Gå til innhold

Bijou's Sommerplan 2015


Anbefalte innlegg

Takk for gode ønsker, Bijou! Forkjølelsen ble hard, men nå har den endelig gitt seg. Jeg føler imidlertid at jeg har mistet hele formen jeg hadde og må begynne på scratch når jeg nå skal i gang med trening igjen.

 

Starten på høsten har også vært hard, med tidlige morgener og to barn som skal av gårde på hver sin nye skole. Og det er ingenting som går av seg selv, kan man si! Så er det lekser på kveldene og dårlig søvn om nettene.

 

Jaja. Nok klaging. Jeg tenkte jeg la på meg, men vekta viser ikke de store utslagene. 66 blank på mandag. Det var for en gangs skyld ingen tung dag - jeg ser nok ofte noen hundre gram mer.

 

Lykke til videre nedover 64-tallet! :) Og ha en god helg - nå er det heldigvis bare en kort natt igjen... :rolleyes:

 

Det samme til andre som er innom, men nå virker det å ha blitt ganske stille her. Kanskje det er flere enn jeg som synes det er tøft med høst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, ja er litt stille her inne,jeg har selv hatt det så travelt. Jobb og lekser med barna, alt tar tid!

Har ikke veid meg i det siste, og føler ikke jeg har verken gått opp eller ned, men det vil jo vise seg. Har nok unngått vekta fordi jeg er langt unna et ideelt kosthold. Det positive er at jeg trener mye;) så ikke mye nytt fra meg altså.

Hadde en flott helgetur med venninner forrig helg til Polen. Det ble mye god mat og drikke, men jeg vil kunne kose meg uten å få svart samvittighet. Deilig å bo på hotell og bare shoppe og gå på restaurant :-)

Lurer på hvorfor du skal skifte tråd, Bijou? Skulle ikke du også ned mot 60 kg?

Jeg burde vel vært på hold vekten tråden jeg også, siden det er frem og tilbake mellom 62-63 kg det går i.Vel håper du blir her, ellers er det vel bare meg og deg Tulla;)

La meg røpe hva jeg sitter med akkurat nå..... ja, Pepsi Max og chips! Ikke rart det ikke skjer noe..... blir så sugen på noe godt etter å ha trent i to timer....kanskje slutte å trene slik at behovet for mat og søtt blir mindre..? Da blir jeg ikke god å ha i hus ihverfall, stakkars mannen min!

Ja ja en kan bli frustrert innimellom :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det en til ja! Hyggelig å "se" deg, Løffen. Ellers tror jeg du skal være glad du holder treningen ved like - jeg er jo på ville veier. Og jeg erfarer iallfall ikke at å slutte å trene fjerner søtsuget! :lol:

 

Kanskje vi skulle flytte over til hold vekten alle tre? Vi er vel strengt tatt ikke så tunge, og kan jo streve med de siste par kiloene der også hvis vi vil. Så langt har jeg visst ikke villet - iallfall ikke nok ;)

 

nå får vi besøk. Riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, altså! Denne høsten ser visst ut til å fly unna i en fei, for min del. Snart 2 uker siden jeg rapporterte inn sist...?! :blink: Skulle jo bare...

 

Vel, vel. Får skynde meg å legge igjen noen ord, før tida suser videre.

 

Hm, jo. Etter forrige mens gikk vekta altså nedover igjen. Ikke mye eller fort, men litt. Så forrige fredag var det vel 64,6 og igår 64,3 kg. Nok til å bøye kurven littegrann ned igjen.

 

wZi9bew.png

 

Men neste uke er det PMS og på'n igjen, med høye tall, sikkert. Så ja, tja, tjo, hei! Sånn går no dagan! B)

 

Ingen løping på snart 2 uker. Bare litt rockering og styrke. Så litt i dvale for tida på treningsfronten. Men vet at det tar seg opp igjen, bare jeg får litt mer ro på meg. Akkurat nå har jeg mer enn nok med å henge med i hverdagen, føler jeg.

 

Løffen: jo, jeg skal ned noen kilo til, før jeg sier meg heeeeelt fornøyd. Men ser jeg på kurven over her så har ikke 2016 vært annet enn "holde vekten", for min del. Jeg har ligget på 64 kg, pluss/minus hele veien dette året. Målet er fortsatt ned til rundt 60 kg. Men jeg har ingen hast og det ser visst ikke ut som 2016 blir det året, likevel. Og det er lenge siden noen "sommerplan 2015", så derfor avrunder jeg straks mitt nærvær i denne tråden.

