Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sundshine

Nueva vida, du skal nå kaste holdninger og alle dårlige valg fra påsken over bord, rette ryggen og vite med deg selv at du kan!

Fordi du har vist at du kan! :)

Du skal inn på rett spor igjen, fordi du klarer det, og fordi du vil.

Du er IKKE mislykket! Du har familie og et brukbart, ganske greit liv, slik de fleste andre har, men med oppturer og nedturer i livet - også slik de fleste har. Du er et reflektert, oppegående menneske som har innsikt og selvinnsikt, og som ser hvor dine svake sider og problemområder ligger. Det kan jeg si, fordi jeg har lest hva du har skrevet, og det er ikke tvil hos meg om at det stemmer!

 

Kanskje du ikke klarer å komme inn i alle de gode vanene akkurat i dag, eller denne uken, men da begynner du i det små.

Mitt forslag:

Begynn med å drikke nok vann, og velge sunne påleggssorter. Evt. spis knekkebrød i stedet for vanlig brød. Bare ved å gjøre de tingene, har du gjort en hel masse - for deg selv, og en sunn fremtid.

Neste uke gjør du flere endringer - og vips, så er du nesten helt tilbake på sporet! IKKE gi deg!

 

Jeg har ikke bare gjort smarte valg denne uken (har spist påskesnop og for mye brødmat noen dager - og spist for sent på kvelden fordi jeg har vært ute.) Men det har likevel gått brukbart. Har drukket masse vann de fleste dagene, og det har blitt mye hagearbeid i stedet for trim. Da fokuserer jeg på det positive - og ikke minst gleder meg over at det blir finere utenfor enn det var, og at det er deilig og trivelig at våren er kommet!

Mitt mål for uken er at jeg neste uke skal være ned der jeg var uken før påske, da jeg hadde gått litt opp, og deretter begynner veien videre nedover.

Vi SKAL altså klare dette! :D

 

Ikke gi dere hvis det kommer litt motgang - og oppgang - for det er bare en omvei mot det endelige målet.

Stå på, folkens!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest nueva vida

Heisann, og velkommen til en ny uke:-)

 

Her har jeg hatt en flott helg. Og jeg klarte å ta meg sammen, så denne uka viser til fine resultater. Vekten i dag var 92,7, og jeg har dermed mistet 600 gr denne uken ;) Kjempefornøyd!!!

 

Takk for god peptalk, sundshine! Det er så flott å få tilbakemedlinger når man skriver. Det hjelper på motivasjonen og veien videre:-)

Viktig med vann og positiv tankegang, jeg er så enig med deg!

 

Det er vi som tar valgene. Det er vi som velger hvordan leve vårt liv! Da kjennes det jo utrolig digg å vite at man tar de rette valgene, sunne og fornuftige valg. Også er vi da bare mennesker. Det er lov å feile, og vi ha takhøyde for det. Men vi må reise oss igjen, med en gang!

Jeg feilet litt forrige uke, var litt vanskelig å komme på sporet igjen etter påskekosen. Nå har jeg tatt meg selv i nakkeskinnet, and I'm back on track :P

 

Deilig!!!!

 

Her har det falt av masse folk, men jeg fortsetter tråden så lenge noen er med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei, folkens! :)

Da var jeg tilbake på vekten jeg hadde før jeg gikk litt opp før påske. Synes det har tatt lang tid å gå ned igjen.

Har forhåpentlig lært litt av det, og kan nå heldigvis si til meg selv at jeg jobber på mot minus seks kilo, selv om det bare er akkurat så vidt over fem... B)

Har bare klart litt over to kilo siden kursslutt for to mndr.siden, men er egentlig fornøyd med å ha klart å "holde stilen" så pass bra, og tenke sunt kosthold hele tiden. Og jeg har definitivt lært en hel del også på egenhånd, og det er ting som ikke vil bli glemt. (Bl.a.hvor utrolig lite jeg kan skeie ut før kroppen min sier klart fra - med vektoppgang...)

Skal prøve å skjerpe meg litt mer de kommende ukene, sånn at jeg kan ha et realistisk håp om å komme dit jeg vil før ferie i juli. (Reiseoperatørens side sier nå "79 dager til avreise" - iiik...)

 

Jeg håper altså fortsett å klare drøyt fire kilo til før ferien. Da har jeg gått ned ti kilo siden nyttår. Det hadde vært sååå herlig å klare det! Og det hadde vært fantastisk å få se 70-tallet til sommeren! Har ikke vært der på temmelig mange år, og når en er under 1,60 er det en vanvittig høy vekt over alt for mange år... :(

Deretter må veien og vekten fortsette nedover for å få en sunnere kropp når jeg blir enda litt eldre.

 

Drakk for lite vann i går, men er på sporet igjen i dag. Neste uke får jeg lang vei til jobb. Er spent på hvordan dagene vil arte seg, og om jeg klarer å drikke nok. Har bestemt meg for at jeg SKAL klare å drikke nok. Og ha med meg masse sunn og riktig mat, siden arbeidsdagene inkludert reise blir lengere enn de har vært tidligere.

Alt er som kjent mulig å få til, bare en ser løsningene!

Ha en flottings uke videre, alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Heisan! :)

Så var det plutselig gått etpar dager til, og jeg håper ikke denne tråden dør ut - jeg har blitt utrolig inspirert av å lese det som har vært skrevet tidligere! Bare så dere vet det :)

 

Jeg har aldri vært noen storshopper, og har stort sett mine faste klesbutikker/avdelinger jeg har handlet i. Nå har jeg for første gang på leeenge vært på H&M, og for første gang på evigheter funnet noe som passet.

Ser jo at en del av årets topper er korte og brede - som meg - men selvfølgelig utrolig kjekt å finne noe som passer både kroppen og lommeboken. Et par topper var så digre at jeg kom hjem med str. M, vilket selvfølgelig er det ene unntaket, og helst fordi jeg ønsker å bruke dem under bluser/gensere i stedet for en topp som skal være synlig for andre.

