Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest .koriander

Så langt ned tråden hadde falt!

 

Hvordan gikk veiingen, Collargol? Bedre enn du håpet på? God tur til Spania, koooos deg i bikinien og i sola :D:) Deilig med ferie!

 

123To: Ser ut som om du klarte å lage ticker! ;) Sylfide er jeg nok ikke, er ganske lav (1.64 cm)! Bruker fortsatt nærmere 40 i klær enn 38, sååå.. Eplefasong til de grader :-/ Men må jobbe med cm for å passe inn i den gamle gode garderoben min. Vekta i seg selv er egentlig ikke så farlig.. Men kan heller ikke regne med å bare krympe i cm uten å se det på vekta, så de to følger jo hverandre.. Men hva!?!? ANDRE typer makrell? Whaaaat?!? Det har jeg ikke fått med meg! Spiser bare den grovhakkete! Sitron og sånt hørtes godt ut! Det skal jeg se etter :) Tunfisksalat? Hørtes godt ut :) Kanskje jeg får lage det en dag! Jeg er SÅ UTROLIG LEI KNEKKEBRØD! HERREGUUUUD! Må få enten kjøpt eller lagd brød jeg kan ha i fryseren på jobb. De knekkebrøda er til å bli sprø av!

 

Jeg var så innigranskævvensulten på tirsdag+torsdag, og spiste mye mer enn jeg burde. På tirsdag spiste jeg både inn treningskcal + ytterlige 200 kcal, på onsdag tok det heeelt av. Ble aldri mett. Såååå... I går og i dag + dagene frem til mandag går med på å bøte på skaden! Trener MASSE for å prøve å "nulle ut" inntaket. DET ER SÅ SLITSOMT Å SLANKE SEG! Husk DET koriander, når du vil ha deg litt ekstra middag fordi "det er så godt". Blæh.

 

Håper det går bra med dere!

 

Ha en fin helg/ferie :) Jeg holder koken noen uker til, og så reiser jeg til syden i slutten av juli/beg august. G L E D E R M E G!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Har alle ferie, kanskje?

 

Jeg har vært flink! Jeg har trent inn alle kcal jeg gikk over med på tirsdag og onsdag - og mere til. Sta som bare f*, løp 15 km både fredag, lørdag og søndag. Så nå er jeg spent på vekta! Har selvfølgelig spist mer enn 1300 kcal når jeg har løpt så mye, men i følge ShapeUp-appen ligger langt under hva jeg trenger for å gå ned 0.5 pr uke (altså i teorien burde jeg gå ned mer). Nå gjenstår det bare å se hva kroppen sier i morgen - den og ShapeUp-appen spiller ikke alltid på lag!

 

Ellers har jeg gjenoppdagen ISKAFFE! Herregud, jeg har helt glemt hvor digg det er. Kaffe, litt melk og isbiter - jumjum. Jeg bruker skummet. Har alltid melk i kaffen uansett, så dette blir ingen forskjell for meg kcal-messig :) Digg!

 

Håper det går bra med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Veiedag for meg og -300 g, ned til 62.2 kg. Ikke helt fornøyd, men vet jeg må være det!

 

Jeg fortsetter travinga mot 60-tallet, som jeg tror er mitt nye hovedmål. 8 måneder uten trening i fjor har gjort sitt med cm.. Aldri igjen!

 

Håper det går bra med dere andre, vi snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 300 gram er bra, Koriander! Fy fader så flink du er å løpe! Skulle ønske jeg kunne løpe så mye! Kanskje en dag. :) jeg burde egentlig få deg til løpebuddy sånn at du kan piske meg. :) glemte å veie meg i morges, men i kveld veide jeg 74,9 så det går jo oppover. Får se hva vekta viser i morgen tidlig, man veier heldigvis litt mindre om morgenen!

