Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sundshine

Hallo, damer!

Jeg holder til i en annen tråd, men har tittet = lest her hos dere avogtil, for å hente inspirasjon og styrke når tråden jeg er i blir litt for stille.

Vil bare si at jeg er vanvittig imponert over hva dere har oppnådd! :)

Og hvordan dere støtter og oppmuntrer hverandre, med innsikt og selvinnsikt i dette prosjektet som livsstil-endring er. Utrooolig bra!

 

Selv har jeg vært for tung "i evigheter", men etter to barn har jeg gått både opp og ned i vekt, og nå er "ungene" blitt ganske så store - og mor er passert 50 og er fremdeles for stor, men ikke på samme måte som ungene, da... B)

Er under 1,60 høy, og burde teoretisk gått ned til under 60 kg., men er livredd for å mislykkes og feile med kostholdsendring - igjen...

Har derfor bestemt meg for i første omgang å komme under 70, så får vi se. Og dit er det nå ca.13 kilo, og da har jeg allerede gått ned noen kilo, men har ennå en god del å jobbe med. Har selvinnsikt nok til å innrømme at egentlig er jeg ganske lat når det gjelder trening og den utfordringen, så foreløpig går jeg raske "treningsturer" som jeg blir svett av... :huh:

 

En må se det positive i enhver fremgang = nedgang, og all nedgang er en liten sier, og er en vei mot målet.

En liten oppgang er bare en omvei, og det viktige er å komme seg tilbake på sporet etter en utskeielse eller to.

 

Har fra mitt tyngste (i 2009) redusert vekten med rundt ti kilo, og er utrolig glad for å ha klart det, selv om det er med både oppgang og nedgang og over lang tid.

Etter GR-kurs i vinter tok jeg mine foreløpig siste fem, og er nå på vei videre ned, og når jeg leser her inne finner jeg inspirasjon og får energi til å stå på videre!!

 

Håper det er greit at jeg fortsetter å titte innom hos dere og henter litt inspirasjon?

 

Ønsker dere alle en strålende fin uke i sunnhetens tegn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest nueva vida

Heisann, og god mandagmorgen alle sammen B)

 

Da er dagens veiing unnagjort, dagens tall er 92,4 og det er 800 gram ned. Er kjempetilfreds. Føler jeg er inne i en god stim akkurat nå. Selv om jeg hadde håpet på 1 kg ned, for da kunne jeg sagt jeg hadde tatt av 5 kg siden i høst. Da satser vi på det neste mandag!

 

Denne uka har vært super, sånn treningsmessig sett. Har trent fire økter, og det syns jeg er bra!

Maten har også vært bra, men det blir fortsatt litt mye ila helgen. Noe å jobbe med:-)

 

Planen for uka er å fortsette den gode stimen, enkelt og greitt. Går for nedgang neste mandag, og skal ha 3-4 trimøkter.

 

Også er påska rundt hjørnet. Jeg gleder meg. Hytta, fjellet, bortover,- og nedoverski, sykkel og joggesko i bygda, verandakos og forhåpenyligvis fint påskevær B)

Høytid byr alltid på litt ekstra kos i matveien. Så min tanke er å gjøre det beste ut av det. Også er det ikke sikkert man kan regne med noen nedgang, kanskje man kan håpe på stillstand?!?!?!

 

Hyggelig at du titter innom, sundshine:-) moro at du syns vi er flinke og til inspirasjon, det inspirerer jo oss å høre også!

Fint å lese at du selv er i god drive, lykke til videre!

 

Ønsker dere alle en fin uke, i sunnhetens tegn, som sundshine skrev ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Sundshine! Hyggelig med et nytt "fjes" hos oss! Jeg har også passert 50, så det har vi også felles.

 

Jeg er så glad på dine vegne nueva vida! Det er ekstra kjekt å lykkes når det tidligere har vært tøft.

 

Forsøket mitt med å spise mer har jeg tenkt å legge på hyllen en stund. Min mann synes det var så godt med nøtter og frukt at han kjøpte en diger eske i helgen og satt på stuebordet. B) Farlig, farlig godt. Det går helt fint når jeg har det i skapet og tar en neve for dagen, men å ha det på stuebordet? Jeg er ikke helt der ennå at jeg kan sitte å se på slike fristelser i lengden. Får håpe helgens utskeielser ikke har ødelagt for ukens vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Spennende med veiing snart, piggen:-) fristelser er farlige greier. Før kunne jeg ikke ha noe liggende i skap og skuffer. Nå har jeg kommet dit at jeg kan ha det, men ikke synlig. Men kommer det på bordet, da sliter jeg altså.....

