Gå til innhold

Anna T triumferer igjen!


Gjest Anna T
 Share

Anbefalte innlegg

Men du, Anna... Den magen din altså.... Er det huden som gir de ekstra centimeterne, eller er det noe som kan slankes bort? Selv har jeg skikkelig epleform! Jeg vet at en del av det er ekstra hud etter at jeg fikk kidsa mine, men mesteparten kan nok slankes bort. Ser jo allerede at det har skjedd noe. Sikkert all frukten og grønnsakene som gjør sitt tenker jeg. Og bedre skal det bli!

 

Har to venninner som er slanke som bare det, og som har fått utført mageplastikk pga ekstra hud. Hun ene gjorde også noe med magemusklene, som visstnok hadde sklidd skikkelig fra hverandre. De er heeeelt småpikeflate på magene sine nå. For meg er ikke dèt noen løsning. Jeg ble heller litt sånn fandenivoldsk, og skal jammen meg klare å vise dem at dette kan bli bra på helt naturlig måte. Vet ikke om det er legeskrekken eller stoltheten min som har ropt høyest her hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Sorry altså folkens, men nå må jeg nesten bli litt navlebeskuende her. Må bare systematisere tankene litt.

 

Jeg har jo hatt en følelse av å være ganske fornøyd med mye av kroppen nå, med magen som et kjempeunntakt. Kjempe- både fordi jeg føler at den er kjempestor og fordi jeg er kjempemisfornøyd. Og så har jeg lurt litt på om det bare er i mitt hode. Men nå har jeg studert vekt- og mål fra jeg gikk ned etter barn nr 1.

 

Cm-målene mine er faktisk de samme nå som da jeg veide 68 kilo, unntatt midjemålet som er 5 cm større. Jeg hadde det samme midjemålet som nå da jeg veide 72,5 sist også, men da var resten av målene endel større enn nå. Så magen er altså mye større nå i forhold til resten av kroppen. Argh. Hva skal jeg gjøre med det da? Det vil jo hjelpe å gå ned i vekt selvfølgelig, før eller siden vil jo mage-området ta igjen resten, i og med at det antakelig er der det er mest fett. Så må jeg kanskje beregne en del mageøvelser og trening for kjernemuskulatur for å få strammet opp? Sørge for at kosthold og bevegelse ikke gjør meg oppblåst? Håper virkelig det jevner seg ut altså, for jeg kjenner at jeg sliter med hvordan magen ser ut. Blæ, det er vel litt barsel-panikk kanskje. Men vil ikke ha det sånn...

 

På den annen side er det jo kult at resten av målene er så mye lavere enn sist jeg veide 62,6 da, det viser jo at treningen gir resultater. Får prøve å fokusere på det også.

 

<_</>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei Anna.

 

Eg syns du er flink!! Det har eg understreka før, men du som eg kjenner igjen følelsen. Da eg fekk mitt tredje barn var eg syltynn...... og det vises på bilder også. Men eg følte meg diger, alle såg den store magen, og litt ekstra her og meir ekstra der. Vi jenter skal forandre oss, fra jente til kvinne. Og eg trur det sit i haudet vårt at vi skal vere slanke og tilpassa "modellane" for korleis vi skal sjå ut. Men sjå deg rundt..er det mange som er som det?? Mange er fine og slanke for all del.

Dei eg kjenner eller ser rundt meg i kvardagen, har same fasong som meg, moderlig og litt runde. Dei slankaste og veltrente har ein stram timeplan og tider for trimming og stram kostholdsplan.

Og mitt spørsmål må då bli;

Korleis leve lykkelig mtp mat, og aktivitet?

 

Ein sjølv må finne ut av det. Gå i seg sjølv og finne det svaret ein vil ha, enten det svir å finne det, kanskje ein må slite for å nå målet (og leve det livet) eller om man gir seg på det og berre lever. Eg var meir fornøgde med kroppen min då den var mindre heilt klart, men heilt fornøgde var eg ikkje då heller. For det må jobbast med for å bevare den slik.