 

Fikk til tickeren ja, men den ble skikkelig jalla.. Får se om jeg gidder å finne på en ny. :) ja, tunfisksalat må du prøve, det er en sikker vinner! I dag har jeg glefsa i meg vannmelon... Tør ikke en gang å legge inn i dagboka, for jeg kjente sukkerrusen bre seg i blodet da jeg spiste... :P

 

Iskaffe hørtes nam ut i varmen! Det må jeg prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Vannmelon er det veldig lite kcal i! Nesten bare vann :) Det kan du stappe i deg med god samvittighet! Men lurt å legge det inn alt, eller så er det lett å lure seg selv til at man spiser mindre enn hva man gjør!

 

Jeg gikk på en smell i går! Var på besøk og forsynte meg heftig av sjokoladeskåla.. FY KORIANDER! Stappa i meg uten egentlig å tenke på det. Herlig det, når man dytter i seg kcal uten å tenke på det! Fikk ikke kost meg ordentlig med det en gang. Jaja --> straffetrening resten av uka det!

 

Løpinga har kommet seg med tiden! Har trent mye kondisjon siden januar, spesielt intervall for å øke kondisen. Og å jogge langt er egentlig ikke noe stress så lenge du klarer å jogge en stund sammenhengende. Langkjøring er deiligere. Man jogger roligere og har lavere puls, kan holde på lenge og da legger man jo en lengre distanse bak seg. Elsker de lange joggeøktene. Forbrenner kcal og driver litt sjelegransking samtidig, tenker på alt og intet. Løper i skogen. Men var jo ikke der før. NOE skal jeg ha igjen for det treningskjøret jeg har vært på. Før var det jo så slitsomt at jeg ikke orket å konse på noe annet enn det faktum at jeg faktisk jogget, og det ble slitsomt om jeg skulle holde på lenge.

 

Vekta viser en god del mindre om morgenen! Krysser fingra for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt poeng, jeg må legge det inn, for man spiser jo som regel en del vannmelon når man først er i gang! :))

 

Vekta viste 74,1 i dag, så beskjeden nedgang fra forrige uke. I morgen skal jeg trene for første gang på lange tider, så det ser jeg frem til. Forhåpentligvis kommer jeg meg tilbake til rutinene med trening nå. :) Det å kunne jogge og samtidig ha lav puls høres ut som en drøm. Jeg er der hvor du var - klarer ikke å tenke på noe annet enn at jeg løper, og er helt ferdig etter bare en kort distanse... Tør du å løpe alene i skogen? Jeg føler meg ikke helt trygg her hvor jeg bor, så tror evt jeg må finne noen å løpe med. :) Eller kanskje bare finne ei rute som ikke er så skummel. :)

 

Uff, jeg kjenner meg godt igjen i det med sjokoladeskåla :( Særlig føler man seg jo snytt hvis man har glemt å nyte godbitene! :) Jeg dreit meg ut i dag og spiste to biskvi - sånn glutenfri mandel og sjokoladekjeks... Veeeldig godt var det da! :) men jeg må passe på inntaket resten av dagen nå! :) skal bare ligge i ro på verandaen teste av dagen, og slikke sol! Herlig vær i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Jeg legger inn absolutt ALT, selv agurk i små mengder. Tenker at om det blir litt ubetydelig her og der, så blir det fort NOE kcal av det. Og type 100 kcal ekstra per dag er jo nok til at vektnedgangen reduseres betraktelig per uke. Og det er greit det, men da liker jeg å vite hvorfor, ikke tro at jeg skulle ha gått ned mer for jeg har gjort "alt riktig". :)

 

Ja, er ikke bekymret for å løpe alene! Er kanskje litt naiv på det området der. Jeg kan også fint gå hjem alene fra byen, på natta, gjennom slottsparken... Har sluttet med akkurat det da. Men jeg er liksom aldri redd og tenker jo at ikke noe kan skje meg.. Er litt tåpelig. Men skogen er jeg ikke redd for! Er alltid folk ute og trener i Oslo, og jeg jogger jo på dagen i helgene og på kvelden i hverdagene. Ikke på natta eller noe sånt :) Løpevenn er alltid lurt, man pusher seg ofte litt mere da :)

 

Et tips kan være å ta en kort løpetur og ta tida. Og så trene annen kondisjonstrening noen uker, gjerne intervall det er supert for kondisen. Og så kan du løpe samme runde etter det og ta tida. Merker fort fremgang! :) Kjempegøy når ting blir lettere!