 

Jeg startet tråden min inne på Holde Vekten-forumet da jeg veide 64 og ikke helt visste hvor langt ned jeg ville. Da jeg følte at jeg hadde noen kosmetiske kilo igjen. Og det er jo i grunn der jeg er nå, igjen. Jeg er jo på ingen måte overvektig. Og jeg innser nå at disse siste kiloene kommer til å ta tid. Derfor velger jeg heller å deal'e med de inne på et mer roligere forum, i min egen lille tråd, istedet for å ta opp plassen her inne.

 

Så sånn er ståa.

 

Men gitt opp...? Nei, aldri! ;) Jeg skal lenger ned, enn 64-tallet.

 

God helg folkens! Her det moules frites på lørdagsmenyen idag. Nammm! Beste jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har kost deg med moules frites, Bijou!

 

Det er nok plass til både deg, meg og mange flere her inne, men jeg tenker meg som sagt også tilbake til holde vekten-siden. Jeg har jo prøvd å motivere meg til å ta tak i de få kiloene jeg ønsker av i over et halvt år nå, uten suksess.

 

Denne uka har jeg imidlertid begynt å trene igjen, og det var tungt! Også på vekta mandag morgen :blink:

 

I dag løp forøvrig Mannen halvmaraton mens jeg satt småskadet hjemme. I fjor var det omvendt... Jeg unner selvfølgelig ham å være i farta, men ville gjerne vært med jeg også!

 

Vel, vel. Jeg får prøve å trene jevnt og riktig og håpe jeg får bukt med skaden på den måten. Og kiloene... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvkilo ned fra forrige uke - men like mye opp fra uka før det :blink:

 

Ellers er jeg trøtt, lei og daff, men prøver likevel å jobbe med formen. Step og styrke både i dag og søndag. Og planlegger å løpe intervaller torsdag. Det går jo ikke an å gi seg?

 

Ha en riktig god uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Tulla og Bijou;)

Ja vi har vel holdt vekten alle tre for å si det sånn.Må nesten le av oss, flinke å holde vekta altså! :-)

Jeg er blitt syk og ikke i form, forkjøla og slapp. Har ikke fått trent på en uke, så humøret er nede og vekta opp på 63,5..... ja i dag er jeg bare sur og irritert, så motivasjon husker jeg nesten ikke hva var for noe.

Vel, jeg har innsett at jeg må komme meg på et kurs, enten nå i oktober eller november. Har egentlig ikke råd til det, men jammen er det dyrt med snop og prpsi max også!

Så da har jeg en plan, selv om jeg gruer meg til kurs og veie meg der.

Ha en fin kveld, jeg skal i butikken og kjøpe meg litt godis, synes synd på meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, sveisann!

 

Ja, lørdag er definitivt ukas beste dag, Løffen! :P Holder med deg i det!

 

Her ble det hotell-helg på meg. Var i bursdagsfeiring lørdag og valgte hotellovernatting i den forbindelse, istedet for å knote seg hjem midt i natten. Og angrer ikke på DET!

 

Oppdatering vektmesig: koste meg storveis forrige helg også, med favoritten moules frites, men likevel klarte vekta å krabbe ned, til 64,1 kg. Skjønne det den som kan. Så kom PMS'en og vekta svingte litt opp, og så litt ned, før den landet på 64,1 igjen fredagen.

 

wZi9bew.png

 

Dermed ble det ingen PMS-sving oppover på kurven den uka, som forventet, men littegrann videre ned, faktisk. Øh... :unsure: Men klager overhodet ikke!

 

Denne uka svinger det fortsatt litt igjen, men nederst på 64-tallet. Så vi får se hvor det lander til fredagen, når mensen etter planen har kommet. Uansett, sabla flink til å holde vekten, da! ;) Om ikke noe annet.

 

Kostholdmessig går alt stort sett fint, så lenge jeg spiser min halve grapefrukt til frokost hver dag og mine hjemmelagde knekkebrød til lunsj. Da er magen super-fornøyd og lager ikke bråk.

 

Løpinga har tatt seg en pause på ubestemt tid. Har NULL motivasjon og lyst og har tillatt meg selv en pause og har skrudd den dårlige samvittigheten helt av. (Vet lysten til løping vil komme tilbake igjen, før eller siden.) Men er desto flinkere til å ta rockering og styrke, i denne løpefrie fasen. Så noe riktig gjør jeg. Og det holder for meg, her og nå.

