Gå til innhold

Årets julepresang til meg selv


Anbefalte innlegg

Veiedag i dag, -her står det ganske stille. 69,2, det er 100 gram opp siden forrige uke, og det legger jeg ikke så mye vekt på (bokstavelig talt, he-he!)

 

Hei.

Synes du er flink jeg, som klarer å ikke bli irritert over at du ikke gikk ned. Men du har vel forklaringen på hvorfor du ikke gikk ned, og da er det lettere å takle. Og etter 5 kakeanledninger er det jammen flott at ikke du har gått mer opp!

Husker en GR kursleder sa engang at et triks når man var i selskap med kake, var å ta ett stykke, bruke lang tid på det, slik at man har på tallerknen neste gang kaken blir sendt rundt. Når man har spist opp det man har bestemt seg for er greit, skulle man sette koppen oppå asjetten, for da er det mye vanskeligere å ta bare litt til...

 

Jeg lurer på hvordan det skal gå i desember jeg. Med baking. Akkurat jueltiden med kakefat er jeg ikke så bekymret for, det er så mye mat overalt at det er lettere å si nei til kaker, for jeg orker ikke. Men når disse kakene skal bakes... Og smakes på. Skrekk og gru... Og jeg må jo bake pga ungene.

 

Jeg er spent på min veiing igjen imorgen. Håper å se 64 igjen. Og at jeg etter det aaaaldri mer ser 65, for nå er jeg lei av å gå opp og ned den ene kiloen. Hadde håpet at jeg skulle se 62 før jul og kunne begynne stabilisering etter jul, men det ser vel ærlig talt litt dårlig ut for det... Jeg har et håp om å se 63 og noe før jul iallfall...

 

God uke til deg og alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er spent på min veiing igjen imorgen. Håper å se 64 igjen. Og at jeg etter det aaaaldri mer ser 65, for nå er jeg lei av å gå opp og ned den ene kiloen. Hadde håpet at jeg skulle se 62 før jul og kunne begynne stabilisering etter jul, men det ser vel ærlig talt litt dårlig ut for det... Jeg har et håp om å se 63 og noe før jul iallfall...

 

-Det er rart med det kiloet som man går ned igjen og igjen, du... Jeg har jo også et sånt.

Og jeg har forresten innsett at 65 før jul kan jeg bare glemme. Men det er fremdeles målet mitt! I løpet av første del av 2014 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er desember her, med alt det innebærer av festligheter. Jeg er litt stresset for tiden pga. jobben, og føler meg slett ikke i verken advent- eller julestemning. Det har vært noen hektiske uker, og jeg er rett og slett sliten tvers gjennom. Jeg prøver å tenke en og en uke, og håper inderlig at dette blir den siste uka med hardkjør.

 

Matmessig går det bra. På jobben rekker jeg uansett knapt å spise (selv om jeg gjør mitt beste for å være flink), så ofte spises litt av matpakken først veldig sent, men jeg har alltid noe sunt innen rekkevidde, så jeg har unngått å gå i den fellen at jeg spiser noe usunt fordi jeg plutselig oppdager at jg er kjempesulten.

 

Målet om å bevege meg tre ganger i uka har jeg faktisk klart å nå de to siste ukene. Jeg tror det blir vanskelig i desember. Selve juleuka blir det vel 0, men håper jeg i alle fall får til to de andre ukene, og så får nyttårsforsettet være å prøve å innarbeide det til en god vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag allesammen. :-)

 

Så flinke dere er. Snart 64 tallet Krepsen76! :-D

Denne tiden av året er alltid litt vanskelig sånn matmessig. JEg synes det går bra i ukedagene og ikke fult så bra i helgene. Jeg kunne godt vært litt flinkere til å holde fingrene unna godis, men men.... Er faktisk litt lei av sjokolade så det spiser jeg bare av og til. Det er jo en trøst. ;-)

Jeg forsøker en ny strategi og er veldig spent på om det vil vise seg på vekten.

 

Vi gjør så godt vi kan folkens og det er godt nok. :-) Vi tar den tiden vi trenger. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flinke dere er, alle sammen! Jeg er mektig imponert! Så spørs det om jeg er like imponert i morgen tidlig, når jeg skal opp på vekta etter nesten en uke på hotell… Jeg klarte å opparbeide et tett forhold til trimrommet, og et mer distansert forhold til baren, så helt galt kan det ikke ha blitt (selv om dessertbuffeten ropte høyt på meg både titt og ofte…)

Rapporterer tilbake i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg vet at jeg skrev for en uke siden at jeg skulle være fornøyd om jeg holdt vekten etter denne "hotell-uka", men allikevel… Jeg er l i t t skuffet over at jeg står på stedet hvil (igjen). Jeg var på plass på tredemølla klokka 0715 fire av fem morgener, kjempefornøyd med det! Kan selvfølgelig skylde på at jeg spiste salt kjøtt kvelden før veiing, at det er "den uka" osv osv… Ser fremdeles 6-tallet først når jeg går på vekta, og det får meg til å smiiiile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Friskogfin: Ikke alltid lett å være fornøyd når tallet står stille, selv om en har bestemt seg for det på forhånd... Synes du har vært flink jeg! :)/>

 

Har veid meg idag, og dette går definitivt feil vei. Pokker! :angry:/> Opp 700 g til 65,8. Driver å diskuterer med meg selv om jeg nå skal fokusere på å holde denne vekten frem til januar, eller om jeg skal prøve igjen å komme lenger ned... :huh:/>

 

