Gå til innhold

Bijou's Sommerplan 2015


Anbefalte innlegg

Ser at det går litt opp og ned med oss alle her inne, vi strever på !

Jeg veide inn på 63,0 i dag, så en liten nedgang på 200 gram. Sånn passe fornøyd, jeg har trent så og si hver eneste dag i det siste så trodde kanskje det skulle lønne seg bedre.

Men det har vært avslutninger og grilling, så jeg har jo koset meg også ja;)

Ser frem til tur til varmere strøk om en liten uke, får prøve å tenke på sunne valg når vi er i feriemodus. Blir en utfordring, jeg elsker is og gjerne ekte cola med sukker. Synes det er vsnskelig å velge sunt, særlig når de rundt meg kjøper gotteri..

Jeg kommer nå til å følge med på tråden, som hun minste sa : mamma, ikke si at de ikke har internet i utlandet!Da dør jeg!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trening hver eneste dag Løffen? Så bra! Det klarer ikke jeg å få til i varmen. Jeg løp i går, men da var det hele 6 dager siden forrige løpetur :o

 

Men jeg har hatt fullt fokus på å unngå godis siste uka. Jeg syns selv jeg har vært kjempeflink! Jeg ble servert en kroneis på lørdag som jeg ikke fikk meg til å si nei til. Ellers har jeg takka nei til både kaker og snop. Trodde et skulle gi utslag på vekta, men nei. Fortsatt 60,6 kg i dag <_<

 

Ja, ja. Kjempa på. Skal holde meg godtefri en stund til. Ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei alle sammen!

 

Snusmumrikke, det er rart hvordan vekta oppfører seg noen ganger. Min har vært et kapittel for seg denne uka. Men over tid blir nok de store linjene riktige! Så betalingen for innsatsen kommer nok :)

 

LiveLife og Løffen, bra jobba med kosthold og trening! Og Bijou, noen ganger går det galt, men du har en veldig konstruktiv måte å forholde deg til sprekken på, synes jeg! Hvordan går det denne uka?

 

Selv holder jeg min skjeve stil på et vis. Men vektregistrering blir det ikke denne uka. Etter en sjokkvekt mandag har det gått jevnt nedover til jeg veide inn på over 1,5 kg mindre i morges (og med det også mindre enn forrige ukes vekt). Men har jeg vært flink? Nei, ikke spesielt! Så jeg skjønner ikke stort, annet enn at kroppen antakelig var breddfull av vann mandag morgen. Dropper registrering denne uka, for jeg aner ikke hvilken vekt jeg bør velge! :blink:

 

Ellers fortsetter jeg mine spede forsøk på løping. Foreløpig går det bra, men jeg har ikke løpt lengre enn 6 km ennå, og nesten utelukkende terreng. Håper jeg gradvis kan utvide uten at betennelsen kommer tilbake!

 

Siden sist har jeg også vært på toårskontroll etter sykdommen. Det ser ut til at jeg kan puste lettet ut til neste år :D

 

Ha en riktig god ukeslutt og helg! 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, hodet er en rar dings!

 

Etter blæh-uka mi forrige uke, toppet jeg det likesågodt med en blæh-helg, sist helg. Selve kronen på verket. Og veide inn på, hold dere fast, 65,7 kg mandag morgen. :blink:

 

Men da var jeg allerede innstilt på innstramming resten av uka. Motivasjonen var jo som sagt 63-magen. Og det skulle jo egentlig ikke så mye til: ta opp igjen kaloritellinga, jogge 2 ganger, drikke masse vann og te (og få igang magen igjen) og ligge unna fy-mat.

 

Målet for uka var egentlig ikke annet enn å veie inn på ett eller annet mindre enn forrige fredag (64,9), men jeg skjønte fort at kroppen ville tilbake, og det litt brennkvikt. Så veide inn på 63,8 idag morges. Altså ned 1,9 kg fra mandag-fredag. :unsure: Bare med noen enkle grep.

 

wZi9bew.png

 

Sier jo ikke nei-takk til det! Kalorisnittet ble forresten 1337.

 

Og det minner meg på, igjen, om at kroppen vil være på min side, bare jeg lar den få en sjans og ikke overkjører den, med en masse dårlige valg.

