Gå til innhold

Bijou's Sommerplan 2015


Anbefalte innlegg

Så fint at du koste deg på tur Bijou og jeg håper viljestyrken din tar seg på tak Tulla ;) Ikke lett å hente den frem hele tiden gitt!

 

Min viljestyrke er også litt på retur: jeg surfer litt på den at jeg var så flink i ferien at nå kan jeg kose meg litt :blink: Hvis det fortsetter med det kommer de siste kiloene fort på igjen :o

 

Jeg lagde cookies i helgen - for å ha dersom det dukket opp besøk. Deigen skulle havne i fryseren i porsjoner, men den var full så nå er det masse deilig cookie dough i kjøleskapet :blink: Den er farlig god å ha liggende! Uff.

 

Men nå blir det i alle fall styrketrening på meg. Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her kommer endelig et lite livstegn fra meg.

 

Helga er jo overstått for lengst, men formen har vært ganske på bånn siste uka. Forkjølelsen tok bare helt av på lørdagen, med feber, svettetokter og greier, og begynnelsen av uka var jeg ganske i ørska. Har vært sliten i hver minste fiber i kroppen... :( Har vært på jobb, men vært helt skrapa når jeg har kommet hjem. Det er først i dag at jeg føler at formen er på stigende front igjen og energien så smått begynner å vende tilbake.

 

Men det har altså ikke blitt noe trening, og kostholdet har vært sånn passe. Har ikke orket å lage nye knekkebrød heller, så har vært uten i snart 2 uker nå. Det merkes, faktisk. Magen har vært veldig oppblåst og urolig. Vektnåla stanset på 64-tallet på mandag og har ligget der siden.

 

Så nei, denne uka ble ikke like full av energi og futt som jeg håpet på, i forrige uke. Men jeg får bare ligge på været og vente til kroppen kommer til hektene igjen. Og håpe at jeg klarer å karre meg tilbake til 63-tallet innen fredag... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var det fredag og veiedag igjen.

 

Energien har altså ENDELIG kommet tilbake etter godt og vel 1 ukes totalt fravær og jeg klarte å komme meg ut på den første løpeturen i går, på 2 uker. Yay! Og det var faktisk ikke så ille. (Men så løp jeg ganske rolig også, da.) Nye knekkebrød er også laget og magen på gli igjen. Puuuh!

 

Og vekta ble omsider samarbeidsfull den også, veide inn på 63,7 kg igjen i dag. Altså stillstand fra forrige fredag, men jeg er overlykkelig lell! 63... juhuu! :)

 

wZi9bew.png

 

Skal ikke ta for store ord i min munn, om ønsker for neste uke, da saker og ting sjelden går sånn som jeg planlegger uansett... ;) Men håper jo at jeg snart kan krabbe videre nedover på 63-tallet, atter en gang.

 

Vel, først skal en helg med bl.a. en bursdagsfeiring forseres!

 

Hvordan går det med dere andre, forresten? LiveLife, er det liv i deg...? Har ikke hørt noe fra deg på en stund. Håper det går bra!

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel rapportere litt jeg og. Har virkelig møtt veggen etter at jeg kom fra ferie :( Kiloene som forsvant i løpet av turen har kommet tilbake og jeg er nå på 60,6 kg igjen. Kjedelig!

 

Men treningsånden er bra. Jeg har en god rytme der (som blir brutt nå når jeg skal på langweekend til helgen) :(

Ikke tipp topp tommel opp her m.a.o.

 

På lørdag var det barnevakt med masse søtsaker, i går kino og i dag er det strikkeklubb med kakeselskap. Her sklir det ut!

 

Godt du er frisk og på veg igjen Bijou!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser visst ut som at det er mest du og jeg som er aktive her inne for tiden, Snusmumrikke. Får håpe de andre er ute og nyter vårsola, i det minste! B)

 

Vi går littegrann opp og littegrann ned. Sånn er visst visa her inne, Snusmumrikke. Men vi får bare stå på!

