Gå til innhold

2019


Gjest Bijou 2
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ja, treningen booster definitivt nedgang på vekta. Det er min erfaring også. Man kan gå ned bare ved å justere kostholdet, men trening hjelper helt klart på. Her i gården er det mest justeringer i kostholdet som skal ha æren for at jeg går nedover for tida, om enn med museskritt, men jeg gleder meg til den dagen jeg også har energi til å trene igjen. Da skjer det ting på vekta mye raskere. For kombinasjonen av de to er jo den mest optimale: kosthold OG trening.

Nuvel. Her har kroppen stabilisert seg etter forrige ukes "hikke", med mens på forskudd. Gikk alt ned igjen + 200 nye gram. Så vekt i morges: 72,2 kg. Veldig fornøyd! Har snust på 72 blank også denne uka, i ett lite blaff. Det bærer håp om at 71-tallet kan være like om hjørnet, bare jeg fortsetter slik jeg har gjort til nå, med museskritt.

Fikk karret meg gjennom denne arbeidsuka også, med mye overtid. Men fikk blomster av sjefen min i dag, for super innsats de siste ukene, og det varmer jo litt. Og tataaaa! Nå starter vinterferien!  😊 Vi tar en halv uke på hytta, resten hjemme. Og skal prøve å holde meg i skinnet og ikke skeie helt ut, på vin og sjokkis-fronten, selv om jeg vet at jeg kommer til å synes at jeg fortjener det sååååå innmari. He he! Får i det minste kompensere med masse snømåking på hytta...

God helg og god vinterferie til de som skal ha det! Så rapporterer jeg inn igjen neste uke.

Stå på, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tur på truger idag...med innlagte gå på trynet / karre seg opp. Var våt av svette når den turen var over. Det var råtten snø, og plutselig bare forsvant det ene beinet, da mistet  en balansen. Det måtte kreve mange kalorier!

Men truger er gøy!

Noe som ikke er gøy...er å gå ned de samme kiloene gang på gang...

men det har iallefall begynt å forsvinne litt, kanskje en halv inntil denne dag, i løpet av uka. Får se om en kan greie en hel kilo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere! Jeg har vært bortreist  med jobben, beklager at jeg er så sein til å skrive innpå her. Jeg har dessverre heller intet nytt å melde... iallefall ikke godt nytt. Jeg blir bare lei meg og flau på mine egne vegne. Jeg lovte dyrt og hellig å bruke Roedeappen. Jeg brukte den 2,5 dager og syns at det var veldig ok. Men så skar det seg på denne jobbturen. Jeg klarte ikke holde fokus. Er det ikke typisk? Og da blir det rett opp i vekt, og så må jeg nå bruke tid og krefter på å gå ned de sammen kiloene en gang til... det er bare kjempekjipt!!! Jeg blir SÅ lei!! :(:(

Jaja, hva gjør jeg da? jo  jeg fortsetter å skjerpe meg. Nå er det ingen skjær i sjøen på lenge. Neste gang jeg skal bort er ikke før om 4 uker tror jeg. Det betyr at om jeg vil, så kan jeg skjerpe meg i 4 uker. Det kan bety nesten 4 kg ned det, viss man bare tar seg sammen og virkelig VIL det. Skal tro om jeg klarer å mobilisere? Jeg ser at jeg må bli mer aktiv på denne tråden. Jeg forsøker ny taktikk neste uke. Jeg registrerer fra og med i morgen og melder inn antall kcal annenhver dag. Lei for om dette er plagsomt for dere, men må bare prøve om dette er noe som kan hjelpe meg å holde fokus. Jeg trenger all den hjelp jeg kan få. 

Det er veldig gøy og motiverende å lese om dere som faktisk FÅR TIL NOE for tida. Jeg kan jo jeg også, viss jeg vil. Det viste jeg i januar. Så da må jeg bare prøve å komme meg tilbake på det gode sporet. Skal legge inn ukesoppsummeringen nå, må bare få oversikt på hvem av dere som har meldt inn! Bijou, god og velfortjent ferie til deg! Så kjekt å lese at du er back on track!! Kjempeglad på dine vegner :) Lykke til med den kommende uka !! Håper du får kose deg og nyte ferien. 