 

Men så var den den videre klatringen. Fra 63 og nedover. Det evige dilemmaet. Løsningen ligger garantert i helgene. Og derav problemet... For når jeg har levd på den smale sti 5 dager i uka, så vil jeg kose meg når helga kommer. Det er en stor del av motivasjonen min, resten av uka. Jeg trenger den motivasjonen. Det er en mental greie, for å holde ut. Jeg må bare lære meg å kontrollere premiemengden.

 

Og med de ordene i bakhodet går jeg inn i en ny helg! He he!

 

Dere er flinke til å jobbe dere andre også! Vi får bare fortsette. Det verste er jo å gi seg... Sånt tull driver vi ikke med her inne! B) Og grattis med tommel opp på 2-årskontrollen, Tulla69!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bijou (og dere andre!)

 

Det var litt artig å snuble over denne tråden, da vi var holde-vekten kompiser for noen år siden Bijou! :)

 

Hehe. Så da skjønte jeg jo også at det her med å skli litt ut, skjer med flere enn meg.

 

Etter at jeg gikk ned fra 73,5 kg til å ligge ca stabilt på 62 kg, stupte jeg til 57 (og muligens enda lavere, jeg turte ikke veie meg lengre) etter samlivsbrudd høsten 2013.

I tiden etter at ting gikk litt tilbake til normalen for meg har jeg vel vippet mellom 62 og 65 kg de siste årene. Litt vipping det tåler jeg fint, men siden ca februar nå har jeg ikke klart å riste meg lengre ned enn 65,3 kg. Og ofte er det mye "verre" enn det igjen!

 

Jeg trives nok best når jeg ligger rundt 62 kg, og ned til 58 ca. Det er et vektbelte jeg kan være mye mer komfortabel med å vippe på. Jeg er svært aktiv og gjør stort sett noen form for trening hver dag. Og dermed er det jo lett å tenke at "men jeg som trener så mye tåler jo å smake 3 kakestykker til lunsj på jobb" og så vipps har man et problem.

 

Så nå har jeg bitt i det sure eplet og begynt å registrere maten igjen. Skal ligge på ca 1600 kcal per dag. Men jeg må enda få lov å "kose" meg litt i helgene, for jeg er veldig opptatt av at det skal være en balanse. Ønsker ikke et tvangsaktig forhold til mat, må bare igjen minnes litt på HVA balanse i kostholdet er. Drømmen er jo at jeg en dag skal få til å styre dette av meg selv, uten noen telling. Det er en læringsprosess der man hver dag må huske at et kakestykke smaker like godt som to ekstra.

 

Jeg tenker å følge denne tråden litt og oppdatere dere, og bare få ut litt frustrasjon i ny og ne! Jeg blir ikke å veie meg ofte. Antakeligvis ikke ukentlig engang. Igjen fordi jeg må ha balanse. Det vil være mye mer motiverende for meg å se at alle mine små grep gir meg nedgang på 0,5 kg i måneden enn å se at den dagen var det opp, to dager senere ned osv!

 

Ja dette ble jo en hel avhandling. Uansett; vi skal nok klare det igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går fremover med løpingen Tulla :D 6 km er jo bra syns nå jeg. Og hyggelige resultater på kontroll. Så fint! Ser ut til at vekta går riktig vei; om enn noe ustabil ;) Litt ustabilt hos deg også Bijou, men på riktig vei du og når det kommer til stykket. Bra!

 

Velkommen til deg Sunnyside. Samlivsbrudd blir fort en heftig slankekur ja. Du høres sprek ut som trener hver dag. Jeg tenker gjerne som deg, men matinntaket teller jo så myyye mer enn trening så det er en skummel felle å gå i.

 

Selv kjemper jeg på med godtestopp. Det går fint, men jeg tror jeg ender opp med å spise mer mat i stedet :o Det er jo ikke bra... Vi får se på vekta torsdag. Prøver å veie meg kun en gang i uka for å unngå disse jo-jo-tallene.

 

På treningsfronten var gårsdagen en bra dag med en mils gå/løpe-tur med mannen. Deilig å være ute nå i disse dager B) Styrketrening i dag og uka er i full gang igjen! Ha fine dager alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Velkommen, Sunnyside! Og takk for hyggelige tilbakemeldinger, Bijou og Snusmumrikke!

 

En frustrert tulle må imidlertid konstatere at mandag nok en gang er en tung dag. 66,6 kg i morges, og nå biter jeg i det sure eplet og registrerer.

