Gå til innhold

Kjærlighetskiloene..


Gjest anonym87
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Her er jeg vettu Linnis!! :rolleyes:

Jeg må nok ta meg mer sammen nå altså, første fase i Hold Vekten er over i dag, og jeg går inn i en ny fase med fortsatt en kilo unna mål.

 

Du er så inspirerende for tiden, og nå LOVER jeg å skjerpe meg, jeg skal passere målstreken i løpet av denne fasen, det burde ikke være noe problem innen 15.mai!! Men med det tempoet jeg har holdt de siste par ukene så går det feil vei. Opp og deretter stillstand på vekta, så nå kunne jeg vært i mål, men drøye kiloen igjen. Ikke noe å klage over det altså, men som jeg tror jeg har nevnt tidligere - om du sykler Birken så gir du deg ikke i rosinbakken, eller snur og sykler tilbake til Rena, liksom...

 

Nei, nå må jeg bli like flink og standhaftig som deg, så får kaker og den slags vente til 17.mai. Nå blir det HVIT måned - ikke alkohol, ikke godteri og minst mulig usunn mat. Det blir et par anledninger hvor det blir direkte uhøflig å ikke forsyne seg, skal bort i middag og på fest, men jeg må slutte å skylde på at dette saboterer for meg - det er JEG som bestemmer hva og hvor mye jeg skal spise. Jeg må lære meg å slutte å spise FØR jeg blir stappmett og uvel.

 

Når er du ferdig med kurset ditt Linnis?

 

600g ned er jo kjempebra!! Jeg forstår den greia om at du ville blitt glad om det var 100g til, for å se et annet tall. Men, 100g er bare snakk om en dag. Regner med at en snikveiing i løpet av et par dager gjør smilet bredt, eller??

 

Jeg veide 59,1 i dag. Bra det altså, men jeg var nede på 58,6 for en drøy uke siden. Feil veg er ikke bra, det vet vi hvordan kan ende!

 

Til og med litt sol å skue i dag! Kjennes bra ut med vår og sommer foran oss B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Kjekt å høre at jeg kan inspirere Solskinnsbolla, men det var du som inspirerte meg til å begynne på kurs! :)

 

Jeg tror jeg er ferdig etter uke 19.... Men lurer veldig på om jeg når det til da... Har tenkt at jeg kanskje bare skulle hatt det standard nettkurs i stedet, så hadde jeg visst at jeg kom i mål.... Men men, det er for sent nå, jeg får bare fokusere på det jeg har. Hvis jeg ikke går ned mer enn 600g pr uke, eller mindre når jeg det ikke ila. kurset....

 

Turen til Bergen gikk fint, jeg tok sunne valg, selv om jeg ikke la det inn. Snikveide i dag, og var det samme som på tirsdag. Burde vel streng tatt gått ned, men jeg hadde jo ikke fått trent heller. SKAL se 65 tallet neste uke! Skal på jobbreise igjen på mandag, og får ikke veid før torsdag. Er spent på hvordan lange jobbedager påvirker spisingen min, men jeg har allerede hamstret knekkebørd (påsmurte) i eks. antall varianter, så jeg håper jeg skal klare å holde meg! :)

 

Spent på hvordan det går med Anonym i Bergen!:)

 

I dag blir det spinning og styrke på meg, gleder meg til en god time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Du klarer jo å gjøre deg samme selv om kurset er over om et par uker, men jeg ser den. Blir litt ekstra motivert av å gå på kurs. Det fine med hold vekten kurset jeg følger nå er at det går over 10 mnd! Og at man fortsatt kan gå ned i vekt selv om man starter på det. Helst ikke mer enn et par kilo, sånn at man også får "god tid" til å lære å stabiliser, i løpet av månedene. Det er jammen ikke så enkelt som jeg trodde det heller, har jeg skjønt. Men nå er jeg ikke i den fasen enda, vekta i dag tyder på at jeg har en god jobb foran meg de neste 4 ukene! Nesten to kilo må vekk, jeg trodde det var snakk om bare en, men jeg forstår jo at det å spise i seg f.eks. 500 kalorier går sånn ca MYE fortere enn å trene de bort, så jeg ser jo at en uke med dytting i trynet ikke akkurat gjorde susen.

