Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Sekstito - Tusen takk skal du ha. Men jeg ser fortsatt ikke signaturen min.

Hver gang jeg går inn for å skrive kommer noe jeg skreiv i forrige uke opp, hver gang siden mandag...
Men finner ikke igjen det innlegget over her, så kanskje det ikke ble sendt... og ser ut som jeg må sende det for at det blir borte,
så da prøver jeg meg på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven! Du har en flott signatur, skrevet i rødt og blått! Hvordan fikk du til det?

idag har det vært SOL! Har kjøpt meg truger, det er jo Fryktelig mye snø overalt, umulig å gå i skogen, har bare gått på gangstier i lang tid.

Kjedelig! Men har nå fått gått opp løype med truger, og faktisk går det veldig fint å gå overalt med dem i skogen! Blir en frihetsfølelse!

Og idag kom sola, helt herlig!

Drømmer om våren nå, så en kan gå i alle de dype skogene vi har her, med mange små vann. Det er livet det!

Har tatt fram GR bøkene mine og leser dem igjen, de gir meg inspirasjon.

Samler inspirasjon til å gå på for fullt framover nå! 

Skal vi ta et felles tak til uka?

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere! Da er jeg her igjen. Jeg var på reise til utlandet i uke 6. Det gikk ok med vekta. Jeg var 66,8 da jeg reiste og 67,2 da jeg kom hjem. Så det er godkjent etter en uke på reise. Men deretter har jeg ikke klart å konsentrere meg.  Har fått alvorlig sykdom i nær familie, og det har bare vært SÅ tøft.. Jeg ønsker ikke å legge ut noe mer om dette, annet enn at jeg ikke har klart å holde fokus slik jeg burde. Og jeg lurer på; hvorfor er det sånn at man tyr til mat og søtsaker, når man er lei seg? Skulle jo heller trodd at jeg mista matlysta da, men sånn er det nok ikke her i gården. Så vekta står på stedet hvil, og har også svinget litt opp - og det er ganske frustrerende. Nå ser sykdomstilfellet ut til å ha stabilisert seg litt, og jeg håper kneika er passert. Og jeg tenker at jeg bare MÅ komme meg ut av det dårlige sporet og back on track igjen. Jeg har jo et mål til påske, og det er fire uker til. 3 kg på 4 uker, det skal jo være gjennomførbart?!

Sekstito, jeg er helt med på felles innsats i kommende uke. Jeg registrerer fra og med i morgen, og jeg har som mål å gå ned 1 kg i neste uke. Jeg bør ligge i snitt på 1300-1400 kc. Jeg ønsker å legge inn mitt daglig kcal-regneskap ca annenhver dag innpå her; at jeg gir en kort rapport.  Jeg må bare prøve om dette kan fungere!

Ser vi er mange som sliter nå. Men nå er vi SÅ nære vår og lysere dager, og tenk så herlig det hadde vært å gått sommeren i møte med litt mindre stramme klær :) Jeg bruker alltid å irritere meg for at jeg tror jeg skal klare å gå ned noen kilo etter påske, jeg syns det er kjempevanskelig når vi går mot mai og konfirmasjoner + + Så derfor er målet mitt i år å heller skulle konsentrere meg om å holde vekta i denne perioden, istedenfor å skulle kjempe seg nedover i mai og juni.

Håper å høre fra dere! :)

10.01.18: 68,5 kg

17.01.18: 67,3 kg (ned 1,2 kg fra forrige uke)

24.01.18 67,5 (opp 0,2 kg fra forrige uke)

02.02.18 66,8 kg (ned 0,8 kg fra forrige uke)

Ekstraveiing mandag, 05.02.: 66,8 kg

07.02.18 På utenlandsreise

14.02.18 Valentinsdagen: Her bør jeg ha kommet meg ned på 65-tallet, gjerne under. Neida! 67,3 kg

21.02.18 67,5 kg (+ 0,7 kg siden sist veiing)

