Gå til innhold

2019


Gjest Bijou 2
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Full av klassisk januar-pepp og optimisme starter jeg herved en ny tråd for alle som har lyst til å gå ned noen kilo i løpet av 2019. Enten det er 1, 5 eller opp til 10 kilo. (Siden vi nå en gang er på "Ned under 10 kilo" forumet får vi vel sette grensen der.) Og siden jeg har tenkt meg ned 10 kilo selv, regner med å bruke hele 2019 på det og planlegger å rapportere inn hver uke, starter jeg like så godt hele ballet. 

Hva kan vi få til på 1 år, folkens? Fra januar til desember. Det er mitt fokus, i første omgang. 1 år med livsstilendringer. Så får jeg se hvor langt jeg har kommet innen desember 2019. Om jeg blir kvitt alle 10 kiloene, eller 5 eller 3. Helt ærlig så er alt ned en seier for min del,  i 2019.  

Litt om meg: 45 år, 1,68 høy, 72 kg tung rett før jul. I fulltidsjobb og med 1 barn i barneskolealder. En gammel GR-traver, tilbake fra 2011, som klarte å slanke av meg alle graviditetskiloene (and then some) og deretter holde vekten frem til ca. 2015. Deretter gikk det skeis. En liten vektoversikt i den sammenheng:

2014 - Sist jeg Holdt Vekten. Januar: 59 kg, desember: 59 kg. 
2015 - Januar: 60 kg, desember: 65 kg. Opp hele 5 kilo.
2016 - Januar: 65 kg, desember: 66 kg. Rimelig stabilt år.
2017 - Januar: 66 kg, desember: 68 kg. Nye 2 kilo opp.
2018 - Januar: 68 kg, desember: 72 kg. Nye 4 kilo opp.

Vektproblemene for meg tårner seg opp når jeg har det vanskelig både hjemme OG på jobb, samtidig, og slik sett ikke har noen steder å hente meg inn igjen. Da tyr jeg til trøstespising (og vin) og treningen fader også vekk. Både 2015 og 2018 var slike vanskelige år. Nå ser ikke 2019 så veldig mye lysere ut, foreløpig. Men jeg har likevel bestemt at 2019 skal bli året jeg tar vare på helsa igjen, uansett hvordan det stormer rundt meg ellers. Jeg er såpass gammel nå at det burde jeg klare. Helsa først! Så får alt det andre kronglete i livet bare ta seg en bolle i mens.

Det hjelper selvfølgelig også på optimismen at jeg har fått til dette før. Jeg vet at jeg kan - og jeg vet akkurat hvordan jeg skal få det til. Det krever bare litt mer fokus enn det jeg har klart å samle sammen de siste 4 årene. Men nå er jeg klar! Ikke bare fram til sommeren og bikinisesongen, men hele 2019, fra start til slutt.

Noen flere? Sleng dere med!