Skal huske å ta målene mine igjen nå til uken, for det er flere uker siden jeg sist sjekket cm., og sammenlignet med start-målene mine.

H&M er en kleskjede jeg synes har ekstremt små (og til dels merkelige) størrelser, og 44 har stort sett alltid vært for trangt til meg i bluser/skjorter, uansett kilo, så de har lang vei igjen før de selger klær for vanlige kropper... Det kommer de vel neppe til å gjøre noen gang, og det er grunnen til at jeg kjøper klær andre steder.

Men det er jo kjekt når en finner mønstre og farger en liker, og det ikke koster hele lommeboken å kjøpe seg etpar nye topper og en strikkejakke. :)

 

Stå på, alle sammen, og ha en fin og sunn helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Kjøre, sundshine! Jeg er så glad du holder koken sammen med meg, selv om jeg har vært elendig på oppdatering siste uken. Sikkert fordi det ikke er mye å oppdatere bortsett fra omgangssyken :angry: syke barn, og mann. Nå har de drevet siden tirsdag, tror det er på bedringens vei nå. Jeg har ikke vært syk, men hatt en uke med slitne folk på sofaen. Jaja, det går over! Nå krysser jeg fingrene for at jeg ikke får det..XXXXXX ;)

Med meg har dagene gått med til å pleie disse, så noe trening har det ikke blitt. Men jeg har vært ganske flink med mat. Så da skal jeg være innenfor til å få nedgang mandag, håper jeg :rolleyes:

 

Ellers er det trist å se at alle har falt bort fra tråden, for det regner jeg med at dem har gjort etter såpass lang tid uten registrering her inne. Jaja, sånn er dette "forumlivet". Hyggelig at du holder koken, sundshine!

 

Så bra at du har tatt av påskekiloene, det er bra jobba! Bra og realistisk mål du har. Jeg har også et mål til sydenferie i saptember. Sammen skal vi jobbe mot disse små delmålene våre, og på den måten skal vi nå hovedmålet på sikt!!

 

Her jobber jeg også med å drikke mye vann. Får i meg 1,5-2 liter hver dag. Det er viktig!!

Jeg må bli flinkere til å småspise frukt og grønsaker. Skjere opp å ha stående på bordet. Da får man i seg mye sunt:-)

 

Så moro med positiv opplevelse på HM! Det er slike opplevelse som gjør at vi skal fortsette, det er med å piffe opp motivasjonen!

Jeg har også hatt et par slike opplevelse siste uken. En bokse som har vært ubehagelig er nå okey å bruke. Pluss at to personer, uavhengig av hverandre, har kommentert at jeg har gått ned i vekt. Det er gøy!!!! Da tenker jeg: " og neste gang du ser meg skal jeg være enda mindre..."

 

Ønsker deg en riktig fin helg, så tastes vi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Velkommen til en ny uke:-)

 

Da har jeg veid meg, og ser at uken ikke ga meg det jeg har som mål og ønske. Men jeg har ikke gått opp, men gått ned litt. Dog bare 100 gram. Ikke veldig happy over det, men da er det bare en ting å gjøre: stramme tøylene!!!!!!!

 

Har ikke tid til mer skriving nå, vi tastes senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Im back! Falt helt ut jeg nueva vida :P Ser at du har fått fått flere nye her inne siden jeg var her sist og det er godt og se at dere holder koken!!

 

Jeg ble bare helt demotivert av å jobbe på og ingen vei komme så måtte bare koble ut litt.Hadde en fantastisk påske,men med min rare kropp for de som kjenner den..føyk jeg opp 6 kilo!!Nå har jeg jobba bra siden påske og er på "0" igjenn.6 på og 6 av så godt var det :lol:

Nå har jeg meldt meg på kurs igjen for og komme skikkelig i gang igjen før sommeren.Kurset begynner på mandagen men er jo i gang nå :)

 

Ser frem til å være inne her sammen med dere flinke flinke damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Syke barn, og mann. Nå har de drevet siden tirsdag, tror det er på bedringens vei nå. Jeg har ikke vært syk, men hatt en uke med slitne folk på sofaen. Jaja, det går over! Nå krysser jeg fingrene for at jeg ikke får det..XXXXXX ;)

Med meg har dagene gått med til å pleie disse, så noe trening har det ikke blitt. Men jeg har vært ganske flink med mat. Så da skal jeg være innenfor til å få nedgang mandag, håper jeg :rolleyes:

 

Stort sett ikke noe er verre enn unger og mann med omgangssyke, nueva vida! Du har min fulle medfølelse, men hold motet oppe - det går jo heldigvis over! Men slitsomt når det står på! Håper du slipper unna selv, i alle fall - krysser fingre for det.

Og gratulerer med hundre gram ned, etter en sånn pyton uke du har hatt! Ned er ned, og alle monner drar! :)

 

Ja, det hender dessverre at tråder "dør ut", og det er synd, spesielt fordi det ofte er da en virkelig har bruk for inspirasjonen og støtten en kan hente.

Flott at i alle fall du er tilbake, solstråle79! Og så flott at du fortsette og ikke gir deg trass i litt motgang!:)

Vi får håpe alle kommer på banen igjen når den verste påskeskuffelsen har lagt seg... B)

 

Jeg må definitivt ta målene mine igjen, for jeg blir like forundret hver gang jeg tar på meg et plagg som har vært for trangt lenge... ser jo ikke selv at det er noe forandring, men noe må jo ha skjedd når bluser og skjorter ikke spriker foran puppene, og bukser passer eller er blitt nesten for store... Og ja, selvfølgelig er det moro! Har faktisk tenkt å sy inn etpar plagg som er lite brukt og for gode til å pakkes bort før jeg har forsøkt å få dem til å se noenlunde ok ut på kroppen. Hadde egentlig aldri trodd jeg skulle oppleve det - jippi! :D

Skal veie meg onsdag, og er veldig spent da jeg synes jeg har vært litt sløv i det siste, og vekten avgjør garantert om det er rett eller feil.