 

Her hadde jeg en matorgie uten like sist helg, da vi feiret bursdagen til moren min. Dvs. på søndag. Og hele resten av uka hittil har gått med på å hanke meg inn igjen. Fra 64-tallet. Igjen...

 

Nå er det PMS-uke i tillegg, da. Så ikke helt optimale forhold.

Men gi opp...? Aldri! ;)

 

Ha en fortsatt fin vår-uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan se ut som det er litt pause fra de andre. Godt ståpåviljen din er på plass!

 

Jeg har blitt syk - igjen. Skikkelig vond hals og forkjølet. Så jeg har ikke trent siden søndag. Og i ettermiddag drar jeg på helgetur, så trening utgår denne uka m.a.o.

 

Veiing endte på 60,5. Dvs 0,1 ned fra sist uke. Det er vel det som kan kalles status quo. Syns ikke jeg er flink med maten om dagen, men jeg holder meg sånn noenlunde...

 

God helg! Snart reiser jeg på tur B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt dere holder tråden gående, Bijou og snusmumrikke :-)

Her hos meg er det ikke mye å skryte av akkurat. Konfirmasjoner tre helger på rad snart og en lite motivert løffen er ikke bra! Har egentlig spist akkurat hva jeg vil, og er blitt mektig lei kalori telling...

Veide inn på 63 kg i dag, regnet ikke med at jeg var på 62 tallet. Synes det er vanskelig å motivere meg selv. Trener heldigvis bra da;) takk og lov for det!

Høres ut som et drømmetall for meg å veie ca.59/60 snusmurikke;)du er heldig/flink

Jeg har jo så lyst til å gå litt ned, men ser ut dom lysten på søtsaker, iskaffe og bakst er større.

Er jo så vanskelig å si nei til feks rykende ferske kanelboller og heller ta seg et eple!!!!

Får bare ta meg i sammen igjen, intet annet å gjøre :-) god helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaarrrgh! Denne veiedagen var ikke noe morsom... :( Men kjipe veiedager må også med, dessverre.

 

Kostholdsmessig gikk det slik som PMS-uker ofte gjør. Delvis flink, med knekkebrød og frukt/grønt, delvis ukontrollerte raptuser på alt mulig rart inn i gapet, alt fra spekeskinke, sjokoladerester i skapet og vin midt i uka. Helt vanlig PMS-koko, med andre ord.

 

Har jogget 1 gang og tatt styrke & rockering 1 gang. Men 2 treningsøkter er litt for lite i uker som dette. Og selv om vekta har holdt seg noenlunde stabil uka igjennom, fra mandag til fredag, var jeg totalt stuck på 64-tallet etter sist helg, så veide inn på 64,8 kg i dag. Grrrrr!

 

wZi9bew.png

 

Vet jo at denne uka er et unntak, egentlig, men såååååå himla irriterende likevel.

 

Ble kanskje litt vel mye uffing og akking hjemme denne uka, for mannen min lurte ganske enkelt på; "Hvorfor begynner du ikke bare å registrere kalorier igjen? Det var jo det som hjalp sist, da du veide under 60 kg?" Og han har jo fullstendig rett, selvfølgelig. Dobbelt-grrrrr!

 

Og jeg ser jo hvilke andre ting jeg gjør feil/mangelfullt for tida også:

 

- registrerer ikke kalorier inn, tar det bare på slumpen

- trener for lite

- fredager har sklidd ut til helgedag, matmessig

 

Det er forsåvidt greit å ta kaloritelling på slumpen når man skal holde vekten, men jeg får det (tydeligvis) ikke til når jeg aktivt skal nedover. Da bare det telles. Samme hvor kjedelig det er.

 

So here we go.