 

 

Ein skal finne eit liv som ein kan leve lykkelig, er det ikkje det vi vil alle? Så må ein luke ut av livet det ein ikkje vil ha der, som smugeting, og kosemat. hehe høyrest ut som eg skulle sagt det sjølv.. haha

Eg slit for tida.. eg klarer ikkje la vere å ete, er litt tilbake i gamle vaner..desverre. Men det er akkurat som eg ikkje bryr meg, når sonen min er sjuk. Kvifor skal eg ikkje ete og kose meg med han liksom?

 

Det er klart eg skal det! Men det er mengde som teller - er klar over det.

Må berre hente fram litt motivasjon no, kanskje det er en rest inni meg??

 

Og fineline; eg ler litt når eg les det du skriv. Men å få i seg all mat, og om frukt og grønt, stappmett og meir kcal på vent...Og veninner som tar mageplastikk....hahaha har nokre veninner eg og. Den eine har lagt på seg igjen og magen er like stor som før. Eg også blir litt fandenivolsk og tenker at dette må eg kunne klare sjølv. Litt flau over at det tar litt tid men men.. Har keisersnittarr, og den rukka går aldri bort. Og det kan eg leve med, men resten av cm med hud og fett... ja det skulle gå an.

Puhh for ei utblåsning

 

Ha ein fin fredag smukke damene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Haha, så søte dere er som engasjerer dere i frustrasjonen og magemålene mine.

 

I første omgang er det ingen grunn til å tro at ikke magen først og fremst skal slankes bort. Proposjonene vil nok være bedre når jeg er 5-8 kilo lettere. Og i tillegg til at det vil være mindre fett på magen da, kan nok en del forbedres med trening også. Og så er det nok for meg mest aktuelt å lære meg å leve med at magen er litt større og litt slappere enn før, også når jeg er ferdig slanket. Jeg husker jo at jeg ikke følte meg ordentlig fornøyd når jeg veide 65 kilo heller. Sånn blir det sikkert nå også, hvis jeg ikke får hodet litt mer på plass.

 

Og som du sier, Mali, for meg skal dette gjøres på en måte som jeg kan leve med, og som gir rom for kos og tid til mye annet også. Men jeg vet med meg selv at jeg har det bedre hvis jeg trener og spiser mer fornuftig. Jeg kommer aldri til å bli en av disse plastisk opererte smukkasene som trener hele tida, men det har jeg jo heller ikke lyst til. Jeg har bare lyst til å sørge for at jeg lever på en måte som er sunn og god, og at jeg tar så godt vare på kroppen som mulig. Og at jeg ser så godt ut som jeg kan innenfor de rammene jeg har rent fysisk. Ingen grunn til å legge skjul på at jeg håper at mageregionen vil endre seg, men det regner jeg med at den gjør også. Må bare være litt tålmodig, og antakelig legge inn litt ekstra innsats i regionen etter hvert.

 

Og så må jeg si at jeg har hatt noen litt oppløftende opplevelser i det siste også. Det er jo litt frustrerende at jeg har kasta bort to uker på tull. Men jeg har funnet igjen en kjole i skapet som jeg aldri egentlig har vært komfortabel i å ha på meg. Nå sitter den helt fint faktisk. Den er litt ettersittende, og så har den et sånt knytebånd som knytes på magen. Jeg trodde egentlig den ville fremheve det jeg ikke er fornøyd med, men den kamuflerer det faktisk. Skikkelig fornøyd med det, følte meg ganske slank og fin i den. Så det blir nok en vinner i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Og Mali, det er lov å slite litt, og det er lov å gi seg selv litt slækk. Du har masse å tenke på nå, og ingenting blir bedre av å være for hard mot seg selv. Kos deg når du kan, tillat deg det du trenger. Bare ikke gi etter i så stor grad at du ender med å føle deg dårligere. Du trenger overskudd og energi, så hvis du klarer å få i deg sunn mat og få rørt deg litt, er det sikkert bra for deg. Så får du heller kose deg med litt annet i tillegg. Og ikke bruk energi på angring eller selvpining.

