Gå til innhold

Anna T triumferer igjen!


Gjest Anna T
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mali*35

Hei.

 

Høyrest ut som du har planlagt helga godt, mtp utskeielser og selskapsliv. Det er alltid spennande å sjå kor det går, og kor stor straff man får. Men litt godt må man unne seg, det er som du seier Anna, mengden som teller. Og litt ekstra som kjem på ei helg, er lettare å få av igjen enn det som har sugd seg fast over år.

 

Har hatt ein fin dag på jobb, og her heime også er det rolige og friskare tilstander. Og dette blir ei fin helg, det kjenner eg :D Eg har å slappe av i reint hus, og med alle heime...

 

I går var litt slitsom dag, og eg spiste sjokolade. Det var rein trøst, og eg trur eg trengde det. Angrar litt i dag, for eg har lyst på meir!!! Straffar seg å vere ulydig...

 

Men vi har - kake på kjøkkenet - den får stå i fred

- vi har is i fryseran - den får ligge

- gode lefser i frysaren - dei får ligge (sjølv om eg elska å maule desse frosne)

vi har karamelle bokser i skapet - dei får stå

 

og ei rekke andre godis, men eg let det vere. Må lære at ting kan få vere i fred for meg, andre kan kose seg med det. Eg må finne anna kos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Høres ut som du er omringet av fristelser, Mali, håper helga har gått bra.

 

Her er en oppsummering av selskapshelga:

 

Fredag:

Morgenvekt 72,5 kg, 86 cm midje

Bursdagsselskap: Salt mat, litt ostekake.

 

Lørdag (bursdag):

Morgenvekt 72,5 kg

Litt bacon til frokost

Stor fest:

Ekstremt salt middag

Noen små skjeer av 3 forskjellige kaker.

OG, ikke minst:


  •  
  • Ikkeno alkohol
  • Ikkeno potetgull
  • Ikkeno godteri

 

Søndag:

Morgenvekt 73 kg (forhåpentligvis mest pga salt/væske i kroppen)

Bursdagsselskap:

Salt mat

1 ganske stor kanelbolle

2 munnfuller brownie

litt potetgull

 

Og resultatet av hele helga mandag morgen:

73 kg, 88 cm midje. Altså 0,5 kg opp og 2 cm opp.

Det er egentlig slett ikke verst altså. Man kan lett ryke på 1,5 kg opp på en sånn helg. Og jeg tror faktisk at det må være mye pga saltet. Har også følt meg veldig oppblåst hele helga. Man må liksom tenke litt over etterpå om det var verdt kosen. Men jeg tenker at hvis man er bevisst i gjerningsøyeblikket, og virkelig koser seg med det, så er det verdt det. Bare man unngår sånn mindless automatisk spising. Og fort på betyr fort av, og hvis det er vann forsvinner mye i løpet av noen dager. Og man har da bare bursdag en gang i året.

 

En litt morsom ting var at jeg fikk en del klær, og da hadde folk konsekvent kjøpt str 38 eller M. Riktignok var noe av det litt for trangt også, men jeg er jålete nok til å i alle fall synes det er fint at det er det folk tenker at jeg bruker. Altså, jeg tenker at det betyr at når de tenker på meg, så tenker de at jeg er sånn normal størrelse liksom. Og noe av det passet fint, og noe av det vil nok passe fint om noen få cm.

 

Konkluderer med at det har vært en fin, men hektisk helg, og nå er det hverdag igjen :)

 

God mandag til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Heisann.

 

Jaja Anna, slik kan det gå. Du kan trøste deg med at salt mat gir mykje vatn i kroppen, og at det går fort av igjen ;-) Men det høyrest ut som du har hatt det veldig bra, og gaver i fin størrelse... herlig!!!!

