Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Er veldig sulten denne uka. Lå på 1650 kcal på tirsdag og 1780 i går. Jeg trente mye begge dagene, så ligger litt under hva appen foreslår for å gå ned 0.5 kg i uka. Likevel er det mye mer over enn hva jeg har ligget på de andre ukene. Og sist uke gikk jeg ikke ned ett gram. Håper jeg klarer å hente meg inn, men orker ikke være skrubbsulten heller. Har nok litt sammenheng med at det er mer kontorjobb denne uka. Da er det lettere for meg å kjenne på sulten enn om jeg er opptatt med ting og er i bevegelse..

 

Krysser fingrene for nedgang til tirsdag, men da må jeg være svært streng i helga (og jeg skal på festival på fredag..).

 

Lykke til med dere andre også!

 

Tror noen ganger man bare er mere sulten, kroppen streber jo med å komme seg opp i det den var engang. merkelig det der. For det er jo mye sunnere for kroppen å være normalvektig, men alikevel vil den tilbake til maksvekta. har vel noe med overlevelsegenet. Kroppen forventer alltid en sultkatastrofe. Blir nok mange genrasjoner før det genet har endret seg. For i den vestlige verden er det vel heller det motsatte av en sultkatastrofe som skjer.

Så kanskje det er greit å spise litt mer, så kroppen tror den får i seg nok?

Man kan "lure" kroppen hvis man har vært kjempe streng en lang periode, å man slutter å gå ned. Spiser man da en kveld eller på dagen noe som gir ekstra kalorier begynner forbrenninga å øke igjen. Dette virker nok best hvis man har vært beinhard mot seg selv en lang periode. Problemet for min del da er jo å slutte med disse ekstra kaloriene. Så lett skal det da ikke være uansett ;)

Ha en fin festival og god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helga kvittet jeg meg med en del klær som jeg ikke har brukt på leeenge, og noen bukser som har blitt for romslige Det var gøy! Kunne vel strengt talt brukt en del av dem (bryr meg ikke så mye om at de er litt store), men jeg tenkte at det var dumt å ta vare på dem. Tror jeg må ha klær som passer AKKURAT sånn at jeg merker godt om de skulle bli for trange igjen! Er livredd for å gå opp igjen, altså. Ser liksom ikke forskjell på meg nå og for 11 kg siden, men jeg ser på målebåndet at det er en forskjell! Deilig med mer plass i skapet i hvert fall. Da ser man mer hva man egentlig har også

 

Så artig å kvitte seg med klær :D Jeg som har gått ned 45 kilo har skiftet garderobe 3-4ganger, så hvis jeg går ned det jeg håper, så blir det enda et garderobe skift. Ihvertfall bukser og sånne ting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk antibiotika ja, som gir hjertebank, litt lett svimmelhet og at man blir litt ør i hode :P/> Så formen kjennes bedre på noen områder, men jeg er fortatt jævlig sliten og daff :P/> Men medisinene hjelper på det de skal også blir vel formen mye bedre når jeg blir ferdig med tablettene om noen dager :P/>

 

Ellers så har jeg nå lastet ned ShapUp-appen og MyFitnesPal-appen for å teste begge og se hvilken jeg liker best... MEN det er utrolig stor forkjell på hvor manger kcal jeg skal spise for å gå ned 1 kg i uka! På SU skal jeg spise 1317 kcal... Mens på MFP skal jeg spise 1600!!!! Da har jeg lagt inn akkurat de samme tallene på alder, vekt, høyde og aktivitetsnivå... Ikke lett å bli klok på da altså, men må si at jeg har mere troa på at 1317 er riktig....

 

God bedring :) Håper du begynner å bli bedre form.

Skjønner jeg snart må ha meg ny telefon, har ikke en sånn som jeg kan late ned apper på. ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis i mye bedre form så i morgen har jeg har planer om å reise på Zumba...

