Gå til innhold

2019


Gjest Bijou 2
 Share

Anbefalte innlegg

Du er ikke alene om at det går litt tregt for tiden, sekstito. Jeg er kanskje ikke tilbake til start, men det har heller skjedd nevneverdig på flere uker. Jeg sliter rett og slett med motivasjonen til å fortsette, så det blir gjerne litt ekstra her og litt ekstra der. Ikke nok til at jeg går opp, men heller ikke såpass lite at jeg går ned. Tror jeg rett og slett er litt for fornøyd med hvordan jeg ser ut akkurat nå, så jeg har liksom ikke noe som driver meg til å forsette helt inn i mål. Dessuten har jeg vært småsyk og helt tom for energi i det siste, og det hjelper jo heller ikke. Er litt i tenke boksen i forhold til om jeg bare skal innfinne meg med tingenes tilstand eller om jeg virkelig skal sette inn støtet og bli kvitt de siste to. Er jo litt surt å gi opp rett før målstreken også. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo igrunnen jobb nok i det å greie å holde seg der man er, snupsipups, når du er nesten helt i mål!

Jeg har også vært der, bare hatt noen små fillekilo igjen, slura lenge  og tenkt at jeg skal Helt i mål! 

Det er jo der jeg har snubla, løsna tøylene, slutta å registrere, og så har kroppen bare satt igang med å finne tilbake til den"  trygge" vekta den hadde engang.

Kanskje kroppen må få litt fred til å stabilisere seg på den oppnådde vekta, ligge der en god stund, følge godt med så det ikke sniker seg noe innpå, det er jo denStore kunsten/ styrkeprøven, før en eventuelt setter inn et bakholdsangrep og tar kverken på de to siste? 

Min største utfordring er å holde den vekten en oppnår, jeg reagerer ikke fort nok, og tar det som legger seg på, med altfor stor ro.

Og plutselig har det blitt 5 kg, det er adskillig surere...

Men jeg vet jo at det går denne gang også! 

Du er jo under den magiske grensa med BMI , og det er også en flott milepel å oppnå!

Tror du er lur som fokuserer på å få opp energi igjen, helsa er jo viktigere enn målstreken. Er sikker på at du ser helt flott ut! Nyt det til fulle!

Å ta av over 20 kg er jomen bragd! 

Det kan man være skikkelig stolt av! 

Og på veien har en jo fått en livstils endring, det har blitt mye sunnere mat, lite boller og cola, det var jeg glad i før....Når jeg gikk rundt i telt klærne mine....grøss og gru.

Lykke til med hva du bestemmer deg for, du har lagt den største jobben bak deg i alle fall👏

Jeg tror også jeg skal bremse på vekt ca 64 kg, som jeg var før jul, og konsentrere meg om å stå der en lang stund, før en evnt tar ned til 60. Det er forøvrig også mye lettere i sommerhalvåret....

Jeg må innpå her hver dag og rapportere, slik jeg gjorde de 5 ukene jeg tok av de hersens nesten 5 kilo.....Det gikk fint, var faktisk litt gøy, det skal gå igjen!

Idag blir kalorier inn 1400, trim 634/ poeng 3.2.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser akkurat på Jon Almås på TV Norge, og der var sannelig Norges fremste ekspert på overvekt, professor Jøran Hjelmeseth, fra Overvektsklinikken i Tønsberg, jeg refererer jo støtt til ham. Han har alltid mye fornuftig å komme med. Så også idag. For Jon hadde lagt på seg og fått farlig bukfett...så han fikk gode råd.

De tok også fram Knekkebrød dietten, som visstnok nå har oppstått i et vedlegg til en dyr avis...VG pluss. ( den oppskriften  ligger på jo på nettet ) Det er fornuftig, sunn og god mat, ca 1200 kal P dag. Det påstås at man kan gå ned opptil 2 kg i uka.

Hm, kanskje en får være ivrigere med å følge den....den ligger på kjøkkenbenken!

