Gå til innhold

2019


Gjest Bijou 2
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, beklager at jeg er så lite aktiv innpå her! Jeg merker at jeg ikke har samme behovet, når jeg er komt i siget og har gått ned de kiloene jeg ønsker. Beklager for det. Men ser at det er stadig nye innpå her og at dere står på og heier på hverandre og motiverer hverandre. Det er kjempebra. Det er bare så deilig å ha klart å tatt tak og komt seg ned dit man ønsker. Det er verdt alt strevet. Nå bør jeg prøve å stabilisere meg. Jeg tror det skal gå bra. Jeg er nok innpå her fremover våren, selv om jeg stort sett er i mål..

Har hatt det utrolig hektisk på jobb i mars, og det samme for april. Så det er noe av grunnen til at jeg ikke har klart å følge så godt opp her.

Ønsker alle en fin uke :) klem fra meg

Fredag, 29.mars: 62,0 kg, ned 0,5 kg fra forrige uke, totalt ned 5,5 kg

Fredag, 22.mars: 62,5 kg, ned 0,3 kg fra forrige uke, totalt ned 5,1 kg

Fredag, 15.03. 62,8 kg, ned 0,5 kg fra forrige uke, totalt ned 4,8 kg

Fredag, 08.03. 63,2 kg , ned 1,1 kg fra forrige uke, totalt ned 4,3 kg

Fredag, 01.03. 64,3 kg, ned 0,8 kg fra forrige uke, totalt ned 3,2 kg

Fredag, 22.2. 65,1, ned 1 kg fra forrige uke, totalt ned 2,4 kg

Fredag, 15,/2, 66,1, opp 0,4 kg fra forrige uke , totalt ned 1,4 kg 

Fredag, 8.10. 65,7 kg - stabil fra forrige uke, totalt ned 1,8 kg

Fredag, 01.02. 65,7 kg, opp 0,7 kg - totalt ned 1,8 kg 

Fredag, 25.01. 65.0 kg, ned 0,3 kg  - totalt ned 2,5 kg

Fredag, 18.01. 65,3 kg, ned 0,5 kg - totalt ned 2,2 kg

Fredag, 11.01. 65,8 kg, ned 1,7 kg

Fredag, 04.01.: 67,5 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, enna skrev:

Hvordan får man til et sånt " festet" innlegg nederst hvor man kan legge inn vekt og f.eks midjemål sånn at det ligger der til skrekk og advarsel og forhåpentligvis etter hvert til glede og oppmuntring??

Hei, enna.

Velg navnet ditt øverst til høyre - Kontoinnstillinger - nederst til venstre står det Signatur, der kan du legge inn det du ønsker :)

Lærte en gang hvordan jeg fikk til farger, men det har jeg glemt igjen...jaja :)

 

Tredje gang må det jo bare gå, har gått ned 20 og opp igjen mer to ganger før - nå nærmer jeg meg samme målet som de to forrige gangene, men denne gangen skal jeg virkelig gjøre alt jeg kan for å bli der! Det koster planlegging, innsats og selvkontroll - og å akseptere at det krever sitt å opprettholde planlegging, fokus og kontrollen, og når det innimellom glippere så er ingenting ødelagt - men viktig å fortsette det gode arbeidet. Gjort er gjort og spist er spist. I kveld ble det noen ruter Lindt sjokolade med havsalt, gikk vel med ca halve pakka - det er ingenting mot de 200grams Freiaplatene på tilbud som jeg kunne måke innpå før i tiden, så da har jeg vært flink selv om det glapp litt. Må tenke sånn og droppe dårlig samvittighet. Går litt saktere ned med glipper i ny og ne, men så lenge det totalt sett går riktig vei, så....

Første sykkeltur i år nå i helgen, og for en opplevelse å kjenne på sykkelformen (utrent så det holder), for ti kilo lettere enn i fjor så var det brått nesten litt gøy og ganske mye enklere å sykle opp bakker jeg har mislikt før! Ikke gæli det :)

Ha en fin uke - stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da får jeg se om den signaturen kommer fram, da... 