 

Kom meg på løpetur i går også, men nå merker jeg at beinhinnebetennelsen er mye verre, så får vel roe litt ned. Har blitt veldig glad i de joggeturene, men det har jo tatt et halvt år også da. Alt blir gøy når man kjenner man behersker det - det tar bare en stund å komme dit. Så det gjelder å holde ut! Samme med vektnedgangen :)

 

Håper inntaket ditt resten av dagen gikk etter planen! Jeg tikket inn på 1723 kcal, men trente bort i overkant av 1300. Trenger fortsatt å trene inn litt til for å dekke sjokolade-skandalen på tirsdag :P Jeg foretrekker å trene bort kcal FØR jeg spiser dem enn etterpå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Sliter forresten fremdeles en del med sult! Om det er høyere forbrenning fordi jeg er mer i bevegelse så er det jo greit. Det jeg er redd for er at det er kroppen som prøver å øke matinntaket for at jeg skal komme meg tilbake til der jeg var før :huh: Så jeg spiser mer, men med grådig dårlig samvittighet :unsure: I stad spiste jeg tre knekkebrød med en halv tube makrell + 1 stor tomat + 1/2 agurk + drikke. Og jeg var fremdeles SKRUBBSULTEN da jeg hadde spist opp og ventet litt! Ble til at jeg tok to knekkebrød til, men dette er myyyye mer enn hva som jeg ble mett av bare for noen få måneder siden! Og en mindre kropp burde trenge mindre mat.. :( Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til orientering så er 1 kg vannmelon 380 kcal... Hehe!! Og med det så hadde jeg spist opp vannmelonen i kjøleskapet... Får vente litt med å kjøpe meg en ny nå da, sånn at jeg får variert kostholdet litt. Lol! :D

 

Jeg ble faktisk veldig motivert av det du skriver om løping, og satser på å få kommet meg ut i løpet av helga. Jeg kan se for meg at det er veldig gøy hvis man tar tiden på en runde, og deretter klarer bedre tid neste gang! :) Men huff, du må for guds skyld ikke gå gjennom Slottsparken om natta! :( Jeg bodde i det høgget ei stund, og fikk streng beskjed om ikke å gå gjennom der etter klokka ni. Greit hvis det er mye folk, men ikke noe særlig når det blir langt mellom menneskene... :/

 

Kjipt med beinhinnebetennelse! Du burde vel egentlig ikke løpe så mye nå da? Men hvis man har funnet en treningstype man liker så er det jo dødsgørr å gå over på noe som er kjedelig. Jeg hater spinning, f.eks. Kjempekjedelig, og man sitter jo bare der og kjenner på smerten og håper at man er ferdig snart. Hehe! :) Jeg var på PT-time i dag. Det var veldig gøy, selv om vi ikke spesifikt fokuserte på kondis, men heller på høyt tempo på styrkeøvelsene. Ble kjempesliten og var oppe i 184 i puls. Lol! :) 750 kcal viste pulsklokka, men jeg har mine tvil på at det tilsvarer min faktiske forbrenning. Uansett har jeg godt av det, og så håper jeg at regnestykket resulterer i større vektnedgang fremover. :)

 