 

Jeg har ikke vært så veldig flink i helga, så det er antakelig fortjent. Men trente både lørdag morgen (hardt) og søndag kveld (liten løpetur). Jeg løp forrige søndagskveld også, så jeg lurer litt på om jeg kanskje har noe ekstra vann i kroppen morgenen etter slike kveldsløpeturer.

 

Ellers er jeg litt sliten om dagen - det blir dårlig søvn av antihormoner og varme, lyse netter. Så jeg ser frem til sommerferie, riktignok først om fire uker.

 

Ønsker dere alle en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Det er hyggelig å kunne delta i en tråd igjen - litt lettere å holde fokus da!

I går veide jeg meg og vekta viste 66,2. Det er jo mer enn jeg ønsker, men slik er nå det. Det er dog akkurat 0,5 kg mindre enn for to uker siden, så det er jo bra!

Målet mitt er å være på 64 tallet innen 13/07. Om så 64,9, bare jeg ser det 4 tallet!

Det er jo bare 1,3 kg på en måned og det bør jeg klare. Fokus fremover; en kosedag i uka, og en streng linje med kaloritelling ellers. Nå skal jeg straks ut på løpetur! Spent på å høre mer om hvordan det går med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens resultat for meg: 60,7 kg. 0,1 i forskjell fra sist uke - så pretty much same same.

 

Men denne uka har jeg ikke vært flink. Etter to ukers godis-avholdenhet gikk jeg på godissprekk mandag kveld og det har vedvart resten av uka:( Restaurantmiddag med vin på onsdag og fest i kveld bidrar vel heller ikke til at dette blir noe å skrive hjem om. Veldig takknemlig for at det ikke har gitt utslag på vekta så langt :o

 

Jeg må presse inn en joggetur før kveldens fest bare for å lette samvittigheten før alkoholinntaket.

 

Men jeg er ikke klar for registrering. Ser at du Tulla også har gått i gang med det. 1,3 kg klarer du nok Sunnyside. Du er nok veldig motivert dersom du akkurat har gått i gang med prosessen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei her kommer en liten hilsen fra varmere strøk :-) godt å være i varmen og kose seg, men nå tenkte jeg at jeg måtte innom tråden.

Og velkommen Sunnyside :-) :-)

Ligger nå ved bassenget og føler meg faktisk vel i bikinien. Godt å føle, selvom jeg har litt mageflesk. Prøver å begrense meg, men her er det selvsagt kaker og faktisk donuts til frokost! Jeg har holdt meg til grovt brød så langt, men er fristet til å smake.....

Blir ihvertall svømming og lek med barna, så får litt trim.

Må nok regne med litt oppgang når jeg kommer hjem, men det er ferie og jeg skal kose meg. Ferie er ferie!

Dere andre står på, det er bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei alle sammen! Kos deg på ferie, Løffen! Og gratulerer med nedgang, Sunnyside! :)

 

Snusmumrikke, jeg ble overrasket da jeg så kommentaren din, og leste innlegget mitt igjen. Det er nok bare mandagens vekt jeg registrerte. Jeg er heller ikke klar for kaloritelling ennå - stritter i mot i det lengste :lol:

 

Når det er sagt, burde jeg vært klar, for det går den veien høna sparker med motivasjon og innsats. Jeg har veldig dårlig søvn om dagen og er konstant trøtt og sliten, og da orker jeg ikke være flink :(

 

Men nå er det siste innspurt med møtevirksomhet før sommeren, og så blir det forhåpentligvis roligere tider. Til høsten bør jeg nok legge et mindre hektisk løp!

 

Riktig god helg alle sammen! Jeg håper bare å unngå 67-tallet mandag morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det aktivitet, og den er det som vanlig ikke jeg som står for! Men det er gøy å lese innpå her. Velkommen til deg også, Sunnyside! Inspirerende med nye folk her.

Jeg føler meg ganske optimistisk nå! Det har vært en god periode med sol, og jeg har fått jevn brunfarge - ikke verst hjemme i moderlandet!! :)/> Ellers så fortsetter jeg min gode trend med fjellturer, det er herlig! Har gått minimum tre turer hver uke siden april, og formen er GOD!!!

