Gå til innhold

Minus 1-2-3kilo eller hold vekten innen 1. desember!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer du på hvordan du skal komme deg helskinnet gjennom oppkjøringa frem mot den ultimate kosemåneden?! Trenger du inspirasjon og støtte til å holde fokus og overholde flest mulig hverdager denne måneden?

 

Da er dette tråden for deg! Her er det liv og røre gjennom hele uka - en helt uhøytidelig måte å følge sin egen (og andres) fremgang på frem mot desember :)

 

Det er helt og holdent opp til deg selv hva du ønsker å sette som mål for denne måneden - vil du nøye deg med 1 kilo, eller prøve på 2 eller 3 (vi snakker november, opptakten til jula...)? Eller trenger du rett og slett å puste ut og holde vekten? Du velger selv!

 

Har du 2-5-10-20-30-40kg som skal av eller som mål å holde vekten, her er tråden som kan motivere deg til å gjennomføre planen din! :D/>

 

Slik gjør du:

 

Meld inn vekten din i begynnelsen og slutten av november måned, gjerne ditt røde tall også (høyeste vekt EVER - og som du ALDRI vil se igjen!) og ditt grønne tall (det du ønsker skal synes på vekta i slutten av november, lurt å være realistisk) og gjerne ukedag.

Jeg samler all informasjon i en oversikt, og ønsker du å melde inn ukentlig underveis (derav ukedag), så fører jeg inn det også!

Du trenger ikke farge tallene, det fikser jeg :)

 

Da blir det seende ca slik ut;

 

Juni72 98,9 84,1 82,0 (onsdag)

(Jeg prøver meg altså på ca 2kg denne måneden (mitt hårete mål), men all nedgang regner jeg som bonus!! :)/>)

 

Bli med på å dra lasset sammen, da vel!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Lurer du på hvordan du skal komme deg helskinnet gjennom oppkjøringa frem mot den ultimate kosemåneden?! Trenger du inspirasjon og støtte til å holde fokus og overholde flest mulig hverdager denne måneden?

 

Da er dette tråden for deg! Her er det liv og røre gjennom hele uka - en helt uhøytidelig måte å følge sin egen (og andres) fremgang på frem mot desember :)/>/>

 

Det er helt og holdent opp til deg selv hva du ønsker å sette som mål for denne måneden - vil du nøye deg med 1 kilo, eller prøve på 2 eller 3 (vi snakker november, opptakten til jula...)? Eller trenger du rett og slett å puste ut og holde vekten? Du velger selv!

 

Har du 2-5-10-20-30-40kg som skal av eller som mål å holde vekten, her er tråden som kan motivere deg til å gjennomføre planen din! :D/>/>/>

 

Slik gjør du:

 

Meld inn vekten din i begynnelsen og slutten av november måned, gjerne ditt røde tall også (høyeste vekt EVER - og som du ALDRI vil se igjen!) og ditt grønne tall (det du ønsker skal synes på vekta i slutten av november, lurt å være realistisk) og gjerne ukedag.

Jeg samler all informasjon i en oversikt, og ønsker du å melde inn ukentlig underveis (derav ukedag), så fører jeg inn det også!

Du trenger ikke farge tallene, det fikser jeg :)/>/>

 

Da blir det seende ca slik ut;

 

Juni72 98,9 84,1 82,0 (onsdag)

(Jeg prøver meg altså på ca 2kg denne måneden (mitt hårete mål), men all nedgang regner jeg som bonus!! :)/>/>/>)

 

Bli med på å dra lasset sammen, da vel!! :D/>/>

 

Jeg blir selvsagt med videre. Takk for at du organiserer oss. :)/>

 

78 61,6 59,5

 

Virker kanskje som et vel ambisiøst mål, men snikveiingene mine viser en kilo mindre enn søndagsveiingen, så reelt sett er det bare en kilo. Skal prøve å stabilisere snart nå, og da hadde det jo vært motiverende å se 59-tallet. Tenker at det da er en større hyrde å veie mer enn 60 da, siden det første tallet også endrer seg. Får se hvordan det går. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Akkurat det jeg trenger :) Litt stille nå på tråden jeg vanligvis følger - så jeg logget meg akkurat på for å se om det var noen andre jeg kunne "snakke" litt med ;)

 

81 - 77 - 73

 

(dette kan se litt mye ut å ha som mål for november - men har MYE vann i kroppen nå, så vekta er egentlig mer 76 - regner derfor med de første kiloene går raskt)

 

Har vært litt ute av fokus i det siste - så har en ny start i dag.

 

Veiedag er onsdag. Tusen takk for at du organiserer dette ;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg er klar som bare det!