Jeg har veiedag hver fredag og kommer til å rapportere inn 1-2 ganger i uka her på tråden.
Litt selskap hadde vært hyggelig! ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bijou :) Her er jeg igjen. Jeg kjenner deg igjen fra tidligere. Kanskje husker du meg også. Jeg syns vi er flinke som ikke bare kutter ut, men prøver oss stadig. Jeg kan trenge et forum nå - ikke fordi at det har sklidd så veldig ut, men fordi jeg føler jeg trenger motivasjon og noen å holde på sammen med. Det var forfriskende med en ny tråd her, og jeg er klar for å bli med. Jeg er 1,70 og veier i dag ca 67 kg. Før jul var jeg 65, så jeg har et par julekilo. Min laveste vekt i år, var 64,2 - det var i sommer. Det er en kamp å holde seg der nede, jeg ligger til vanlig på rundt 66 kg. Men jeg ønsker å være noe mindre. 62-tallet hadde vært flott. Jeg vil gjerne være med på veiedager fredagene, og å rapportere 1-2 ganger i uka høres flott ut. Jeg legger inn rapport i morgen, som første dag. Skal stige på vekta, og se hva den eksakt viser. Det er jo aldri spesielt hyggelig etter jul, men det må til. Jeg ønsker å komme i gang med litt trim. 3-4 ganger i uka er målet, i alle fall om det bare blir raske gåturer på meg, da må jeg prøve å få det til ofte - gjerne daglig. Jeg har kontorjobb, så får ingen ting gratis der, for å si det sånn. Har du tenkt å notere hva du spiser? Telle sånn ca kcal? Jeg tror det må til her. Men jeg kan ikke fordra den registreringa. Så jeg tror det må bli sånn ca, og ikke inne i dagboken her. Har lyktes med å telle sånn ca og bruke et enkelt skjema med penn og papir de andre gangene jeg har jobbet meg nedover, blant annet før sommeren. I fjor etter jul var jeg 69 kg, så jeg var fornøyd da jeg kom meg ned igjen på 64-65 i sommeren. I år har jeg litt mindre utgangspunkt, det er fint. Men vil bare motivere deg og si at dette kan du klare, Biljou. Du har jo en fantastisk historie å vise til, og du vet hva som skal til. Vi får prøve å støtte hverandre, og være litt strenge med hverandre. Min store lidenskap er sjokolade. Jeg klarer ikke å kutte ut, så mitt mål er å nøye meg med et par biter daglig til kaffen. Det er jammen litt vanskelig å stramme inn nå etter jul, men det må til ;) Selv har jeg tatt et kurs, det er over 14 år siden, da jeg gikk ned fra 67 - 60 kg. Det er ikke realistisk for meg å se 60 tallet igjen, det er heller ingen drøm, tror jeg. Jeg har lagt bak meg tre fødsler for noen år tilbake, alle barna går på skole nå. Har kommet meg ned etter hver, til ca 62. Så målet mitt er å lande der igjen. Der trivdes jeg godt. Det var veldig kjekt å se deg her inne, Bijou, har ikke vært inn om på månedsvis. Så veldig gøy at du var her. Heia OSS :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen kom litt brått på etter jula, men på en måte er det jo litt bra, å face tallenes klare tale. Jeg har ikke fått henta meg inn, og ligger da på midten av 67-tallet. Herfra SKAL pila peke nedover. Jeg er motivert. Selv om det er fristende å tenke at jeg venter med å begynne til på mandag!! Men kan ikke trykke i meg mer av godisrester nå... Så det må bli fra helga av, ja. Og jeg kommer til å notere ca kcal for meg selv, jeg bør ikke ligge på mye over 1400, i alle fall ikke til daglig. Bijou, håper veiingen gikk ok og at du er klar til dyst :) 

Fredag, 04.01.: 67,5 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en gjenganger til....om det er rom i herberget....?

Jeg gjorde jo en skikkelig innsats i oktober, med 5 ukers fokus, og var i 63 kg etter det. Gikk ned 4,5 kg.

Det var tøft, men faktisk ganske moro.

Jeg lærte at det går godt an å ta sånne tak.

Men så kom den søte juletid. Og den varer ganske lenge her i huset....Med baking og laging/ smaking av alle tradisjons retter, som er en stor glede! selskaper og hytteturer, med familie og venner.

Jeg fråtser ikke, da blir en bare dårlig i form, og er mye ute på tur, innimellom alt det gode, og på ski iår.

Men det er alle de små kosestunder i godt lag.

Har landet på at det må bare være rom for det i sånne høytider! 

Jeg synes også at vi er flinke som tar tak når nåla går for langt oppover! Hadde en bare latt humla suse, så var en fort tilbake på gamle vekt tilstander...

Selv har jeg veid 86kg, og i nærheten av det tallet skal jeg aldri mer....

Skulle gjerne ha holdt meg på 62. Eller 60.

Det er en veldig støtte å ha dette stedet på GR synes jeg! Så får en heller være en gjenganger, med visse mellomrom.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det selvfølgelig rom i herberget! ☺️  Bare kjente "fjes" foreløpig, men vi har plass til flere, kjente og ukjente!