Ikke gøy at du sliter med sult, men det er jo ganske naturlig siden du spiser så lite. Tror du har rett i at kroppen prøver å sende deg noen signaler om at du bør spise mer... Så spørs det om den har rett da.. Det er jo ikke bra å spise lite hvis man trener hardt, men samtidig kan det godt være at kroppen husker din tidligere vekt og helst vil tilbake dit... Jeg er brennsikker på at min kropp nekter å innfinne seg med vektnedgang, og hele tiden vil veie 75 kg. Hehe! Når det gjelder det å få metthetsfølelse, så er jo det nesten håpløst med knekkebrød. I hvert fall for meg! Jeg spiser meg ihjel på det når jeg er sulten, og kommer ofte opp i seks knekkebrød før jeg begynner å ligne noe som kan kalles mett. :) Men jeg pleier å lage et knekkebrød av solsikke-/lin-/sesamfrø pluss litt kli og fiberhusk. Det knekkebrødet synes jeg metter veldig mye mer enn kjøpeknekkebrød. Hvilken sort spiser du? Og for å bli litt mer mett så kunne du kanskje spist litt avokado på knekkebrødet? Det er jo en del kcal, men det metter ganske godt. Nå for tiden prøver jeg å skippe brød og knekkebrød, så da går det i en del salat, og man blir jo mett av det også faktisk. :) Men jeg må innrømme at jeg blir litt lei. I helga får jeg lage noe annet. Kanskje noen av de suppene du snakket om tidliger! Åh, nå fikk jeg lyst på thai-kokosmelksuppe med masse grønnsaker og koriander! :D NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

 

Har helgen vært bra?

 

Min har vært fylt med litt utfordringer.. Jeg og kjæresten var på besøk hos hans familie i helgen, de har stått for maten. Jeg var litt frem og tilbake på hvorvidt jeg skulle spise meg helt mett til alle måltidene, eller om jeg skulle være litt sulten, men fant at ut at det ble så mye usikkerhet i forhold til måltidsrutiner og sånt. Jeg kan ikke bare spise en lett frokost og risikere at disse ikke spiser mer mat før om 12 timer liksom. Så. Jeg har spist meg mett. Og til enkelte måltider hvor det var veldig godt har jeg spist meg overmett (men ikke så ille at jeg må legge meg ned eller noe sånt ;) ). De bruker mye fløte i maten og sånt. Aktiviteten har vært laber, vi har vært på båttur o.l. - superkoselig, men ikke akkurat en kcal-forbrenner (og fytti så kaldt det var i vannet!).

 

Håper på det beste i forhold til veiing i morgen, men har jo mine tvil. Har i hvert fall holdt meg unna sjokolade/kaker o.l. Men spiste en snickers is i går. Jaja. Snart er det ferie i syden, og da blir det nok enda flere utfordringer!

 

Skal innrømme at jeg begynner å bli lei av slanking og å hele tiden bekymre meg for hva jeg putter i munnen.. Men vil gjerne ha en slank kropp - igjen!

 

Egotripp over! Skal svare deg, 123To :)

 

Haha, 1 kg vannmelon er jo en del! Deilig da! Vannmelon og jordbær er det bare å pøse på med om sommeren, ass! Det er jo bare da man får tak i det (nesten)! NAMNAM! Skal få kjøpt litt selv altså! Kjempedigg!

 

Kom du deg ut? Det viktigste er å holde litt lav intensitet de første gangene så det blir overkommelig. Er det så slitsomt at du dør, så blir det ikke en hyggelig opplevelse og da gjør du det ikke igjen! Nei, jeg må roe ned på jogginga :/ kjøpte nye sko og løper bare i skogen, det var bedre en stund, men så overdrev jeg. Får ty litt mer til spinning. Er helt avhengig av å brenne kcal, hvileforbrenninga mi er alt for lav til at jeg klarer å gå ned uten (fordi jeg er matvrak, haha :P )

 

Jeg stoler på pulsklokka, altså! I hvert fall sånn nogenlunde. Du har stilt den inn på vekt, høyde, kjønn, alder og makspuls, ikke sant? Det burde stemme tåelig. Og hvor lenge trente du med PT før den gav 750 kcal? Jeg tror de stemmer nokså bra. Jeg har litt problemer med min polar at den kan vise feil puls i blant (type 245 FØR jeg begynner å trene og sånt..), men jeg følger med på det. Om den gjør det kan man jo ikke stole på kcal, men om det ser nogenlunde greit ut så hadde jeg stolt på det! Stemmer sikkert ikke en prikk på kalorien, men bedre enn hva møllene og appene estimerer for seg selv! Bra økt! :D Vær stolt!

