Gå til innhold

Steg 2


Anbefalte innlegg

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja du fikk hele skyllebøtta ;)/> var skikkelig irritert! Nå mer resignert... Har fremdeles ikke fått noe svar, har sendt et laaaaangt brev hvor jeg ramser opp alle jeg har snakket med og når og hva de har sagt og de lover meg svar innen 2.desember?!? Jeg vil ha det NÅ! :P/> Vel sto og skrudde til kl.4 i natt og er litt trøtt i dag men blir nok mer jobbing når jeg kommer hjem. Mannen skal ha overnattingsgjester til fredag, "Guttas juleølsmaking" og det kommer 3-4 av studiekameratene fra Oslo i tillegg til de her i byen så vi må bare "jobba pau" :rolleyes:/> Dårlig timing!!!:blink:/> Men så blir det bra da, og jeg rekker jo ikke spise noe annet enn det jeg må og i tillegg får jeg mye bevegelse så alle monner drar :lol:/> Bare så synd at det ikke synes på vekta da for den gikk opp denne uka :o/>

 

 

Men herligland som jeg skvaldrer om meg og mitt...Du får ha meg unnskyldt!

 

Hvordan er ståa hos deg? Avklart julefeiring og alt klar til adventskalender? Husk at det blir jul til neste år også :)/> så du går ikke glipp av noe om du hopper over en skjokkis eller kakemann :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, beklager å stikke av sånn uten videre... Det var ikke helt planlagt. Ble bare litt travel, og når jeg først ikke hadde vært inne på en stund, så ble det liksom litt glemt... Men kjenner det er godt med en pause også!

 

Jeg er nok tilbake igjen på nyåret skal du se ;)

 

Ønsker deg og alle andre her inne en riktig god jul, og et godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig så god jul til deg også, Nickii :) :)

 

Det blir nok litt lenger utpå nyåret for min del, men når det nærmer seg vår, tenker jeg at jeg også er tilbake i fullt slankemodus. Enn så lenge er jeg fortsatt i voksemodus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei og godt nyttår!

 

Forsøker å liste meg litt inn her igjen... ;) Jeg holdt meg i grunn nokså stabil gjennom jula, til tross for mye søtsaker og god mat. Årsaken var nok at jeg totalt sett ikke overspiste på kaloriene. Ble jo bare et par måltider om dagen. Verre etter jul... Har gått opp 2-2,5 kg nå etter at jeg kuttet godterier. :blink: Søtsuget drev meg til å erstatte det med alt mulig annet jeg klarte å finne å stappe i meg.

 

Skitt au... Det blev som det blev! Det viktigste var i grunn å bli kvitt søtsakene. Mest fordi de gjorde at jeg ble i elendig form. Så 2014 er året uten godterier!

 

Planen fremover er jeg noe usikker på. Jeg kjenner ikke at jeg har lyst å snakke om slanking en gang. Men jeg trenger vel kanskje ikke snakke om det, så lenge jeg gjør noe ;)

 

Ajaj, vi får se.

 

Det bedrøvelige tallet i dag var 66,5. For en uke siden var det 65,9... Så nå leter jeg febrilsk etter reversen. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort og spist er spist som bestemor skogmus sier :) Min erfaring er at ofte henger ting litt igjen slik at etter et etegilde uten å gå opp i vekt kommer vektøkningen et par uker senere og omvendt, kan være veeeeldig flink uten at det skjer noe eller tilogmed går opp i vekt for så å plutselig løsne. Så kan jo være at den økningen etter jul egentlig skyldes julematen/godiset?

 

Jeg ble også veldig klein av alt sukkeret, verker i kroppen og skikkelig uggen... Men hardt å venne seg av med det igjen, nå går det mye i ulike bars for å kjenne følelsen av søtt uten at det er ekte vare :blink:/>

 

Spent framover nå for skal sansynligvis bytte medisin, fra sprøyter til tabletter, og gleder meg veldig til det. Men vanligste bivirkning er kvalme, diare og vektnedgang. Jatakk til det siste og neitakk til de to første men det henger vel sammen... Men skal visst i såfall gi seg etter 5-6mnd.