 

Tenker på dere, Mali, og heier på oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Dere er så søte alle sammen, griner en så griner de andre ilag med... hehehe

 

Ja, fornuften seirer nok til slutt! Man har det betre på mange måter når man er mindre. Det gir en stor helsegevinst å ete sunt og vere aktiv. Man kan spise og trene seg frå belastningslidelser og andre sjukdomar, og det kan vere inspirasjon i seg sjølv.

 

Men vi damer liker eller vil like det vi ser i speilet! Og eg likar ikkje alltid det eg ser i speilet, og då må eg jobbe med sjølvfølelsen min. Eg må like meg sjølv for den eg er! Blir eg mindre, vil eg like det enda betre.

 

Og eg er pærefasong :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hmm, jeg har faktisk hatt enorm mage begge gangene jeg har vært gravid. Ikke lagt på meg voldsomt mye, bare hatt enorm mage liksom. Sånn at fremmede som så meg når jeg var 4-5 mnd på vei tippa at jeg var 8 mnd på vei. Og når jeg var 8 mnd på vei begynte folk bare å le. Søsteren min hadde også det, og hun er veldig tynn. Da er det kanskje ikke så rart om magen har blitt ekstra mye strukket heller? Både muskler og hud? Jaja, det går seg jo til. Jeg får gjøre det jeg kan, og ikke stresse med det jeg ikke kan gjøre noe med.

 

Logger inn vekt og mål i morgen tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Da ble det 72,6 idag. 1 kg ned fra mandag. Midjemålet var uforandra.

Har fått 13,5 trimpoeng så langt denne uka, og regner med ca 4-5 til, så det blir en god uke på rundt 18 tp tenker jeg.

 

Nå forsvinner jeg frem til torsdag eller noe.

 

Awsam, Blåbæret og Snegla, hvis dere er der ute og leser: Håper det går bra med dere.

 

Mali og fineline: Ha en fin uke, lykke til med veiing tirsdag og torsdag.

 

Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snegla

Hei og hå!

 

Gikk på vekta imorges. Opp 1,5 kg siden sist veiing, som var for kanskje 3 uker siden? Vekt nå: 84,4. Midjemål: Nærmesre 100, orket ikke se nøyaktig :(

 

Skal i bryllup 10.august, har bestemt meg for å gå ned 1,5 kg i uka inntil det. Har gjort det før, kan gjøre det igjen. Heldigvis skal de to ferieukene jeg har stort sett brukes på å skrie oppgave, så det blir ikke så mye utskeielser. Skal til Oslo noen dager, må passe meg for hvitvin på kvelden og drikke lavkarboøl. Tidligere har jeg vært veldig flink å ha med oppkuttete grønnsaker (gulrot,brokkoli, reddik etc). Skulle kutte opp gulrot imorges, men de hadde desverre sett bedre dager og måtte i søpla!

 

Hvis jeg går ned 1 kg per uke, når jeg min trivselsvekt 26.12. Jeg går en mager høst i møte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei.

Kjekt å høyre frå deg igjen, Snegla.

Då får vi slå følge ut over hausten, trur eg blir her inne ei stund.

Hadde trudd at når det gikk så greit i begynnelsen, så skulle det gå betre dette her. Men men...

 

Har hatt nokre tøffe veker på heimebane, og er no klar for ferie og meir fokus på kosthald. Håper på å klare å la vere å gå opp meir! Det er eit mål det også. Disse siste vekene har eg vore jojo, opp litt og nedigjen på utgangspunktet. Men det stoppar der! Vil gjerne sjå nye tal nedover no...kanskje eg kan skrive totalt ned 5 kg sidan eg begynde på 3 mnd..? Det blir rundt 1. august.

Så no Snegla får vi jobbe sammen for å nå første delmål!!

Og Fineline, du får henge med!!

 

Og Blåbæret og Awsam, håper de har det fint der ute!

