Gå til innhold

Kom å bli med - vektnedgang - for oss rundt 40-50 år


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

jepp - da var det å summe opp uka da...

 

Denne uka var mine mål:

1. 1650 kalorier hver dag

2. 14 TP eller mer

3. Grønn hake på melk og grønnsaker hver dag

 

Mandag: 1652 kalorier - 3 TP - grønn hake på melk, men ikke grønnsaker.

Tirsdag: 1650 kalorier - 0 TP - grønn hake melk og grønnsaker.

Onsdag: 1672 kalorier - 2,4 TP - grønn hake melk og grønnsaker.

Torsdag: 1638 kalorier - 0 TP - grønn hake melk og grønnsaker

Fredag: 1686 kalorier - 4 TP - grønne haker

Lørdag: 2000 kalorier - 0 TP - grønn hake grønnsaker, men ikke melk

Søndag: 1693 kalorier - 2,5 TP - grønn hake grønnskaer, men ikke melk

 

Summasummarum ikke så verst. Lørdagen knakk meg, men hotell hele dagen og ikke tid til trening. Men 2 000 kalorier er slett ikke ille, med DET dessertbordet, som jeg IKKE mesket meg med. Å ikke ha fått grønn hake på melk de siste dagene er ok, da målet har vært å få grønn hake i motsetning til FOR MYE melk, mens jeg nå ikke har grønn hake fordi jeg har fått i meg FOR LITE melk. Det tar vi igjen når vi treffer Kaffebrenneriet igjen.

Verst er det at jeg ikke har klart mer enn 12 TP denne uka. Det er for dårlig syns jeg, burde klart å legge inn noe på torsdag.

 

Håper på vektnedgang i morgen, har ligget under 72 meste av uka. Men erfaringsmessig er jo mandag den tyngste dagen for meg - og derfor veiedag. Jeg er litt usikker på om jeg skal holde målene neste uke, eller lage meg nye. Må gruble litt i kveld, og se på resultatet i morgen før jeg konkluderer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenvekta sto på litt mer enn igår, men bruker 65.5 likevel- fra det opprinnelige, blir så tullete med alle disse gramma opp og ned innimellom.

 

Ukas mål er å se 65 kg blank på vekta neste mandag. Skal prøve meg på 1500 kal p dag/ 2 trimpoeng, og se hvordan det barker i vei...

 

Blir spennende å se andres vekt idag. Ønsker oss alle ei stå på uke med gode resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 71,3. Det er ned 1,1 kilo fra forrige uke det. Visste ikke om jeg skulle le eller grine jeg, så det ble et smil med tårer i øynene.

 

Jeg syns det er litt skummelt å nærme seg målet. Da jeg satte meg det, trodde jeg kanskje ikke helt at det var mulig. Og nå er jeg altså snart der.

 

Så da skulle jeg være lykkelig da? Eller?

Jeg trodde det skulle føles annerledes. I stedet for å være overlykkelig over alle kilo som er borte, føler jeg meg overfokusert på kiloene som er igjen. Usikker på om 70 er nok - bør jeg kanskje gå ned mer? Stikker fingrene inn i magefettet, og lurer på om det er mulig å få det bort. Jeg mener - det er nesten ikke noe igjen der, men det som er der FØLES like mye som det som var der for 6-7 kilo siden. Det er så rart.

Hadde på meg en strikket kjole i helgen, som jeg ikke har brukt på 7 kilo. Jeg følte at jeg så slank ut i den forrige gang, men ikke denne gangen. Kunne ikke få den fort nok av.

 

Dessuten er jeg livredd for HV-status. Hva om jeg går opp igjen? Hva om jeg fortsetter å gå ned, til jeg ser ut som en av disse skrapa damene som går rundt? Hvordan skal jeg våge å slutte å logge mat? Hvordan skal jeg orke å fortsette med det?

 

Nei, mange tanker som kommer i dag, når jeg er 1,3 kilo fra det målet jeg satte meg i april. Noen som kjenner seg igjen, og kan fortelle meg at det blir bedre? For jeg vil jo gjerne glede meg over dette da. Det har tross alt vært beinhard jobbing.

 

Denne uka er målet mitt forøvrig å stabilisere. Snittinntak under 1750 kalorier pr dag, og minst 10 TP (mange kvelder går bort i aktiviteter denne uken). Målet er under 71,5 neste mandag, så får vi ta fatt på det siste. Ble litt skremt i dag ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

I dag viste vekta 71,3. Det er ned 1,1 kilo fra forrige uke det. Visste ikke om jeg skulle le eller grine jeg, så det ble et smil med tårer i øynene.

