Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Den oppgangen jeg hadde hjalp definitivt ikke på min motivasjon. Jeg har sprekt så det holder både mandag og tirsdag! Jeg har spist 4! Kvikklunsjer :( Fy så forbanna jeg blir på meg selv :angry:

 

Fått vært på do nå da, men snikveide meg i dag og sannelig var vekta på akkurat det samme som mandag :P

Så denne dama har en seriøs vei å gå!

 

Som flere av dere her inne har jeg heller ikke registrert hva jeg har puttet i munnen i det siste. Så fra i dag av skal jeg tilbake med registreringen. Jeg er mye flinkere til å holde meg unna snop når jeg gjør det nettopp fordi det ikke blir så synlig hva jeg har puttet inn i dette mathullet!

 

Jeg driver forresten på 3 uke med forkjølelse, noe som ikke akkurat hjelper på i forhold til treningen. Er så stett og blir dødssliten av det, men nå må jeg bare komme igang igjen.

 

Stå på folkens så kommer vi i hvan etterhvert - sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Herlig Coll, sånn skal det låte. Hevn deg på kiloene som en ekte hevnerinne. ;) 4 kvikklunsjer er ikke allverden. Det justerer du fint inn ila uken. Du er fremdeles på 0,5 i snitt per uke når man runder av, så nå har du vist de ynkelige kvikklunsjene at du mener alvor med den treningsøkten. Fliiiiiiink jente!

 

Angriiiiiiip! :D

 

 

 

Nå har jeg tatt meg selv i nakkeskinnet! Så da har jeg vært på tredemølla og forbrent 500 kcal. Nå er jeg skikkelig klar for drøye 8 timer på jobb :blink:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei peeps!

Da er det snart helg dere! For meg blir det en helg full av utfordringer med bursdagsfeiringer (gå ut og spise) HVER DAG (fredag, lørdag og søndag). Har heldigvis ikke følt noe søtsug siden januar, så dessert er jeg ikke redd for. Gjelder bare å anslå hva som er passelig mengde å spise mhp å bli mett vs antall kcal i restaurantmat!

 

123To: Takk for tips! Jeg vet jo at høy kondisjonstrening fører til at man blir sulten, og at jeg nå antagelig blir så sulten at jeg spiser opp det jeg trener inn? Men føles feil å ikke trene heller, er jo digg. Uansett, tar treningsfri i helgen. Kan jeg spørre hvor mye du betaler for PT? Jeg vurderer det, men må liksom spare meg opp en pott, tror jeg. :) Høres ut som money well spent, altså!

 

Hadde i dag dag nr 13 med trening i strekk. På onsdag var jeg på spinning maraton (!) og yoga (3 h spinning etterfulgt av 1 h yoga), så merker jeg er ganske stiv i låra ennå. Blir bra med litt pause, selv om det ikke klaffer helt med at jeg skal spise ute så mye da.

 

Collargol: DU ER DØDSFLINK! Mønstereksemplet på hvordan man skal oppføre seg! I blant går man på en smell, men da er det jaggu meg viktig å hente seg inn igjen også :) Dette går bra!

 

Ha en fin helg dere! Jeg håper på det beste til veiedag, men kjenner at jeg innerst inne frykter det verste.. (og sånt blir egentlig ikke motivasjonen høy av..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, nå drar jeg på påskeferie :) Har ikke tilgang på vekt de kommende to mandagene. Titter nok innom sidene her for å se hvordan det går med dere likevel. I dag viste vekten 72,2 kg og selvsagt fornøyd med det. Er veldig spent på om jeg klarer å holde vekta i påsken, blir helt sikkert masse god mat, drikke og godterier. Får bare passe på at ikke alt havner i meg.

 

Ønsker dere en flott påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

WOW, det er jo steinbra namnam. En sånn nedgang er fin å ha md seg inn i påsken - og ikke minst etter en pitteliten oppgang sist. Du rocker :) Var ikke dette på færre dager enn normalt også? Kanskje målingen sist var litt "falsk" eller så har du virkelig hamstret med motsatt fortegn, før påsken..hehe..

 

Mine resultater denne uken er:

 

Ned 0,6 kg og minus nye 5 cm.

 

Fornøyd med dette da jeg vet at jeg har vært litt mindre nøyaktig denne uken pluss småsprukket litt (fikk et påske egg på jobben) :P Cm er jeg superfornøyd med. En cm på bryst, en på midje, en på liv, en på rumpe og en på lår. Herlig :D

 

Da er det bare å krysse fingrene for at ikke alt går til hæ**** nå i påsken. Kjøleskapet er smekk fullt og vi fikk levert inn masse sjokolade og goderi, chips og brus i går. Skrekk og gru...

