Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

 LØR: Kcal            Trim                                SØN: Kcal           

Huff, jeg som lovet meg selv å være innpå her annenhver dag, og å begynne å registrere onsdagen.. Jeg har liksom ikke kommet skikkelig i gang!! Jeg har registrert sånn ca, men det har ikke blitt ordentlig, og jeg har telt sånn ca. Jeg har ikke klart å holde meg på 1300 tallet med kcal, det har blitt nærmere 1500. Problemet mitt er at jeg ikke har klart å avslutte godteriet og påskekosen! Jeg lurer derfor på om jeg må prøve meg på en pause fra sjokolade!! La oss si ut april mnd. Det er ca 3 uker. Det må da være mulig. Jeg har gjort det før. For sjokolade er virkelig min store lidenskap og fallgruve. Men jeg MÅ få unne meg noe på lørdager... Jeg MÅ ha noe å se frem til gjennom uka. Det er fint å ha tre uker som et mål, fordi jeg ønsker å komme meg inn i en bestemt kjole til den helga. Så da er det veldig konkret. Klarer jeg å gå ned 2-3 kg, så passer den. DET ER MULIG! Men da må jeg VILLE det... Og sette et startpunkt.

Når det gjelder trim , så har det blitt to kjappe gåturer denne uka, så langt. Det er altfor lite, og jeg må hente meg inn i morgen og søndag. Men det skal gå bra - da har jeg FAKTISK TID! Noe jeg har manglet tidligere denne uka.... ;)

Sekstito og dere andre, masse lykke til fremover nå - både med å "face" vekta etter påske og å komme i sving igjen med gode rutiner.. :) god natt fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

Ja, så var atter en uke over.

Det ble en litt opphakket og ikke helt normal uke, for min del. Fikk en forkjølelse som jeg kjente litt på rett før vi dro på hytta, men som tok et opphold på selve hytta, tilbake i retur da vi kom hjem. Så jeg startet uka med et par dager i senga, med Kleenex og nesespray. Deretter 3 dager på jobb, med hverdagsrutiner og hverdagskost.

Klarte jo ikke å dy meg og krøp forsiktig opp på vekta mandag morgen. Resultat: ikke uventet, 1 kilo opp i påsken. Men, med en start på 70,6 før påske, fikk jeg jo da 71-tallet midt i fleisen. Huttetu! :blink: 71,6 kg. Husker fra min langt mer effektive slankeperiode i 2011/2012 at 71,4 kg er det kritiske tallet for meg. Det som skiller BMI'en min fra overvekt og normalvekt. Og jeg var nå altså offisielt OVER. 

Iblant kan det faktisk lønne seg å veie seg likevel. For å få de harde fakta og kanskje få en liten velfortjent smekk i ansiktet.

Tror forkjølelsen kanskje hadde litt å si, men VET at jeg spiste for mye påskegodteri i ferien også. Så de 3 påfølgende hverdagene etterpå gjorde godt, med vanndrikking, knekkebrød og mer fornuftige valg. Har vært fryktelig tørst etter at forkjølelsen ga seg og påskesukkeret var ute av kroppen. Ikke fått jogget noe enda, for øvrig, men lagt inn et par ekstra lange gåturer, på vei hjem fra jobb. Vekt nå: 69,9 kg. Pjuuuuuuh! 

Nå begynner det også å bli litt mer normale tilstander på jobb, så fra neste uke skal jeg forsøke å registrere inntak igjen. Med litt tålmodighet må det da være mulig å komme seg ned dit man vil. For mitt tilfelle: 66 kg før sommerferien starter. Men det betyr å ofre en del ting i mellomtiden.

Lykke til med pause fra sjokolade, LiveLife! Jeg er også "avhengig" av sjokolade. Klarer nok ikke å gå cold turkey, som deg, men har som mål å ihvertfall redusere inntaket i helgene fremover. Sammen med smågodt, selvfølgelig. Der kan jeg også være helt rå. Men likevel, det er litt lettere å kutte helt ut, enn sjokoladen. 

Fortsatt god helg til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Godt å se at det fortsatt er liv her ute. 
Stygt å si det, men godt å se at det ikke går så bra med dere andre heller. 