 

Nå driver jeg med en liten mental greie med meg selv. Har begynt å tenke at det ikke er kroppen min det er så mye galt med, den begynner da å se ok ut. Det er huet mitt som er det jeg må jobbe med.

 

1. Kosemat, vin og sjokolade gjør meg LYKKELIG og glad

 

MEN!

 

2. FOR MYE kosemat, vin og sjokolade gjør meg stinn, uggen, kjei, energiløs, irritert på meg selv og skuffet.

 

Da snakker jeg om kos over flere dager på rad, som gjerne er meg i et nøtteskall. Jeg VET jo at det kun er den ene kvelden det smaker godt, allikevel fortsetter jeg dagen etter med stemmen i hodet som sier "ja ja, EN dag til, tenk så deilig å bare kjøpe UBEGRENSEDE mengder med digg og bare gi BENG, i dag også!" Også gjør jeg det og ender opp med å bli mett og kvalm omtrent før jeg har begynt, fordi kroppen faktisk EGENTLIG er fornøyd med den kosen jeg unnet meg dagen før, som faktisk gjorde meg GODT!

 

Jeg er dessverre sånn at når jeg er skikkelig sulten så tror jeg oppi hodet at jeg kan spise en hel butikk med mat og godteri, jeg "trenger" litt av alt, tror jeg. Faktum er at jeg hadde greid meg med bare litt av noe.

 

Jeg må lære huet mitt at jeg kommer til å få spise både sjokolade, kosemat, drikke vin og spise kaker maaange ganger til i løpet av livet, men at jeg ikke nødvendigvis trenger alt på en gang, akkurat I DAG!

 

Jeg er så knakandes god på å følge planer og elsker å lage mat etter både GR oppskrifter og andre oppskrifter, jeg er sta og står på, og klapp på skulderen for det. Men jeg må lære meg å kose meg litt iblant, uten å gå amok, og uten å fortsette flere dager. Jeg må slutte å være så forbaska enten/eller!

 

Noen ganger lurer jeg på om jeg er på grensa til å være sjuk!? Jeg er redd for å kaste opp, frykter omgangssyken som pesten, så bulimiker kan jeg ikke være. Jeg er altfor glad i mat, og kan ikke tenke meg et liv (EN DAG) uten mat, så anorektikter kan jeg ikke være. Kanskje jeg bare er sånn som hundretusener av andre norske damer, som tror de har feilet når ikke dagen blir som planlagt. Det jeg lurer på er hvor disse damene er når det er basar, foreldremøte, lunsj, strikkeklubb, tirsdagsbingo eller nabotreff - da føler jeg at jeg er den eneste som prøvende må forklare at jeg tror det bare får bli en smal kakebit denne gangen, mens de andre hoderystende angriper kommentaren min med å sende meg et øyebrynsløftet og uforståelig blikk. Er de egentlig veldig i samme situasjon som meg, men ikke helt tør å si det, eller er det bare jeg som er så forbaska sær?? Var på grillfest ute i vinter, og jeg hadde med grønnsaker i folie, det var bare så vidt jeg ble tilgitt etter at jeg viste frem at jeg for guds skyld hadde pølse i den andre foliepakka (det de ikke visste var at den var mager, men det valgte jeg å holde for meg selv).

 

Sukk, nå har jeg virkelig fått vridd opp i hodet føler jeg, hahaha :D Jeg er ikke så gal som jeg gir inntrykk av, tror jeg :blink:

 

Linnis, kjør på med løpet ditt, jeg henger meg på jeg, og i helgen skal jeg jobbe med huet mitt ;-)

 

Anonym, hvor lenge er det til løpet ditt nå?? Er det neste helg?