 

MÅ klare å holde fokus kommende uke. Målet blir å holde meg på 81 tallet, helst litt ned. Har ellers funnet ut at om jeg holder et snitt på -0,6 kg per uke nå, så vil jeg nå vektmålet mitt med under 75 kg før 22. juni. Det SKAL gå.

 

God påske alle søte påskekyllingene mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg begynt med påskefeiring alt for tidlig :P

Så vekta og magemål er gått ytterligere opp :angry:

 

I dag skal jeg en tur til Oslo. Gubben skal kjøre meg til toget, slik at jeg må gå hjem igjen. Det er ca 6 km, med stort sett oppoverbakker. Jobbe i morgen og onsdag før jeg får påskefri. Vi skal på hyttetur i noen dager, der er det snø og denne damen må ta seg en tur eller to på egenhånd, slik at jeg forbrenner bort noe av det jeg alt har spist og sikkert kommer til å spise...

 

Denne uken SKAL jeg gå ned i kg!!!!!!! Har ikke noe valg, er IKKE fornøyd med meg selv <_<

 

Denne påskekyllingene skal ikke vokse i påsken ;)

God påske til alle kyllinger og hanen vår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei alle sammen!

 

Dette her begynner å bli pinlig - veidag og -200 g. Dvs at på tre uker har jeg gått ned 100 g. :angry: Jeg er IKKE fornøyd, men skjønner at jeg spiser for mye mat. Jeg må fortsette å knipe inn på maten til nedgangen begynner å vise seg igjen (gjør det sakte sånn at jeg ikke blir supersulten og supersprekker).

 

Er litt usikker på hvordan påsken min blir, er mulig jeg må jobbe hele påsken - har en deadline. Treningsstudioet mitt er stengt ALLE de røde dagene og med skikkelig reduserte åpningstider man-ons denne uka. Kom meg på spinning i går og i dag tidlig, satser på det samme i morgen. Ellers må jeg jobbe en god del timer med denne deadlinen, så bevegelse ellers blir minimal.

 

Heldigvis har jeg aldri hatt noen tradisjon for å "feire" påske og jeg hater marsipan, så det blir ikke så mange fristelser på meg :P Mulig jeg må ty til take-away om jeg ikke finner noen åpne butikker.

 

namnam og Mitch: grattis med fin nedgang :D Regner med at dere tar alle utfordringer i påsken på strak arm, er jo veldig motiverende når man går ned :lol:

 

Collargol - vi får brette opp ermene og gå hardere til verks! :)

 

God påske!

 

P.S.: Jeg glemte å si at jeg har krympet 1 cm i midjen der jeg er minst og 1 cm rundt magen der jeg er størst. Det hjalp jo litt på humøret :) Totalt 6 cm både rundt midjen og magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Hei Koriander :)

 

Ingenting her er pinlig - du har stillstand siste tre uker, ok la oss se på hva har du gjort de siste tre ukene. Utifra det jeg har lest, så har du trent ekstremt mye - var det ikke over 10 dager på rad her osv ?

 

Det som slår meg, er at du skal spise ekstremt mye for at du legger på deg når du trener så mye. Jeg har vanskelig for å tro at du spiser sååå mye, utifra det jeg leser er du ganske flink å holde deg på den sunne sti, men at du sier at du kanskje spiser for mye sunn mat. Vel, da skal det være enda mer ekstreme mengder, for den sunne maten er jo normalt også forholdsvis kalorifattig sammenlignet med alternativene. Har ikke troen på at "problemet" ligger i at du spiser for mye når du trener så masse.

 

Jeg tror det kan være mer å hente ved å se på treningsmengde vs hvile vs væskeinntak vs muskelmasse og cm mål. Før du gikk opp i så ekstreme treningsmender, var du vant til aktivitet da? Kroppen får fort et sjokk med så store treningsmengder og det blir blant annet viktig å få i seg rikelig med væske. I alle fall 3 liter om dagen med de treningsmengdene. Husk at kroppen også har behov for å restistuere seg mellom treningsøktene. Det er også sansynlig at du kroppen din bygger muskelmasse når du trener - og musklene trekker opp vann i denne prosessen.

 

Kort forklart, muskler veier mer enn fett - et kg muskler har mindre masse, men større tetthet enn et kg fett. Man kan se for seg et kg muskler som et fint lite stykke biff, mens et kg fett blir mer som et kg potetmos moooost utover i størrelse. :P Derfor kan både BMI og vekt stå stille, eller til og med gå opp, på tross av at du har fjernet mye fett. Har man lagt på seg 5 kg muskler og fjernet 5 kg fett, altså at vekten står i ro, vil det allikevel altså se ut som du har gått ned 5 kg. Man har da fjernet mye masse som er blitt erstattet av mindre og tettere masse. Ser strammere og slankere ut!