 

I går ble det ikke trimtur, så forferdelig støl i rompe og lår etter en kettlebelløkt søndag, så det var hardt nok reise seg...hehe... Men i dag skal det bli en gåtur, gleder meg:-)

Også blir det litt shining til påskeferien som nærmer seg med stormskritt. Gleeeeder meg B) B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei igjen, og takk for hyggelige ord, damer :)

 

Jeg tenker at nedgang er nedgang, og 800 gram er jo kjempebra, nueva! Det er et laaangt steg mot målet, og gir en masse inspirasjon til å fortsette. Hurra for deg, nueva vida!

 

Fristelser er alltid vanskelig, og påsken blir en utfordring...

Min plan er å spise vanlig sunt til alle måltider, selv om det nok blir mye god mat, og middag med saus og kanskje dessert osv. Og da mååå jeg holde meg til planen om kun å spise til jeg er mett, og ikke mer enn det... Evt. fylle på med ekstra frukt dersom jeg tror at jeg er sulten. Spiser jeg for store middager hver dag over mange dager, har jeg fantasi nok til å skjønne at badevekten vil vise et annet og mer deprimerende tall etter påske...

 

God mat har "alltid" vært min svakhet, men jeg er fullstadig klar over det, og har omsider lært å spise ofte og lite og heller fylle opp med sunnree kalorier. Og jeg redder meg ofte på cottage cheese.

Og jeg er siiinnsykt glad i marsipan...! :huh: Så det må jeg holde meg unna, bortsett fra et par påskedager, da jeg skal kose meg med påskeegg, akkurat som ungene. Men noe mer enn det må jeg nok skygge unna dersom jeg skal holde vekten noenlunde over påske.

 

Jeg tok en sjekk på Gretes BMI-kalkulator, og skulle nok ikke gjort det... :(.

Ifølge den har jeg mer enn 20 kg.igjen til målet fra der jeg er nå, men det er ikke aktuelt å veie det jeg veide da jeg var 25.

Tror derfor at jeg bare satser mot "lett overvekt" på litt sikt - det er vel det jeg i realiteten har vært hele mitt voksne liv *ler av meg selv*.

Men å sette meg et mål som virker totalt uoverkommelig og urealistisk orker jeg bare ikke - for meg virker det KUN demotiverende - høres det rart ut??

Jeg må kunne se det realistiske i målet, og dersom jeg kommer ned i nærheten av den vekten jeg hadde etter min førstefødte, skal jeg være kjempeglad! I mellomtiden er jeg glad for hver (halv)kilo som forsvinner, og hver seier jeg vinner når det gjelder endring og sunne valg i hverdagen.

 

I morgen er det veiedag, og jeg ser fremt til det, uansett om det er 200 gram eller et kilo ned - jeg vet at det er langt til målet, men alle monner drar!

 

Ønsker alle en sunn uke med gode valg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Piggen og sundshine: hvordan er vekten?

 

Ja, du har rett, piggen, å lykkes når man har hatt motgang er veldig deilig. Det gir skikkelig motivasjon, og det hjelper jo på i denne prosessen.

Det er liksom at nå er jeg så bestemt på at det skal gå. Setter meg små delmål i hodet, som er rimelige å nå. Denne uken er målet mitt å komme under 92,2 for da har jeg nemmelig gått ned 5 kilo.

Ellers gir mestringsfølelsen min styrke til å stå imot. Gir meg også styrke til å trene jevnt, og det er så deilig! Måtte det bare fortsette:-)

 

Er veldig spent på påsken. Det blir litt ekstra god mat, tursjokolade, litt ekstra kos om kveldene på hytta. Jeg har bestemt meg for veldig måtehold. Kose meg litt. Også er målet ila uka å holde vekten.

 

Jeg hadde en fin gårtur i går. God temp og litt duskregn. Deilig:-)

 

Sundshine: syns det er veldig hyggelig at du vil være sammen med oss. Jeg liker hodlningene og synspunktene dine. Ned er ned, ja, og jeg er tilfreds med 800 gr. Har en visjon om å klare gjennomsnittlig 500 gr i uka. Og det er akkurat det jeg har hatt siste måneden. Det er en sunn nedgang, samtidig som det gir rom for litt kos innimellom.

