Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

Hei hei.

LiveLife - endelig navnet ditt tilbake, ser jeg :)
Kan du være så snill å lage litt avsnitt i det du skriver ?? :) Alt i en blokk og jeg leser og så vet jeg ikke hvor jeg er lengre... sikkert noe med min konsentrasjon :) Men lettere å lese med avsnitt og oppdeling. Håper det går greit?? Ikke vondt mens. Bare jeg som har litt problemer med å lese det...
Takk skal du ha for dine koselige ord :)
Ja, vi skal klare dette.
Du har jo gått ned i år, selv om det ble litt opp er jo totalen 1 kg ned - Flott :)
Lykke til med veiingen i morgen :)

Sekstito - Ja,  det er lett å finne unnskyldninger for hvorfor det ikke går nedover.
Ja, her blir det snart supper, også. 
Du må ha lykke til, du, også :)

Bijou - Håper det gikk bra hos kiropraktor så du snart er tilbake til til jobb og trening.
Lykke til og god bedring

SÅ var det meg da.
Vært litt deppa siste uke. 
Synes jeg er flink og vekta går oppover.

Inntak i snitt  1452 kcal
TP 11,8
Skritt i snitt er 12 300

og vekta opp 400 g - 68,8 kg.

Kuttet ut østrogen, igjen, så håper vekta går litt ned da og magen krymper igjen.
Begynt med noen piller jeg har kjøpt her nede, skal egentlig ikke gå opp i vekt med dem, men vet aldri med meg.

1234 kcal i inntak i dag og 2,4 TP, så uka starter bra.

Flott tirsdag og god uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere! Her har jeg vært slått ut av influensaen... Og så jeg som skreiv at jeg burde være takknemlig for at jeg så og si aldri er sjuk :( Jaja, der fikk jeg den! Det har vært en stri tørn. Heldigvis var jeg frisk i helga, så vi fikk tatt den weekenden. Men søndag kveld fikk jeg sjuka kastet over meg. Og den varer fortsatt. Så jeg har ikke komt meg ut på tur, ikke trent det jeg hadde planlagt. Lyspunktet er at jeg heller ikke har spist så mye. Men jeg aner ikke hva vekta står på. Jeg synes magen er på sitt flateste dette året. Det har vel med inntaket. Men når man ligger helt stille og er syk, så er jo det ikke akkurat noen effektiv slankekur, spør du meg ;) Så vi får se. Akkurat nå orker jeg ikke skrive mer. Men jeg har lest det dere skriver. Skal huske på å dele innleggene mine i avsnitt; sånn at de blir litt enklere å lese. Men i dag blir det bare et kort. Håper jeg friskner til og kan komme med en rapport f eks fredag. Håper dere er friske. Og at ryggen din kommer seg raskt til, Bijou. SÅ kjedelig... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Fikk lyst til å hilse på her inne i tråden. Ser ut til å være litt aktivitet her i tråden

Jeg er tilbake i forum etter maaange års pause. Klarte å holde vekten noenlunde stabil i 5 år etter ca 27 kg vektnedgang. Så skjedde det ting i livet mitt og vekta gikk galt avsted. +17kg:blink:

Nå er det slutt på moroa og 2018 skal bli mitt opprydningsår. 

Første fase er de 2 M'ene: mat og motivasjon. Så kommer T for trim sigende på plass etterhvert.

Ønsker alle en din dag

Klem fra JESS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

LiveLife - God bedring og får håpe du snart er på beina, igjen.

Jess - Hei og velkommen skal du være.
Ja, vi er ganske aktive her ute. Selv om vi for tiden sliter med disse kiloene, som er kommer på, igjen.
Ja, du sliter med det samme som oss. Går ned og ligger der en periode og så kommer kiloene snikende på igjen.
Bare at her sniker de seg ikke på, se kommer i vill fart.
Velkommen :)

Ja, som skrevet over her. Kiloene kommer i  vil fart. 
1 kg opp hver uke for tiden og det er ikke bra. 
Mandag MÅ jeg starte opp med suppeuka  mi.
Nå har de fleste dratt og da skulle jeg klare å gjennomføre det. 
Så starter forsiktig med å kutte ut noen usunde momenter som har sneket seg inn i kostholdet, hver dag.