Stå på, damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så bra at du er her, solstråle!!!! Det var veldig gledelig å se! Det var litt av en påske-berg-og-dal-bane.. Jøss.. Så bra at de kiloene forsvant så fort! Det var jo gledelig!

Kanskje det var sunt og lurt å ta en liten pause, kan være viktig for motivasjonen. Bra du har medlt deg på kurs. Jeg krysser fingrene for at du nå vil få noen oppturer, det fortjener du!!!!

 

Jeg er fortsatt frisk, dog noe sliten, så det kan jo være at noe herjer i kroppen uten at jeg blir syk.

Alle er friske, og det er flott! Omgangssyken er verdens største bagatell, men slitsomt akkurat de timene det står på.

 

Så moro med klær som plutselig passer. Det er det som er motiverende. Ta målene dine, and let me know ;) jeg skal ta målene 17.mai. Er litt skeptisk til det, for jeg har trent veldig lite siste to ukene. Men fortsatt halvannen uke igjen, så da er valget mitt!

Nå skal jeg på en liten fjelltur i regnværet sammen med en venninne. Kjenner jeg akkurat nå kunne tenke meg synke under dyna igjen.... Det er det flotte med avtaler!!!

 

Vi tastes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Så deilig og kjenne at tøyet sitter løsere sundshine! Da er det nok lurt og ta målene ja.Moro og se når man går inn. Jeg tenkte jeg skulle ta målene på mandag når jeg begynner kurset for og ha litt og gå ut ifra.Har vel på følelsen at de ligger der de har gjort siden jul siden vekta ikke har endret seg noe her men nå håper jeg de begynner og gå inn igjen ;)

 

Flink du er som legger ut på tur i regneværet nueva vida!dørstokkmila er ekstra tung i dårlig vær..her er det også regn i dag.Hadde også tenkt og få gått meg en tur i ettermiddag selv om det ikke frister i detta været :P

 

Ha en super dag damer og stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg holder koken, men har så mye som skjer i hverdagslivet for tida at jeg ikke fokuserer så mye på vektnedgang. Har likevel vært flinkere til å spise mindre porsjoner/sunnere valg, og trimme mer- og det har gitt resultater! 500 gram ned fra forrige uke, midjen er den samme, men det varierer jo ganske mye. Det går altså sakte, men sikkert i riktig retning. Dessuten syns det godt i ansiktet, og jeg begynner å kjenne meg selv igjen. Babymagen er også blitt mindre, og det er deilig.

 

Selv om jeg ikke er så aktiv eller flink til å svare på tråder her inne, så er det enormt motiverende å ha noen å diskutere med, eller bare kunne skravle litt, selv om det ikke er på daglig basis. Stå på!

 

Sundshine, det er gøy når en kan kjøpe klær en ikke trodde det gikk an å passe. Jeg hadde samme opplevelse som deg, var på H&M og skulle egentlig bare ha en neglelakk, men endte opp med en del myk jersey (skjørt, tskjorter osv) i L og XL. Gadd ikke prøve, siden jeg har brukt disse type plagg derfra i mange år. Men-etter noen dagers bruk skjønte jeg vel at jeg kunne gått ned til L og M i de fleste plaggene. Heldigvis er det jo rimelig der, så jeg sparer dem til neste graviditet ;) er ikke ferdig med å få barn enda (har ett) og vet at myk jersey er førstevalget da. God følelse å kunne ta på seg en bukse i 48 som ikke sitter ubehagelig og som nesten nærmer seg for stor! Har prøvd bikinien som satt som et skudd før graviditet (sommer 2012), den er for liten, men kan brukes hjemme på terrassen. Det er ikke SÅ mye som skal til før jeg kan bruke toppen på stranda, får heller supplere med en litt finere underdel tror jeg.

 

Utfordringene står jo i kø nå i mai for alle oss som skal i konfirmasjoner, selskaper osv, men jeg syns folk er ganske flinke til å ha sunnere alternativer i tillegg til de vanlige kakene. Satser på mye fint maivær så det blir lettere å komme seg ut på tur og trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Kjære begge to!!

 

I dag har jeg hatt mitt største nederlag på formsiden. Jeg kom ikke opp. Det var en liten fjelltopp vi skulle opp på, langt ifra noen topptur. Et fjell jeg har gått hundrede ganger i min ungdom. Et fjell manga trimmer opp på daglig. Jeg kom ikke opp!!!!!

Det endte opp med tårer og den største oppvekkeren du kan tenke deg!

Akkurat som på TV, når folk får vite hvordan ståa er med kroppen og helsa i slankeprogram. Slik var det for meg i dag. Det gikk opp for meg hva vekten og inaktiviteten gjør med kroppen min, og garantert helsa. Det ble en vill tårestrøm, og det var veldig vondt å ta innover seg. Smertefult og skremmende!

Da trenger jeg vel ikke si hvordan veien fremover vil bli for min del????

 

Kanskje var det en sånn opplevelse jeg trengte, for å innse min egen situasjon, og ikke minst for å gjøre noe skikkelig med det. Jeg loer for mye. Det blir aldri harde nok tak fra min side. Det er det slutt på nå.

Når sommeren kommer skal jeg klare å gå skikkelige fjellturer med mann og barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Såg ikke innlegget ditt, frksnupp! Hyggelig at du er innom, og fortsatt holder koken!!

 

Moro opplevelse med klær, gratulerer!!!

 

Fortsett driven, jenter!!