 

God helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Vet du hva Solskinnsbolla, du skriver om meg i den posten din!!! Jeg kan identifisere meg med omtrent ALT du skriver, og litt til ;)

Det tror jeg mange andre også kan! Og det gikk opp et lite lys for meg nå, når jeg egentlig trodde at jeg aldri vil kunne spise en sjokolade igjen.... For det kan jeg! :D TAKK for en vekker min venn! I dag sa jeg til en dame her på jobb at jeg gikk på kurs, fordi hun spurte... Og da sa hun "nå må du slutte snart ellers blir jeg bekymra for deg!" Blir irritert jeg da kjenner jeg. Hvertfall når jeg har en BMI på over 25, og IKKE ser anorektisk ut på noen som helst måte! :angry: Jeg svarte så hyggelig jeg kunne at jeg hadde satt med et mål, og det vil jeg nå. Jeg vil ikke gi opp noen kilo før, som jeg alltid gjør... Hun sa at hun syns jeg hadde tatt av så mye, og at det var nok. Jeg takket for at hun syns jeg var fin, men sa jeg gjerne ville avslutte slik som planlagt.... ARG!! Kan ikke folk bare tenke litt over hva de sier?? Og dette kom fra en dame som selv har gått end 20 kg, og burde vite bedre....(Håper hun ikke er innpå her.... ;))

 

Nå SKAL vi i mål, og det med stil!! Og vi skal snu hjernene våre slik at de forstår at dette er hverdagen, og sjokolade og godteri (og andre

ting) er til "fest"! Og vi skal leve godt med det!! Heia oss!! :lol:

 

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hehe, jeg er ikke alene altså, "godt" å høre :lol:/> Et liv uten sjokolade eller annet godt er ikke aktuelt for meg. Men jeg må prøve å få handleren i meg til å forstå at jeg ikke trenger 2 ltr is, en flaske daim "stivner på isen" saus og en megapose ostepop før jeg blir mett lissom. Jeg som vanligvis teller blåbæra i frokostblandinga, jeg kunne jo spist hele blåbærskauen istedet! :huh:/>

 

Og jeg kjenner meg VELDIG godt igjen i akkurat det du skriver!!! Har hørt akkurat de samme kommentarene som deg, og må forklare og nesten forsvare hvorfor jeg ønsker å gå ned litt til, at det er viktig å komme helt i mål. Joda, jeg er ikke tjukk, ikke helsefarlig overvektig eller i dårlig form. Men hvorfor er det så viktig for enkelte å understreke at jeg nå må slutte å gå ned, det er da ikke så forbaska viktig for dem, er det det da? Innerst inne så forstår de det nok skjønner du (de vil nemlig gjerne være like flink som deg), det er nok bare en "høflighetsfrase". Men det mange ikke skjønner er at det er de siste kiloene som er vanskeligst å få bort, og det er heller ikke så "synlig" at de fortsatt er der og fortsatt skal bort. De siste 3-4 kiloene er like store som de første 3-4!! Man "hoppet" jo ikke over de i starten akkurat, det hadde jo vært fint om det gikk an :P/>

 

Jepp, nå skal vi i mål!

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hehe, ler godt når jeg leser innleggene dine Solskinnsbolla! Virkelig glad jeg har dere til å støtte meg her inne!! :) Nå for eksempel satt jeg her med minien i sofaen og så barne-tv... Så tenkte jeg: "kanskje jeg skal unne meg bare en liiiiten sjokoladebit i kveld jeg har jo vært så flink så lenge nå...." Men så leste jeg kommentaren din og tenkte: "nei vet du hva!! det er jo dette jeg må lære å unngå" Og nå planlegger jeg heller en god kvelds med magerkesam og bær! :) Jeg sto jo tross alt imot is+peanøtter+nonstop på fredagskaffien i dag, da må jeg jo klare å holde meg nå! SÅ TAKK!!