 

God mandag - god start på ei ny veke med mange muligheter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger på, Mali :)

 

Jeg datt litt utpå i helgen, vi fikk besøk som hadde med seg de lekreste retter til å legge på grillen. Ahhhh og så godt som det var. Jeg tok ikke hensyn til kaloriene, men koste meg til jeg ble sånn passelig mett. Smakte på alt, kan skjønne. Og det ble både prosecco og eplecider. Men bare et glass av hver. Og masse farris. Jeg er temmelig sikker på at kaloriene langt oversteg mine tilmålte 1600, men jeg angrer ikke et sekund. De andre dagene går jo så fint, atte.

 

Prøvde meg på vekten i går kveld. Vekten viste nedgang, og jeg er jo spent på å prøve den på nytt i mårra tidlig. Har lagd meg en skikkelig nazioversikt over uker og forventet vektreduksjon. Har beregnet 1 % nedgang for hver uke. Og jeg ligger godt an. Men det er jo kun en uke siden jeg startet dette, så det skulle vel bare mangle at jeg ikke slulle ligge greit an nå. I begynnelsen er det visstnok noe vann som forsvinner, så jeg trenger ikke å bli FOR jublende glad tenker jeg. Vi får se!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting...

 

Jeg har også tenkt å være her lenge! Såkalt normalvekt når jeg (ifølge planen) 1. oktober. Så frem til det er jeg helt garantert i full sving. Vi får se om jeg lengter etter en ennå slankere figur etter det. Det får jeg se an, når den tid kommer. I første omgang er det normalvekten som lokker.

 

Uansett hva jeg finner ut i oktober så er det sikkert lurt å henge med. Dette med å holde fokus og la være å gå opp i vekt er vel desto hardere enn det å gå ned i vekt, hører jeg. Jo, det kan jeg skrive under på. For min egen del så er det ikke volumet som viser seg å være bøygen. Det er innholdet i det jeg spiser. Pluss at jeg digger den kveldspilsen (eller aller helst cideren). Og majones. Hehe. Jaja det er bare å holde fokus, så skal det nok gå greit (tenker jeg, samtidig som jeg vet at det ikke er bare-bare å kvitte seg med de kiloene som klorer seg fast)...

 

Og positiv tenking? Jo, det er en fin ting!!!!

Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Fineline: Høyrest bra ut at du vil vere her lenge... Då får vi dra det tunge lasset ilag... Eg la inn måltida mine sånn ca, i dag, og eg er totalt på underskot med kcal. mellom 1300-1400.. Ikkje bra. Må prøve å vere litt meir sturktrert, passe meir på. Det hjalp å skrive ned, har ikkje gjort på lenge.

 

er veldig spent på ferie og tur, og ikkje ha tilgang på mat til ei kvar tid. Skal bu på hotell i ei veke, litt forsjellige men likevel. Sannsynligvis blir det mykje gåing og det er no bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare å prøve så godt man kan å passe på de kaloriene.

 

Jeg har jo strevd med å få nok kalorier, og i går fikk jeg til og med litt kjeft fra kjøresten min... Han passer på meg, det skal være sikkert. Så i går kveld, etter kveldsmaten, hadde jeg kalorier til overs for ennå et måltid. Jeg holdt på å sprekke, og klarte ikke taknen på mer mat. Så da fikk jeg servert cottage cheese med honning og hakkede nøtter i. Nam nam, det var jo rene desserten. Og selv om det ikke var fryktielig stor uttelling på kaloriene, så fikk jeg bra uttelling på kostholdsscoren. Og det var bare sååå digg. Kan anbefale dèt! Det var en sånn ny cottage cheese, med eple, pære og vanilje. Mmmmmmm!!!

 

Jeg var spent på vekten i mårrest, kan skjønne. Med en mage som var helt sprengfull av mat i går kveld, tenkte jeg at dette ikke kom til å gå så bra. Men joda. Ned 1,8 kilo siden forrige tirsdag. Da er jeg fornøyd så det holder. Det må være noe med denne sunne gode maten, altså. Hehehe :)

 

I dag skal jeg ha lunsjdate med samboeren min. Vi får finne et sted der de teller kalorier, så jeg kan notere det her på GR-dagboken min. Og i kveld er det sushi. Jeg har ikke noen idè i det hele tatt på kaloriinnholdet på de forskjellige sushibitene. Det blir en utfordring! What to do....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei.