 

Eg har slappa godt av i helga, litt for godt mtp kosthold og trimming.

ahhh... Eg har ikkje lyst å fortelle om det ein gong!... men eg har gått opp en kilo på helga, st.hans og god mat der....og litt for mykje kos berre... men men

 

No er det full skjerpings her. Ting har roa seg i heimen her, og sjølv om haudet er fullt enda (eller kanskje eg skal sei tomt), går det bra heldigvis. Eg må dei utfordringane som kjem etterkvart. Men mister litt piffen når ferieplaner og andre ting må stå på vent enda. Skulle slanke meg til ferien, og kva skjer med den no liksom? Vi veit ikkje so mykje enda, men det ordnar seg nok med eit kvart. Berre vi kjem oss litt ut av huset og får lufte oss litt, er det greit nok - i år!!!

 

No må eg flytte fokuset litt over på mat igjen. Og jobbe med den dørstokkmila........ for den har blitt lang gitt...

 

Og i går, spiste eg ein sjokolade på jobb. Måtte på apoteket i pausa, og jammen var det ein butikk i nærheta... magen tom - uff uff

 

Skikkelig sprekk.... flau?? JA, smaug meg ut av butikken, og spiste den i fred og ro....haha må le av meg sjølv.

Men eg tør innrømme det eg har gjort, og eg skriv det istaden for å la vere.

 

Så no damer, må vi dra litt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei.

 

Vegedag i dag, og eg er tilbake på 88,7 kg. Hadde ikkje trudd det, men det har gått greit! Hurra!

 

Og målbandet viser ned 17,5 cm tilsammen. Og det er midja som har minska mest med ned 6,5 cm. No er den på 88 cm, og den skal bli under 80.

Neste store delmål er alle mål under meteren, det er pupper og rumpe. Kjenner det godt på kroppen at eg er mindre, føler mannen også ser det...

 

Eg er fornøgd med dagens tal, oppi alt ;-)

 

Eg innser at denne prosessen blir lenger enn eg først hadde ønska og tenkt. Men det er viktig at det mentale også er på plass, at eg forstår og godtek at endringa i matvanar er endra og skal vare. Eg tenkte at eg skulle ned til sommaren, og ikkje så mykje lenger egentlig.

Livet må endrast om vekta skal forbli nede.

 

Ha ein fin torsdag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HallO!

 

Herregud som tiden flyr! Jeg må bare beklage at jeg ikke får vært så aktiv alltid, men tankene mine er hos dere!

 

Maten denne uken har, unnskyld språket, gått til helvete. Vel, ok. Ny dag imorgen, nye muligheter.

 

Jeg vurderer om jeg må bytte veiedag, har mandag nå, men mandag morgen er SÅ vanskelig å gidde å stå opp for å måle, veie og notere. Har hørt at tirsdag eller onsdag er beste veiedag, da har kroppen "summet" seg etter helgen. På den annen side, det gir jo kanskje en ekstra boost for motivasjonen med veiedag på søndager? Hvem av dere var det som hadde søndag som veiedag igjen?

 

Så ekstremt bra midjemål dere har ladies! Mitt er SKYHØYT. Jeg ser gravid ut noen dager, men er flink å skjule da hehe. HELT sjukt. Fytti katta.

 

Skal ta et glass vin her nå, uka har vært CRAZY, så jeg fortjener det nå synes jeg he he :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, som jeg falt utpå! Jeez. Har hatt en skikkelig dårlig uke. Dårlig humør, dårlige nyheter, dårlig kosthold, dårlig alt sammen. Skikkelig tilbake i gamle uvaner. Har egentlig veiedag i morgen, men den er utsatt til mandag i og med at det er 1. juli. Uansett blir det ingen lystig opplevelse. Ekstra kjipt siden det var litt opp forrige uke også. Blæ, hvorfor er jeg så dum? Uansett har jeg vel holdt meg til noe mer fornuftige mengder enn jeg ville gjort før skjerpingsen, men helt urimelige mengder mtp slanking. MEN, jeg har også følt meg inmari tjukk, oppblåst, magen i ulage osv. Så jeg har hatt litt bevissthet oppi det hele, og kjent litt på at det er ikke så bra det her.