God helg alle sammen og kos dere med måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg her igjen. Jeg har kommet meg på beina etter en runde med influensaen. Det kjennes godt å ha fått litt mer krefter. Men ingen trim, ikke en gang en rask gåtur denne uka.  Ikke bra, men jeg har ikke orket. Jeg vil prøve å få det til i løpet av helga. Fortsatt vond hals og harkete stemme, men ellers bra. Slutt på å være sår i kroppen og ha feber :)

Jeg gikk på vekta i dag. Hadde aldri trodd jeg skulle føle glede over å være på 66tallet. Men det gjør jeg faktisk i dag :) Så da satser jeg på å befinne meg her for en kort periode, og så ta steget ned på 65tallet igjen. Målet mitt er å ha kommet  ned dit innen et par uker. Jeg blir borte i neste uke. Men tar en veiing mandag før jeg reiser. Håper jeg klarer å holde meg i "skinnet" gjennom helga, og fortsatt være på 66tallet når det blir mandag.

Kjekt at vi blir flere innpå her :) Ja, vi gir oss ikke og vi heier hverandre frem. Dette ble en kort rapport, siden det er fredagskveld. Har gått i ett hele dagen, så jeg har ikke fått skrevet innpå her før. God helg til alle - og enig med Tjorven, la oss kose oss m måte ;)

 

10.01.18: 68,5 kg

17.01.18: 67,3 kg (ned 1,2 kg fra forrige uke)

24.01.18 67,5 (opp 0,2 kg fra forrige uke)

02.02.18 66,8 kg (ned 0,8 kg fra forrige uke)

Ekstraveiing mandag, 05.02.:

07.02.18 På utenlandsreise

14.02.18 Valentinsdagen: Her bør jeg ha kommet meg ned på 65-tallet, gjerne under.

21.02.18

28.02.18

07.03.18

14.03.18

21.03.18 Her skal jeg være i mål: Under 64 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

Kan jeg være med her? Jeg var med i en annen tråd tidligere, men jeg tror "partneren" min ramlet av lasset, så det har ikke vært noe aktivitet der siden i sommer. 

Jeg er en 34 år gammel dame/jente, og har et barn som er 1 år. Jeg har som sikkert flere av dere andre vært av og på med disse forbaska kiloene, kommer liksom aldri helt i mål! Synes iallfall jeg kjenner igjen navnet ditt, Tjorven :P 

MEN! Nå gidder jeg ikke å styre med slanking og spising og dårlig samvittighet lenger. Ofte får man jo høre at man lever bare en gang osv, og ja, det er riktig, derfor vil jeg faktisk bruke den ene gangen på å leve sunt og ha et greit forhold til kroppen min året rundt. 

Jeg har i mitt voksne liv veid mellom 62 og 92 kg. Var ikke oppe på 90-tallet så lenge, det gikk raskt nedover (heldigvis), men jeg synes å være ganske stuck på 70-73 kg, og vil helst ned til 63-65. Per i dag er jeg 169 cm høy, og veier 71 kg. 

I denne omgang ønsker jeg ikke å gå på kurs (har prøvd nettkurs tidligere), men vil heller gjøre det på egenhånd, samt med (forhåpentligvis) en fin heiagjeng her inne :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Vet ikke helt hva som skjedde over her og ikke får jeg slettet det heller...
Ser ut som signaturen min ble borte, også... 
Jaja..

Først bil jeg ønske Snegla velkommen.
Flott at vi blir flere.
Ja, vi kjenner oss igjen, alle her, om disse kiloene opp og ned og opp igjen :) Men vi gir oss ikke.
Ja, jeg har vært her i periode over flere år :)

Sekstito - Gratulere med nedgang i vekta.

LIveLIfe - håper du kom deg gjennom helga med 66 tallet i dag :)

Ja, så var det meg da...
Her går det bare en vei for tiden og det er oppover 69.2 kg i dag.
Dette liker jeg ikke.
Men startet opp i går med suppe til middag og det skal jeg satse på denne uka.
Litt over 1000 kcal i dag og i går, så håper dette gir resultat på vekta etter en uke.

Siste uka er slik.
Inntak - 1553 kcal så det er da ikke så ill... men vekta viser noe annet.
9,7 TP - mindre enn de forrige ukene. men satser på minst 7 TP heretter.
9750 Skritt..
Ja, dette ga 600 gram opp...

God uke til dere alle og så får jeg prøve å finne igjen signaturen min.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer

Denne uka stod vekta helt stille gitt?

Var flink alle dager frem til helga, så ble det et par kakestykker og en del rødvin og det ødela visst for hele uka. Mannen hadde bursdag og da ble det bare sånn...

