Gå til innhold

2019


Gjest Bijou 2
 Share

Anbefalte innlegg

ha ha... godterikontrakten startet ikke før i dag... og da ble det jo til at jeg ÅT meg gjennom 1 og delvis 2 påskedag. Dvs i går ble det ikke noe særlig godteri, men tilgjengjeld IS i store mengder...Men nå er godterikontrakten på plass. Det er hverdag og nå er målet bare foran meg.. Har gått opp til 78, 6 kg... og det skal ned igjen rakst, Ingen grunn tilta de "nygamle" grammene skal få godt feste, nei. Her gått mye tur i påsken, jobbet og sunget. Så  jeg har gjort ting jeg liker godt. Nå er det to dager jobb før en uke i skikkelig varme. JEG GLEDER MEG!!!

Jeg er vel på nett der i varmen, også, så jeg skal prøve å komme innom et par ganger. Det gjør VELDIG godt for meg selv.

HA en finfin tirsdag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en påske med mye godt og mye vin på meg også. Gikk rolig for seg i starten, til tross for fulle godteri skåler på jobb (ja, jeg jobber i helsevesenet 😂). Men den daglige dosen søtt ble gradvis trappet opp i løpet av påsken. I går skulle det være slutt, og jeg skulle tilbake til hverdagen. Problemet var bare at jeg hadde bursdagsbarn i huset og skulle bare sette frem litt godt til ungene i den anledning. Gjett hvem som endte med å støvsuge den skåla og fylle på den en gang til? Joda, det var ho mor sjøl. Så nå får jeg «straffen» for å ha holdt meg sånn nogenlunde på matta i påska. Godteri rester i skapet som roper høyere enn høyest; her er jeg, bare kom å ta meg. 🙈🤣😱 Ny sjanse i dag til å gjøre det bedre. Vet jo av erfaring at sukkersuget er verst de første dagene etter sukkerstopp, og så blir det bedre. Så her er det bare å bite tennene sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nå godterikontrakten i boks og jeg har vært to dager på jobb hvor det fortsatt bugner av både kake og godteri... men jeg har holdt meg i skinnet!

Vekt i dag 78,3 - opp fra sist uke, men ned fra mandag hvor den var 78,6 Måtte veie meg i dag fordi jeg reiser bort og blir borte en uke. Er spent på hvordan det går der jeg skal. Håper og tror det skal bli bra!!! 

Men jeg føler meg tjukk om dagen. Det er ikke noe som er riktig fint, syns jeg :( 

Ha en fin uke her hjemme, jeg kommer innom om jeg får anledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som om det skal gå bra her jeg er, ute i det store «Utlandet» , min vertinne har (uten å fortelle noe til meg😂) gått ned mange kg siden sist jeg så henne og holder fortsatt på. Jeg sa bare at daf ølger jeg hennes opplegg denne uka og holder meg på den smale sti.

på flyet i går var det (selvfølgelig) en sjokoladekake med maten. Jeg lot bare være å spise den - litt stolt av at det gikk uten problem🤗.

vel, vel  vi «snakkes»

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å registrere igjen..selv om det er noe herk.

Skulle ønske man kunne kommet dit at man spiste Litt når man kjente at man var sulten...og slutta helt med å putte ting i munnen fordi man fysa på det.

Jeg har venner som gjør det, og greier å holde vekta flott i sjakk.

Så enkelt! Og så forbaska vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig å registrere, særlig når man må legge til litt av ditt og litt av datt. Jeg har foreløpig ikke laget meg menyer, og bruker ikke så ofte GR- middager... men, men. Nå er jeg på besøk og vet ikke sikkert hva jeg får, men det jeg vet er at jeg er superflink når det gjelder snacks og godteri 🤗. Drikker nok vin, da...

I dag har jeg hatt smoothie til frokost. Den var veldig god!

trener og går mye. Føler meg vel her i varmen, selv om jeg gjerne skulle vært 10 kg lettere...

ha det fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det mager dag! Har bestemt meny.