Bortsett fra LIveLife - flinke dame det, selv om du ikke har kommet i gang enda, så holder du vekta lavt, i hvertfall :)
Gikk ned litt i påska, også - flott :) 66 tallet høres herlig ut og jeg drømmer om det :) 

Så var det meg - Jeg har vel vært koblet ut siden jeg kom ned, igjen for 4 uker siden.
2 første ukene var jeg veldig aktiv, men klarte ikke skrive alt jeg spiste, for spiste mye ute. 
Så mye aktiviteter gjør meg sykere og når jeg er syk hopper vekta opp.

Så i dag viste vekta 71,5 kg, noe som er det høyeste av oss her inne.
Vet ikke om jeg orker å ta tak i dette,, nå heller. 
Gitt litt opp dette vektprosjektet.
Jeg går mest ned i fra august til jul, og så er jeg helt ute av kurs etter jul og til august, igjen...

Jeg har nå 4 vintere vært nedi sol og varme.
De første 2 sesongene hadde jeg fint virkning av dette og var aktiv og kroppen var bedre.
De siste to årene har jeg vært i bedre form hjemme.
Så nå har jeg sagt opp leiligheta her nede, ikke funnet meg noe, enda. Men håper jeg finner en jeg kan ha fra 1. november til 30..04.
Mor døde da jeg var hjemme i mars, så vil være mer hjemme i Norge pga gammel far nå. 

Jeg har jo disse siste 2 årene prøvd masse forskjellige varianter av kosthold, mye pga helsa, i håp om at den skal bli bedre. 
Noe den ikke har blitt, så nå holder jeg meg til normalt kosthold og da er GR den som er mest nærligende.
Skal prøve å fortsette å telle kcal. Har gullmedlemsskap her inne til ut mai, tror jeg det er.

Ikke spist enda i dag og nå er kl. 13.30 her nede. 
Med feber og tett nese og sår hals, smaker ikke maten noe, så kanskje jeg klarer en faste dag, eller, nei, tror ikke det. Men får se hvor lenge jeg klarer det :) 
Snart en uke siden jeg var ute å spiste så har holdt vekta de siste 2 ukene.

Skal begynne å skrive igjen for fult idag. Har mange dager jeg har skrevet alt de siste ukene og jeg spiser mye godteri, og da blir det mange kcal.
Eller det skal ikke mye godteri før det blir mange kcal. 

Jeg skal prøve å skjerpe meg og skrive litt i nye og ned.
Fredag skal jeg hjem en tur, igjen, for 9 dager og det med vekta går bedre hjemme i kalde nord :)

Da får dere ha en god helg videre.
Starter å registrere vekt igjen på mandag.

Vi får sammen finne frem igjen motivasjonen for å ikke gå mer opp i vekt :wub: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre om ditt tap, Tjorven. Sorg er så vondt, og det å miste foreldre gjør noe med hele ens ståsted. 

Det tar tid å bearbeide. Husker godt det. 

Det blir store forandringer for deg nå, når du flytter hjem til Norge igjen. Høres ut som du tross alt har det bedre her, selv om det er tøffere klima. Man kan jo også ta en tur til sola i ny og ne, og ta en pause fra kulda. 

Ønsker deg lykke til med flytting!  Det gamle ordtaket, borte bra, men hjemme best, stemmer ganske ofte i lengden...

Og ja, jeg kan slutte meg til de av oss som farer opp og ned i vekt som jojoen.

Jeg, som stort sett veier meg hver dag, har satt bort vekta en lang periode. En blir så møkka lei!

Har kjent det har blitt trangere å få på bukser... Men bare tenkt at pytt, det er da så lite...

I helga har vi vært på hundekurs, utendørs, det ble tatt en del bilder, og når jeg så på dem igår kveld, så tenkte jeg, hvem er den lille, lubne dama der? Nå var det surt og kaldt, så en hadde på seg noen lag ull og bobler...

Men vekta viste nesten 68 i morges...???

Tror jeg veide 63.5 før jul.

Vet at 64 kg er ganske ok for meg, da sier folk, nå er du helt passe slank.

Men jeg har jo tatt sikte på 60.

Kanskje jeg får konsentrere meg om 64 tallet, komme seg ned på det.

Og slutte med alt det tullet med å tro at en " bare" kan slappe av litt i jula- påska-ferier...

Jeg har på en måte fått for meg at jeg ikke må gå glipp av all denne tradisjonsmat kosinga, fordi en har blitt opp i åra, og hvem vet liksom...

Det har så lett for å balle på seg, og blir så tungt å ta igjen!