SÅ - til det som ikke er så gøy. Mai og juni har vært en sammenhengende kake og grillfest. Ikke noe greit i det hele tatt for en som prøver å gå ned, men ikke klarer å takke nei til kos!!!! :(/>

Men jeg fatter nytt mot, for i helga så har jeg meldt meg inn i gullklubben her på Roede, og da har jeg to mnd med gullmedl.skap til 99 kr. Dere andre er kanskje konstant medlemmer i gull, men det er lenge siden sist jeg var det. Det virker motiverende med å kunne legge inn mål både i vekt og centimeter. Så nå er jeg gjennomregistrert her, og gleder meg til å se nedgang - forhåpentligvis både i kilo og cm!!! Jeg har også lagt en plan over hva jeg bør spise, jeg bør visst ligge på 13oo kc. Jeg orker bare ikke registrere for hver dag, så nå har jeg gjort et forarbeid og lagt opp til en noenlunde fast meny med visse variasjoner selvsagt, innenfor middag og pålegg. Men ellers skal jeg prøve å holde en jevn rutine på det. Jeg håper dette kan være en nøkkel til suksess. Jeg er allergisk mot den registreringa, å veie maten er forså vidt ok, men å hele tiden på inn på sida her og registrere, det syns jeg er kjempepes. Jeg befinner meg fortsatt på 64 tallet og vil ned på 62 tallet innen tre uker, for da reiser jeg på ferie. Så da skal jeg være på 62tallet, for da vet jeg at magen er flat og jeg føler meg SÅÅÅ masse bedre! Føler meg motivert nå; og denne gangen MÅ det bare gå. Nå er det siste innsats før strandlivet begynner for alvor! :)/> Hvordan går det med deg Bijou? Vi har jo felles skjebne på en del ting, virker det som (hva vekt og utfordringer angår) Håper d går bra!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav, som dagene flyr! :blink: Det er bra dere andre er aktive her inne, så tråden ikke går i frø.

 

Her har livet altså bare rast avgårde i rekordfart. Husker knapt når jeg var innom sist, men det var vel da jeg hadde klart å komme meg tilbake til 63-tallet...? Vel, så kom jo PMS-uka etterpå og da spratt jeg jo tilbake der jeg var, øverst på 64. <_< Men er det noe jeg har lært så er det at PMS-uker får bare gå sin gang.

 

Rakk ikke å registrere mat forrige uke. Det var dessuten opptil flere lunsjer ute på cafe, pluss middager ute, så jeg mistet uansett oversikten. Men jogget 1 gang.

 

Ellers har livet bestått av sommeravslutninger, husgjester som har bodd hjemme hos oss litt for mange dager (ble 2 ekstra, og da hadde jeg allerede fått nok...), en mobil som plutselig tok kvelden, en haug bilder jeg mistet, litt for mye fotball EM i heimen og andre irritasjoner. He he!

 

Først idag føler jeg at livet er sånn noenlunde i vater igjen. Hadde planlagt ukas første joggetur, men nei, da kræsjet det med noe mannen plutselig skulle på. Og imorgen er det atter en sommeravslutning, for min del, med jobben. Og sånn går no dagan...

 

Vekta viser fortsatt 64,9 kg pr. idag. Håper på noen hundre gram til nedover, før fredagen. Har et mål om å bruke de neste 2-3 ukene til å komme meg ned på 63 igjen. Starter jeg ferien min på 63, skal jeg være fornøyd.

 

Og velkommen til deg, Sunnyside! :) Så hyggelig at du ville joine oss her inne!

 

Jeg har en vag plan om flytte meg tilbake til Holde Vekten-tråden min etter sommerferien og heller fortsette kampen med de siste kiloene der inne. For dette tar jo sin tid. (Faktisk så sakte, for min del, at det kan ligne en holde vekten-tråd.) Og det er vel begrenset hvor lenge man kan holde på en "Sommerplan 2015"...? :P:P

 

Ha en fortsatt fin-fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er positive ting å lese her da! Misunner deg LiveLife som føler at formen er GOD! Der skulle jeg også gjerne vært. Grattis med det :D Og du Løffen føler deg bra i bikini! Så kult. Deilig følelse det da. Nyt ferien B)

 

He, he. Måtte lese om jeg også Tulla. Trodde du hadde blitt flinkis med registreringa ;) Men jeg skjønner godt den manglende motivasjonen din for det.