 

Jaja, det er et maraton, ikke en sprint, som de sier på the biggest loser. Det er helt greit at det tar tid, og man må regne med oppturer og nedturer og en og annen smell. For ikke å si kjempesmell. Juli skal bli bedre enn denne uka har vært.

 

Mali - gratulerer, så utrolig bra. Og så fint at du "føler mannen ser det og" :) Vi får følge hverandre den tida det tar. Det er jo ingen hast sånn sett.

 

Snegla - godt du er innom. Jeg har som sagt veiedag på søndag, og syns det er ok. Da har man gjerne god tid om morgenen, og litt ekstra motivasjon til å holde seg på matta fredag og lørdag. Men det er klart, man veier vel gjerne mest i slutten av helga, og jeg føler i alle fall at jeg får i meg mer salt i helga, som gir utslag på vekta.

 

Vi snakkes, ha en fin lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei hei alle sammen.

 

Så koselig å høyre frå deg Snegla, du har visst mykje å stri med! då er det ikkje lett å fokusere på kosthold og gode matvaner, og trim for ikkje å gløyme det.

 

Det har eg fått erfare siste vekene. Det er omtrent som ingenting betyr noke, alt anna er uvesentlig. Og i den store samenheng er det jo det.

 

Og Anna, ser ut som du har prøvd grensene du også!! Jaja, vi får begynne med blanke ark i morgen alle sammen! Ingenting å gjere med, gjort er gjort, spist er spist.

 

Dørstokkmila mi, vart litt kortare i dag. Har gått ein fin fjelltur, men du kor eg pesa... Hadde med ein av ungane, og han måtte vente, vente, vente...og mora kom bak og peeeesssa som ein kval. huhhh... kva har skjedd med meg? Altfor lenge sidan sist? Jepp!!!!

 

Gled meg til å ta fatt på siste veke på jobb før ferien. 4 vakter og so feire i fire veker. Deilig! Merkelig nok har eg litt planar om turar, og mest husrydding, og vasking. Er eg ikkje rar??? før ferietur liksom..

 

Ha ein fin kveld alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hei jenter

 

Enda en måned gått, er det ikke sprøtt? Juni ble ikke topp for min del. Vekta i dag viste 73,6, det er bare 1 kilo ned hele juni. Ekstra kjipt siden det er 1,1 kg opp fra to uker siden. Men men, det kan bare bety 1 ting: juli skal bli bedre. Uansett går det jo rette veien, og mye av utfordringene fra juni er løst nå. Og når alt kommer til alt veier jeg altså mer enn 6 kilo mindre i dag enn jeg gjorde for 2 måneder siden, og det er jeg glad for.

 

1.mai

Vekt: 79,7 kg

Hals: 34 cm

Overarm: 30 cm

Bryst: 101 cm

Midje: 98 cm

Gravvo-mage: 109 cm

Hofte: 104 cm

Rumpe: 108 cm

Lår: 60,5 cm

Legg: 37 cm

 

1. juli:

Vekt: 73,6 kg - ned 6,1 kg

Hals: 30,5 cm - ned 3,5 cm

Overarm: 26 cm - ned 4 cm

Bryst: 93 cm - ned 8 cm

Midje: 87 cm - ned 11 cm

Gravvo-mage: 98 cm - ned 11 cm

Hofte: 98 cm - ned 6 cm

Rumpe: 99 cm - ned 9 cm

Lår: 54 cm - ned 6,5 cm

Legg: 35,5 cm - ned 1,5 cm

 

1. mai lå bmi på 28,6 - overvekt og midje/hofte-ratioen på 0,94.

1. juli ligger bmi på 26,4 - lett overvekt og midje/hofte-ratio på 0,89 (skal være under 0,8).