 

Og bra å ha litt flere tilbake her, Løffen! :) Ja, denne årstiden kan jo være ekstra utfordrende, med mye feiringer/konfirmasjoner, pluss alle fridagene innimellom, som fort utarter seg til helgekos. Men vi får bare konsentrere oss og kjempe oss igjennom. Det er aldri for sent å snu en dårlig trend!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg lusker også fortsatt rundt i kulissene.

 

Riktig god bedring, Snusmumrikke! Og Bijou og Løffen - hva skal jeg si, annet enn at jeg vet akkurat hva dere sliter med? :blink:

 

Har vært opp ca en halvkilo de siste to ukene. Etter tre bursdager og ymse annet skal jeg vel være glad det ikke har gått på enda mer.

 

Verre er at jeg sliter med beina, og det går på humøret løs. Jeg har hatt ymse vondter når jeg løper, men gjennomførte Sentrumsløpet i går, og det (såvidt) under 55 minutter som opprinnelig var målet mitt. Trodde det gikk bra, men det viser seg at det kostet - jeg kan nesten ikke gå ned trapper med venstre kne i dag, og har hatt en svært passiv søndag :(

 

Jeg kjenner at tanken på ikke å kunne løpe er skikkelig skremmende, så dette må jeg prøve å få bukt med!

 

Jaja. Veiedag i morgen, antakelig omtrent samme visa som sist. Jeg teller heller ikke kalorier og er egentlig svært lite motivert for å begynne med det, men får kanskje gå i tankeboks. Jeg er litt tyngre enn jeg trives med...

 

Riktig god søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjære venner :)/> Jeg både er her og ikke er her.... for å si det sånn!! Jeg har vært innom tråden noen ganger etter påske, men det har aldri blitt til at jeg har avlagt rapport.

 

Jeg har siste måneden fundert frem og tilbake... Jeg klarer ikke bli enig med meg selv.

Jeg føler at jeg veier litt for mye. Samtidig ser jeg at jeg langt fra er overvektig, og andre kommenterer meg som slank. Det er jo hyggelig å høre! Men jeg vet med meg selv at jeg hadde følt meg bedre om jeg kom meg ned noen kilo... I vinter var jeg på 63 blank, det var i grunnen fint. Men da var jeg heller ikke fornøyd, tenkte at jeg måtte ned litt til... I ettertid tenker jeg at jeg skulle sagt meg fornøyd og gått for stabilisering. Så ble det vinterferie, der ting sklei ut. Klarte ikke å hanke meg skikkelig inn til påske, og påsken med alt det forbaska smågodtet på tilbud ble ikke noen grei sak for meg :(/> Ene og alene min egen feil, føler meg som en svak sjel...

 

Så i ettertid har jeg tenkt: Hva er det jeg ønsker? Jeg kan ikke gå rundt å være misfornøyd. Jeg har en kropp som er frisk og sterk, som fungerer, jeg kan gjøre ALT jeg vil med den. Jeg burde være takknemlig.

Samtidig har jeg savnet å trene... Det har vært en hektisk vinter, mye jobb og det har vært sykdom i familien. Har ikke klart å holde fokus på mat. Dermed heller ikke på trening...

Etter påske har jeg satt meg noen nye mål:

 

Jeg vil ut i naturen igjen, gå fast 3 små fjellturer i uka. Bor heldigvis landlig til, enkelt og i nærheten. Dette har jeg klart, noen uker også 4 turer. HERLIG!! :)/>

Da har jeg kjent så smått at lysten til å fokusere på sunn mat er kommet tilbake. Men jeg utsetter stadig den store STARTEN! - der jeg bestemmer meg for at NÅ skal jeg holde fokus. Det har vært for mange selskaper, langhelger og konfirmasjoner. MAI er en utfordrende tid, nå er den like rundt hjørnet. Så blir det juni, og vips er sommeren her. Jeg har IKKE lyst å gå i bikini sånn som det er nå...