 

Nueva vida skal nå fremover prioritere mye, og harde trimøkter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Kjære deg, nueva vida!

Jeg kjenner på meg at du hadde det ikke godt i dag! Fikk nesten tårer i øynene, for nederlagsfølelsen er jo noe vi kjenner så alt for godt til... :(

Men snu det hele til noe positivt, og IKKE GI DEG!! Det er nok der vi små-fete og små-blubbete må bli flinkere, og til å dra positiv erfaring ut fra negative opplevelser med vekt og form. Bruke det for det det er verd, og bli litt fandenivoldske - og ikke pokker om vi skal gi oss!

Jeg tenker på deg, og heier på deg, for dette klarer du! Stå på!

 

Er selv redd for at jeg har gått litt opp i vekt den siste uken - helt i tråd med vektkurven min hittil i år; liten men noenlunde jevn nedgang i noen uker, før jeg får stillstand eller litt oppgang en uke eller to... :huh:

Dersom jeg har gått opp, mååå jeg fokusere intenst på målene, helt klart. Er så heldig at jeg har gått inn fem cm. både i livet og rundt puppene (de er store nok uansett, så det går greit) siden i januar, og er vanvittig fornøyd med det. Skjønner jo nå hvorfor skjorteblusene er blitt så romslige, og hvorfor pen-bluser ser lenger og videre ut, siden jeg ikke hadde tatt målene på en måneds tid før i går...

 

Uansett, så skal vi IKKE gi blaffen og gi opp!

Det er for vår egen helse vi gjør dette, og vi fortjener å få bedre helse og bli i bedre form, alle sammen!

Jeg er driiitlei av å være "hun små, runde, du vet", og nå VIL jeg blir smalere og raskere! Nå VIL jeg se finere ut i bikinien fra i fjor, og den nesten ubrukte sommerkjolen fra 2010! Jeg VIL se sunnere ut i bryllup i august, og min datters konfirmasjon i september. Jeg VIL bli en bedre og sunnere utgave av meg selv!

(Kommer tilbake med vektregistrering ila.etpar dager, uansett resultat...)

 

Dette skal vi klare, fordi vi fortjener det - stå på, alle sammen!

Skal se om jeg klarer å holde meg våken og få med meg "slankekrigen" på tv i kveld, og hente inspirasjon der også.

 

Sender positive tanker til dere alle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Takk for empati og støtte, sundshine!!

Vet du, det var så utrolig vondt. Det som gikk opp for meg i skogen der var rett og slett skremmende, smertefult og pinlig. Pinlig fordi jeg som 30åring ikke har gjort noe med livet mitt, til tross for at jeg ikke har snakket om annet siste årene. Litt har jeg gjort, siste månedene, men jeg ser at det ikke er nok. Smertefult fordi det er utrolig vondt å innse sine nederlag, og noen nederlag er verre enn andre. Det er smertfult at jeg med viten og vilje har ført kroppen min ut i dette uføre. Skremmende fordi jeg i går innså hva fettet faktisk vil gjøre med helsa mi. Det er så skummelt at tårene triller bare jeg tenker på det.

Jeg er i de tidlig 30 årene, har to friske, nydelige, sunne barn som jeg setter høyere enn noe annet. Jeg vil gjøre alt for dem. Og en mann jeg elsker og ønsker alt det beste. I går gikk det opp for meg hvor jeg kommer inn i dette. Jeg vil bli en gladere og lykkeligere person, og det vet jeg at jeg blir når selvbildet mitt øker noen hakk. Når jeg føler meg mer vel med meg selv, vil dette stråle utad. Det har jeg lest mange har opplevd etter en vektnedgang og ny livsstil. Det er klart det virker på mine 3 mest betydende personer at jeg ikke er så glad som jeg burde. For er man ikke glad, er man gjerne det motsatte.... Jeg ser at det ikke er det beste for mine tre elskede.

Vet ikke med dere, men uten å gå i detalj, hvor god kjæreste er man når man er så mistilfreds med seg selv??? Det er ikke det beste for min kjære.

Jeg vil gi barna mine sunne opplevelser ute i naturen, og det har jeg, og vi, gjort i bøtter og spann. Men barna begynner å bli så store at de trenger utfoldelse, vi må utvide turrepertoaret vårt. Den formen jeg er i i dag er ikke god nok til å gi barna mine utfordringer. Det er vondt, og det er ikke det beste for mine barn.

Det som er enda verre enn disse punktene er det rent fysiske og helsemessige. Hvem vil jeg bli om jeg fortsetter i denne tralten? Vi vet at det er skadelig for helsa vår. Diabetes, hjerte- og karsykdommer, skjelett og ledd, og sikkert manga andre sykdommer. DET er iallefall ikke det beste for mine kjære. Tenk om jeg blir syk?? Mamma og kone. Dette er så skummelt at jeg blir dårlig av det!

Joda jeg har visst at jeg er for tykk, at jeg er for inaktiv, men ikke før i går har det til det fulle gått opp for meg hva det har gjort med kroppen og helsa mi. Har rett og slett aldri slippet det inn på meg, eller tenkt tanken fult ut. Det gjorde jeg i går.

 

Når alt dette er sagt, så vil jeg skryte av meg selv fordi jeg siste månedene har gjort noen sunne endringe, som har ført til litt vektnedgang. Og det er jeg tilfreds med, og tar med meg på veien. Samtidig innser jeg at det er ikke nok. Jeg må stramme hardere inn på godteriskåla om helgene, og jeg må tørre å presse meg hardere på treningsøktene. Da vil kroppen virkelig få resultater.

 

Jeg gjør som du sier, sundshine: jeg skal bruke dette til noe positivt. Den tanken falt inn i hodet mitt med en gang tårene var tørket. Det ble et skikkelig spark bak, en oppvekker som virkelig gjør meg gira på å gjøre en skikkelig innsats. Ta det et hakk videre, og jobbe enda mere!

