 63 kg, frå 69, og det må muligens ta litt tid, men det viktigaste blir å stabilisere vekta og ikkje berre gå opp att. I dag var foten trøblete, men i morgon skal eg trimme! Artig å lese om de andre som jobber med saken. Fint å vere fleire, ingen tvil om det!

 

Ha ein fin sundag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

For en lørdag det har vært her.

 

Startet litt sent med en lang frokost.

 

Så treffe ei venninne kl.12.

Men 11.30 ringe min sønn. De skulle feire samboeren hans sin bursdag kl 14...i dag... Okei...

 

Så da stupte jeg inn døra der kl. 15.

Masse gode kaker.

 

Mens jeg er der ringer en dansevenn og lurer på om vi skal dra på dans, og det må vi jo ;)

Så dro fra min sønn, hjemme kl 19 og skal treffe han kl 20, men det gikk ikke :) Men kl 20.30 er vi på dansegulvet. Der er vi omtrent i ett til kl.24.00 - Så det ble nok minst 6 TP, så satte på det. Litt i underkant av det jeg bruker når jeg har pulsklokka på.

 

Når jeg kommer hjem, ser jeg at det er jo ikke mye sunn og fornuftig mat jeg har spist i dag da.

Frokosten var bra.

En kringebit og vaffel er det jo mye mat i. Men marsipankake var jo bare herlig :) men ikke mye bra.

Hadde med sportsdrikke på dansen og en halv nutriletbar, så fikk jo inn litt fornuftig der.

 

Nå har jeg spist et halv rundstykke.

Så det er jo blitt mange kcal men ikke form av mat, eller sunt men det er vel lov en gang i blant.

Men har jo danset ut igjen, mange kcal, også, da.

Så egentlig fornøyd med dagen.

 

Dere må ha en flott søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven: du skal ikke ha dårlig samvittighet for at gårsdagen ble slik den ble. Ok så har du spist kake og diverse men det er normalt i ett bursdagsselskap og det er jo livsstilsendring vi jobber med. Dessuten har du trent mye og lenge med dansen. Det er ikke hver dag vi får være deltaker i overraskelsesparty så start dagen idag med sunn frokost etterfulgt av sunne valg resten av dagen så skal du se at du glemmer marsipankaken:))

 

Jeg koste meg med noen biter sjokolade i går, ikke marsipan og ikke hele poser bare litt:)) det gikk veldig fint. Kun litt lørdagsgodt i fremtiden og:)

 

Føler jeg er skikkelig motivert nå, sniktittet litt på vekten og ja den er venn med meg og ja joggingen min gir resultat:))

 

Nukk68: Skulle du begynne på kurs? Er det internettkurs eller oppmøtekurs? Eller oppmøtekurs med trening?

 

Ha en flott søndag, klar nydelig himmel med solen som snart skal titte opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Må si at jeg også leser alt som blir skrevet her, men faller av lasset når en skal svare hver især hver gang. Håper dere ikke tror jeg glemmer noen, og det er kjempefint med en så aktiv tråd, jeg får gjøre så godt jeg kan.

 

Men står det ikke lenger " signatur" under innlegga?

 

Da kan det bli forvirrende å huske hvem og hva?

 

Her har vært en travel uke, med tur for treff av gamle medstudenter fra 80 tallet, det var morsomt. Tenkte igrunnen lite på registrering osv, blitt lite trening også. Men vekta idag viste 65.5, og det er egentlig litt ned fra sist.. men likevel tilbake til START, på nytt.

 

Det første delmålet mitt er jo 63, altså 2,5 kg ned, kanskje stopper jeg der, eller beveger meg ennå noen kg ned. Tror kroppen ( og alderen) min liker seg omtrent på den vekta jeg faktisk er i, det er vel den vekta en har ligget mest på hele sitt voksne liv.

 

En god søndag til alle! Det regner litt i Vestfold, men er iallefall ikke snø, som de truer oss med til neste helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg har veiiedag på søndag for da har jeg litt bedre tid til å gruble over tingenes tilstand <_< . Ukens resultat er -0,7 kg og litt lite TP. Kan nok klare 7 med en rask stavgang i dag. Det får være OK.