28.02.18

07.03.18

14.03.18

21.03.18 Her skal jeg være i mål: Under 64 kg

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Velkommen hjem og tilbake her LiveLife :)
Nei, livet skal ikke hele tiden være så lett... har vi det bra kommer det ett eller annet som setter kjepper i hjulene for oss. 
Selv med dine problemer i familien og reise har du holdt vekta bra. Det kan du gi deg en klapp på skuldra for :) 

Sekstito - Herlig å gå på truger. Jeg skal hjem en tur til uka, og håper jeg får til å gå en liten tur. 
Fargene fikk jeg til i det gamle programmet, men tror vi får det til her, også. Trykk på A over her, da kommer mange farger :) 
Merker teksta vist du allerede har skrevet :) Ellers bare trykk og skriv. Fargerikt kan det bli :) 

Ja, vi trenger vist alle, all den hjelpen og støtten vi kan få i hverandre nå, for å få bukt på disse siste kiloene, eller disse kiloene som har kommet på etter nyttår. 

Jeg starter opp på mandag, 1300 kcal om dagen. Dette har jeg klart å gjennomføre bra. Men vekta - nei, den vil ikke ned. Nå er det bare kaos og tull alt. Men jeg fortsetter med underkant av 1300 kcal så må det da løsne... 
Har ikke vært bra så en del smertestillende har det blitt, så kanskje det løsner når jeg kutter ut smertestillende... håper håper håper :) Ligget mye, også.

Må plutselig hjem til Norge en tur til uka, så spent på hva vekta hjemme sier...
Her var det 70,1 på mandag og det var det i dagtidlig, også... Var 70,1 i går kveld, også...
Hater dette 70 tallet...

Vil gjerne være med på 1 kg ned på en uke, men  under 1300 kcal vet ikke om jeg klarer.
Så tror jeg fortsetter med 1300 kcal og ser hva som skjer. 
Når jeg kommer hjem blir det aktive dager i kulda. Ikke i form av trening, turer, men ut og inn av bil, skrape is på bil, kanskje måke litt. Men inn og ut av bil blir det mye av. Ikke tid til å ligge så mye mer enn om natta da...
Så jeg skal gjøre mitt beste for å komme nedover på vekta :)

Har klart 5,9 kg på 4 uker og klarer jeg det så er jeg i MÅL. 
Men tror det blir tøft.
Jeg håper jeg er her nede igjen, innen påske, og blir da til slutten av mai. 
Så håper jeg innen da er i mål, så får en hele sommeren prøve å holde vekta og fortsette med det til høsten.
Hold vekten forum, sammen, fra august  og så lenge vi trenger det - er det er fint mål for oss alle??

Flott søndag og lykke til med vekta, dere som veier dere på mandag :)
Lykke til dere andre, også,:wub: utover uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi fler som prøver å bryne viljestyrke til uka!

Jeg har,som vanlig , noen ris bak speilet, om noen uker, de gir meg noen spark bak....

Nå vil jeg! Eller må!

1300 kal må jo være veldig bra! Da må en registrere hver smitt og smule, ikke ei sviske skal slippe usett inn!

Og jeg tror en har godt av det!

Nå er det minus 13 gr her i Vestfold, antagelig mer  hos deg, Tjorven, skal bli skikkelig kaldt til uka. Ha is skrapa klar!

Da høres vi imorgen, mandag 26 februar for ei tøff uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg i gang med telling av kcal, det ble visst mandag før jeg kom i gang. Det er noe med det, å begynne på an med blanke ark en mandag. Det har vært mange slike nye  "starter" for meg. Men nå må jeg virkelig gjøre noe med det. Jeg har landet på 1285 kcal i dag, det vil si sånn ca. Så det kan godt hende jeg i realiteten er oppe på 1300. Men det skal være nokså riktig. Jeg bør ikke komme over 1400, så jeg er godt fornøyd med dag 1.