 

Ha en fortsatt fin uke, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to! Og gratulerer med nedgang! :)

 

Jeg lusker rundt i kulissene jeg også,men motivasjonen til å være fornuftig er så som så. Har følt meg veldig sliten i det siste. Men nå er det høstferie, og selv om jeg ikke skal ha fri betyr det litt roligere morgener og møtefri på jobben. Her skal det skrives rapporter!

 

Mannen og jeg løp langtur i dag, over 16 km. Jeg trodde ikke vi skulle så langt og ville ha vært skeptisk hvis jeg hadde skjønt det, men vi løp veldig rolig og det gikk faktisk helt fint. Det var veldig oppmuntrende, for jeg har følt at formen har vært dårlig i det siste. Ikke kjente jeg noe til løpeskaden heller.

 

Nå har vi tatt opp båten for vinteren og Mannen lager middag. Jeg koser meg i godstolen, og vi har lakris i skapet. Livet er ikke så verst :D

 

Vekta? Den er ikke så bra, 66.7 mandag. Får se om jeg orker å gjøre en innsats hvis jeg bare får sovet ut litt!

 

Fortsatt riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen, Tulla69 og eventuelt andre som leser!

 

Ja, søvn er viktig, altså. Kanskje nå som vi går inn i den aller mørkeste tiden av året. Man kan jo bli SÅ trøtt, bare av årstiden. I tillegg har jeg til tider helt lakenskrekk, og kommer meg altfor sent i seng, så kroppen blir helt frynsete når jobbuka nærmer seg slutten. :blink: Derfor passer jeg på å få sovet ut i helgene. Men skulle gjerne vært flinkere til å komme meg i seng tidligere på hverdagene også...

 

Uansett, her kommer en liten oppsummering fra meg, siden sist.

 

Kostholdet går stort sett bra (unntatt i helgene, da tillater jeg meg å skeie ut). Og føler at jeg siste ukene, eller måneden, generelt har blitt flinkere til å kontrollere porsjonene. Sjelden jeg overspiser lenger. Det er jo positivt!

 

Treninga går ræva. <_< Å ta på seg joggeskoene og løpe igjen er bare SÅ lite aktuelt for tiden. Avventer det litt til, før jeg eventuelt bare må tvinge meg ut igjen, altså. Men rocker ring og tar styrke.

 

Vektmessig ble det 64,4 kg i mensuka og 64,0 kg nå på fredag.

 

wZi9bew.png

 

Det er godkjent! Og tror mye av det skyldes nettopp kontrollen jeg føler at jeg har på mat, samt styrketrening. Men virker ikke som jeg kommer noe særlig lenger ned uten å slenge inn løping, eller gjøre større endringer på kostholdet, som å presse meg ned i 1300 kalorier om dagen eller lignende (er nok ikke der nå, snarere 1600). Og ingen av de tingene frister for tiden.

 

Vel, vi får se.

 

Ha en fin uke som kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bijou! Jeg er innom deg og leser av og til... og prøver å finne motivasjon! Regner med du husker meg... Jeg på 1.70 som ønsker å være 62 kg, men som de siste par årene har kjempet konstant for å komme meg ned ca 3 kg. Og slik er det fortsatt.

Jeg har nå kommet til at jeg skal være kjempefornøyd om jeg holder meg på nedre del av 63tallet. Det får være min nye godkjente trivselsvekt. Det er nemlig ikke vits i å ha en trivselsvekt som bare er helt uoppnåelig!! For da bare gir jeg opp, slik jeg har gjort gjentatte ganger innpå her. Har vært innom flere ganger i år, men det blir bare med noen skippertak noen uker, og så er det opp igjen. Nå har jeg gitt blaffen siden i sommer, og det er ikke lurt. Jeg er nå på 66 tallet, og der hører jeg IKKE hjemme! Så akkurat nå er du i mine øyne heldig som er på 64tallet, Bijou! Selv om jeg forstår at du har lyst bort derfra.

Jeg må bare prøve å finne motivasjonen til å komme meg ned disse kiloene. Jeg merker at jeg trives IKKE. Og jeg har begynt å tenke på jul... Det er under 2 mnd til desember, og jeg kan ikke gå inni den måneden med så mye ekstra rundt magen. Da går det skikkelig ille!!

