Gå til innhold

Årets julepresang til meg selv


Anbefalte innlegg

Vi er noen trofaste slitere som har slanket oss sammen under tråden "Nok er nok" i kategorien "For deg som skal ned 10-20 kilo". Nå skal vi ikke det lenger! Vi har nemlig jobbet oss målrettet inn i klassen "For deg som skal ned under 10 kg", -bra gjort, folkens :)/> (Applaus, takk!!)

 

Så her er vi. Med nye mål, og en avtale om å fortsette i enda en ny tråd der vi jammenmeg skal klare å holde vekten, også, etter jul...

 

Det blir veiedag på tirsdager for meg heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

JIPPI - ny tråd! :-) Jeg er klar for de siste kiloene som skal av, selv om de nok sitter hardere enn de første Stå på videre folkens!

 

Ny veiedag for meg må bli onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørdal

Hei :)

 

Jeg er ny her, har gått et Roede kurs for 1,5 år siden, gikk ned 5 kg,

har ikke gått de opp igjen, men ønsker å gå ned 8 kg innen jul.

Er ikke fornøyd med kiloene og ønsker å gjøre noe!

Har første kurs kveld mandag 26. aug, men har begynt litt allerede :)

 

Er 1.60 høy og veier 69 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da er jeg med her også! Moro med ny tråd på nytt forum!

 

Jeg er 37 år, 164 høy og veide sist onsdag (veiedag) 69,2 kg. Det er 7,2 kg ned fra utgangspunktet, og jeg har satt 62 som mål, så jeg er akkurat halvveis... :P Første delmål nå er 65.

 

Gleder meg til å fortsette veien nedover. :D

 

Velkommen til Bjørdal, hyggelig at du vil være sammen med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, Krepsen76 og Travel83! Og velkommen til deg også, Bjørdal. Vi satser på en aktiv og morsom tråd :)

 

Veiing i dag; 70,7 kg, det vil si en halvkilo opp i sommer. Det skal av igjen så fort som bare det!

 

Litt om meg: 45 år, 171 høy, og vekta i vår(77,7) er nok meg på mitt tyngste... Under 69 kg har jeg ikke vært på maaaange år, ca 20 tipper jeg... Men jeg har altså bestemt meg for å prøve 65 som hovedmål, -det får ta den tiden det tar.

Jeg prøver å få til 7-10 trimpoeng per uke. Akkurat nå har jeg en kneskade som gjør at det blir litt vanskelig, men jeg er snart fit for fight igjen.

 

Ha en fin og sunn uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

 

Jeg vil gjerne være med i tråden. Jeg er 25 år, er litt evig slanker, jeg er ikke så flink til det. ïŠ Jeg har veid det det samme de siste 3 årene 63 kg (+/- 1 kg), er 164 cm høy, før disse 3 årene hadde jeg en stabil vekt på 57kg. Der vil jeg igjen. Dvs – 6kg.

 

Dette vil jeg helst klare innen julaften, og det er 18 uker til ïŠ Det bør være mulig! Jeg prøver meg først på 1300 cal per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Veiedag... 600 g ned, til 68,6. Jeg er fornøyd med det! :) Har regnet ut at jeg må ned ca 500 g pr uke for å klare 62 innen jul, så foreløpig ligger jeg 100 g "foran skjema"... ;)

 

Det beste er at jeg føler at formen er så utrolig mye bedre enn før sommeren. Jeg kan ta meg en joggetur og jogge 50 minutter i ett strekk, det er en stor endring fra den utgaven av meg i mai som hadde nok med å jogge 2 minutter av gangen... Riktignok jogger jeg ikke så fort, men det er jogging!!!

 

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Hei!

Velkommen til alle nye - bra med flere og ulike erfaringer:-)

 

Litt om meg: 160 cm høy, 30 år. Veide til jul 2012 79, 9 kg. Mål innen 21/9 er 67 kg, endelig mål innen utgangen av 2013 er 62 kg.

 

Veiedag i dag og vekta viser 67 kg!! Dvs si at andre delmål er nådd - 1 mnd før tida!:-)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater på veiing i dag, folkens! Kjempebra!!

Det hadde vært virkelig gøy om vi alle får til å gi oss selv tidenes julepresang...

Tilstår en snikveiing i dag, og det halvkiloet som jeg mente hadde kommet på i ferien ved veiing i går, var allerede borte i dag ?!?? Med andre ord, jeg er i rute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårsøg

Hei hei.

Jeg slenger meg med hær om det er greit? :-)

 

31 år ung, 160 cm og nå 68,3 kg. Jeg har vært oppe i 76 etter fødsel for 4 år siden.

Har ligget nokså stabilt rundt 65 i 1 1/5 år, men gikk på en "det går sikkert bra" smell i sommer.

Nå er jeg klar for en ny runde og målet mitt er 63 med delmål på 65!

 

Jeg er sukkeroholiker og begynner i går på avvenning... Hos meg er det alt eller ingenting som gjelder. Spiser jeg litt godis/kaker en dag blir det neste 3/4 dagene ett jag etter noe søtt.