 

Så hva skal jeg gjøre? Jeg vil jeg vil, men jeg får det ikke til... Prøver å legge bort fokus på kcaltelling, men da går det rett opp på vekta. Men samtidig er det sånn stress, jeg orker bare ikke den veiingen av vært minste gram!!! Det må da kunne gå an å klare å holde seg noenlunde innenfor? Jeg vet jo så inderlig godt hva jeg bør spise og hvor mye. Burde meldt meg på kurs igjen. Det er 12 år siden sist... Gikk ned fra 67 til 61 da... Og etter det har det vært 3 barnefødsler og jeg har jobbet meg ned for hver gang. Dumt at det nå skal være så HIMLA vanskelig å stabilisere seg når jeg er ferdig med fødsler og den slags. Hmmmm...

Men jeg orker ikke bruke et par tusen på kurs når jeg kan oppskrifta på hvordan jeg går ned. Så da må jeg bare si til meg selv at dette skal jeg klare.

 

Vet ikke om jeg kommer med noen konklusjon i dag, men det var iallfall godt å få litt tanker ned på papiret. Ser at vi er mange i samme båt. Bijou, en trøst at du også er litt ute og kjører... Jeg har sett 65tallet i det siste, og det er ikke godkjent i det hele tatt. Så nå kjemper vi oss ned igjen!! Og så skal jeg prøve å bli litt mer aktiv inn på her fremover. Jeg trenger det. Gøy å lese det dere andre skriver også. BRA at dere fortsatt er her :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det litt flere tilbake igjen her, ja! :)

 

Tulla69: Gratulerer med gjennomført Sentrumsløp! Jeg synes en tid på under 55 minutter er svinbra jeg, da. Men så er jo jeg bare en enkel mosjonist som så vidt løper 5 km under 30 minutter sjøl. (Og ihvertfall ikke en hel mil.) Men leit at du sliter med beina og kjenner meg igjen i det å få litt småpanikk når hodet vil, men kroppen ikke vil. Kanskje løpebena bare trenger en liten løpepause...? Uansett, håper du finner ut av det snart.

 

LiveLife: Velkommen tilbake! Nei, det er ikke alltid så lett å vite hvor man skal lande og si seg fornøyd, på denne vektreisen. Men som oftest vet man hvor på vekta man IKKE er fornøyd. (På 64-65 kg er heller ikke jeg fornøyd. Den er bankers.) Mens alt under der fort kan bli litt svevende.

 

Men for min del hjelper det å stoppe opp og stille meg selv kontrollspørsmål underveis, om jeg virkelig er fornøyd der jeg er. Om jeg er venn med kroppen, på det konkrete tallet. Både fysisk og mentalt. Og er svaret nei, må jeg gjøre noe. Og det hjelper også å få litt drahjelp fra andre, som da mannen min i forrige uke kommenterte at det "bare" var å begynne å telle kalorier igjen. (Pluss litt trening, da.) Jeg VET jo det. Jeg har bare ikke ORKET det... Men nå er det ingen vei utenom.

 

Her ble det for øvrig også kos i helga og uten at det egentlig tok helt av. Men starter man helga på 64,8 kg er man jo kjapt over på 65-tallet. Sånn er fysikkens lover. <_< Men brukte søndagen til å hanke det inn igjen, med vann i stedet for vin, og en løpetur. Og landet ned igjen på 64,8 til i dag, mandag morgen. Altså stabil. Og det er absolutt helge-bestått.

 

Mensen er også kommet og kroppen mer samarbeidsvillig, så planen er å klatre videre nedover 64-tallet frem til fredag. Og se hvor langt jeg når innen det. Deretter bare ta det gram for gram videre og gjenerobre 63.

 

Målet innen sommerferien starter (i juli) er å ligge på ett eller annet med 62 kg. Om det så er 62,9! Det er ikke så altfor hårete mål, i og med at jeg har vært på 63 en lengre stund i det siste. Men for å nå 62 må enkelte grep tas.