Så nå er jeg nødt til å ta tak. Selv om det er høstferie, og besøk, og fristelsene står i kø.

Så her er litt av min slagplan:

Begynne å få kontroll på kcal-inntaket igjen. Holde meg på ca 1300-1400 daglig i ukene. Det er det som må til. Unne meg litt ekstra, i form av kosemerkene i helgene. I ukedagene skal det IKKE være godteri. Kvoten med kosemerker skal jeg fordele på fredag og lørdag. Punktum. Det er sjokolade som er min stoooore fristelse. Jeg er nødt til å ta tilbake kontrollen her. Har så og si spist sjokolade daglig siden i sommer. Og da går det bare en vei !!!! :(/>

Få tilbake riktig mengde med frukt og grønt. Der slurver jeg.

Ellers, når det gjelder treninga, så går det faktisk ganske greit. Så da er det bare til å få kostholdet til å henge med.

Jeg tror jeg er klar for å gi meg selv en ny start nå. JA!! JEG VIL være klar for det!! Og jeg lar meg inspirere av deg. Bijou. 64 blank høres SÅ fint ut!!! Så da er det målet mitt i første omgang. Snu trenden her, få kontroll på inntaket og oppleve gleden av at vekta går nedover igjen. Er klar for den følelsen!!!!

 

Fredag, 7.10. 66,6 kg

 

Mål: 63,0 kg - i midten av november, skal være i mål senest 1.desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det høstferie og nok en anledning til å unne seg noe godt;)

Dagene har gått så fort, har ikke hatt tid å rapportere inn her, men nå er jeg her igjen!

Vekta ligger på ca.63,5 og svinger litt nedom 63,2. Så her har det ikke skjedd noe særlig, men er jo glad for å ikke ha gått opp da.

Vi går på tur mye nå og har

Alltid noe godt i sekken, så vinninga går vel opp i spinninga...

Ellers kjekt med litt aktivitet her inne, vi gir jo ikke opp!

Ja, herregud det går mot jul, igjen. Og nå må jeg satse på komme meg på 62 blank som er målet. Det blir mye fristelser i desember, så jeg vil prøve å bruke oktober og november til å klare dette. En ting er ihverfall sikkert, her blir det ikke bakt en eneste julekake før 1.desember :-)

Ps. Kjekt du er innom livelife;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei og hå, hvor blir det av alle?? Bli med og skriv:-)

Ja nå er vi snart i slutten av oktober og høstferien er historie.

Jeg har vært litt mere motivert til å spise sunt i det siste, vet ikke hvorfor men det føles godt ihverfall. Får veie meg før helgen og se om det har gitt resultater.

Det er en god følelse å gå i butikken og bare handle sunn mat, og ikke sitte på kvelden med dårlig samvittighet for alt en har puttet i seg.

Håper jeg er inne i en lang og god periode nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Løffen! Trofaste deg som er innpå her, og som til og med er inne i en god stim!!! Det må være herlig. Jeg kjenner til den gode følelsen, når man har bestemt seg. Og når man kommer på gli i det sunne livet... Når jeg leste det du skreiv her, så kjente jeg: Sånn vil jeg også ha det! Men oktober har vært en hard måned. Jeg har stresset så forferdelig; i tillegg har det vært høstferie med besøk, og jeg har også vært bortreist. Det har blitt for lite søvn, for mye søtt - og jeg har ikke klart å stå fast på bestemmelsen min om å "skjerpe" meg!! Jeg er flau over meg selv. Hvor ble det av den viljestyrken jeg tidligere var kjent for? Jeg har nå begynt å notere det jeg spiser. Jeg veier ikke maten, men jeg vet så altfor godt hvilke mengder som er riktig for meg. Så om jeg skriver ned i et skjema, så er det enklere å holde seg til sin tilmålte del - samtidig som det ikke blir dette stresset med å veie hver eneste ting man putter i munnen. Det takler jeg bare ikke!