Trivelig at det er litt liv her inne, jeg heier på dere Tjorven45, LiveLife, sekstito og Snegla. Er på jobbreise denne uka, så det kan bli utfordrende både mht mat og forum. Kommet sterkere tilbake etterhvert

Klem fra Jess

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg det er mye krøll her på nettsiden! Når en kommer på startsiden, ser det ut som om en er pålogget, men det er en ikke...

Jeg måtte logge meg ut først, og inn igjen for å kunne skrive. 

Min signatur ble også borte, men nå ser jeg din,tjorven! Jeg synes mange ting har blitt mer tungvint og ulogisk også. 

Men det går seg vel til?  Får se om min signatur dukker opp nå da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis!

Velkommen til Jess og Snegla! Koselig med flere her!

Jeg soser fortsatt rundt her i bakgrunnen. Og har ingen innloggingsproblemer, så vidt jeg kan se... Men den gamle profilen min kan jeg tydeligvis se langt etter. Fikk aldri noe mer svar fra Admin. Så jeg får bare slå meg til ro med at jeg nå er versjon 2.0. Får satse på at det er den versjonen som kommer i mål! 

Forrige uke putret vekk i PMS, så det ble jommen en sving opp på 69-tallet igjen. Men jobber med saken og har appetitt og det meste under kontroll nå. Ryggen er også friskmeldt fra denne uka av og jeg har nok av oppgaver å ta igjen på jobb, etter 3 ukers sykemelding (helt eller delvis). Pjuh!

Er ikke helt klar for å telle kalorier igjen, men prøver likevel å holde omtrent'ish kontroll. Jogget søndag (i minus 14 grader, brrrrrr!) og har jogget i kveld (kun minus 7). Så er slik sett i rute igjen. Ære være joggesko med pigger på, altså! Ellers hadde jeg ikke kommet meg ut på glatta.

Målet er å se igjen 68-tallet denne uka. Så det forsåvidt i forrige uke også, rett før PMS'en tok styringa. Så vet at det er innen rekkevidde.

Ha en fortsatt flott uke, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Etter å ha ligget med influensa hele forrige uke, kom jeg meg endelig på mølla igjen i dag. Det ble noe over 8 km ila 1 time og 10 minutt, da med rask gange de første 20 min og vekslende gange/løp/intervall den resterende tida. 

Jeg teller som sagt ikke kcal nå, men har en viss peil likevel. Prøver å huske å spise knekkebrød til frokost (hei ammetåke). Lunch husker jeg alltid, for da er jeg som regel sulten hvis jeg har glemt frokosten:lol: Den består også i knekkebrød, og til middag er det som regel fisk/kjøtt av et eller annet slag med masse grønt og lite karbohydrater. Videre er det knekkebrød til kvelds, og innimellom der går det evnt i gulrot/kålrot dersom jeg er sulten. Ikke veldig spennende, men varierer pålegget med cottage cheese, egg, røkelaks, salat, skinke etc. Spiser ikke så mye frukt heller, annet enn et glass jus til frokost/kvelds. 

Det har til nå gått veldig greit å følge dette opplegget, trolig mest fordi jeg fikk en "kickstart" med influensaen, påfølgende lite matlyst og dermed også et sukkerbehov som forsvant. Jeg har lurt litt på å begynne med krom, har noen av dere erfaring med det??:rolleyes:

Det som gjenstår nå er å trene systematisk igjen. Jeg har en del treningsutstyr her hjemme, bl.a. tredemølle som er veldig kjekk de kveldene jeg ikke har mulighet til å komme meg ut av huset (og nei, den brukes ikke til klesstativ) :lol:.

Ønsker dere en fortsatt fin kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte forresten kikke litt bak i arkivene her, og jammen var ikke vi på en tråd sammen i 2011 Tjorven45 :P I november 2011 skrev jeg "SKRIK! 70 kg! Må ut og trimme sporenstreks!". Ha ha, den setningen kunne jeg bare kopiert inn igjen i dagens innlegg.. :lol: Skal jeg bli her inne til evig tid mon tro!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer :)
Ja, det er moro at vi er så mange :)
Selv om vekta ikke alltid er som vi håper så gir vi ikke opp.
Signaturen min er fortsatt borte og det er vist alle her, for jeg ser ingen lengre.

