Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Dette er en rar uke. Det er jo ikke uvanlig at vekta endrer seg i løpet av uka, men idag viser altså vekta 2 kg mer enn på mandag!!!! Iiiiik! Neida, jeg skal holde hodet kaldt, for jeg vet jo at dette ikke er en reell oppgang (2 kg tilsvarer 14000 kcal OVER det man faktisk forbruker)

Men jeg har spist annerledes denne uka, og noe mer. Og noe usunt. Vært borte til middag 2 ganger, taco den ene gangen (kun 1 lefse) pluss riskrem til dessert. Forsynte meg 1 gang. 

Middag nr 2: pizza, med is til dessert, pluss noe chips og twist..... må ærlig innrømme at jeg glemte meg litt. Men når jeg legger sammen, så var det ikke over 2000 kcal den dagen. 

Men at det har laga krøll i systemet, det er helt sikkert. Så nå skal jeg være veldig obs de neste dagene, og spise sunnere. Så får jeg håpe det har retta seg til mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske dere en koselig lørdagskveld 🍂Her er det et grisevær, grått og veldig vått 🌧 På komfyren putrer fårikålen og jeg gleder meg til middag. Passer bra en mørk høstdag 😃

Er så imponert over dere to jentene som er så flinke og standhaftige! Klapper dere begge på skulderen og sier:Stå på videre 👏👏👏💐💐

Jeg er ikke så flink til å skrive her inne,men nå er kjøkkenet på hytta så og si ferdig. Kun rørlegger og litt småtteri før vi kan ta det i bruk. Det har vært mye frem og tilbake og mye tankevirksomhet 😉 Vi synes det ble fint. Vi snakkes !🍁🍂🧡🌾🍃

Takk for vektlisten, Toam 💐

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg, Alv 😊 ja, oppgradering av kjøkken er et styr! Så bra dere er fornøyd. Jeg satte inn nytt kjøkken før jeg flyttet inn i 'ny' leilighet ifjor, og det var et styr. Må si jeg lurte på om jeg hadde tatt meg vann over hodet da alt var revet ut. Men det ordna seg etterhvert, selvom det ble feil med benkeplatene i første omgang. 

Nå er jeg veldig spent på vekta imorgen. Men jeg tror jeg tillater meg en ekstra dag før jeg melder inn. Kan jo håpe på et mirakel....  Jeg har vært ganske flink, syns jeg. Håper vekta tar til vettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har vært på Egon med syklubben, Spiste Cecarsalat og  eplekake med is.  I går bakte jeg muffins med epler og spiste 2 i går og 1 i dag. Og det var av de store 😔. Dessuten var jeg ikke spesielt flink i forrige uke, men det kan jeg ikke gjøre noe med i dag. 

Veier meg i morgen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. 98.9, ned her også. Det er herlig å kjenne på kroppen at det er mindre å dra på. 6kg. Tenk det omsatt i melangepakker. 12 halvkilos pakker. Det har jeg båret på beina mine. Takknemlig for at dere er her inne.

Vi drar lasset sammen. Igår spiste jeg eplepai 2 ganger med 1ss krem til. Men jeg spiste mindre sunn mat. Det er her fella ligger for meg. Jeg må spise brødmat med masse fiber og grønnsaker. Har vært litt lite grønt de siste dagene og det merkes på magen og tarmene. 

Har fått mer energi og det er lettere å reise seg fra godstolen. Tenk sånn har folk som er 20kg lettere enn meg det hver dag. 

Idag blir det ryddedag på  syrommet. Mye ubrukt som skal doneres til kona til en nevø. Godt det kan bli brukt.

Fiskeboller i hvit saus til middag idag. Et barnebarn kommer til middag.

Så er det veving i morgen og frivillig på Fretex på torsdag og frivillig til loddsalg på fredag. Sånn går dagen her hos meg..

Ønsker dere en fin dag og uke. Vi tenker på hverandre og heier oss framover mot en lettere sommer. 

Dette går bra🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vekt endte på 107.2, det er 0,4 opp. Jeg er jo ikke helt fornøyd med det, men tross alt retta mye seg i løpet av de siste dagene. Og kroppen trengte kanskje å omstille seg litt. 

Grattis med nedgang til dere andre! 😍flott innsats. 

Mia, du har rett. Mer fiberrik mat gjør virkelig underverker. Og det å tenke sunn mat (og så mye deilig det er av det da, dere!) er så viktig. Ikke kalorier. For da er det fort gjort å gjøre som du skrev, Mia; spise noe usunt, og  mindre av det sunne. Farlig vei for oss søtmonser. 

Nå skal jeg være 3 dager hos ei niese. Jeg har gitt beskjed om at jeg må holde en sunn linje, og skal ta med frukt bl.a. Nå må jeg rett og slett være litt streng, altså. Tviler på hun har bakt eller no, ei ung jente dette. Så da er det lettere å begrense seg.... med kake så blir ofte mengden for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt u33 u34 U35 U36 U37 U38 U39 U40 U41 U42   +/- Totalt +/-
Alv 85,5 81,8 81,6 81,6 81,4 81,7 ---     82,4 82,0 -0,4 -3,5
Mayh 97,1 94,0 94,0 93,9 93,8 93,8   94,4 94,4 94,2 94,2 0,0 -2,9
Mia 105,0 104,0 104,2 102,8 101,8 101,1 101,1 101,1 99,9 99,6 98,9 -0,7 -6,1
Toni 95,0 93,5 93,5 93,3 92,3 92,5 92,1 94,0 93,3 93,0 92,6 -0,4 -2,4
Tonio 114,6 108,8 108,8 108,8   109,8 108,8 108,4 107,6 106,8 107,2 0,4 -7,4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille. 