En av de første utsagnene var:" F**N DETTE ER IKKE GODT NOK FOR MITT LIV!"

 

Jeg skal gjøre det for meg (for det som er positivt for meg, er positivt for de rundt meg som jeg er så veldig glad i), og jeg skal gjøre det for mine barn og mann!!!!! Og det er bare jeg som kan gjøre jobben, det er mitt valg. Jeg som bestemmer hvilken vei jeg skal gå!!!!

Det er mitt liv, men valgene jeg tar for meg selv får ringvirkninger på mine kjære!

Vet dere; hele oppveksten var mitt største ønske at min far skulle slutte å røyke. Fordi jeg visste det var skadelig for han. Jeg visste at det kunne føre til sykdom og død. Det var jo slik vi fikk kunnskap om på skolen på 90tallet. I dag lever fortsatt pappa i beste velgående, og er en sprek 60åring. Men begymringene jeg hadde rundt pappas petterøes som unge, er ikke okey at en unge har. Her er det mange med meg, og manga barn både da og nå som har langt verre bekymringer. Men jeg kjenner uansett på det når jeg tenker tilbake 20 år.

I dag lærer barna ned i småtrinnenne på barneskolen hvor viktig mat og fyaisk aktivitet er. Hvor skadelig usunn livsstil er for kroppen vår. Tenk om mine barn skal begymre seg for min helse??? Det er ikke noe jeg vil ungene mine skal tenke på.

Kanskje krisemaksimerer jeg nå, kanskje er det realitet??? Vet ikke, men uansett en faktor!

 

Alt jeg har skrevet om nå er for meg mer tungtveiende enn bikinikroppen og romsligere bokser. Det er også viktog, ikke minst for selvbildet jeg skrev om 1000 linjer ovenfor..hehe...

 

Det er så deilig å kunne lette på sløret, snakket fra hjerterota her inne.

Så håper jeg dere tilgir meg et aaaaalt for laaaangt innlegg på morgenkvisten :P/>/>

 

Så over til dere, bort fra egosenteret ;)/>/>

Så bra med disse tapte centimetrene, sundshine! Ikke rart blusen satt penere! Så motiverende og gøy! Stå på jente!!!!

Blir spennende med vekta, kroppen trenger nok innimellom litt stillstand, men hugs at om så skjer må du ikke gi opp!!!

 

Jeg har mistet litt oversikt på vekt, nedgang og mål hos dere, jeg!

Kan vi ikke oppdatere det??

Hva var startvekten, hva veier du nå og hvor vil du?

Mitt fremkommer i signaturfeltet, men for ordenssykld:

Start: 95,8 (97,2) : 92,6 Mål: 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Du er absolutt tilgitt langt innlegg nueva vida :D Du skriver masse fornuftig og setter i gang en tankeprosess hos oss andre også (iallefall meg :P )Bruk den frustrerende erfaringen du fikk tilå ha noe og jobbe mot!Vet ikke om fjelltoppen er i nærheten av der du bor?Da kan du jo sette deg mål om å komme lenger for hver gang du prøver.Jeg vet du kommer til og få det til!Stå på B)

 

Gratulerer med supre mål sundshine!Moro og se at tøyet blir romsligere!Nei vi gir oss ikke om vi står litt stille.Jeg har gjort det så og si siden jul,tilogmed med ett kurs uten og gå ned noe.Det er utrolig frustrerende,men jeg veit at om jeg ikke prøver går det bare den gale veien og det er iallefall ikke noe ønske..

 

*frksnupp*så flott med 500 gram ned!Deilig og se det går den rette veien :) Om man ikke alltid har tid til å skrive er det hyggelig du er innom når du har tid ;)

 

En oppdatering på meg :

Start:106.0 (111.0)Nå:101.7 Mål:ca 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Takk for godord, solstråle ;) jeg tror disse tankene er noe vi alle kan identifisere oss med. Det er vel slik vi har det alle som sliter med disse kiloene. Vi skal bruke det som motivasjon, for vi skal bli 70 kilo nåde du og jeg ;) (vi har samme mål ser jeg). Og se andre skal nå sine mål. Sammen skal bi jobbe oss jevnt og trutt ned i vekt, bli sprekere, gladere og sunnere!!!

 

Takk for tallene. Jeg syns det er moro å se tallene til folk. Dessuten er det jo disse tallene som er dt mest målbare for oss i denne prosessen. Gøy og motoverende å se fremgangen hos dere andre også!!

 

Ja, fjelltoppen ligger i mitt nærområde. Og jeg skal gå den 1 gang i uka. Skal komme lenger for hver gang. Helt til jeg kommer opp. Da skal jeg komme opp fortere og fortere :) godt å ha noe å jobbe mot ;)

 

Har vært på trimtur, ble sliten, men du så digg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan jeg slå meg sammen med dere? :)/> Tråden jeg var med i en stund har dødd ut.

 

Høres ut som om denne gjengen her inne virkelig biter tennene sammen og kjemper seg videre, med både blod, svette og tårer. :)

 

Jeg har bare tatt av meg ca 3 kilo fra jeg starta uti januar en gang. Har en kropp som ikke er så samarbeidsvillig og når viljestyrken heller ikke er så samarbeidsvillig er det ikke så rart at det går sakte og stopper opp. :D I tillegg har det vært en del alvorlig sykdom i nær familie og andre ting jeg har måtte vie energien min til. Jeg føler iallefall at jeg må bruke masse energi for å klare å fokusere på å ta de rette valgene hele tiden.

 

Men nå har jeg vært skikkelig motivert noen dager, og fått trua på at det går an å få av seg iallefall noen få kilo til før det blir full sommer! :D/>

Har egentlig en lei tendens til å tenke at selv om jeg går ned 10 kilo, så har jeg enda minst like mange igjen :huh:/> , og gir nesten opp bare ved tanken. Sannheten er jo at selv noen få kilo færre hjelper på, til både passe klær man ønsker å komme inn i, til at man føler seg slankere og mer fornøyd med seg selv.