 

Mitt røde tall er 132,5

Nåværende vekt 85,9

Mål for slutten av november 82,5 (altså minus 50kg totalt, litt høyt mål denne gangen for meg, -3,4, så vi får se om det går nå i innspurten av prosessen min)!

 

Veiedag tirsdag!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er plutselig i gang - og klokka er ikke sju engang første novemberdagen :D Lover godt!

 

Foreløpig liste per 1. november:

 

Juni72 98,9 83,8 82 (onsdag)

Sabine 78 61,6 59,5 (søndag)

Soleie68 81 77 73 (onsdag)

Knaus 71,9 71,0 (tirsdag)

 

Velkommen igjen til dere, Sabine og Soleie68, og Knaus meldte inn tall og mål allerede i forrige tråd ;) - vi får nok veldig snart selskap av flere, dette blir moro!

 

Her er plass til alle som vil være med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen, og går på med godt mot.

 

Jeg er litt der at jeg gleder meg til peperkaker, gløgg og julebord denne måneden, men trenger å ha noe som hjelper meg til å fokusere å dette livsstilsprosjektet. Jeg har jobbet litt med begrepene nå i det siste, men er omsider enig med meg selv om at slankingen er over og at det nå er vektjustering gjennom en god livsstil. Kjolen jeg har kjøpt meg sitter sååå bra, og jeg føler meg flottere enn på utrolig lenge. Måtte dette vare og vare....!

 

Mine tall i inngangen på november:

 

83 73,2 72,5

 

Ha en strålende dag :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

November, hurra, hurra! :) Dette er min desiderte favorittmåned! Dobbelt opp i år, siden jeg både fyller 40 år OG skal gifte meg denne måneden. Tjohoo!

 

Men... det betyr også plenty av utfordringer, matmessig. Kaloriene kommer til å flomme denne måneden. Så her er det bare å stålsette seg! ;)

 

Jeg er Holde Vekten-beboer så mitt mål er å holde vekten-ish. Planen er å gå ut av november på 59-tallet, så jeg har litt å gå på i desember.

 

Mine tall: 82,2 - 60,1 - 59,5 (veiedag fredager)

 

Lykke til alle sammen! May the force be with us!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med. Ble stillstand i oktober, så jeg prøver på nytt, men med litt høyere ambisjon denne gangen. Har ikke noe rødt tall, men begynner på 71,7 kg, og målet er å komme ned i 69,7 i løpet av november. Hadde vært fantastisk å se 60-tallet igjen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

November, hurra, hurra! :)/> Dette er min desiderte favorittmåned! Dobbelt opp i år, siden jeg både fyller 40 år OG skal gifte meg denne måneden. Tjohoo!

 

Men... det betyr også plenty av utfordringer, matmessig. Kaloriene kommer til å flomme denne måneden. Så her er det bare å stålsette seg! ;)/>

 

Jeg er Holde Vekten-beboer så mitt mål er å holde vekten-ish. Planen er å gå ut av november på 59-tallet, så jeg har litt å gå på i desember.

 

Mine tall: 82,2 - 60,1 - 59,5 (veiedag fredager)

 

Lykke til alle sammen! May the force be with us!

 

 

Gratulerer! Både med bryllup, 40års og nådd vektmål (hold vekten) :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredagskveld til alle!

 

Her er dagens endelige utgave av novemberoppstarten :)/>

Så moro at det har vært skikkelig liv i leiren i dag!

 

Oversikt per 1. november (og som alltid er det plass til alle som vil være med!):

 

Betty Blue 89,8 84,8 82 (torsdag)

Solvane 71,7 69,7

Tutten 74,2 71,2

Bijou 82,2 60,1 59,5 (fredag)

fineline 83 73,2 72,5

StinePetrine 132,5 85,9 82,5

Juni72 98,9 83,8 82 (onsdag)

Sabine 78 61,6 59,5 (søndag)

Soleie68 81 77 73 (onsdag)

Knaus 71,9 71,0 (tirsdag)

 

Velkommen til alle sammen - dette blir bra!

 

Ha en strålende helg - og husk; én lørdag er greit (ikke TRE!) i løpet av ukesslutten :D/> Ta best mulige valg, godtfolk!

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

November, hurra, hurra! :)/> Dette er min desiderte favorittmåned! Dobbelt opp i år, siden jeg både fyller 40 år OG skal gifte meg denne måneden. Tjohoo!

 

Men... det betyr også plenty av utfordringer, matmessig. Kaloriene kommer til å flomme denne måneden. Så her er det bare å stålsette seg! ;)/>

 

Jeg er Holde Vekten-beboer så mitt mål er å holde vekten-ish. Planen er å gå ut av november på 59-tallet, så jeg har litt å gå på i desember.