Vil være en eldre dame som er lett på foten, og kan være i aktivitet. Ikke en med bilringer, og klær som må skjule tillegga...

Fikk litt sjokk av de bildene. Sånt hjelper på motivasjonen.

Så får det her være Mandags beslutninga! Og bite tenna sammen!

Nå er det saft suse meg fart på snø smeltingen her, og sommeren kommer til å dukke opp som troll av eske!

Vekk med de ekle bilringene!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igrunnen ikke vært så glad i sjokolade og snop, kjøper det sjelden.

Men i påska har det vært en del nærkontakt, og det er nok det som har fått det til å vippe helt av pinnen. Påskeegg blir større og større for tiden,  på jobben dukker de ofte opp, og det er lett å la seg friste.

Baker ofte Sarah Bernhard i langpanne, folk er vant til at jeg alltid har den på lager.

Og tar den med i gode lag.

Farlige greier....

Fryktelig mye kalorier!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

Uff, så leit, Tjorven! :-( Å miste foreldre er ikke greit. Her har jeg mistet 1 foreløpig, så vet hvordan det kan være. Ta tiden til hjelp!

Men høres nesten ut som du vil ha det best hjemme i Norge, heretter. 

Her skulle jeg i grunn mest inn bare for å rapportere at jeg har klart å holde meg STABIL på vekta i helga. He he! Ikke noe mer enn det. Likevel, stor seier her i gården! ;) Ikke så mye som 100 gram opp. (Ikke ned heller, for den saks skyld... Nuvel.)

Fikk forresten en sånn reklamesak i posten idag fra Löplabbet, som jeg ble sittende å bla i. Blant annet en artikkel om løpeskader. Jeg har jo slitt med litt "løperkne" i vinter og trodde det utelukkende skyldtes de gamle skoene. Men det kom litt tilbake med de nye vinterskoene også. Men her sto det at det ofte skyldtes svakhet rundt hofte og midje, og at det beste forebyggende var å styrke mage-, sete- og hoftemuskelaturen. Og hva var det jeg slet mest med i vinter...? Jo, korsrygg, sete- og hoftemuskelaturen! Hallois... Jeg satte ikke de tingene i sammenheng overhodet, da jeg slet som verst. :blink: Men selvfølgelig... alt henger jo sammen med alt. Tenk å være så "blind". :unsure:

Så her er det bare å komme igang igjen med de øvelsene jeg fikk av kiropraktoren i vinter, hvis jeg skal unngå løperkne igjen. Tydeligvis.

Jo, og så har jeg registrert alle kalorier inn idag. Ta-ta!

Ha en fortsatt fin uke, dere andre! Og ekstra mye til deg, Tjorven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Bijou og Sekstito - Tusen takk skal dere ha.
Ja, gruer meg litt til å dra hjem til Norge til helga. 
Første gang jeg skal hjem og det blir et gravsted jeg skal besøke...
Men livet går videre og har fortsatt igjen far :)

Dagens prosjekt, som å gå på vekta når jeg sto opp ble ikke gjort i dag. 
Det ble ikke tid, for jeg skulle treffe noen alt for tidlig så opp, spise et knekkebrød og ut døra :)
Så legge meg igjen da jeg kom hjem :)

Men i morgen blir det veiing, også.
Lørdag viste vekta 71,5, i går 70,6 - det er ikke mulig.

Dagens prosjekt her ble å se over alle klær, noe skal leveres, noe med hjem og noe igjen her.
Så mye fine klær, som var blitt for trange, igjen.. gadd ikke prøve å få igjen buksene, engang.
Pakket de i kofferten som skal være med hjem.
Ja før jul var jeg nede på 66 tallet.
At 4 -5 kg skal gjøre så mye på klærne...

Å som du sier, Sekstito, vi har ignorert dette før og da blir det værre å ta tak i.
Men rart vi skal være så flinke frem til jul og så glir alt bare ut, det er jo likt for oss alle her ute :)
Vi går mot jul, slanke og flotte, da vi har mye klær på oss, og så går vi mot sommeren "smålubne" da vi skal kaste klærne.
Ja, det er ikke sikkert en får kaste klærne i Norge om sommeren da, men mindre klær skal vi ha på oss enn om vinteren :)

Siste 3 dagene har jeg ført alt, jeg har puttet i munn, ned i dagboka.
Lørdagen ser ikke bra ut, bedre i går.
I dag var det å kutte ut saus i middagen, tilbake til mer knekkebrød. 
Kakaosjokolade 85 %, orker aldri mer enn 2 ruter, og karameller, som regel 7-10 hver dag, er nei nei...  
Litt kos på lørdag, ja, kanskje fredag, får se :)

Evig slanker - å jeg blir så lei.
Har hatt dette problemet i bare 12 år, men det føles som en evighet. 
Medisiner - vekt opp, kutter ut, vekt ned og slik fortsetter det.
Så da fortsette jeg igjen :)

God kveld til dere alle, flott tirsdag og god uke :)



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evig slanker...