 

Jeg veide 99,9 kilo når jeg begynte. Har veiedager på fredager, så får se hva vekta viser i morgen. Men en av mine morsomme plager er forskjøvet søvnsyndrom, så veiinga mi blir vel ikke helt rett idag. Må se om jeg får sove snart, også veier jeg meg utpå dagen engang når jeg har fått sovet litt.

 

Ha en flott fredag! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da legger jeg inn ny vekt etter litt søvn..97, 6 kilo.

Ned 800 gram siden forrige notering, men det var i mars. :lol:

Har vært stabil på den vekta en stund nå, så på tide å komme videre. Tar vel for hardt i kanskje når jeg håper å se 96-tallet neste uke, men jeg satser på det!

 

Ingen spesielle planer denne helgen, så skal prøve å holde meg unna snop, søtsaker og andre farlige ting. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Velkommen til oss Tupp1 :) Alltid hyggelig med flere som kan være med og motivere.Du er jo i samme vektklasse som oss andre så det passer jo supert!Her står vi på og gjør så godt vi kan med de utfordringene vi har.Det viktigste er og ikke gi seg ;)

 

Så flott du har bestemt deg for fjellturen en gang i uka nueva vida!Ser frem til å følge fremgangen din fremover!

 

Her bli det arbeid i gårdsplassen i helga med bla.stabling av mur så satser på bra med aktivitet etter 2 dager inne med datter som spyr :( Håper vi andre styrer unna..

 

God helg til dere alle om jeg ikke er innom B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hallo, alle sammen!

Kjekt å se at det er kommet flere "på tråden" her - alltid en fordel å være flere, og sammen er vi sterke :).

 

Jeg har gått litt opp i vekt (igjen) - 700 gram, og er egentlig dødssur for akkurat det. :angry:

Samtidig vet jeg at det er bare å ta rev i seilene jo før jo heller, brette opp ermene, og fortsette jobben mot er sunnere liv og en letter vekt. Sånn er det bare.

Og jeg vet at jeg kan skjerpe meg, og jeg vet at jeg har spist for mye av det som ikke står på Gretes liste i det siste. Sånn er det bare også...

Er på den sunne stien igjen nå, og har drukket nok vann de siste dagene, og har tenkt å ikke spise noe særlig snop i helgen, men heller spise meg mett på sunn mat - evt. spise litt ekstra ordentlig fremfor å spise snop.

 

Fastlegen påsto denne uken at jeg har fint kolesterol og fint blodtrykk, og det er jo bra. Men jeg fikk ham til å ta blodprøver for å sjekke vitamin- og hormon-status, siden jeg er både fiskeallergiker, og helt sikkert er på vei i overgangsalder. Uten at noe av det plager meg veldig. (Personlig synes jeg vi kvinner er alt for flinke til å fokusere negativt på alle sånn "kvinne-ting". Jeg tror at ofte er ting så bra eller ille som det du selv gjør det til. Men det er kanskje fordi jeg selv hittil har vært heldig? Jeg vet ikke.)

 

Jeg har tenke å lese det lange innlegget ditt fra onsdag en gang til, nueva vida, og prøve å kommentere noe av det. Som jeg tidligere har sagt, så skriver du så mange ting som både får meg til å tenke og bli inspirert! Og det gir meg virkelig "mentalt påfyll" å lese her i tråden! Så det så :D

 

MEN, siden du også minner oss/meg om å oppdatere om tingenes bedrøvelige tilstand, nueva vida, så hopper jeg i det her og nå, og avslører ærlig mitt fysiske forfall:

Startvekt i januar: 88.3. Vekt denne uken nå: 84. Delmål til ferie i juli: 80.

Høyeste vekt ever, 2010: 93.3. Høyde: ca. 155 cm.

Overvektig - vil ikke tenke mer på BMI.

Endelig mål: ca. 70 kilo, eller der omkring.

Alder 50+. Samme kjæreste i 30 år (i år). To barn, begge jenter.

Vektoppgang på disse 30 årene: ca.30 kilo på det verste, men litt mer enn det en periode også...:o.

 

Har et intenst håp om å se 83-tallet igjen om ikke så lenge, og deretter må det jobbes hardt mot 82 hvis jeg skal nå feriemålet mitt. Og det skal jeg!

 

Herfra kan det kun gå fremover med meg!

Stå på, jenter - dette klarer vi sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei og hopp, damer! :D

har jeg tenkt mye på det du skrev forleden dag, nueva v., og vil gjerne kommentere noe av det. B)

Dere som ikke orker å lese, er velkommen til å hoppe over dette, for jeg ser det ble er fryyktelit langt innlegg! :)

 

Først av alt, så er det viktig at vi er glad i oss selv uansett fysisk form og kilo. Uten at vi "elsker oss selv", tror jeg heller ikke en/vi klarer å endre seg til en bedre utgave av seg selv. (Altså å gå ned og bli i bedre form.) Og hvis vi ikke elsker oss selv litt, kan vi heller ikke elske andre slik de fortjener.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ble negativt overrasket over et par av mine kurs-kolleger da jeg gikk lokalt kurs. De hadde et så negativt fysisk selvbilde som nesten fikk meg til å gråte. Samtidig var de fantastisk hyggelige jenter i sin beste alder (rundt 35), med jobber de trivdes i og ekteskap/forhold som de iallefall selv påsto var bra. Men de var ikke særlig glad i kroppen sin, og det aller meste var galt med den.

De var ellers noenlunde friske, og hadde liv som var helt vanlig ok. Og ikke minst var det skikkelige søte, greie jenter/damer, med humor og godt humør så vidt jeg kunne bedømme.