 

Jeg har også målt BMI. Ikke gøy akkurat.... Jeg ligger i dag i fedmekategorien. Det kjennes ekkelt. Men nå gjør jeg noe med det:-) jeg må ned på 72 for å bli normalvektig. Derfor har jeg satt meg 70 som mål. Det er det jeg virkelig ønsker. Men samtidig så vet jeg at det er 10 år siden sist jeg var der, og kroppen har forandret seg ila årene og to barnefødsler. Så det kan være at jeg vil synes et annet tall er tilfredsstillende. Veien blir til mens man går!

Det er viktig det du skriver om realistiske mål. Urealistiske mål er demotiverende, og det er også mål som er aaaalt for langt frem i tid. Men må korte målene ned. Sette seg oppnåelige mål som er realistiske og innen rekkevidde ila ikke alt for lang tid. Det kan jo være uke for uke, måned. Jeg tror det er viktig med mål som kan nås, det gir motivasjon og mestring. Og jeg tenker at mestringsfølelse og godt selvbilde er alfa omega i en slik prosess. Uten klarer vi det ikke. Og det er vår oppgave å bygge opp under dette.

Delmål kan være så mye; komme under et visst tall ila neste uke ( jeg som vil under 92,2), det kan være å holde vekten ila påsken, jogge 100 meter ekstra på neste joggetur, 20 flere situps, forsyne meg bare 1 gang på bursdag.

Vektmål bør også være innenfor rekkevidde. Ikke sette seg som et delmål nå i påsken som å ta av så og så mange kilo til sommerferien. Det er lenge til. Delmålet kan være til 17.mai, til pinse, til skoleslutt osv. Bittesmå delmål, som vi kan nå!

 

Ble langt på morgenkvisten:-)

 

Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei igjen!

Ja, nedgang er nedgang, og jeg har gått ned 500 gram den siste uken. Har begynt veien mot minus kilo seks, og vier litt over 83 kilo... MEN, det viktige er at jeg nå er ti kilo lettere enn for 3,5 år siden - DET liker jeg! :D Viktig med et positivt fokus.

 

Drit i BMI'en, for å si det på bergensk, og lenge leve det sunne livet -og at en selv føler seg komfortabel med slik en er, og slik en har det. Per i dag er jeg også i kategorien fet, men har det ganske bra med livet likevel, for å være ærlig.

Målet mitt er minus ti kilo fra nyttår og til ferie i juli, og det ser jeg at jeg klarer, og det er en vanvittig god følelse!

Nå er neste mål å komme under 83 neste uke, og nede på 82-tallet kan jeg ikke huske når jeg var. Det skal feires med å prøve "gamle" sommerskjørt, og jeg håper at jeg må kjøpe nye før sommeren...

Til helgen er det "rund dag" i svigerfamilien, og jeg skal prøve å ikke gå med for store klær... Har helt sikkert noe i skapet som avslører at jeg har gått ned - og ja, jeg innrømmer gladlig at jeg liker å vise det, og å se at andre lurer på om det faktisk stemmer...! Da kan de bare lure, for kan jeg, så kan alle, det er jeg overbevist om.

Blir "suget" etter noe for sterkt, tar jeg en grovbrødskive med hjemmelaget syltetøy i første omgang. Og stor sett hjelper det, synes jeg. Det er en lettelse å merke at en har funnet løsning på små ting som kan vokse seg store, må jeg innrømme...

 

Det er bare å stå på videre, folkens - ha en finfin uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Gratulerer med fin nedgang, sundshine!

Deilig når det blir såpass med kilo at det merkes på klær. Også at du har veid 10 kilo mer, er jo digg å tenke på. At du aldri skal det mer:-)

 

Her går det fint. Koser meg med sunn mat, og har ikke sug etter noe annet, heller.

 

Ble ikke noe trim i går, men i dag skal jeg få til en gåtur, bare jeg får vasket kjelleren først. Ble en sykkeltur med barna i går, så hverdagstrim ble det ;)

 

Er spent på påsken. Gleder meg veldig også, for det er en nydelig høytid. Med påskepynt, tulipaner, lyse farger, lyst ute. Det gjør noe med en.

Jeg er i så god stim og er så motovert, at jeg vil ikke ødelegge nedgangen så lang med mye usunnheter i påsken. Litt mer enn vanlig blir det kanskje, men jeg skal langt ifra frotse. Det er ikke gøy å gå opp halvannen kilo ila en ferie, når man vet hvor mye man jobbe for å ta dem av.

Dessuten så tenker jeg at jeg tar av kiloene for siste gang. Er så drittlei av å gå ned de samme kiloene, igjen og igjen. Det er så fantastisk demotiverende, at det gidder jeg ikke mer.

Og det er jo tross alt ikke smågodtskålen eller kvikklunsjen som bestemmer om påsken er fin, eller som skal gi lykkefølelsen!