Fredag, 15,/2, 66,1, opp 0,4 kg fra forrige uke :(:(, totalt ned 1,4 kg 

Fredag, 8.10. 65,7 kg - stabil fra forrige uke, totalt ned 1,8 kg

Fredag, 01.02. 65,7 kg, opp 0,7 kg - totalt ned 1,8 kg 

Fredag, 25.01. 65.0 kg, ned 0,3 kg  - totalt ned 2,5 kg

Fredag, 18.01. 65,3 kg, ned 0,5 kg - totalt ned 2,2 kg

Fredag, 11.01. 65,8 kg, ned 1,7 kg

Fredag, 04.01.: 67,5 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv at denne uka har gått greit, og på lørdag morgen var det nesten nedi 67...

Men så var det et flott jubileum, på et supert sted, servert gourmetmat, treretters m viner. Og diverse utover....

Og jeg sier ikke nei til sånt.

idag sto vekta på 67.5.

Det leer seg jo riktige veien.

Og nå er det ikke noe spesielt som foregår på en stund, så da får en knipe inn så godt man kan...

Ny uke i sikte!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble et kjempehopp opp på meg denne uka. Litt sur nå... Skeia ut litt mye et par dager, men spiste brukbart de andre. Så sånn kalorimessig burde jeg i verste fall gått i null, men neida. Tror nok jeg har en god del væske i kroppen nå, så får bare håpe den forsvinner like fort som den kom. Ellers har jeg tatt vinterferie jeg også, og hadde jo egentlig tenkt litt ekstra kos denne uka, men tror ikke jeg tørr det når vekta allerede har skutt til værs. 

Håper det går bedre hos deg nå LiveLife, og bare registrer kalorier her om det hjelper deg. Ikke slitsomt for oss i det hele tatt. Kanskje det kan motivere oss andre til  å bli flinkere med registrering også? 😉

God vinterferie til deg Bijou, håper du får stressa ned skikkelig denne uka. 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bijou og alle sammen!

Er en gjenganger her inne jeg også, og husker at jeg ofte var innom Hold vekten-forumet for å lære av de som holdt til der inne, spesielt din gamle tråd, Bijou. 😊Men da snakker vi frem til midten av 2014 - og siden den gang har det vært trått i mange år. 

Jeg var kjepphøy da etter å ha gått ned 20kg for andre gang, uten kurs men ved hjelp av GRmetoden. Det året gikk jeg opp 16,4kg, året etter nådde jeg høyest vekt noensinne med 102 🥺(ALDRI IGJEN!). Klarte å snu trenden ørlite i 2016, antageligvis fordi jeg synes det var så grusomt nederlag å se tresifret tall på vekta, og uten mål og mening gikk jeg ned 1,9 det året, dvs jeg sluret konstant i grenseland over/under dundre på hundre... Tok meg litt sammen i november 2017 og startet med PT på treningssenter, gikk ned ytterligere 2,2 kg det året. Kun trening, hadde skylapper på når det gjaldt å endre noe i matveien, orket ikke ta tak der også. Var konstant svimmel på hver eneste treningsøkt og klarte i liten grad å presse meg selv. Sommeren i fjor var jeg litt «ferdig» med treningssenter (kun apparater, ikke timer), og kuttet ut PT. Heldigvis våknet noe mellom ørene, og jeg fikk det for meg å prøve nettkurs, med oppstart i høstferien. Trenger nok ikke fortelle dere at det var det beste jeg kunne gjort for meg selv? 😉 2018: Ned 8,1 kg, takket være PT/nettkurs.