 

Hjemmelagd knekkebrød er nok skikkelig digg, men jeg er så rastløs for tida, gidder nesten ikke lage rett-i-koppen, tar for laaaang tid, haha. Er gressenke om dagen (haha, vi er ikke samboere en gang, men han reiser mye med jobben), og da må jeg lage mat til meg sjæl og bare meg sjæl. Så utrolig kjeeeeedeeeelig. Gidder ikke :P Blir mye havregrøt og lettvinte løsninger (ikke direkte usunt, altså, selv om jeg vet at rett-i-koppen ikka akkurat er bra for meg). Å lage egne knekkebrød virker uoverkommelig, haha. Tåpelig! Spiser rugsprø og wasa sesam delikatess. Det er de jeg liker best! Og du har rett med avokado o.l., men tenker det blir for mange kcal da? Jeg får se litt på det her. Akkurat nå er kroppen fornøyd og mett etter en skikkelig mat-helg, haha.

 

Åh! Lagde du den suppa? Jeg liker ikke kokosmelk, og det plager meg skikkelig. Ser så godt ut! Men den suppa er nok knall da! Suppene mine er ikke akkurat helgemat, håper ikke du trodde det? Hverdagsmat for en lat koriander på slanker'n :P

 

Lykke til med veiedag! Jeg rapporterer i morgen!

 

Lurer på hvordan det går med alle de som ikke har vært innom på en stund..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei koriander! (Ja, for det er vel ingen andre her som bare leser, og ikke skriver?! :D/>)

 

Jeg måtte le når jeg leste innlegget ditt... Tror vi lever parallelle liv! :D/> Hehe... Jeg er så enig i det du sier angående planlegging når man er hos svigers.. Det er jo veldig vanskelig, særlig hvis man er matvrak (den beste definisjonen på meg...). Når jeg er hos svigers så vet jeg at jeg bare må sluke i meg alt jeg får tildelt, for de spiser sååå lite! Og så går de så lenge mellom måltidene også. Skikkelig stressfølelse å bli sulten uten å ha tilgang på mat, hehe. :)/>

 

Jeg er også gressenke stort sett hele tida, så kjenner meg veldig igjen i det at jeg ikke gidder å lage skikkelig mat. Det er kjedelig, og jeg er alltid sulten før jeg begynner, så jeg blir så utålmodig. Knekkebrøda er kjempegode, og de er jo sykt lette å lage, trenger bare tid i ovnen, men jeg er litt lat så gidder ikke å gjøre det så ofte jeg heller. :)/>

 

Trente i litt over en time så kanskje det stemmer... Har stilt den inn, men jeg føler liksom kanskje jeg har litt dårlig forbrenning, sånn at selv om regnskapene ser fine ut, så går jeg likevel ikke ned. Hehe.. :)/> Men uansett veldig grei indikator, og så må jeg egentlig bare være ekstra forsiktig med matinntaket, så det ikke blir for mye. :)/>

 

Næh, jeg kom meg ikke ut i helga...:/ Typen ble syk og så ble vi inne og planla bryllup i stedet. :)/> Men jeg kom meg på trening i dag, og fikk løpt pittelitt på mølla. Ble veldig sliten veldig fort, men dog.