Ser litt mørkt ut i skrivende stund.

Her vært på nattevakt og er egentlig stuptrøtt... går og legger meg. Stod i mot alle fristelser i natt. Det var både kjeks og sjokolade... jeg spiste frukt og bær... Klapp på skulder til meg 😊

Ha en god dag dere andre... flinke dere som har klart å gå  ned. Herlig nå før sommeren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er nok ikke så aktiv her inne for tiden jeg heller. Har kommet sånn ca dit jeg vil på vekten (mangler ca 1 kg). Ligger stabil på 71-tallet nå, er normalvektig og egentlig ganske så fornøyd. Forrige uke spiste jeg rundt 1600 kcal på ukedagene, men skeiet ut hele helgen. Da endte jeg med stabil på vekten. Egentlig ingen dum måte å gjøre det på tenkte jeg etterpå. Så på sikt tror jeg jeg skal ligge på lett underskudd på hverdagene og så ha en dag i uka der jeg kan spise en del ekstra. Tror det kan være lettere å begrense seg til hverdags om man vet man har en kosedag å se frem til. Skal iallefall forsøke og se hvordan det fungerer. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jomen flinke folk som når sine mål! Gratulerer til dere! Det er en herlig følelse!

Så er det å ta ibruk gode råd, knep og viljestyrke til å bli der.

Det er kanskje den vanskeligste oppgaven!

Men å få tatt de siste kilo ned til mål er jomen en vanskelig oppgave også... det er liksom ikke noe som er så synlig. 

Jeg flyr opp og ned som en jojo med disse pynekiloene, idag var det nedpå 66.5.

Så tenker en på at en faktisk veide 86 en gang, og puster lettet ut, at en faktisk greide å ta av den store haugen! selv om jeg iallefall skulle ha vært nede i 63 igjen. Det er da bilringene blir glatta ut, og jeg føler meg  skikkelig slank.

Jeg kan bli full av motivasjon noen dager, og tenker at pytt, det er jo bare noen tulle kilo, det er et par kraft tak som skal til. 

Vet jo at det er det, har greid det før! Tok jo av 4.5 kg på 5 uker..og det var bare moro.

Nå har jeg tatt fram en stor haug sommerklær, som skal sees over. Sånt kan gi meg virkelig fyr til å ta fatt!

Nå er vinter og vårklær i bruks  ennå, i skrivende stund sludder det her på solkysten, og blåser en iskald vind fra nord....

( Det var en skikkelig gjenganger i kategorien Unnskyldninger..hehe)

Får si som mannen på wc, jeg vil, jeg vil, men får det ikke til....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2019 den 19.27, snupsipups skrev:

Hei

Jeg er nok ikke så aktiv her inne for tiden jeg heller. Har kommet sånn ca dit jeg vil på vekten (mangler ca 1 kg). Ligger stabil på 71-tallet nå, er normalvektig og egentlig ganske så fornøyd. Forrige uke spiste jeg rundt 1600 kcal på ukedagene, men skeiet ut hele helgen. Da endte jeg med stabil på vekten. Egentlig ingen dum måte å gjøre det på tenkte jeg etterpå. Så på sikt tror jeg jeg skal ligge på lett underskudd på hverdagene og så ha en dag i uka der jeg kan spise en del ekstra. Tror det kan være lettere å begrense seg til hverdags om man vet man har en kosedag å se frem til. Skal iallefall forsøke og se hvordan det fungerer. 😊

Det er en strategi jeg tror jeg kunne leve med, også.. Det er jo egentlig ikke så dumt å være smart til hverdags og så heller unne seg ekstra til fest... Ulempen min er at jeg jobber skift, og ikke full stilling, så det hender at helgen min begynner på torsdag og slutter ikke før mandag kveld... Da blir det lang "fest"... Så for meg blir det å lære seg at det er "fest" bare et par dager i uka. 