Nå har jeg gått ned ytterligere 3,5kg i år, og endelig begynner lysten til å trene noe å dukke opp (ikke voldsom lyst, men jeg føler et behov for å stramme opp og forbedre kondisjon i tillegg til å opprettholde nedgang på vekta). Jeg har ikke noe hastverk, men nå gjenstår ca 10kg til før jeg tror jeg når målet. Nettkursveilederen skal få følge meg frem dit, startet nettopp på runde 3 med kurs og skal definitivt ha et Hold vekten-kurs når den tid kommer. Har ikke hastverk, det viktigste nå er å ikke gi meg selv opp, tross mange hindre i hverdagen  (kjente meg godt igjen i din beskrivelse i starttråden, Bijou).

Vinterferie her også - og bursdagsuke, men ingen av de som fyller år har noen ønsker om verken kake eller kalas, så det bør ikke by på så mange utfordringer der. Å gå ned fra Meny 2 til Meny 1 siden jeg har gått ned i vekt og ikke trener noe, derimot....jeg er fremdeles fryktelig glad i mat! I følge kjæresten kan jeg/ønsker jeg å kunne spise som 3 trailersjåfører 😇 Og det er ikke helt forenlig med 1300 kcal per dag. 

Støtter meg til dagbokføring, råd fra kursleder og kloke ord fra tråden din, Snupsipups 👍 og håper det er greit at jeg henger her inne med dere?

Vekta forrige lørdag var 86,6kg. Er 46 1/2 år, 172 cm om jeg ikke har begynt å krympe. Tror jeg vil være normalvektig rundt 75 kg, men aller helst vil jeg at midjemålet skal ende på 80-88cm, er 106cm målt i navlehøyde per i dag, så har et godt stykke igjen før arbeidet med å BLI DER begynner. 

Ha en fin dag, alle sammen!

Juni72

 

Edit: husker aldri hvor jeg går inn for å endre signaturen min? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :) Til dere som vil være med på felles oppsummering tråd for hver uke: Dere er helt nødt til å skrive hvor mye dere har gått ned i uka eller evt opp, som jeg har gjort et par ganger. For jeg har ikke tid til å sitte og saumfare trådene for å finne ut hva dere veide sist og hvor mye som er gått ned osv. Så jeg håper dere er med på det, dersom dere vil på den fellestråden :)

Juni 72 - du er velkommen i blant oss. Du har en lang historie, og jeg er glad på dine vegner at du nå er kommet inn på et godt spor. Imponerende det du har gjort den siste tida. Så vi andre må bare la oss inspirere :) :) Vi har en post hver uke der jeg noterer ned nedgangen eller evt oppgangen den aktuelle uka. Om du vil bli med på det, så si fra :)

Jeg har brukt roedeappen i 5 dager nå. Det skal jeg fortsette med. Den er super. Og veldig effektiv. Mye enklere å registrere nå enn når man måtte inn på nettsida. Så dette går jeg for! I snitt har jeg spis 1412 kc fra mandag til torsdag, og det bør jeg holde meg på. Kanskje 1500 når det er lørdag... :) Vekta går ned med en gang jeg tar meg sammen, det er en gledelig overraskelse - eller i grunnen ikke så overraskende.

Jeg har et mål om å ha kommet meg iallefall nedover på 63tallet innen 3 uker. Spennende om det er innafor rekkevidde. Det skulle være det om jeg klarer å holde fokus. Og det har jeg tenkt :)

Neste uke er jeg på 64-tallet - det skal bli en sann glede :) Vinterferie og alt - men jeg har tenkt å holde fokus!

Hører fra dere andre da , etter hvert, så skal jeg lage til den fellestråden vår. GOD HELG så lenge.

Fredag, 22.2. 65,1, ned 1 kg fra forrige uke, totalt ned 2,4 kg

Fredag, 15,/2, 66,1, opp 0,4 kg fra forrige uke , totalt ned 1,4 kg 

Fredag, 8.10. 65,7 kg - stabil fra forrige uke, totalt ned 1,8 kg

Fredag, 01.02. 65,7 kg, opp 0,7 kg - totalt ned 1,8 kg 

Fredag, 25.01. 65.0 kg, ned 0,3 kg  - totalt ned 2,5 kg

Fredag, 18.01. 65,3 kg, ned 0,5 kg - totalt ned 2,2 kg

Fredag, 11.01. 65,8 kg, ned 1,7 kg

Fredag, 04.01.: 67,5 kg 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Juni72! 😊 Her er vi flere gjengangere, som du ser. Og vi har plass til flere! 

