Gå til innhold

Bijou's Sommerplan 2015


Anbefalte innlegg

Da er tre helger med konfirmasjoner overstått! Puuh, det er travelt i mai :-)

Vekta viste 63 kg i dag, er verken skuffet eller glad. Da er det bare en liten kilo ned, så er jeg i mål, ha ha!!

Har fokusert på styrke i det siste. Jeg har desverre også fått vondt i foten, tulla!Kjedelig!

Pratet med ei ganske godt trent dame i dag på treningssenteret. Jeg fortalte om vekta som ikke vil ned.Denne dama ser ganske slank ut, slankere enn meg. Men hun fortalte at hun faktisk veide 68 kg. Hun ville råde meg til å trene mye styrke, og mindre kondistrening. Jeg ble veldig overrasket. Vi er omtrent like høye, men hun har virkelig ikke lovehandles! Jeg vil jo som alle her inne se slankere ut, men virkelig ikke at vektnåla skal opp. Ja det er muskler som veier mer enn fett, men det er noe med det tallet på vekta. Jeg vet ikke. Er litt fristet til å trene mere styrke, for hun dama ga meg litt inspirasjon. Men herrugud, jeg kommer til å bli nedfor hvis vekta raser opp! Hva tenker dere andre her inne? Dere trener jo også mest kondistrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei og hopp!

 

Joda, hvite helger-prosjektet går forsåvidt bra. Men må jo innrømme at jeg savnet det litt denne helga, da været var så knall. Ingen kald øl i varmen, ingen vin til maten vi spiste ute i hagen... :( Drakk desto mer brus, desverre. (Gikk mest i Schweppes Lemon for den synes jeg er så frisk i varmen.)

 

Nuvel. Fikk ikke sjansen til å se om den hvite helga hadde noen påvirkning på mandagsvekta, for søndag lagde jeg foccacia, forspiste meg på det og magen este bare ut til det helt ugjenkjennelige. At jeg aldri lærer..! Meg og hvitt mel don't mix. <_< Men det er jo såååååå godt! Hjemmelaget foccacia til hjemmelaget brokkolisuppe. Nam! Men magen slo seg altså fullstendig vrang av brødet og vekta føyk i været. Jeg bare MÅ holde meg unna hvitt mel.

 

Ellers er uka godt igang, med kaloritelling og trening. Og nye knekkebrød er lagd. Same as usual. Mens jeg godsnakker med magen, i håp om at den skal stabilisere seg snart.

 

Løffen:

Om styrketrening tenker jeg at det (i moderate mengder) er like nyttig som kondisjon. Men jeg er bare så himla dårlig på styrke selv. Tar litt, men ikke mye. Og det er bare enkle øvelser, hjemme. Kunne definitivt trent mer av det, men har mer enn nok med å motivere meg til det lille jeg allerede har på programmet.

 

Har hørt at muskler veier mer, ja. Men jeg tenker at det er verdt det, hvis man orker.

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har kommet i gang med alternativ trening Tulla. Selv fikk jeg løpt en bra tur i går og har lagt inn en økt i dag også. Men jeg syns det er fryktelig tungt om dagen :o Håper kroppen føles lettere snart. Kanskje det er pollen som spiller meg et puss?

 

Når det gjelder styrketrening Løffen, har jeg en fast time hver mandag. Da trener jeg styrke i gruppe med instruktør. Det er det eneste jeg får lagt inn av den slags. Syns det er ganske så kjedelig med den type trening :( Men jeg hadde sikkert hatt godt av mer av den slags.

 

Kjør på knekkebrød Bijou. Jeg også er hekta på det om dagen. De hjemmelagde er jo så bra! Har ikke sjekka kaloriinnholdet på de jeg lager, men satser på at det er ok.

 

Etter en uflink helg har jeg hatt en flink start på uka. Dagens veiing endte derfor på 60,0. Kjempefornøyd. Jeg var så sikker på at nå var vekten ute av kontroll igjen etter alle utskeielsene den siste tiden. Positivt overrasket!

 

Nå blir det langhelg til Italia for meg. Spennende, for der er jo ikke maten vond i det hele tatt :P God pinse og 17. mai til dere alle. Hurra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei alle sammen!

