Gå til innhold

Kjærlighetskiloene..


Gjest anonym87
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Linnis78

Åååå, kos deg masse i Nice, med flott og slank bikinikropp!! Stolt av deg!

 

Jeg er tilbake etter en uke på hytta, med kos og familietid. Fikk et par gode joggeturer, og i dag viste vekta 65,1 kg, og det er jeg ganske fornøyd med! Nå er det to uker med jobbing for min del, før jeg begynner på 3 uker ferie!! :) Disse ukene skal det trenes mye og spises sunt, for å få et godt vektresultat før ferien ;)

 

Sommeklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Veiedag og vekta viser 64,7... Helt ok når jeg vet hva jeg har puttet i meg siste ukene. Ikke at det er så store mengder av det, men det er ikke akkurat grete roede mat.... :blink: (Les: Kake, brownies, is, godteri, vin, cider mm.....) Jaja, jeg er flink på treningsfronten, så kanskje det veier opp :rolleyes:

 

Hvordan går det med dere? Ferietider? Stille her inne nå, men det blir vel berde uti august, håper hvertfall dere kommer tilbake da! :)

 

Fin onsdag!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hei! :) :)

 

Takk for det, Linnis! Og så bra innsats du gjør før ferien din!! Bra jobba :D

 

Vi hadde det topp i Nice! Er en flott ferieby :) Jeg spiste mye lyst brød, baguett, og pasta - ikke helt i henhold til grete meny nei. Men heldigvis var det mange gode salater på menyen og. Trodde jeg skulle gå opp, men dette var ikke tilfellet! Yes B) Håper å holde meg stabilt på rundt 63 framover - det trives jeg med :)

 

Nå er det sommerjobbing i 5 uker, så jeg er tilgjengelig og svarer gjerne på innlegg :)

 

Ha det fint og nyt sommeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!!

 

Litt sen rapportering på meg, hadde en travel dag i går.....Velkommen tilbake fra Nice, anonym! Og grautlerer med et flott resultat, ikke lett å holde stabil vekt på ferie!! :)Selv er jeg inne i en "bare-jeg-holder-vekta-nå-i- sommer" periode Så SKAL de siste kiloene bort før syden i september!

 

Her ble det 65,0, og opp 300g..... Skulle gjerne hatt det på 64 tallet, men det får gå. Mye trim og mye utskeielser gjør vel resultatet.... :blink: Hadde fem økter med trening forrige uke! Og to til nå denne uka er helt ok!

 

Siste arbeidsdag for meg i dag! Så blir det tre uker etterlengtet ferie! Skal prøve å henge litt her inne likevel, men lover ikke noe den uka jeg er i Berlin, og heller ikke lange svar..... :)

 

Sommerklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Solskinnsbolla

Nå ble jeg glad! Dere er her :):)

Nå er det sommer, ferie, litt jobb innimellom, og jeg har ikke tenkt så mye på Grete R.... Men jeg har tenkt på dere, og takk og lov så er dere her fortsatt! Håper dere har en knall sommer!

 

Jeg har gått opp massse i sommer, men jeg tar det egentlig litt med ro, nyter sommeren og koser meg i bikini :-) Kroppslig sett så føler jeg ikke noe stress over noen kilo for mye. Jeg kjenner det mer på at kostholdet ikke er godt for kroppen inni, blodsukkeret går som en jojo, småforkjøla og litt dvask. Jeg kjenner at jeg er rimelig klar for å kutte ut potetgullet, kjeksen og tung mat, og innføre mer grønnsaker og sunn mat igjen.

 

Og, hvis jeg skal ha noen sjangs på KK mila 7.september så er det bare å få igang beina igjen!!

 

Jeg vet det er ambisiøst, kanskje, men jeg lurer på om jeg skal være tøff i trynet og sette meg et nytt mål i høst - 55 kg???!??!? Jeg har jo etterhvert skjønt at jeg er flinkest til å jobbe mot store mål, jeg som har så lett for å hoppe av rett før målgang. Sist var målet mitt 58 kg men dit kom jeg aldri. Om jeg nå flytter målet til 55 så kommer jeg kanskje til 56-57??? :P

 

Begynner litt rolig i løpet av denne uka, med å fylle kjøleskap og tørrskap med bramat, og kommer igang med trening igjen. Det blir noen feriedager resten av denne uka, men fra mandag 29.juli er det tilbake i jobb og hverdagsliv med SFO på frøka før skolestart i 2.klasse :)

 

Ferien min har bestått av en Danmarkstur, med masse karuseller og dyrepark og bading. Så ble det en uke til vestlandet med regn nonstop i en uke, men innhenter sommeren igjen nå, hjemme, med plaskebasseng og deilig sol. Vi har ikke veranda i år, den rev vi bort, og er igang med å bygge ny. Men det tar tid. I år som det er så fint, merker jeg godt at jeg gjerne skulle hatt verandaen, med tilgang rett ut. Istedet må vi gå inn og ut av huset på fremsiden og gå hele veien rundt. SÅ lat er jeg at jeg har pakket kjølebag og tatt med i hagen, så jeg slipper å gå så mange runder, hehehe...