Velkommen til dere, LiveLife og Sekstito! Dere har nok litt mer disiplin enn meg. Jeg bekjenner herved mine synder som fråtser. Liker alt som er søtt, pluss vin. Kos er det beste jeg vet! Bare synd helsa ikke er like enig.

Joda, fikk veid i går, bare ikke rapportert inn her. Og vekta viste ikke overraskende OPP etter jula. Totalt 1,9 kg opp, siden fredag 21/12. Så denne fredagens tall var svimlende 74,3 kg. Men... Dagen jeg kom hjem fra juleferie viste den 74,9 kg, så littegrann letta likevel. Pjuh! Vel, herifra er det bare å brette opp ermene. 

Foreløpig har jeg trappet drastisk ned på inntaket av usunt, drukket masse vann og begynt å trene igjen. Har et løperkne som slår seg vrang hvis jeg ikke tar styrke ved siden av og legger inn nok hviledager mellom løpinga. Så onsdag startet jeg trimåret 2019 med styrke og rockering (første rockering-økt på evigheter, au! au! gul og blå...), torsdag jogget jeg (for første gang siden begynnelsen av desember), fredag hviledag og i dag har jeg tatt rockering og styrke igjen, samt stretching. Imorgen står ukas andre joggetur på planen. Så jeg er i gang. 

Lagde meg en slik ny Lilyslim-graf rett før jul, som selvfølgelig bare viser opp nå, men som forhåpentligvis snart viser nedover igjen, kilo for kilo.

0OULbbw.png

Målet mitt til neste fredag er å krabbe nedover til 73-tallet.

Fortsatt god helg til dere andre! 

LiveLife: glemte å svare på spørsmålet ditt om telling av kalorier. Nei, jeg registrerer ikke her inne, foreløpig. Men teller i hodet og prøver først å ta det på feeling'en. Så får vi se hvordan det går.

 

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Håper dere har plass til en til? Jeg har holdt til på en tråd inne på ned 10-20 kg en stund nå, men aktiviteten har vært litt liten der i det siste og jeg trenger å være aktiv her inne for å lykkes. Pr nå veier jeg ca 75 kg (nøyaktig vekt kommer i morgen), og målet er å gå ned til rundt 70 kg. Startet min reise i slutten av mai, og veide da 92,2 kg, så mye er borte allerede. Men nå er det altså de siste 5 vanskeligste kilo som gjenstår. 

Jeg som mange andre har brukt julen til å fråtse søtsaker. Sliter virkelig med å begrense meg når jeg først kommer i gang. Jeg kan spise til jeg blir kvalm, men lar meg ikke stoppe av det. Pakker bare innpå litt potetgull for å dempe kvalmen og så kan jeg spise litt til. Her er det ikke stopp før det er tomt. Blæh...

Så nå må det bare bli andre boller. Tenkte å holde meg helt unna sukker i januar for å komme i gang igjen. Når jeg er mer trygg på at dette går veien vil jeg nok spise litt søtt i helgene, forhåpentligvis i litt mer begrensede mengder. Ellers skal jeg spise rundt 1600 kcal om dagen og trene 3 dager i uka. Jogger litt og er med på timer på treningssenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere! Kan jeg også bli med her? Jeg er også en sånn som trenger å være litt aktiv for å holde fokus :)

Også her er julen brukt til å spise både søt og feit mat, og jeg har også gått opp litt - heldigvis ikke så mye som forventa. 

Jeg veier 63,8 kg i dag, det stemmer nok greit, men tenker jeg tar en veiing i morra for å sjekke morgenvekta også. Her blir det ikke noen hvit januar, jeg er altfor glad i både godteri og vin, men jeg skal spise lite godteri og drikke mindre vin enn jeg har gjort de siste ukene. Planen er også å trene 3 ganger i uka, noe som er en opptrapping fra 2 ganger i uka før jul. De dagene jeg ikke trener har jeg en stor ambisjon om å gå en tur i stedet, eller gjøre noe annet aktivt. 