 

Snusmumrikke: God tur til herlige Italia! Nå ble jeg litt misunnelig...

 

Bijou: Godt jobba med "hvit" helg. Ellers synes jeg Clausthaler smaker godt i sommervarmen, og den har ikke så mange kalorier heller :)

 

Løffen: Kan bare skrive under på det de andre sier. Styrketrening er lurt, men dessverre, også for meg, et ork. Ellers tror jeg ikke du skal være så redd for tunge muskler. Du skal jobbe bra hardt for å legge på deg så mye som ett kilo muskelmasse!

 

Jeg har vært hos fysioterapeut for kneet mitt. Hun bekreftet min selvstilte diagnose (runner's knee) og ga meg en temmelig smertefull behandling med trykkbølgeapparat. Men bare det virker, så - hun mente at det par slike behandlinger kunne være nok til at jeg kunne løpe igjen i løpet av et par uker. Jeg håper det stemmer! Ellers skal jeg få styrkeøvelser for hofta.

 

Vel, snart helg, pinse og 17. mai. Og sikkert fristelser galore :blink:

 

Ha en riktig god pinsehelg og nasjonaldag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I motsetning til dere som ser ut til å foretrekke kardiotrening fremfor styrke er jeg helt motsatt. :) Når det er sagt så satt det litt inne også for meg å sette pris på det, jeg har jo vært selverklært treningshater hele livet mitt! Styrke var også helt grusomt i begynnelsen, men når jeg begynte å lære meg øvelser, få inn teknikker og se resultater både i form av at jeg ble sterkere og hvordan kroppen forandret seg så begynte jeg å like det.

Ja, karditrening forbrenner nok mer. Men det er jo sånn fokus på styrketrening når man skal ned i vekt fordi man ikke skal miste muskelmasse, og det er jo ikke uten grunn - det er muskler som forbrenner kaloriene, og jo større de er jo mer forbrenner de både i hvile og i aktivitet. Styrketrening er også viktig for løpere rett og slett fordi det er både skadeforebyggende og prestasjonsfremmende. Og det er som Tulla sier - man skal trene ekstremt mye og systematisk for å legge på seg av muskler. :)

Hilsen hun som har som sommermål å begynne og like jogging! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Tredje "flinkis-uke" (dvs. med kaloritelling) er over og vekta igår viste 63,8 kg. Kalorisnittet mandag-fredag ble 1245.

 

Synes helt klart at det er lettere å holde meg på den smale sti når alt skal ned på papiret. Men skal jeg se på vektresultatet disse 3 siste ukene så har det jo egentlig ikke skjedd en døyt... <_<

 

wZi9bew.png

 

Er liksom stuck her øverst på 63-tallet. Vet ikke hvorfor (har vært flink med trening også), og sånn sett er det jo lett å tenke at kaloritellinga ikke har noe for seg. Meeeeen, hadde jeg ikke telt hadde jeg garantert gått oppover istedet. ;) Så jeg biter tenna sammen og fortsetter i samme disiplinerte tralten. Kanskje det plutselig løsner. Satser på det!

 

Her er pinsehelga godt i gang. Har fått i hus det som trengs av mat og drikke, før alle butikkene stengte, men har ikke tenkt å ha en 5-dager lang helg, så har bare snop/snacks til idag. Og kjører fortsatt hvit helg (og måned), til tross for 17.mai og all ting. Har kjøpt vin til gjestene, og mannen, Clausthaler til meg selv. Godt tips, Tulla69! :)

 

Ha en fortsatt fin pinsehelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God pinse jenter :-)

Og ja Krusmynte, styrketrening er bra! Kjekt å høre det fra flere :-)Så jeg tenkte å få til flere økter per uke.

Føler som deg Bijou, at jeg står fast på 63 blank.... men i kveld blir det litt vin og kake, men har trent før i dag og skal i morgen igjen.

Dette er en evig kamp mot det søte,men vi står nå på og fighter tilbake! Og den som ikke gir seg, vinner tilslutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var det unektelig mandag og kaloritellingen starter igjen, i alle fall her i gården.