Ellers er dere veldig flinke som har kommet i mål. Jeg (som altså burde vært på ned mellom 10 og 20 har jo en vei å gå før jeg kan si at jeg er fornøyd, men det går mot lysere og lettere tider. Jeg skal komme i mål! Har en tur til det store utland i månedsskifte april- mai - det er en gulrot! Hadde vært ok om noen kg var borte til da. De få sommerklærne jeg har sitter atskillig bedre når det er mindre flesk de skal dekke. 

Ok - nattevakten kaller. Sov godt til dere som skal sove og god vakt til dere som skal jobbe.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,5 kg siden forrige fredag.Det betyr at jeg nå er på 77-tallet. Det er definitivt bedre enn 80-tallet!!! Hadde håpet på mer, men etter fire nattevakter og lite søvn får jeg ta det som det er. Satser på videre nedgang til neste uke. Får bare forsette med å spise fornuftig og nok. Prøve å få nok søvn, også... Minsket litt i midjen. Her er nok litt styrketrening et clue. 

Selv om jeg vet at en halv kg er bra, så blir jeg liksom skuffet når det ikke er ned MINST en kg. Nå har jeg jo "holdt meg i skinnet" i to uker... burde ikke idealvekten være der med en gang😂.. 

Vel, vel. Om to uker er det langfredag... og da er det påskegodterihelvete... har altså ikke bestemt meg, ennå om jeg skal eller ikke kjøpe meg litt påskemarsipan.. Det er jo så forferdelig godt! Men så er det det jo så himla mye kcal i det, også... heller vin og god ost, kanskje??? Får tenke litt til på det her. Har jo holdt meg unna alt det i noen uker, nå og det går veldig bra. Det er vel å gjøre ting vanskelig for seg selv ved å innta søte saker, igjen...

mål for dagen: Spise innenfor 1600 kcal. Drikke nok vann!!

Noen av dere andre på tråden som kommer til å rapportere? Håper det. Morsommere med litt liv :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber turnus jeg også, men har full stilling, så det blir ikke fult så mange lang helger. 😊 Syns du har greid deg veldig bra jeg, 0,5 kg ned etter 4 nattevakter er kjempe bra. Kroppen min blir iallefall litt i ulage og samler gjerne litt vann etter nattejobbing. Går sjelden ned så mye mer enn 0,5 kg i uka jeg heller. 1 kg i uka var den gang jeg var ung det. Husker jeg også sto i speilet noen få uker etter oppstarten å tenkte at nå hadde jeg jo vært flink så lenge at jeg burde begynne å se slank ut. 😂 Falt fort ned på jorda igjen og måtte bare innse at skulle jeg bli slank så hadde jeg mange ukers jobbing foran meg. Men jammen kom jeg dit til slutt. Tror ikke jeg helt har innsett at jeg faktisk står så og si på målstreken nå. Nå er det mer sånn motsatt, og jeg tenker støtt og stadig at jeg fortsatt er en tjukkas på over 90, før jeg kommer på at nei, det er jeg jo faktisk ikke. 😊

Hadde kunne tenkt meg sånne gode egg med marsipan og sjokolade til påske jeg også, sånne som er sprøde utenpå. 😋 Men dessverre tåler jeg ikke nøtter (og mandler) lenger, så det får nok bli med drømmen. Vurderer strekt sånne lakriser fra Johan isteden, men litt dyre. Fordelen med det er at man liksom ikke har råa til å spise alle på en gang. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

84,4 kg i dag, og da har jeg sluret rundt 85kg - rett over og rett under - i nesten en måned nå. Synes ikke det var lenge siden forrige miniplatå, men så lenge jeg ikke registrerer hvert måltid, så ligger jeg nok lett godt over1300kcal og nærmere 1600kcal, og da kan jeg heller ikke vente raske resultater (blir liksom aldri slutt på det å være glad i mat, så).