Jeg lager meg en forpliktende liste der jeg må legge inn antall kcal pr dag, så jeg bør stikke innom her annenhver dag eller sånn:

Uke 9:

Man: 1285 kc Trim: JA      Tirs:                   Ons:                  Tors:                        Fre:                             Lør:                       Søn:

Kjekt at flere av dere blir med på en intensiv fremover ifht å stramme inn. Det er jo ikke noe kjekt å gå inn i påska på den vekta vi er nå, og deretter plusse på enda mer kg. Da er det bedre å ha gått ned litt på forhånd, så man får lyst til å prøve å holde den gode trenden videre utover våren. Jeg tror iallfall det kan være en bra strategi for meg. Ønsker alle en fin mandag og en god uke! Heia oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Ja, da er det ei ny uke,  men først noen ord om den forrige.

Inntak i snitt 1326 kcal
Forbrent ca 1655
TP 2,2
Vekt 70 kg, 100 gram ned.
Livvidden ned 2 cm.

Så hva er det som ikke stemmer her.
Noen endringer må jeg begynne med. 
Kanskje mer mager mat. 

Ja, LIveLife - en gang må en bare begynne og det passer jo bra i dag :)

Sekstito - tøff uke er i gang, men jeg har spist for mye i dag. Ute å spist og det blir det i morgen, også. Men så er det fly og hjem.

Min dag i dag er 1322 kcal inn.
TP - 1,5 i form av gå tur.
Etter å ha ligget i mer eller mindre 2 uker får jeg starte forsiktig med trimmen.
Men det går an å gå ned i vekt uten trim, men da må jeg spise mindre.
Merket forrige uka et jeg til tider var veldig sulten. Det bruker jeg ikke være. Blir ikke mett.
I dag har jeg en slik da. Spist mye, men er sulten og legge meg sulten kan jeg ikke gjør.
Klokken her nede er 22.55 nå, så fortsatt 1 time før jeg er i senga.

Flott tirsdag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye pågangsmot! Herrrrlig! :) Håper det smitter over på meg etterhvert også.

Her hadde jeg en fin-fin vinterferie på hytta. Det ble MASSE snømåking og trim, men nok inntak, i form av gode middager og vin, til at det vektmessig gikk i null. Uansett, føler meg litt mer fit enn da jeg dro. He he! 

Kontrasten fra det balanserte hyttelivet kunne ikke vært større da jeg kom hjem og umiddelbart begynte å stresse meg opp, over alt mulig. Omtrent fra da jeg kom inn døra hjemme. Vaskemaskiner som skulle settes på, ting som skulle pakkes ut og på plass, hverdag og kommende uke som skulle organiseres, og ikke minst: tilbake til stressende jobb, med masse planer og saker som skjer der de nærmeste ukene. Jeg ble nesten litt sjokkert selv, denne gangen. Over hvor stor kontrasten mellom livet på hytta og livet hjemme er. Og jeg tror mye koker ned til "tilgjengelighet". Hjemme er alt så tilgjengelig, til alle døgnets tider, og dermed skrus også tempoet opp. Man rekker rett og slett over mer, og skrur derfor tempoet ytterligere opp. Helt vanvittig, egentlig. Mens på hytta er det mer; "joda, jeg skal ta oppvasken, men må bare smelte snø i en kjele på den eldgamle komfyren først, noe som tar 30 minutter, så jeg tar en kaffekopp til,  mens jeg hører på radio!" Alt er mer tungvint, ting går mye saktere, så stressing er ingen vits. Og pulsen er laaaangt lavere.

Hvorfor kan jeg ikke ha det litt sånn hjemme også...? Går det ikke an å finne en slags middelvei? Hvorfor skal det være så vanskelig? :mellow:

Tror dette blir cluet mitt fremover, denne våren. Å finne den middelveien. For nå går jeg uheldigvis inn i en enda mer stressete og intens periode enn før vinterferien, i ca. 1 måneds tid fremover, fram til påskeferien. Med ting som skal avrundes, både her og der. Hovedsaklig med jobb, og et nytt system som skal rulles ut der før påske (først skal vi læres opp selv, så skal vi kurse medarbeidere), og på hjemmebane, med masse arrangementer og dugnadsarbeid ifm. podens aktiviteter. 