 

Og Bijou - på vei mot holde vekten tråden? Der burde sikkert jeg også vært med mine seksti og en halv kilo som tydeligvis er det kroppen min har bestemt seg for å veie. Jeg er ganske fornøyd med det, selv om mitt mål hele tiden er å ligge rett under 60...

 

Men jeg kikket på American Ninja Warriors på TV om dagen. Et slags hinderløype-program som min mann hadde sappet seg frem til. Deltakerne der hadde sååå fine, trente kropper. Det er vel det jeg savner mer enn akkurat disse en/to kiloene bort; en stram, veltrent kropp. Det er det som mangler hos meg tror jeg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Her humper det og går i mer motbakke enn unnarenn. Helga var et eneste stort etegilde, og i dag har jeg vært ute og spist, drukket øl og vin og vært på konsert. Hurra for meg!

 

Jeg får prøve å stille inn hodet på at da er ukas kos unnagjort. Jeg føler generelt at magen blir mindre - er stort sett der jeg legger på meg. Jeg veier nok også mer i muskel nå enn jeg gjorde før siden jeg trener en del, så vekt blir kanskje et dumt mål.

 

Uansett; må skjerpe meg og jobbe med hodet hver dag. Jeg trives jo bedre når magen er litt flatere!

 

Vi får stå på videre damer og huske på at vi er fine nok som vi er akkurat nå, selv om vi jobber mot våre mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så glad for ukas resultat at jeg bare må få sagt det :D

60,0 kg.

 

Dessuten løp jeg en bra tur i går også. Det var drithardt. Syns jeg var helt elendig. Men så kom jeg på at jeg var sengeliggende med halsvondt og feber både søndag og mandag, så da skylda jeg bare på det ;)

 

Flatere mage er bra for trivselen ja. Skriver under på den Sunnyside. Spesielt nå når bikinien er i omløp igjen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnyside; ja, der sa du noe. Vi er alle fine nok som vi er akkurat nå. Det er jo bare små-kilo vi sliter med, alle sammen her inne. Og de fleste rundt oss synes nok at vi bare sliter med bagateller. Selv om disse bagatellene er viktige nok for oss... ;) Men greit å sette ting i perspektiv av og til.

 

Og grattis med 60 blank, Snusmumrikke! :)/

 

Jepp, da var det fredag og veiedag her. Skal prøve å oppdatere litt oftere nå i innspurten til ferien. Eller... innspurten av sommerplanen! Ho ho!

 

Synes det er veldig vanskelig å få registrert mat for tida, siden det blir så mange måltider ute/vekke, som jeg ikke aner hvordan jeg skal telle. Ikke har jeg hatt tid til å lage nye knekkebrød heller, så det har blitt lunsj i kantina på jobb hver eneste dag. Men har tatt mange gode valg likevel og hatt "summen" i bakhodet hele veien. Ingen sauser/dressinger, mindre kjøtt og pasta, mye mere grønt. Lassevis med grønt, faktisk!

 

Og selv om jeg bare rakk 1 joggetur var vekta likevel med meg: 63,9 kg i dag. Veldig fornøyd!

 

wZi9bew.png

 

Vil helst enda litt lenger ned på 63-tallet før ferien (om 2 uker), så utfordringen nå er å holde meg stabil'ish. Er faktisk ganske lei denne jo-jo vekten de siste ukene og at kroppen (særlig magen) får kjørt seg på dertil berg-og-dal-bane. Puh! Man blir ganske sliten av det.

 

Har en bursdagsfeiring denne helga, men ellers er det fritt leide fram til ferien. Ingen flere sommeravslutninger, ingen PMS med det første, ingen større skjær i sjøen som jeg vet om.

 

Håper det la seg gjøre!

 

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jammen meg ferieturen over! Hatt en fin tur i varmen, blitt mye bading og masse snacks :-)

Var rart å komme hjem til 14 grader og regn, grått over himmelen. Det er et annet liv i varmere strøk, med folkeliv og sol dagen lang. Savner det allerede.....Men det skal bli godt å få et litt bedre kosthold. Ja vi har jo bare spist på is og snop dagen lang, sunne valg ble det lite av! Derfor ble jeg så overrasket da jeg besteg vekta i går, 63 blank! :-) jeg hadde regnet med oppgang, men har holdt meg stabil! Må ha vært fordi jeg har svømt mye og vi har jo gått ganske mye på turen.