Ser på gjennomsnittlig vektnedgang at det går i riktig retning, og da er jeg fornøyd med det så lenge jeg ikke kjører et strengt regime i matveien. Håper det kan være løsningen på å komme meg gjennom påsken uten å føle jeg verken har fråtset eller nektet meg alt godt - flest hverdager er målet. Det er en god stund igjen med nesten 10 kg ned, så jeg kan ikke stresse meg opp eller ha dårlig samvittighet. 

Var flink med aktiviteter forrige uke, nå er jeg tilbake til feil side av dørstokkmila, men rockeringen har vært framme én gang denne uka. Kjenner på herlig uteluft, og har begynt med åpen dør og av med panelovn...nærmer seg veldig vår, herlig! Tror jeg skal få brukt både joggesko og sykkel i påsken, altså. 👍 Tok 10 dips i går, ørlite støl i armene i dag, små seire!

Står litt vel ofte i speilet og prøver å se hvordan endringene som har skjedd egentlig tar seg ut - fortsatt en del bulker her og der, spesielt hofte, bakende og lår, men kan se at kjevepartiet tegner seg skarpere, midjen har begynt å synes litt lenger ned og magen er innimellom ganske flat. Er stort sett mindre oppblåst så lenge jeg spiser mest mulig GR-vennlig. Skriver - og følger handlelista stort sett bra - og foodprepper jevnlig så det alltid er middag i frysa til sene jobbdager. Hvor lenge skal man holde på før det er en innarbeidet vane? :) 

Bursdagsmiddag i morgen, men i kveld blir det meksikansk tacosuppe - full kontroll på porsjonsstørrelsen der!

God helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei treningsvenninne som har gått ned 5 kg siden jul, bare ved å holde seg til 4 faste måltider med normal, sunn mat, mindre porsjoner da, i alle ukedager, i helgen er det slakkere, med litt godis, vin.

Hun har alltid hatt problemer med ganske stor overvekt, men tok et kjempetak en gang, kom ned til normalvekt, og de siste 10 åra har det vært ganske stabilt. Når buksene strammer, tar hun et sånt tak.

Blir så imponert. Hun bare bestemmer seg, og gjør det.

Det er min store feil. For liten viljestyrke, og mat etter innfallsmetoden.....

Idag var det 66.5 igjen.Har da lea seg litt siden start iallefall.....

Nå går det mot 17 mai vekta.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint med de som har skjønt det... de som bare "tar seg sammen" med en gang buksa strammer... Jeg har ikke klart det til nå, men håper jo at jeg skal lære det en gang. En på jobben min er sånn, Hun har helt faste måltider og bare middagen er forskjellig fra dag til dag. Jag spiser omtrent alltid det samme til frokost, men er svært inkonsekvent på ettermiddagene. Jobber jeg senvakt pleier det å gå bra hvis jeg lar kjeksene være i fred. Tar jeg EN kjeks er det gjort! Eller hvis noen har med litt godteri eller kake... en bit - og alt er ute å kjøre. Så heldigvis har jeg klart å holde meg på den smale sti i forhold til kake og godteri den siste måneden, men ost.... (SUKK!!!)

Kjenner ei annen som trofast og sikkert har gått ned MANGE kg siden sist sommer. Hun har fortsatt en del igjen sier hun, men hun står på og er superflink. Har begynt å trene og har MYE mer overskudd i hverdagen! Flott! Prøver å la meg inspirere. Og det trenger jeg for jeg kjenner at jeg syns litt synd på meg selv akkurat nå... det hadde vel ikke gjort noe om jeg bare... osv.

Alle faresignaler lyser opp og jeg bare MÅ komme meg gjennom denne uken, så er jeg over denne farekneika... inntil neste kommer. Men jo flere sånn trøblete bakker man klatrer opp, jo lettere blir de neste. 