 

Jeg syns det er litt skummelt å nærme seg målet. Da jeg satte meg det, trodde jeg kanskje ikke helt at det var mulig. Og nå er jeg altså snart der.

 

Så da skulle jeg være lykkelig da? Eller?

Jeg trodde det skulle føles annerledes. I stedet for å være overlykkelig over alle kilo som er borte, føler jeg meg overfokusert på kiloene som er igjen. Usikker på om 70 er nok - bør jeg kanskje gå ned mer? Stikker fingrene inn i magefettet, og lurer på om det er mulig å få det bort. Jeg mener - det er nesten ikke noe igjen der, men det som er der FØLES like mye som det som var der for 6-7 kilo siden. Det er så rart.

Hadde på meg en strikket kjole i helgen, som jeg ikke har brukt på 7 kilo. Jeg følte at jeg så slank ut i den forrige gang, men ikke denne gangen. Kunne ikke få den fort nok av.

 

Dessuten er jeg livredd for HV-status. Hva om jeg går opp igjen? Hva om jeg fortsetter å gå ned, til jeg ser ut som en av disse skrapa damene som går rundt? Hvordan skal jeg våge å slutte å logge mat? Hvordan skal jeg orke å fortsette med det?

 

Nei, mange tanker som kommer i dag, når jeg er 1,3 kilo fra det målet jeg satte meg i april. Noen som kjenner seg igjen, og kan fortelle meg at det blir bedre? For jeg vil jo gjerne glede meg over dette da. Det har tross alt vært beinhard jobbing.

 

Denne uka er målet mitt forøvrig å stabilisere. Snittinntak under 1750 kalorier pr dag, og minst 10 TP (mange kvelder går bort i aktiviteter denne uken). Målet er under 71,5 neste mandag, så får vi ta fatt på det siste. Ble litt skremt i dag ja.

 

Du har vært kjempeflink så langt, og nå tror jeg det kan være lurt å bare bruke det du har lært i fht kosthold uten at du overfokuserer med veiing og skriving av alt mulig. Ihvertfall har jeg gjort dette og synes det funker. Har lært meg sunt kosthold og vet hva som duger uten å skrive ned alt og uten å overfokusere. Dette skal jo være en varig kostholdsendring og da er det viktig at det blir en naturlig del av hverdagen og ikke en negativ opplevelse som du kanskje opplever nå! Målte du deg da du startet for 7 kg siden vil du se at det er mange cm borte og det er stort sett fleskO:-). Ta på deg kjolen og se hva du virkelig har fått til. Jeg er sikker på at det er mange som har beundret deg den senere tidO:-). Lykke til videre, vi heier på hverandre. Jeg skal veie meg i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eva - hvordan gikk uke som gikk for deg?? Klarte du å holde deg på bare 1500 kcal, gikk du opp eller ned?? Kanskje du i signaturen kan skrive hva vekta viser hver uke, så er det lettere å se - ikke kritikk..

 

Cecilie - Gratulere med flott nedgang. Det ble så avgjort over 0,5 kg. Så det er nok lurt å spise litt mer, ja.

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver.

Da jeg startet opp, på 88,8 kg, var det ned til 68 kg som var målet. Men da jeg kom ned til 70 kg, satte jeg det ned til 64,5 kg. Nå skal jeg nedpå 62. Men mellom 62-66 kg er akseptabelt. Så jeg er redd for hold vekten, jeg er vet ikke når jeg skal slutte å skrive det jeg putter i munn.

Men det er vel flere som begynner å nærme seg målet så da får vi bare se hva og hvordan vi skal gjøre dette...

Jeg er veldig redd for å spise for lite. For i dag har jeg bare klart 1200 kcal enda, og jeg er slettes ikke sulten nå heller. Men må spise meg opp litt.

 

Her var det 300 gram ned denne uka. Hadde veiinga vært i går så hadde jeg klart 700 gram, da viste vekta 64,7 kg. Men det er i da som er veiedagen, dessverre.

Som flere sier så er det mandag en veier mest på. Men da er det likt for oss alle som veies i dag.

 

I dag har jeg vært på vanngym og svømt i 20 min så det ble sånn ca 2 TP.