 

Hehe, nei, jeg skjønte at det var relativt lettvint, men det hørtes megagodt ut! :)/> Liker du ikke kokosmelk? Det var litt kjedelig da...! Det smaker jo ikke så veldig mye, egentlig, men det blir veldig godt når man blander med currypaste, hvitløk, chili, løk m.m., for da blir det jo som en krydra saus på et vis. For ikke å glemme koriander! Yum! :)/>

 

Ja, veiedag i morgen. Tviler på stor nedgang, men gøy hvis det blir litt minus! Vi snakkes! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa!!!! 73,5kg! :) Jeg tror jeg veide meg åtte ganger i dag, bare for å være sikker, og fire ganger viste den 73,4 og fire ganger 73,5. Lol, nå ble jeg så glad! Og ingen ser jeg at vektnedgangen er treig, og kommer lenge etter at jeg har vært flink. :)

 

Hvordan gikk det med deg, koriander? Jeg gleder meg så sykt til normal bmi, og håper jeg klarer det snart...! :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei 123To :)

 

Vel, om du har treg forbrenning tror jeg ikke pulsklokka vil vise det! Jeg tror den bruker en ca-utregning i forhold til din størrelse, vekt, alder, makspuls og den pulsen du yter. Om du bestod av 50 % muskler ville du jo ha forbrent mye mer enn om du bestod av 2 % muskler, og det vet jo ikke pulsklokka.. Så det er nok ikke pinlig nøyaktig, men greit.. ..nok? Usikker! Jeg tenker det stemmer i hvert fall!

 

Og det viktigste GRATULERER MED NEDGANG! HURRAAAA! :D Hvor lenge er det igjen til normal bmi? Enig i at vekta gjør litt sånn som det passer seg, altså! Men det viktigste får vel være at snittet går nedover på sikt (selv om det er veldig vanskelig å tenke på det underveis). Hørtes ut som en koselig helg med bryllups-planlegging :wub:

 

Det er ett eller annet med den kokosmelken jeg ikke er glad i, syns det er veldig kjipt selv! Så mye thaimat som har kokosmelk, og det meste ser fantastisk ut! Men det går jo sikkert an å erstatte det med et alternativ da creme fraiche eller noe lignende. For jeg liker alle andre ingrediensene!!

 

Hett kalorivennlig gressenke-tips: Fjordland fiskesuppe syns jeg er nokså god, og det er rett i underkant av 300 kcal per porsjon. Den metter overraskende mye, spiser den i blant etter trening og sånt! Fiskesuppe har jeg aldri lagd fra scratch, virker for tidkrevende :P

 

Ellers veiedag - opp 600 g til 62.8 :'( Trodde ikke helga var sååå dårlig,men. Sukk. Litt lei, men må vel holde ut. Har et indre håp om å se 61-tallet før jeg drar på ferie, men det er 10 dager til og føles usannsynlig nå -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

 

I går gikk veldig fint kcal-messig :) Jeg var veldig opptatt, og rakk derfor ikke kjenne sånn på sulten. Var riktignok sulten da jeg omsider kunne dra hjem, men hoppet mer eller mindre rett i seng. Kom meg gjennom med 1282 kcal. 2 brødskiver metter mer enn 4 knekkebrød har jeg funnet ut, dessuten bruker jeg mindre pålegg! Glemte selvfølgelig brødskiver i dag, men skal få gjort dette til en vane! Har fryser på jobb, så kan ta med et oppskåret brød og fryse det og ta ettersom jeg trenger!

 

Skjønner og vet at det er viktig å holde fokus, men det er vanskelig nok man skal ha så lite kcal, altså! Håper resten av uka går like bra! :)

 

Håper alt går bra med deg også, 123To :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Nå er det fire kilo til jeg er under 25 i BMI. Siden det går så treigt, så tør jeg ikke forvente det innen en bestemt dato, men hadde vært gøy å klare å komme seg dit! Har ikke vært der siden jeg begynte på medisiner i 2009, så nå er det på tide! :)

 

Takk for tipset om fiskesuppe! Det skal jeg prøve! :) Den fiskesuppa som er i frysedisken er også ganske god, faktisk. I dag skal jeg faktisk lage karbonade med squash og fetaost til. Det blir yum, men tror jeg må skynde meg ut å handle for jeg kjenner det rumler godt i magen! :)

 

Uff, stakkars, jeg vet hvor demotiverende det er å se oppgang, men som vi begge vet, så reflekterer det ikke nødvendigvis den siste tids innsats, og hvis man ser vekk fra helga hvor du ikke hadde helt oversikt, så er du jo ellers godt innenfor marginene. :) 1200 kcal på en dag er helt hinsides lite mat! Enig i at to brødskiver metter mer enn fire knekkebrød. Du bør gå for det, ja!