Han slo også fast at trening er en tung måte å miste vekt på, det er maten som må jobbes med ( det visste vi jo)

Men slo fast at trening har masse gode helsegevinster ( det visste vi jo også) 🤓🤓🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den knekkebrød kuren er jo veldig lik GR sin meny 1, som er på 1350 kal daglig....Tror nok hun var først ute med den!

Har den også på kjøkkenbenken!

Professoren snakka om sultfølelse igår, at mange som har gått ned mye, og derav kan spise mindre, sliter med det.

Men det kommer vel mye an på Hva man spiser? GR er jo flink til å fokusere på det, med sine oppskrifter.

Idag skal jeg på stor buffet, men skal satse på protein og grønnsaker. Dessuten blir det dans etterpå, så det hjelper litt på regnskapet!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å beregne kalorier fra en buffet, smakte på alle de gode rettene, men fornuftige valg. Kan tenke meg det ble 2000 kal. Men også mye bevegelse, og trening på morgenen attpå, så det ble ikke så galt likevel.

Fått nye instruktører på senteret, med mye tøffere trening, vi puster og peser, og har det fryktelig moro med alle de gamle kroppene våre...med vonter både her og der, kommer jo til å bli spreke som ungdommer igjen🥕👯

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er inne i en virkelig god periode, sekstito. Blir imponert over at du er så flink til å registrere, trene og ikke minst skrive motiverende innlegg her inne. Dette må det jo bli resultater av. 😉 

Føler uka har gått bra så langt for min del også. Har fått trent som planlagt, og har spist fornuftig. Registrering derimot har jeg vært for dårlig til, så full oversikt har jeg ikke. 🙄 Har heller ikke helt bestemt meg om jeg skal ta de siste to eller ikke, har bare fortsatt litt i samme tralten så får vi se. 😊

Tror jammen jeg må Google den knekkebrød dietten hvis en kan gå ned to kilo i uka. 😂 Kunne jo vært i mål om en uke jeg da. Men hørtes jo litt for godt ut til å være sant da. Kanskje det er mulig å gå ned så mye den første uka om man har spist mye en periode, det gjør man jo med de fleste dietter. Men man går neppe ned to kilo hver uke, og spesielt ikke når man nærmer seg mål. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel ikke at en kan ta 2 kg på ei uke, da må en nok være helt i starten på en stor overvekt...

Men vet at med G R meny 1, 1350  P dag, så gikk jeg ned 1 kg i uka! Og da var jeg kvitt mange kilo fra før....

Da ble det jomen 1650 kal idag, 199 i trim/ 1 poeng.

synes jeg har spist lite, men der kan man se, overraskelser ved å registrere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

Heisann! 

Nesten 2 ukers fravær på meg, ja, ja. Sånn er frekvensen min. Har ingenting nytt å melde om. Gikk opp på 73-tallet igjen i PMS og mensuka. Men er tilbake på 72,8 kg nå. Så, kort fortalt: veid omtrent det samme i hele februar og halve mars. 

Tallenes klare tale på grafen min:

0OULbbw.png

Flink til å holde vekten, da! ;) I det minste. 

Vært litt slurvete på kostholdet de siste ukene. Blitt noen middager ute, pluss små-sjokkiser på hverdagene. Ikke bra. Og dørstokkmila har vært skyhøy, i takt med all nedbøren som har falt. De snøfrie fortauene har jeg kunnet se langt etter. Men sånt som dette blir det jo ikke nedgang av. På tide å ta grep. 

3 konkrete delmål de neste ukene:

1. Komme meg over dørstokken og begynne å jogge igjen. UAVHENGIG AV VÆRET! Våren kommer når den kommer. Imens får jeg bare løpe med pigger, samme hvor mye jeg misliker det. Basta.
2. Slutte med å-jeg-er-så-sliten-jeg-trenger-en-premie-snop på hverdagene.
3. Ha som mål å se 71-tallet i løpet av april. Altså før påske. Mest for å bevise ovenfor meg selv at jeg faktisk vil ned, de ekstra kiloene jeg pådro meg i 2018 (68-72 kiloene). Herregud, det er jo bare 1 kilo unna. Skjerpings!