Det går da rette veien :)

 

1. mai lå daglig energiforbruk på 2133 kcal (+ fullamming).

1. juli ligger daglig energiforbruk på 2053 kcal (+ halvamming).

 

I tillegg til å spise sunt hadde jeg et mål i juni om å trappe ned på Pepsi maxen, det har jeg overhodet ikke gjort. Prøver igjen i juli.

 

I juli skal det også trenes mer. Det har blitt skammelig lite trening i juni, men det har faktisk ikke vært mulig å få til noe særlig. I juli, derimot, skulle forutsetningene ligge godt til rette.

 

En utfordring i juni er at vi ikke kommer til å være så mye hjemme. Det betyr kun sporadisk tilgang på badevekta. Ingen smugveiing, og det blir vanskelig med en fast, ukentlig veiedag. Jeg tar med meg målebåndet sånn at jeg i alle fall får holdt øye med målene, og så får jeg veie meg når vi er hjemom. Nå blir antakeligvis neste veiing torsdag neste uke, det er vel den 11.7. Det blir nok heller ikke mulig å registrere hverken det ene eller det andre, eller å bruke forumet noe særlig. Deler av tida er vi uten internett, og det er liksom ikke så naturlig å sitte på slankeforumer når man er på ferie med masse familie. Så jeg må finne fokus et annet sted, og tviholde på det.

 

Lurer litt på om jeg skal sette meg et ordentlig vektmål for juli, kanskje det hjelper på fokuset? Etter en dårlig måned har man ofte sjans på en god måned, hvis man gjør en ordentlig insats, og det hadde vært inmari kult å veie inn under 70 kg 1.8. Det er 3,7 kilo ned, det kan vel kanskje gå?

 

Da sier vi det sånn. Under 70 kilo 1.8.

 

Ha en fin dag alle sammen. Jeg skal bruke forumet når jeg er hjemme i alle fall. Vi skrives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei.

Berre eit "hjertesukk" frå mor Mali...

Ein av ungane mine hadde laga Brownies cookies til oss, var varme då eg kom frå jobb...ehhhh Kven kan sei neitakk til det, sjølv på ein mandag ;-)

 

Ja, Anna, vi får skrive når vi har tilgang til internett. Passe godt på kosthold og vere aktive i ferien. Kjenner at det ikkje alltid er like lett.. Mange fristelsar i ferien! Heldigvis er det slik med meg at eg et mindre, skjeldnare, og meir saftis og saftig frukt på varme dagar. Håper derfor på fint ver!!!!

 

Eg kjem til å kike innom her og skrive av og til, oppdatere etterkvart.

 

Ha ein fin sommar alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei jenter

 

Enda en måned gått, er det ikke sprøtt? Juni ble ikke topp for min del. Vekta i dag viste 73,6, det er bare 1 kilo ned hele juni. Ekstra kjipt siden det er 1,1 kg opp fra to uker siden. Men men, det kan bare bety 1 ting: juli skal bli bedre. Uansett går det jo rette veien, og mye av utfordringene fra juni er løst nå. Og når alt kommer til alt veier jeg altså mer enn 6 kilo mindre i dag enn jeg gjorde for 2 måneder siden, og det er jeg glad for.

 

1.mai

Vekt: 79,7 kg

Hals: 34 cm

Overarm: 30 cm

Bryst: 101 cm

Midje: 98 cm

Gravvo-mage: 109 cm

Hofte: 104 cm

Rumpe: 108 cm

Lår: 60,5 cm

Legg: 37 cm

 

1. juli:

Vekt: 73,6 kg - ned 6,1 kg

Hals: 30,5 cm - ned 3,5 cm

Overarm: 26 cm - ned 4 cm

Bryst: 93 cm - ned 8 cm

Midje: 87 cm - ned 11 cm

Gravvo-mage: 98 cm - ned 11 cm

Hofte: 98 cm - ned 6 cm

Rumpe: 99 cm - ned 9 cm

Lår: 54 cm - ned 6,5 cm

Legg: 35,5 cm - ned 1,5 cm

 

1. mai lå bmi på 28,6 - overvekt og midje/hofte-ratioen på 0,94.