 

Ønsker dere en fortsatt GOD SOMMER, jenter!!

Fra neste uke kommer jeg nok til å være innom ofte igjen, og utover høsten. Det er godt å kjenne at jeg gleder meg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest anonym87

Halloo! :)

 

Så kjekt å høre fra deg solskinnsbolla!! Og at du har hatt en flott sommerferie! ^_^

 

Litt utskeielser hører sommerferien til spør du meg, men så er det jo ekstra godt å komme inn i hverdagsrutiner igjen :D Jeg er sikker på at når du setter deg et mål og bestemmer deg, så vil du nå det. Men jeg tror jeg ville vært realistisk her slik at du er litt "grei" med deg selv? Du kjenner deg selv best :) Heier på deg uansett!!

 

Her går det i sommerjobbing, og det er veldig spennende for det kan se ut til at jeg får forlenget kontrakten! Satser på fast stilling etter hvert...! *Krysser fingrene* :huh:

 

Vekta holder seg noenlunde stabil rundt 63, så jammen er jeg på trivselsvekta. Vekta viste 63,7 i dag. Det er jeg fornøyd med :) Kosthold funger ok, men merker at det kan være tungt å komme seg ut å trene etter jobb. Så meldte meg på et 10 km løp som går på likt med maraton/halvmaraton i Stavanger den 31. aug. Vet ikke helt hva som går av meg, men jeg tror det er en liten konkurrent inni meg. Synes det er både gøy og motiverende å ha et mål å jobbe fram mot :)

 

Ha en fortsatt fin uke B) Vi snakkes!

 

mynonA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei og hå!

Skulle ønske jeg hadde vært like flink til å holde vekta som deg, men jeg skal komme meg ned igjen!

Jeg vet ikke om jeg tør å melde meg på KK mila engang, vi får se når det nærmer seg. Er ikke før 7.sept men jeg er helt ute av treningsform. Rart hvordan jeg har jobbet for å komme i bikiniform, men når sommeren først kommer så viskes alle "bildene" ut og jeg slipper alle heminger. Magen, puppa og lårene har est ut som ballonger..

 

Kanskje ambisiøst med 55 kg ja, men nå er jeg bare i underkant av 160 høy, så det er overhodet ingen sylfideambisjoner jeg har. Men av en eller annen grunn har jeg lettere for å gå ned de 5 første enn de 2 siste kiloene. Så et saftig mål gjør at jeg kanskje kommer meg forbi den kneika jeg har ligget på så lenge.

 

Vekta trår jeg ikke på før neste uke. Men jeg er igang med matplan, og denne helgen blir det ikke noe alkohol eller godteri, det har vært helg hver dag altfor lenge nå...

 

Håper du får den jobben, krysser fingra for deg!

Og lykke til med løp og trening, nå får du dra igang meg også ;)

 

God helg, håper du har like fint vær som meg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!!

 

Da er jeg tilbake!! Knallhardt å begynne igjen, med jobb og sunn mat og trening og alt.... Men nå er jeg igang! :) Og så kjekt at dere holder koken!! Flinke jenter! :)

 

Masse lykke til med veiing i morgen!! Kommer innom med rapportering ila av dagen :) (Tror ikke det er så mye å rope hurra for men.....)

 

Natta!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei jenter!!

 

Helgen fikk fint, anonym, jeg holdt meg unna alle fristelser, men det var egentlig ingen vanskelig kamp. Jeg er rimelig klar for å rydde opp i sommerkiloene nå. Fikk bakoversveis da jeg gikk på vekta i dag, 63,2. Det er over 4 kilo opp på det meste.... Vet hva jeg har å gjøre fremover!

 

Nå har jeg en ekstra motivasjonsfaktor, jeg trenger sunn energi fremover, jeg blir deltidsstudent :D Gleder meg veldig, endelig har jeg funnet ut hva jeg vil bli når jeg blir stor :P Om to år kan jeg forhåpentligvis kalle meg fotterapeut :)

 

Jeg er litt i ekstase om dagen, og med familie, 60% jobb og hus er jeg spent på hvor mye jeg tid jeg får til trening eller annen form for hobby/rekreasjon. Men jeg er iallefall bestemt på at den beste hjerneføden er sunn mat og frisk luft, så det skal jeg sørge for.