Ser det går litt trått for andre enn meg her også, men jeg tror at så lenge vi ikke gir opp rapportering, samme hvor ille resultatet er, og ikke smyger oss stille ut bakdøra, tror jeg på resultater. Evig optimist som jeg er! Hepp! 💪 Og dere er superflinke dere som teller og fører inn kaloriene. Det er kjappeste veien til mål. Vi andre bruker bare litt lenger tid. ;)

Fortsatt god helg til alle!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... måtte le litt da jeg leste den « å jeg er så sliten jeg trenger en premie snop» kommentaren din, Bijou. Kjenner meg sånn igjen. Tar meg i å tenke det samme omtrent daglig. Akkurat den vanen ligger visst litt for godt innarbeida, og er jammen seig å få has på. Men bort skal den, vi går bare se hvor lang tid det tar. 🙈😂 

Det har vært en aktivitetsmessig grei uke på meg. Tabata x 2, skitur og joggetur. Lenge siden jeg har jogget ute jeg også, men i dag var fortauene nesten helt bare, så da benyttet jeg sjansen. Runden ble utført på en Ok tid også, så det at jeg har trent annet hele vinteren har holdt jogge formen greit ved like. Litt godt at jeg slipper å starte helt fra bunnen igjen. 😊

Har vært for dårlig til å registrere mat denne uka, så litt usikker på hvordan uka har gått egentlig, får se når jeg klyver på vekten i morgen. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! beklager - er så dårlig til å skrive innpå her nå, men har det litt hektisk både med jobb og privat for tiden.. Men det positive er at vekta går riktig vei, og jeg begynner faktisk å nærme meg... Jeg tenkte å strande på rundt 62kg, iallefall ikke under 61. Det kler jeg ikke. Jeg er kjempeglad for at jeg bare klarte å sette i gang. Har ikke registrert de siste to ukene, føler jeg har komt inn i d greit med mengde og riktig mat.. Når det gjelder trening, har jeg ikke fått prioritert det, det har vært så hektisk. Men jeg håper å få det litt mer inn i rute, nå som våren er her. Deilig :) Bra dere andre fortsatt er innpå her, selv om det går litt opp og ned, men dere har i så fall ikke uteblitt og det er jo veldig positivt. VI får bare heie videre på hverandre... :)