 

Så fra og med i dag telles det altså kalorier, 5 dager i uka. Og jeg har funnet frem en omtrent'ish måte å regne ut kalorier på de hjemmelagde knekkebrødene mine på også. Så ingen flere unskyldninger. Jeg får bare tenke på det som et kortvarig prosjekt. For jo flinkere jeg er til å telle kalorier/holde meg innenfor, jo kjappere blir jeg jo ferdig! :P Jeg får se på det sånn istedet.

 

Ha en fin siste uke i april, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært og prøvd bikinier i dag.....oh my good, glad ingen så meg! Blek etter vinteren, 63 kilo og kom meg fort ut av prøverommet!

Ja slik er ståa. Blir ferie i varme strøk i juni/juli, så nå må jeg fokusere!!!

Skal «bare» ned en kilo, til 62, men gud så vanskelig!

Mai får bli måneden min der jeg bare må nå 62 blank. Så ja, må begynne å telle kalorier om jeg( og flere her inne) skal komme i mål! Likevel, er såååå lei disse kaloriene...

Enig Livelife, vi burde være fornøyde som er normalt slanke og ikke minst friske :-) men så er det den følelsen vi vil ha, at vi er helt fornøyde! Ja hvis jeg ikke teller så mister jeg helt kontrollen over hva som kommer inn....ingen vei utenom altså!

Kjekt at det er mere liv på tråden igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: grattis med vel gjennomført løp Tulla! Strålende. Og jeg kan godt kjenne panikken ved tanken på ikke kunne løpe :blink: Det er den absolutt beste treningsformen for mitt vedkommende.

 

Men jammen har det gått trått i det siste. Syk sist uke og bortreist i helgen. Jeg er fortsatt ikke helt frisk så treningsmotivasjonen er laber. Og masse dritt har funnet veien inn i munnen.

 

Jeg kjenner absolutt på tankene som beskrives om at jeg bare skal si meg fornøyd. Nå har jeg hatt fokus på slanking siden september i fjor uten at jeg har klart å stabilisere meg rett under 60 kg - som jo er målet. Det er litt deprimerende å kjenne på den manglende selvdisiplinen hele tiden. Kanskje jeg heller burde ta en time out i forhold til dette og ting vil gå greiere da? Hmmm... Litt slankedeppa nå kjenner jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner! Jeg var absolutt fornøyd med tiden,alt tatt i betraktning. Og Bijou, jeg springer vanligvis godt saktere, jeg også. Det skjer noe rart når en løper i flokk!

 

Riktig god bedring til Snusmumrikke! Det e vanskelig å mønstre viljestyrke når en ikke er bra.

 

Jeg er litt mer fornøyd nå, for beina føltes bedre mandag. Skal de bli skikkelig bra må jeg nok likevel prioritere styrketrening høyere enn jeg har gjort til nå...

 

Ellers er jeg sliten, for Mannen er syk og har ligget som et slakt på sofaen de siste dagene. Det er synd på ham, men ikke så gøy å være meg heller, siden alt da faller på meg.

 

Men han måtte jo lenge ta unna for meg da jeg var syk, og klaget aldri, så jeg må jo tåle dette jeg også. Det er i hvert fall det jeg forteller meg selv når det røyner på ;)

 

Riktig god uke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stas med sykdom nei. Jeg er redd for at forkjølelsen har gått over i pollenallergi for den tette nesa slipper ikke taket.

 

Jeg havnet i badekaret i stedet for på joggetur i går kveld. Det fristet mer å kose seg i det varme vannet enn å streve rundt i den sure vinden. Men i dag har jeg booket inn treningsavtale så nå må det bli løpetur.

 

Positiv veiing i dag 60,4. 0,1 kg ned denne uka også. Så jeg bikker mot å si meg fornøyd og stabilisere meg her siden kroppen tydeligvis liker å holde seg på denne vekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Da var det fredag og veiedag igjen.