 

Har hatt en strålende pinse hittil, med masse sol, men litt kald vind. Så de helt store temperaturene har uteblitt. Men har vært mye ute i hagen likevel, med mann, barn og en skokk nabobarn... Mer enn nok trim der, når de fleste er i alderen 2-5 år. :blink:

 

Og vekta denne mandagsmorgenen var usedvanlig snill med meg. 63,9 kg! :D Så å si stillstand fra fredag. Aner ikke hvordan jeg har fått til det. Men er super-happy likevel! År og dag siden jeg har startet en uke på 63-tallet.

 

Men... Utfordringene er jo ikke over. Vi har jo en morsom kaloribombe av en dag imorgen. Så jeg får vel heller si: so far, so good.

 

Har tenkt å fylle denne dagen med masse aktivitet. Får gjester imorgen, så huset skal vaskes (har ikke orket å gjøre det før nå), klær, flagg og duker skal strykes. Ting ryddes og ordnes. Kake og hjemmelaget is skal lages. Og dagen skal avrundes med ukas første joggetur. Så bare å tømme kaffekoppen her og svinge seg rundt! ;)

 

Ha en fin 17.Mai imorgen, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært aktivitet gjennom helgen ser jeg. Håper dere har kost dere masse både med pinse og 17. mai. Selv kom jeg hjem i går kveld etter 5 deilige dager i Italia. Jeg var superspent på effekten turen hadde hatt på vekta, men 60,5 kg i dag sier jeg meg veldig fornøyd med!

 

I dag er det ut på bedre restaurant med venninner. Etter det er det tilbake til den vante gamle maten treninga må dras i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut med en Italia-tur, Snusmumrikke! Og bra jobba med ferie-vekta. :)

 

Ellers litt stille her på tråden i det siste, eller...? Jaja. Håper det går bra med dere andre imens.

 

Her er det dags for å rapportere inn etter uka, og den ble full av både opp- og nedturer. Startet altså uka på lovende tall og tirsdag morgen, den 17. mai, strålte nydelig 63,5 kg til meg! Noe som hadde vært særdeles lovende tirsdagsvekt i en ellers normal uke. Men neida... Det var det jo ikke. Morgenen etter, etter saltmat og søtmat på nasjonaldagen, viste vekta 65,0!! :blink: Men sånn er det jo, spesielt med saltmat. Men det jeg hadde glemt/fortrengt var jo at dette attpåtil var PMS-uka mi, så jeg sleit veldig med å komme meg ned igjen derifra og veide inn på 64,1 kg igår. Vel, vel.

 

wZi9bew.png

 

Men sier som jeg alltid sier (og faktisk virkelig mener); gi opp...? Aldri!

 

Så kjører atter en helg med mindre kaloriinntak (null alkohol) og styring på godteriet, og håper jeg kan begynne neste mandag på omtrent samme lovende tall. En klinkende normal uke. Og prøve, igjen.

 

Prøver og prøver til jeg får det til! Basta.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bijou, TAKK for at du er innpå her, og takk for at du aldri gir opp! jeg syns du har et veldig bra motto. Og jeg ønsker også å ha det som mitt motto... Men først må jeg dvele ved et ord jeg har tenkt på i dag:

BESLUTTSOMHET.

Det er virkelig noe jeg trenger. Bestemme meg for at NÅ er det nok på det halvhjerta opplegget mitt. NÅ skal jeg sette inn støtet. Jeg har bestemt meg for det ca 5 ganger dette året, det føles i alle fall sånn. Og likevel så greier jeg det ikke. Jeg har aldri hatt slike problemer med å hente meg inn som denne våren. Det dukker stadig opp nye fristelser, nye selskaper, nye festligheter... og jeg greier ikke å forsyne meg med måte av det søte. Jeg er konstant godtesyk, det er bare helt forferdelig. Føler jeg har komt ut på kjøret. Og uansett hvor mye jeg lover meg å skjerpe med inntaket, så virker det helt umulig. Føler nesten jeg snart trenger profesjonell hjelp her. Jeg har vært på nippet til å melde meg på et kurs igjen. Men så synes jeg det er SÅ kjedelig å bruke masse penger på noe som jeg egentlig vet hvordan jeg gjør. Jeg prøver å alliere meg med mannen min, at han skal holde meg litt i ørene. Men det fungerer ikke så godt. Men jeg får prøve litt til. For jeg tenker at om jeg klarer det uten kurs, så kan jeg i stedet kjøpe meg nye klær for de pengene jeg da sparer!!!! :)/> Men så var det da dette med besluttsomhet...