 

MEN de fysiske kompleksene var gedigne i forhold til den fysiske overvekten. De burde, etter mitt syn, rett og slett gitt litt mer f... i de fysiske detaljene, og satt positivt fokus på det som var bra i livet, og litt etter litt endret det som var mindre bra (ekstra kilo). Med totalt negativt fokus på det meste, og mest av alt på overvekten, blir det meste i livet rævva, vil jeg tro. Mange ha rnoe å lære på det punktet.

Nå generaliser jeg sikkert i overkant mye, men for å si det med Jan Thomas, så har alle noe som er pent og kan fremheves, og det tror jeg stemmer.

Om ikke annet, så kan en finne frem det gode humøret og bli "hun blide, runde, du vet", fremfor bare "hun runde, du vet".

Og humøret påvirker oss mye selv, enten en vil eller ikke!

(Samt fargene - jeg er selv en mot-kjemper mot sorte klær på store/runde damer: Jeg tror det gjør oss i dårlig humør og kan frembringer depresjoner - og dette mener jeg alvorlig, uten å ha noe vitenskapelig bevis for det.)

 

Dessuten har jeg jo selv mange ganger lurt på (i tunge stunder) hvor sterkt ønsket mitt om vektnedgang faktisk er, og hva jeg i bunn og grunn er "villig til å ofre". Det har jeg faktisk ikke funnet et sikkert svar på, selv om jeg vet at uten å "ofre" noe, så blir det heller intet resultat! Og jeg må stadig motivere meg selv for å "ofre" det nødvendige og gjøre en innsats for meg selv og min fremtidige helse, det er derfor jeg holder på med dette.

 

I tillegg har jeg lest litt rundt i forskjellige andre tråder, og lurt på hva enkelte tenker på... Det skal drikkes vin og spises mat, snop/godteri og masse annet, helgen med mat og vin varer tre dager hver uke, og en skal visst ikke endre noe for å gå ned i vekt og bli sunnere.

For meg blir det sprøtt å tro at en skal kunne bli sunnere uten å gjøre særlig innsats selv, men bare unnskylde seg med at "en må jo kose seg litt", og at en "i alle fall ikke vil ofre vinen", eller "jeg ofrer ikke helgekosen for dette". Eller skylde på at en må kjøpe inn snop/godis til mann og barn - men spiser det opp selv! Da synes jeg det er innsatsviljen det er noe galt med, og ikke Gretes kostholds-regime. For noen hadde det kanskje vært bra med noen timer hos en flink psykolog først, for deretter å begynner på GR når en følte seg klar.

 

Jeg skal ikke kase sten når jeg sitter i glasshus, for jeg vet at jeg gjør masse feil i perioder - det er jeg fullstendig klar over.

Og må fokusere på akkurat det når jeg tror jeg må ha mer mat, eller når jeg tror at et ekstra kakestykke roper på meg når jeg er i kake-kalas. Det er nemlig bare jeg som bestemmer om kaken skal spises, og som må tenke på at jeg fortjener bedre enn å ødelegge det jeg har begynt på.

Jeg må stadig huske på at denne endringen tar tid, og innebærer opp- og nedturer og litt motgang noen uker, men i det lange løp er det en sunn og god livsstil som er bra for meg, og som gjør godt for helsen min. Og da må jeg "ofre" noe av det som har gjort meg for tung og usunn. Og det er feil og for mye mat... :(

 

Jeg er ingen tilhenger av enkle løsninger som div. måltids-erstattere, kurer, lavkarbo eller ingen karbo osv., fordi jeg tror at en da bare vil oppleve nye nederlag når en (må gå/) går tilbake til vanlig kosthold som resten av familien lever etter. Jeg tror en gjør seg selv vondt ved å kjøre på "kjappe og lure løsninger" for deretter å gå opp i vekt - og nederlagsfølelsen er da igjen et faktum, og det tjener ingen - aller minst oss selv som jobber med dette. Og for hver "lure løsning" og vektreduksjon med deretter oppgang, vokser nederlagsfølelsen og vi blir mer lei oss og får dårligere selvbilde....

 

Når alt detter sagt, så er jeg faktisk en utadvendt og positiv gladjente, som er klar over mine egne svakheter (tror jeg), og vet/ser etter hvert hvordan jeg skal gjøre noe med det.

Og jeg tro den eneste løsningen for meg - som generelt er for glad i god mat og desserter - er å følge GR, i alle fall til hverdags utenom spesielle anledninger.

Har erfart at kroppen min tåler lite av utskeielser i matveien dersom jeg skal holde vekten eller redusere den. Må altså være litt streng med meg slev for å få resultater. Sakte men sikkert vil jeg bli en bedre utgave av meg selv, fordi jeg fortjener å bli sunnere.

"Premien" for innsatsen er ganske enkelt å bli en bedre og sunnere utgave av seg selv, og trives enda bedre med livet, samt at det blir letter å bevege seg. Da blir det igjen lettere å gjøre en innsats for å beholde vekten og velværet.

Og alt dette skal jeg gjøre for meg selv, og ikke for andre.

Og gjøre det for meg selv fordi jeg er glad i meg selv og livet, og derfor også kan være glad i andre.

Sier ikke at jeg er kjempefornøyd hele tiden, men noen uker eller dager er jeg kjempefornøyd med egen innsats, og vet at resultatene vil komme etterpå. Og det er en utrolig deilig følelse å vite at en får lønn som fortjent ved å se vektnedgang og kjenne at kroppen blir gladere og lettere.

 

Dette skal vi gjøre for oss selv, og vi skal ikke gi opp - fordi vi fortjener å bli en bedre utgave av oss selv.