1. juli ligger bmi på 26,4 - lett overvekt og midje/hofte-ratio på 0,89 (skal være under 0,8).

Det går da rette veien :)/>

 

1. mai lå daglig energiforbruk på 2133 kcal (+ fullamming).

1. juli ligger daglig energiforbruk på 2053 kcal (+ halvamming).

 

I tillegg til å spise sunt hadde jeg et mål i juni om å trappe ned på Pepsi maxen, det har jeg overhodet ikke gjort. Prøver igjen i juli.

 

I juli skal det også trenes mer. Det har blitt skammelig lite trening i juni, men det har faktisk ikke vært mulig å få til noe særlig. I juli, derimot, skulle forutsetningene ligge godt til rette.

 

En utfordring i juni er at vi ikke kommer til å være så mye hjemme. Det betyr kun sporadisk tilgang på badevekta. Ingen smugveiing, og det blir vanskelig med en fast, ukentlig veiedag. Jeg tar med meg målebåndet sånn at jeg i alle fall får holdt øye med målene, og så får jeg veie meg når vi er hjemom. Nå blir antakeligvis neste veiing torsdag neste uke, det er vel den 11.7. Det blir nok heller ikke mulig å registrere hverken det ene eller det andre, eller å bruke forumet noe særlig. Deler av tida er vi uten internett, og det er liksom ikke så naturlig å sitte på slankeforumer når man er på ferie med masse familie. Så jeg må finne fokus et annet sted, og tviholde på det.

 

Lurer litt på om jeg skal sette meg et ordentlig vektmål for juli, kanskje det hjelper på fokuset? Etter en dårlig måned har man ofte sjans på en god måned, hvis man gjør en ordentlig insats, og det hadde vært inmari kult å veie inn under 70 kg 1.8. Det er 3,7 kilo ned, det kan vel kanskje gå?

 

Da sier vi det sånn. Under 70 kilo 1.8.

 

Ha en fin dag alle sammen. Jeg skal bruke forumet når jeg er hjemme i alle fall. Vi skrives :)/>

 

 

 

Hei. Syns du er flink eg!!! Tenk på alt du har fått til, på desse to månadane. Syns du kan skryte litt av deg sjølv. Og eg veit du er veldig klar over kva som gikk skeis denne siste tida.... Men av og til blir det slik, og det må vere slik. Ein kan ikkje slite seg ut på dette, når "alt" rundt ein ikkje fungerer. Slik har eg hatt det no disse vekene... Men ver glad for det du HAR fått til, ikkje det du ikkje fekk til. Ta med deg det positive!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Takk Mali, det er sant det. Viktig å fokusere på det man har fått til. Det er den der balansen mellom å være fornøyd nok til å føle mestring og misfornøyd nok til å jobbe hardere.

 

Klart du måtte ta en brownie-cookie når ungene har laget det. Kroppen tåler det så lenge resten av dagens inntak er bra. Og hvis ikke er det ny sjanse i dag.

 

Her har vekta gått ned til 73,2 i dag. Veier meg nå som jeg kan. Gleder meg til å være tilbake på 72-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Jeg har skjønt at jeg må gjøre en innsats nå. Faktisk gjøre det. Ikke bare snakke om at jeg skulle ha gjort det. Får jeg bli med dere, denne fine gjengen her?

 

Om meg:

Dame, 41 år. Har to flotte gutter, samboer og tre bonusbarn. Og hund. Jobber fulltid og pendler til og fra jobben med buss hver dag. Har tidligere vært aktiv på sykkel, men måtte gi meg for to år siden grunnet en nakkeskade. Dette var omtrent sammenfallende med at jeg møtte min samboer. Dette resulterte i lite mosjon og mye kveldskos på soffan. Etter det har vekten skutt i været.