Velkommen tilbake da, har savnet deg! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme og diare i 5-6 mnd hørtes ikke gøy ut! Hvis det blir riktig ille, så kanskje du kan få noe for det...?

 

Om vektøkningen kom som følge av julens utskeielser eller de påfølgende ete-orgiene er vel vanskelig å si, men samtidig er det også uviktig. Fokuset er rettet mot å få de av igjen :)

 

Et lite eksperiment på gang her. Innfører dessert! Jeg har jo slitt sånn med søtsug på ettermiddagene, gjerne rett etter middag. Så nå skal jeg spise bittelitt mindre middag, og spise en liten dessert etterpå. Selvfølgelig ikke is, sjokoladepudding og kake, men en yoghurt, litt frukt/bær med vaniljekesam, fruktsmoothie, eller lignende.

 

Det er ihvertfall å gjøre noe jeg ikke har gjort før! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... 1 hekto ned totalt på en uke.

 

Hadde gått ned 6 hekto til fredag, altså i løpet av tre dager :D Så hadde jeg en utskeielse på lørdag, og det at jeg hadde trent i 2 timer i forkant veide overhodet ikke opp for det. Vinninga gikk opp i spinninga, med andre ord :P

 

Jeg må bare være standhaftig fremover og forkynne for nære og kjære at jeg absolutt ikke kan skeie ut med vin og matkvelder på en stund. Det beste er at det føles helt greit! Det er faktisk viktigere for meg akkurat nå å bli slank. Og jeg jobber jo hardt på hverdagene med både mat og trim, så at det skal ødelegges på noen få timers hygge er bare ikke verd det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

 

Opp 0,5 kg siden i går!!!

 

Ligger altså på 66,9 nå, det er helt sykt!!

 

Jeg har altså lagt på meg nesten 3 kg siden jeg kuttet ut snopet...

Vurderer nesten å begynne igjen. Men det vil jeg ikke, fordi jeg liker meg selv bedre som sukkerfri! Jeg er i bedre humør, har mer energi og samvittigheten er god!

 

Men nå må denne kroppen begynne å samarbeide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ned til 66,3 i dag. var vel noe væske som hadde hopet seg opp sikkert...

 

Før lå jeg veldig stabilt fra dag til dag. Eller i nedgangsperioder kunne jeg se at jeg gikk ned 1-2 hekto ca annen hver dag. Men kan tydligvis ikke stole så mye på de daglige veiingene som før. Nei, nå må det visst til med veiing bare en gang i uka!

 

Investerte i nytt og rimelig treningstøy i går. Fant meg en skjorte og en tights til totalt kr 278. Og det virket som veldig behagelig treningstøy, så en god investering tenker jeg! Det er morsommere å dra å trene når man føler seg vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66 blank i dag. Forventet egentlig bedre resultat, ettersom jeg har stått på og vært flink den siste uka.

 

Men det er i alle fall riktig vei nå :D :D :D

 

Snart februar :o Jeg har 6 måneder til bryllupet :blink::wacko::unsure: Og ikke akkurat veldig god tid til å komme ned på en fin vekt...

 

Jeg vil ned til minst 55 kg. Det er 11 kg. På 26 uker. Det er 0,42 kg pr uke. Det er MYE til å være meg... Jeg som alltid snegler meg ned 0,2-0,3 kg pr uke i nedgangsperioder...