Var på sommerfest gjennom jobben i går så regner med at vekta ikke er snill i morgen tidlig :P Men nå som jeg er frisk igjen må jeg vel få gjort noe med det fremover ;)

 

Spent på dere andre flinkingene jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Grattis med både nedgang og touchtelefon, rina :D :D

 

Collargol: Kom du deg på Zumba? :)

 

Skikkelig skuffa her i gården - oppgang på 400 gram :( Æsj, syns det er veldig dumt for jeg har vært veldig flink de to siste ukene! For to uker siden endte jeg i stillstand og var skikkelig flink med kcal. Denne uka fikk jeg mye kalorier på fredag og festival, men jeg har trent HVER dag og i følge pulsklokka har jeg forbrent mellom 400 og 1500 kcal på alle treningene. Jeg har trent kondisjon hver dag (1 h) og styrke 3 dager i tillegg (1 h). Syns jeg fortjente nedgang. Ligger i snitt 100 kcal under per dag i forhold til det ShapeUp-appen sier jeg skal ha. :( MIster litt motivasjonen her nå, men skjønner at jeg må fortsette og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg på Zumba i går vettu ;) Var kjempedeilig etter 2 uker med bare "sitte inne og være syk"... Kjenner det i dag, for tok i skikkelig også da selvfølgelig ;)

Men vekta viste opp som forventet :P

 

I dag har jeg hatt en kjempestressende dag med rett under 23tusen skritt... og ikke pause så har bare hivd i meg noe usunt noe :blink:

 

Har meldt meg på Zumba i morgen også så da får jeg i alle fall trent bort det usunne jeg har hatt i meg :huh:

 

rina: så flink du er! og grattis med ny tlf

 

.koriander: Skikkelig kjipt med oppgang, men du skal se at nedgangen kommer til gangs neste uke da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Collargol: Flink du er som kom deg på trening :) Er formen bra igjen nå?

 

Laber aktivtet her om dagen..

 

Jeg har hatt en skikkelig dritthelg, må jeg innrømme. Ble ganske sur over dårlige resultater de siste to ukene (som jeg virkelig ikke kan skjønne hvorfor :/). Ble demotivert og merket at jeg bare gav litt F.. Ikke bra! Har drukket øl både fredag og lørdag, og spiste take-away i går. Beinhinnebetennelsen min har blomstret opp igjen, så jeg fikk meg ikke noen joggeturer i helgen, så det ble med 5 treningsdager. No need to say at jeg forventer enda mer crappy resultater på vekta i morgen. Må komme meg inn i en rutine og ned på <1200 kcal sånn at jeg får av de siste kg'ene!

 

Håper det går bedre med dere andre!

 

Rapporterer etter jeg har veid meg i morgen.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :)

 

Beklager taushet fra denne jenta, jeg har vært syk og sengeliggende altfor lenge... Har droppet å registrere veiing de siste par ukene, da tallene har vært lite hyggelige, og det er liiiite hyggelig å skulle fokusere på vektnedgang, når man verken kan trene eller leve normalt. Håper virkelig jeg får kommet i gang igjen med treningen snart, men i tillegg til alt annet sliter jeg med luftveisinfeksjon, og blir kjempefort andpusten. :/ For en kropp jeg har fått utdelt... Hehe...

 

Koriander, tusen takk for mattips! Jeg skal lage meg gode supper så snart jeg har mer energi. Skyr er genialt altså... Det er jeg også veldig glad i å spise. Trist at du hadde gått opp denne uken, men husk at 400 gram er lite, og hvis man f.eks. skal ha/har mensen, så går man jo naturlig opp i vekt også. Neste uke erfarer du kanskje at de 400 grammene er borte, og kanskje til og med enda mer. :)

 

Hvordan går det med dere andre? Collargol, er du frisk igjen? Hva fikk du antibiotika for?

 

Statusoppdatering på vekta mi er at jeg veide 74,8 kg i dag. Så det er ikke akkurat noen fremgang her i gården, men jeg kan ikke gi opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :)/>

 

Beklager taushet fra denne jenta, jeg har vært syk og sengeliggende altfor lenge... Har droppet å registrere veiing de siste par ukene, da tallene har vært lite hyggelige, og det er liiiite hyggelig å skulle fokusere på vektnedgang, når man verken kan trene eller leve normalt. Håper virkelig jeg får kommet i gang igjen med treningen snart, men i tillegg til alt annet sliter jeg med luftveisinfeksjon, og blir kjempefort andpusten. :/ For en kropp jeg har fått utdelt... Hehe...