Gratulerer med super nedgang i 2018, da! Det året noe våknet mellom ørene... He he! Bra sagt! I blant må det gå skikkelig ille før man våkner opp ordentlig. Kjenner meg igjen i det selv.

Jadda, vinterferien er over og imorgen er det back to business. Har klart å slappe av og skeie ut TOTALT i ferien. Ho ho! 😉 Kan ikke rapportere inn et eneste lite sekund med selvdisiplin. Fikk litt trim da vi var på hytta, men vi dro hjem 1 dag tidligere enn planlagt (ingen tak som trengte å måkes i år, varmegradene tok seg av biffen). Så jeg fikk ekstra mange fridager hjemme. Og hva har jeg gjort...? Jo, slappet av, sovet, spist god mat, drukket vin hver dag (!) og knapt rørt meg. Utrolig deilig! Men utrolig lite smart, sånn når man er midt i en slankeprosess... Så vekt på fredag: 72,9 kg. Opp igjen. Ja, ja.

Dette blir veldig to skritt frem og ett tilbake. Men selv det blir jo nedover, på sikt. Så jeg får bare bale med 72-tallet en uke eller to til. Det er greit. Det var litt verdt det! 😉

LiveLife: beklager min manglende tilbakemelding på felles oppsummering hver uke. Jeg er litt i utakt med dere andre, så jeg tror jeg hopper av den inntil videre. Men du skal ha for initiativet! ☺️

Ny arbeidsuke imorgen. Skal øve meg på å puste dypt, koble litt mer ut og senke stressnivået. Og skal børste støvet av joggeskoene kommende uke. Etter at det siste snøfallet smeltet vekk er det snø- og isfrie fortau igjen. Det må testes ut, uten pigger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint at det kommer fler og fler på denne tråden, også gjengangere, slik jeg er.

Det er bare en kjennsgjerning at vi har lett for å legge på oss, og trenger støtte for å ta fatt iblant!

Jeg synes vi er flinke som gjør noe med det!!

Igår sto vekta mi fremdeles på 67.5, så den har ikke lea noe på seg sist uke.

Det har altså blitt ned 1 fattig kilo i løpet av februar. 

Kleint.

Her står det ikke på trening, for den er stor og omfattende. 5 organiserte timer i uka med kondisjon og styrke, 2 kvelder med sving dans, og minst en time tur med hund hver dag, mer i helgene. Noen ville nok sagt det er for mye, men det er bare sånn mitt liv er, tenker jeg. Alt er veldig gøy og lystbetont. Jeg har jo ikke familiære forpliktelser lenger, barnebarn er voksne, jeg jobber kanskje et par ganger i uka i snitt, og da har man god tid til det.

Det er kun maten det står på. Og motivasjonen. Og antagelig årsvariasjoner. Mye lettere å legge på seg i mørketiden.

Men nå skal vår og sommerklær fram snart, og de er for trange med disse ekstra kiloene. Ikke søren om jeg kjøper nye, da er løpet kjørt og veien åpen til flere ekstra kilo.

Håper det går bedre denne uka!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, LiveLife, Bijou og Sekstito! Takk for fine ord, her må det erkjennelse til, det mellom ørene virka brått ikke så godt på tampen av vinterferien likevel, så det ble 300 g opp fra forrige mandagsvekt og nå er jeg igjen på 88kg, sukk. To skritt frem og ett tilbake føles plutselig omvendt. Så da er jeg veldig glad for å være i godt selskap på den humplete veien mot evig vektreduksjon og en bedre livsstil.

Kloke valg ble til miniatyrfråtsing i stedet (må jo kalle det dét, i "gamle dager" hadde jeg klart å få i meg mye mer, så et lite lysglimt i galskapen, altså). Torsdag er fridag, da skal det planlegges beinhardt slik at jeg klarer å holde meg til Meny 1 flest mulig hverdager i løpet av en uke. Jeg er definitivt ikke blant dem som synes det er mye mat i 1300 kcal... :(

Er enig i at det frister mer med gåtur (ikke jogging enda her, nei) nå som snøen endelig smelter, og at det er ekstra motivasjon at det snart skal sommerklær (og bunad!) på, jeg gir meg ikke!