Jeg håper jeg snart kan melde gode resultater. At jeg klarer å skjerpe meg. Jeg innser at jeg nok trenger mer tid. Så tror ikke jeg klarer å være nede på 63tallet om et par uker, slik jeg håpte (midten av november) Men i alle fall; at jeg nå prøver helhjerta, så kanskje det går bedre enn jeg tror. Jeg husker sist jeg gikk inn for dette, så rant de to første kiloene av. Så jeg vet at det er mulig, om jeg bare klarer å være flink. Det har vært vanskelig å kutte søtsaker. Jeg innser at jeg ikke kan ha noe i hus. Ergo må jeg bare kjøpe min tilmålte del og spise den på fredag og lørdag. Jeg innser at jeg er blitt helt avhengig av den forbaska sjokoladen. Det er bare helt forferdelig, og det fører ikke noe godt med seg!!!! :(/>

Nå vil jeg bare prøve å ta tak i livet mitt, sånn at jeg kan få det godt med meg selv igjen. Kanskje kommer også energien tilbake, om jeg klarer å få i meg nok søvn, og spise mindre søtt. Det hadde vært utrolig deilig å kjenne den følelsen igjen. Deiligere enn å sitte og trykke i seg sjokolade med påfølgende dårlig samvittighet....Løffen, jeg vil prøve å bli mer aktiv inn på her. Jeg tror også det er en nøkkel til å lykkes. Hva er målet ditt, og hva veier du nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du er innpå her, Livelife :-)

Ja, det er godt når man har bestemt seg og føler det er godt for kroppen. Ikke gi opp, plutselig klarer du å ta tak og komme inn i gode perioder.

Vel, jeg veide meg fredag og vekta var 63,1 kg. Lite lønn for strevet, men jeg må nok bruke mere tid jeg også.Jeg hadde som mål da jeg begynte på denne tråden å være på 60 kg. Har innsett at det kommer jeg til å bruke enormt mye krefter på, og bestemte meg for at 62 kg er en vekt jeg kan være fornøyd med.

Nå i helgen har motivasjonen sunket litt, men jeg prøver å spise de fleste måltidene med sunt innhold.jeg har alltid elsket søtsaker, så det er nok grunnen til at jeg strever sånn. Vanlig mat spiser jeg i små porsjoner...sjokolade er jo himmelsk, kommer alltid til å elske det;)

Likevel er det så godt å kunne gå i butikken, kjøpe seg noe frukt og nøtter og gå forbi gottehyllene med et smil om munnen ;))

Jeg heier på deg Livelife:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løffen, kjempekjekt å høre fra deg! Ja, da kjemper vi oss nedover mot 62, og vi heier på hverandre. Du er superheldig som er SÅ nærme målet, men vet hvor vanskelig det er!! Jeg tror vi er nokså like.. Jeg overspiser aldri vanlig mat, jeg holder meg til helt normale, heller små porsjoner. Og forsyner meg en gang med middag, uansett hvor godt jeg liker det som står på menyen. Jeg har ingen problemer med å kontrollere det inntaket. Det er når det kommer til søtsaker og i særdeleshet sjokolade at jeg får store problemer, av og til føler jeg at jeg mister kontrollen, og når det først går skeis, så putter jeg bare innpå enda mer!!! Så nå må jeg bare prøve å ta tak, og jobbe for å normalisere forholdet mitt til det søte. Har ikke greid det siden i sommer, for å si det sånn... Jeg har også hatt en drøm om 60 kg, men innser at den er helt uoppnåelig, og ikke nødvendig å streve mot. Da blir jeg aldri fornøyd. Når jeg ser på bilder så tenker jeg at å ligge på 62-63 kg er fint for meg og min kropp. Jeg bør ikke overstige 63,5. Ønsker veldig å se 62tallet, om så bare 62,9!! Og 62 blank hadde vært en DRØM, og den vet jeg er oppnåelig. Så dette er hva jeg vil jobbe med fremover mot jul. Jeg kan ikke gå inn i desember med alle disse ekstra kiloene. Nå er det en mnd til advent, og jeg jobber bevisst denne måneden, samt i desember også. Jeg tror det vil ta tid. Jeg må tenke at det ikke er en slankekur, men å komme tilbake til gode rutiner som jeg har hatt tidligere. Jeg håper du har hatt en god helg, og satser friskt på en ny uke! Tross Knask eller knep ;)/> ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er halvveis her, men motivasjonen er ikke på topp i høstmørket. Det har sneket seg på en kilo til, men jeg prøver å få trent og kjemper mot ulvehungeren (litt overdrevet, men det føles sånn!) som jeg får av antihormonene jeg må ta.