 

Men jeg må jo prøve. Den som intet våger - intet vinner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke la være å trø på vekta i dag, og det var virkelig herlig! 65,1 kg! Det er ned 0,9 siden mandag :lol: Det betyr nok at det er en del vann som begynner å gi slipp, og det er jo veldig bra. Da er prosessen i gang ^_^

 

Jeg begynte denne uken å trene etter Yngvar Andersens 4 ukers program: "to buksestørrelser ned". Ikke det at jeg tror jeg kommer til å gå ned to buksestørrelser på fire uker da, men det er et bra treningsprogram, og de ordene som står på treningplanen hans er utrolig inspirerende "Berre gjer da!" Så nå bare gjøre jeg det ;)

 

For interesserte kan dere finne opplegget her:

http://www.nrk.no/livsstil/ga-to-buksestorrelser-ned-1.7923392

 

Treningsplan:

http://nrk.no/contentfile/file/1.7939932!Treningsplan_7_liten.med%20endringer%20pdf.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg inn på 65,4 i dag. Det betyr oppgang i helgen :(

 

Jeg spiste ikke veldig mye over det jeg skulle... Ikke så mye at jeg skulle gått i pluss totalt sett. Men kroppen min er litt sånn... Får jeg 200 kcal mer den ene dagen oppfører den seg som om jeg har spist 2000 kcal mer <_<

 

Jaja. Nå skal jeg jobbe hardt for å gå ned 5,4 kg innen utgangen av februar! Heia meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66 blank i dag. Forventet egentlig bedre resultat, ettersom jeg har stått på og vært flink den siste uka.

 

Men det er i alle fall riktig vei nå :D/> :D/> :D/>

 

Snart februar :o/> Jeg har 6 måneder til bryllupet :blink:/> :wacko:/> :unsure:/> Og ikke akkurat veldig god tid til å komme ned på en fin vekt...

 

Jeg vil ned til minst 55 kg. Det er 11 kg. På 26 uker. Det er 0,42 kg pr uke. Det er MYE til å være meg... Jeg som alltid snegler meg ned 0,2-0,3 kg pr uke i nedgangsperioder...

 

Men jeg må jo prøve. Den som intet våger - intet vinner ;)/>

 

Klart du greier det! Stå på! :D/> Berre gjer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg greier det! Hvorfor greier jeg det? Fordi det ikke finnes noe alternativ ;) ;) ;)

 

Jeg er faktisk råflink nå! Bare synd kroppen ikke responderer helt slik jeg vil, men kanskje med noen små justeringer... Ja, tiden får vise :)

 

65,1 igjen... Torsdagsfenomen dette her?? Men neste torsdag skal den vise et lavere tall, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har stått stille. Kjipt!

 

Jeg er så lei denne kroppen som ikke responderer slik jeg vil!!

Jeg vet jeg har lovet meg selv og ikke bli utålmodig, men dette er jo latterlig!! Føles som all jobben er forgjeves!

 

Ikke forgjeves, du står stille istedet for å gå opp! Viktig liten detalj :)/>

 

Kanskje holder kroppen din igjen på vannet sånn at egentlig har du gått ned men det vises ikke på vekta ennå? Jeg merker ofte det den andre veien, kan hive innpå med mat og syndigheter uten at det synes på vekt men SÅ plutselig over natta spretter vekta i været tilsynelatendeuten grunn men det skyldes bare den tidligere utskeielsen. Slik kan de også være den andre veien så hold ut, plutselig spretter vekta nedovet :D/>

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg humpet meg ned noen hekto :D

 

Jeg var nok litt frustrert på mandag. Litt forsinket PMS muligens... Jeg er i alle fall ved mye bedre mot i dag :)

 

64,5 veide jeg i dag. Det er 0,6 ned fra forrige torsdag. Så det snegles videre nedover ser det ut til ^_^

 

Jeg har fått tatt noen blodprøver i dag. Sjekkes for bl.a. kolesterol og for vitaminmangel. Angrer litt på at jeg ikke ba dem teste stoffskiftet også, men får ta det neste gang...

 

Blodtrykk, blodsukker og blodprosenten var bra i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...