Det er følelsen av å være sammen, felles opplevelser, lysere tider og samhold!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Heisann, trodde dere jeg hadde forsvunnet? Neida, men litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har skrevet her, det har jeg... travle dager er egentlig ingen unnskydning. Slett ikke.

 

Jeg har hatt et bredt trappetrinn - stillstand i mange uker rundt 85 kg. Nå er det på tide å bevege seg nedover igjen! Påsken bli selvsagt en utfordring, men også en mulighet til dager i et lavere tempo, kos med familie og venner, turer og lek - rett å slett senke skuldrene litt. Ungen skal få påskeegg, men selv trenger jeg det ikke. Kjører som vanlig, med litt ekstra på lørdagen.

 

Det rare er at jeg ikke har lyst til ut og gå, slik jeg har hatt før. Jeg må nok begynne å tvinge meg ut, tvinge tankene over i bedre baner! Det ER jo deilig å komme seg ut! Det ER jo deilig med styrektrening - jeg har alltid likt det! Nå er det vår og lyst ute, og jeg vet at det blir en god sirkel når jeg først kommer igang!

 

Dere har hatt flott framgang disse ukene jeg har stått stille, gratulerer!!

 

Skal vi blåse liv i månedsveiinga igjen? Jeg er litt frustrert over mulighetene til oversiktlig oppsett... har noen et bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Nå ble jeg glad, pippilotta :) Flott at du kom innom igjen. Jeg hadde også noen uker der jeg var veldig fraværende, nå er jeg er jevnlig innom, og det hjelper meg på motivasjonen.

Kjedelig at du er på dette platået. Men fortsett jobbinga, så vil det løsne. Og kom deg ut på tur B)

Det er jo så fantastisk deilig, både for kropp og sjel. Ut i naturen og nyt våren!

 

Jeg har akkurat hatt en god økt på en grusvei i skogen. Skikkelig digg. Litt oppover, nedover og bortover. Ble både gange og jogg ;) Også har jeg styrkeavtale med mannen i kveld. Har funnet frem noen parøvelser, det blir moro :-)

 

Kan gjerne begynne med en oversikt igjen. Det er moro å se, og enkelt holde oversikten på hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

 

Våkner til lett skyet himmel og sol B) Gjett om det blir gåtur i dag?!?!!

 

Nå er det frokost og så litt husvask.

 

Har smugveid, og det ser lovende ut. Men så er det helg.... Drømmen er en gang i nær fremtid og kunne mestre helgene og andre utfordringer bedre. Nå står en bursdagshelg for tur først, og så påskeferie. Men jeg har bestemt meg for å gjøre så godt jeg kan! Gleder meg uansett veldig til påske ;)B)

 

En treningsanbegaling for dere med mann, kjæreste, en god venninne.... PARTRENING!!!

Det gjorde vi i går kveld. Vi ble slitne, vi var nær hverandre og vi har ikke ledd så mye på lenge.. :D helt klart en VINNVINNVINN-situasjon! Og i dag er humøret fortsatt på topp og musklene støle! Can it get any better??

 

Ønske dere alle sammen en riktig fin og aktiv palmehelg. Jeg kommer innom mandag med vektregistrering:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag i går men det var en så travel morgen at jeg glemte det helt. På vekten i dag og den viste ned -0,2 fra forrige uke til 96,1. Men jeg er jo overhodet ikke fornøyd, jeg (smug)veiet meg før forrige helg og da var jeg akkurat kommet meg ned på 95-tallet.

 

Det var disse nøttene som ble satt på bordet da. Men så fikk jeg tenkt meg om, og i tillegg til nøtter og frukt laget min mann verdens beste potetsalat med rømme og creme fraiche. En diger skål...... Men det er jo skremmende at det er såpass lite som skal til for å legge på seg.

 

Jeg har sikkert sagt det før men det er mye vanskeligere å gå ned nå når min mann er hjemme fra sjøen. I går kveld ville han ha pannekaker og iskrem som kos! B) Det fikk jeg avverget, men det er en konstant kamp.