Fredag, 15.03. 62,8 kg, ned 0,5 kg fra forrige uke, totalt ned 4,8 kg

Fredag, 08.03. 63,2 kg , ned 1,1 kg fra forrige uke, totalt ned 4,3 kg

Fredag, 01.03. 64,3 kg, ned 0,8 kg fra forrige uke, totalt ned 3,2 kg

Fredag, 22.2. 65,1, ned 1 kg fra forrige uke, totalt ned 2,4 kg

Fredag, 15,/2, 66,1, opp 0,4 kg fra forrige uke , totalt ned 1,4 kg 

Fredag, 8.10. 65,7 kg - stabil fra forrige uke, totalt ned 1,8 kg

Fredag, 01.02. 65,7 kg, opp 0,7 kg - totalt ned 1,8 kg 

Fredag, 25.01. 65.0 kg, ned 0,3 kg  - totalt ned 2,5 kg

Fredag, 18.01. 65,3 kg, ned 0,5 kg - totalt ned 2,2 kg

Fredag, 11.01. 65,8 kg, ned 1,7 kg

Fredag, 04.01.: 67,5 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere uker der jeg stort sett har stått i ro på vekta, beveget den seg endelig litt i riktig retning. 71,4 kg i dag og totalt ned 4,6 kg siden nyttår. Tror nesten jeg gjør en bedre jobb når jeg ikke registrerer mat jeg. 😂 Fikk litt fornyet motivasjon nå og fortsetter derfor litt til før jeg starter stabilisering. Denne uka får bli avgjørende. Fortsetter vekten nedover, skal jeg holde på til jeg når 70 kg. Går jeg opp eller ligger stabil - starter jeg stabilisering. Jeg orker ikke flere uker til der jeg føler jeg gjør en god innsats men resultatene lar vente på seg. Da spiser jeg heller litt mer og ligger stabil med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her er enda en gjenganger fra diverse tråder. Som Bijou2 var jeg i perioden 2012-13 nede på den vekten jeg ønsker... et sted rundt 67. Jeg er blitt 54 år, så hvis jeg går ned under 67 blir nok fjeset ganske skrapet, men 68 er helt fint. Veier i skrivende stund omtrent 80-81, har ikke veid meg på et par dager, og det er 12/13 kg over den vekten jeg ALDRI mer skulle passere.

jeg går mye tur med hunden min, men tempoet blir jo ikke så veldig stort... mange stopp 😂  Men prøver å løpe litt tillegg... men de ekstra kg gjør at knærne mine er blitt vonde! Så jeg MÅ ned i vekt, jeg vil ikke bli sånn som "ikke orker" På grunn av vondter!!!

så hvis jeg får lov vil jeg gjerne bli med. Skal altså egentlig ned mer enn 10 kg, men første delmål er 75 kg, det er mindre enn 10😉  

Skjønner at veiedag er fredager, så da rapporterer jeg inn vekt på fredag. 

Skal lese tråden ordentlig så jeg henger med på hvor aller "er" i prosessen... 

spiste en hel boks med lakrisis i går kveld.. 800 gram eller noe slikt... galskapen lenge leve! 

Mål for i dag: spise måltidene etter boka, prøve å holde meg på maks 1800 kcal (siden det er helg 🙃) elles er det 1600kcal

god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søndag formiddag. Jeg kom meg gjennom gårsdagen uten altfor store problemer. Sånn omtrent 1600 kcal, men dårlig fordelt på de sunne matvarene... Bl.a rømmegrøt med sukker og rosiner til middag. Jeg ELSKER rømmegrøt, men det er ingen favoritt hos gemalen, så av og til når han er borte kjøper jeg en sånn ferdigpakke og nyyyyter den. Så ble det tre glass hvitvin i går kveld.  Vin er og blir godt! 😎

I dag startet jeg dagen med kaffe foran peisen, så gikk jeg 4 km med hunden i vinden (!). Jadda, jeg vet at frokost er viktig oss og jeg spiser frokost, men i helgene er det beste jeg vet å bare nyte den kaffen uten å tenke på noe annet... at turen ble 4 km var bare fordi det var så godt å være ute.  Ellers er ikke morgenturen så "lang" 

ser av linken her at mange av dere har kommet nesten i mål, gått ned massevis av kg. Tar av meg hatten for det! Jeg prøver fortvilet å finne tilbake motivasjonen jeg hadde høsten 2012 og våren 2013.  Da var alt "så enkelt". Jeg sa ganske enkelt NEI til kaker og godteri, spiste små porsjoner og plutselig satt klær i str M som et skudd.  (Jeg er 173 cm høy). Nå kan jeg bare bruke str 44 og alle kjolene mine er sånne vide, litt sekkete .... savner å bruke litt mer kroppsnære kjoler.  Grrr. Så nå håper jeg at jeg kan få litt hjelp av denne gruppa til å finne tilbake til motivasjonen...

har ikke spist godteri siden onsdag etter fastelavn. Spist litt kake en gang og så den bøtta med is sist fredag. Har heller ikke spist snacks.  Dette har gått mye bedre enn forventet, så selv om planen først var fram til påske, skal jeg bare fortsette med det! Kanskje jeg skal tillate med litt mer nøtter (usaltede) som snacks. Nå er det bare noen få nøtter som mellommåltid... men litt ekstra på lørdager. Det er hvertfall enklere for meg å være helt avholdende på godteri.

må også bli bedre på å drikke vann. Jeg glemmer det!