Har vært siden jeg var 16 år. Og slett ikke behøvde det....Ser jo på bilder at man ikke var overvektig, og det har vært lange perioder en har hatt helt grei vekt. Sørgelig å tenke på.

Og ganske lange perioder man har vært Ganske overvektig. Og trengt det.

Nå ser det ut til at en alltid må passe på. Og det er greit! Man har så mye igjen for det.

Har også hatt artrose i knær siden jeg var 50, såpass mye at legen sa jeg kunne søke om ufør, fordi det kom til å utvikle seg mer og mer. 

Det er 22 år siden, og fremdeles er det egne knær, takket være påpasselighet  med vekt, og masse trening og aktivitet.

Og full jobb. Fremdeles i jobb, men bare når en har lyst.

Kanskje må de knærne skiftes, kanskje varer de ennå en god stund. 

Det er også en stor motivasjon for å gå ned til ønsket vekt igjen, jo mindre å bære på, jo bedre.

Leser all gammel slanke litteratur for tiden....snuser litt på den der 2:5 greia. 2 dager med 500 kal, de andre med 1500.

Kan være morsomt å prøve litt forskjellig. 

Selv om det er som du sier, Tjorven, det er det gode, gamle GR opplegget som viser seg å funke best i lengden....

Idag er det mye trim, en time på senter, fikk en storsekk ved som er trilla inn ( det er fremdeles mye snø her på solkysten..og hutrete iblant) og hund skal trenes. Fin sol akkurat nå, går og kikker etter blåveis på lune plasser, men ikke sett en snurt ennå.

Men den kommer! Snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det vel nær rekord i aktivitet.

Fant hestehov på veien, og la ivei oppover i skogen for å se etter blåveis. Det ble en time med å plumpe til knes i halvmeteren med snø. Ikke tegn til noe blått, men fy så sliten jeg var, og hunden med.

Det ble tilsammen 1350 kal brukt, 6.6 poeng denne dagen. 

Også funnet en ny putt i munnen godis...disse små, nydelige  tomatene.  Når en fyser....så er en sånn nok, de er utrolig smaksrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Ja, Sekstito, du er flink som har holdt det gående i alle disse årene og fortsatt har et nivå på aktivitet vi andre bare kan drømme om :)
6,6 TP er jo helt rått på en dag.
Stå på og kos deg :)

Her ble vekta i går 70,8 kg, midjemål, ja, akkurat som jeg har midje... men i cm var den lik som sist og det er mange uker siden. 
resten av målene hadde økt vare 5 cm, mens vekta var 1,8 kg... Husker ikke når jeg veide meg sist...

Mandag ble kcal, 1100, TP 0
i går ble det 1838 kcal. TP 2,4  
I dag er det litt over 1900. TP 2,
så en ganske aktiv uke, enda.
men alt for mye inntak.

Flott torsdag og god fredag og helg til dere alle :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier meg hver dag nå. 

Det merkelige er at vekta går oppover, enda jeg har så stor aktivitet, og lavt på kalorier.

I natt våkna jeg midt på natta av at jeg var så grusomt tørst, tror jeg drakk ca en liter vann. 

Mulig at man er for lav på vann inntak, og at kroppen kompenserer. 

Viktig det der...å få i seg nok vann når man trener.

Skal sette et par liter i kjøleskap til dagsrasjonen.

Ønsker dere en fin helg, og deg en god tur hjem, Tjorven! 

Snakkes på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og kakle litt!

Ser at vekta har lagt seg på stø kurs mot en kilo mindre enn for ei uke siden....

Selv om det er " omatt og omatt" kilo, så er det bra likevel.

Har vært flink denne uka, både med trim og mat. Igår var vi fire damer ute og spiste/ og  på teater, det er sånne anledninger jeg ofte skeier ut.