Stå på, jenter!

Juni72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å rapportere inn vekt innen i går. Kanskje fordi vekta ikke var helt som jeg håpet på? Hadde jo håpet og trodd at de to kiloene jeg gikk opp forrige uke skulle være borte til nå, men der tok jeg feil. 😳 Mandagens vekt ble 72,5 kg og det ble riktignok ned 1,5 kg fra sist uke, men fortsatt 400 g over det vekten viste for to uker siden. Var det noen som sa et skritt frem og to tilbake? Jublet nok litt høyt da jeg så normalvekt for to uker siden, den skulle nok ikke komme så lett nei. 🙈 Totalt i 2019: ned 3,5 kg, og det er stort sett bare julekilo. 😳

Uka som gikk hadde jeg vinterferie og det ble mye kos, men også mye aktivitet. Burde gå sånn omtrent i null kalorimessig. Men kanskje jeg rett og slett har lurt meg selv og gått opp i vekt, og derfor ikke har blitt kvitt ekstrakiloene fra forrige uke? Det er vel ikke utenkelig kanskje. Ja, ja får vel bare gjøre en bedre innsats denne uka og håpe det gjør susen. Har ikke gitt opp enda. 😅

Hei Juni72, og velkommen. Veldig enig med deg i at 1300 kcal er fryktelig lite mat. Burde ha ligget der for å få fart på sakene jeg også, men det greier jeg rett og slett ikke. Strever nok med 1600 kcal. Så da får jeg vel bare finne meg i at det går en smule sakte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På etterskudd med det meste, men sånn er det når man har ferie :) Deilig! Dette er det jeg har fått inn til felles rapport. Se posten ovenfor. Juni 72, vil du være med på felles oppsummering hver uke? Det er ikke et must, det er bare et tilbud.

Jeg kan ikke få rost Roedeappen nok. Det er bare fantastisk! Det har aldri vært så enkelt å registrere, og jeg er superfornøyd med å ha kommeet meg inn på sporet. Anbefales å prøve om du kjenner du trenger drahjelp for å komme i gang med å registrere. Har registrert i 10 dager nå... Og jeg skal fortsette. Jeg har til og med snust på 63tallet denne uka. DEt er fantastisk! SÅ spørs det va morgendagens veiing viser. Jeg er IALLEFALL garantert på 64 tallet. Og det er så deilig.

Håper dere alle har en fin uke, enten det går opp eller ned. Jeg rekker ikke skrive mer nå, men skal skrive mer i morgen. Her er det fullt program i dag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så takknemlig for å ha kommet meg inn på riktig spor. Alt er takket være den nye geniale Roedeappen. Det har aldri vært så enkelt å registrere før! Det er en lettelse... Så jeg anbefaler det så varmt jeg kan til dere andre, viss dere trenger hjelp til å komme i gang med registreringa. Jeg har skydd den som pesten før, men nå går det mye bedre :) Og det gir resultater. Det er SÅ gøy!

I snitt har jeg spist 1382 kc pr dag. Jeg trener så og si ingen ting, dessverre.. Men jeg har gått tre raske gåturer, skal prøve å få til mer av det neste uke. Men uansett så bør jeg da ligge på max 1400 kc for å gå ned noe. Glad for at jeg har vennet meg til det nå, og at det går fint :)

Jeg håper alle får en fin helg. Om dere vil være med på felles oppsummering, så meld inn denne ukens nedgang eller oppgang. Det er helt frivillig. Jeg føler at det hjelper. Særlig når det var kjipt å måtte melde inn to - tre uker på rad med oppgang, da forstod jeg at jeg måtte ta tak, og da hjalp det å ha den tråden og oppsummeringa til å pushe seg. Men det er selvsagt helt opp til den enkelte av dere.