 

Målet mitt for uka er i underkant av 1700 kcal per dag og 14 TP for hele uka.

 

Sendte etter herlig julekjole idag og andre herlige klær i rødt for jula. Den blir nok fin å danse i, vil jeg tro ;) her kommer den...

 

http://www.ellos.no/fresh-spirit/kjole/362994?N=1z13x2e&Ns=RankValue3|1&Nao=4

 

Med 25 % rabatt blir den ikke dyr.

 

Flott tirsdag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - ja eg byrja på kurs som byrjar akkurat i dag. Men eg meldte meg på førre veke, så eg har vore litt i gang, iallfall mentalt. Eg går nettkurs, for næraste fysiske kurs er nesten 9 mil unna, og no er det jo snart vinter. I dag har eg labba i nysnø, tok ein times tur på sti og veg mellom to undervisningsøkter. Vanlegvis er eg gardbrukar og mjølkar kyr, men eg har litt ekstrajobb/vikarjobb som norsklærar for framandspråklege no i vinterhalvåret.

 

Eg har elles sett opp ein treningsplan i dag, slik at eg skal trimme kvar dag, og så variert som mogleg. Greier eg dette, i tillegg til å senke matinntaket, blir eg fornøgd med meg sjølv! Ang trimpoeng - trur eitt TP skal vera 200 kcal. I dag greidde eg difor to trimpoeng. Eg har vore i VGs vektklubb før, og da kunne vi eta opp trimkaloriane (ikkje kvardagstrim, men trening der du skifter klede, for å gjøre eitkvart fysisk). Eg gjekk fint ned i vekt da og, så ein bør nok justere opp matinntaket litt når ein har gjennomført 3-4 trimpoeng. Trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt viser en nedgang på -0,6 kg. Jeg veier nå 72,6 (målet for uken var 72,5) pga jeg hadde litt å ta igjen fra forrige uke. Men jeg er veldig fornøyd pga torsdag i forrige uke viste vekten hele 74??? Så ja 5 dager på rad med jogging på 45 minutter har gitt både synlige på vekt resultater og i cm det kjennes:))Idag blir det saltime på treningssenteret. Kjenner meg veldig motivert nå.

 

Cecilie jøss så flott nedgang for deg, du er snart i mål og det skal ikke skremme deg, prøv å lag en myk overgang. Du kan registrere mat annen hver dag for å se hvordan det går, det samme med trimpoeng. Etterhvert så rapporterer du hver 3.dag osv osv. Jeg rapporterer aldri, kun for mange år siden når jeg gikk på internettkurs.

 

Har og vært der du er i tankene dine om "er jeg mer lykkelig nå" det er jo det vi tror at bare vi får av disse kiloene så blir ALT bra, men slik er det ikke. Også føler vi oss liksom ikke så slanke som vi egentlig er. Våg å stol på deg selv, du er helt sikkert kjempeflott;:)))

 

Nukk68: Lykke til med internettkurset, håper du kan dele tips og råd du får der. For å lage signatur går du inn på "min profil" i den røde teksten over, deretter rediger min profil og tilslutt endre signatur.

 

Sekstito: Jeg synes du skulle rapportete helt riktig vekt til oss enten det er opp noen hundre gram eller ned, det er jo nettopp disse hundre grammene som tilslutt blir til kilo enten den ene veien eller den andre veien. Gikk du opp eller ned denne uken?

 

Tjorven: Flott med -300, du er snart i mål og da er det flott å gå ned 300 på en uke, litt øvelse på hold vekten blir det nok etterhvert. Flott kjole du har bestilt deg:)) Ja jammen nermer det seg jul, og den koselige tiden. Jeg Må bare være bestemt når kaketiden der kommer slik at ikke søtbehovet overtar.

 

Ha en flott uke med riktige valg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok- riktig vekt mandags morgen var 65,6 ( istedenfor 65,5 på søndag) det er altså opp 100 gram, for å være nøyaktig.

 

Flott å høre om mål som nærmer seg for flere her! Moro, og inspirerende! Kjempeflinke er dere!

 

Det der med den store lykkefølelsen som uteblir når en har tapt mange kilo, er jo et kjent fenomen. Det har vist seg særlig vanskelig å takle etter slankeoperasjoner, hvor man plutselig blir en helt annen av utseende, men lik inni.