Det rare er at når man først greier å komme igang, så blir jeg så opplagt av mestringen i seg selv.

Får lyst til å ta fatt på det som ligger på vent, både i hus og hage. Men en ting av gangen!

Har måttet kutte ned på organisert trening, det ble for mye, og da blir en bare sliten og lei. Begynte å grue meg til timene...

Det med begrensning er jeg dårlig på, men har blitt tatt litt i ørene, fått skikkelig kjeft rett og slett, og skjønner at det må være hvile mellom aktivitetene. Muskler og kropp må få ro til å ta seg inn.

På sofaen med ei god bok iblant!

Så får vi se da....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det plutselig Bikini vær!

Jaja, en får jo sjokk hver vår...og når en attpå er over 72.. så har en mista alt håp om at noen skal snu seg etter deg og kikke veldig.....

Sist det hendte, var ifjor, da jeg var på vei ut i vannet...men det var fordi jeg hadde glemt å fjerne Bh' n som hang og slang under....

Det var bare komisk. 

Det er lenge siden jeg slutta å bry meg om grevinne sleng og åreknuter, man får jo bare ha på seg shorts og kortarma, for sol og varme skal en nyte til en blir 100. En får jo bare kle seg sånn nogenlunde etter alder.

Og nå er jo sola frikjent, fordi den gir oss D vitamin, som mange av oss er lave på. Og D vitamin er Viktig!

Fordelene med sol er mye større enn bakdelene, sier forskning nå. Bare stek deg med måte. 

Herlig. 

Det ble to timer skogstur med ivrig hund, jeg har tatt ibruk min gamle pulsklokke, liker den bedre enn watt måling som vi bruker på spinning. Det ble mange fine intervaller i nærskogen, veldig kupert her. Og småvann for hundebad.

Sånn trim gir meg veldig mye glede, det ble for mye styrke trening inne, og plutselig ble jeg helt kvalm ved tanken.

Hage arbeid ble lagt på vent, fram med solsenga, og middagen idag besto av krabbeklør med et stykke brød og litt majones, og hm..en øl ute i sola.

Hurra for sommeren!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt helt herlig vær her hos oss også den senere tiden, men i ettermiddag snudde det. Nå regner det, og det skal det visst gjøre den neste uka. 😥 Ja, ja skogbrannfaren er iallfall refusert.

Litt opp på vekta etter påska (og forrige uke), men kjenner jeg er greit fornøyd så lenge jeg ligger mellom 70 og 72. Men jeg har også store planer om å redusere kalori inntaket denne uka, vil jo ikke øke ytterligere. Og en vekt nærmere 70,0 kg passer meg bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var jeg tilbake igjen innpå her, jeg merker at det blir bare å stikke innom iblant , siden jeg er i mål. Det går fint å holde vekta, har ligget på 61-tallet den siste tida. Jeg bør ikke under det. Det er jo en rar ting å si. Men det kler meg ikke så godt. Nå føler jeg meg passe, og der har jeg tenkt å holde meg. Glad for å ha kvittet meg med 6 kg siden jul. Vil bare si at jeg heier på dere andre, og så er det godt med vår og lysere tider og alt det fine været vi har hatt i det siste. Det i seg selv bruker å være en fin motivasjon :) God 1.mai i morgen da - fint med en fridag sånn midt i uka! :)

Fredag, 26.april: 61,5 kg, ned 0,5 kg fra forrige veiing / måned, totalt ned 6 kg