Nå går jeg ut i den fine vårsola og den isnende vinden og lufter både hund og meg selv.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut, enna! Enig med deg om at det er varsko og røde flagg om tankene begynner å helle mot å trøste seg selv med mat. Der har jeg vært alt for mange ganger og er størstedelen av årsaken til at jeg alltid har veid for mye. Mye av matinntaket mitt har vært (og fortsatt kan være, men heldigvis i mye mindre grad nå) tankeløst og jeg vet at mat er rene suttekluten for meg - det er som en trygg og god havn og det hjelper jo ikke akkurat at det må motarbeides i prosessen mot et bedre kosthold. Liker alt (nesten) som kan spises, og det kan jeg ikke fortsette med - så da har det blitt å nekte meg selv ting jeg har lyst på, men samtidig godta små mengder/smakebiter så lenge det ikke er med på å la det skli ut og bli vanskelig å hente meg inn igjen. Det kjøpes inn godsaker som ikke får GR-stempel, men i små mengder så det ikke kan gå helt galt om jeg ikke får til å bremse i tide.

Har fått mye god hjelp i å lage opp og fryse ned ferdige middagsporsjoner, det er største suksessfaktoren min denne gangen. Da redder jeg inn meg selv når jeg kommer sliten hjem fra jobb, og det at jeg har bra valg i hus når jeg får lyst på noe, gjør at jeg i mindre grad tyr til feil matvarer. Det betyr ikke at alt går på skinner hele tiden, eller at jeg kan lene meg tilbake og si at jeg har kontroll nå, for jeg kjenner fortsatt den lille dragningen mot å kunne spise alt uten å tenke et sekund på kg og cm.

Vet at jeg nå går med klær som kan stramme litt om jeg går opp igjen i vekt, men sommerstid er jeg ofte i løstsittende capritights og kjoler  eller overdeler med a-fasong og litt plass til mage, så hvordan jeg klarer å gjennomføre det da når ikke jeg har en fysisk påminnelse om at ting går i feil retning, det er jeg spent på.

Flott med oftere innlegg her, husker hvor god hjelp og støtte det ga forrige gang. Mulig det er få innlegg siden forumet er så godt bortgjemt på GR-siden? Vet ikke om jeg hadde funnet det hvis jeg kom inn som ny bruker, faktisk. Lurer på hvor bevisst det er.

Heier på oss alle! Juni72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sant det at forumet er blitt litt gjemt... Jeg sliter med å finne det fra telefonen... lettest fra mac´en..

Sukk i går spiste jeg ALTFOR lite fram til kl 18... og var alene hjemme så i stedet for en lett og grei middag spiste jeg knekkebrød med ost.... Mange knekkebrød med fet ost.... Drakk litt vin, også Det eneste positive jeg kan si er at jeg holdt meg unna favorittkaken som mannen hadde tatt opp fra fryseren dagen i forveien.. jeg tok den ut og så på den, men pakket den inn igjen fordi det ville være det totale nederlag... 

Foran meg har jeg full arbeidshelg - bare seinvakter, jobber godt inn i neste uke.  Så ingen feriefølelse for min del. For litt barn hjem på ferie, da... DET er alltid hyggelig :)

I morgen er det veie og måledag og fordi jeg har vært så tullete har jeg INGEN forhåpning what so ever om nedgang og inngang.... Kjipt, men kan bare takke meg selv!

Jag gir ikke opp og Juni72... det med ferdige middagsporsjoner er supert - og akkurat da jeg skrev det kom jeg på at jeg har ferdige, ganske sunne pizzabiter i frysa. At jeg ikke kom på DET i går!!! Jeg ELSKER pizza, så det hadde jo bare vært helt super "alenemat" - ja, ja... da har jeg god helgjobbingsmat, hvetfall😂

HA en god dag der ute :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 77,9 kg - opp 0,1 kg. Midje 91,1 ned over 2 cm !! GODT fornøyd med det😄

ellers syns jeg det er vanskelig å spise lite nok... er en del sulten. Men det må jeg nok forvente!!! Magen min er vant til mye!!!

treningen blir det lite av, men går ca 5-7 km/dag. 

God fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer stadig nye metoder, leser om håndfullmetoden i vedlegg til Hjemmet nr 22 nå.