 

Tror følelsen av å ha lykkes, og å ha en helsemessig mye sunnere og lettere kropp, gradvis vil gi den gode følelsen. Min vektnedgang har tatt lang tid, og det har vært lettere å forholde seg til et annet selvbilde. Helt fornøyd blir en kanskje aldri med egen kropp ( alltid noen små ting en kunne ønske annerledes, sånn er vel de fleste folk?), men jeg tenker hver eneste dag på hvor mye bedre man har det nå enn for 20 kg siden, og er glad for det.

 

Husker godt det der under jojo slanketiden. Når en var på det tykkeste, satte en kanskje på noen " briller" som gjorde at man ikke synes det var så ille, og når en gikk ned 10 kilo og enda hadde litt igjen, syntes man plutselig at en hadde flesk overalt.

 

Den effekten har sikkert et navn innen psykologien...

 

Registrering er vel også et helt individuelt behov, noen trenger det hver dag, andre innimellom, mens andre kan slutte helt med det. Ingen regler der ( hvis en blir helt fanatisk, er det en helt annen sak)

 

Denne uka skal det visst stort sett regne de fleste steder! Men senteret lokker med helt nye opplegg nå, en kan svømme og danse, så ingen unnskyldning. Tur ut i regnutstyr er ok det også, godt å komme hjem til varmt hus etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg håper flere vil være med aktivt i denne tråden om vektnedgang frem til jul. Håper at vi alle når våre mål til da:))

 

Jeg er en dame på 45 år, gift og har to ungdommer. Trener 4 timer i uken og er flink med måltider. Min største utfordring i hverdagen er sjokoladesuget. Klarer jeg å vinne over den så vinner jeg også i vektnedgang:)) Jeg har det siste året gått ned 4-5 kilo, men av og til så går noen kilo på igjen og de samme kiloene må av igjen.

 

Jeg er nå 74 kilo og 173cm høy. Målet mitt er 67-68 kilo. Delmål 69,9. Veiedag mandag.

 

Skriv litt om deg selv og bli med, sammen kan vi dele tips og råd, gleder og frustrasjoner.

 

 

Jeg blir gjerne med. Er 54 år, har mann og to barn (den ene bor hjemme, den andre er 'ute' og studerer. Vil ned 8 kg! Liker å trene, men har problemer med å komme i gang. Prøver meg denne høsten på treningssenter og det ser ut til å gå bra.

Trenger motivasjon fra andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med. Er 54 år, har mann og to barn (den ene bor hjemme, den andre er 'ute' og studerer. Vil ned 8 kg! Liker å trene, men har problemer med å komme i gang. Prøver meg denne høsten på treningssenter og det ser ut til å gå bra.

Trenger motivasjon fra andre!

 

Vekta er 88 kg, høyde 280 cm, det er BMI på over 25, og jeg vil ha BMI under 25.

Formen er opp og ned pga sykdom/revmatime og utfordringen er å ikke gi seg med trening når formen er dårlig.

En annen stor utfordring er å unngå alle søtsakene jeg er så glad i!

Lager vanlige sunne middager, gjerne etter GR oppskrifter eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta er 88 kg, høyde 280 cm, det er BMI på over 25, og jeg vil ha BMI under 25.

Formen er opp og ned pga sykdom/revmatime og utfordringen er å ikke gi seg med trening når formen er dårlig.

En annen stor utfordring er å unngå alle søtsakene jeg er så glad i!

Lager vanlige sunne middager, gjerne etter GR oppskrifter eller tilsvarende.

 

Velkommen Lbert. Kjekt at du vil bli med i tråden. Ikke alltid like greit å komme igang men når du første er i gang og får resultater så gir det gnist til å fortsette. Vi er flere her i denne tråden som har revmatisme. Jeg har bechterew og har nylig også fått tilleggssdiagnosen fibromylagi, så jeg vet hva du snakker om. Fint om du lager signatur hvor du fører inn høyde,alder,vekt, delmål og hovedmål. Du kan se veiledning hvordan du finner det under mitt forrige innlegg. Sjekk høyden du har skrevet i innlegget ditt 280 cm???:)) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Lbert. Kjekt at du vil bli med i tråden. Ikke alltid like greit å komme igang men når du første er i gang og får resultater så gir det gnist til å fortsette. Vi er flere her i denne tråden som har revmatisme. Jeg har bechterew og har nylig også fått tilleggssdiagnosen fibromylagi, så jeg vet hva du snakker om. Fint om du lager signatur hvor du fører inn høyde,alder,vekt, delmål og hovedmål. Du kan se veiledning hvordan du finner det under mitt forrige innlegg. Sjekk høyden du har skrevet i innlegget ditt 280 cm???:)) Lykke til

HEI JEG PRØVER IGJEN, DENNE GANG MED RIKTIG HØYDE:

Vekta er 88 kg, høyde 180 cm, det er BMI på over 25, og jeg vil ha BMI under 25.