 

Håper det går bra med veiingen i dag, hvordan har du klart deg i sommer Linnis? Og hvordan er det med løpeformen anonym?

 

Ha en fin onsdag! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

God morgen!!

 

Ååå, så spennende Solskinnsbolla!! Du har nok å henge fingrene i utover høsten da skjønner jeg. :) Jeg skal også ta et lite studie, men det er i jobben, og på nett, så det vil ikke virke så mye inn i hverdagen ellers.... :)

 

Ferien har gått greit med tanke på vekt. Opp 0,9 på tre uker, og landa på 65,7. Jeg vil jo helst ligge på 62-63, og ikke over 65, så jeg må bare brette opp armene som deg, og sette igang! Sydenferien lurer i det fjerne (uke 38), og målet er å være maks 63 kilo ved avreise! :) Kjenner at motivasjonen er på plass i dag, og jeg er godt i gang med treningen, men hvordan det ser ut neste uke, når jeg og mannen skal til Oslo på konsert er en helt annen ting..... :unsure: Håper jeg klarer å holde fokus helt i mål denne gangen!

 

Spent på å høre fra anonym også! :)

 

Ha en finfin onsdag, det ser lovende ut med sol her hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Heihei! :)

 

Vi holder koken ja! Hørtes skikkelig herlig ut med sydentur i vente, linnis! :D

Så bra at du hadde en flott helg, solskinnsbolla. Og jammen er det snart helg igjen..! Det kan vi like ^_^

 

Gikk på vekta i dag, og i dag viste den 62,7. Wow, det er lenge siden jeg har sett 62-tallet. Det varer nok ikke lenge, er alt for glad i mat ;) Prøver å holde meg stabil på ca 63 nå. Løpeformen er grei, men hadde sting (hold) omtrent hele runden i dag <_< Det ble en rolig tur. Men satser på under en time på løpet..

 

Ha en sunn og god helg! :) Snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Åh, hørtes utrolig deilig ut med sydenferie, reiser du denne helgen? Du får slikke litt sol og lade opp til høsten :)

 

Ja nå er det jammen helg igjen gitt.. Skal nok gå greit det, er motivert nå. Gjelder å ha de riktige alternativene innen rekkevidde!

Jeg har kommet igang med riktig kosthold igjen, nå må jeg få gjeninnført litt trening også.. Det spøker for kk mila 7.sept, men vi får se...

 

God og sunn helg til dere også B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Heisann damer!!

 

Nei solskinnsbolla, ikke før uke 38 :) Så jeg har et par uker til å komme til matchvekt ;)

 

Hvordan har uka vært da? Og hvordan gikk det i dag? 65,1 på meg, og net 600g... Helt greit, men jeg hadde håpet på mer, ettersom jeg har registrert alt jeg har spist hele uka, og trent masse.... :unsure: Men jeg holder ut, og håpar på bedre resultat neste uke :) Du må være med på kk-mila solskinnsbolla, det skal jeg! :) Prøver å springe mye ute nå, og bruker endomondo for å måle farten. Litt gøy og, men gleder meg litt til jeg er ferdig 7. september ;)

 

Ha en flott onsdag venner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minni mus

Har akkurat lest en artikkel om "kjærlighetskiloene" (http://www.vektklubb.no/artikkel/kiloene-kommer-fortere-hos-nyforelskede-kvinner-20284280). Kjente meg veldig igjen her!!! Mye kosespising og sofatid har det blitt, og på 5 måneder har jeg lagt på meg 5 kilo. Nå vil jeg tilbake til trivselsvekt innen desember. Dette skal jeg klare, har klart det før. Bli med da vel! :)/>

 

Kjente meg igjen her ja. Etter at jeg fikk kjæreste har jeg lagt på meg 5 kg. Mye kosespising og sofasitting. Men nå er målet å gå ned 6 kg. fra 73 til 67 kg. Høyde 167. Jeg har en stillesittende kontorjobb, så må bevege meg på fritida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei Minni Mus, velkommen skal du være!

Ja de kosekiloene, på meg går de litt av og litt på, men nå har det blitt litt mye kos i sommer, av feil sort ;-) Sånn er det, ingen krise, men av skal de!