Men det var kinamat, det var masse protein og gode smaker, og en ble så mett at noe dessert ikke var interessant. 

Tre av oss driver med dette opp og ned vektproblemet. Det er så veldig lett å legge på seg et par kilo, og tenke pytt. Plutselig har de blitt til fem, og det går veldig fort! Tror det er gjengs for alle...

Noen greier det ved bare å endre usunne matvaner, som å kutte ut kvelds koseriet, vin, sjokolade, kaker osv. Eller bare ting med sukker og hvitt mel.

Jeg spiser stort sett for MYE, og da går ikke den metoden. En må til med registrering og vekt kontroll!

Men helt klart også endring av gamle vaner, i det daglige!

Det er jo der hele løsningen ligger!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, her var jeg igjen. Jeg klarer ikke å være strukturert, jeg klarer ikke å melde inn på her slik jeg planlegger og jeg kommer ikke i gang med registreringa!! Det eneste som fungerer, er at vekta ikke går oppover. Det er bare helt utrolig. Så det betyr at jeg gjør noe riktig. Jeg har ikke klart å ha en full stopp i godterispisinga heller!

Nå er det to uker til jeg har planer om å få på meg en kjole, og det vil si at disse to ukene MÅ være preget av fokus. Så jeg må gi meg selv et kraftig spark bak.

Du kommer ikke til å angre om 2 mnd, viss du starter nå. Slik lyste det mot meg fra Grete Roede her en dag.. Og det er bare SÅ sant! Så hvorfor driver jeg da og utsetter og utsetter. Jeg husker at i fjor sommer lovte jeg meg selv at neste sommer SKAL jeg ha klart å stramme inn før strandlivet... Og jeg har fortsatt en mulighet til å gjøre det. Jeg har klart å stramme inn litt, men ikke nok. Så jeg må bare prøve å spa fram motivasjon og stå på videre. Dette var noen refleksjoner før jeg går inn i en ny uke. Sekstito, så herlig at det ser ut som du kommer deg ned en kg på en uke. Heia deg! Kjenner at det inspirere meg til å ta fram igjen innsatsen her!! :) Gleder meg til å høre fra deg og dere andre. GOD UKE!!

 

Vekta mi vinter og vår 2018:

10.01.18: 68,5 kg

17.01.18: 67,3 kg (ned 1,2 kg fra forrige uke)

24.01.18 67,5 (opp 0,2 kg fra forrige uke)

02.02.18 66,8 kg (ned 0,8 kg fra forrige uke)

Ekstraveiing mandag, 05.02.: 66,8 kg

07.02.18 På utenlandsreise

14.02.18 Valentinsdagen: Her bør jeg ha kommet meg ned på 65-tallet, gjerne under. Neida! 67,3 kg

21.02.18 67,5 kg (+ 0,7 kg siden sist veiing)

28.02.18 67,1 (- 0,4 kg siden sist veiing; har skjerpet meg fra og med mandag denne uka. Så nå må det bare gå EN VEI - nedover!!)

07.03.18 66,5 kg (- 0,6 kg)

14.03.18 65,6 kg (- 0,9 kg)

21.03.18 66, 3 kg (+ 0,7 kg. IKKE GODKJENT!!!!!!)

PAUSE FRA VEIING I PÅSKA

04.04.18  66,1 kg (- 0,2 kg siden sist, totalt ned 2,4 kg siden 10.1.)

11.04.18 65,8 kg (-0,3 kg siden sist, totalt ned 2,7 kg siden 10.01.)

18.04.18

25.04.18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 67,2 på vekta idag. 

Nå er det full fokus på å komme tilbake til 65 tallet igjen! For hvilken gang?? Jeg gremmes, men håpet mister en aldri. 

Og derfra en buksestørrelse ned, til 60. SKAL greie det nå.

Som har vært målet i laaang tid.

Var og skulle kjøpe meg en overdel før teaterbesøk på lørdag. I prøverom er det jo speil som viser både foran og bak, og jeg fikk litt sjokk da jeg så baksiden av denne dama. Det var bilringer nedover hele....Nei, så fælt!

Jeg skal faktisk kjøpe meg et sånt i hel størrelse! Tror det sammen med daglig vekt kan være en god vakt hund!!

Hvor kan de ha slike tro?

Jeg følger mange av oppskriftene til GR. Og har noen travle, magre dager iblant.