Nå er jeg topp motivert og vet at det man ikke dør av går over! ;-)

 

Jeg har en diett som et uten gluten, egg og melk. Noen av dere som er uten noen av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Jeg slenger meg med hær om det er greit? :-)

 

31 år ung, 160 cm og nå 68,3 kg. Jeg har vært oppe i 76 etter fødsel for 4 år siden.

Har ligget nokså stabilt rundt 65 i 1 1/5 år, men gikk på en "det går sikkert bra" smell i sommer.

Nå er jeg klar for en ny runde og målet mitt er 63 med delmål på 65!

 

Jeg er sukkeroholiker og begynner i går på avvenning... Hos meg er det alt eller ingenting som gjelder. Spiser jeg litt godis/kaker en dag blir det neste 3/4 dagene ett jag etter noe søtt.

Nå er jeg topp motivert og vet at det man ikke dør av går over! ;-)

 

Jeg har en diett som et uten gluten, egg og melk. Noen av dere som er uten noen av disse?

 

Velkommen skal du være, Vårsøg! Kjenner meg godt igjen både i "detgårsikkertbra-smell" og sukkerhunger lenge etter at siste "dose" er tatt...

Både gluten, egg og melk går fint hos meg, heldigvis. Skjønner at det kan være en utfordring å måtte unngå disse varene. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også slenge meg med? Jeg har en tråd inne på "For deg som skal ned 10-20 kilo", men nå har en del kilo forsvunnet, så jeg er inne i den samme fasen som dere.

 

Litt om meg. Jeg er 37 år, 170 høy og veide ved oppstart 78 kilo. I skapet henger flere kjoler som jeg gjerne vil kunne bruke igjen. Ved oppstart trodde jeg optimistisk at det kunne skje rundt 65 kg, men siste forsøk viste at det dessverre ikke er helt nok. Så jeg har satt meg et nytt mål på 62 kg eller når kjolene passer.

 

Trening er jeg ikke noe flink til, men jeg prøver å få inn litt bevegelse. Maten har jeg klart å holde god kontroll på de siste månedene. For meg er det gode oster som nok må ta en stor del av skylden for de ekstra kiloene. Noen er sjokoholikere, men jeg er visst ostoman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Katrine112, velkommen til oss.

Jeg har også slanket meg mange ganger, men satser på at dette er siste gang.

Når har du veiedag?

 

Jeg tenker å ha veie dag på tirsdager, gruer meg til første. Tipper det er høyere enn jeg egentlig tror.

 

Godt jobbet alle sammen, mange av dere har allerede gått ned flere kilo, så dere vet tydligvis hva dere holder på med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også slenge meg med? Jeg har en tråd inne på "For deg som skal ned 10-20 kilo", men nå har en del kilo forsvunnet, så jeg er inne i den samme fasen som dere.

 

Litt om meg. Jeg er 37 år, 170 høy og veide ved oppstart 78 kilo. I skapet henger flere kjoler som jeg gjerne vil kunne bruke igjen. Ved oppstart trodde jeg optimistisk at det kunne skje rundt 65 kg, men siste forsøk viste at det dessverre ikke er helt nok. Så jeg har satt meg et nytt mål på 62 kg eller når kjolene passer.

 

Trening er jeg ikke noe flink til, men jeg prøver å få inn litt bevegelse. Maten har jeg klart å holde god kontroll på de siste månedene. For meg er det gode oster som nok må ta en stor del av skylden for de ekstra kiloene. Noen er sjokoholikere, men jeg er visst ostoman.

 

Sleng deg med, du! Ser ut til at vi har veldig likt utgangspunkt mtp høyde og utgangsvekt, men du skal litt lenger ned enn meg... Du har i alle fall vært superflink allerede!

Kjenner meg igjen på dette med å tro at kiloene ned vil gjøre mer med kroppen enn det gjør; jeg trodde faktisk i min optimisme at jeg skulle være tynnere enn jeg er når jeg runder ned under 70 kg...

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy at vi blir mange flinke damer her! Det er morsomt med en tråd med mye liv.

 

Jeg har nå kommet dit at jeg gjerne skulle løpt hver dag... Hvem skulle trodd det for noen måneder siden, da var jeg en feit, sofaslitende rødvinsdrikker. Og sjokoladespiser... Jogget igår og skal ut imorgen, men skulle gjerne vært en tur idag og. Men det er kanskje bedre for beina med en hviledag. ?. Og det kan hende ungene synes det er greit at mor er hjemme idag...

 

Ha en fin ettermiddag alle sammen! Vi er flinke og jeg heier på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne også slenge meg med!

 

Jeg har akkurat avsluttet et nettkurs der jeg gikk ned litt over 5 kg, fra 72,3 til 67,1 kg. Jeg vil gjerne være nede i 62 før jul.

 

Jeg er forøvrig 168 cm høy, og ligger på en kalorimengde på 1900. Har stort sett rundt 22-25 trimpoeng i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne også slenge meg med!

 

Jeg har akkurat avsluttet et nettkurs der jeg gikk ned litt over 5 kg, fra 72,3 til 67,1 kg. Jeg vil gjerne være nede i 62 før jul.