 

Mine tall: 82,2 - 60,1 - 59,5 (veiedag fredager)

 

Lykke til alle sammen! May the force be with us!

 

Gratulerer med forestående 40årsfeiring og bryllup, Bijou! Karma, vettu :D Er jo fortsatt din fortjeneste disse fine trådene, du viste vei og ikke minst er et eksempel på at det går an å nå målet! (og enda viktigere, at kampen mot kiloene ikke nødvendigvis er over når vi kommer dit - det er kanskje da den viktigste jobben begynner?!)

Vi er i alle fall godt på vei dit, alle sammen, i det tempoet som passer oss best! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59,9 kg i dag. :D Jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle få se en vekt under 60 igjen da jeg startet i mai. Nå blir det å gå bittelitt mer ned, og så stabilisere så ikke 60-tallet vises igjen.

 

Juni72, er det ok om jeg endre månedens mål til 59 i stedet for 59,5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59,9 kg i dag. :D/> Jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle få se en vekt under 60 igjen da jeg startet i mai. Nå blir det å gå bittelitt mer ned, og så stabilisere så ikke 60-tallet vises igjen.

 

Juni72, er det ok om jeg endre månedens mål til 59 i stedet for 59,5?

 

 

Wow - gratulerer Sabine! Du viser at dette virkelig går an ;) Er veldig imponert! Og det gir motivasjon til å holde på ;)

Hvordan har du klart det

 

Ha en fin søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - gratulerer Sabine! Du viser at dette virkelig går an ;)/> Er veldig imponert! Og det gir motivasjon til å holde på ;)/>

Hvordan har du klart det

 

Ha en fin søndag ;)/>

 

 

 

Takk. :) En av grunnene til at jeg har klart det, er disse trådene. De har virket veldig motiverende på meg. En annen grunn er nok jeg startet på et tidspunkt da jeg hadde ork til å ta tak i det. Det var jo vanskeligst i starten. Det har gått lettere etterhvert som kroppen har blitt vant til det, og ikke minst hjalp det å se at det virket om man var konsekvent. Dessuten har jeg hatt mange små delmål, så det ikke skulle bli for uoverkommelig. Jeg trenger å oppleve mestring, og jeg ville føle at jeg lyktes ofte. Derfor små delmål. Har ikke hatt noen belønnelser i tillegg, for det å nå et mål har vært belønning nok. Og så har det for meg vært viktig å bli mett, og skal man klare det på lite kalorier, så må omtrent alt man har i seg være næringsrikt og mettende. Så jeg har pøst på med råkost i tillegg til alle de grønnsakene jeg alltid har spist til middag, jeg har omtrent bare spist veldig grovt hjemmebakt brød eller knekkebrød, kuttet kraftig på fett til matlaging og valgt pålegg med lavere fettnivå. Samtidig har det vært viktig å unne seg noe, som f.eks, et glass vin eller to eller litt ost og kjeks, men det skulle være innen de antall kaloriene jeg skulle ha hver dag. Jeg har brukt shapeup-appen for å telle kalorier siden mobilen alltid er mer (lettere enn å registrere her på nettsidene). Jeg fikk noen overraskelser der i begynnelsen, og det var lettere å se hvilke uvaner som hadde ført vekta oppover (kaloririkt pålegg, mellommåltidet etter jobb og før middag, f.eks). Enkelte dager har jeg selvsagt havnet over og fått røde dager (på shapeup er grønt riktig mengde kalorier, gult for lavt og rødt over), men noen dager er bare slik. Jeg har nesten alltid med meg noe som jeg kan spise om jeg skulle bli sulten, og slik har jeg unngått å måtte ty til usunn og lite mettende mat underveis.

 

Det ble et langt svar, og min måte passer sikkert ikke for alle. Jeg tror alle må finne ut hvilke grep de lettest kan ta for å forandre kostholdet. For kostholdet er jo alltid nøkkelen. Trening er lurt (men noe jeg ikke er så flink til...), men når jeg ser hvor få kalorier som jeg forbrenner når jeg trener, vet jeg at jeg aldri i livet hadde klart å slanke meg bare ved trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Er det mulig å endre mål for måneden? Har overhodet ikke tatt i betraktning at jeg skal en langhelg til Amsterdam om litt under to uker, hehe! Ønsker å endre målet til 83,9 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg har veiedag på mandager, men her kommer altså første november-resultat fra meg. Ned 200 gram, til 71,5. Det er jo ikke nok hvis jeg skal nå målet mitt, men det er begynnelse, så dette var slett ingen dårlig start på uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Sabine for et langt og fint svar!