Ja, sushi? Du får smake på nokre bitar, og heller ta rikelig av grønnsaker aller anna "godkjent" tilbehør som er lett å rekne ut. Har sjekka litt på sushi, men det er ikkje lett å finne ut. Kanskje det står noke på pakken??

 

Du er jammen flink; ned 1,8 på ei veke?? Supert!

eg som slit er nok litt misunnelig B) men men...

Veret er ikkje noke særlig, men får traske meg ei runde likevel.

Til no har eg 1300 kcal, og då har eg rekna med middag (ferdig om ein halv time) då får eg kjøpe sånn cottage cheese og putte nedi noko godt.

takk for tipset.

Pleier å trekke frå ca 100-150 kcal om eg har ligge på sofaen-dag.. er det dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig mat-dag i går. Gjorde noen forsøk på å legge inn hva jeg spiste, men er usikker på hvor riktig det ble. Om det er sånn noenlunde riktig, så manglet jeg fremdeles litt på mine 1600 kalorier.... Men ærlig talt.... når man er fullstendig stappmett etter kveldsmaten, må man da kunne slippe å dytte mer mat i kroppen. Prøvde å ta noen ekstra nøtter, og det hjalp jo litt på tellingen. Men et sted sa det bare stopp. Da ga jeg opp.

 

Men jo, jeg er litt imponert selv over at det har gått såpass greit med både spisingen og vektnedgangen. Vi får nå se i fortsettelsen om det går like mye på skinner. Spisingen skal gå fint. Men om jeg mister kiloene like greit fremover er jo veldig spennende. Det er nok først etter noen uker at alvoret begynner, har jeg skjønt.

 

Men om du skal trekke fra 100-150 kcal om du har ligget på soffan? Hehehe ja si det.... Hvor mange kalorier har du fått tildelt i utgangspunktet? Og hvor mange trimpoeng la du inn i beregningsgrunnlaget der du fikk regnet ut kaloriene dine? Jeg vil tro at det har noe å si, ihvertfall når du ser på uken under ett. Og som samboeren min sier: det er viktig å få i seg NOK mat. Spis fettet ut av kroppen din, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei.

Tidlegare har eg vore sjukmeld når eg har gått på gr og då fekk eg det rådet om å kutte ned 100 kcal. Men om eg var i bevegelse, måtte eg justere den. Da er det snakk om å ligge i ro, og då kan ein ikkje ete so mykje mat. Då går ein ikkje ned i vekt..

Har fulgt meny 2, og dermed 1600 kcal.

I går skreiv eg ned alt eg åt, og kom oppi 1500 kcal. Då var det stopp, klokka var 22.30 og da bør måltida vere over for min del.

Håper på betre kontroll i dag ;)

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Nå er jeg hjemom igjen til internett og badevekt B)

Har hatt fine dager på fjellet i strålende sol. Har gått mye turer. Forrige uke endte på 18,3 trimpoeng, denne uka foreløpig 6,6. Fornøyd med det. Altså, mange ville vel brent av mange flere på 5 dager på fjellet, men med små barn og sykemeldt mann tenker jeg at det er bra.

 

Har smugveid i dag, og det var litt ned. Ikke noe storm-resultat akkurat, men litt ned. Jeg hadde jo en formening om at de spiste veldig sunt de jeg skulle dra med, og de gjør det på en måte. Men alt av grønnsaker var enten pannestekt eller grilla i folie med ekstremt mye olje. Veldig rart. Så det ble for lite grønnsaker og altfor mye olje. Litt mer kos enn forventet også, i form av dessert og sånt. Uansett, det har da gått ned, og nå er det i alle fall nye tall igjen. Godt å være ferdig med 73-tallet, der vaka jeg altfor lenge.

 

Ser at Mali og fineline har vært aktive her, det er supert. Fantastisk med 1,8 ned fineline, gratulerer! Motiverende å se resultater :) Har du veid i dag Mali?