 

Lykke til videre! Jeg skal følge med på dere og skrive litt på min holde vekten-tråd innimellom, selv om jeg strengt tatt ikke fortjener å være der ;)

 

Så får vi se om jeg orker å gjøre en innsats etter hvert :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det helg igjen; eller det vil si den er snart omme! Dagene, ukene, månedene fyker av gårde. Jeg som alltid tenker at jeg har "god tid" til å begynne et nytt og bedre liv før... høstferien, før juleferien, før påskeferien, før sommerferien... Det funker ikke særlig å tenke at man skal nok få begynt. For bestandig så ender det med at jeg får for liten tid og ikke når målet mitt! Huff :(/>

Nå har jeg klart å ta meg noen lunder sammen en ukes tid. Og det har gitt litt resultater.

Sist fredag var jeg 66.6 kg, nå før helga veide jeg inn på 65,9. Det var med et nødskrik 65-tallet, og jeg håper jeg AAAALDRI mer må se det fæle 66 tallet. For det er ikke der jeg hører hjemme definitivt!

Kjekt at du er innom, Tulla. Det ser ut som vi strever med det samme... Men du har jo dine utfordringer utenom å bare skulle være "flink", så jeg forstår at du kan streve med motivasjonen. Du er i alle fall flink som ikke gir opp; det kunne mange gjort i lignende situasjon.

Jeg er 1,70, du er 1,72 - så da er vi nok ganske så like! :)/> Og jeg, som du, ønsker meg noen kilo ned. Jeg har vært der før, og vet at det er himmelsk å være 62-63 kg i forhold til det jeg nå veier. Jeg ser på bilder, og bare ser at det kler meg SÅ masse bedre. Så jeg prøver virkelig å finne motivasjonen!!! Men det er SÅ vanskelig!! Jeg har funnet ut at alle årstider har sine utfordringer når det gjelder å gå ned noen kilo. Høsten med mørket; den inviterer ikke til trening og fokus. Januar er litt bedre, men så kommer vinterferien og påskeferien og ødelegger det man har klart å gå ned etter jul. Og så er det mai med alle konfirmasjoner og røde dager, og festbløtkake og full pakke. Og vips så er sommeren her, og selv om man har lovd seg selv at denne gangen skal det blir kjekt å gå på stranda i bikini, så kommer det hele liksom litt for brått på. Jeg har flere ganger vurdert å melde meg på kurs. Men det er såååå kjedelige penger å bruke, for jeg vet jo så inderlig godt hva som skal til. Jeg har tatt et kurs for over 10 år siden. Etter det har jeg gått ned i flere runder, etter hver barnefødsel, og jeg har alltid klart det på egenhånd. Men det er vel litt med alderen som gjør at jeg nå bare ikke klarer å få gang på det?? Har dere andre lignende erfaringer?

Men jeg gir meg ikke. Denne uka skal jeg holde fokus. Ligge unna sjokoladen, spise variert og min tilmålte del av kcal. Og på fredag skal jeg veie inn langt nede på 65 tallet. Det er virkelig målet for denne uka. Jeg vil prøve å skrive innpå her annenhver dag, for å holde meg selv litt i ørene. Løffen; hvordan står det til med deg etter helga?! Og Bijou, vi savner deg og dine trofaste skriverier, så bare sleng deg med igjen om du ønsker!!! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er som en berg og dalbane noen ganger, og nå er jeg ikke på høyden for å si det slik. Jeg hadde en god periode med sunn mat, men plutselig ble det visst så vanskelig og etter et kaffebesøk ble søthungeren trigget de luxe!!!

Vel, jeg har koset meg med akkurat det som jeg vil ha og har derfor unngått vekten. For ei pyse jeg er! Det eneste som redder meg er jo at jeg ikke er noen storspiser av vanlig mat.

Rart hvor fort det kan snu, jeg kan ikke fatte at jeg er så avhengig av søtt. Blir irtitert, men hva hjelper vel det?

Nå må jeg bare på ny og nok en gang bestemme meg for å velge det sunne. Så må jeg bare jobbe videre med å begrense det søte. Jeg må bare si at jeg føler akkurat her og nå at det er en umulig oppgave. Blir så pessimist når jeg feiler slik, men jeg vet hvor godt det er å føle seg sunn og lettere i kroppen. Jeg vil dit!!!

Når det gjelder trening, går dette av seg selv. Trener endel styrke for tiden, siden det skal være så bra, men må helt ærlig si at jeg føler meg bedre etter kondis trening og da løping. Men det er nok lurt med styrke likevel, øker jo forbrenningen i hvile.

Dette var jo ikke så oppmuntrende å lese, men håpet det går bedre med deg Livelife, tulla og Bijou?