Fredag, 29.mars: 62,0 kg, ned 0,5 kg fra forrige uke, totalt ned 5,5 kg

Fredag, 22.mars: 62,5 kg, ned 0,3 kg fra forrige uke, totalt ned 5,1 kg

Fredag, 15.03. 62,8 kg, ned 0,5 kg fra forrige uke, totalt ned 4,8 kg

Fredag, 08.03. 63,2 kg , ned 1,1 kg fra forrige uke, totalt ned 4,3 kg

Fredag, 01.03. 64,3 kg, ned 0,8 kg fra forrige uke, totalt ned 3,2 kg

Fredag, 22.2. 65,1, ned 1 kg fra forrige uke, totalt ned 2,4 kg

Fredag, 15,/2, 66,1, opp 0,4 kg fra forrige uke , totalt ned 1,4 kg 

Fredag, 8.10. 65,7 kg - stabil fra forrige uke, totalt ned 1,8 kg

Fredag, 01.02. 65,7 kg, opp 0,7 kg - totalt ned 1,8 kg 

Fredag, 25.01. 65.0 kg, ned 0,3 kg  - totalt ned 2,5 kg

Fredag, 18.01. 65,3 kg, ned 0,5 kg - totalt ned 2,2 kg

Fredag, 11.01. 65,8 kg, ned 1,7 kg

Fredag, 04.01.: 67,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å lese hvadere andre driver på med 🤗. Jeg er fortsatt langt hjemmefra. I går gikk/ løp jeg morgentur og selv om det var 32 grader allerede kl 08, gikk det greit. Litt seinere på dagen gikk vi nærmere 9 km i stekende sol. Så lat har jeg ikke vært denne uka 😎 (klapp på skulderen)

Jeg har vært flink i kosten, litt mye middag, men alt har vært sunt. Ikke is eller godteri, ikke snacks..... men ganske mye vin (hi- hi, ikke i går... da var jeg supertrøtt!!! )

Siste dag i dag. I morgen bærer det hjemover. Jeg gleder meg til å komme hjem til mann og dyr, men har hatt det herlig her.. kjenner at det rykker i expat-livets nerve som nok er begravd for godt.... men en periode til ute kunne jeg godt hatt, ja...

Jeg er litt spent på vekten til fredag. Håper jeg er på 77-tallet igjen....

ha en fin 1 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredags morgen, vel hjemme i Norge (og kulden.... brrr)

har vært på velten og den viste 77,8 kg.. så nå er jeg på et nytt tall 😊.  Midjemålet viste 90,8 cm, også ned... er veldig stolt av det! A5 jeg faktisk har gått ned ca 1 kg på FERIE! Men som jeg har sagt før.... når jeg bare spiser mat og ikke snacks og godteri går jeg faktisk ned i vekt (til tross for masse vin, sikkert gjennomsnittlig en halv flaske PR dag den uka😎)

så mål for kommende uke er å fortsette å spise normalt med mat, fortsette uten snacks og godteri. Har nattevaktshelg 🙃 og satser på rugsprø med makrell-i-tomat....  men jeg fyller år til mandag, så jeg tror jeg skal bake noe for å ha på nattevakt. Det er lov med kake på bursdagen sin ❤️ 

Håper dere andre kryper nedover, også. Og dere som er i mål: stå på med å holde vekten. Dere er forbilder for oss sneglene 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem, Enna og stor klapp på skuldra og tommel opp for flott innsats i ferien. :)

Jeg fikk en utrolig gledelig overraskelse på vekta i dag jeg også. Påske grammene er borte, og jammen har de ikke dratt med seg resten av overskuddet i dragsuget også. Dagens vekt 69,7 kg og jeg er endelig i MÅL!!!! :D 6,3 kg er borte siden nyttår og hele 22,8 kg siden 25.mai i fjor. Så sakte som det har gått den senere tiden begynte jeg nesten å tro at jeg aldri skulle krysse mål linja. Men heldigvis tok jeg feil. Så nå gjelder det å holde seg der da..... Har jo vært i mål før jeg. Kommer nok til å stikke innom forumet her med jevne mellomrom for å holde fokus. Kunne jo ha flytta inn på hold vekten, men der er jo helt folketomt, så der er det ikke mye motivasjon å hente.