 

Godt å se Snegla også. Høres ut som du har fattet nytt mot, så bra! Genialt å ha et bryllup å motivere seg mot :)

 

Når det gjelder kaloriberegningen, er det sånn at Grete Roede beregner et "hvilestoffskifte", som er det kroppen bruker bare på å eksistere liksom. Så ganges det opp med 1,3 hvis man har en stillesittende hverdag, f.eks. kontorjobb. Hvis man har en fysisk jobb ganges det med 1,4 og 1,5. Det er det de kaller "hverdagsaktivitet". Så det betyr at dere har litt å gå på hvis dere faktisk bare har ligget på sofaen en hel dag. Mitt hvilestoffskifte ligger på rundt 1400 nå. Mens energibehovet med hverdagsaktivitet uten trening er rundt 1800. Og så må man selvfølgelig ligge lavere enn det hvis man skal gå ned i vekt. Pass uansett på å ikke legge dere for lavt på kaloriene, det er lett å gå i sparebluss. Helt enig med mannen din fineline, mye bedre å spise seg slank, enn å sulte seg uansett resultat.

 

Ha en fin dag i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting. Det er jo vanlig å legge på seg litt (væske vil jeg tro) når man har mensen. Men er det noen av dere som har noen erfaring med hvor lenge det sitter i? Jeg nærmer meg vel slutten av første mens etter fødsel nå, skulle tro at mensen-vekta har sluppet taket nå?

Kan liksom ikke huske hvordan det der var sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fantastisk ut å være på fjellet, men skjønner utfordringen med å få servert mat som andre har tilberedt. Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde taklet det. Antakelig spist og latt som ingenting, men i begrensede mengder. Kanskje ikke turt å bli skikkelig mett, i tilfelle det er for mange kalorier... Ja det er et dilemma, det der!

 

Når det gjelder væsken som kommer i kroppen i forbindelse med mensen, så har jeg lest et sted at den forsvinner av seg selv iløpet av første eller andre mensdag. For meg stemmer det på en prikk. Men om der er rom for individuelle forskjeller, vet jeg ikke. Skulle nå tro det, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei. Så fint at det går bra Anna.

Trur eg skal melde meg på "sliter'n", der er eg no.

Ikkje so mykje endring på vekta, ørlitt opp. Men målbandet viser det samme.

Har siste dagane registrert mat, og fått justert frå å ete litt for lite, til å vere innenfor 1600 kcal. Eg ligg ikkje på sofaen heile dagen, det høyrest kanskje sånn ut. Men det er ikkje noke form for trim, det er det eg meinar. Har eit stort hus, som krever litt innsats og mykje klede som skal gjerast noke med. Så eg har gjort mykje inne i heimen da!

Eg er i aktivitet mykje av dagen, men ikkje slik at det kan skrivast opp som trimming.

 

Det med mensen er vel litt indivuelt. Har registrert at ved eggløsning, går eg opp litt i vekt. Og når eg får mensen, går dette ut av kroppen. Merkar det godt på fingrane, dei blir tynnare. Eg er også ledigare i kroppen etter mensen. Andre som kjenner den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du sliter Mali. Kjedelig når det går så trått. Samtidig, hvis du ikke hadde vært her og holdt fokus, så hadde du kanskje lagt på deg i denne perioden. Så det kan kanskje være en trøst.

 

Ser dere har skrevet litt nedenfor om å være her lenge, og om hvordan det blir å holde vekten etter hvert. Det tenker jeg mye på også. Det har man liksom med seg når man har gått ned i vekt før - og så gått opp igjen. Jeg leser litt i hold vekten-forumet også, for å innstille meg litt på hvordan det er. Det er et par veldig aktive tråder der, med folk som har holdt vekten lenge, det er motiverende. Samtidig ser man jo at det er mye arbeid også. Jeg er inmari spent på hvordan den biten blir. Er så lett å miste fokus når målet er nådd. Har fortsatt tro på det med å veie seg så mannen ser det. Det er greit å gjøre i holde vekten-fasen, for da trenger man ikke være så inni hampen flau over hva vekta viser. Og så blir man fort ferska hvis det sklir ut.