Har vært på hotell i helgen. Håper ikke det slår ut på vekten. Har det siste året fått litt problemer med matinntaket. Det stopper bare plutselig opp. Så ofte må jeg sette igjen litt av hver rett når det er 3 retters middag. Denne gangen satte jeg igjen potetene og nesten hele desserten. 😟 Og jeg som er så glad i Cream brulee. Og vinglassene drakk jeg bare halvparten av. Enda ble jeg dårlig og måtte legge meg kl 22. Litt synd fordi dette var siste samlingen med den gjengen. VI la ned korpset og reiser ikke på tur sammen heretter.

Nå skal jeg jobbe noen timer, eller dugnad,  Svigersønnen og datteren skal åpne nytt apotek på senteret her om 10 dager, og de trenger litt hjelp for å få alt på plass.  De starter uten å være medlem av en kjede. Litt spennende. Viste dere at alle apotekkjedene har utenlandske eiere? De også. Det meste er jo eid av utenlandske investorer. 

Ha en fin uke. Jeg legger ut listen på onsdag formiddag. SÅ dere må veie dere på tirsdag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja her var det stille. Jeg har hatt hektisk uke. Under stormen var vi nesten bare i ro rundt tv.

Det var nifst å høre om apotekene og utenlandske eiere. Nesten i sjokk ja. Lykke til med familieapoteket. Hvor ligger det? Kanskje vi må bruke det hvis de har nettapotek? Eller komme når jeg er hos datter i Lørenskog. 

Det har gått fint med maten, det jeg sliter mest med er vann og grønnsaker. Lørdag hadde jeg min kosedag og det ble jubileumsis. 

Jeg er spent på morgendagens vekt. Føles som om det er nedgang 2.hver uke. Blir spennende..

Jeg kom i kontakt med ei ukrainsk mor på 38 år. Hun etterlyste garn som skulle strikkes til sokker til soldatene. Det var godt å få en opprydding. Det var behov for stearinlys også som skulle brukes i skyttergravene.

Dama kom til Norge ifjor vår. Huset var bombet og da måtte de flykte. Hun har 3 gutter på 5, 11 og 16 år og har med foreldre på 65 og 68 år. Jeg spurte forsiktig om mannen var i live. Og da sa hun at han var i Ukeaina og da de dro fant han ei ny kone og har nå fått baby.

Snakk om å få motgang😓😓.

Tenker at da er det ikke så ille om det ikke går så fort ned. Ta en dag om gangen og gjøre noe godt for kroppen og helsa.

Tilbake i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam, så kjedelig å bli dårlig på akkurat en slik kveld. Det er jo så deilig når man får alt servert. 
Så spennende med apotek. Ja, verden er både rar og skummel, høres ikke bra ut at vi mister eierskap til så mye i eget land. 

Mia, du holder koken! Jeg har dessverre falt litt av lasset må jeg si. Var ikke så flink som jeg hadde tenkt til forrige uke, da jeg var på besøk hos min niese. Så det ble en godtekveld der. Jeg har bare veid meg en gang siden jeg kom hjem, og da var det oppgang. 

Når det er sagt: jeg har vært ganske flink i helga, og idag fikk jeg fornyet guts. Hehe, man skulle ikke tro det.... jeg har nemlig prøvd klær, og det er jo ikke alltid like kjekt. Men jeg fant meg noen topper (jeg har "vokst" ut av alt, nesten så jeg ikke kan gå ut...) - og det var veldig godt. Nå må jeg finne meg en bukse, samt en ytterjakke, Med unntak av en vinterkåpe, så har jeg ikke noen vinterjakke jeg kan kneppe greit. Det er jo ille!!! Skjønner ikke helt hvordan jeg kom meg igjennom forrige vinter, for jeg veide jo like mye (mer faktisk) da. 

Nå håper jeg jo selvsagt at jeg skal være endel lettere neste høst, men hvis jeg ikke er det, så skal jeg kjøpe meg flere pene ting, også yttertøy. Men jeg gir det et år til før jeg kler meg skikkelig opp i denne vektklassen. 

Men det er godt å få kjøpt seg noe. Jeg er en person som ikke har så mye klær, min ME setter ofte en stopper for slike utskeielser som shopping. Men idag var min søster med meg, jeg hadde rullestolen å hvile i, og jeg fikk heldigvis kjøpt mer enn en ting. Jeg fikk kjøpt meg to bluser (en hverdags/en til penere), en lyseblå strikka genser, en annen langerma i et mykt deilig stoff, litt tyngde i stoffet, samt en korterma genser som også var så nydelig myk i stoffet. 

Mia, så trist historie med den ukrainske dama. Det er ikke bare, bare . 

God natt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...