 

Å begynne og registrere mat igjen har gått helt greit. Kjedelig, men greit. Snittet mandag til og med fredag ble 1371 kalorier. Og jeg har faktisk ikke fyst på noe som helst snacks/godis. Skyldes nok at jeg var veldig motivert akkurat denne uka.

 

Trening har jeg også vært flink med. Løping tirsdag og torsdag, rockering og styrke i dagene i mellom. Satser på ukas tredje løpetur søndag. Må forsøke å komme tilbake i den gamle tralten med 3 løpeturer i uka.

 

Så alt-i-alt en flinkis-uke, altså! Og det synes jo på vekta. 63,7 kg imorges, noe som er ned 1,1 kg fra forrige fredag. (Men forrige uke var jo PMS også, da.)

 

wZi9bew.png

 

Er veldig fornøyd med denne første skjerpings-uka. Og det er godt å være tilbake på 63-tallet!

 

Nå har jeg bare 2 måneder til å klore meg nedover den ene supervanskelige kiloen som er målet før sommeren, til 62. Skulle jo ønske at den kiloen var like enkel som den jeg tok av i en fei denne uka, men akk, nei... SÅ enkelt er det jo ikke! <_< Disse "nye" kiloene nedover er de desidert hardeste og vanskeligste. Usj!

 

Så bare å fortsette fokuset og telle kalorier like flittig. For da skjer det (kanskje?) noe nytt, til slutt.

 

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God mandag! Og gratulerer med flott resultat, Bijou! :D

 

Nedgang på meg også, og såvidt under 66 kg igjen. Jeg har prøvd å være bevisst uten å telle, og har byttet ut en del frokostblanding-måltider med Ingers rugbrød og makrell i tomat eller peppermakrell. Gnasket gulrøtter har jeg også ;)

 

Fortsetter friskt med samme opplegg de første dagene denne uka og håper på det beste, men vi får familiebesøk onsdag kveld som blir til søndag, så det spørs om det blir noen god uke totalt sett.

 

Ønsker alle en god, kort arbeidsuke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 65-tallet igjen, Tulla69! :) Små seire må også markeres!

 

Jupp, da var jo helga over. For lengst. Og helgegrammene kom på igjen, med atter en ukestart på 64-tallet. Men jobber med saken og er straks av igjen.

 

For det var bare å brette opp ermene og starte på ny ukes-økt, med trim og kaloritelling. Må være like flink denne uka som forrige uke - og enda litt til. Alle kluter må settes inn for å få til dette her. Hardt mot hardt.

 

Og ett av ekstratiltakene er at jeg har bestemt meg for å ha en "hvit" måned. (Alkoholfri måned.) Jeg er en person som i utgangspunktet drikker lite, men det siste halve året (kanskje 1 år?) har jeg økt inntaket, jevnt og trutt. Og sist helg ble det altså både øl på fredag, øl + vin på lørdag og jommen vin på søndag også (var på middagsbesøk). Og selv om jeg drikker moderate mengder, på det nivået jeg har kommet nå, kjenner jeg likevel at det har blitt i meste laget de siste månedene, for en som i utgangspunktet har drukket lite opp gjennom årene. Jeg blir merkbart mer sliten i kroppen. Og trøtt. Og det trenger jeg virkelig ikke. <_<

 

Og så er det jo "tonnevis" med kalorier... Helt klart en slankefaktor jeg kan kutte ned på. Så i kampen nedover på vekta før sommeren tar jeg rett og slett en liten stopp der. Kommer til å savne det (veldig!), men kanskje desto viktigere med en liten pause.

 

Kort arbeidsuke, ja. Her skal jeg jobbe fredag også, men mann og sønn reiser bort imorgen og blir borte til lørdag, så mor får slått ut håret lell! Det eneste som slo meg her om dagen var; hvordan skal jeg klare å kose meg når jeg verken kan drikke vin/øl eller spise godteri før på lørdag...?!?