 

Du skriver "og ikke minst hjalp det å se at det virket om man var konsekvent".

 

Det er jo hele nøkkelen - konsekvent over tid! Det er det jeg sliter med. Jeg er skikkelig flink noen uker - og så ryker jeg på en smell - og går opp det jeg har gått ned..... Og slik holder jeg på!

 

"Konsekvent over lang tid" det må være mitt mål ;)

 

Er virkelig imponert over hva du har klart, du er til stor motivasjon :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både innrapporteringer og deling av gode råd og erfaringer - herlig! :)

 

Så klart jeg retter opp hvis det er noe dere vil ha endret på, bare å fortsette å si fra.

 

Oversikt per 4. november (og som alltid er det plass til alle som vil være med!):

 

koala 92,3 79,7 76,9 (onsdag)

Betty Blue 89,8 84,8 82 (torsdag)

Solvane 71,7 - 71,5 (-0,2kg) 69,7

Tutten 74,2 71,2

Bijou 82,2 60,1 59,5 (fredag)

fineline 83 73,2 72,5

StinePetrine 132,5 85,9 83,9

Juni72 98,9 83,8 82 (onsdag)

Sabine 78 61,6 - 59,9 (-1,7kg) 59 (søndag)

Soleie68 81 77 73 (onsdag)

Knaus 71,9 71,0 (tirsdag)

 

Fint svart fra deg, Sabine!

Tror jeg nikket meg enig til det meste (er ikke fullt så god på det med grønnsaker og velger bort lettprodukter og spiser alt så lenge det er innafor - etter å ha sjekket innholdet i de fleste matvareproduktene jeg får i meg så har det vært lettere å kutte ned på porsjonene eller på hvor ofte jeg velger dem). Kosthold er 70% og trening 30% - størst effekt i endring må dessverre skje på tallerkenen...men det går fint å spise godt i mindre mengder, altså :)

 

Å endre livsstilen sin er både enkelt og samtidig ikke så lett - på en og samme gang! Mange uvaner som skal vendes på - og de har hatt årevis på seg til å bli perfeksjonert...man må gi seg selv god TID og reise seg opp hver gang man snubler og stå på videre, til sist vil man nå målet man har satt seg (og DA begynner den virkelige jobben med å holde seg der) - vi klarer det, fordi vi VIL!!

 

Ha en finfin mandag og ny uke, nye muligheter, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni, vil bare presisere at jeg heller ikke mente lettprodukter. Mer at jeg har valgt bort fete oster i langt større grad enn før, og heller valgt andre påleggstyper. Lettost smaker jo ingenting, så det er det jo ikke vits i å spise, men heller Philadelphia, egg og andre typer pålegg enn fett pålegg (og så unner jeg meg litt av det i blant).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni, vil bare presisere at jeg heller ikke mente lettprodukter. Mer at jeg har valgt bort fete oster i langt større grad enn før, og heller valgt andre påleggstyper. Lettost smaker jo ingenting, så det er det jo ikke vits i å spise, men heller Philadelphia, egg og andre typer pålegg enn fett pålegg (og så unner jeg meg litt av det i blant).

 

Fort gjort å lese feil i svingene, gitt, bra med presisering! :)

 

Samme som meg, altså - har kuttet voldsomt på feks gulosten, den er en kaloribombe både på brødmat og i matlaging ellers!

Men innimellom koser jeg meg glugg i hjel med litt brie og druer på knekkebrød, alt innafor, selvsagt!

Har ikke prøvd så mye lettost, og frister heller ikke...er skeptisk til alt som blir puttet i lettprodukter for å erstatte den gode smaken som forsvinner med fettet, eneste jeg "stoler" på er melk og også rømme, kesam, creme fraiche og slikt - der merker jeg forskjell og kan velge etter smak og behag.

Majones velger jeg faktisk 80% fett, men har kuttet voldsomt på mengden og ikke minst hva jeg putter den på.

Blir nok lite ribbe i år, i forhold til tidligere - men må ha en plett med både dét og pinnekjøtt, heller fylle opp tallerkenen med grønnsaker og stappe - skal prøve GR-varianten med buljong/melk i stedet for smør/olje - funker fint på potet, i alle fall.

 

Hehe, er alltid fare for at det blir mye matprat når jeg først setter i sving ;) Er jo en TASS (Tidligere Anonym StorSpiser) som må leve livet annerledes for å nå dit jeg vil være - kan fortsatt smake på alt, men bare én (bit/porsjon/stk) og Best Mulige Valg (BMV er bedre å følge enn BMI, hehe).

 

Over og ut fra denne skravla! :) Ellers blir dere vel svett i øya av å lese... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...