Formen er opp og ned pga sykdom/revmatime og utfordringen er å ikke gi seg med trening når formen er dårlig.

En annen stor utfordring er å unngå alle søtsakene jeg er så glad i!

Nå skal jeg se om signaturen jeg har laget følger med innlegget mitt. Det gjorde den ikke på forhåndsvisningen, hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signaturen kom helt fint den Lberg :) . Velkommen til tråden vår! Jeg syns det er spesielt moro med en som er (nesten) like høy som meg jeg - det er lett å føle seg som en elefant blant de som skal ned til 60 kilo (det er jo undervekt for oss høye...).

 

Jeg veier fremdeles under 72 på første dag mens i dag. Svært fascinert. Hadde som dere så en nedtur i går, men bedre i dag. Brukte kvelden i går på å se på "motivasjonsbildene" jeg tok i mars/april - av meg som knapt kom inn i favorittbuksa mi. Jeg fikk lukket knappen, men kunne ikke gått med den - eller sittet. Nå er den romslig... Det satte ting litt i perspektiv, og jeg er ganske stolt av det jeg har fått til.

 

I tillegg har livstilsomleggingen min medført:

- Stabile hormonnivåer. Jeg slet med veldig spente bryst 14 dager i måneden, sterke eggløsningssmerter og PMS. Nå merker jeg ikke noe til det lenger, og blir overrasket når jeg kommer til første dag mens. Må faktisk skrive det ned i boka så jeg har litt track.

- Vesentlig bedre kondisjon (etter røykeslutt og intervalltrening)

- Smertefri i rygg og skuldre, etter årevis med fast behandling hos kiropraktor/manuell terapeut.

- Reduserte allergiplager, selv om jeg fremdeles går på mye allergimedisiner.

- Renere hud og friskere hår (kommer av både røykeslutt og renere mat tror jeg)

- Vesentlig høyere energinivå i hverdagen

- At hele familien får mye sunnere kosthold, med nesten all mat laget fra bunnen.

 

Jeg har gått ned noen kilo - men mest av alt har jeg begynt å leve et mye sunnere liv på alle måter. Jeg sover til og med mer nå enn før - alt henger liksom sammen, og jeg er mye mer obs på hva kroppen min trenger for å fungere. Og jeg lytter til den. Det er premien sin det. At jeg i tillegg ser bedre ut, er på mange måter bare en hyggelig bivirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bronzee - Gratulere med flott nedgang i vekt. Du har vært flink med trening og der er moro når det da blir resultat ut av det. Stå på. Du er i fin driv nå.

 

Eva - Ja, jeg er litt enig med det at det ikke er alltid like moro å skrive vekta på mandag. Jeg hadde fredag og lørdag, og i dag, en vekt på 64,9 kg, søndag på 64,7 kg, men mandag 65,1 kg... Det er jo ikke så stor forskjell men...

Var det fordi du spiste mer enn du hadde planlagt, som gjorde at du ikke gikk ned noe?? Du er jo så flink til å trene og danse.

Kanskje du er fornøyd med vekta og det du ser i speilet nå?? Merker at jeg ikke står på så mye som jeg gjorde i sommer. Jeg er jo nede i str jeg hadde som mål, og mindre innimellom, også...

Du har jo vært så flink, Eva. Noen å 20 kg er stor forskjell.

 

Nukk - da blir det spennende å følge deg på din reise nedover i vekt. Du må informere oss om lure tips du får. Lykke til.