 

Koriander, tusen takk for mattips! Jeg skal lage meg gode supper så snart jeg har mer energi. Skyr er genialt altså... Det er jeg også veldig glad i å spise. Trist at du hadde gått opp denne uken, men husk at 400 gram er lite, og hvis man f.eks. skal ha/har mensen, så går man jo naturlig opp i vekt også. Neste uke erfarer du kanskje at de 400 grammene er borte, og kanskje til og med enda mer. :)/>

 

Hvordan går det med dere andre? Collargol, er du frisk igjen? Hva fikk du antibiotika for?

 

Statusoppdatering på vekta mi er at jeg veide 74,8 kg i dag. Så det er ikke akkurat noen fremgang her i gården, men jeg kan ikke gi opp. :)/>

 

Hei :)

 

Ikke videre kult med en kropp som ikke spiller på lag... Håper du snart blir bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Litt stille fra meg om dagen, har hatt alle ungan hjemme det vil si 4 også en kjæreste til ho ene :) Nå er de hos faren noen dager. Vært i konfirmasjon også klart et lite party, så trodde vekta skulle i beste fall stå stille. Men sannelig ned 0,3 kilo så det er veldig bra :) Ha en fin dag og uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collargol: Flink du er som kom deg på trening :)/> Er formen bra igjen nå?

 

Laber aktivtet her om dagen..

 

Jeg har hatt en skikkelig dritthelg, må jeg innrømme. Ble ganske sur over dårlige resultater de siste to ukene (som jeg virkelig ikke kan skjønne hvorfor :/). Ble demotivert og merket at jeg bare gav litt F.. Ikke bra! Har drukket øl både fredag og lørdag, og spiste take-away i går. Beinhinnebetennelsen min har blomstret opp igjen, så jeg fikk meg ikke noen joggeturer i helgen, så det ble med 5 treningsdager. No need to say at jeg forventer enda mer crappy resultater på vekta i morgen. Må komme meg inn i en rutine og ned på <1200 kcal sånn at jeg får av de siste kg'ene!

 

Håper det går bedre med dere andre!

 

Rapporterer etter jeg har veid meg i morgen.. :-(

 

Huff ikke bra at betennelser blomstrer opp, når vi som minst gidder deg... Noen ganger skjønner ikke jeg vekta heller. Man er skikkelig flink også blir ikke resultatet som forventet. Troe det sitter en liten djevel inni den og gjør dette. For vi skal da vel ikke bli litt høy på oss selv og kjenne litt på gleden og mestringsfølelsen... Jeg har i løpet av disse ukene gått ned 3,9 kilo. Har aldri slitt så mange uker for så få kilo. Skjønner så klart at dette har noe med at man ikke er rundt et 3 siffret tall. Men føles veldig "slappy" ut. Men, så lenge den går nedover får jeg vel være fornøyd.

God bedring med benhinnebetelsen din og ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>

 

Litt stille fra meg om dagen, har hatt alle ungan hjemme det vil si 4 også en kjæreste til ho ene :)/> Nå er de hos faren noen dager. Vært i konfirmasjon også klart et lite party, så trodde vekta skulle i beste fall stå stille. Men sannelig ned 0,3 kilo så det er veldig bra :)/> Ha en fin dag og uke :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg på Zumba i går vettu ;)/> Var kjempedeilig etter 2 uker med bare "sitte inne og være syk"... Kjenner det i dag, for tok i skikkelig også da selvfølgelig ;)/>

Men vekta viste opp som forventet :P/>

 

I dag har jeg hatt en kjempestressende dag med rett under 23tusen skritt... og ikke pause så har bare hivd i meg noe usunt noe :blink:/>

 

Har meldt meg på Zumba i morgen også så da får jeg i alle fall trent bort det usunne jeg har hatt i meg :huh:/>

 

rina: så flink du er! og grattis med ny tlf

 

.koriander: Skikkelig kjipt med oppgang, men du skal se at nedgangen kommer til gangs neste uke da

 

Går det bra med treninga? holder formen seg brà?

Ha en fin dag og uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hallooo!