ønsker alle en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel også nede på ønsket vekt sånn i 2012-13. Etter det fløy vekta til værs, og der ble den før jeg greide å ta tak i fjor. Nå nærmer jeg meg mål. Og som alltid håper (og tror?) jeg at det er denne gangen jeg skal greie å bli der.... Må bare finne den nøkkelen til å holde vekten som kan fungere for meg. Vet den skal finnes. 😉

Uka som gikk ble langt ifra noen drømme uke. Spiste opp imot kalori forbruk stort sett hver dag. Greide rett og slett ikke å la være. Hadde skikkelig ulvehunger. Er litt redd for at det kan bli mange slike dager som venter meg fremover nå som kroppen virkelig har oppdaget at jeg har gått ned mye i vekt, og pøser på med hormoner som gjør meg sulten. Bare å forberede seg på krig. 😅

Vekta gikk til tross for høyt matinntak ned 200 g denne uka, rett og slett flaks med den. Håper jeg denne uka skal greie å spise mindre så kanskje jeg komner et lite skritt nærmere mål. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott å lese innlegg i akkurat denne tråden. Tenk for en enorm mengde erfaring vi sitter på tilsammen! Klok av skade er jeg vel så fokusert på at det mellom ørene også skal være på plass når jeg omsider når den beste vekten jeg skal klare å komme ned til. Da jeg startet igjen i oktober i fjor så virket målet så langt unna at jeg var sikker på at lenger ned enn til 80 kg burde jeg ikke stresse med å nå. Mandagsvekten viste 84,8kg og da er det plutselig ikke så langt dit, og jeg innser at om jeg skal klare å få midjemålet på sunne 80-88cm, så må jeg nok ned mot 75. Så NÅ skal jeg ned rett under 10 kg! (Vi slår vel følge, enna? :) Leste nok mye i tråden din før, men har glemt hva den het).

Nettkurs holder meg i ørene, jeg er veldig fornøyd med kurslederen min. Vet ikke om jeg trodde selv at det skulle fungere med veiledning på nett - men merker at jeg er fullstendig oppriktig i rapportene mine, det er jeg ikke sikker på at jeg ville vært i en gruppe eller ansikt til ansikt med en kursleder...rart det der, gitt. Det er en stund igjen til noe Hold vekten for meg, men å lese det dere andre skriver gjør at jeg ser lenger frem enn jeg er nådd nå og at jeg mentalt jobber med å være klar til å innarbeide nye vaner som skal vare for alltid.

Våget å prøve bunaden, tror ikke jeg har hatt den på meg på fem år, sist jeg veide så lite jeg gjør nå. Den satt temmelig stramt, fikk så vidt igjen de fleste hektene og gadd ikke engang prøve sølvbeltet på - det får være om et par cm inn til først. Magen struttet ivei under kjolemidjen, så det er atskillige kilo igjen rundt livet. Nå har jeg kun hatt fokus på kosthold og fint lite på treningsfronten, men når det endelig løsner og jeg får gjort øvelser og gått mer turer så bør jeg se at cm rundt midjen beveger seg fra 102 mot 88 og kanskje enda lenger inn?

Kan alltid bli flinkere til å drikke vann her også, spesielt på jobb. Men foodprep har jeg fått god dreis på, og er sjelden at det ikke blir fryst ned porsjoner etter måltidslaging - rekorden var 12 ferdige middagsporsjoner med alt fra suppe, gryte og pizzabiter - supert med GRoppskrifter som alltid gir fiks ferdig kcaloversikt. Sjelden til aldri det blir pølser til middag rett fra jobb lenger, og de gangene jeg glipper så går det i nøtter og mørk sjokolade (skulle det være annet i hus, så forsvinner det, gitt - melkesjokolade og lakrisis blir ikke gammelt her!). Vi kjøper minst mulig godis, og definitivt i mindre mengder enn før - men ligger det i skapet så blir det borte om jeg fyser på noe. Har ikke hatt noen ekstreme tilbakefall, stort sett tøyler jeg meg litt selv når jeg også føler meg "hol" og kunne spist alt mulig.