Fredag, 01.03. 64,3 kg, ned 0,8 kg fra forrige uke, totalt ned 3,2 kg

Fredag, 22.2. 65,1, ned 1 kg fra forrige uke, totalt ned 2,4 kg

Fredag, 15,/2, 66,1, opp 0,4 kg fra forrige uke , totalt ned 1,4 kg 

Fredag, 8.10. 65,7 kg - stabil fra forrige uke, totalt ned 1,8 kg

Fredag, 01.02. 65,7 kg, opp 0,7 kg - totalt ned 1,8 kg 

Fredag, 25.01. 65.0 kg, ned 0,3 kg  - totalt ned 2,5 kg

Fredag, 18.01. 65,3 kg, ned 0,5 kg - totalt ned 2,2 kg

Fredag, 11.01. 65,8 kg, ned 1,7 kg

Fredag, 04.01.: 67,5 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Det svinger på vekta for tida, og heldigvis i riktig retning igjen (86,6 i dag)....men i dag og i morgen er det planlagt utskeielse (!) med kjæresten - det blir en kort storbyhotellovernatting og middag med drinker, tviler på jeg tør prøve få oversikt ovet hva kaloritotalen ender på, og jeg er ikke sikker på om jeg må gjøre det heller. Etter oppgangen forrige uke så har jeg tatt grep og spist hverdagsmat og forsøkt å holde meg innenfor 1300kcal (holder fortsatt hardt, godt å se det ikke bare er meg som synes det er kjip matmengde). Cluet for meg med mengde da er å få på plass grønnsaker der det er mulig, så det fyller litt og jeg ikke ryker på større mengder av blant annet middag og lunsj. Det er for travelt på jobb til at jeg rekker å spise salater der, lunsjhalvtimen er aldri en full halvtime til å spise på og salat bruker jeg lang tid på å få i meg (som er bra, men ikke når tida ikke strekker til).

Vet du, LivetLife, jeg blir mer og mer nysgjerrig på GR-appen, så den kommer jeg nok til å prøve siden du anbefaler den så varmt! Synes ikke det er så tungvint å legge inn i dagbok her, men det skjer ikke daglig for tiden, som oftest ikke når jeg lager middager som ikke er ferdig utregnet - det er tidkrevende.

Takk for tilbudet om å være med i nedgangsoversikten, men så lenge jeg har et langt tidsperspektiv på nedgangen - skal ned, uansett hvor lang tid det tar (!), og jeg bruker digital vekt som tracker all nedgang i en graf, så holder det som motivasjon/korreks per i dag for meg akkurat nå. Det jeg gjerne blir med på, er å dele gode dagsmenyforslag for å klare å holde meg rundt 1300-1400 kcal! Tar i mot alle tips! :)

Selv er jeg svært glad i cottage cheese (halv liten boks eller 1/3 stor), banan, blå druer og mandler - det kan jeg spise en gang daglig enten som frokost, lunsj eller kvelds - uten å gå lei. Bytter ut druene med friske blåbær innimellom. ca 351 kcal per porsjon. Ellers har jeg blitt svært glad for redningsplanken som fullkornstortilla m spekeskinke (255kcal) eller røkelaks (oppskrift fra GR - 375kcal), det fungerer svært fint som rask frokost/lunsj/kvelds og er kjapt nok å spise på jobben. Eller FinnCrisp med pålegg, havner ut ca 250kcal, da har jeg gjerne på leverpostei og brie/blåmuggost på hver sin FinnCrisp. Jeg som tror jeg elsker å spise variert, er flink til å gjenta retter nesten til det kjedsommelige. Det viktigste for meg er å vite at jeg har ingredienser til dette hjemme, da fristes jeg sjeldnere til å hive feil ting i handlekurven hvis jeg er skrubbsulten. Digger forøvrig stangselleristilk med 1 ts peanøttsmør :) 

Får spise lurt før og etter den planlagte utskeielsen og med en gang ta tilbake hverdagen, fortsette planleggingen og foodpreppe for travle jobbedager. Og prøve å overkomme dørstokkmila, den er fortsatt for høy her...