 

På den positive siden fikk vi oss en flere timers sykkeltur i forgårs som avveksling for all turgåingen vår. Skal si vi merket at det var andre muskler i bruk! :D/På slutten var vi så slitne at vi måtte gå opp de siste bakkene, men vi ble enige om at før sommeren er over skal vi klare å sykle opp! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag -0,2kg, toalt 16,4kg og veier nå 76,1kg

 

200 gram var ikke så mye, men jeg er godt fornøyd med uken og da er jeg fornøyd uansett :)

 

Påskeuken som kommer blir tøffere. Jeg er ikke spesielt glad i marsipan men det er hele settingen med at det er en uke og kanskje spesielt fra torsdag til søndag hvor det er mye fokus på kos. Planen er lagt og den er enkel. Spise normalt til måltidene og kose meg litt på påskeaften. Så var det bare å følge den da ;)

 

Jeg var å trente danseaerobic igår, som er min favoritt time og da var det en av de andre som sa til meg "du må ha gått ned veldig mye, du blir jo bare tynnere og tynnere". Det synes jeg var kjempe moro og det ble sagt på en slik måte som jeg oppfattet som veldig hyggelig :D

 

Er det noen av dere som leste artikkelen som var i VG nylig. Der ble det hevdet at de som går ned i vekt vil alltid bli utsatt for press fra eget hode om å spise mere mat, lysten er sterkere enn hoss "ikke slankere". Det ble også hevdet at de fleste går opp igjen etter endt kur og de som lykkes går egentlig på en "kur" resten av livet på ca 1300kcal for kvinner.

 

Det var særlig et utsagn som er verdt å legge på minne. Den økte lysten på mat - det er jo greit å ha i bakhodet at når trangen blir stor, er det en del av det og redusere kroppsvekten og ikke sult. Personlig har jeg jo opplevd dette flere ganger og det er da det er tøft, men neste gang skal jeg nok tenke "og nei du, du lurer ikke meg, jeg vet hva du prøver på" ;)

 

Det at man alltid må gå på kur er jeg ikke enig i. Dette bunner jo ned i å legge om kosholdet og det for alltid, ja for det gamle vet jeg jo hvor ender. Jeg oppfatter det ikke som jeg lager "slanke" mat, jeg kommer til å forsette med det jeg spiser til måltidene også etter endt kur, det er jo god mat. Det er alt det utenom måltidene(nei-maten) som jeg må strengt kontrollere, og det er jo ikke gjort iløpet av et år, det er nok et mange års prosjekt, så slik sett er det kanskje riktig å si at jeg må være på kur resten av livet?

 

1300kcal, det må være feil. Jeg spiser ca 1550kcal per dag og da går jeg ned i vekt, ergo jeg kan spise enda mer når jeg skal holde vekten stabil, heldigvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

200 gram ned, er NED, damer!!

 

Så deilig med sykkeltur, piggen! Du får snakke med mannen din om all denne usunne maten:-)

 

Jeg las ikke artikkelen, ChristineH. Men syns ordvalget var veldig feil. "Kur resten av livet". Snakk om å ta fra oss slankere motet. Men når du tenker livsstilsendring, som skal vare livet ut, ja det syns jeg heller er forlokkende. Virker fristende og leve sunt og ta gode valg resten av livet mitt. Og det må nok både jeg og dere gjøre. Men det gjør vel alle? Slanke er ikke slanke uten bevisste valg. Vi som ikke har vært bevisste, vi har blitt tykke.

 

Virker som vi alle tenker over påska, og er motivert for gode valg. Vi tar utfordringen, og kommer oss gjennom den som best vi kan. Joda, kanskje går vi opp noen hundre gram, eller iallefall ikke ned. Kanskje tar vi ikke de samme sunne valgene som vi gjør en vanlig tirsdag. Men det gjør ikke alle andre heller. Det er det som er NORMALITET! Det er også det som naturlig er med i en LIVSSTILSENDRING!!! Resten av livet vårt kommer vi til å kose oss litt ekstra i jul, påske, ferier, bursdager etc.

Men det det i hovedsak handler om, både nå i og etter påske, og alle andre liknende situasjoner resten av livet, er å hente seg inn igjen når ferien er slutt. Ikke miste motet, ikke gi opp.

 

Moro med så fine tilbakemeldinger, ChristineH. Det må jo være veldig motiverende for fortsettelsen:-)

 

Jeg har hatt en skikkelig god trimtur i dag. Gå/joggetur og styrketrening med kettlebell!

Digg:-)

 

KOS DERE I PALMEHELGEN:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg ChristineH, det er det i mellom måltidene vi må få kontroll på! Den vanlige maten klarer vi helt fint.

 

Jeg måtte flire litt da jeg leste innlegget ditt nueva vida. Jeg har fremdeles søvnen i øynene og jeg leste at du hadde gått trimtur MED kettlebell! Jeg så for meg det synet... :D:lol:

 

Jeg er bare innom her for å fortelle om at i går var en merkedag. I håp om at det skal bli litt sol i påsken var jeg i går og skulle kjøpe meg shorts og noen topper. Og da kunne jeg handle i butikkens vanlige dameavdelig og ikke på plus-size avdelingen!!!!! :) Str 44, så det er jo det største de hadde på den vanlige avdelingen. Men likevel herlig, og jeg skal jo videre ned. Helst en størrelse til før sommerferien.