I dag tok jeg en sånn kroppsanalyse på treningssenter, den viste at fettprosenten min er 24,8 %. Målet blir å få denne litt ned, og å beholde muskelmassen. Jeg kommer derfor ikke til å gå kjapt ned, det kan jeg si allerede nå :) Jeg tar en ny test om et par-tre måneder - skikkelig spent på resultatet på neste test allerede! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var årets første mandag her, og jeg har fått vært på vekten. 74,3 kg ble dommen. Noe mer enn før jul, men bedre enn fryktet.  😊 Uka som gikk har egentlig gått over all forventning for min del. Trodde det skulle bli et mareritt med ulvehunger og søtsug av en annen verden etter kontinuerlig frotsing i jula. Men tvert imot, kroppen virker storfornøyd med sunnere vaner. Magesmertene jeg har slitt med hele jula forsvant som dugg for sola, og energien kom tilbake. Måtte det bare fortsette. 😀

Sånn kroppsanalyse kunne jeg jammen ha tenkt meg jeg også. Aner jo ikke hvordan ståa er, sånn egentlig. Vil jo tro min fettprosent ligger over normalen siden jeg fremdeles er overvektig, men hvor ille det er hadde jo vært greit å vite. Er 70 kg Ok, eller burde jeg ta av mer av helsemessige årsaker liksom. Uansett planlegges jevnlig trening fremover så da håper jeg kropps sammensetning vil gå i rett retning uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig mange som ville bli med, det var jo gøy :) Håper vi kan hjelpe hverandre til å holde fokus og ikke gi oss. Jeg er motivert! Og KLAR for å se RESULTATER! Jeg ser på bilder fra september, da var jeg ca 64 kg, det er langt mer kledelig enn 67 på meg. Men ønsker å krype bittelitt lenger ned enn det også.  Mange av dere har jo gått ned en del i det siste; jeg blir imponert :) Da er dere inne i en god stim, og jeg håper dere klarer å fortsette, at ikke juledagene har ødelagt. Det virker ikke sånn på dere da :) Jeg har landet på at jeg må registrere ca kcal for meg selv, viss ikke blir det ikke resultater. Jeg lurer på om lørdagen skal være en dag jeg ikke registrerer. En belønning for å være flink de andre dagene. Det har jeg ikke prøvd før, men har lyst å prøve det nå. Men selvsagt at jeg spiser med måte. Det er snop og sjokolade som er mitt problem. Ellers overspiser jeg ikke. Så mye vil nok bedre seg bare ved å kutte ned på det. I helga var det litt sånn "vi spiser jula ut", huff - nå er jeg glad for at vi er ferdig med den jobben. Enig med deg som skriver at kroppen virker mer fornøyd når man har normalt kosthold. Det i seg selv skulle være motivasjon til å komme seg inn på riktig spor. 

Har dere lyst at vi lager en sånn "Felles oppsummering" på oss som er med; hver uke - at vi da legger inn vekt, og hvor mye vi har gått ned den forestående uken? Hadde det vært noe som kunne ha pushet oss litt ekstra til å stå på? Eller om vi ikke skriver hva vi veier, - ikke sikkert alle har lyst til det, men at vi skriver hvor mye vi har gått i minus, og hva som evt gjenstår til  målet er nådd? Hva tror dere? 

Det kunne f eks sett ut sånn:

Uke 2: 

Live Life - ned 0,8 kg. Evt rest: 4 kg.