 

Jeg blingsa på kalenderen Linnis, uke 38 er selvfølgelig ikke riktig ennå B) Også etter KK mila, deilig premie det B)

Uff, jeg vet ikke hva det blir med meg i år, jeg har egentlig veldig lyst, men jeg har ikke fått jogga i det siste. Neste uke begynner jeg på skole, og det blir skole og jobb tett fremover - første semesteret skal jeg gå to kurs samtidig, det ene er ferdig i slutten av november, mens det andre går til sommeren. KK mila er den første helga etter at jeg har startet opp med begge kursene, så jeg vet ikke om jeg orker rett og slett. Men uff, som sagt så har jeg veldig lyst også.. Jeg tror jeg får ta beslutningen helt på sparket. Jeg meldte meg på spontant i fjor også, og deltok nærmest utrent. Men da hadde det jo vært morsomt å slå personlig rekord når jeg først skal delta igjen. Jeg vet jeg blir kjempeskuffa hvis jeg ikke slår min egen fjorårsrekord. Så, jeg er kanskje litt feig også... :huh:

 

Vekta venter jeg litt med, tante rød og oppblåst, men jeg er flink og spiser vettugt, og har zumbatisert meg to dager på rad! å HOI, jeg kjente virkelig at zumba er hard trening, når det er så lenge siden jeg har trent! Det blir skole på kveldstid og dagtid litt blanda dager fremover, så jeg vet ikke hvordan det treffer med zumbatimene, men jeg får ta en uke av gangen. Det blir enkelt og greit skolen som blir prioritert, ikke trening. Men jeg skal passe på å spise sunt og riktig, det er bra for både huet og kroppen! Ikke noe sjokolade og cola på pulten min! Her blir det røde skinnende epler til meg og læreren :P

 

God og sunn helg (snart) til dere alle!

Klem fra solskinnsHegebolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hei hei alle sammen!

 

Så flinke dere er!! Spennende med kk-mila linnis! Kult om du hiver deg med solskinnsbolla :D

 

minni mus:

Så kjekt du vil bli med på kjærlighetskiloene-tråden :) Her heier vi mye på hverandre i å nå målene våre, og hjelper hverandre til å holde motivasjonen oppe. Jeg synes vi er en fin gjeng, og bare kjekt om vi blir flere ;)

 

Jeg har også en stillesittende kontorjobb for tiden. Merker det kan være skikkelig tiltak å komme seg ut å trene etter en lang dag. Men de gangene jeg klarer det, er det bare skikkelig deilig og jeg føler meg mer opplagt og glad etterpå :) Håper du finner en treningsform som du synes er gøy! ;)

 

I dag er jeg hjemme fra jobb, er skikkelig pjusk. Håper basilluskene forsvinner like fort som de kom! Trening får vente litt.. <_< Ellers ingen stor endring i vekt :) Prøver å velge sunn og god mat, men sist helg ble det mye drittmat for å si det rett ut. Kompanserte med trening, men føler meg mye mer vel om jeg spiser skikkelig mat såklart :)

 

Ha en flott dag! Snakkes plutselig ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei alle sammen! Og velkommen hit minni mus!

 

Kjekt å se at det begynner å bli litt aktivitet her igjen.

Ja det er gøy å ha noe å trene til, selv om det er litt stress og. Jeg sprang jo i fjor og, som deg solskinnsbolla, så nå er jo målet å avansere litt. Konkurrerer jo bare med meg selv, og det kan jo være utfordrende nok det :P

 

Uff, stakkars deg som er syk anonym! Masse god bedring til deg! Og ikke tenk på trening nå før du er helt frisk.

 

Kjenner meg igjen i det med stillestående jobb, jeg sitter mye på kontoret. Og med barn, hus og diverse aktiviteter er det ikke alltid lett å velge å trene. Kjøpte meg derfor en brukt stepmaskin på tirsdag, så nå har jeg INGEN unnskyldninger! :lol: Så fire økter pre uke SKAL jeg klare å gjenomføre.... Minst!

 

Matmessig går det litt i rykk og napp. Var på konsert i Oslo i går, og da var vi ute og spiste middag.... Det ble en thai rett med reker og kokosmelk, aner ikke om den var usunn eller ikke, men god var den! Men i dag er det tilbake i gode vaner.... Enn så lenge.... :huh: Prøver å holde målet i fokus, og tenker at det fortsatt kan gå!

 

Spennende med studier solskinnsbolla, hva studerer du? Ikke lett å kombinere med familie, trening og alt, men jeg heier på deg og tror du kommer til å klare det fint!! :)

 

God helg venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hallo!