Det rare er at de som finner på disse forskjellige metodene,  slutter i sine jobber, denne hadde direktørstilling...blir kostveiledere og skriver bøker, lever godt av å inspirere folk til å gå ned i vekt, og holde den.

Stort marked.....,

Og  dama har samme historie som de fleste av oss som har streva med overvekt, gått ned, og strever for å holde seg der...

Denne metoden er vel som de fleste, men har visualisering i form av matkasser med håndfuller av mat.

Visualisering kan være veldig lurt.

Nå står vår og sommer foran døren, det er en del av min visualisering...for jeg har mange klær som er Hm..Litt for små.

Har hengt dem opp her og der for å få fart i motivasjonen....

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Påskeferien er her, pulsen har gått ned og jeg har endelig energi til overs, til rapportering og sånn. Dessuten, hei og hurra til alle "nye" gamle kjente fjes! :) Snart kan vi kalle tråden "Vi Som Hadde Match-Vekta i 2012-2013, Men Så Glapp Den". :P 

Men det er jo noen skikkelige gladhistorier her inne også, da. Som LiveLife, som nærmest er i mål. Grattis! Vi andre bøyer oss i støvet. 

Her går det også nedover, men i mikroskopisk fart. He he! Så undertegnede blir her inne på tråden hele 2019. Skal også prøve å få rapportert inn litt oftere,  målet er jo 1 gang i uka, men herregud, jeg synes dagene og ukene bare fyker avgårde. 

Hadde jo en plan her, for noen uker siden. Slik gikk den: 

1. Komme meg over dørstokken og begynne å jogge igjen. UAVHENGIG AV VÆRET! Våren kommer når den kommer. Imens får jeg bare løpe med pigger, samme hvor mye jeg misliker det. Basta. Funka ikke...
2. Slutte med å-jeg-er-så-sliten-jeg-trenger-en-premie-snop på hverdagene. Ja! Fikk til!
3. Ha som mål å se 71-tallet i løpet av april. Altså før påske.  Veide inn på 72,0 i går. Neeeeesten! ;)

Har altså ikke trent en tøddel, bare litt stretching. Men blitt flinkere med kostholdet, tross alt. Merker likevel de få grammene jeg har gått ned, fra øverst på 72-tallet i lang tid, til nederst på 72-tallet, på midjen og klærne. Puh! Det lover i det minste godt. 

Spørs om jeg får til noe videre nedgang i påskeferien, men skal i alle fall fortsette kampen etter påske. Om så med museskritt. Håpet er å komme ned til rundt 70 blank innen sommerferien. Vet andre tar slike småkilo i ett jafs, på en uke eller to, men her går det altså langsomt. Så lenge det faktisk går nedover og ikke videre oppover, så er jeg fornøyd! 

Ha en strålende fin påske, alle sammen! Her blir det et par dager hjemme, før hytteferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av tre mål er jo ikke så verst da. 😉 Og trening blir kanskje lettere i tiden fremover uten snø og forhåpentligvis bedre vær. 😊 

Jeg har ikke tatt påskeferie enda, må nok jobbe noen dager til, men det blir da etterhvert.

Nærmer meg veldig mål jeg også, 70,6 kg i dag og bare 600 g igjen.  Sist jeg veide så lite var nok i 2012/13 ja. 😂 Så nå gjelder det bare å ikke ta helt av i påska, så jeg ikke får nye kilo å slanke bort. Hadde ikke akkurat suksess i jula. 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk 600 gr!!! Du har vært superflink!!!

Jeg driver to skritt fram og ett tilbake, for tiden. Det var særlig helgen som ble rotete!. Spiste hjemmebakte skolebrød og boller både lørdag og søndag, men holdt meg unna både snacks og godteri selv om det var innen rekkevidde! DET er jeg stolt av.