(Nesten litt sånn at jeg kjenner på at jeg ikke har lyst til noen av delene. Har bare lyst til å sitte på hytta og drikke kaffe og høre på radio, og se på snø smelte... Gud, det hadde vært deilig!)

Må bare trekke pusten dypt, kjenner jeg.  O hoi....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var en merkelig dag. Frøs og sov, og spiste innimellom. Tenkte at noe var på gang. Men sov det vel av meg, gjør ofte det. Men noe slankedag ble det såvisst ikke...

idag våkna jeg med motivasjon! Og var opplagt! 

Har fulgt, og skal følge , knekkebrød dietten. Den er akkurat nok til at en ikke blir sulten... Leser også professor Hjelmeseth sine ord om at det ikke er farlig å gå ned ganske hardt og fort. Tvert imot, de som gjør det, er de som greier å gjennomføre vektreduksjon best....Ifølge forskning.

Virker veldig lenge til vår nå, iskaldt og en nordavind som går gjennom marg og ben.....brrrrr.

Liksom helt feil å ta bort opplagsnæringa?

Skal ikke veie meg før i slutten av uka, mot normalt, pleier å gå på vekta hver morgen.

Troe det her blir ei ganske fæl uke.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen i det dere skriver, når man er midt opp i livet, med barn som vokser opp, hus og jobb. Noen har gubber, andre ikke.

Det er slitsomt i denne perioden.  Men lykkelig, fordi man er ung og orker. Hytta er et viktig fristed. Alt blir annerledes der! Vet det godt!

Og det du sier Bijou, at man rett og slett bruker kroppen fysisk på en annen måte, nåe en har fri fra hverdagen, og kan spise mer...der er vi inne på noe....

Ikke rart at så mange hopper av og finner alternative måter å leve på. 

Men alle kan ikke det....

Dag 2 hos meg har gått bra. Men takka ja til ei kveldsvakt, da er det liv og røre, og en har ikke tid til å tenke på hva som går an å få ut av alt man har i kjøl/ frysen...

Ble en fin trugetur på formiddagen, det er ganske tungt og fin trim.

Kalorier er under 1300 i dag.

Imorgen kommer vedmannen med nye storsekker, og gir meg masse trim for å få stabla i vedskjul. Først en time på senteret, morgentime, med spinning og styrke.

Har bestemt menyen også. Så greier man sikkert den dagen!

Også er det dans på kvelden, kurs først og dansekveld etterpå. Det er bare gøy, og belønning.

Blir en spennende uke dette her....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte snikveie meg litt i morges.....Halv kg mindre.     Det nytter!  Og man blir så ubegripelig glad når en greier det!  Enda så lite det er, så gjør det noe med humøret.

Ha en fin dag, alle sammen! 

Her er minus 12 ( føles som 21 sto det...her ved solkysten..) og nordavind, skal kjøre ved med trillebår inn i vedskjulet...det blir en kald fornøyelse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snegla

Hei alle!!

Jeg har ikke forduftet, bare vært på ferie i varmere strøk..! Skal faktisk innrømme at det var deilig å komme tilbake til kulda, det er vel skuddpremie på sånne uttalelser, men... :lol:

SÅ FLINKE og MOTIVERTE dere er alle sammen!!! Skikkelig herlig lesing! Selv har jeg ikke turt å gå på vekta enda... Ble en del god mat i ferien, og lite bevegelse.. :mellow: Men jeg har trent 3 dager denne uka, så det er jeg veldig fornøyd med. 

Seksito: Jeg har også såvidt prøvd knekkebrøddietten - hva er din erfaring så langt?? Jeg blir så sulten jeg, men det er klart, magesekken er vel utvidet maksimalt nå etter ferie, så da må sulten vike en stund først.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes knekkebrød dietten er enkel å holde seg til, blir igrunnen ikke sulten. 