Lager ofte en stor form med bakte grønnsaker til middag, litt potet også.

Og har snokemat på lager. Små tomater, grønnsakbiter osv i skapet.

Da er det bare å stå på! Igår var det sommer i lufta, den kommer snart....

Ønsker dere andre en fin uke! Vi får jobbe sammen mot måla våre! 

Det er så stor belønning!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Sekstito! 

Her kommer jeg halsende etter med oppdateringene mine, som vanlig.

Startet altså forrige uke på 69,9 kg, men hadde helt glemt å ta en kikk i kalenderen, for vips kom mensen - med tilhørende 1 kilo opp, på bare noen få dager. Og det til tross for joggetur, telling av kalorier og alt. Ja, ja. Det er bare å holde ut den uka i måneden.

Nå er jeg tilbake på 70 blank og... ja, får fortsette der jeg glapp. Igjen. ;) Men det positive denne siste uka er i alle fall at jeg er i gang med løping og ryggøvelser igjen! Det er kroppen innmari glad for, i det minste.

Ha en fortsatt fin uke, dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka blir det 1500 kal/ og to dager 500. Går faktisk veldig bra!

Mye vann ved siden av,med agurk,  sitron eller andre smaker.

Fyller en mugge på morgenen !

Og har mye på timeplanen!

Tenker at det å veie seg hver dag er veldig lurt! Tror ikke man blir noe opphengt av det. Tror derimot at det er en fin måte å holde et fast øye med vekta. Og anledning til å regulere. Slik er det iallefall for meg. Jeg satte den jo bort en god stund etter jul...

Om en kunne sette en fast grense, RØD, og reagere når den lirker seg over der...Det ville være et bra opplegg!

Men nå må en jo først få kommet seg dit man skal.

Har 66 i kikkerten...håper på det til mandag.

Det går tregere med disse " ganske fort lagt på kilo" enn jeg regna med...

Men gir aldri opp!

Ønsker dere en fin helg alle sammen!

Håper dere skriver litt innimellom, samme hvordan ståa er!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg må innom og kakle litt....kjenner at man trenger det . 

Skulle bli en 500 kal dag, men det ble 1500.  Og 808 kalorier brukt, på senter trening og trening med hund i to timer på kvelden.

Da må en ha såpass.

Spist rå ørret til kvelds, med avokado og litt soya, det er så godt! Men ganske mye kalorier. 

Så får en se om en greier 500 i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 800 kal, med litt frukt, suppe og egg. Har ikke vært sulten i hele tatt.

Men skjønner at dette er nok litt ego greier.

Jeg bor alene, og har ingen familie å ta hensyn til med måltider. Det er lettere da.

Og gått en god tur på Kyststien, samt begynt med litt hage arbeid. Snøen har snart forsvunnet, og blomster og andre vekster bare spretter opp av bakken!

Men hvor blir det av dere andre? 

Er litt ensomt her for tiden....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekstito, så flink du er! Bra at du etterlyser oss og holder oss i ørene. Ja, du kan gjerne spørre hvor jeg blir av. Jeg lurer i grunnen mest på hvor dagene blir av. Samtidig tar det meg bare fem minutter å stikke innom her. Så det er snakk om å prioritere!

Jeg beveger meg nå rundt den vekta jeg alltid vender tilbake til, og det er 66,5 kg. Det er SÅ tungt å ta steget ned, og forbli der. Jeg har ligget på rundt 66  i et par år nå. Var en svipp nedom 64tallet før jul i 2016, men siden da har jeg sirklet rundt 66. Det er alltid der kroppen vil tilbake. I fjor sommer kom jeg meg ned på 65tallet, ganske langt ned på det tallet også. Men så var det opp igjen... Jeg er drittlei!

Jeg har nå printet ut noen ark der jeg skal notere det jeg spiser. Jeg teller kcal sånn ca, men orker ikke å drive med den forbaska veiinga av maten og nøyaktig telling av kcal. Det funker ikke med to unge jenter i hus... Så jeg må bare prøve å gjøre det litt mer "skjult", men at jeg likevel må skrive ned det jeg spiser, sånn ikke jeg går over alle bredder. Så har jeg avtalt med mannen min at han skal sette et kryss for hver dag han har sett hva jeg har puttet i meg. Høres helt rart ut. Men jeg må bare ha en avtale med han. For viss ikke har jeg en tendens til å smug-spise både det ene og det andre. Jeg trenger å bli ansvarliggjort.