 

LBert - Koselig med nye. Så velkommen skal du være. Blir spennende å følge deg, også. Du er jo alt i fin gang med trening, skjønner jeg. Det er en fint start. Jeg startet med maten, så kom treningen her. Jeg sliter, også, med reumatiske lidelse og Utmattelse innimellom, så det er ikke like lett å trene bestandig, så nå har jeg kjøpt div trenings saker jeg bruker her hjemme. Men jeg er ikke så flink til å trene hjemme, da... Men når du er i dårlig form så syt og klag her ute, det gjør jeg. For da synes jeg så synd på meg selv ;)

Signaturen synes aldri før du har "sendt" det ut til oss andre ;)

 

Cecilie - Ja, jeg må ta av meg hatten for deg. Du har virkelig hatt skikkelig uttelling av denne livsstilsendringen. Moro å lese. Både slutte å røyke og gå ned i vekt. Flott. Begynne og trene og komme så godt i gang på så kort tid. Ja, som sagt, det er bare å ta av hatten for deg for det. Gratulere så mye med alt du har klart, hittil.

 

Jeg har bilder av meg fra jeg var 88,8 kg, på kjøleskapet, og da er det mange ganger jeg ikke åpner kjøleskapet, når jeg går å snoker. De bildene motiverer virkelig til å være "flink"

 

Min dag i dag har gått i 100. Litt jobbing, ja, jobber med litt økonomi hjemmefra. Så var det intervall-trening, hjem og dusje og så "Bevisstgjøring og bevegelse" og litt Yoga og avspenning på slutten i 1,5 time.

Dette ble tilsammen hele 4 TP. Så godt i gang på det området.

Prøvd å spise litt mer i dag. Men når det er mye å gjøre så blir det ofte ikke "tid" til mat. Men snittet skal bli bra :)

 

God kveld og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå var det mye å lese siden sist jeg var inne (tirsdag forrige uke) , takk for velkomstord :rolleyes:

Mange flinke folk her!!! :) jeg er også førnøyd med uken NÅ 72,6 altså ned 1,4 kg :) antakelig mye vann men skitt au

 

Skal gå inn på profilen og ordne litt, takk for tips,kommer til å rote rundt, men blir vel bedre kjent etter hvert, har i tilegg vært på langweekend i snøheimen, uten datanett, ser jo at det skjer mye her på en uke.

 

Det er mange her som er flinke til å trene, det gir uttelling!! TP er trimpoeng?? synes jeg så noen som har over 100 går det ann?? eller missforstår jeg.

 

Kommer snart tilbake :D for å lese mer, måtte vise at jeg prøver å henge med.

 

Forrige uke når jeg skulle lage navn ble det ene etter det andre avslått, (andre brukere har navnet) tilslutt skrev jeg bringebær, er veldig glad i magervaniljekesam med friske bringebær,prøv det folkens! et lite måltid iseg selv , og hele begeret nytes.

 

sov søtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange her som er flinke til å trene, det gir uttelling!! TP er trimpoeng?? synes jeg så noen som har over 100 går det ann?? eller missforstår jeg.

TP er trimpoeng ja. Og trening gir uttelling, jeg har hatt spesiell glede av styrketrening, det øker hvileforbrenningen over tid også.

Det går an å ha 100 TP på måneden, men bare hvis du heter Tjorven tror jeg :P;) . Det er veldig spesielt, og krever mange timers svetting nesten hver dag. Selv har jeg som mål å komme opp i 14 TP i uka, og det er ikke lett. Med 5 treningsdager klarer jeg det _nesten_, men som sagt - jeg trener mest styrke, det gir ikke så mange TP pr time som kondisjonsaktiviteter.

Ellers er vi flere her inne som er slave av pulsklokka - deriblant jeg. Jeg lurte nok meg selv litt før, med å tro jeg brant flere kalorier enn jeg gjorde under styrketreningen. Nå har jeg fått justert det inn, og får dessuten høylytte heiarop av en liten hvit venn på armen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobba og vore inne på forumet i staden for å trene. Så no må eg anten gå tur, jogge eller ta litt styrketrening. Ny rapport følger seinere, må berre sjå om det kom noko nedanfor desse skriveria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og yngsteguten gjekk ein halvtimes tur i mørket. Da blir det naturleg mykje snakk om stjerner, galakser, planeter, blinking, liv i universet, elektronstormer, så over på tidsmaskiner og etter kvar meir hobbiter og diverse størrelser på alle skapningane som finnst i hobbitland. Så blei det styrketrening framfor tv-en med Kari Jaquesson ein halvtime. Så da får eg vera fornøgd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hehe ;) Det er vel kanskje flere som får til 100 TP i løpet av måneden, også :) Det blir jo ca 3 TP her dag hver dag hele måneden. Men det er ikke vanlig for meg heller med 100 TP i måneden da. Men når en er på dansefestival og fjellturer, samme måned, blir det mye den måneden. Da jeg var på Rehabilitering var det jo tre treningsøkter om dagen og da ble det også bar... Men det blir nok mindre nå.