I går klarte jeg å ta meg sammen, spiste riktignok en ss honning, men ellers var det ikke noen utenom. Nå er det bare å holde tunga rett i munnen... gjennom helligdagene. Jeg har fri fra jobb og det kan jo bli utfordringer med godteri etc. Har tenkt mye på om jeg skal eller ikke skal spise godteri... tror jeg skal holde meg unna, men kanskje ta snacks og tillate meg litt kake... Tor det er safest Kaka er liksom ikke sånn jeg har i huset og som man "bare kjøper"... Men godteri, derimot....

Vel. VI må jo på ett eller annet vis komme oss til et punkt hvor dette blir naturlig og ikke må planlegges dagevis i forveien. 

Ha en fin dag der ute :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To skritt frem og et tilbake høres kjent ut. Har nok holdt på sånn de siste månedene jeg også, men i sum så har det jo sneglet seg den rette veien. 😉

Nybakte boller og skolebrød er farlig. Her gjelder det å finne en måte å begrense seg, for å stå over er komplett umulig. 🙈😂 Fins jo ikke noe bedre enn den lukta. 😋 

Sliter med det samme som deg når det gjelder godteri, det er og blir min største fiende. I oppstarten kjørte jeg en lang periode helt uten, rett og slett for å komme i gang. Det er mye lettere å holde seg helt unna enn å bare ta en bit. Er den første biten tatt så er det gjort, da er sukkersuget vekt til live for fullt og ingenting kan stoppe den hånda som vil ned i godteskåla, den har uante krefter. 😂 Jeg synes det er lettere å begrense seg med kake og snacks. Og så tror jeg nesten det er lettere i dagene etter også. Spiser jeg godteri en dag, går jeg å har lyst på mer dagen etter og dagen etter der og dagen etter der igjen osv. Men har ikke opplevd det samme med kake og snacks. Litt merkelig det der, kanskje fordi kaka ikke er like konsentrert med sukker? 

Jeg har ikke helt lagt taktikken for påska selv heller. Jeg jobber til og med torsdag, men å jobbe betyr ikke at jeg kan unngå godteri. På jobben min bugner det gjerne av godteri i høytidene. Så da blir man eksponert både hjemme og på jobb. I jula resulterte det i + 3 kg. Måtte bare viljestyrken være sterkere nå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 9.34, snupsipups skrev:

Jeg har ikke helt lagt taktikken for påska selv heller. Jeg jobber til og med torsdag, men å jobbe betyr ikke at jeg kan unngå godteri. På jobben min bugner det gjerne av godteri i høytidene. Så da blir man eksponert både hjemme og på jobb. I jula resulterte det i + 3 kg. Måtte bare viljestyrken være sterkere nå...

 

Hi hi det høres ut som om du jobber i helsevesenet, Snupsipups!!  Våre avdelingsledere (og sjefene over det, også..) kommer med godteposer til hver enkelt helligdag (merket godt slik at de blir fordelt😂 Og sååååå vanskelig å holde fingrene av fatet!! I går skjedde det bare... fingrene datt ned i påskeegget på jobben og plutselig hadde jeg sikkert spist 30 små biter med smågodt!  Jeg som ikke har rørt godteri siden fastelavn! Helt utrolig!

Har spist mye mat i det siste, også...

 VRÆL - hvorfor er det så vanskelig! Nå er det ett skritt fram og tre tilbake, tror jeg!...

Vel, dommen kommer i morgen (sikkert opp 2 kg!!!)

Take care alle der ute. Dere som mer eller mindre er i mål: Hold ut, hold ut. Tenk så fint klærne sitter på dere nå, Det er det jeg savner mest Det å føle meg fin! Jag føler meg rett og slett ikke fin i noe som helst, lenger! VI andre som fortsatt har et godt stykke å gå, vi får bare suge inspirasjon fra fortroppen og holde ut kampen, vi også.

God skjærtorsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag var vekten 78, altså opp ytterligere 100 g... veide meg i dag også, bare for «moro skyld»... 78,5 ... jada... veldig fint.  Årsaken: jeg har hatt dypdykk i godteskåla + spist snacks. Da får jeg slike resultater! 