 

Nå skal jeg kose meg med minien, og være sunn og glad! :)

 

Fiiin fredag jenter!! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hei!! :)

 

Her har det vært god gang siden sist!!! :D

Jeg ser poengene deres, og liker den humoristiske vinklingen - herlig :)

 

Jeg tenker at det betyr minimalt hva andre synes, det er våre liv så vi bestemmer! Men av og til synes jeg at det er det fint med litt feedback på om en er "på sporet", eller om en har "kjørt seg litt fast". Men det foretrekker jeg å få fra nære venner/familie! De som virkelig bryr seg ;)Kan jo tenkes at noen blir litt sjalu? Hvem vet :) Jeg liker å ha et sunt hverdagskosthold med grunnregler til GR, og noen ganger velger jeg å skeie litt ut. Helst med måte, men av og til går det litt over stokk og stein :P Men ser at jeg klarer å holde meg noenlunde stabil på trivselsvekta, og det er jeg så glad for! :)

 

Turen til Bergen gikk veldig fint! Løpet er nå på lørdag! Skal få til 2 økter til før det :) Det blir spennende!

 

Ha en kjempefin uke, alle sammen! Jeg heier på dere :)

 

*anomym*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Så kjekt å høre fra deg anonym, og bra du har hatt det fint i Bergen!

 

Her har det vært litt stille de siste dagene, men bare fordi jeg og Solskinnsbolla jobber hardt med å være sunne, ikke sant Solskinnsbolla?? :P

 

Åååå, jeg er så spent på løpet ditt til helga, du må love å rapportere så fort du har tid! :)

 

Helga mi gikk greit matmessig, tror jeg har holdt meg ganske så stabilt under 1400 kcal, og lørdag var jeg på tre treningstimer etter hverandre på åpent hus :D Igår ble jeg så forkjøla og slapp, så jeg har ikke fått trena siden lørdag. Tør ikke prøve før jeg er hvertfall litt bedre... :blink:

 

Nå er jeg på jobbreise igjen, så neste rapportering på vekt blir ikke før torsdag.... :)

 

Kjempe fin uke til deg og! Heier masse tilbake! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Takk Linnis! Kjedelig med forkjølelse, håper det går fort over! Skal rapportere om hvordan løpet har gått i løpet av helgen! :blink:

 

Gleder meg til å høre fra dere igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei på dere :-)

 

Spennende på lørdag, jeg får ta meg en liten joggetur og tenke på deg samtidig, anonym ;)

 

Jeg sliter litt med å komme igang i den samme gode tralten som jeg var i, de siste ukene har vært litt halvveis, og litt for mange avbrekk. Jeg lurer på om det kan være en ide å prøve med noen nye frokoster, lunsjer e.l. Jeg har liksom den samme planen omtrent hver eneste dag i mange måneder, bare middagen som varierer. Og nå som sommeren nærmer seg vil jeg prøve å finne litt enklere middager, kanskje smørbrød bare, eller salater. Men jeg må innrømme at jeg er veldig glad i "ordentlig" middag, og helst varm. Har saumfart alle GR bøkene jeg har, men skulle gjerne hatt litt andre ideer. Vet dere om noen bøker, nettsider?

 

Men nå, standardlunsjen min, to hjemmelagde knekkebrød med et 40g makrellbeger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!!

 

Da var jeg tilbake!

Formen er stigende, men fortsatt tett, og har ikke trent siden lørdag.... Men men, sånn er det, jeg håper jeg fåt gått en tur i kveld hvertfall.

 

Nå er det ikke lenge til løpet anonym!! Regner med du er ganske klar ;)

Solskinnsbolla, jeg er så dårlig på det med middager selv.... Syns det er vanskelig å finne gode sunne oppskrifter, så ender ofte på det kjente... Men pøv matprat, og søk under "sunn"?? Tror det er et søkealternativ.

 

Jobbturen gikk fint, men det ble mye salat på meg.... Tør liksom ikke kjøpe noe annet, for da vet jeg ikke hva jeg får i meg i sauser ol....