 

Ganske avslørende tankegang, om hva "kos" forbindes med. <_< Må rett og slett finne tilbake til kosemodus som IKKE innebærer kalorier. Føles helt umulig ved første øyekast, men det er jo ikke det.

 

Ha en fin Kristi Himmelfart og/eller langhelg, til de som tar det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er motiverende å lese om dere andre innpå her. Selv om jeg selv ikke føler jeg har klart å sette inn støtet, så er det i alle fall fint å stikke innom her og bli litt "smittet" av dere andre. Jeg gikk på vekta i dag, og den viste 65.1 kg. Så jeg har ikke tatt steget ned fra det fæle 65 tallet enda. Det er utrolig at det nå er DER jeg har stabilisert meg. Det er 3 kg for mye. Jeg satt og bladde i gamle album, og bare SER hvor mye mer det kler meg å være litt slankere, og husker tilbake hvor mye fresh-ere jeg følte meg da. Det føltes også mye bedre i vinter, før vinterferien, da jeg veide 63 blank. Det er i nedre halvdel av 60ltallet jeg hører hjemme, definitivt. Men så er det bare det at det er SÅ vanskelig å bestemme seg for å komme seg ned dit.

Bijou, jeg leser om deg som skal ha "hvit måned". For meg er ikke det noe problem, det har jeg hver måned. For meg er problemet GODTERI! Og i klartekst SJOKOLADE. Jeg greier ikke stoppe. Føler det har komt helt ut av kontroll. Resten av matinntaket har jeg dreisen på, sånn noenlunde. Men etter vinterferien har jeg ikke klart å holde meg til lørdagsgodteri. Og da går vekta opp igjen med EN gang.

Så første mål for meg nå, er:

Gjeninnføring av lørdagsgodt. Enkelt og greit. (men ikke enkelt i det hele tatt....)

Ellers: Få på plass frukt og grønt igjen.

Og så: Stå til ansvar for vekta mi, ikke bare tenke at det ikke er så ille når jeg ikke må skrive den ned innpå her. Nå MÅ jeg bare gjøre det uansett hvor fælt det 65 tallet er for min del.

 

Ellers har jeg gått på fjellet minst tre ganger hver uke i hele april, og det har vært fantastisk. Holder frem i samme stil denne måneden. Så det er godt at NOE fungerer i allefall!

 

Da står det svart på hvitt:

5.mai 65,1 kg

 

Mål: neste veiing : 64 komma ett eller annet. Og bare ha et KORT opphold på 64-tallet...!!!

Langsiktig mål: Stabilisere meg på 62tallet.

 

Til alle dere andre inn på her: Ser ut som vi strir m det samme, bortsett fra deg, Snusmimrikke, ser ut som du etter hvert har funnet DIN vekt ? :)/> Høres fantastisk ut.

Vi får bare heie på hverandre innpå her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere holder koken! Oppløftende å lese de positive innspillene fra deg Bijou. Det ser ut til at du har klart å finne en positiv trend. You og girl :P

 

Jeg er fornøyd med joggetur to dager på rad. Hvorav en var laaang og slitsom. Kjenner den i beina ennå :o Planlegger en til i løpet av helga så jeg er fornøyd på det området. Tre økter i uka er bra på nåværende tidspunkt syns nå jeg. Ikke like flink med maten dessverre:( Endte på 60,9 denne uka. Helgas planer med restaurantbesøk i kveld og afternoon tea med venner på søndag ser skummle ut, så jeg håper jeg ikke bikker over 60-tallet. Vil jo helst kvitte meg med den ene siste kiloen og ligge rett under 60 i stedet for rett over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei alle sammen! Nå er det liv her igjen. Kanskje sola får fart på både slanke- og skrivelysten? Her er det iallfall strålende vær om dagen.