Men det blir kjedelig i lengden. Derfor bruker jeg den noen dager, og registrerer opp til 1400 kal andre dager. Er så fryktelig glad i å lage mat, bake brød også, så jeg får litt abstinens av bare den dietten.

Men om jeg skal ha noe som helst håp om å gå ned i vekt, er det to ting som gjelder. Ikke mer enn 1400 kal, P dag, og Minst en times hard trening.

Idag er professor Hjelmesæth i Hjemmet igjen, jeg har jo litt sans for den mannen, han jobber ved overvektsenteret i Tønsberg. 

Han sier at kroppen produserer mer av et sulthormon, ghrelin, ved vekttap, fordi kroppen oppfatter all vektreduksjon som en feil funksjon.

Jaha, da har vi altså noe konkret å slåss mot. Ikke så lett å håndtere det der. Eneste råd er å holde ut.

En tøff kamp altså, å komme ned. Rene krigen!

Og jo lenger vi greier å holde den vekten vi har kommet ned på, jo mer godtar kroppen den, og slutter å kjempe imot.

Gamle regler gjelder ikke mer. Det er helt greit å gå ned mye, fort og  brutalt.

Og det er en fordel å veie seg ofte. Og ta alle små vekt økninger  pr omgående.

Også må vi spise frokost! Det gjør de som greier å holde sin nye vekt. Det er ca 20 % av oss, 80 % faller tilbake på feil kosthold og dårlige vaner.

Vi gjør vel ikke det? Alle har jo veid adskillig mer enn vi gjør idag. Det er liksom den siste finpussen vi driver med?

Et råd fra ham og... Ha samme måltidsrytme og spis det samme om det er hverdag eller høytid.

Der er jeg stor synder....

Men om en synder en dag, og gjør opp med forlatelse neste dag, skulle det vel gå bra?

Det er så mange gode råd....og noen av dem passer veldig dårlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man: 1285 kc Trim: JA      Tirs:  1500 Trim: JA         Ons:   1455 kc    Trim: NEI           Tors:    1350 KC Trim: NEI                   Fre:                             Lør:                       Søn:

Jeg er kjapt innom her; jeg burde ligge på kcal rundt 1300, men det er steinhardt! Særlig når jeg er på besøk, som i forgårs. Og når jeg er på reise, som i går. Men i dag har jeg holdt meg på 1350, og det er godkjent. Mindre godkjent er to dager uten trim; det akter jeg å forandre på. I går var jeg på reise, og i dag fikk vi overraskende besøk. Så da gikk det i dass. Men fra i morgen av er jeg klar igjen! :) Og jeg skal bevege meg hver dag i helga. Og IKKE KOMME OVER 1350 kc; det MÅ jeg love meg selv. Uansett om det er helg eller ikke. Vekta var på 67,1 på onsdag, så med en gang man skjerper seg, er det en halv kilo ned. Jeg drømmer om å se 66 tallet på neste onsdag, faktisk et stykke ned på 66. For vi drømmer jo om 1 kg ned i uka. Så da må jeg vere på rundt 66 blank neste veiiedag. Det må jobbes hardt for! men jeg VIL!!!!!

10.01.18: 68,5 kg

17.01.18: 67,3 kg (ned 1,2 kg fra forrige uke)

24.01.18 67,5 (opp 0,2 kg fra forrige uke)

02.02.18 66,8 kg (ned 0,8 kg fra forrige uke)

Ekstraveiing mandag, 05.02.: 66,8 kg

07.02.18 På utenlandsreise

14.02.18 Valentinsdagen: Her bør jeg ha kommet meg ned på 65-tallet, gjerne under. Neida! 67,3 kg

21.02.18 67,5 kg (+ 0,7 kg siden sist veiing)

28.02.18 67,1 (- 0,4 kg siden sist veiing; har skjerpet meg fra og med mandag denne uka. Så nå må det bare gå EN VEI - nedover!!)