Dette er jo ikke tilfellet, for det vil første vise seg på fredag, når det er veiedag. Men har noen av dere lyst å bli med på det? Er det litt mer forpliktende da? :) Og at det står litt sånn samlet, slik at vi ser hva vi jobber for? Så har vi selvsagt vår egen oppsummering, i hvert vårt innlegg, og at det blir stående uke etter uke. Mens dette bare blir en uke , og så er det på nytt i Uke 3, liksom? Forstår dere hva jeg tenker? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Live Life, jeg er helt med på en sånn registrering. Alfa og omega å ha noe sånt som er litt bindende. Det minner på en måte om et GR-kurs, hvor man hver gang tar en runde på vektnedgang :) 

Vi hadde også sånn «spise jula ut»-opplegg i helga🙈 Er ikke helt ferdige engang, men nå er vi begge motiverte, så siste rest av godteri får vi ta gradvis i helgene.

Akkurat det at kroppen føles bedre med sunn hverdag er jeg så enig i! Jeg var mer sliten i jula enn jeg er nå, tilbake på jobb, jo! Jeg sover bedre også. Helt fantastisk😁 Jeg har hittil i år ikke satsa på noe særlig kaloriunderskudd, men det er mulig jeg prøver litt på det i neste uke, sånn for å få litt fart på sakene. Jeg tenkte egentlig jeg skulle veie meg på morran i dag, men glemte det jo helt 😅 Jeg gjør det heller på fredag, jeg også😊

 

Snupsipups, så bra at ikke jula har ødelagt for mye og at resultatet var bedre enn forventa! Tror du skal lete lenge for å finne en som ikke har bittelitt høyere vekt etter jul enn før jul:p

Det er ikke sikkert fettprosenten din er så unormalt høy hvis du beveger deg en del☺️ Veldig interessant, var det! Jeg er skikkelig motivert for å forbedre resultatet mitt til neste gang, også blir jeg mer bevisst på å spise nok og riktig mat av det. Før var jeg litt mer sånn at det ikke var så ille å hoppe over et måltid, for vekta gikk jo ned. Nå tenker jeg mer på kroppssammensetning, og blir automatisk enda litt mer opptatt av trening, sunnhet og at ikke sunnhet kun er minst mulig kcal i maten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går trått å komme skikkelig igang....

Jula varer lenge hos meg. Men nå til helga skal det være blåst!!

Er stiv og støl idag, etter å ha starta for fullt på all trening igjen.

Det er vanskelig å følge råda om å ta øvelser i ferier, da er det så mye annen aktivitet man driver med.

Veldig dumt, man kan ta noen strekke øvelser osv foran TV, lite som skal til.

Jeg blir med på alle fine forslag her! Det viktigste er at det blir en kontinuitet, det er så dumt når en tråd plutselig blir helt folketom.

Nå samler jeg sammen motivasjon til å ta det taket på bilringene igjen!🤓😳

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så BRA at her er motivasjon, selv om vi alle kjemper med å komme oss inn i hverdagsrutiner igjen 😬 Jeg har tre dager på rundt 1400 kc nå; d er tøft å stramme inn. Men belønningen er nedgang og første veiing blir fredag. Er det de fleste av oss som har veiedag da? 😊 

Ønsker dere alle en god natt 💕 Er innom igjen her da, på fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med veiing i dag, LiveLife?😃 

Her har jeg ikke begynt med å telle kalorier, men jeg er veldig godt i gang med trening! Har vært noe trening både mandag, tirsdag, torsdag og i dag, onsdag gikk jeg kun en liten tur. Målet mitt er egentlig tre treninger i uka, så veldig fornøyd med fire. Må bare passe på å ikke overdrive og bli lei!

Jeg veide meg forresten også i dag. 62,8, viste vekta. Det er 1 kg mindre enn på den kroppsanalysen på søndag, men det er nok mest forskjell på grunn av klær, mat i magen og vann. Første ordentlige resultat blir da neste fredag igjen, forhåpentlig har jeg så smått begynt å begrense mengdene mat også da:p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Snupsipups og Martine! ☺️ Kjekt å se flere her inne!

Første fulle arbeidsuka i 2019 er over. Pjuh! Ble litt mer intens enn jeg ønsket meg. Men må bare øve mer på å ikke la det resulterer i dårlig kosthold og mindre trening. Fikk til bra kosthold, men ikke fullt like mye trening som ønsket. 