Jeg har skrevet svart på hvitt for meg selv: Om to måneder vil jeg ikke angre på at jeg startet nå... Det er mitt motto akkurat nå. Og så HÅPER jeg at jeg nå kan klare å holde meg selv i ørene. Jeg har hatt to fine turer denne helga. Herlig med vår og lysere tider. Alt skulle tilsi at dette er en fin årstid å fokusere på mat og trim ;)

 

Vekta mi vinter og vår 2018:

10.01.18: 68,5 kg

17.01.18: 67,3 kg (ned 1,2 kg fra forrige uke)

24.01.18 67,5 (opp 0,2 kg fra forrige uke)

02.02.18 66,8 kg (ned 0,8 kg fra forrige uke)

Ekstraveiing mandag, 05.02.: 66,8 kg

07.02.18 På utenlandsreise

14.02.18 Valentinsdagen: Her bør jeg ha kommet meg ned på 65-tallet, gjerne under. Neida! 67,3 kg

21.02.18 67,5 kg (+ 0,7 kg siden sist veiing)

28.02.18 67,1 (- 0,4 kg siden sist veiing; har skjerpet meg fra og med mandag denne uka. Så nå må det bare gå EN VEI - nedover!!)

07.03.18 66,5 kg (- 0,6 kg)

14.03.18 65,6 kg (- 0,9 kg)

21.03.18 66, 3 kg (+ 0,7 kg. IKKE GODKJENT!!!!!!)

PAUSE FRA VEIING I PÅSKA

04.04.18  66,1 kg (- 0,2 kg siden sist, totalt ned 2,4 kg siden 10.1.)

11.04.18 65,8 kg (-0,3 kg siden sist, totalt ned 2,7 kg siden 10.01.)

18.04.18 66,3 kg (+ 0,5 kg siden sist, totalt ned 2,2 kg)

25.04.18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiveLife, hvor høy er du, og hva er målet ditt? 

Ser ut til at vi henger fast med en irriterende " ryggsekk" vi gjerne skulle ha vært uten....

og så forbaskade vanskelig å få HIVD de siste kilo ut av den sekken!

Jeg veide 66.5 idag. Mer enn målet, men likevel. Det går nedover.

Veldig lurt å ha noen forpliktelser!

Jeg har flere ganger fått lov til å komme ned på legekontoret og veiemeg en dag i uka, i perioder. Kan sikkert det nå også. 

Likedan til ei jeg gikk på kurs hos for noen år siden.

Idag har jeg putta den vekta jeg vil ha vekk, i form av melposer osv, i en ryggsekk i boden. Skal innom og løfte på den når jeg går ut!!

Og tenke hva den gjør med de skralle knærne mine....Sammen med den henger en for trang jakke jeg vil bruke igjen! Vet den passer fint om 5-6 kilo!!

Motivasjonen er der heldigvis! Min store skrekk å miste den!

Ønsker dere en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei IGJEN...!!

Ja, da har jeg bare vært syk x 2 siden sist da! Jeg får visst alle sykdommer man kan få denne vinteren:angry:

Vekta er 69, 3 ca., så jeg håper den holder seg under 70 kg. Nå som snøen har forsvunnet sykler jeg til jobb, det er 15 km hver vei. Det burde hjelpe på!!

Jeg er litt som deg LiveLife, at jeg føler livet er travelt og det tar jo bare 5 minutt å logge på her for å registrere, meeen så... Ja, jeg vet ikke hva som hindrer meg. Motivasjon, tiltak, hmm.. Ja... Men håper som sagt sykling til jobb gjør en hel del for hverdagsmotivasjonen, foruten å g på treningssenter:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre fra deg, Snegla!

Min fysioterapeut har delt et stykke om trening på  FB idag. Fysioterapigården Revetal. Er hardtrening egentlig så bra?

Er veldig enig i det som står der. Trening bør være lystbetont, og ikke så ørene henger rett ned. En behøver ikke ta seg helt ut...

Du, Snegla , som har lagt inn sykling til jobben, det er jo helt toppers, tenker jeg. Det er sånne daglige ting som monner i det lange løp.

Jeg skal også gjøre det nå.! Jobber jo ikke så mye mer, men en del, ikke så langt dit heller, men noen harde bakker hjem...

og alle monner drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...