 

Hvordan går det med dere anre her inne?? :)

 

Jeg har hatt en helg med alfor mye mat, og kos..... Bra med trening , men ikke nok til å veie opp for maten. Så jeg var sikker på at det ville gå feil vei på vekta. MEN heldigvis!! 64,9 og 200g ned! Det er ikke mye, men jeg var så redd for at det var opp, så det var godt uansett!

 

Synes det er så utfordrende for tiden, med mye sosialt og ting som skal skje..... Nå til helga for eksempel skal vi til Ålesund, eldstejenta skal på Hessa cup. Da blir det mat ute, hotellovernatting, og liten tid til trening.... HÅPER bare jeg klarer å være sterk og ta sunne valg..... Og i morgen er det blåtur med jobben.... Utfordringene står i kø.....

 

SÅ da er det bare å brette opp armene og ta tak :P

 

Ønsker dere en flott onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hei! :)

 

Så flink du er linnis! Det kan fort gå bra både på blåtur og cup, masse lykke til! Hørtes kjekt ut :)

 

Jeg har jo hatt en treningsfri periode (syk), og nå har jeg i tillegg besøk av tanta, så jeg vekta viste 64,0 i dag.. Men nå er jeg i gang med treningen igjen, så tror det retter seg nokså fort. I går jogget/gikk jeg 13 km i skogsløype, jippi! Men vet ikke helt om jeg kommer til å gjøre det så bra på det løpet som er om halvannen uke :o Skal gjøre mitt beste!

 

Håper dere har en flott uke ;)

Gleder meg til å høre fra dere!

 

-Anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Kom forresten over denne oppskriften:

Noen som har prøvd denne retten? Så spennende ut.

 

Kyllinggryte med banan og karri

 

600 g kyllingfilet

1 stk lite eple

1 stk løk

1 ss margarin

3 ts karri

2 ss hvetemel

2 ts soyasaus

1/2 ts salt

4 dl hønsebuljong, ferdigblandet

1 1/2 stk banan

 

 

Del kyllingfiletene i biter og stek dem raskt i en stekepanne med margarin. Skrell eple og løk og riv dem på et råkostjern.

La eple og løk surre i pannen til løken er blank.

 

Dryss hvetemel og karri over pannen og bland godt. Spe med hønsekraft og la alt småkoke på svak varme noen minutter.

 

Smak til med salt og soyasaus. Skjær bananene i tykke skiver og bland dem forsiktig inn i retten like før servering.

 

Server gjerne kyllinggryten med kokt naturris, gjerne med litt safran eller gurkemeie i kokevannet.

 

http://www.greteroede.no/1681518.o2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Oi, den oppskriften skal jeg jammen prøve, den så god ut!! :rolleyes:

 

Helgen min har vært full av alt annet enn gode valg.... gulerotkake på størrelse med en middag, big horn steakhouse lørdag kveld, med dessert selvsagt.... mc donalds i går, med mc flurry til dessert.... I som om ikke det var nok.... INGEN trening.... Skuller tro jeg hadde lært, men neida.... :angry:

 

Så nå plukker jeg meg selv opp igjen fra grøfta (prøver hvertfall.....), og håper på både sunn mat og mye trening denne uken!

 

Håper dere har hatt en flott helg, med sunnere valg!

Jeg rapporterer på vekt først på fredag på grunn av jobbreise fra i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hallo kjære dere :)

 

Fort gjort å skeie litt ut i helgene! Jeg hadde også en kalori-boost av ei helg!! Hoho.. Var på hyttetur og det ble bare så vilt mye god mat - hele tiden :blink: Er noe med å begrense seg litt :P Gikk en lang fjelltur heldigvis, så er fremdeles på 64 denne uka (fjoh).

 

Det er løp på lørdag, men føler meg langt fra klar! Har fått kjempestore gnagsår på begge hælene da jeg gikk på tur med nye sko i går :( Er bare å plastre i vei!!

 

Håper dere har en supergod uke! :D

 

-Anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Ååå, nå er det ikke lenge til du skal løpe anonym!! :) Og neste helg er det min tur! ;)

 

Her har det gått helt ok denne uka. Bodd på hotell, men spist moderat, og fått trent hver dag. Gått ned 200g, og ligger nå på 64,7. Helt ok, med tanke på at jeg fikk mensen i går, og hadde en "spisehelg" forrige helg! Nå krysser jeg fingre for hyttehelg, med sunn og god mat, og gode turer.

 

Hvordan går det med solskinnsbolla da?? Er du her av og til? Og minimus, var du bare på besøk? ;)

 

Heier på deg i helga anonym, og gleder meg til å høre hvordan det har gått!!

 

GOD HELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...