 

Eva - Håper du snart ser et nytt tall, du, også. Moro at det kanskje løsner for deg, også. Hvor mange kcal har du om dagen nå da??

 

Nukk - Ja, det er godt å lea seg litt. Det må ikke være full fart bestandig, og med godt selskap på turen oppdager en mer enn år en sliter seg i vei alene :)

 

Her er det ikke blitt noe trening i dag. Men har vasket vinduer og tatt ned og hengt opp høstgardinene, så har lea meg litt. Gått rolig en halvtimes tid og ruslet rundt på kjøpesenteret.

I kveld var jeg på velvære kveld, med ansiktsbehandling, så nå er jeg myk og fin i ansiktet. Fikk skannet kroppen, også. Fettet var minsket enda mer siden jeg bar på Rehab (1 mnd siden), Fetter hadde minsket med hele 75 %, til 23 % nå. Magefettet var på 5 %, musklene økt med 2 kg.Snart bare en muskelbundt jo ;) og min alder nå var 35 år ;) Det var moro. Da jeg ble lagt inn på Rehab var alderen 45 år, etter 3 uker der var den 40 år og nå 35 år... Jeg er jo snart i 20 årene jo ;) hehe Så dette går veien ;)

Jaja, moro var det å se fremgangen. At det nytter å trene. Selv om en alt er i form og fasongen er fin.

 

Flott torsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe deg så du ikke går helt i barndommen da, Tjorven :-). Gratulerer med flotte resultater! :D :D :D :D

 

Vekta mi har ligget på 71 blank de siste dagene (jeg snikveier meg ikke altså - jeg veier meg stort sett hver dag nå jeg, og sniker ikke i det hele tatt. Men det er mandagsvekten som "teller"). Er litt spent på reaksjonen min hvis jeg ser 70,xx - det har jeg ikke veiet siden jeg var 30, barnløs og nyforelsket... Og da var jeg ikke på langt nær så sterk som jeg er nå.

 

Jeg syns fremdeles det er skummelt å være så nære målet, og trøster meg med at jeg kanskje kan gå ned litt til etter 70 istedet for å bli HV-dame. Det ligger liksom ikke i personligheten min å si "nå er jeg tynn nok", det har jeg aldri opplevd, og vet ikke hvordan man gjør det. Har alltid hatt 3-5 kilo mer enn jeg har vært komfortabel med. Samtidig vil jeg IKKE bli skrapa, det syns jeg ikke er noe pent.

Nå er BMIen min 21,2-21,4 og normalvekt - mer enn 4 kilo ned fra dagens vekt, så regnes jeg BMI-messig som undervektig. Helt sprøtt!

 

Jaja - jeg har et luksusproblem - og jeg vet det B)

 

Riktig god torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen har lagt inn noen stikkord om seg selv, veldig ok, når det blir mange på tråden vet en litt mer om den man snakker med.

Har gjort det selv og. Og registrert riktig vekt, selv om det bare er 100 gr opp ( og ned og opp og ned...)

 

Stort sett har jeg nok ligget på ca 1800 kal og ca 2 trimpoeng i snitt i lang tid. Det er nok oppskriften for HV for meg, min kropp som er grovbygd, og ikke minst min alder, 66, dessuten rolig av type.

 

Nå prøver jeg ca 1500 ( ser at 1400 blir litt sulte fora..) og 2 trimpoeng. Jeg tar nok en tur på vekta stort sett hver dag også, som deg, cecilie- uten noe dårlig samvittighet. Igår sto jo målet for kommende mandag der, 65, mens idag var det 65,4...ja, da er det nok på rett vei da, fra 65,6 mandag som var.

 

Det med BMI er også bare korrigerende tall, med store variasjoner etter kropp osv. Jeg har 25 nå, som er øvre grense for normalvekt, mens legen synes jeg kan gå ned til 23, som da tilsvarer 60 kg for meg. Tror selv at 63 kg er akkurat passe, og særlig når en blir eldre( pensjonist neste år) skal en passe seg for å bli mager, ikke pent, og ikke særlig sundt heller tror jeg...