 

Vekta mi er nå sjokkerende 83 kilo. Det er mer enn da jeg var høygravid. To ganger tidligere har jeg gått ned ca 10 kilo. Første gangen på GR-kurs. Andre gangen på VGs vektklubb. Ser jo at jeg kanskje befinner meg i kategorien jojo-slanker... uff....

 

Jeg har satt meg som mål å gå ned 1 % av kroppsvekten min hver uke. Det blir ikke fullt 1 kilo i uken, så det skal jeg klare. Holdt på å skrive "bør", men nå har jeg som sagt begynt på "gjøre-fasen" så da blir det SKAL.

 

Har lest litt på tråden her, og er kjempeimponert over dere. Ikke bare er dere ivrige. Dere når også målene deres sakte men sikkert. Superflinke er dere!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hei Fineline!

 

Så klart du kan henge med oss! Fint at det blir med flere, så blir det litt mer aktivitet også. Vi har holdt på siden 1.mai her, så vi er jo godt i gang. Selv om det er litt variabelt hvem som er med ;)

 

Som du kanskje har fått med deg, har jeg også gjort dette før. Det kan føles litt som et nederlag kanskje, men samtidig er det fint å ha gjort det før også. Man vet at det går an, og man vet hva som skal til. Og når det går dårlig vet man stort sett hvorfor.

 

Jeg kommer nok til å oppdatere litt et par dager nå, så blir jeg borte en ukes tid før jeg kan oppdatere igjen. Men skal innom tråden når jeg er hjemom, så jeg holder fokus. Fordelen for meg, i motsetning til mange andre, er at det nok blir lettere å gå ned i vekt i ferien enn ellers. Mange mennesker rundt gjør det lettere å få trent (barnevakter der altså) og jeg skal stort sett være sammen med folk som spiser ganske sunt. Så satser på at det skal kunne gå greit å veien inn rundt 1 kilo lettere rundt torsdag neste uke.

 

Velkommen skal du være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Anna T :)

 

Joda jeg har fått med meg at du har gjort dette før. For meg er det jo en lettelse å finne noen som har samme erfaringen som meg selv :)

 

Jeg har lagd meg en liten oversikt for meg selv nå, og beregnet at jeg skal være nede i "normalvekt" 1. oktober. Det virker veldig lenge til, og jeg har fryktelig lyst til å komme i normalvekt raskere. Det er altså BMI-normalvekten jeg snakker om her. 72,5 kilo.

 

Etter noen få dager på strengt matregime har det gått opp for meg at jeg har et veldig greit forhold til mat. Jeg har nok spist litt lite på dagtid før, sånn at jeg har hatt skikkelig ulvehunger på ettermiddagen. Nå har jeg spist mer, og vært mer tilfreds når det nærmer seg middagstid. Ingen overspising før middag lengre, altså. Hehehe :) Yeeeei...

 

En annen ting jeg har oppdaget, er at jeg strever litt med å fylle opp mine tilmålte kalorier (nå når jeg ikke er så hysterisk sulten lengre, og spiser et helt måltid før middag). Jeg skal ha 1600 kalorier nå, og undres over at jeg skal ha såpass mye. Kan det være mulig å gå ned noe i vekt, med så mange kalorier? I mine tidligere forsøk på vektreduksjon skulle jeg ha kun 1200-1300 kalorier om dagen. Det er jo ganske lite, da... Men om jeg kom over denne grensen, så merket jeg det på vekten med eeeeeeen gang. Er det rart at jeg er spent nå? Men om det skulle vise seg at 1600 kalorier fungerer fint for meg, ja da skal dette gå så bra atte!