 

Og i dag viste vekta 64,9!! Hurra!! Hoppa like godt over hele 65 tallet, men det gjør jo ikke noe! Nå kommer nok mensen denne uka, så da er det vel litt opp igjen, men med to uker igjen av kurset bør jeg komme ned mot 63 om jeg holder det tempoet jeg ha nå.... HÅPE HÅPE!!

 

Ha en flott torsdag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jippiii, så gøy Linnis!! Dette fortjener du virkelig! Om du skulle vippe innom 65 tallet når tanta kommer så vet du jo at du er på rett vei! Håper formen din snart er bedre, kjedelig å være sjuk, passer sjelden det :huh:

 

Ha en super torsdag du også, supergirl :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Takk! Formen er ok... Trente styrke i dag, og lurer på om det var for tidlig... Vondt i hodet og ikke helt i form nå i kveld.... :huh: Får se i morgen, om jeg orker en joggetur.

 

MEN jeg har vært på shopping i dag, og det er virkelig gøy å handle når en føler en ser fin og slank ut i de nye klærne! :D Så det ble noen nye plag.... B)

 

Finfin fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hallo! :)

 

Gratulerer med flotte resultater Linnis! :D Så gøy å gå på shopping og være fornøyd med seg selv! *godfølelse* Håper du finner inspirasjon på matprat.no solskinnsbolla, jeg er ikke så fancy i matveien jeg. Middager som wok, spaghetti, ovnsbakt laks, kylling-wraps og taco går igjen ;) Forresten synes jeg at trines matblogg er superbra! Har ikke prøvd så mange av disse rettene, men vet at både kollegaer og venner er storbegeistret. Dagens rett så ikke så verst ut :

 

http://trinesmatblogg.no/2012/07/31/wraps-med-kyllingspyd-nektariner-avokado-og-yoghurt/

 

Nå er det bare litt over 3 timer igjen til løpet (15:00) !

Er helt klart nå, sitter her i treningstøyet allerede :rolleyes:

Strålende vær til og med! Jeg (gru)gleder meg!! :D Takk for at dere har heiet meg fram til dette løpet, det setter jeg stor pris på :)

 

Ha en kjempefin lørdag!

 

Vi snakkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Tjo hei!!

 

Da var det gjort!!!

Jeg kom inn i mål på 40:37.

Ingen pers i år, da jeg sprang på 40:25 i fjor og 40:26 i forifjor, men jeg er likevel FORNØYD! Slo faren min ;):D Noe han IKKE var særlig fornøyd med :P Jeg synes han gjorde det bra tross alder og gikt!

 

Så har jeg en grunn til å trene videre da.. Jeg vil jo helst klare å komme under 40....!!!!!!!!!!!!!!! So close..

 

JEppjepp, da er dere informert :)

Ha en fortsatt FIN helg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Oi,oi,oi! Det er jo kjempe bra anonym!! Gratulerer!! Hvor langt er løpet? Var det 1,2 mil?? Det er i så fall MYE kjappere enn det jeg springer! :unsure:

 

Nå kan du nyte lørdagskvelden og morgendagen med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Takk :)

 

Løpet er på 8,2 km, så jeg brukte ca 5 minutt per km. Skulle kanskje hatt en klokke som jeg kunne fulgt med på, men usikker på om dette bare hadde vært forstyrrene eller om det hadde vært en motivasjon? Har dere erfaringer med det?

 

Kjæresten lagte frokost i dag - egg og bacon og nystekte rundstykker...!