 

Ja, håper uka går bra, ja! Vi får nyte finværet som er, og være flinke til å spise lett kost og være mye ute i sola. Snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

 

Nå har jeg fått lagt det berømte brødet mitt i fryseren på jobb og burde være klar for siste uke før ferie ;) Har fått i meg lite fett (i følge appen min), så nå har jeg tatt i bruk: peanøttsmør! Haha, herlig gæren. Er egentlig ikke så begeistret for det, men med litt salt og banan ble det nokså godt :) Men ikke så godt at jeg går bananas i krukka ;) Tar en del kalorier, men tror det er verdt det. Har også begynt å spise 3-4 litt mer solide måltider, og droppe alle mellommåltidene. Syns det funker best akkurat nå.

 

Håper helgen blir fantastisk, 123To :) Jeg har hatt bra kontroll denne uka, men helgen blir igjen fylt av overraskelser... ;)

 

Krysser fingrene for at vi begge er lettere til uka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare dere to igjen nå koriander og 123To?

 

Jeg hadde faktisk trodd at jeg ikke hadde lagt på meg noe særlig disse 2 ukene i Spania, men jammen var det 2,3 kg!!!!! opp :(

 

Har ikke skeiet så mye ut, samt at det har jo blitt litt gåing siden vi ikke har bil der ned. Men har som vanlig slitt litt med magen og ikke fått vært så mye på do :P Så i dag har jeg tatt noen avføringstabletter og håper at normalt kosthold skal hjelpe på igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei Collargol! Velkommen tilbake fra ferie :) HÅper du hadde det fint! Har du vært lenge hjemme? Tror det er vanlig med en del vann etter man kommer hjem fra varmere strøk. Man svetter og får mye salter i kroppen --> drikker vann og kroppen holder mer på vannet. Dessuten er det jo annen mat enn hva du spiser hjemme på kjøkkenet liksom. Krysser fingrene for at det ikke er reelt, og kanskje det er da at du ikke har vært på do som du sier! 2.3 kg fett er jo 16000 kcal i overskudd, det høres jo lite sannsynlig ut som du ikke har skeiet ut!

 

Det er i hvert fall bare jeg og 123To som skriver om dagen, men kan jo hende folk er på ferie eller innom og registerer selv om de ikke orker å skrive på forumet?

 

Veiedag - 62.0 kg! Så da har jeg gått ned det jeg gikk opp forrige uke og 200 gram til. Det går jammen trått om dagen! Men fornøyd jeg altså. Totalt har jeg nå da gått ned 13 kg og like mange cm i midjen. Likevel ser jeg liksom ikke forskjell i speilet! Snodig :)

 

Jeg jobber tom torsdag og så tar jeg etterlengtet ferie. Nesten to uker i syden, etterfulgt av øyafestivalen (for ølglade meg, gulp) og så en ukes tid hvor vi ikke helt har bestemt hva vi skal. Usikker på hvor mye jeg får kommet innom her før jeg er tilbake til hverdagen 19. august, men skal prøve andre uka i august i hvert fall! Da er jeg i Oslo. Akkurat nå har jeg ikke internett i leiligheten, men det burde jo ordne seg innen det!

 

Mulig jeg stikker innom en tur før jeg drar. Får legge en slagplan for hva jeg gjør i ferien for å ikke sprette opp i vekt igjen!

 

Håper det går fint med dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Ja, Collargol, her har det bare vært koriander og meg ei stund nå! :) Velkommen tilbake fra ferie!