 

Ha en riktig fin palmehelg. Her virkelig styrtregner det ute, så stakkars hagen min som jeg har brukt så mye tid på i det siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

HAHAHAHAHAHAHAHA.....

Det ser jeg også for meg :D :D når det er sagt; det hadde nok vært god trim da, dog noe pussig!

 

Gratulerer med merkedagen, moro å handle mindre klær!!!!

 

Ha en flott palmehelg!

 

Måtte bare en snartur innom mens badet er opptatt. Slalom there is:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!!!

En superrask snartur innom for å oppdatere vekt og mål.

 

600 gr ned👠har siste måneden mistet15,5 cm på hele kroppen, 4,5 av dem rundt midjen!!

Er veldiveldig fornøyd😉

 

Jeg ønsker dere alle en riktig fin påskeðŸ£ðŸ’🌞

Her står høyfjellet og hytta for tur☀ï¸â„ï¸ðŸŽ¿

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei, dere flinkinger! :)

Antar at en del av dere for lengst er på vei inn i påskemodus'en, og håper at dere, som meg - ikke mister totalt fokus i påskedagene, og klarer å avslutte påken matmessig når påsken faktisk er over...! Det er en kunst, og jeg vet i alle fall at jeg har problemer med det... :huh:

 

Har vært på vekten i dag, og som jeg fryktet viste den noen hekto OPP - faktisk mellom et halvt og et helt kilo... :( Ikke akkurat noen højdare med en sånn start på dagen, men jeg er IKKE overrasket, og har selvinnsikt nok til å skjønne hvorfor.

Nevner derfor strengt og i fleng - for selv å se det på trykk - og for å avskrekke dere andre(!) - her er bortimot alt jeg har gjort (feil) for å gå opp i vekt:

 

- Noe "godt" til kaffen nesten hver dag hele den siste uken. (Muffins, kjeks, smågodt, is - totalt sikkert mellom 500 og 1000 ekstra kalorier...!)

- Kakebesøk på lørdag: Spiste en stor hotdog først (fet wienerpølse og fet ferdigstekt løk...)

Flere gooode kaker, og jeg smakte litt på flere av dem. (Ostekaker med fet kjeks og smør i bunnen, pluss sjokoladekake og sjokoladekake MED sjokoladesaus oppå! - garantert masse sukker i dem...!)

Smågodt i skåler på bordene - bare å forsyne seg, værsågod - jeg spiste i alle fall åtte biter... (tusen kalorier bare der??)

- OG noe godt til kaffen hos andre også et par dager utenom dette...(kjeks, bolle, muffins osv.)

- Har også begynt å små-spise smågodt som skal puttes i påskeeggene og ellers brukes som påskegodt...

- DESSUTEN har jeg drukket aaaalt for lite vann maaange dager sist uke. OG har droppet mellommåltid flere dager, og spist for mye det neste da jeg har vært mye på farten...

- Har også beveget meg lite i forhold til uken før den siste, og har få dager med over 8000 steg på telleren - eller har droppet telleren og vært ganske passiv noen dager...

 

Det ER jo altså ikke SÆRLIG rart at kroppen min har reagert negativt på alt dette, etter å ha levd ganske strengt i tråd med Grete siden midten av januar... :mellow:

Så i realiteten har jeg vel bare fått som fortjent, MEN skal selvfølgelig ikke gi meg!

Målet er fremdeles minus ti kilo før ferien 2014 (rundt 20.juli), og det skal jeg selvfølgelig klare. OG da er jeg 15 kg. lettere enn sommeren 2010 - jippi - gu' kor eg gleder meg! :D

 

Prøvde litt "halvfine" klesplagg før besøket lørdag, og måtte velge et sort skjørt jeg kjøpte til en barnedåp for nesten 14 år siden! Da var det det største skjørtet jeg hadde, og nå satt det bortimot perfekt. Ser virkelig frem til det skjørtet også blir for stort, og det skal skje om noen uker, helt garantert.