 

Dere unge damer har mye mer slingringsmonn.

 

BMI er høyst individuelt, og speilet er nok en bra rettesnor?

 

Kjolen din var lekker, Tjorven- skikkelig sving kjole! I vårt dansemiljø er det en del jenter rundt 40 som har en sygruppe og syr stilige svingskjørt med flotte underskjørt og artige mamelukker til, skal si de liver opp på dansefestene! Blir ekstra morsomt da.

 

Morsomt å høre om fettprosenter og alder, tjorven, hva slags apparat er det?

 

Ikveld er det både friskliv, senter og dans dans her,hunden må også ha en god tur, så håper å få tatt igjen en del manglende trimpoeng denne uka. Det går i litt rykk og napp innimellom...

 

En god torsdag til alle dere flinke damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag allerede, dagene går for unna. Idag fikk jeg jogget mine 45 minutter etter jobb, kjente at det var mer slitsomt idag enn når jeg har fridag og jogger. Men jeg kom meg igjennom og er nå veldig trett men glad for en god økt. Blir nok en god natt med dyp søvn inatt. Jeg merket at jeg sover bedre de dagene hvor jeg har jogget?? Jeg er jo vant med trening og sover ikke så bra, men etter joggetreningene som jeg nylig har startet med merker jeg stor forskjell på søvnkvaliteten. Noen andre???

 

Jeg er og av de som snikveier meg ofte, må liksom det for å se hvordan jeg ligger ann.

 

Det har ellers vært en hektisk men kjekk uke så langt, har vært ute på diverse sosiale aktiviteter hver kveld, men ikveld er det sofa og tv:)) Det må være lov det etter den gode joggeturen:))

 

Vi skrives mer i helgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, tiden går fort.

 

Cecilie - Ja, jeg har tenkt å gå tilbake til tenårene ;)

Når du ligger på 21,2/4 er du jo blitt slank og flott da.

Nei, det er ikke lett å vite hva en skal gjøre.

Jeg har, før jeg ble syk, ligger på undervektig i forhold til BMI.

Lykke til med din tankeferd med hva du vil veie.

Alle snakker om trivselsvekt. Så du må finne din.

 

Ja, kjolen var helt nydelig og satt som støpt i str 38, men den var så trang i ermene at jeg kan ikke danse med den. Så jeg sendte den i retur og prøver meg på str 40. Blir den alt for vid får jeg bare sende den tilbake, også. Gratis retur fra Ellos. Av 6 kjoler/tunika, var det bare en som passet, alle var alt for store i str.38. Så håper å få noen av dem i 36. Kjøpte to dansebukser på nettet, også. Str M og de var alt for store, også, så da får jeg prøve Smal. SÅ ser ut som jeg er str 36 og S på en del klær, nå. De som er innsvingt blir det nok 38 ettersom jeg har V-form, smal over baken og bred over skuldrene. Så da jeg er ikke innsvingt på midten som vi damer skal være... Men det får en jo ikke gjort så mye med :)

 

Bronzee - Så flink du er blitt med jogging, og vist den gjør at du sover bedre så er det jo bare å stå på. Jeg trener jo nesten hver da og synes jeg sover bedre de dagene jeg trener.

 

I dag har det vært intervall trening i 30 min, jeg bruker 3*3. Etterpå var det styrketrening og litt trening på stor ball. Så det ble 1,5 time, noe som ga 3,8 TP.

SÅ har 10,8 TP per dags dato.

Skal til fjells i helga, så da blir det dans og tur. Så regner med at det blir noen TP.

Beatles helg, men jeg er jo ikke akkurat fans, men får se hvordan det blir. Får håpe jeg får danse litt i hvert fall. Men lørdag blir tur, uansett vær og føre. Meldt masse regn. Men det blir jo god mat og drikke så da får jeg se hva mandags veiingen er da.

I dag er den nede på 64,4 kg. Herlig. Ja, jeg veier meg også hver dag. Kanskje om kvelden, også, så da blir det to ganger om dagen. Veie meg hver dag,blir jeg nok gjøre resten av livet. SÅ en ikke får noen ubehagelige overraskelser.

Men veie maten og skrive ned alt må en jo slutte med etterhvert. Men vet ikke når det skjer enda.

Har jo ikke oversikt når en er borte.

 

God kveld videre og flott fredag og

Så må dere ha en riktig god helg.

Kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...