Dagens midjemål 74 cm. Vet ikke nøyaktig hvor mye det var ved oppstart, men tror det var litt over 90 cm.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk Snupsipups! Inspirerende å høre at det går an!  22,5 kg er mye! Du har vært superflink 🤗

Jeg har jo altså blitt mye større rundt livet det siste halvåret... selv om jeg veide omtrent det samme ved jul, så har midjemålet økt... men heldigvis har det snudd nå 😀☺️  

Klarte meg bra i natt, tok ikke kake eller godteri. Fortsetter den gode trenden i natt, så får jeg se om jeg klarer å bake noe i morgen før den siste nattevakten med bursdagen min... en kringle er jo godt😂

Lykke til, alle. Helg er helg. Vi må lære å leve med fristelser... og det er vel slik at alle møter fristelser, men det er opp til oss hva vi gjør med valget vi tar.

så en film på flyet hjem på torsdag - «Second act» med Jennifer Lopez og på slutten av filmen sa hun omtrent som følger:

every day you wake up and get a second chance to do whatever you want, to be whoever you want.... the only one stopping you is you.

det sitatet gikk rett i boks hos meg fordi det er sant. Det er bare vi selv som kan hjelpe oss selv til å være sjefen over maten  

 

enna

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske flink. Koser meg med litt vin på frikvelder (altså hvis jeg har fri dagen etterpå), men det gjør jeg med god samvittighet. Syns ellers det er i overkant kaldt, så i går fyrte jeg i ovnen og koste meg i sofaen med en oppdatering på Game of thrones. Hadde ikke rukket å se meg opp på de siste, men nå er jeg oppdatert og klar for videre episoder... VELDIG spennende, hilsen serieelsker´n.

Håper dere andre som er på tråden og fortsatt har noen kg/gram dere vil ned, holder koken. Det er snart 17. mai... jeg har ikke turt å prøve bunaden, men det er jo en teoretisk sjanse for at jeg kan presse meg inn i den for et par timer ...Time will show.

 

Take care

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag fordi jeg ikke er hjemme i morgen.  76,6 kg, ned 1,2 kg siden sist uke. Fornøyd med vekten og KJENNER at klærne er løsere, men målebåndet sier ikke noen endring. Vel, vel. Får bare fortsette.

i dag spiste jeg en müslibolle fra Baker Hansen med gulost på.... over 550 kcal!!! Intenst mye😳. Akkurat nå regner det veldig, og jeg MÅ en tur ut med hunden før jeg skal ut på en konsert... frister IKKE! Men det er vel bare å hive seg ut i det! Bare sove liiiit først. 

Ha en fin ettermiddag. Regnet trengtes her på Østlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer i mål, Snupsipups! Inspirerende å se hva du har fått til siden i fjor! :)

Godt sitat, Enna - det er kun meg selv som kan gjøre endringene for meg selv...så lett sagt, og så vanskelig gjennomført - i alle fall for en matglad og fortsatt for sofasittende person.

Det ser ut som bunaden blir i skapet i år igjen, fikk den på, men den sitter alt for stramt til at det er behagelig - men da er den kanskje på til jul og i alle fall neste 17. mai! Forrige uke hoppet vektnåla i helt feil retning og jeg så 87 (grøss) igjen :( Et realt spark bak og på tide å registrere rubbel og bit igjen, jeg kan åpenbart ikke stole på innlærte nye vaner. Forrige uke var jeg mindre sofasittende, det ble rolig gåtur i skog på nesten ei mil - og i går prøvde kjæresten og jeg SUP for aller første gang, det kjennes på forside lår og litt i magemusklene i dag. Moro å teste våtdrakt og våge seg uti 9,4 grader i sjøen.

To dager registrert denne uka, satser på at dagene før og etter 17. mai skal være like bra dager! Ha en fin markering av nasjonaldagen, alle sammen :) 86 kg viste vekta, så det går i riktig retning igjen. 

Juni72

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni72... ja det var(er) et godt sitat. Kjipt med oppadgående vekt. Hold ut, hold ut.. vi står på videre. 