 

Veiedag og + 200 gram... :unsure:<_<:angry::blink: Crap. Vel, i helga var jeg ikke flink, så dette forstår jeg, men ergrer meg fortsatt over de to foregående ukene som ble stillstand og deretter + 400 gram. Dvs totalt + 600 gram på 3 uker. DETTE GÅR FEIL VEI! Jeg deppa en del i går og forrige uke. På sykkelen på vei til treningsstudioet i dag tidlig tenkte jeg: TA DEG SAMMEN! Og det skal jeg gjøre. Nå må jeg være streng og hard. Og så VET jeg at det MÅ løsne. Jeg setter inn støtet! Skal ligge så lavt som mulig på kcal, ikke spise inn det jeg trener bort. Om sulten blir uutholdelig får jeg stagge den med grønnsaker og te! Skal likevel satse på mer proteinrik kost, vet at jeg blir mettere av det (f.eks. reker/egg på brødskiva). Spiser mye karbohydrater om dagen (havregrøt og bananer er en slager.. :rolleyes: )

 

rina: Du er så positiv og glad! Hyggelig å ha deg her! Og gratulerer med nedgang til tross for konfirmasjon & fest! Kjempebra! Du går jo fint nedover du :) Ikke noe å være misfornøyd med! Takk for god-bedrings-ønsker :) FIkk beinhinnebetennelse for første gang i februar, og jeg har slitt med det siden. Går bra med spinning og styrke, men så fort jeg jogger/trener spenst blusser det opp igjen. Gjelder å ikke overdrive. Og to spensttimer og to joggeturer på en uke var tydeligvis overdrivelse :rolleyes: Duste-koriander, hah. I blant håper man jo at det skal bli bedre av å pushe seg også.. Forrige uke ble det mindre spenst, og denne uka enda mindre. Satser på at jeg ikke merker noe i hverdagen snart :)

 

123To: Uff, trist å høre at du er så dårlig om dagen! Skjønner godt at du ikke orker å stresse med vekta da! Ta tida til hjelp, håper du blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Collargol: Så bra du er frisk :D Zumba har jeg aldri prøvd, men jeg eier ikke kordinasjon og sliter med aerobic, generell dans og step også. Jeg må ha ENKLE trinn når jeg går på saltimer som ikke er spinning/styrke. Får se om jeg tør å prøve meg en gang ;)

 

Syns det er stille her! Hvor har det blitt av kokka01, lettsommer, Marlena, namnam og Mitch? Kanskje flere også som jeg har glemt i farta? Jeg er sikker på at vi når målet vårt alle mann så lenge man ikke mister fokus! :)

 

Litt mer optimistisk i dag, som dere kanskje skjønner ;) Haha. Hadde en bra dag matmessig i går! Men kjenner litt på hverdagslige ting. NÅr man skal ha i seg lite kalorier har man ikke mye å gå på! Ei venninne av meg ville veldig gjerne på café i går, og da bestilte jeg en liten cappucino. Vurderte lettbrus, men er mye mer glad i kaffe. Da gikk det jo en del kcal, og jeg ble sulten på kvelden da jeg kom hjem! Har ikke rom til så mange slike uplanlagte hendelser om man ikke skal være sulten, altså! Men på trass fikk jeg holdt meg til mine 1200 kcal. Håper på det samme i dag, har lagd ny porsjon gulrotsuppe ;)

 

Fikk skattepenger i dag! Lurer på om jeg skal unne meg en treningsshorts som jeg kan løpe ute med i Syden...? :D

 

Ha en fin dag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba er enklere enn Aerobic og dans synes jeg. Også er det en mix av det meste. Jeg henger ikke alltid med, men det er bare å hoppe og sprette litt dersom du ikke får til trinnene ;)

 

Så jeg har vært på Zumba i dag også :D Det er mandager og onsdager her og jeg prøver virkelig å få med meg begge timene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Herreguuuud! Jeg tenker kun på mat i dag! Er mett i magen, men føler meg liksom så uuutrolig sulten innvendig.. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Hul på en måte. Tenker bare på div mat som jeg har lyst til å spise. Samtidig er jeg mett! Noen andre som har hatt det sånn? En litt fortvilet koriander her.. :unsure:

 

Collargol: Så bra du har funnet noe du syns er GØY :D Det er det viktigste syns jeg! Da vil man fortsette også. Jeg følger ikke med på alle treningsrådene som sier at man skal trene sånn og sånn. Om trening blir kjipt fordi jeg "må trene på denne måten ellers er det ikke bra nok", så kommer jeg til å slutte med det! Kanskje jeg skal prøve Zumba en gang, selv om jeg er litt skeptisk. Når jeg ikke henger helt med så blir jeg ikke ordentlig sliten heller. Blir aldri sliten av aerobic, for jeg får ikke gjort bevegelsene fullt ut før vi skal gjøre noe annet. Da blir jeg sur, haha. Jeg har dratt på trening for å trene, ikke for å bli lett svett og litt andpusten! Men alt må da prøves minst en gang, kanskje det er noe jeg liker godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Her var det stille!