*d*i*g*g* (med måte såklart) ;)

 

God søndag til dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

NAM! Det hørtes deilig ut! Det fortjener du! :)

 

5 min. pr km er slett ikke værst! Jeg har brukt ca 50 min på en runde jeg har som er litt over 8 km (vet ikke akkurat hvor lang....). Men en gir ofte mer i løp enn på "vanlig" trening. :) Jeg syns du hadde en kjempe bra tid hvertfall, det skal du være fornøyd med!! :D

 

 

Jeg jobba ute i hagen i timevis i går. Raka og luka og styrte på. Deilig! Men så våkna jeg med kjempe vondt i en skulder i dag, og tror rakinga har ført til en betennelse.... :( Skikkelig vondt! Og jeg som hadde tenkt meg på en joggetur, siden jeg endelig var frisk etter sist uke! :angry: Har ikke sjans til å jogge, orker nesten ikke bevege armen. Så nå er en brexidol inntatt, og så satser jeg på en GOD økt i morgen! :)

 

Ha en fin søndag mine venner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Mye bedre i dag, heldigvis!! Brexidol gjør susen! I dag ble den en knall spinningøkt, etterfulgt av styrke. Tilsammen 4,1 TP! Hurra!! Og maten går igjen som en drøm etter å ha passert de to værste dagene (starten på mensen....)- jeg er alltid så sugen på noe søtt de dagene! Tror ikke det blir det store utslaget på vekten denne uken da, men håper i det lengste, og satser på noe nedgang! :)

 

Ønsker dere gode, sunne dager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

64 kg i dag, og ned 900g siden forrige uke! Og det på tross av både mensen og forkjølelse (=lite trening). Så jeg er fornøyd! Og nå er det en uke igjen av ekspress kurset, og jeg har en kilo igjen! Det kan gå.... :) Håper på det! :)

 

Hvordan går det med dere andre?? :) Fin onsdag til dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Du er virkelig i rute, Linnis! Dette klarer du !! ;)

 

Det går fint her, men er et intenst fokus på oppgaveskriving for tiden! Bare 2 små uker igjen nå!! Passer på å få i meg mest mulig sunn/variert mat slik at jeg holder koken. Og så fortsetter jeg med løpingen :) Vurderer å bli med i et løp som heter jentebølgen (6.juni).. Bare for gøy :)

 

Ha en fortsatt fin uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei jenter! Blir så imponert av dere! Gratulerer med vel gjennomført løp, anonym!! For meg så er den tiden der kjempeimponerende! Jeg hadde ikke klart det der nå, men håper at joggeskoa skal få luftet seg mer fremover nå.

Og du Linnis, er jo bare rå for tiden!

Jeg er ustabil for tiden, treningen på studio har uteblitt, men jeg har da fått til litt utetrening. Når solen skinner og våren ENDELIG ser ut til å komme, så får jeg mer lyst til det. Men jeg må virkelig skjerpe meg, det har blitt altfor mye vin og godteri, utenom helgene også.

 

Jeg kikket litt i gamle GR bøker i dag tidlig, og så hvor flink og flittig jeg har vært gjennom tidene. Jammen har jeg gått ned mange kilo de siste årene. 5 kurs har jeg faktisk gått på! Aldri har jeg vært så nærme målet som jeg er nå. Så nå kan jeg ikke la denne sjangsen gå fra meg. Nå må jeg huke meg inn før jeg går opp igjen... :unsure:

 

Fikk så lyst på den maxikjolen som Trinny og Susanna har "designet" på floyd.no :) Da må jeg fortjene den først... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Takk solskinnsbolla! :) Ja jeg så på kurven min her inne nå, og jammen er det 8,7 kg ned siden august i fjor, og 12 kg siden 2011.... :) Men jeg vet hva du mener, nå her jeg igjen en kilo til der jeg har lyst å være, men jeg merker at jeg lett kan "slappe av" nå, og det er ikke bra! Da er det fort gjort å sprette opp igjen noen kilo.... :unsure:

 

Håper du klarer å få igjen fokuset sånn at du kommer helt i mål! :)

 

Jeg har opprettet en tråd på hold vekten forumet nå, men tror responsen har vært heller laber.... :o Jaja, jeg har jo dere her, og det er supert! :)

 

Flott helg til dere spreke jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...