Nå er det 4 uker til barna går ut i sommerferie. Det skulle være mulig å få gjort noe før den tid. Går inn i en roligere fase på jobben. Så forholdene ligger bra til rette. Har komt skikkelig i gang med treninga, har holdt koken halvannen måned nå. Det er deilig med alt som er på plass. Men så er det det lille ekstra som trengs for å gå ned. Viljestyrken. Denne måneden har vekta gått oppover i stedenfor nedover, mai er en meget utfordrende måned - og det betyr at jeg er på 65tallet. Et aldeles forferdelig tall, har til og med vært oppom 66!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ikke siden jeg var gravid, så jeg det tallet. Og jeg trives definitivt ikke. Jeg føler meg ikke vel i det hele tatt. Jeg lover stadig meg selv å bli mer aktiv innpå her, men så orker jeg bare ikke når jeg ikke har noe annet enn nederlag å meddele. Uff, dette høres jo fryktelig trist ut. Men det er altså sånn jeg føler det. Men nå må jeg prøve å si til meg selv at jeg skriver innpå her annenhver dag, litt om hvordan det går. Slik at jeg ikke har lange pauser der jeg tenker at jeg nok skal hente meg inn igjen, men så skjer det liksom aldri. Jeg har også begynt å telle kcal igjen, det er ingen vei utenom. For min del tror jeg det er best å gjøre det drastisk, når jeg bare får bestemt meg. Ikke tenke at jeg skal bruke mange måneder, men heller at det er som et Ekspress-kurs. Det må da være mulig å få til....!!!!!!

Jeg håper dere andre også holder koken i vårsola. Enig med Bijou, det hørest flott ut med tur, Snusmimrikke. Og den vekta di kan du være skikkelig stolt av!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Snusmumrikke, du virker å ha stålkontroll! Flott jobbet :D

 

Jeg er her - men temmelig skamfull. LiveLife, vi er visst i samme båt. Nå har viljestyrken tatt fullstendig ferie :(

 

Minsten hadde 6-årsdag i dag, så da ble det pizza (som jeg egentlig ikke er begeistret for engang), kaker og is. I går ble det også is og kake - og til og med potetgull på kvelden. Det er måneder siden sist! Jeg er redd vekta kan finne på å tippe over 67 kg i morgen, og det er jo skikkelig krise.

 

Det å ikke kunne løpe er skikkelig demotiverende, men ingen unnskyldning for å bøtte i seg kalorier som en tulling. Det kommer nok av fristelser kommende uke også - jobbseminar, blant annet. Nå må jeg snart ta meg sammen!

 

Jaja. Ha en riktig god søndagskveld! Jeg får la meg inspirere av dere: Aldri gi opp - og finne frem masse besluttsomhet (hvor har den gjemt seg?) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God morgen. Såvidt under det katastrofale 67 med 66.9 kg i morges. Neppe noe å rope hurra for, nå har jeg ødelagt bra for meg selv. Bare å brette opp ermene... <_<

 

Ønsker dere andre en bedre uke og hyggeligere resultater! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Tulla, du må ikke være skamfull! Vi er jo mennesker med våre feil og mangler, og vekta vil svinge innimellom! Motivasjonen vil komme tilbake, Tulla og Livelife :-) stå på!

Men det er tungt når vekta går opp og en blir frustrert... jeg kjenner den følelsen..

Jeg er nå ikke helt fornøyd selv. Skulle jo være på 62 blank i løpet av mai måned. Det er jeg ikke, veide inn på 63,2 i dag. Så her må jeg også være flinkere med maten, men det er jo intet nytt da;)

Lysglimtet er vel at jeg trener bra og føler meg fastere i fisken :-)

Nå er det bare noen uker til syden turen, så håper jeg klarer å karre meg ned på 62 tallet snart..

God uke alle sammen. Håper vi går ned noen gram til helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ståda er litt ymse hos dere alle skjønner jeg. Selv syns jeg at jeg får ufortjent mye positiv feedback.