Riktig god helg til alle!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger må en bare legge slanking på hylla, Juni72 ! 

Er veldig glad for at jeg har hatt mange sånne " fri stunder" i mitt liv, koselige opplegg med alt som hører til. Gode minner!

Man lever lenge på sånt!

Hadde ei venninne gjennom mange år som alltid tok med egen med egen mat overalt, i selskap, på hytteturer osv. Der satt hun med salatboksen mens vi kosa oss med litt ekstra,som hørte til anledningen. Mange år etter, da vi møttes igjen, fortalte hun at hun angra så veldig på det der, det hjalp ikke på det store regnskapet likevel. Hun ble bare deppa av det.

Men alt med måte!  En kan jo ikke ha fristunder støtt! Men det er jo flest hverdager, og det er da vi bør ta innsatsen.

Har noen brukt Knekkebrød dietten som  Overvektsavdelingen ved Tønsberg Sykehus har? Står på nett. Overlege Jøran Hjelmeseth jobber der, han har mange fornuftige innspill. Den har enkel, vanlig mat, ingen spesialvarer, jeg ser ofte på den.

Ser også at noen bruker gratis appen MyFitnessPal, som har et strekk kodesystem som også finner kalori innholdet der innholdsfortegnelsen er ufullstendig.

Tror GR appen er en betalings app?

For meg er sola og lyset store inspirasjonskilder nå! Vinter kilo SKAL av. Jeg henger opp vår og sommer klær som er litt trange nå, både her og der, det hjelper også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker appen My Fitness Pal, og den er gratis. Går an å kjøpe en versjon med flere muligheter, men man greier seg godt med gratis versjonen. 😉 Det som er så kjekt med my fitness pal er at du kan sammen koble den med aktivitets klokker, så da får du med aktiviteten din i regnskapet også. Og du kan søke på absolutt alt av matvarer, det meste ligger allerede inne. Så enkelt og greit. Jeg har også prøvd Lifesum og en til jeg ikke husker navnet på, men foretrekker absolutt denne.

Hadde en skikkelig utskeielse i går jeg også. Kom hjem fra trening og var helt tom. Da ble det både potetgull, sjokolade og vin i tillegg til vanlig mat. Litt spent på hvilke konsekvenser dette får for mandagens vekt. Skal typisk nok i bursdag i morgen også, så blir ikke helt strøkent resten av helga heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

Et lite pip fra meg! Den helga gikk jo fortere enn svint...

Men har ingenting nytt å rapportere inn heller. Gikk opp noen helgegram sist helg og brukte resten av forrige uke på å bli kvitt de. Så vekt nå fredag var 72,9 kg, igjen. Har heldigvis ikke spist på meg så mange ekstra gram denne helga og starter derfor uka relativt i null. Men stuper ut i PMS-uke, så vi får se hvordan det går.

Kosthold går fortsatt greit på ukedagene, det er helgene jeg må passe meg mest for. Og det ble altså ikke noe trening på meg forrige uke, til tross for isfrie fortau. Det ble med tanken, gitt. Energien strakk ikke til. Tok stretching på lørdag, som var såååårt etterlengtet siden kroppen (rygg/bekken/hofte) nå begynner å si ifra om at null trening har sin pris, over tid, og tenkte å ta en løpetur søndag. Istedet endte jeg opp med å jobbe nesten full søndag foran hjemme-pc'n, med jobb ting. <_<  Idag var jeg derimot på et jobbmøte med innlagt foredrag og endte bokstavelig talt opp med treningsstrikk i fanget, pluss fellesøvelser i plenum. Ikke hverdagskost, i min bizzniz, men plutselig hadde jeg trent både biceps, kneløft og det hele. Ha ha! Livet bare: ta hintet, lissom! :rolleyes:  Men treningsstrikken ble med hjem, den. Selv om jeg har 2 her fra før av... som det har grodd mose på.

Prøver igjen å få luftet joggeskoene mine denne uka! Gir ikke opp! 