Uansett, veide inn i dag og havnet på 73,3 kg. Hvilket er ned 1 kg fra sist fredag. Så sier meg veldig fornøyd med det! Hadde hver enkelt kilo nedover gått like fort og enkelt! 😉 Men vet av erfaring at hver uke fremover ikke vil vise like mye resultat, hver gang. Neste uke er det f.eks. PMS. Alltid et skjær i sjøen, for min del. Kan i beste fall håpe på stabil vekt til neste fredag. Men sånn vil det være; to skritt frem og ett tilbake. Det viktigste er at det går nedover, over tid! 

God og fornuftig helg til dere andre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1 kg ned Bijou. 🎉 Deilig med en sånn flott start. Hadde vært drømmen med et sånn resultat hver uke ja, men sjelden det skjer hos meg iallefall. 

Jeg er litt småforkjølet for tiden. Så kjenner jeg har litt mindre energi enn normalt. Har fått trent og det har gått greit, men er mye mer sliten etterpå. Denne uken har det blitt to timer tabata så langt, og nå sitter jeg å manner meg opp til en joggetur. Blir nok tredemølle i dag, har kommet en del snø i natt og jeg er ikke så glad i å jogge i dypsnøen.

Så langt har jeg greid å holde meg sukkerfri i januar, men har kjent på søtsuget noen kvelder denne uken. I kveld skal jeg jobbe, så da slipper jeg å utsettes for fristelser i form av lørdagsgodt. 😊 

Fortsatt god helg til dere alle. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry litt seint ute, men er bortreist denne helga :) Håper alle har en fin helg, kjekt at mange har fått en bra start :) Det har jeg også. Det er jo alltid sånn det er, de første to kiloene fyker av, så begynner jobben. Men jeg akter å STÅ PÅ! og jeg drømmer om å lande helt ned på 65-tallet på neste veiing, det skal være innenfor rekkevidde. I snitt har jeg hatt 1450 kcal denne uka. I dag, lørdag, dropper jeg tellinga, men jeg har klart å begrense meg til litt potetskruer og litt sjokolade, kanskje 5 biter? Så det er mye bedre enn ellers. Tommel opp for det :)  Siden vi er på besøk, så skriver jeg ikke mer nå. Jeg lar høre fra meg igjen tidligere i neste uke. Si fra når dere er klar til å bli med på sånn felles oppsummering - innlegg pr uke da. Slik jeg tolker det nå, så er ikke alle helt i gang enda. Men jeg håper alle er klar mot slutten av neste uke ? De som har lyst, selvfølgelig :) 

Fredag, 11.01. 65,8 kg, ned 1,8 kg

Fredag, 04.01.: 67,5 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Hvis det er plass til enda en i gruppa deres, blir jeg gjerne med!

Jeg blir også gjerne med på en felles oppsummering en dag i uken. Er søndager en fin dag? 

Jeg er 1.65 høy og veier 78.4 kilo. Målet er å komme ned til 72 kilo i første omgang, gjerne før sommeren. Jeg har gått opp 4 kilo etter en operasjon i september, som nok påvirket hormoner og bidro til vektoppgangen. Jeg var sykmeldt i 6 uker og det ga meg i tillegg dårlige vaner med småspising, noe som jeg fortsatt sliter med.

Det jeg må jobbe spesielt med er en dårlig vane med å belønne meg selv hver gang jeg har gjort noe, eller avslutter en aktivitet. Jeg har også en uvane med å skulle spise peanøtter el.  når jeg kommer hjem fra jobb eller tur med hunden. Dessuten forsyner jeg meg ofte to ganger av middagsmaten, noe som fort utgjør en hel drøss av kalorier. Det er helt utrolig hvor flink jeg er til å tenke ulike variasjoner av at ja, jeg har jo gått en del i trapper i dag, så jeg trenger sikkert noe ekstra, eller det gjør i hvert fall ikke noe om jeg spiser dette fordi det legger jeg ikke på meg av.  Derfor er det viktig for meg å telle kalorier og å rapportere slik at jeg får bedre kontroll over tanker og matinntak. 