 

Etter veie-resultat på 59,9 fredag, har jeg ikke vært flink i det hele tatt siste uka! Jeg ble hekta på italienske oster og skinke da jeg var på tur så det har jeg konsumert i store mengder etter at jeg kom hjem :o Ikke slankemat akkurat!

 

Dessuten kjøpte jeg av en eller annen grunn 2 store poser med godteri på taxfree - det bruker jeg nesten aldri å gjøre. Og nå skjønner jeg hvorfor; har konsumert nesten alt sammen allerede :blink:

 

Det vil nok gjøre utslag på veiingen. Rart hvordan man ødelegger for seg selv når man endelig har nådd målet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiveLife: Jeg tror du setter fingeren på noe som veldig mange på GR sliter med; besluttsomhet. For mange av oss, som vil ned i vekt, koker det ned til nettopp det. (Sier ikke alle, men mange.) Og vi finner på mange unskyldninger underveis til å ikke klare å beslutte oss, bevisst eller ubevisst. Tror jeg.

 

Men ett skritt i riktig retning er å nettopp være bevisst på det - og prøve å endre det. :)

 

Her gikk helga ganske så bra, vektmessig. Gikk bare opp 100 gram og startet uka på 64,2 kg. Derifra prøver jeg bare å sette inn alle kluter for å komme meg lengst nedover 63-tallet som mulig, fram til fredag.

 

Har en veldig slitsom uke på jobb, med masse møter, planlegging og et kurs jeg skal være med å holde imorgen. Kjenner veldig på trangen til å spise eller drikke noe fy-fy, som trøst/premie for slitsomme og krevende dager... <_< Må smekke meg selv over fingrene hele tiden. Men holder stand inntil videre.

 

Premien er helga, for mann og barn reiser bort torsdag og blir borte til mandag. Så benytter anledningen og tar fri fra jobb fredag, bare for å puste ut hjemme, sove og kose meg! Ser ut som det klaffer bra med finværet, som er meldt å komme tilbake også. :P Må holde ut til da, både med slitsomme dager på jobb og fristelser. Fokus, fokus!

 

Nå: ukas første joggetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Problem med besluttsomhet? Nei, sier du det, Bijou? Skjønner ikke hva du mener ;)

Alenehelg hørtes forresten deilig ut!

 

Takk for oppmuntrende ord, Løffen. Og Snusmumrikke, all den tid du ligger omtrent på idealvekt må du ha gjort mye riktig. Perfekt er vel ingen!

 

Jeg har ikke strammet inn voldsomt, for appetitten er som vanlig stor (hersens piller <_<). Men når jeg trener og spiser fornuftig kryper vekta likevel nedover gram for gram. Problemet er at jeg skal på jobbseminar i morgen til lørdag, og da blir det vanskelig. Særlig når jeg ikke kan snøre på meg joggeskoene og løpe av meg ekstrakaloriene. Det er jo også derfor jeg har havnet i dette uføret, tenker jeg.

 

Jaja. Jeg sliter spinningsykkelen, masserer og gjør øvelsene jeg har fått. Så håper jeg at jeg kan løpe igjen om ikke så altfor lenge!

 

Ha en riktig god slutt på arbeidsuka alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte meg helt bort i går og fikk derfor ikke sjekket vekta før i dag. 60,7 kg. Kryper litt oppover, men ikke så ille som fryktet.

 

I dag blir det løpetur før bobler i sola med venninner. God blanding av bra og dårlig ;)

 

Taxfree-godisen begynner å gå tom, så da er det på tide med skjerpings. Ikke noen nytt skal kjøpes inn hjemme nå. Det er mer enn nok å takle på jobben. I går var det tilgang til både boller, vafler og 7 kg!!! småsjokolader. Ikke mye sjans å stå i mot for meg om dagen. Videre på venninnebesøk med kake på kvelden. Gårsdagen går ikke inn i historien som en bra slankedag altså :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag, for min del.