Så da tenkte jeg å begynne å registrere mat igjen og komme meg ned til 62 som fortsatt er målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅHHHHH!!! Nå hadde jeg skrevet laaaang mail med oppsummering og oppmuntringer til dere alle, for så å klare å slette den i det jeg skal trykke på send!!! Nå MÅ Jeg bare komme meg i seng, jobb i morgen.... Så jeg kan ikke begynne å skrive igjen innpå her. Men altså: Har hatt en flott helg, har hatt besøk og det har gått i ett. Men vekta er på mitt lag - jeg er nede på 63tallet igjen. Har skjerpet meg denne uka og gått ned over 1 kg. kjempeglad for det! Neste uke skal jeg ytterligere ned. 63 blank er ukens mål. Håper alle får en god uke. Kjapp hilsen fra meg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake fra ferie, Løffen! Bra jobba og holde seg stabil over ferien! :) Det er jommen drømmesituasjonen.

 

Og grattis med 1 hel kilo ned, LiveLife! :)

 

Her er helga vel overstått. Den ble ganske passiv (en del bilkjøring), litt vel mye bursdagsfeiring, men avrundet med en joggetur da vi kom hjem søndag. Vel, opp på vekta ble det jo likevel. Så nå er jeg i gang med å få helgevekta av igjen. Foreløpig har jeg ikke tatt av et gram... <_< Hvilket er ganske uvanlig. Jeg pleier alltid å miste mest helgegram fra mandag til tirsdag. Men neida, ikke ett lite gram. Ja, ja. Uka er fortsatt ung.

 

Ses igjen på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nok en helg med litt styr (reiser mye i helgene, og da er det SÅ vanskelig å takke nei til øl til maten, sjokolade til filmen osv osv...) er jeg på riktig spor igjen så langt i uka. Har trent alle dager og registrert mat.

 

Er så fryktelig tørst for tida! Når kvelden kommer drikker jeg og drikker jeg. Og når natta kommer løper jeg på do og løper på do! Hehe. Flere som har opplevd det? Drikker jeg rett og slett for lite i løpet av dagen? Prøver å huske på å hive inn et glass vann i ny og ne, men i en arbeidshverdag med pasienter er ikke det alltid like lett...

 

Nu vel. Jeg har (endelig!) fått fast jobb i min hjemby og er snart på flyttefot. Da blir det slutt på helgependlingen og forhåpentligvis litt mer kontroll igjen. Skulle veie meg i dag, men har mensenuke, og da er alt bare tull. Hopper bukk over den og tar det neste uke. Spent! Når man venter så lenge blir man så veldig skuffet hvis ikke vekta er med. Det får være motivasjonen til å ikke dykke ned i sjokoladeskåla på fredag...skal være alene hele helga, så det er ingen til å lede meg ut i fristelse - andre enn meg selv...:)

 

 

Så flott at dere andre er flinke! Å holde vekta stabil gjennom en hel ferie må jo være drømmen :) God avslutning på uka og god helg alle sammen. Håper jeg kan rapportere noe hyggelig til uka etter å ha overtalt meg selv opp på vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei alle sammen her på tråden "Bijou`s Sommerplan 2015". Inspirerende å lese om dere, håper det er greit at jeg hiver meg på her.

Jeg har vært inne på forumet før og kjenner på hele meg at nå er tiden inne for å ta tak før kiloene drar seg på igjen. Var egentlig ganske fornøyd i vinter/våres, lå mellom 60-61kg, men har vært utrolig travle dager i mai-juni og utallige avslutninger med jobb eller ungene. Jeg er litt den typen som tenker at har man først skeiet ut litt så kan man likeså godt ta litt ekstra. Men nå får det være nok, jeg er glad jeg torde å ta steget å skrive her til dere. Jeg reiser på ferie nå på mandag og om jeg bare kan få hode mitt i rette fokus så håper jeg at jeg vil klare å ha fokus på sunne valg. Jeg er glad i å trene og trener nok 3-4 ganger i uka.

En av dere som snakket om godtestopp - jeg blir med på det fra NÅ! Det har jeg prøvd før og det funker veldig bra for meg når jeg bare får til å begynne da!!