Etter sommeren kuttet jeg sterkt ned på melkeprodukter fordi jeg har slitt med verking i muskulatur og trøtthet. Det hjalp! I tillegg ble jeg rett før jul vegetarianer eller fleksitarianer ettersom jeg spiser kjøtt noen ganger når jeg får det servert. Jeg har vært vegetarianer før også, så jeg har erfaring med å lage vegetarmat. Jeg tror derfor at det skal gå veldig greit å ikke spise kjøtt, selv om det ofte er et kosthold som gir flere karbohydrater.

Hvem er med på en ukesrapportering på søndager? 

 

 

  

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er Bijou har startet denne tråden. Hun har veie og rapporteringsdag fredager, så jeg har slått meg med på det, noe jeg syns er helt ok. Men om du, Lillieri, vil rapportere søndager, så er vel det greit? :) Neste fredag legger jeg inn en "post", der jeg skriver hvor mye jeg har gått ned (forhåpentligvis) den uka - og så kan den som vil være med på den oversikten, bare legge inn på sin egen info - tror dere det kan fungere? Går det an å skrive inn i et eksisterende innlegg? Jeg har ikke peiling på om det går.

Evt om dere skriver hva dere har gått ned nederst i deres egen innrapportering, så kan jeg sørge for å skrive det inn i et felles innlegg? 

Ønsker alle en flott uke. Kom akkurat hjem fra helgetur :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ukens veiing ble ikke helt som jeg hadde håpet på. Skarve 200 g ned til 74,1 kg. Mye av årsaken tror/håper jeg skyldes at jeg har hatt arbeidshelg og da samler gjerne kroppen mer vann. Satser på et mer oppløftende resultat neste uke. Når sant skal sies så har jeg vel også vært sløv til å registrere denne uken, så det er vel heller ikke umulig at jeg har lurt meg selv litt. Skal prøve å bli flinkere. 😊

Nå har jeg akkurat kommet fra trening. 1 time Tabata i boks. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå dukker det opp alskens vidunderkurer rundt om.

Lurer på hvor mange slike jeg har gått på i løpet av mitt ganske lange liv?

Var vel 16-17 da jeg kjøpte min første " slankebok" Kaloriguiden" i lommeformat...kosta kr 6.50.

Den er jo en slags antikvitet i dag, men egentlig fullt gangbar, fornuftig!

Men så kom jo alle Eggekurer, Grapefruktkurer osv osv.

Det aller værste er jo at man slett ikke var Tjukk...ser jo det av bilder fra dengang.

Noen ekstra kilo har det alltid vært dog, og i perioder opp til 20-25 kg, Da var jeg tjukk...uff.

Men skal ALDRI på noe slags kur mer.

Det har kursa til GR lært meg!

Vil spise god, alminnelig mat, som jeg gleder meg til. Nybakt brød, og brun saus. Men alt med måte.

Og i mindre porsjoner når man skal ta av....det er der det vanskelige kommer inn....

Det gikk jo så utrolig fint de ukene jeg virkelig satte alle kluter til, i oktober. 

Jeg kan hvis jeg vil.