 

Ja, da blir det vel en egopost da :P

 

Veiedag og endelig spilte jeg og vekta litt på lag! 62.5 kg og -1.9 kg siden forrige uke! Hurra! Håper på å karre meg nedover mot 60, men skal være mest opptatt av cm fremover!

 

Håper det går bra med dere andre der ute. Hvor deilig er det ikke å være litt lettere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Den siste uka har jeg vært flink på matfronten, sannsynligvis var det en motivasjon i at jeg visste at jeg skulle på helgetur med kjæresten. Forstod at det nok kom til å bli brødmat og litt desserter i ny og ne da, så jeg holdt meg hard før jeg reiste. Det ble ikke så mye mat spist i helga likevel, og så ble det en god del trasking rundt, så jeg tror faktisk at det ga litt resultater, for nå er jeg nede i 74,2 kg. Veldig glad for det, og så gjelder det å holde koken, tross sykdom. :) (Men samtidig er jeg bekymra for at jeg bare har tært på muskler den siste tida... Har ikke fått trent på to-tre uker...oh no!)

 

Koriander, jeg kjenner meg såå godt igjen i det du skriver om matmatmat-tankene... Det er story of my life, jeg er alltid sulten. Jeg kan tenke meg at siden du også tillater deg så få kcal om dagen, så blir det nok enda verre. Vær forsiktig så det ikke blir for lite, for selv om du er utrolig flink til å være streng med deg selv, så er det nesten umulig å leve på så få kcal over lang tid. Du har jo alt nådd et fantastisk mål, og er på en skikkelig sunn BMI allerede. Vi er MANGE som misunner deg det, det er jeg sikker på! :) Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Ser vi postet så og si likt, 123To :) Er det ikke deilig med lønn for strevet? :) Knallbra at du holdt deg i skinnet før turen da! Men ikke stress så mye med de musklene når du er syk, kjære deg. Jeg tror ikke det har SÅ mye å si, altså, og 2-3 uker er da ikke verdens undergang. Jeg leste et sted at kvinner ikke kan gå opp mer enn 4 kg muskelmasse på ett år, og da regner jeg ikke med at man kan miste så innmari mye mer heller, om du skjønner? Ta én ting av gangen - det som er lettest, og så kan det andre komme etterpå når du føler deg bedre :)

 

Og takk for gode tanker :) Når man bare tenker på mat er man jo selvfølgelig sulten, og selv om jeg følte meg mett var jeg liksom sulten likevel. Veldig rart. Det har løst seg med at jeg rett og slett spiser to knekkebrød med makerell-i-tomat (det jeg hadde tilgjengelig), en hel sånn boks på 110 g. Inneholder fett og proteiner, metter godt. Jeg spiser nok litt for mye karbohydrater om dagen, og litt lite fett og proteiner. Men det er så lettvint sånn som det er.. ;) Nå skal jeg kjøpe noen egg i kantina og håpe at det hjelper på, for nå er jeg tom for makrell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja det gjorde vi, visst! Jeg så det ikke før nå, jeg! :) For en FANTASTISK vektnedgang, er det mulig?! Det er jo forsåvidt beviset på at vektnedgang går i rykk og napp, og at nedgangen ikke nødvendigvis kommer rett etter at man har vært flink! :) Grattis altså! Du er jo sylfide du nå da! :D Hvordan lager du ticker forresten, og går det an at jeg kopierer din? Jeg vil også ha sånn! :)

 

Makrell i tomat metter godt, ja! Jeg elsker det! Har du prøvd de andre boksene med sitron og pepper og sånne ting? Lurer på om de er noe gode til å ha i f.eks. salat, men har ikke prøvd det ut. Bør få i meg litt mer fisk, og er litt lei av tunfisk-salat... Karbohydrater er så lettvint å få i seg, og så er det så godt! Jeg må virkelig passe på det regnestykket, for hadde det vært opp til meg så hadde jeg levd på brød og pålegg... <3

 

Takk for oppmuntrende ord angående muskelmasse! Vi får satse på at musklene ikke har forsvunnet, og at nedgangen var litt av det lumske fettet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...