07.03.18

14.03.18

21.03.18

28.03.18 Onsdag i påskeuka: Her skal jeg være i mål: Under 64 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vet hvorfor signaturen ikke synes iblant. 

Det er noe miks og tull med innlogging. Når en går inn på siden, ser det ut som man er logget inn.

Men en må jo logge inn en gang til for at signaturen skal komme til syne. Og for å få skrevet...

Det er visst det de kaller forbedringer....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Jeg prøver å følge med på det dere skriver, men ting har skjedd, så
Jeg er hjemme i Norge - plutselig - så ingen ting blir som planlagt.
Orker ikke notere inntak eller noe
Hadde diare mandag og tirsdag og onsdag viste vekta 1 kg ned. 
Nå vet jeg ikke.
Som sagt, denne uka ble ikke som planlagt, så kommer sterkere tilbake etter den 11.03.

God helg <3 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

Upsann! Skulle visst rapportert inn på fredag, men dagene freser jo bare avgårde.

Kjenner meg godt igjen i det at slanking må stå på vent når andre ting i livet inntreffer. Fokus skifter stadig vekk. Men håper livet retter seg ut igjen for deg snart, Tjorven45! 

Her hos meg har det ikke skjedd nevneverdig siste uka. Lå nesten pinlig nøyaktig på 70 blank hele forrige uke, hver eneste dag. Trente null og nix. Mest pga. den isende vinden, kombinert med -15. Sånt orker jeg ikke å løpe i. Men fredag steg det litt her hos oss og nå er det bare rundt -6 grader her også. Så idag ble det joggetur, for første gang på evigheter! Pjuuuh!

Det er som sagt travle tider nå, frem til påske. Men i dag kjente jeg brått på den pokker-heller-følelsen, over at jeg liksom ikke skal klare noe slankerelatert samtidig som livet er travelt. Det må da for pokkern gå an...?! Så nå har jeg bestemt meg for at jeg skal begynne å telle kalorier igjen fra imorgen av, mandag. Og både jogging og rockering må tilbake på timeplanen igjen, samme hvor skvisa timeplanen er fra før. Ellers kollapser både rygg og det som er, igjen. Og det har jeg vel lært nå at ikke er så gunstig. (Eller...?)

I tillegg fikk jeg et glimt av noen gamle favorittbukser innerst i klesskapet idag. Som ikke har passet på evigheter. Og pokker-heller-følelsen raste igjennom meg, igjen. Skal det ikke være mulig å få av seg disse kiloene og komme inn i den gamle garderoben igjen??

Nå har det jo ballet på seg i alt 10 kilo, siden våren 2015 (mener jeg å huske). 10 kilo, på 3 år. Som jeg liksom ikke klarer å hanskes med. Når jeg gikk ned 20 kg på 1 år i 2011/2012...! Det henger jo ikke på greip. Grrrrrrrrr!

Kjenner at jeg bare er drittlei nå. Drittlei ekstra-kiloer, drittlei klær som ikke passer, drittlei stress, drittlei snø og vinter... <_< Men aner bittelittegrann at det er på en god måte. Vil ikke kalle det motivasjon, akkurat. He he! Men mer følelsen av å ha fått nok. 

Erklærer dermed den harde vinteren for over. Nå gidder jeg ikke mer. Nå skal jeg ned! Samme om det blir sånn eller slik. Bare det går nedover igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man: 1285 kc Trim: JA      Tirs:  1500 Trim: JA         Ons:   1455 kc    Trim: NEI           Tors:    1350 KC Trim: NEI           Fre: 1415 Trim: JA               Lør: 1435    Trim: JA           Søn: 1310 Trim: JA