 

Det hadde vært veldig moro å vite hvilke resultater du har på cm? Måler du deg? Hvis ikke, merker du det på klær?

 

Jeg tror ikke du skal spise mindre med den aktivitetsmengden du har. Ville heller prøvd å trene litt mindre (3-4 dager i uken er mer enn nok) og legge inn noen hviledager mellom øktene, passe på væskeinntaket. I tillegg ville jeg ha målt meg på cm.

 

Dette minner meg litt om en kamerat av meg som hadde som mål å gå ned 15 kg. Han trente som besatt. Etter en del uker var han helt utmattet og slapp og vekten stod så og si stille. Han gikk til legen for å få hjelp. Den klare beskjeden fra legen var. Tren mindre og spis mer! Han fulgte rådet og ting føltes bedre og vekt tapet kom.

 

Ikke meningen å virke streng eller noe - hehe - men bare forsøker å gi deg en litt annen innfallsvinkel til hva som kanskje kan være løsningen. Av og til hjelper det å få input på å se tingene fra en litt annen vinkel kanskje? :)

 

Kooose deg i påsken! Klem Mitch

 

 

Hei alle sammen!

 

Dette her begynner å bli pinlig - veidag og -200 g. Dvs at på tre uker har jeg gått ned 100 g. :angry:/>/>/>/> Jeg er IKKE fornøyd, men skjønner at jeg spiser for mye mat. Jeg må fortsette å knipe inn på maten til nedgangen begynner å vise seg igjen (gjør det sakte sånn at jeg ikke blir supersulten og supersprekker).

 

Er litt usikker på hvordan påsken min blir, er mulig jeg må jobbe hele påsken - har en deadline. Treningsstudioet mitt er stengt ALLE de røde dagene og med skikkelig reduserte åpningstider man-ons denne uka. Kom meg på spinning i går og i dag tidlig, satser på det samme i morgen. Ellers må jeg jobbe en god del timer med denne deadlinen, så bevegelse ellers blir minimal.

 

Heldigvis har jeg aldri hatt noen tradisjon for å "feire" påske og jeg hater marsipan, så det blir ikke så mange fristelser på meg :P/>/>/>/> Mulig jeg må ty til take-away om jeg ikke finner noen åpne butikker.

 

namnam og Mitch: grattis med fin nedgang :D/>/>/>/> Regner med at dere tar alle utfordringer i påsken på strak arm, er jo veldig motiverende når man går ned :lol:/>/>/>/>

 

Collargol - vi får brette opp ermene og gå hardere til verks! :)/>/>/>/>

 

God påske!

 

P.S.: Jeg glemte å si at jeg har krympet 1 cm i midjen der jeg er minst og 1 cm rundt magen der jeg er størst. Det hjalp jo litt på humøret :)/>/>/>/> Totalt 6 cm både rundt midjen og magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Så nå at du skrev PS at du har minsket på cm Koriander ...

 

Det viser enda mere tydelig at du har fjernet masse fett og lagt på deg muskler :) Det er ingen dum ting ...

 

Vil du ha større vekttap: Tren litt mindre og spis som du gjør, i alle fall ikke mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Stille fra dere i påsken, regner med alle er travle med familie og sitt. Utrolig spent på hvordan det går med dere da :)Er påsken ekstra utfordrende eller går det en F i oss?

 

Tror jeg har klart å holde ganske bra fokus, men time will show... Har i alle fall gått på tur hver dag og det har ikke vært noen store utskeielser. Ikke fått trent så mye styrke enda da, men pittelitt ble det i går.

 

Mitt mantra denne uken er: MÅ HOLDE FOKUS! Når utfordringene er større skal jeg IHVERTFALL knuse kiloene!

 

123TO, Namnam, Koriander, Nette, Collargol og MARLENA -how are YOU doi'n? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra, men vektmessig har det vel gått verre. Spist mye god mat, drukket vin hver dag og spist litt snop i ny og ne. Positivt sett har jeg gått 1-2mil på ski hver dag. Spent på hva vekta vil vise når jeg kommer hjem, litt frusterende ikke å kunne snikveie seg. Tenker vel at det er verdt utskeielse uansett, så får man heller ta seg inn i hverdagen. Håper det går bra med resten av gjengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Påskens resultater:

 

Ned 0,8 kg og minus 4 cm.