 

Du virker å være på offensiven, Bijou! Og Snusmumrikke, du er jo veldig slank, men det er jo noe med hva man trives med. LiveLife, vi er visst på stedet hvil begge to. Det er en kamp dette! Jeg skulle gjerne vært under 64 kg, men er nok heller over 66 igjen, dessverre. Og nå må jeg innse at "vondten" min har et navn - runner's knee. Jeg har ikke hatt det før og har presset meg for langt, så nå har det blitt uhåndterlig. Jeg må glemme løpingen for en god stund og har bestilt time hos fysioterapeut. Puh så nå som det er så fint ute! :(

 

Jaja. I går deppet jeg, i dag dro jeg på spinning. Ikke førstevalget, men langt bedre enn ingenting! Det blir nok mye spinning fremover, så det er bare å bli godvenn med sykkelen igjen...

 

Stå på alle sammen, og lykke til med alle prosjekter! Ha en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel: Velkommen til tråden! Ja, iblant hjelper det å bare skrive det ned. Svart på hvitt. Fåt det ut, få det ned. Se på det litt fra avstand, tygge på det.

 

Tulla69: Auda! Runners knee har jeg hørt om, uten at jeg har noen grundigere kjennskap til det. God bedring!

 

LiveLife, jeg heier på deg! Ja, det er dette godteriet også... En evig kamp, det der. Men vi får bare kjempe videre!

 

Her ble i grunn uka en blåkopi av uka før; startet på 64-tallet etter helga, klatret meg nedover, telling av kalorier, trening.

 

Kalorisnittet mandag til fredag ble 1243, fikk løpt 2 ganger og trent rockering og styrke i mellom. Holdt meg unna godteri til helga (idag). Og veide inn på det eksakt samme som forrige fredag, 63,7 kg.

 

wZi9bew.png

 

Nå tester jeg altså ut "hvite" helger, og får se hvordan (eller, om...) det påvirker vekta. Litt uvant, men jeg har sikkert veldig godt av det! ;)

 

Uansett, målet fremover er å få kalorisnittet ned i helgene også. Det er nok der jeg har mest å hente for tida, siden jeg går opp hver helg og deretter må bruke hele uka etterpå til å gå det ned igjen. En evig runddans. Må prøve å komme ut av den.

 

Fortsatt god sommerlig helg! Her på Østlandet er det helt knall nå! Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig helg vi har hatt B) Har virkelig kost meg i sola. Men som fryktet ble det mye mat både på ut-og-spise fredag og på afternoon tea i går. Uff. Jeg har skikkelig dårlig samvittighet - selv om jeg ikke spsite alle kakebitene på afternoon tea serveringen :unsure:

 

Ny batch med knekkebrød ble i alle fall laget i går så nå får det bli fiberkjøret igjen. Jeg er kanskje slank som du sier Tulla, men det kan fort snu om jeg fortsetter som på nåværende tidspunkt. På tide med skjerpings slik som dere andre flinke jenter!

 

Jeg føler for øvrig med deg som ikke får løpt. Jeg jogget søndag morgen og kjente på noen vondter. Da tenkte jeg på deg og ble veldig stresset. Vet ikke hvordan det ville gått med aktivitetsnivået mitt om jeg ikke fikk løpt. Håper virkelig du kommer deg!

 

Hvite helger du Bijou. Lykke til! Jeg drikker lite, men akkurat i disse soltider frister det mer en ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Takk for sympati og gode ønsker! Snusmumrikke, det har virkelig vært en flott helg - plutselig var det sommer! Og Bijou, hvordan går det med hvite helger-prosjektet? Jeg har hatt hvit helg jeg også, forresten.

 

Nå begynner jeg å svelge skuffelsen over løpestopp. Dro på spinning og styrke i går også, og er glad jeg iallfall kan trene!

 

Var skeptisk før veiing i morges, men er på stedet hvil fra forrige uke. Får være fornøyd med det med besøk og løpestopp... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...