Ha en fin uke alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag - og vi er midt i uka :) tenkte å skrive noen refleksjoner.. I forrige uke gikk det fint å registrere. Så var vi bortreist i helga, og lørdagen hadde jeg tenkt å ha registreringsfri. Men så kom jeg meg liksom ikke skikkelig i gang igjen etter helga, nå er det blitt onsdag ,og i dag har jeg fått registrert. Har dog endet på over 1500 kc, og det er for mye! :( Så det er typisk meg å spore litt av. Vekta ser ut til å være stabil, men jeg kan jo ikke si meg fornøyd etter en ukes skjerping, og at jeg er tilbake på vekta jeg hadde før jul! Jeg vil jo lenger ned. I høst var jeg 1,5 kg lettere enn nå, og enda kan jeg tenke meg å gå et par kilo ned i tillegg til det. Så det er dette med og bestemme seg. Av og til lurer jeg på om det er enklere når jobben er større?! Og man har mer å gå ned? Men samtidig bør jeg jo være takknemlig for at det ikke er så mange kilo jeg må jobbe mot. Nei, jeg blir virkelig ikke klok på meg selv. Men det jeg vet, er at jeg holder motet oppe :) Og fredag er det ny veiing, da prøver vi oss på en sånn felles oppsummering, den som har lyst, sant? Da blir det liksom litt mer forpliktende :)  Jeg tror jeg trenger det. Jeg tenker også å bli flink å telle kcal igjen, sånn at jeg på fredagene kan avgi gjennomsnittelig kcal pr dag i uka som er gått. Det må da være mulig å få til :) Ønsker alle en fin uke videre! Håper dere har det bra. Kjekt at vi er mange som kjemper sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut det med registreringa ja. Hadde pause i jula jeg også, og må innrømme at det har blitt mer sporadisk etter jul. Litt vanskelig å komme inn i rutinen igjen, spesielt når det er noe som er ganske kjedelig å holde på med. 🙈

Jeg synes også det er lettere å motivere meg til vektreduksjon når jeg veier alt for mye, enn bare litt for mye. Nå begynner jeg å føle meg vel, synes jeg ser ganske Ok ut, alle klær passer i medium, og all form for bevegelse er utrolig mye lettere. Da er plutselig alle faktorene jeg har brukt som motivasjon borte, og det er lett å tenke at jeg er jo fin som jeg er. Har stoppet opp sånn rett før målstreken flere ganger, dessverre. Men har ikke gitt opp denne gangen altså, jeg er fortsatt innstilt på å nå målet. 😊

Uka så langt har nok ikke gått etter boka for min del. Har ikke hatt noen kjempe utskeielser, men mer sånn litt for mye her og litt for mye der. Nok til at vekta ikke vil rikke seg om jeg ikke tar tak resten av uka. Så det får være planen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Ja, her var det liv. Så bra! ☺️ Jeg kan godt bli med på felles oppsummering, så lenge noen andre tar seg av det. He he!

Nei, vidunderkurer er nok neppe løsningen i lengden, Sekstito. Jeg tror måtehold og sunn fornuft holder lenge. Det er bare så vanskelig å få til i praksis, i vårt samfunn av velstand og overflod, hvor vi har tilgang på alt vi vil ha og alt vi ikke trenger, konstant. 

Her i familien har vi begynt med flere middager fra bunnen av etter nyttår og planlagte ukemenyer. Ikke oppskrifter hentet fra Grete Roede, nødvendigvis, men dog. Mindre prefabrikert og kjøpepizzaer. Mer grønt og litt mindre kjøtt. Det var faktisk mannen som tok initiativ til det, uoppfordret. Puh! Så vi er samstemte. Ellers hadde det vært vanskeligere. Og resultatet så langt er at det er lettere å holde seg unna snacks og småspising på kvelden, etter middagen. Faktisk null og niks av det, etter nyttår.

Så maten er rimelig i boks her nå, men denne uka ble det null trening, etter den siste joggeturen søndag. Jeg har rett og slett vært for trøtt. Etter middag og legging av barn har jeg tatt en bok, funnet meg en sofa, lest og til slutt slumret bort hver eneste kveld. Rett og slett. Men det har vært utrolig digg! He he! 

Veiing igjen i dag, altså, og vekta visste ikke overraskende opp denne gangen. PMS-uke pleier å bli det. Så vekt i dag: 73,9 kg. Men det er greit. Jeg får bare ligge på været, til neste uke. Men innen neste fredag bør jeg ha gått disse PMS-grammene ned igjen.

Ha en fin helg, folkens! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...