Hei! Det var kjekt med litt liv innpå her.  Bijou, SÅ bra det du her skriver. Og det virker som du er i ferd med å finne motivasjonen! Så jeg vil bare si at jeg HEIER PÅ DEG!! Jeg har gjennomført en uke med registrering nå. Det blir ikke helt nøyaktig, men sånn ca. Og det er veldig forpliktende. Særlig å melde innpå her. Så jeg bare sier masse lykke til!! Viss du går på det med registrering nå. Heia oss!! Tenk så deilig det hadde vært i juni da, rundt jonsoktider. Å føle seg VEL igjen - både i shorts og i singlet ! :) Og det vi ellers liker å kle oss i. Det er en stund til, men jeg har innsett at det ikke funker å legge inn hovedstøtet i mai, så dermed MÅ jeg bare nå. Og jeg håper du slår følge. Tjorven, så leit at du ikke er i form og at ting er blitt annerledes. Masse GOD bedring ifht magen. Håper det snudde fort med den diareen. Velkommen tilbake til innsats igjen når du er klar. Og til dere andre - heia, heia! Takk for motivasjon til å starte opp å telle igjen og prøve seg på en kilo ned i uka, Sektito! :) Det har hjulpet meg å bare sette et STARTPUNKT for å jobbe seriøst med vekta igjen.

Som dere ser av rapporten øverst, så gikk det greit gjennom helga. Men jeg bør IKKE overskride 1350 ... Så det må jeg virkelig jobbe med denne uka.

Jeg har snikveiet meg, og den store nedgangen har ikke vist seg. Men jeg må bare holde fokus og ikke miste motet. Så vet jeg at resultatene vil vise seg. Alt er i alle fall bedre enn sånn jeg har holdt på tidligere i vinter og gitt blaffen... GOD UKE til alle. Jeg har veiedag onsdag. Så da skriver jeg innpå her igjen, med nye dagsrapporter ang kcal.

PS Fornøyd med å ha fått på  plass litt trim. Totalt denne uka ble det 4 raske gåturer på ca en halv time, samt halvannen time med hall-aktiviteter. Så jeg gir meg selv godkjent. Selv om det ikke er så veldig hard trening. Trim er det i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

Takk for det, LiveLife! Heier tilbake på deg også, og alle som strever! 

Nei, det er ikke mye man rekker å få til før sommeren hvis man startet i mai. Jeg prøvde meg på det i fjor, etter en litt for utskeiende mai-måned, hvor jeg bikka 68 kg. Klarte å komme meg ned til 66 kg før sommerferien begynte. Men så klart, man får til mer hvis man starter litt før! ;)

For min del er trikset å ikke legge lista altfor høyt. Å gå ned 1 kilo i uka er totalt urealistisk for min del. Klarte ikke det da jeg var på mitt mest flinke en gang. Men ikke legge lista for lavt heller, slik at man aldri kommer noe sted (kremt... ref. 3 siste årene, for min del). Så,  mer den gyldne middelvei. Vet også at nedgang fra uke til uke, når jeg først får det til, foregår veldig i rykk og napp også, veldig avhengig av hvor jeg er i mens-syklusen min. Så omtrent umulig å "bestemme" seg på forhånd for så-og-så mange gram ned pr. uke, da det vil variere. Hos meg, i alle fall.

Men jeg tenker at jeg må ha som minimum å klare å gå ned 1 kilo pr. måned. Da vil jeg gå sommeren i møte på 66-tallet. Det samme som i fjor. Det synes jeg at jeg i det minste skylder meg selv. Men klarer jeg mer enn 1 kg pr måned, så skal jeg ikke klage å på det heller. :rolleyes: 

Tror ikke de vanskeligste kiloene er mellom 66-70 kg. Jeg har et vanskelig punkt rundt 66/65 kg, som jeg sliter innmari med å komme forbi. Der er den største utfordringen, å lirke seg forbi. Vel, jeg må prøve i alle fall. Ikke pokkern om jeg gir opp!

Lykke til i uka som kommer, alle mann! Jeg rapporterer inn igjen på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler ditt syn, Bijou! 

En får plutselig så NOK!

Ikke for å være ekkel, men vi som har lett for å bli litt tyngre enn vi bør, har nok et eller annet gen som vi bare må slite med resten av livet...