Har nå inngått kontrakt med en annen om at hvis vi spiser godteri så må vi betale 200kr til den andre. Vi har ikke sagt hvor lenge, men jeg tror jeg foreslår fram til jul.

Løp litt i skogen i går... understreker LITT, for det var bare korte deler av turen. Men det var veldig fint!  Får alltid lyst til å komme skikkelig i gang med løping, igjen.

Vel, folkens - jeg er nå offisielt av godterivognen igjen, med stø (!) kurs mot 70 kg. Lenge leve kontrollen. Ha en fin 1. Påskedag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det eneste påske godtet Bars i flere varianter, de fra Meny. Fikk lagra en god del ved salg før påske, 10 kr pakka. De er faktisk veldig gode, med masse grove korn og frø, man har mye å tygge på.

Har vært mye turgåing i påska, vi bruker Kyststien mye, men også noen dager med hundetrening i de dype skoger, med mange to og firbeinte.

Vekta står i ro, selv med en del grill mat. 

Veldig koselig med påske og helligdager, men gleder meg også til hverdagene igjen, og ta fatt på de daglige oppgaver...

Fortsatt god påske!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag i påsken og vekta har svingt opp til 86kg. Sukk, det så lenge «ille» nok med én kg opp, men det har blitt to... skal likevel gi meg litt cred for å ha opprettholdt noen gode rutiner, ganske lite godis frem til i går, da røk jeg på en smell. Nå er det bare småtterier igjen i hus, men stålviljen er ikke der at jeg kaster det i stedet for å spise...men skal ikke kjøpe mer inn før tidligst neste helg! 

Hotellopphold med tur i treningsrom og et for brått forsøk på å bli jogger på tredemølla førte bare til et svært vondt punkt i ene hofta, og jeg endte opp med å halte meg gjennom en ruslerunde før hjemtur. Er det mulig, liksom. kanskje jeg ikke merker det like godt på sykkel? Skulle øke aktivitetsnivået, ikke lage enda flere hindringer for meg selv..

Bestilte ikke nytt nettkurs med en gang det forrige utløp rett før påske, men det skal jeg absolutt nå. Holdes i ørene frem til jeg når målet, så pirkes jevnlig i ryggen for å holde meg der til jeg kan klare det sjøl - påsken er nok en påminnelse om at jeg fortsatt faller for lett tilbake i nesten samme mønster som før.

God siste påskeferiedag, ønsker hverdag og rutiner velkommen her også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått påske!

Tilbake i sivilisasjonen igjen, på meg. Nesten en hel uke på hytta, med masse frisk luft, SOL!, normale mengder godis, men veldig mye hvitvin (hø! hø!) i solstolen. Har kost meg enormt og virkelig fått senket skuldrene. Akkurat det jeg trengte. Nå er det bare om igjen å prøve å tyne den avslappede stemningen utover i jobbeuka som kommer, så godt det er. 

Måtte snikveie meg i dag morges, for å se hvordan det lå an. Og vekta viste kun 72,2 kg. Så bare 200 gram opp i påsken. Puh! Men det skyldes nok hyttefasilitetene våre: et stykke å gå fra veien og til hytta (delvis i dyp + råtten snø, m/ tung oppakning), mye opp og ned bakker, bæring av vannkanner fra brønnen og ellers endel manuelt arbeid. Lår og rumpemuskler fikk blant annet kjørt seg. Og kontor-kondisen min, selvsagt. :P Veldig bra! 

Nå er vi hjemme igjen og koser oss siste rest av ferien, før arbeidsuka braker løs. Håper jeg klarer å holde meg her jeg er nå, eller forhåpentligvis bikke den magiske 72/71 kilos grensa, som jeg hadde håpet på nå i april. Vi får se, til veiedag førstkommende fredag.

Ha en fortsatt fin siste rest av ferie, alle sammen, og lykke til i uka som kommer! :) Snart er det mai, dere! Herregud, som tida flyr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...