Håper å kunne ligge på rundt 59-60 etter hvert. Har ikke veid meg i dag, men er nok 63.(Er på hytta) Og ja det har blitt sjokolade og is før jeg trykket meg inn på forumet her i dag. Gleder meg til en sunn dag i morgen og dagene som kommer. Blir nok litt utfordrene når vi reiser på mandag. Skal på cruise og uten vekt. Men det er mulighet til å trene hver dag, hjelper jo det.

GOD SOMMER TIL DERE ALLE - Blir hyggelig å følge dere på tråden. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ferieresultat da Løffen! Og LiveLife også! Godt at vi er på god vei :)

 

Håper det har blitt en bra uke på deg også Bijou. Kjedelig med mye bilkjøring. Jeg skal kjøre laaangt de neste ukene og da kan det fort bli bunkring av snacks for å holde humøret og øynene oppe :blink:

Da er det bare å håpe at dagens resultat på 59,7 (Hurra :D ) kan inspirere til å begrense meg litt.

 

Bare en uke igjen til ferie. Gleder meg!!! Jeg har dessverre tatt feriemodus med treningen allerede. Ganske full stopp dessverre. Jeg var kraftig forkjøla hele forrige uke så jeg skylder på det, men nå er det på tide å snu snart.

 

Hei, hei og god tur på cruise Els-beth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Els-beth;) var på tråden din for to år tilbake tror jeg ?

Uansett, velkommen her :-)

Var på vekta igjen og jammen er det stabilt altså, 63 kg igjen.

Har telt kalorier siste dagene og hatt noen løpeøkter, men når kalorisnittet ligger på 17-1800 går jo ikke vekta ned(tydeligvis)

Har vurdert å melde meg på et drop in kurs til høsten, men har ikke lyst til å bruke så mye penger. Selvom jeg vet at da hadde jeg hatt veldig press på meg til å klare det.... vi får se :-)

Jeg tok jo et slikt kurs for 2-3år siden og gikk ned 3,5 kilo. Men da kurset var slutt, klarte jeg ikke å holde vekta likevel.

Vel, nå er det helg og jeg skal ut og handle snart. Må skjerpe meg, har lyst på både det ene og det andre.God helg, jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fast jobb, Sunnyside! Og 59-tall på deg, Snusmumrikke! Og hei og velkommen til deg, Els-beth!

 

Så var atter en arbeidsuke over. Kun 1 uke igjen til ferie her også. Må innrømme at jeg ikke er sånn super-gira i år. Dels fordi jeg bare skal ha 2 uker, dels fordi det bare blir innenlandsferie - og jeg helst liker utenlandsferie. Men... jeg skal ta det igjen neste sommer. (Har allerede begynt å planlegge.)

 

Her har uka gått sånn bob-bob. Har vært flink med både kosthold og trening (løpt annenhver dag), samt drukket masse vann og te (har ikke helt samme problemstilling som deg, Sunnyside) men kroppen har likevel ikke spilt på lag. Fikk ikke av helgegrammene og har så og si stått på stedet hvil hele uka. Litt ergerlig pga. det... <_</Veide inn på 64,6 kg idag.

 

wZi9bew.png

 

Problemet var magen. Har vært forferdelig oppblåst og/eller hatt treg mage, som ikke ga seg før i dag. Aner ikke årsaken, men heller mer og mer til at jeg må få kommet meg til legen og sjekket om det er noe jeg ikke tåler. Synes det bare blir verre og verre for hvert år, jeg. Eller er det bare alderen tro...? :unsure:

 

Uansett, om jeg ikke vet årsaken til mage-krøllet så vet jeg i alle fall hva magen liker, nemlig hjemmelagde knekkebrød og jevnlig jogging. Så jeg får bare bli enda mer nazi på det.

 

Her blir det siste flinkis-innspurt før ferien og jeg har planlagt en vin-, -øl og godtefri helg. Orker ikke flere helgegram akkurat nå og har psyket meg opp til denne utfordringen hele uka. He he! (Har bunkret opp med en kurv norske jordbær som fredagskos til de siste episodene med Game of Thrones i kveld. Nam!) Målet er å holde meg stabil fram til mandag. Må da være mulig...? Sper på med ukas siste joggetur på søndag, for sikkerhets skyld.

 

Ha en fin helg, med eller uten godteri! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...