Snegla - Ja, vært her en del siden 2010... men godt vi har denne muligheten til å finne likesinnede :)

Beundrer dere som orker og klarer å løpe, enten ute eller på mølla - lenge siden jeg har gjort det nå. Men det var jo moro, når kondisen var der.

Ser ut som alle som har vært syke er i farten, igjen. 

Savner bare PolarErMinVenn - håper det går bra med deg . Tenker på deg og håper du leser noe av dette vi skriver.

Min uke her heler ikke vært som ønsket. 
Måtte kaste inn håndkle og begynne med kortison tabletter og da går jo kiloene opp... Trøstespiser litt, også..
69 kg i dag.
1560 kcal inn.
TP 13,6
Skritt i snitt 11 000
Så sånn sett en fin uke. 
Men kiloene vil ikke av.
Mine TP og skritt er mest i form av herlig dans. Som ikke føles som trening :) 

Sekstito - Vi får håpe det blir bedre her, så både signatur og alt det andre kommer på plass igjen. Vi har heldigvis ikke mistet alt som Bijou.

Lykke til med uka som ligger foran oss.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker i hytt og pine på denne nye nettsiden, og finner fram iblant.

Står på samme stadium. Brukt opp alle unnskyldninger som finnes.

Vet så inderlig godt hva som må til...

Var det ikke Ibsen som sa, å ønske det, å ville det, å måtte det....men at gjøre det....Ja, det krever viljestyrke. 

Skriver under på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Huff!! Etter en ganske bra innsats forrige uke har det gått helt ad undas denne uka .. :( Jeg blir så sint på meg selv, hvor vanskelig skal dette være?? :angry::angry::angry: Jeg har ikke engang vært på vekta nå, for jeg vet jeg ikke kommer til å like det tallet jeg ser.. Unngåelsesatferd ja, men... Knurr! Må visst bare brette opp ermene og starte på igjen! 

Så flink du har vært å trimme Tjorven45! Jeg bør kanskje begynne å registrere igjen jeg og.. Da er det mye lettere å unngå trøstespising/småspising også. Jeg blir iallfall ganske bundet opp mot hva jeg legger inn, og poengsummen man oppnår ila en dag, selv om man selvsagt kan jukse og la være å legge inn.. 

Signerer Ibsen jeg også sekstito! Gjett om! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det visst skikkelig hoppsasa her inne....nye ting forsvinner, og gamle ting kommer som nye innlegg....

Det der med registrering er Helt nødvendig for meg. Ja, det vet jeg jo fra før, må bare gjenta det.

Hvis en skal ha det minste håp om å få kommet skikkelig igang og kvitta seg med disse kiloene før vår og sommer plutselig dukker opp....

Nå har det vært kaldt og Masse snø, en har kledd på seg trøyer og longs og ullsokker, flott kamuflasje for bilringer.

Og plutselig en dag dukker sola opp igjen, og det kommer brått!   det blir vår og lettere klær skal fram.

Og de der 6 kg som skulle vært av i høst, de er sannelig min hatt klora seg fast under vinterklærne...har du sett du.

Kanskje vi får prøve ei sånn felles mål uke, det funka vel en gang iblant før?

Jeg må gjøre noe drastisk for å komme i gang?

Men til uka er det vel vinterferie, passer kanskje litt dårlig. 

Neste da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er her, selv om jeg ikke "er" her... 

Sliter innmari for tida, med stressa forhold både hjemme og på jobb. Den dårligste kombinasjonen, når det er begge plasser samtidig. Er rett og slett dønn sliten, om dagen. :blink: Trener null og nix. Og vekta viser jo også det. Svinger mellom 69-70 kg.

Stikkord fra de siste ukene:

- Stress, stress, stress = økt apetitt og trøstespising.
- Altfor lite søvn = økt apetitt.
- Fryser mye (pga. lite søvn og vinter) = økt apetitt.

Men orket å gjøre et par grep nå i helga. Vi var barnefrie, så jeg har fått tatt igjen endel søvn. Reduserte også helgekosen, til det minimale. Og jobber med å koble hodet riktig, slik at jeg ikke stresser og bekymrer meg non-stop, for alt. For til slutt blir liksom alt til bekymringer... Totalt unødvendig!

Vinterferien starter her hos oss denne kommende uka. Jeg skal jobbe et par dager bare, så drar vi på hytta. Heldigvis! Satser på mer avslapning og soving der. Og får garantert nok trim der, enten jeg vil eller ei, siden vi mest sannsynlig må grave fram både hytta og stien inn dit, for egen maskin! ;)

Håper det går bedre for dere andre også etterhvert! Vi gir oss da aldri, uansett, gjør vi vel? Snart kommer våren, da blir alt lettere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke bare meg som lengter veldig etter noen få, små vårtegn...