 

Og det lønte seg nok å være standhaftig ift. fristelser, til tross for slitsom uke på jobb. Veide inn på 63,5 kg idag. Noe jeg sier meg fornøyd med. PMS og mensen er også ferdig, så nå er det fritt frem for å være flink noen uker uten altfor mange skjær i sjøen. Får bare benytte denne anledningen og surfe på bølgen, lengst mulig nedover.

 

wZi9bew.png

 

Ble bare 1 joggetur denne uka, foreløpig, men jobber med saken. Og styrke, da. Men rockeringen har visst støvet ned i det siste, så den må jeg ta frem igjen.

 

Kalorisnittet mandag-fredag: 1358. (Med resten av denne fredagen plottet inn omtrent'ish.)

 

Og nå som jeg er et jafs nedpå 63-tallet så må jeg jo innrømme at jeg merker jo forskjell! Spesielt på magen. Den er mitt barometer på om jeg trenger å gå ned noen kilo eller ei. Nå er den merkbart mindre og mer under kontroll.

 

Har fri fra jobb idag, mann og sønn er reist bort, så har HELE helgen for meg selv. Juhuuuu! Feiret med å sove lenge idag. ;) Og det er jo litt enklere å ha kontroll på mat og drikke, spesielt i helgene, når jeg er alene, må innrømme det. Ingen andre fristelser enn de jeg lager/kjøper inn selv.

 

Vektmessig mål for helga: ikke forlate 63-tallet.

 

Snusmumrikke: Til tross for fristelser (7 kg sjokolade?!), synes jeg du klarer deg veldig bra. Stå på! Og Tulla69, høres ut som du også fikser biffen, som holder treninga i gang selv med løpestopp (som ville tatt knekken på motivasjonen til de fleste...) Vi får bare fortsette å gjøre de riktige tingene over tid og krype nedover, gram for gram! :)

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Gratulerer med godt resultat på vekta, Bijou! Og takk for gode ord! Litt oppmuntring kommer godt med :)

 

Snusmumrikke, det er ikke lett å ha vondt i viljen ;) Du får helt sikkert til å stramme inn igjen når du bestemmer deg, og silhuetten er garantert fortsatt smal!

 

Jeg har vært på jobbseminar. Det ble visst svært aktivt, for til tross for en god del mat inklusive desserter og vin gikk vekta nedover igjen. 0.9 kg ned totalt denne uka, og tilbake nesten der jeg var. Jeg skjønner ikke stort av dette, og regner derfor med at 66.9 i forrige uke må ha vært kunstig høyt.

 

Holde treninga i gang, ja. Joda, jeg var på spinning i dag og gjorde slyngeøvelser etterpå. Det var som en badstue, bortimot tortur. JEG VIL LØPE UTE!

 

Jaja. Tok faktisk en liten løpetur lørdag ettermiddag - nå får jeg jo lov å prøve forsiktig igjen. Det gikk ok, men lurer på om jeg kjente bittelitt til kneet. Merket ikke noe etterpå, så forhåpentligvis er jeg (såvidt) i gang. Men nå gjelder det å ta det veldig rolig i starten, da!

 

Ha en god uke, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det aktivitet, og den er det ikke jeg som står for! Men må si at jeg jobber i det stille, og det er deilig å merke at det gir litt resultater i alle fall. Jeg har treninga på plass, og selv om kostholdet henger etter med å være på plass, så er det iallfall deilig å føle at man er i form etter en lang vinter!!! :)/>/> Jeg har kommet meg litt nedover siden sist, men kommer ikke med noe tall før jeg psykisk har godt av å notere det ned innpå her. Jeg kjenner at det har jeg ikke enda!!! Huff.... :blink:/>/>

 

Bijou, akkurat nå lengter jeg tilbake til der du befinner deg, på 63 tallet. Jeg var 63 blank til vinterferien og da var mange flat!!!!! SÅ første mål er å komme tilbake dit, og det vet jeg at jeg klarer! Jeg synes det er smart av deg å regne ut snitt i uka på hva du tar inn, og legge det ut innpå her. Du har vært veldig flink. Så det begynner jeg med denne uka. Jeg har jo sikkert sagt det tidligere, men så var det dette med besluttsomhet da. Det er SÅ kjedelig og tungvint å registrere. Men jeg MÅ gjør det, skal jeg ta ytterligere steg nedover på vekta. Så da må det bare bli litt sånn fremover.