Når jeg tenker over uka som ett har det nå blitt ok å spise 1 skive brød + 1 fiberrik til brødmåltidene. Før var det nok det dobbelte. Merker også at vann er et nyttig hjelpemiddel, det tar vekk sultfølelsen. Er litt for sulten til middag og må legge inne en "mandeldose" i 2-tiden.

GHar nettopp meldt meg inn i GR-gull, så jeg håper jeg får nytte av det etterhvert.

 

Jeg leser det dere skriver med stor glede og er mektig imponert over joggeturer og dansekvelder. Dere er jammen spreke! Når dere trimmer så mye, er dere sikker på at 1600 kcal er nok?

Jeg mener å ha sett at ett TP = 700kcal, er det riktig?

Da tenker jeg slik: grunnforbrenning på ca 2000kcal + 2100kcal i TP = 4100kcal som er det man har brukt pr dag hvis man får 3Tp. Da synes jeg at 1600 kcal inntak blir litt lite. Hva mener dere om regnestykket mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annebe: Gratulere med flott nedgang:)) det var en god start. Veldig lurt å legge inn små sunne mellommåltider, lurt å ha kjøpt det inn slik at vi ikke tar det første og kanskje usunne vi finner.

 

Vi har alle forskjellige grunnforbrenninger, jeg har testet min på pulsklokke så den er veldig riktig og er ikke mer enn 1700 kcal, dvs på en dag hvor jeg ikke trener må jeg spise mindre enn 1700 kcal for å gå ned i vekt. Det anbefales ett inntak på 4-600 kcal mindre enn hva en forbrenner pr døgn. Jeg har lav grunnforbrenning mens andre har høy og mer enn 2000 kcal.

 

Det er lurt å bruke pulsklokke på trening for å se hvor mye du forbrenner.

 

Ja det ble 3.dag på rad med joggetur på tredemølle i 45 minutt + etterfulgt av styrke + 1/2 time gange ute i det flotte været. Er fornøyd med dagens insats:))

 

Ønsker alle en flott ukestart imorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei igjen alle flinke damer. Idag har vi hatt nydelig høstvær så da ble det en 2,5 timers hard fjelltur med høy puls og bra tempo hele veien. Uansett så har jeg nok tatt inn mer kalorier enn forbrukt pga bursdagsbarn i huset og masse godt. Sånn skal det allikevel være da, kan ikke la vær å kose seg på en sånn dag. I morgen er det ny uke og nye muligheter. Ha en fin kveld også snakkes vi snartO:-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Da jeg endelig kom meg ut av dyna i dag, måtte jeg en tur på vekta, så kan jeg vist fortsette som gårsdagen ;) Så lite tall har jeg ikke sett på 5-6 år. Men regner med at det går litt opp, igjen til i morgen :) For i dag er det sunn og næringsrik mat, igjen. Liker nok det bedre enn alle kakene :) og takk for det. Blir noen kaker fremover, for det er noen bursdag utover nå.

 

Bronzee - takk skal du ha. Jovisst, skal en kose seg litt i helga. Men kontrollert og det ser det ut som du klarer nå. Ser at du virkelig har funnet gleden med å trene, trene med det du ikke liker. Men det er utrolig å moro hard trening blir når kondisen blir bedre. Gleder meg til å se ditt resultat at denne flotte uka, i morgen.

 

1 TP for meg er 200 kcal forbrent i dag, så det varierer etterhvert som en blir slankere og mer trent.

 

Annebe - Gratulere med flott nedgang i vekt. Hadde jeg hatt veiedag idag, hadde jeg klart 0,7 kg, også :) Men jeg har i morgen, så får se hva det blir da.

 

Jeg har prøvd ut det meste når det gjelder hva jeg trenger for å gå ned ca 0,5 kg i uka, også havnet på ca 1600 - 1800 kcal inn, litt avhengig av hvor mye jeg trener.

Tror at etterhvert som en går ned, så venner kroppen seg til lite mat og da må en spise mindre for å gå ned. For i starten går en ned fort. Så blir det vanskeligere.

 

I dag har jeg trent 1,8 TP, i form av en ny "zumba"variant, Indisk-inspirert, men uka er veldig bra med 19,9 TP. Ser ut som snittet for inntak blir 1750 kcal per dag.

 

Flott kveld og lykke til i morgen for dere som skal rapportere vekta. Flott mandag til oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...