Noen på jobben sa i dag at det er vinteren er den vanskeligste tiden å gå ned i vekt, fordi kroppen forsøker å beholde mest mulig fett for å holde varmen (eller no sånt) - det betyr jo at det bare må bli lettere og lettere fremover nå som det nærmer seg vår! :) Da sier vi så :)

God uke videre til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag ettermiddag.

Hadde med sunn lunsj på jobben + frukt. Spiste en sånn godmorgen-yoghurt uten tilsatt sukker rett før jeg dro fra jobb og gikk rett ut med hunden etter at jeg kom hjem.. Ble bare litt over 4 km (i nokså ulendt terreng, da) for jeg har altså fått så vondt i et kne og en ankel - vet ikke helt hvorfor. Men det ble så ubehagelig å gå lenger. Men hunden løp løs, så han fikk seg nok litt lenger tur ;)

Nå har jeg spist en kyllingwrap til middag. Den var fra kantina på jobben, det var en eller annen dressing i, så ikke supermager tipper jeg, men heller ikke helt usunn. God, var den :)

Nå har jeg et par timer hvor jeg rett og slett skal se litt på TV. 

Har holdt meg i skinnet med kcal de siste dagene og det skal jeg fortsette med. Har en utenlandstur om en måned og da kunne jeg fint tenke meg å være 2-3 kg lettere!! Og til sommeren er det jubileum i familien,  da er det HELT fint å passe inn i noen nettere kjoler enn de jeg har brukt de siste årene! 

SÅ jeg suger positivitet fra dere for min egen del og sier til Snupsipups at du bare MÅ komme tilbake til de gode vanene med en gang! Selv om oksehungeren kommer, så er det mentalt!!! Kroppen trenger ikke de raske karbohydratene eller de fete godbitene.... den trenger sine 1600-1800 kcal med sunn mat. DU klarer dette!!! Hold ut!!!! DU skal bare venne kroppen din til å tåle litt mer mat i hverdagen.

 

Lykke til med denne fighten vi må ta mot overspising, feilspising, slurvespising osv hver eneste dag! Vi SKAL finne nøkkelen til et fornuftig kosthold - om det så tar 10 år!!!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begriper ikke hvor dagene blir av, plutselig har ei uke fart forbi. Ikke fått registrert, og det går ikke uten. Det sto helt stille denne uka på vekta.

Har dessuten kommet i " glemme" alderen,  farlig kombinasjon med snoke i skapet spising. Synes en har vært så flink, men det har en jo slett ikke.

Registrering er helt nødvendig!

Fint at det komme flere gamle kjent på tråden, kjenner dere igjen fra år tilbake.🤓😊

Jeg synes vi er flinke som tar fatt når det sklir ut. Kjenner folk som har gitt opp kampen, det er trist å se, selv om jeg skjønner det.

Vi gir aldri opp! Tenker på de veldig mange kilo som er borte, og grøsser. Nå er det tross alt overkommelig, det som kommer og går, og vi har greid det før, og skal gjøre det igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag morgen og her er dagens dom

Har spist greit i løpet av uken, ikke for mye, heller litt lite. Jeg registrerer her inne og får kostholdscore sånn midt på treet, spiser litt mye frukt og litt lite grønnsaker... Det bare blir sånn.

Har gått mange skritt og turer, men ikke trent styrke. Har veldig vondt i et. Kne og en ankel, så heller ikke løpt. Dette med styrketrening er en greie.... jeg vil det, planlegger hva jeg skal gjøre (hjemme, er ikke på noe senter), men så blir det ikke gjort... Her er det fullt forbedringspotensial !!!

Vel, så var det mål og vekt, da.

Vekt 78,3, det er faktisk ned to kg siden forrige uke. Jeg vet jo at dette ikke varer. Men der mest skremmende er jo dette med at når jeg ikke registrerer eller er i en god fase med å bruke hodet i forhold til mat, så kan jeg uten å tenke på det hive innpå 4000 kcal på en dag. Jeg spiser nøtter, sjokolade, kjeks ( det er på jobben), ost... bare sånn uten å tenke på det..