 

Jeg synes det er gøy å høre fra dere andre også. Tross utfordringer står dere på. Rekker ikke skrive mer nå... GOD SlankeUKE!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. I går kjente jeg at jeg hadde nådd bunnen. Jeg startet med en stor neve småsjokolader kl. 7 på morgenen og bare fortsatte utover arbeidsdagen. Så var det full fart med sommerfest hvor matinntaket heller ikke ble begrenset. Resultat: jeg kjente meg skikkelig ufyselig innen jeg kom hjem. Så nå er det på tide med en detox. Ikke mer godteri på meg de neste dagene! Vi skriver 2. juni og jeg kjører full stopp den nærmeste tiden.

 

Jeg lar meg imponere over den gode rytmen din Bijou, det er godt å høre at løpemulighetene kanskje er på vei tilbake Tulla og at du føler resultater fra treningen du driver LiveLife.

 

Resultatet mitt denne uka er 60,6. Så i bunn og grunn samme som sist. Bare fattigslige 0,1 kg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd med meg slev etter gårsdagen :D :D

 

Takket nei til både marsipankake, småsjokolader, mars-sjokolade, panda-lakris og øl. Dessuten sa jeg høyt på jobben at jeg har godtestopp. Det legger litt mer press å ha sagt det. Jeg vet at det er den samme viljestyrken som må til i dag for det er sååå masse godis på jobb om dagen.

 

Stålsetter meg for en ny dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg en liten pause fra soling, is-spising, hageliv og slaraffenliv og må bare rapportere inn at her er alt gått skeis siste uka. <_<

 

Klarte ikke å holde meg på 63-tallet etter forrige helg, men veide inn på ca midten av 64. Dvs. en hel kilo opp siste helg. Mulig det skyldtes en tur ut på byen, men likevel da...

 

wZi9bew.png

 

Resten av uka var en salig vandring opp og ned 64-tallet, før jeg veide inn på 64,9 kg nå sist fredag. Har ikke telt en kalori på over 1 uke, ikke løpt i det hele tatt (kun tatt bittelitt styrke) og generelt sett bare tatt helt sommerferie i topplokket. (Og jeg har egentlig ikke ferie før uti juli.) Alt slankerelatert har bare vært... blææææh!

 

Orker ikke være sinna på meg selv, eller skuffa. Konkluderer bare med at jeg antakelig trengte en slik uke, mentalt. En pause fra selvkontrollen og alt. Så får jeg heller skrape meg sammen fra i dag av og reparere. Nå føler jeg meg faktisk litt klar. Savner løpinga, for eksempel.

 

Motivasjon: savner 63-magen min. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅHHHH!! Føler med deg, Bijou!! Men nå har du hatt en uke off, og klarer du å komme raskt tilbake, så blir det ikke så ille. Vi får kjempe sammen, for vi vil ha flat mage i fellesferien!!!!Som dere vet, har jeg denne våren plutselig hatt mange uker off, og til verre er det å komme seg tilbake. Men denne uka har jeg tatt grep. Har ligget på 1400 tallet ang kcal, helt frem til helga. Og det har gitt resultater. 64,1 på vekta fredag, det er leeenge siden sist.

Så neste uke er målet å se 63tallet igjen. Jeg merker det allerede på magen, og det er SÅ herlig.

Men det er utfordrende tider. Det meste skal avsluttes nå om dagen... og har man tre barn, så blir det en del fristelser før sommerferien er her. Sukk. Så da var det dette med å "spise med måte". I helga har jeg vært bortreist, så tviler på at jeg er 64,1 i morgen. Men nå er det en god uke frem til fredag og veiing, så da er jeg på 63tallet!!!

 

Så flink du er som har godtestopp, snusmimrikke! Jeg har prøvd det med vekslende hell... Så nå for tida er det måtehold er. Men det er jammen en vanskelig balanse for den som eeelsker sjokolade! Vekta di imponerer meg dog likevel :)/>

 

Tulla, håper det går bedre og bedre med kneet ditt, så flott at du har fått prøvd å løpe igjen! Håper framgangen fortsetter :)/>

 

3.juni: 64,1 kg

 

Mål: 62tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...