 

Trodde faktisk det skulle bli enda mer ned, etter morgenvekt godt ned på 80 tallet uken igjennom. Valgte allikevel å kose meg litt ekstra i går på påskeaften - og er sånn sett veldig fornøyd med ned 0,8 når man føler seg oppblåst :)

 

Har klart målet mitt med å holde fokus i påsken, til sammen er det blitt 4 mil med hard powerwalk på tur til fots og litt styrke. Har heller aldri spist så lite godteri eller drukket så lite brus i en påske som nå. Ikke rørt alkohol heller.

 

Nå blir neste mål å komme seg under 80 kg - kan ta på det delmålet - myyyyyy presciouuuuus.....:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei peeps!

 

First things first: GRATULERER MITCH! Du når målet ditt før du aner :) Dette går jo virkelig fremover :wub:

 

Jeg har ikke fått veid meg i dag, sov ikke hjemme i natt. Men skal få tatt det i morgen!

 

namnam: 1-2 mil på ski er jo bra :) Går ikke på ski selv, men hørt av andre at det er en effektiv fettforbrenner :) Har nok gått bedre enn du fryktet! :)

 

Må innrømme at jeg ikke har hatt kontroll i påska, har ikke lagd noe mat selv. Vi har spist ute eller hos andre. Var en på en kjapp hyttetur fra lørdag til søndag, og der var all maten de hadde KAKER og GODTERI! (WTF?!?!). :wacko: Når man blir invitert opp til hytta til middag/frokost, så regner jeg jo med at denne middagen/frokosten er MAT. Haha, disse to vestlendingene ass.. Erstatter mat med kaker/godis i påska. Snåle greier. Har prøvd å bruke fornuft og ikke overspise i påska, men får vente og se på resultatet i morgen. Treningsstudioet har vært stengt alle de røde dagene og det har vært for glatt/vått til at jeg har trent ute. Ikke lovende mhp vekta, med andre ord.

 

Takk for tips til fremgang, Mitch :) Saken er bare den at jeg omtrent ikke beveger meg utenom trening (sitte-jobb), og da er det viktig å få inn trening bare for å rørt litt på seg. Uten trening har jeg regnet ut at kaloriforbruket mitt per dag er 1500 (!). Og å trekke fra 500 fra det går ikke, jeg må ha i meg litt mat, så jeg ligger ofte på ~1300, litt mer de dagene jeg trener. Jeg teller egentlig ikke, prøver bare å ha sånn ca oversikt. Om da jeg blir ekstra sulten og spiser litt ekstra avokado på brødskiven én dag, eller et par bananer "utenom" kcal-budsjettet en annen dag så blir det fort en del kcal når jeg har så lite å gå på i utgangspunktet? Om du skjønner? Jeg forstår jo at all logikk sier at jeg må telle og være strengere med meg selv, men det tar litt tid for meg å jobbe meg dit, kjenner jeg. Men jeg tar meg selv sakte, men sikkert i nakken :) Ellers har jeg hørt at kvinner ikke kan legge på seg mer enn 2-4 kg muskelmasse per ÅR, så er nok grenser for hvor mye jeg kan skylde på dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei alle sammen- jeg er tilbake! :)

 

Litt ( mye ) turbulens i privaten de siste ukene har gjort til at jeg ikke har orket å skrive her inne. Litt flaut, ettersom det er jeg som startet denne tråden... :wub: MEN; jeg har lest og fulgt med dere alle sammen, og jeg er impressed! Så utrolig flinke dere er, og du Mitch tar jo rotta på oss alle sammen! B) Grattis!!

 

Og hvordan går det med meg...? Joda. Jeg veier per i dag 87,4. Jeg har fortsatt som mål å se 79- tallet innen avreise til Spania på St. hansaften. Jeg tar ett delmål om gangen, og konsentrerer meg hardt og dypt om det. Mitt neste mål nå er å se 85-tallet inne 13. april, da er det 40-årslag for mine to aller beste venninner ( tvillinger) og da skal man føle seg vel, må vite! Et par soltimer, nye klær og 85 kilo...jada, jeg føler meg bedre med 75 kilo, men nå er det sånn som det er.

Jeg har fått ryddet på privaten og har en ny giv- jeg er klar!

 

Kommer innom daglig heretter- heia oss alle!

 

Klem fra Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaah, som fryktet har jeg gått opp i vekt. Men har kost meg skikkelig da, så litt verdt det også :) Grattis, Mitch - fantastiske resultater du har!