 

Positive ting ved GR-opplegget til nå:

-Spiser mer mat

-Mer mett og tilfreds

 

Hva jeg ser på som utfordringer:

-lørdagskosen! Kan ikke unne meg særlig mye av den deilige sommercideren som jeg er så glad i

-det å få til alle disse mosjonsturene i en hektisk hverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hei igjen

 

Når jeg gikk ned etter at jeg fikk datteren min, lå jeg faktisk på oppunder 1900 kcal. Jeg ammet jo da, så når jeg trappet ned ammingen, nærmet jeg meg vel 1600 kcal. Gikk ned så fint som bare det. Jeg tror mange legger seg for lavt, det er ikke bra verken med tanke på forbrenningen eller med tanke på å skape gode vaner på sikt. Dessuten er det noe med at hvis man skal ned 10 kilo må man ha litt å gå på også. 1300 kcal er for lite for en person som veier 80 kilo, og når kroppen vender seg til 1300 per dag, har man ikke mulighet til å redusere. Da stopper gjerne vektnedgangen også. En person på 70 kilo må rett og slett spise mindre enn en person på 80 kilo for å gå ned. Hvis man starter på 1600 kcal og 80 kilo, kan man redusere til f.eks. 1400 når man veier 70 og fortsatt gå ned de siste kiloene. Det har jeg mer tro på.

 

Supert at det går så greit så langt, fineline, ser ut til at det skal gå greit for deg det her :)

 

Mali: har du fått veid deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei hei.

Og velkommen i klubben Fineline. Kjekt at fleire heng seg på tråden vår!

 

Har hatt vegedag i dag; opp 800 gram :angry:

 

Har gått veldig på autopilot siste veka, med senebetennelse i skulder og tilhøyrande tabeletter for å få bukt med den.

Mat er sånn innenfor rekkevidde, helst litt mindre enn 1600 kcal. Går litt på sparebluss..og siste par dagane har eg spist reker og peanøtter. Vi har bursdag i huset i morgen, og da må eg holde meg godt i øyrene. Eller aller helst lage litt sunn mat også :rolleyes:

 

Har fått til trim denne veka, skal prøve å få til meir i dag.

Og eg har fri i dag, og fått innvilga ekstra feriedag i morgen, så no det er FERIE..... :D Fantastisk godt!!! Det treng eg no :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hei Mali

Så kjedelig med oppgang. Men jeg tror senebetennelse gir vann i kroppen, og peanøtter og reker er jo salt, så de 800 grammene kan jo lett være vann. Supet at du har fått trent. Du får jobbe med å holde fokus, og passe på å spise nok mat, så er det lettere å moderere seg når de usunne tingene kommer på bordet. Så deilig at du har tatt ferie, håper dere får en rolig tid fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Fortsatt 72,6 kg :) Offisiell veiing i morgen tenker jeg, så drar jeg på ferie.

Ikke perfekt i kostholdet, blir litt mye kos kjenner jeg. Er alene noen dager nemlig. Men laaangt fra den smugspisingen, helt vanlig beskjedent helge-kos. Og det er jo ikke helg. Men har fått trent hver dag også, og ser jo på vekta at det går bra. Hvis jeg ikke går opp til i morgen er det jo uansett 1 kg ned siden mandag.

 

Veldig fornøyd med sommer og ferietid, fortsatt optimistisk mtp at juli skal bli en god måned vektmessig. Og ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strevde fælt med å spise nok i går. Det ble DEN kveldsmaten, følte meg helt sprengt etterpå. Og likevel manglet det mange hundre kalorier for å bruke opp "budsjettet".

 

Ser ut til å gå bedre i dag, heldigvis. Kjøpte sånn der dansk rugbrød, og vanlige brødskiver fra det brødet har jo masssssse kalorier. Så får vi se da, hvordan det ser ut i kveld...

 

Har snikveid meg òg... Tok veiingen i går kveld etter kveldsmaten. Ser bra ut, jeg er visst på rett vei. Nå er det sikkert mye vann som har sklidd ut av kroppen på deisse dagene, men jeg antar at det ikke er bare vann. Hurra :)

 

Ha en fin ferie Anna T. Og lykke til med både inn-kaloriene og ut-kaloriene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Sorry altså folkens, men nå må jeg nesten bli litt navlebeskuende her. Må bare systematisere tankene litt.