God uke alle sammen! Dere er flinke som står på, med trening og alt! Og særlig til deg, LiveLife, som virkelig er i siget og har knekt koden som trengs. Grattis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har kommet meg på trening i uka som gikk, selv om motivasjonen har vært vekslende til tider. Men synes alltid det er vanvittig godt etterpå, og de eneste treningsøktene jeg noen gang har angra på  er de jeg ikke tok. 😉 Det jeg har puttet i munnen derimot har vært en fiasko fra ende til annen. 😰 Var i Sverige i vinterferien og hadde igjen litt for mye godis. Og det har blitt vel mye prøvesmaking kan man vel si. I tillegg har jeg spist mer mat enn jeg bør og avsluttet uka med regelrett frotsing i bursdagsselskap. I morges var jeg trøtt og sur og hadde overhode ikke lyst til å se hva vekten kunne meddele, vet det ikke var noe positivt uansett. Bestemte meg der og da at neste mandag skal jeg ikke ha det på samme måte, så her må det skjerpings til. Siden sukker er min desidert største svakhet får det bli der jeg må gripe fatt. Så målet nå er en hel måned uten sukker. Tror jeg trenger det nå for å komme på rett kjøl igjen. Vet fra tidligere at om jeg greier det så reduseres søtsuget kraftig og det å gå ned i vekt blir betydelig lettere. Håper med det samme å få mer overskudd igjen, har vært ganske tom i det siste. Og vet jo at mye sukker kan gjøre meg trøtt og sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! beklager at jeg ikke klarer å være så aktiv inn på her i ukene... Det går bare så innmari i ett med jobb og barn og alt som hører med. Men jeg er veldig glad for å klare å holde fokus. Jeg har brukt Roedeappen denne uka også, og ligger på 1300-1400 kcal, har vennet meg til det nå. Det var i grunnen verst før jeg bare bestemte meg for at NÅ skal jeg sette inn støtet. Jeg er så takknemlig for at jeg greide det. Jeg håper det går bra for dere andre også. Noen av dere skriver om trening. Vel, jeg har ikke tid å trene for tida, men jeg tar meg noen raske gåturer på ca en halv time noen kvelder i uka, kanskje tre viss jeg får det til. For meg er det sånn at jeg går fint ned i vekt selv om jeg ikke trener. Men det er jo veldig deilig å trene og å holde seg iform. Jeg venter på at fjelltursesongen kan begynne for fullt!

Ønsker dere alle en riktig fin helg, og gratulerer med dagen damer :):)

Fredag, 08.03. 63,2 kg , ned 1,1 kg fra forrige uke, totalt ned 4,3 kg

Fredag, 01.03. 64,3 kg, ned 0,8 kg fra forrige uke, totalt ned 3,2 kg

Fredag, 22.2. 65,1, ned 1 kg fra forrige uke, totalt ned 2,4 kg

Fredag, 15,/2, 66,1, opp 0,4 kg fra forrige uke , totalt ned 1,4 kg 

Fredag, 8.10. 65,7 kg - stabil fra forrige uke, totalt ned 1,8 kg

Fredag, 01.02. 65,7 kg, opp 0,7 kg - totalt ned 1,8 kg 

Fredag, 25.01. 65.0 kg, ned 0,3 kg  - totalt ned 2,5 kg

Fredag, 18.01. 65,3 kg, ned 0,5 kg - totalt ned 2,2 kg

Fredag, 11.01. 65,8 kg, ned 1,7 kg

Fredag, 04.01.: 67,5 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så flaut at fy....men harde fakta er at jeg er tilbake til start!

og unnskyldningene står i kø, men det er bare tull alt sammen.

Jeg har spist altfor mye, sånn er det med den saken!

Da er det på'n igjen, heldigvis mister en aldri håpet, selv om det går trått iblant...

En må gjøre som deg, LiveLife, skrive opp hver smitt og smule, se det svart på hvitt, og ha stramme tøyler!

Det er jo så gøy når en ser at det nytter, og en får en god mestrings følelse!

Tror det hjelper veldig om en skriver noen ord her også, kanskje hver dag, hjelp til å holde fokus!....😳🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...