 

Det var litt nytt fra meg, og jeg håper dette kan hjelpe også dere til å bli mer bevisste, og ikke gjøre alle de samme feilene som meg, og samtidig tro at "det går sikkert greit å skeie ut litt". Det gjør det, som dere ser, altså IKKE...! :o

Nå skal jeg gjøre flere sunne og smarte valg i påsken, og ikke kjøre videre i samme sporet, for det er det ganske enkelt ikke verdt. Jeg har kjempet hardt for hver halvkilo ned, og har ikke tenkt å ødelegge for meg selv når det skal så lite til for å gå opp igjen, og jeg synes egentlig at GR-opplegget er helt greit med nok mat og mange gode alternativ.

Jeg går for skjerpings i alle valg videre denne uken, og mye mer bevegelse.

Nå har jeg skrevet det av meg, og det var bra og bevisstgjørende å se det svart på hvitt.

 

Ønsker alle dere en vidunderlig fin påske, med hyggelige stunder og gode valg - nyt påsken! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har hatt en lang pause fra Roedeklubben, mye som har skjedd i privatlivet i det siste har gjort at fokuset har vært der. Men nå er jeg klar til ny innsats, trenger å komme i form etter noen stillesittende dager med velfylt påskeegg :rolleyes:/>

Jeg ser helt klart hvor problemet ligger; det er all småspisingen i løpet av dagen, og særlig nå i påskeferien som vi har mye godt i huset. Sjokolade hele dagen, litt og litt, blir ganske mye til slutt. Så fra i dag er det tilbake til å kun spise snop på lørdager, og komme seg opp av sofaen!

 

Heier på alle, er glad det finnes slike fora som dette, selv om jeg ikke alltid klarer å følge opp veiing og sånn.

 

Jeg har gått opp igjen de 2 kiloene fra februar, etter sykehusopphold og mye stillesitting. Så motivasjonen er på plass for å bli kvitt den igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, og velkommen tilbake ti hverdagen B)

 

Her i huset har vi hatt en fantastisk påske. Vi har kost oss masse sammen, både til fjells på ski og i bygden på joggingser og sykkel! Vi har vært sammen, og hatt mye fin familieaktivitet, hver dag. Det er så moro, og jeg kjenner at jeg merker de positive ringvirkningene av vektnedgang og mye trim. Det er deilig!

Som deg, sunshine, har jeg spist i overkant av den gode kosen. Og det viste seg på vekta i går. Veide da 93,3 og det er en oppgang på halvannen kilo. Det var jo ikke det som var målet, og jeg er jo drittlei å ta av de samme kiloene. Jeg må jobbe så hardt for å få dem av, men når kiloene skal på er det gjort på en knips.

Jaja, jeg gir meg ikke. Hverdag er hverdag og fest er fest. Det er bare begynne på igjen med full fres, og det er jeg supermotivert for. Selv om påskevekta ikke blei som ønsket griner jeg ikke over det. Jeg har hatt en super påske, og har kost meg masse. Det er det viktigste. Og selv om det ikke har blitt noen treningsøkt har det vært mye hverdagstrim og aktivitet ilag med barna, så jeg har ikke dasset på noen sofa akkurat. Har vært i aktivitet hver dag!

Håpe dere alle har hatt en flott påskeferie B)

 

Flott at du er tilbake, frksnupp! Sammen skal vi klare detteher!!!

 

Planen denne uka er trening hver dag, og jeg skal ikke spise godteri før påskekiloene er borte. Da skal jeg få lov å innføre lørdagsgodter igjen!!

 

Ønsker dere alle en riktig fin uke. Ta sunne og aktive valg, og glem ikke å nyte finværet (hvis det er det der du befinner deg). Her er det nesten sommer, og de fine solstrålene skal nytes til fulle. Både i skogen på treningstur og på verandaen!

 

Hverdagen i dag har begynt med knekkebrød og kokt skinke, og jeg er snart klar for en hgog treningstur sammen med en venninne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dag begynte også med knekkebrød og kokt skinke :) det funker alltid, å bytte til rugsprø fra brød, da vet jeg at jeg kan spise mer middag og kose meg litt. Lite trening på meg, men vi er en gjeng som har en knebøy-utfordring på gang. Jeg har ikke klart alle dagene, og antallet, men nå er jeg i gang med 20 om dagen, og det føles godt! Tungt, men en kjenner forskjellen ganske fort. Treningsmålet er å komme meg ut på tur oftere, jeg blir fort limt fast i sofaen.

 

Heier på alle sammen, påskekos er verdt det, syns jeg. Nå går det mot sommer, og jeg har lyst til å føle meg komfortabel i badedrakt i år (tips; de har fine badedrakter i HM sin plus size-serie), og kanskje bikini. Vektmålet mitt er å komme under 100 kg innen 1.juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

God formiddag, alle sammen! :)

Hverdag there is, og det er i grunnen bra... Det meste av påskesnopet er oppspist, og halvparten av før-påske-hekto'ene er faktisk borte. Akkurat det er jeg spesielt glad for!