 

Jeg har jo hatt en følelse av å være ganske fornøyd med mye av kroppen nå, med magen som et kjempeunntakt. Kjempe- både fordi jeg føler at den er kjempestor og fordi jeg er kjempemisfornøyd. Og så har jeg lurt litt på om det bare er i mitt hode. Men nå har jeg studert vekt- og mål fra jeg gikk ned etter barn nr 1.

 

Cm-målene mine er faktisk de samme nå som da jeg veide 68 kilo, unntatt midjemålet som er 5 cm større. Jeg hadde det samme midjemålet som nå da jeg veide 72,5 sist også, men da var resten av målene endel større enn nå. Så magen er altså mye større nå i forhold til resten av kroppen. Argh. Hva skal jeg gjøre med det da? Det vil jo hjelpe å gå ned i vekt selvfølgelig, før eller siden vil jo mage-området ta igjen resten, i og med at det antakelig er der det er mest fett. Så må jeg kanskje beregne en del mageøvelser og trening for kjernemuskulatur for å få strammet opp? Sørge for at kosthold og bevegelse ikke gjør meg oppblåst? Håper virkelig det jevner seg ut altså, for jeg kjenner at jeg sliter med hvordan magen ser ut. Blæ, det er vel litt barsel-panikk kanskje. Men vil ikke ha det sånn...

 

På den annen side er det jo kult at resten av målene er så mye lavere enn sist jeg veide 72,6 da, det viser jo at treningen gir resultater. Får prøve å fokusere på det også.

 

<_</>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Strevde fælt med å spise nok i går. Det ble DEN kveldsmaten, følte meg helt sprengt etterpå. Og likevel manglet det mange hundre kalorier for å bruke opp "budsjettet".

 

Ser ut til å gå bedre i dag, heldigvis. Kjøpte sånn der dansk rugbrød, og vanlige brødskiver fra det brødet har jo masssssse kalorier. Så får vi se da, hvordan det ser ut i kveld...

 

Har snikveid meg òg... Tok veiingen i går kveld etter kveldsmaten. Ser bra ut, jeg er visst på rett vei. Nå er det sikkert mye vann som har sklidd ut av kroppen på deisse dagene, men jeg antar at det ikke er bare vann. Hurra :)/>

 

Ha en fin ferie Anna T. Og lykke til med både inn-kaloriene og ut-kaloriene ;)/>

 

Så bra fineline! Er så godt å se resultater. Hvis du sliter med å få opp kalori-totalen, kan du prøve å skjære litt tykkere brødskiver og velge litt fetere pålegg? Men så lenge du ser at vekta går sånn passe nedover er du jo på rett spor. Hvilken dag har du forresten veie-dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt tirsdag som veiedag. Ingen veloverveid beslutning, det var rett og slett bare fordi det var på tirsdag jeg ble gullmedlem :) Får se etterhvert om jeg heller skal ha en annen dag som veiedag. Ser jo at flere bruker mandag, med det argumentet at det da er lettere å "holde seg i selen" i helgen. Akkurat det er jo et vinnerargument, for min del. Men jeg skal nå først se hvordan det går med tirsdager...

 

Og ja, veldig kjekt å se at resultatene kommer til tross for de store mengdene med mat jeg presser i meg hele dagen. Jeg skjønner virkelig at jeg har spist feil tidligere!

 

Frukt + grønt: ja, det er jo et eget kapittel. Jeg har slett ikke vært god på å spise verken frukt eller grønt. Nå har jeg tatt grep, og endret på det. Og jeg må si... magen fungerer jo bedre nå enn den noen gang har gjort. Det har visst rett og slett skjedd en liten revolusjon i magen min min nå. Alldeles herlig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...