Hadde vært godt med litt sol i kroken nå, vi vet jo at den har begynt å varme bitte litt...

Jomen har det vært en tøff vinter iår, selv om jeg liker den årstiden også.

Nå er det vinterferie, har måka fram ting på fjellet og hjemme også, armer blir lange.

Håper mars blir litt snillere med oss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Denne siden er jo helt håpløs. Det siste jeg skreiv kom opp her da jeg skulle skrive.
Signaturen min er fortsatt borte og finner ikke så jeg får lagt inn nye tall heller. 
Noen som har funnet det??

Jeg har, også, mest  lyst til å skrive om været... for disse kiloene er ikke noe å skrive om...
Ser at Oslo har hatt 2 soldager hitentill i år. Bergen 4. Så skjønner godt at mange klager på været.
Å her nede jeg her er det, også, kaldt.
Husene er jo ikke laget for kjølige solløse dager, så da blir det kaldt om kveldene inne.
Så ull er tingen her, også. 

Så var det siste uka da...
Kcal i snitt inn -  1712 og det er ikke bra.
TP er bare fra dansen på mandag - 3 TP
Ellers har jeg ligget mer eller mindre resten av uka.
Når jeg ikke er i form så putter jeg alt for mye i munn.
Ettersom jeg sliter med ME og fibro, så blir det til at jeg putter mer usunt i munn i håp om å få mer energi. 
Så forrige uke ble det både chips og annet usunt.
Pga smertene blir det litt mer smertestillende, også.
Ja, så var det vekta da... søndag viste den 69,4 kg, men mandag viste den 70,1 kg....

Men nå må jeg skjerpe meg. Dette går ikke lengre. 
Så i går ble det 1200 kcal og i dag har jeg kommet opp til litt over 1000 kcal.
Men skal prøve å holde meg til rundt 1300 kcal i noen uker, så håper det da går litt riktig vei.
Kanskje kroppen liker det bedre, også, så håper jeg smertene avtar litt og utmattelsen.

Ja, det var siste uka mi og starten på denne uka.

Ser vi sliter med mye det samme.
Ja, kanskje vi skal finne en løsning sammen. Lage noen felles opplegg??
Vist vi vil mer ned må vi i hvertfall ta tak i det før det går for langt opp igjen.
70 kg er min grense så nå må jeg bare ta grepet.

Håper dere får en fin uke. Både dere som har ferie og som koser dere i snøkaoset :)

Flott onsdag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser alle talla  under dine innlegg, Tjorven! 

For å endre signatur må en først gå inn på Kontoinstillinger, og der plopper det jomen opp gitt.

Tok meg en god stund før jeg fant det.

Det er vanskelig når en har ting å slite med, som sykdom og ting på jobb/ hjemme. Da har en mest lyst til å kjøpe inn en haug med syndige ting å fråtse i, ha ei god bok eller film, låse døra og bare momse!

Har gjort det Maaange ganger.....I yngre dager. Har lurt mange ganger på om det er hormoner som har mye av skylda?

For det ser ut til å gå over når en blir eldre, ( pensjonist?).. Jeg har det ikke sånn lenger.

Nå er det nok litt for mye god mat, og vin..sånn jevnt og trutt. Er mye på farten, og mat er jo det en samles om ofte. Har mange venner, som er i samme situasjon. Ingen mann, voksne barn, store barnebarn, da har man ikke familiære problem så nært lenger. Jobber når jeg har lyst, både betalt og frivillig. Det er bare lystbetont alt sammen.

Vi er mye på hytteturer, reiser, besøk, trening. God mat og drikke er det overalt.

Prøver  å delta i det meste, og da må en ha noen smale dager innimellom.....

Alle aldere har sine fordeler og bakdeler. Men dere kan bare glede dere til å bli pensjonister, Det er utrolig bra!

Kikker på gutta gjør vi og! Husker du at vi snakka om det å være forelska som en super slankekur, Tjorven?

Det er det! Og det er aldri for sent! Faktisk kan en bli forelska i den mannen man allerede har også, hvis en legger litt jobb i det...

Vi kunne jo prøve å ta et skikkelig tak neste uke, samla....1 kg?

Med registrering og skippertak?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...