Jeg har fremdeles den første " slankeboka" mi, da var jeg vel 16 år, den het Den lille Kaloritabellen, kosta ca 1 krone, og er flittig brukt.

Nå er jeg snart 72, og driver ennå med bøker og tabeller. En blir lei noen ganger, men samtidig tror jeg det har vært helt nødvendig for å holde meg sånn nogenlunde rundt normalvekt.

Kunne nok ha vært kjempediger, og hatt en fæl helsetilstand hvis en hadde sluppet lystene  løs....og ikke tatt tak rett som det er.

Innser at man må ha fokus resten av sitt liv også. Hvis man fremdeles kan få være så aktiv og nogenlunde slank, så er det en billig pris for å oppnå det!

Også får en jo noen store gleder iblant, når vekta går ned og en kan finne fram yndlingsplagga igjen, eller kjøpe noe nytt!

Vekta mi sto på 65 kg idag. Hurra! Da ble det en kilo ned denne uka. Det har vært hardt, men ok. Sørga for å være veldig opptatt.

Nå får jeg se om jeg greier å beholde dette ei uke.....

Og våren må jo begynne å nærme seg snart, vet at ting blir lettere da, komme seg ut på tur bl a, med joggesko, og ikke all slags annet utstyr, ski på bein og utstyr til hunden, eller truger, og pigger.....

Drømmer om lange turer i vårskog, med blåveis, med en lykkelig hund som bader i alle pytter og småvann....

Ha en fin uke alle sammen!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer :)

Takk skal dere ha. 

Bijou - Ja, fint du begynner å finne motivasjonen og håper du karer å stresse ned.

LiveLife - Du er flink som klarer å holde deg på 13-1500 kcal om dagen. SÅ synd det ikke slipper taket disse kiloene.

Sekstito - Ja, du er er flott dame - Tenk at du er blitt 72 år, og du trener i helsestudio og turer med hund og danser.
Hadde jeg bare klart halvparten av det du gjør, skulle jeg vært fornøyd :) Stå på spreka :wub: og tenke en kilo ned.
Gratulere så mye:wub:
Når jeg kommer nedover må du fortelle litt mer om den knekkebrød dietten din. 
Spiser ganske mye knekkebrød selv, men ikke bare det.

Mandag begynte jeg å føre litt sånn ca kcal, igjen. 
Mye sorg og både innvendig og utvendig stress har nok vært med på å gå ned litt siden forrige mandag.
Ser ut som vekta her og nedi der viser ganske likt. 
Veide i hvertfall det samme her som der nede på fredag. 
Men til i dag var den tatt et hopp ned.
Viste 69,3 kg i dag og det er 700 kcal ned.
Begynte med noen piller, igjen i går, så håper ikke vekta bare raser oppover, igjen.
Men funnet ut at kilo får være kilo - Ja, jeg kan jo si det. 
Men det viktigste nå er å være i form å kunne leve litt av det livet jeg ønsker meg. 
Ikke ligge i senga og ikke orke noe.
Men jeg skal prøve alt jeg klarer å holde vekta.
Men vet at disse tablettene blåser en opp av...

Men samtidig har jeg begynt og tenke litt på tankens kraft :)
SÅ sier heller at denne gangen øker jeg ikke i vekt med disse pillene, jeg blir ikke sulten av dem og dem samler heller ikke væske i kroppen :) 
Dette skal gå bra. Jeg skal veie 65 kg til jeg skal dra hjem for sommeren i Norge i slutten av mai :)

Og med dere positive, damene her ute, skal vi klare dette :)

Flott dag videre og god uke og helg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, sekstito skrev:

Man får seg noen overraskelser ved å registrere...

Er det mulig at hvalkjøtt har 325 kal pr 100 gram??

Og i laks er det 125 for samme mengde....

 

Hvalbiff har mindre kcal enn hvalkjøtt på GR og GR sin laksefile er 170 per 100 g
Hvilke sted er det du registrer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...