 

Jeg veide 73,8 kg i går, og det betyr opp 0,3 kg siden forrige uke. Håper jeg får gått det av meg igjen til neste uke. :)

 

Gratulerer med kjempebra nedgang, Koriander! Skikkelig bra, og hvis du ikke ser nedgangen i speilet, så tror jeg du trenger nye briller! :P 13 kilo og 13 cm er MYE! Finn frem et gammelt bilde av deg selv, så husker du nok litt bedre hvordan ståa var for 13 kg siden. :) Tenk, da har du gått ned det som tråden vår sier - 13 kg! Det er så bra det! :)

 

Jeg har siste arbeidsdag i dag, og drar på ferie i morgen, så det er ikke sikkert jeg får vært så mye på forumet da, men jeg skal prøve å titte innom ukentlig i hvert fall. Kos deg så mye på Øya, frøken! Det blir helt sikkert konge - jeg elsker Øya. :)

 

Lykke til med strilefsa, Collargol. Sikker på at du kommer deg ned i vekt igjen så snart du får gått på do, jeg. Man blir faktisk en del tyngre hvis man har forstoppelse! :/

 

Klem og god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

 

Jeg surret med dagene, jobber i morgen også! Haha, herreguud, jeg er SÅ surrete om dagen - tror ferie kommer til å gjøre det lille hodet mitt godt! :)

 

Collargol - du må holde fortet mens vi er borte da! Kom inn og oppdater når du har veiedag, tror det er lettere å holde seg på den smale sti da!

 

Jeg tror jeg kjører snikveiing i morgen - for første gang (!) - og har det som en pekepinn for hva jeg bør ligge på når jeg kommer tilbake. Har gitt opp å telle kcal på tur, det syns jeg er vanskelig nok når jeg er på besøk i Norge, liksom. Men skal prøve å være fornuftig. Heldigvis blir jeg ikke så sulten i varmen, og foretrekker vann, salat, sjømat og frukt. Det burde holde. Håper på en del gåturer. Vurderer å pakke med joggetøy, men jeg syns det er noe herk å jogge når jeg ikke vet hvor jeg kan jogge hen. Dessuten er det jo skikkelig varmt der nede. Får tenke litt på det. Jeg er fort litt sånn som kan føle meg "mislykket" om jeg ser på treningstøyet hver dag, men aldri bruker det. På den andre siden er jeg litt redd for at jeg skal ha LYST til å jogge og ikke kunne fordi jeg ikke har med tøy. Haha, for noen "problemer". Målet er å ikke gå opp i vekt, men noe må jeg kanskje forvente.

 

God ferie, 123To! Jeg håper også disse grammene dine forsvinner lovlig fort! Men det er jo som du stadig sier - det går opp og ned, og etter lang tid kommer det et hopp i vekta. Det gjelder bare å holde ut! :)

 

God sommer og lykke til! Om jeg rekker rapporterer jeg snikveiing i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koriander: jeg tok med treningstøy som ikke ble brukt :P Men dersom du tar det med så anbefaler jeg å jogge på morgene. Da er det ikke så intenst varmt og du er mest opplagt for å løpe litt da ;) Stranda er jo fin å løpe på B)

Høres ut som om du skal klare deg fint i ferien, spesielt siden du har planer om nevnte retter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Snikveiing er gøy - 61.1 i dag! Men det er lite reelt altså. Var vanvittig tørst da jeg våknet i dag, så var nok veldig dehydrert! Har hatt ekstremt mye å gjøre denne uka, glemmer litt å drikke (men aldri å spise :P ). Uansett, moro å se 61-tallet på vekta, og så får jeg late som om det var 61.9 og ikke 61.1 :P

 

Collargol: Har bestemt meg for å ikke ta det med :rolleyes: Satser på at det blir en avslappende ferie med måtenholdenhet på menyen ;)

 

GOD SOMMER, GOD FERIE!

 

Kommer altså senest tilbake her på forumet 19. august, og tidligst 7. august :)

 

You go girls!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...