 

En helt annen ting, jeg har kjøpt meg en ny badedrakt på Ellos, og den kom i dag. Og jeg ble så inmari fornøyd! Det var en fin overraskelse. Ikke så ofte jeg tar på meg badedrakt og så smiler. Men den har litt sånn hold-in-effekt på magen, og et lite skjørt som man kan justere lengden på selv. Og litt ekstra støtte på puppene. Den var ganske så snerten faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hallo flotte jentene her inne!

 

De er så flinke, og det gjer meg glad å lese alt de har fått til. Du er nok flott i ny badedrakt, Anna.

Og eg er flink til å syte <_< hehe

 

Eg har hatt ein fin dag i dag. Vore på besøk hos ei god veninne, med mange barn og høgt nivå!! Har vaska over litt golv i dag, vaska litt stoff som skal brukast til hobbyprosjekt. Eg har kosa meg i solkroken med kaffi og is. Begynt så vidt å tenke på kva eg skal ha med meg på tur ;-) skikkelig feriemodus med andre ord ;-)

 

Mål for ferien, IKKJE gå opp...

så får eg holde fokuset framover, og prøve å ikkje ergre meg over at eg ikkje klarte det - i denne omgang.

For eg skal klare det, treng berre litt meir tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så kjekt med ny badedrakt når den sitter som den skal! Kanskje jeg skulle tatt en titt på den, jeg også? Hvilken badedrakt er det? Går sikkert fint an å finne den på nett... Har kjøpt meg ny bikini , men føler ikke noe særlig for å vise meg frem til masse folk i den. Bikinien er fin, altså, men jeg selv føler meg for blubbete til å sprade rundt i den.

 

Når det er sagt, så kjenner jeg på favorittbuksen min nå at jeg er på rett vei. Nå er det ikke bare grammene på badevekten som kan fortelle meg det lengre. Ikke det at jeg har gått ned så mye, og ikke kan andre se noe heller ennå, men jeg kjenner at buksen strammer bittelitt mindre rundt midjen. Kikket meg i speilet da jeg kledde på meg i dag, og linningen ligger nå fin og glatt rundt midjen. Den krøller seg ikke sammen i en tjukk klump rundt magen nå. Jeg ble såååå glad!

 

Mali: sånnt husarbeid er jo kjempebra for kaloriforbruket. Selv om du ikke er ute og trener, så mener jeg at du godt kan ligge opp mot 1600 kalorier likevel. Om du har litt (men bare litt) mindre, så gjør det nok ikke noe. Om du hadde hatt en stillesittende jobb og i tillegg dratt rett hjem for å sette deg i soffan ville det nok vært annerledes. Men det er jo der du er, har jeg forstått! Også ser jeg at du har som mål å ikke gå noe opp i ferien. Det er bra, Mali. Bare pass på å ikke spise for lite, for da gjør du deg selv en stor bjørnetjeneste. Spis bort fettet, heller. Smelt det vekk med masssssse sunn og god mat. Og kos deg!!!

 

Anna: ja jeg vet akkurat hva du mener med å miste fokus etter at målet er nådd. Men det å veie seg foran mannen???? Hmmmm.... den sitter langt inne, gitt. Hahaha jeg får tenke på den ennå ei god stund, tror jeg. Uff... Noe jeg har tro på (men muligens ikke hatt stort nok fokus på selv), er å alltid ha ett eller annet nytt mål klart. Noe konkret. For eksempel: Yeeeei nå veier jeg det jeg skal. Mitt neste mål er at denne fine favorittbuksen fremdles skal sitte som støpt om X måneder. Jeg må visst tenke litt her... er det konkret nok, eller? Kanskje ikke. Men man kan jo ikke veie maten sion resten av livet, og livet skal jo også inneholde mer enn kaloritellinger. Det er visst ikke lett, nei.

 

Ha en riktig fin fredagskveld, dere. I kveld skal jeg kose meg med min etterlentede eplecider, og bare nyyyyyte at helgen er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...