Hadde igjen ikke lyst til å si noe her inne, men gjør det altså likevel. Hvis ikke er jeg ute å kjører igjen. Og nå har jeg noen bukser som er så passe at hvis jeg går opp kommer de til å stramme. Og jeg vet at unnskyldningen da blir: "nei, den er sikkert bare nyvasket, så jeg lar den ligge litt, så passer den snart igjen..." Særlig.... :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Friskogfin: Ikke alltid lett å være fornøyd når tallet står stille, selv om en har bestemt seg for det på forhånd... Synes du har vært flink jeg! :)/>/>

 

Har veid meg idag, og dette går definitivt feil vei. Pokker! :angry:/>/> Opp 700 g til 65,8. Driver å diskuterer med meg selv om jeg nå skal fokusere på å holde denne vekten frem til januar, eller om jeg skal prøve igjen å komme lenger ned... :huh:/>/>

 

Hadde igjen ikke lyst til å si noe her inne, men gjør det altså likevel. Hvis ikke er jeg ute å kjører igjen. Og nå har jeg noen bukser som er så passe at hvis jeg går opp kommer de til å stramme. Og jeg vet at unnskyldningen da blir: "nei, den er sikkert bare nyvasket, så jeg lar den ligge litt, så passer den snart igjen..." Særlig.... :P/>/>

 

 

thihi... kjenner meg igjen i det. Huff, hvor denne buksa krympa i vask.. hehe...

 

Jeg veide meg på onsdag å da var det 64.4 100 gram ned. :-) Jeg er fornøyd nå i disse pepperkake tider. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er stille på tråden vår om dagen. Er det juleforberedelser som gjør at ingen har tid til å skrive?

 

Jeg har veid meg idag, "ned" 400 g til 65,4. Det er ok. Jeg har satt meg en nytt lite mål, det er å holde meg under 66 til over jul. Jeg ser ikke at jeg skal klare å gå ned noe mer nå i disse kake-mat-vin-julebord-bake-marsipan-julegodttider.... Så for meg er det riktig å nå prøve å holde vekten, og så ta de siste kiloene etter jul. Håper at kroppen har godt av en slik "stabilisering" så kanskje jeg kan unngå å gå ned den samme kiloen i ukesvis etter jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det mye å gjøre på jobben nå, så det blir lange dager. Og så er det juleforberedelsene da, som kommer i tillegg. Men jeg har ikke glemt dere, og titter innom forumet, selv om jeg ikke alltid har overskudd til å skrive noe når jeg er her.

 

Krepsen, synes det høres lurt ut å ha et slikt mål nå. Det er viktig å ha mål som er oppnåelige. Setter man målene for høyt, får man lett følelsen av å mislykkes, og da går er det lett å gi litt blaffen, for man klarer det jo ikke likevel. Slik har jeg i alle fall ofte tenkt. Og buksa som har krympet i vask... det høres også veldig kjent ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul allesammen! :-D

 

Nå tar jeg juleferie. vekt på onsdag 63.9 kg. I skrivende stund spiser jeg "ahlgrens biler" så det blir spennende å veie seg etter jul. ;-)

 

Kipt og være 900 gram fra målet og jeg vet at jeg ikke greier å ha kontroll på søtsuget i jula... men men i 2014 er jeg klar! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt nytt år, alle sammen!

Beklager mitt lange fravær fra tråden. Det skyldes vel rett og slett... jul, og ikke slanking. I det hele tatt faktisk. Jeg har ikke klart å holde vekten heller, opp halvannet kilo nå siden midten av desember... Stønn. Jeg ser 7-tallet først på vekta, IGJEN, og IGJEN skal jeg slanke meg det samme kiloet som jeg har gjort så mange ganger før. "Here we go again".

Men jeg er klar, fra i dag er det registrering av mat igjen, og treningsrutinene har jeg hatt orden på stort sett hele perioden. Jeg kjenner at det er bra å ta tak NÅ, ikke om tre kilo til!

 

Min veiedag fremover blir tirsdag eller onsdag.

 

Hvordan har dere andre overlevd overgangen til det nye året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Joda, jeg er her jeg og. Jeg har blitt med på en annen tråd, hvor målet er 5-6 kilo. Føler ikke at jeg er der at jeg kan stabilisere ennå.

 

Det har nok ikke gått så veldig bra med meg i julen, jeg får dommen imorgen. Er redd jeg har lagt på meg endel faktisk. Og det er kun meg selv å takke for det. Men nå er det nytt år og nye muligheter.

 

Er iallfall motivert for å fortsette. Har fått endret treningsprogram nå, og lurer på å delta i Sentrumsløpet i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se dere igjen. :)

 

Jula gikk veldig bra. Min fordel med jul er at jeg ikke er så glad i julemat. Nyttårsaften derimot var litt verre. Men verst var venninnekvelden sist lørdag... Men det er jo ikke så ofte, og jeg klarte å glemme å veie meg dagen derpå, så jeg vet ikke hvordan det gikk. Tror ikke at en slik dag skal utgjøre så mye.

 

Har trent to ganger etter nyttår. Ikke så mye, men har håp om å klare minst to, helst tre treninger/bevegelsesdager etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ser at det fortsatt er stille her. Noen av dere som vil bli med over i Nytt år 2014 - nye muligheter - tråden? Jeg har "meldt meg på" der, for som jeg skrev sist er det litt igjen til målet. Her skulle vi jo egentlig være ferdige til jul, og det gikk ikke for min del.

 

Veide meg onsdag, og det ble 66,7, så det er ikke bra. Men jeg vet jo grunnen, og det er rett og slett at jeg har spist for lite fornuftig, for mye kaker og snop, i tillegg til at det har blitt litt vin nesten hver dag. Så nå er jeg på "usunn-avvenning", og holder hardt på å spise kveldsmat igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...