Ok, skjerpings, skal tenke ettet hva jeg hiver i meg og snart gå på vekten :-) Er jeg på bunnen av karusellen, vet jeg at nå må det gå opp igjen. Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for gode ønsker! Ja, livet er absolutt en berg- og dalbane til tider, Løffen! Og søtsug er fryktelig slitsomt. Du ser jo derimot ut til å være i en god stim, LiveLife! Jeg er enig i at vi antakelig er forholdsvis like i kroppen, men mentalt ser du ut til å ha overtaket om dagen ;)

 

Akkurat nå er jeg nede i en ekstra dyp bølgedal som forhåpentligvis er kortvarig - jeg er kvalm, har vondt i magen og er slapp og prøver å unngå å kaste opp :(

 

Men det er dagen i dag. Ellers henger jeg i stroppen - jobber og trener og prøver å følge opp skole og fritidsaktiviteter for ungene.

 

Vekta er ikke noe å skryte av. Tippet under 67 i dag, men har oftest vært over i det siste. I morgen tror jeg ikke jeg skal veie meg, for jeg har fått i meg lite næring i dag.

 

Lykke til med kampen videre. Vi får gjøre så godt vi kan!

 

Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Her kommer omsider et lite livstegn fra meg.

 

Ja, her ble det en liten pause fra både det ene og det andre. Det har mildt sagt vært en hektisk høst, på så å si alle områder. Og noe av det jeg har valgt vekk, for å orke resten, har vært fokus på vektnedgang og trening. Synd å si, men sånn ble det bare.

 

I mellomtiden har det rast avgårde på jobb, på mannen min sin nye jobb, familiære situasjoner, hytteturer (med altfor mye god mat og snop), Halloween og you name it. Ja... og så er vi i tillegg i prosessen med å kjøpe egen hytte. Ble bitt av hyttebasillen, etter å ha lånt andres hytter, har lett litt sånn halvveis selv siste året. Men pang! så dukket drømmestedet plutselig opp her for et par uker siden og slo fullstendig knock-out på oss. Var på visning og jeg begynte nesten å gråte, for det var så fint, og jeg trodde aldri vi skulle rekke å snu oss rundt i tide til å få det til. Men så ble det vårt! Hurra! :) Ikke fått nøklene enda, og jeg veksler fortsatt mellom å bite negler og tro det ikke kan være sant og at alt mulig helt sikkert går galt, til å samtidig prøve å fatte at det ER faktisk sant. Pjuuuuh! Skikkelig emosjonelt slitsomt, dette her. Men er vi heldige får vi nøklene iløpet av denne uka.

 

Men joda, har jo holdt et øye med vekta også, midt i alt sammen. Bare for å sjekke hvordan det går. Og bortsett fra diverse utsvevende helger og PMS/mensen, så har jeg alt i alt klart å holde vekten, faktisk. Det var et par fredager jeg veide inn på 64,8 kg, men så hanket jeg meg inn igjen.

 

Fredagsvekt siste ukene:

 

64,8

64,8

64,4

64,0

63,9 (sist uke)

 

Grafen fortsetter dermed i sin vante stil som resten av året: mer eller mindre stabil. ;)

 

wZi9bew.png

 

Men greit nok. Så ble ikke 2016 slik som jeg hadde sett for meg likevel, med nevneverdig nedgang. Men jeg gikk heller ikke ytterligere opp! Så jeg får vel si meg fornøyd med det, i det minste.

 

Aner ikke om jeg kommer tilbake her på tråden når ting har roet seg, eller om jeg går rett over på Holde Vekten. Det kommer vel litt an på vekta! B)

 

Stå på dere andre her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, da er disse «spisedagene»mine over og jeg er klar igjen!

Huff, som det kan svinge, men nå kjenner jeg kamplysten er på vei. Trent styrke i går, løpt ei mil i dag og kjenner at det gjør godt!

Føler spesielt styrke er bra, det er jo så bra for å stramme inn og forbrenningen! Så mere fokus på det fremover.

Det er ellers travle dager på jobben og hjemme, og noen ganger har en bare lyst til å sitte i sofaen og slappe av med litt digg;) men det er da en må tvinge seg på trening! Ha ha, livet er hardt innimellom!

Men Livelife, du er på vei ser jeg og dere Tulla og Bijou er ganske stabile! Gode ønsker fra meg, nå kaller sengen :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...