 

Marlena, godt å høre fra deg igjen - du har vært savnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Gaah, som fryktet har jeg gått opp i vekt. Men har kost meg skikkelig da, så litt verdt det også :)/> Grattis, Mitch - fantastiske resultater du har!

 

Marlena, godt å høre fra deg igjen - du har vært savnet!

 

Tusen takk for det!Det var koselig å høre! Og fortvil ikke over de ekstra påske-grammene, de går fort av vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

G`day gang,

 

Takker for tilliten og skal gjøre mitt beste for å holde forventningspresset i sjakk, hehe. I dag fikk jeg min første skikkelig morro opplevelse. Kom inn i en bukse jeg ikke har passet på så lenge jeg kan huske oooog fikk igjen alle knappene :P/> I tillegg skulle jeg ta på belte, men ...wooopps...det gikk jo ikke, for selv på innerste hull var beltet alt for stort. Sånne ting gjør dagen altså! I tillegg fikk jeg kommentarer på jobben at jeg så så trent ut osv. Skal si det var kjekt å komme i gang igjen etter påske!

 

Målet mitt er som nevnt å være under 75 kg til jeg drar på ferie 17. juni. Det betyr at jeg må ha et snitt på i allefall 0,6 per uke for å klare det med grei margin. Så nå blir det å sekundere etter det skjemaet fremover. Frykter jo at de neste kiloene blir tøffere ettersom hvilestoffskiftet går ned når man har gått ned en del osv. Jaja, jeg kliner til uansett jeg. Bort skal de! Statistikk er til for å knuses, er den ikke? :P

 

Deretter er målet å finne den reelle trivselsvekten. Regner med den ligger en plass mellom 70 og 75 kg. Blir med andre ord her lenge ennå og så håper jeg at vi alle etterhvert kan skifte fokus til stabilisere vekten på det nivået vi er fornøyd med :D

 

Mitch B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Jeg er "en sucker" på å jakte på nye tall på vekta! Det gir meg motivasjon om dagen :) Nå jakter jeg altså på 86, og håper/jobber for at det skal beskues under mine rødlakkerte tær innen vi trår inn i helga...dvs tre veiinger til. Det kan gå, eller hva?..... B)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

Marlena! Så hyggelig at du er tilbake :) Nå kan du ta sommeren med storm :D

 

namnam: Det er bare å brette opp ermene og starte på frisk giv! Syns det er bra at du har kost deg. Like greit å kose seg når en skeier ut og ikke lide av dårlig samvittighet?

 

Mitch: Ser ingen grunn til at du ikke skal klare et snitt på 0.6 kg, det går nok strålende :)

 

Selv har jeg bedre nyheter enn forventet:

Ned 0.8 kg og jeg har nådd mitt første delmål :wub:

ENDELIG kan jeg gå til frisøren :lol::P

HURRAAAAA! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Fantastisk koriander- gratulerer !!!!!

Nyt frisørtimen din, tipper du blir så sveisen på håret atte! :)

 

Ha en solfylt dag alle sammen ( her ble det ikke 86-tallet, håper i morgen )

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Grattis koriander ! :D :D :D

 

Digg å høre at du nå fikk resultater som monner - og husk - bare klippen i seg selv får deg til å føle deg enda lettere :D :D

 

Skal klippe meg jeg også i dag - i ren glede over dine resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Gooood morning!! Da åpenbarte 86-tallet seg, så nå bretter denne dama opp ermene og gjør seg klar for neste tall. 85-tallet innen lør 13.4 B)

 

Dette var jammen en fin start på en solskinnsdag.

 

Håper det går bra med dere andre

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooood morning!! Da åpenbarte 86-tallet seg, så nå bretter denne dama opp ermene og gjør seg klar for neste tall. 85-tallet innen lør 13.4 B)/>

 

Dette var jammen en fin start på en solskinnsdag.

 

Håper det går bra med dere andre

 

Marlena

 

Så bra, godt å se at du er i siget igjen! Ha en super dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

86,2 i dag- nå må jeg da kunne se 85 innen en uke :D

 

Veldig flott jobbet av deg forresten namnmam- du har virkelig flotte resultater å vise til....!

 

I går var jeg på zumba! Morsomt men usikker på hvor lurt det var mtp foten min. Sliter med plantar fascitt ( betennelse i hælbenet ) og da er sykling det beste. Men så er det så innmari gøy med zumba da.... :lol:

 

Ha en flott dag- jeg skal til kiropraktor med foten og ellers gleder jeg meg masse til en aktiv og sunn helg. Ingen store utfordringer i syne...så dette skal gå bra!

 

Hva skal dere andre i helga da? Hvordan holde dere på den smale sti?

 

Klem fra Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...