Midjemålet er all time high på 94 cm 

Her er det masse å arbeide med... ikke noe mer å si om den saken.

Mål for helgen: Spise innenfor det jeg skal ha, gå tur og trene litt mageøvelser  og drikke vann!

God helg (kan godt hende jeg stikker innom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at i går klarte jeg å få inn litt styrketrening (med egen kroppsvekt) i løpet av dagen. Selv om det ikke akkurat klassifiserer som tung styrketrening var det tungt nok... kroppen veier jo sine 78 kg... og jeg har ikke trent noe styrke på EVIGHETER! Kjenner det faktisk litt i skuldrene i dag.

Mål for dagen: Spise nok, men ikke for mye, ta noen øvelser for lår/knær og litt core.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag er blitt ny dag for å ta mål, men siden jeg har målt mest selv så tar jeg resultatene med liten klype salt - viktigste er at det merkes på klærne! Så nå er hittil største seier at en gammel bukse jeg ikke fikk på meg i fjor blitt litt slaskete over baken og spesielt lårene. Om litt skal den nok videre til UFF, akkurat denne er ikke verdt å prøve å sy inn. Olashortsen fra i fjor har jeg lyst til å prøve å sy inn. 

Kollegaer, naboer, venner og familie kommenterer at de ser stor forskjell, og det gjør jeg selvsagt selv også. I det siste har jeg begynt å tenke en del på hvordan jeg skal jobbe videre med å holde samme stødige, ganske avslappede kursen, uten å stresse eller mase - eller havne i gammelt mønster igjen - er nærmere mitt opprinnelige mål enn på fire år ( 5 kg ijen til 80 blank!), og har denne gangen tenkt å passere det med enda fem kg til! Eller til målebåndet rundt midjen viser et sted mellom 80-88 cm (nå er jeg 102). Hvordan vil jeg se ut da? Det klarer jeg ikke forestille meg...

Mensen nærmer seg, og da er jeg mer fysete enn vanlig - gir meg litt mer slækk, siden jeg ikke ønsker dårlig samvittighet for om det blir litt mer enn ellers. Det betyr ikke hodeløs fråtsing, alltid mye mindre enn jeg før ville gjort. Registrerer ikke i dagboka akkurat nå, men går på vekta stort sett hver morgen og det er en grei rettesnor så langt. 

To gåturer faktisk denne uka og jammen ble ikke den gamle rockeringen børstet støv av også! Har aldri fått den ordentlig til, men gikk bedre nå enn tidligere - men vi snakker da maks 10 omdreininger hehe, så kan sikkert øke på litt jevnlig inntil jeg får ut fingeren med styrketrening. Får lite ekstra magemuskler av å tenke på å gjøre situps 😬

Fryseren har nok ferdige middagsporsjoner, men skal foodpreppe ei gryte med sopp, squash, karbonadedeig og annet godt etter en GRoppskrift jeg vet jeg liker 👍kjekt med variasjon!

God søndag og god ny uke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni72, så flink du har vært! Mange kg ned 🤗.  Mange her i denne tråden som har gått ned mye. Jeg er liksom i startgropa, men føler at jeg burde vært på hold-vekten- for mange år siden... var jo der jeg ville våren 2013... det er der jeg burde og skulle vært nå!! Men siden jeg er her jeg er, må jeg holde meg til det 😅

har kommet meg gjennom helgen uten de altfor store utskeielsene, så nå er det nye uke (med fire nattevakter...) så jeg får bare holde meg i skinnet, styre unna kjeks og spise medbragt mat.

Håper dere andre har hatt en fin helg og at der er klar for en ny uke med registrering og mind control. (Det er jonfaktisk det det hele dreier seg om... bevisst forhold til hva man driver med... ikke min styrke, dessverre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...