 

Jeg er forøvrig 168 cm høy, og ligger på en kalorimengde på 1900. Har stort sett rundt 22-25 trimpoeng i uka.

 

Velkommen til deg også.

Vi har samme målvekt, men jegveide 68, 6 om onsdag, så jeg har litt mer enn deg å kjempe mot. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng deg med, du! Ser ut til at vi har veldig likt utgangspunkt mtp høyde og utgangsvekt, men du skal litt lenger ned enn meg... Du har i alle fall vært superflink allerede!

Kjenner meg igjen på dette med å tro at kiloene ned vil gjøre mer med kroppen enn det gjør; jeg trodde faktisk i min optimisme at jeg skulle være tynnere enn jeg er når jeg runder ned under 70 kg...

Lykke til videre!

 

Takk! Ja, det er rart at man fortrenger slik hvor mye man den gangen veide. Men kanskje like greit at jeg ikke helt visste hva jeg bega meg ut på da jeg startet. :lol: Skjønt, det har jo gått ganske greit, men så har jeg også vært svært påpasselig maten, selv om jeg ikke hele tiden har følt at jeg har hatt helt oversikt over hvor mange kalorier det har vært i maten som blir spist andre steder.

 

I morgen blir det vennekveld med rødvin... det blir sikkert kjekt, men jeg må spare litt inn hele dagen for at det ikke skal få altfor store følger. Om to uker er det en stor fest, og den har vært en av de gulrøttene jeg har hatt i sikte for meg selv. Så de to neste ukene vil jeg i alle fall holde meg til planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en til?

 

Jeg er ei jente/dame på 37 år og 74 kg. Førstegangs- og forhåpentligvis sistegangsslanker. Jeg har alltid vært slank fra naturens side, og har kunnet stappe i meg hva jeg vil uten å legge på meg. Men for 2 år siden fikk jeg lavt stoffskifte og da smalt det på nesten 15 kg. Vil ha bort en del av disse og har som mål å nå 65 kg til jul. (Har masse lekre kjoler som ligger og venter.....)Jeg synes det å være på slanker`n egentlig er ganske kjipt og er mye sulten på tross av at jeg velger sunn mat og har et kaloriinntak på 1600. Dere virker som en gjeng flotte damer som jeg håper å kunne hente inspirasjon og motivasjon fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne også slenge meg med!

 

Jeg har akkurat avsluttet et nettkurs der jeg gikk ned litt over 5 kg, fra 72,3 til 67,1 kg. Jeg vil gjerne være nede i 62 før jul.

 

Jeg er forøvrig 168 cm høy, og ligger på en kalorimengde på 1900. Har stort sett rundt 22-25 trimpoeng i uka.

 

Wow, jeg er imponert over trimpoengene dine, Kjajo! Skjønner at du kan innta 1900 kalorier med gooood samvittighet.... Hva slags trening driver du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en til?

 

Jeg er ei jente/dame på 37 år og 74 kg. Førstegangs- og forhåpentligvis sistegangsslanker. Jeg har alltid vært slank fra naturens side, og har kunnet stappe i meg hva jeg vil uten å legge på meg. Men for 2 år siden fikk jeg lavt stoffskifte og da smalt det på nesten 15 kg. Vil ha bort en del av disse og har som mål å nå 65 kg til jul. (Har masse lekre kjoler som ligger og venter.....)Jeg synes det å være på slanker`n egentlig er ganske kjipt og er mye sulten på tross av at jeg velger sunn mat og har et kaloriinntak på 1600. Dere virker som en gjeng flotte damer som jeg håper å kunne hente inspirasjon og motivasjon fra!

 

Sleng deg med! Alltid plass til en motivert og aktiv slanker til :-)

Jeg har også slitt med stoffskiftet, og håpet at ekstrakiloene nærmest skulle renne av meg da jeg kom igang med behandling... Min erfaring er imidlertid at de må slankes av, de også!

Men nå er vi i altså i full gang her, og det går jo kjempebra med oss som har fulgtes over tid og nå har "flyttet over" i ny tråd. Du og jeg har også samme vektmål:-)

Hvilken dag er din veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veiedag er onsdag. Spent på hva neste måling vil vise for dette er en utfordrende uke sånn mat og ikke minst alkoholmessig. Skal i 40 års dag og vet av erfaring at jeg sliter med måtehold i slike situasjoner. Et par glass vin og jeg tømmer det som er av kaker og potetgull.....men jeg regner med å få trent 3 ganger denne uka, og det er bra til å være meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårsøg

Velkommen skal du være, Vårsøg! Kjenner meg godt igjen både i "detgårsikkertbra-smell" og sukkerhunger lenge etter at siste "dose" er tatt...

Både gluten, egg og melk går fint hos meg, heldigvis. Skjønner at det kan være en utfordring å måtte unngå disse varene. Lykke til!

 

 

Jeg er heldigvis toppmotivert for "avrusning" så det går greit ennå. ;-) Jeg har et ganske snevert kosthold, men nå er jeg vant så det går bare godt. :-) Ser også at noen av middagstipsene passer mitt kosthold, og det er jo supert! Masse lykke til, til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...