Det beste man kan si om bunad er at det heldigvis ikke går av moten....

Planen min fram til 17 mai er å overleve to nattevakter og på de nattevakten bare spise min egen mat, ingen kjeks eller evt godterier som blir satt fram. Frukt er OK.

17 mai blir det rømmegrøt og musserende vin (ikke i kombinasjon 😂)... kanskje is - mest sannsynlig is.

lørdag er vi bedt bort.. skal holde meg unna kake, snacks og evt godteri..

lykke til, folkens. Vi får bare være nøyaktige med å skrive hva vi putter i munnen.... 10 mandler er mer enn 8 osv... veldig lett å øke porsjoner ... jeg er spesielt god på ost... bare en osteskive/ostebit til.....

ha en fiiiin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her går det skikkelig trått!

Den oksen som sto og fnysa, klar til innsats, har blitt til oksen Ferdinand som sitter under et tre med en blomst i munnen og bare tar det med ro...

Vekta er fremdeles på 67...

Bunad har jeg ikke, men ny kjole.

Bestemmer meg hver dag!

Har gjort om på all sal treninga, det ble tilslutt hver dag, og det virka antagelig mot sin hensikt.

Ikke bra for muskler og ledd, og ikke for humøret.

Nå er det to gg i uka, pluss fysioterapeut, det er helt passe.

Lengre turer i skogen isteden, med lykkelig hund, ofte turvenner, og niste. Det blir man glad av!

Har fremdeles avsmak for registrering, men det MÅ man, om en skal ha noen sjanse til å få has på disse siste fillekiloene!

Utrulig at det skal være så mye kalorier i en muslibolle m ost, Enna!

Og andre ting man putter inn....

17 mai er ikke rette dagen å begynne på.

Da blir det stor familiefest som alltid!

Men etter det begynner Sommeren, og da får en trå til igjen.

Kanskje dure på noen skikkelige fokus uker igjen!

Håpet mister man aldri!

Ønsker dere en fin 17 mai i morgen!🍦🌭🇳🇴🇳🇴🇳🇴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på nattevakt, nr to i rekken, men nå har jeg fri et par dager. Det har vært SÅÅÅÅ mye godt disse to nettene, men jeg har holdt fingrene av fatet og bøyd meg med vannmelon. Det har jeg til gjengjeld spist GODT av. Skal gå på vekten når jeg står opp etter et par timers søvn. Ikke helt rettferdig mot meg selv, men sånn er det. 

Har gitt meg selv lov til både ostekake og bolle på Dagen, men det må være slutt igjen i morgen!!! 

Ønsker å komme skikkelig i gang med løping, igjen. Tiden strekker ikke til og jeg får ikke hunden til å like det noe særlig. Noen som har noen hode tips til å få hunder til å like å løpe pent i bånd???

gratulerer med dagen. Vi har STÅLKONTROLL !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble mye god mat igår, og drikke til!

Kjenner at jeg er veldig sulten...på noen magre dager framover.

Idag ble det knekkebrødfrokost, med roastbiff og masse salat, et glass Biola. Mikser også alltid en halv appelsin og en halv sitron, med fruktkjøtt.

Skal ut på skogsmarsj med venner og hunder, løypa er ei mil, flott og kupert rundt et stort skogsvann.

Første dag av Fokus en god stund fremover....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, mye god mat i går, ja (og drikke...)

vanlig frokost i dag, så fokus bør være rett... 

vekt i går 75,8 (går rette veien, 0,8 kg til første delmål. Har ikke bestemt noen premie... vil ikke kjøpe nye klær før jeg virkelig har SMALNET. ) trenger å starte med hardtrening! 

midje 91 (skal den aldri smalne?)

 

nå skal jeg ut å plante noen planter og frø. Så er det tur med hunden etterpå. Såååå kommer dagens utfordring. Skal på fest... må bare sørge for fokus! Holde meg unna snacks og godteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...