Har hatt en trivelig påske hjemme med familien, og bedrevet en del hagearbeid i det fine været vi har (hatt) i vest - herlig! Har jobbet meg stiv og støl flere dager, og helt sikkert spist både feil og for lite, men fått gjort en hel masse nyttig ute-arbeid, og fått nyttig trim i tillegg.

 

Nå går vi løs på det første (halv)kiloet, folkens! Jeg er allerede på liter to for i dag, og vanndrikkingen fortsetter.

Og det er alltid håp og mulighet for forbedring for oss alle, husk det :D

Ser på påsken som en liten omvei mot målet, og nå er jeg/vi tilbake på den rette veien.

 

Ønsker alle en superfin dag med gode, sunne valg!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Gøy med knebøyutfordring :-)

 

Arbeid er mye gratis trim og aktivitet, så fortsett med det!

 

Jeg syns også at kosen er verdt det. Dessuten tenker jeg som så at det er normalt og helt greitt å gjøre, så lenge man klarer å stoppe i dag:-)

 

Stå på jenter!!

 

Jeg har hatt en god trimtur på en time i vårsola B)

 

Fortsett med vanndrikkinga, jeg prøver også to om dagen!

Også må vi ut av sofaen og bevege kroppene våre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Har vært på en (litt liten) tur i dag, og var innom butikken på vei hjem.

Der gjøres det klart fulle handlevogner med halv pris på påskesnop/marsipan, :o og jeg skal ikke kjøpe en flis!

Har noen få biter igjen fra påskeegg-snopet, og det skal spises til lørdagsgodt. Utover det skal jeg være sukkerfri så godt som mulig denne uken, men har en utfordring i en gammeldags "basar" jeg må på en dag. Hvis jeg spise noe, skal det kun være en liten muffins eller noe, så får jeg heler knipe inn på kaloriene tidligere på dagen.

 

Har vært og kjøpt meg ny leverpostei og ferskt brød, og siden det er lenge siden jeg har spist akkurat det, får det være dagens og morgendagens høydepunkt, sammen med det fakta at jeg ikke savner påskegodtet :D.

Knebøy-utfordring høres smart ut, frksnupp, og jeg er sikker på at du klarer å komme deg under 100 innen fristen så lenge du følger GR og spiser nok sunn mat. Lykke til!

 

Er det forresten noen av dere her som har prøvd noe form for detox-produkt noen gang?

Jeg skal prøve å forhøre meg litt, for å vurdere om det er noe vits å investere i det etter snop og annen godis i påsken. Alle erfaringer mottas med takk - uansett om det er positivt eller negativt.

 

Fin, sunn dag ønskes alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hej, flickor:-)

 

Så skjer det samme gamle; jeg sliter med å komme på rett spor igjen etter påsken. Til tross for god gli før påske, til tross for god gjennomtenking og til tross for at jeg har alle andre mislykkede forsøk i bakhodet, og jeg vil ikke dit igjen.

Men her er jeg. Har rett og slett hatt en bedriten uke, der jeg psyker ned meg selv om hvor mislykket jeg er. "Klarer ikke det, mestrer ikke denne gangen heller, så feit jeg er, så stygg jeg er....." Det er mantraet som har gått om igjen og om igjen i hodet siden mandag. Flott ikke sant??

 

Det sitter i hodet, det er bra sikkert. Og en annen ting som er helt sikkert er at å endre tankemønster og vaner tar tid. Det er ikke gjort på en dag. Man må gjøre det om igjen og om igjen, til slutt vil hjernen automatisere det nye tankemønsteret. Så det er bare fortsette å øve på de nye mønstrene.

Påsken va nok for meg til å falle litt i gamle spor. Nå strever jeg for å komme meg opp på det nye tracket, og vet jeg vil klare det. Bare jeg vil!!!!

 

Denne uka har det altså blitt kun en trimtur, og det har blitt litt småspising av det man ikke skal småspise. So here I am...

Har kastet gode holdninger, sunne valg og målsettinger på havet....

Nå skal jeg fiske dem opp igjen. For jeg kan ikke godta overfor meg selv at jeg befinner meg her jeg er i dag. Fire dager dritt er nok, ellers vil jeg gro fast i denne dritten igjen.

Jeg liker best meg selv når jeg er der jeg var før påske!

 

Uansett; ønsker dere alle en god helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...