Stå på, alle sammen! :D

 

PS: Jeg forventer altså ikke svar på denne prekenen min.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

 

Denne uka ble det en oppgang på 800 gram. Ikke veldig tilfreds med det, men velger å ikke dvele mer ved det.... :unsure:/>

 

Takk for et langt, utfyllende, treffende og godt svar sundshine. Jeg skal ikke kommentere det i detalj, men vil bare si at det traff meg. Og jeg er så enig i det du skriver. En ting vil jeg kommentere, og det er det du skriver om å ofre. Jeg er ikke villig til å ofre sjokoldae, vin, helgekake, fet lørdagsmiddag...you name it, hva vi ikke vil ofre. Jeg selv skal ærlig inndrømme at jeg har tenkt nettopp slik, i alle de årene jeg har villet slanket meg. "Jeg vil ned i vekt, men jeg ofrer ikke lørdagsgodteriet mitt. ". Det har vært noe jeg har levd etter så lenge. Og vet du og dere?? Det heter ikke lørdagsgodt, det heter helgegodt hos meg. Fordi jeg begynner fredag og avslutter søndag med en godisorgie. Det hadde vært greit med lørdagsgodt, dersom man kunne holdt seg til LITT!!! Men der lurer jeg meg selv hver gang. Liker det du skriver, sundshine, om at nedgang og en sunnere utgave av meg selv er premien for å 'ofre' noe.

Jeg har et valg å ta iforhold til mitt liv. Det er bare mitt ansvar!!

 

Begynner å bli lei meg selv, jeg. Samme pratet, samme målene, samme drømmene, og samme feilene og mislykkelsen. Det er jo patetisk, uten å være urimelig tøff mot meg selv.

Tenker ofte at jeg hadde blitt gal, om jeg hadde hatt en venninne som hadde snakket og tenkt som meg, UTEN Å GJØRE NOE MED DET!!! Det er da vel greit å være tykk og lat, men da må man være tilfreds med det og ikke jabbe om å ønske det motsatte!! Er såååå lei mitt eget tankespinn og handlinger!!

 

Nok negativitet ute, endring av tankemønster:

Det er så mye jeg kan, jeg har så mye gode verdier, er en flott jente som får til det jeg vil. DET JEG VIL!!!

Da er spørsmålet; vil jeg ned i vekt? Vil jeg bli sprek? Vil jeg bli sunn? Vil jeg bli slank?

Trenger ikke mye betenkningstid, svaret er som følger: JA, JA, JA OG JA!!

JA, SÅ FÅ UT FINGEREN OG TA TAK I EGET LIV!!!! GJØR NOE

 

Synd med de 700 grammene sundshine! Men holdningene dine er på plass, og da er mye gjort!!

Takk for tall, syns det er så moro med oversikt!

 

Velkommen til oss tupp, flott at du er igang og at du vil være sammen med oss! Og gratulerer med tapte kilo :)/>

 

Håper omgangssyken ikke tok innbo i deg, solstråle!?!

 

Ønsker dere alle en fantastisk dag!

En liten kjent, coute, til dere (kanskje mest til meg selv....)

 

TENK POSITIVE TANKER

SI POSITIVE ORD

GJØR POSITIVE HANDLINGER

OG DET POITIVE GROR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Kjekt å lese alles erfaringer, selv om det ikke alltid går som en ønsker. Det å ikke mestre noe en tidligere har klart, er en vekker tenker jeg, det kjenner jeg meg igjen i. Jeg har vært såpass langt ute av form at jeg ikke har klart å gjøre vanlig husarbeid en gang (ikke bare pga vekt, men mye av det har tatt energien både fysisk og psykisk) og det er tungt.

 

Nå er jeg i gang føler jeg, registrerer ikke hva jeg spiser, men er påpasselig med å spise litt mindre til hvert måltid, og om jeg skal i selskap eller liknende er jeg ekstra nøye. Har vært ute og gått mer turer i det siste, og flere ganger i svømmehallen med minsten på ett år gir også noen gratis trimpoeng i hverdagen.

 

Har gått ned 900 g siden forrige uke, og 3 cm rundt midjen, så jeg er veldig fornøyd! Fortsetter det sånn når jeg målet mitt om å være under 100 innen tre uker :)

 

Stå på alle sammen! 70tallet blinker langt i det fjerne, men vi når det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

FLOTT frksnupp!! 900 på en uke er suveren nedgang!! Fortsett sånn!

Kjenner meg igjen i det du skriver med energi. Når den er så lav at daglige gjøremål blir en kamp... Det er jo ikke okey?! Det er vondt, men vi kan gjøre noe med det. Det gjør jeg og det gjør du. Det blir noen feiltrinn, men vi reiser oss igjen. Sakte men sikkert blir vi i bedre form, både fysisk og psykisk, od orker stadigvekk mer. Som bl a å ta med barn i svømmehallen!

Jeg skal glemme gårdagens feil og ta lærdom av den, nyte i dag og glede meg på fortsettelsen, full av lærdom av mine feiltrinn!

Heldige meg som har muligheten til å gjøre livsstilsendringen som skal til for et lykkeligere liv!

 

Jeg har heller ikke registrert, for jeg vet sånn ca hva jeg skal spise/ikke bør spise. Jeg vet at om jeg tar bremykt under osten på brødskiver, får plutselig retten bortimot 100 kcal ekstra. Men ofte gjør jeg det likevel... I dag har jeg begynt registreringa, og ser at jeg frem til i dag har tatt rette valg og unngått de store kcalbombene som smør og ost. Da blir det mye mat på lite energi, og jeg har spist meg skikkelig mett. Har også registrert grønsaker, noe jeg aldri har gjort før, men det er så gøy se denne; J hehe...

Jeg skulle ønske grete roede oppdaterte seg litt på et par ting. Bl a at avokado er N. Jeg vet det er pga mye kcal, men den inneholder så mye godsaker for kroppen vår at den burde fått en L. Hehe... Den gir et hjerte da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...