Gå til innhold

Hjertesukk fra en som trenger å gå ned 30+


Gjest silda

Anbefalte innlegg

Gjest trucker

Det er trøst i felles strev etter ett mål, jeg hadde heller ikke kart meg uten dere!

Har veid og målt meg i dag og jippiii, vekta stanset på 99,6 kg og sto og blinket til meg. Det er 1,6 kg ned det. Har mistet 3,8 kg og 17,5 cm tilsammen og vil IKKE finne dem igjen. Tusen takk til dere som trøster og motiverer, jeg tror at sammen er vi råsterke. Vi fortsetter denne nye uken med fokus på kosthold, trim og helse... ikke sant? Lykke til alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar
Gjest Friskus_jenta

Grattis! Endelig fikk du også et vektslepp!!

 

KLAPPER for deg!!! ;)

 

Jeg for min del klarte 0,9 kilo denne gangen, og er kjempefornøyd med det!

Legger inn mål på tirsdagsklubben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg slutte og syte og klage også. Nedgang er jo nedgang, tross alt, og jeg tror det er noe i den vann-binde-teorien. Dessuten er jeg litt smårar i magen. Lurer på om mannen min har smitta meg med det han hadde i forrige uke. Jaja.

 

Idag har jeg lang-lang dag på lufta, fra 09 til 22, så da blir det smått med trimpoeng, gitt! Men jeg får jo litt grunker i kassen da. :-) Hvis dere vil høre min friske og opplagte stemme får dere bare høre på P2, der er jeg på plass og inn-og utannonserer...

 

Ha en deilig dag, alle flinkiser!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Nå skal jeg slutte og syte og klage også. Nedgang er jo nedgang' date=' tross alt, og jeg tror det er noe i den vann-binde-teorien. Dessuten er jeg litt smårar i magen. Lurer på om mannen min har smitta meg med det han hadde i forrige uke. Jaja.

 

Idag har jeg lang-lang dag på lufta, fra 09 til 22, så da blir det smått med trimpoeng, gitt! Men jeg får jo litt grunker i kassen da. :-) Hvis dere vil høre min friske og opplagte stemme får dere bare høre på P2, der er jeg på plass og inn-og utannonserer...

 

Ha en deilig dag, alle flinkiser!!![/quote']

Så du skal lokke meg vekk fra min vanlige kanal P4???? Jammen skal jeg gjøre det også. Hvilken frekvens finner vi deg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på 100.00 i Oslo-området. Neiggu ikke sikker på hvordan det blir i Sogn, gitt! Det er ikke så farlig da- P4 er morsomt det åsså!

Jeg skal snakke kl 1900 og 1930... Kjeeeeder meg nå. Jeg har vært på vakt siden 09 og begynner å merke det i hodet. Jaja. Har spist riktig idag da!!! *klapper meg selv på skulderen*

 

Ha det godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Jeg er på 100.00 i Oslo-området. Neiggu ikke sikker på hvordan det blir i Sogn' date=' gitt! Det er ikke så farlig da- P4 er morsomt det åsså!

Jeg skal snakke kl 1900 og 1930... Kjeeeeder meg nå. Jeg har vært på vakt siden 09 og begynner å merke det i hodet. Jaja. Har spist riktig idag da!!! *klapper meg selv på skulderen*

 

Ha det godt!![/quote']

 

Går til angrep på stereoanlegget, her skal P2 lokaliseres ja. Hei så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

...hææ???

 

Sku jo ha tyv lyttet litt på deg da vettu... ;)

 

For å høre om det er like mye futt og fart ie deg som jeg innbiller meg.. he he :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jadda, her er det futt, serru!!

 

Prøv Alltid klassisk kl 12 i morgen torsdag, det kan dere høre på nettradio eller gjennom tven hvis dere har kabel el satelitt og er hjemme. Ellers har jeg nok snart en P2-vakt igjen, søndag kveld er nærmest, trur eg. ...Men det er jo ikke sånn P4-friskt da vettu, det får vi ikke lov til. Litt mer sånn tante-radio... ;-)

 

Nå har jeg veid opp for en heller misslykka dag sån spisemessig, med å gå en feiende frisk stavgangstur på 50 min. Tjo-ho!

 

Sov godt, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Hihi' date=' jadda, her er det futt, serru!!

 

Prøv Alltid klassisk kl 12 i morgen torsdag, det kan dere høre på nettradio eller gjennom tven hvis dere har kabel el satelitt og er hjemme. Ellers har jeg nok snart en P2-vakt igjen, søndag kveld er nærmest, trur eg. ...Men det er jo ikke sånn P4-friskt da vettu, det får vi ikke lov til. Litt mer sånn tante-radio... ;-)

 

Nå har jeg veid opp for en heller misslykka dag sån spisemessig, med å gå en feiende frisk stavgangstur på 50 min. Tjo-ho!

 

Sov godt, alle sammen! :-)[/quote']

P4 er viktig pga trafikkmeldingene da skjønner du, ellers har jeg hørt på deg jeg og du høres HEEERLIG ut ;) Flink å ut å gå er du, jeg har gått masse i dag jeg også, uten staver men med fulle søppeldunker. ha ha. Stå på folkens og tonton, det blir Alltid klassisk på meg i morgen. Skal bare kjøre i Lærdal og der skjer det aldri noe som kommer på trafikkmeldinger uansett.

Natta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Ser dere har vært kjempeflinke sidan siste eg har vært her. Eg har vært på tur i det siste, først på båt tur og så på kurs i Oslo to dager. Eg vegde meg lørdag før eg for, og da hadde eg gått ned 1 kilo. Men så har eg alstå hatt nokre dager som har vore relativt dårlege ja. Hm. Så no må eg vere ekstra flink resten av veka, for å ikkje ha gått opp alt for masse trur eg. Akkurat no vurderer eg om eg skal ut på tur med staver, eller om eg skal rydde hus. Spørs om eg ikkje må prøve på å gjere begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Ser dere har vært kjempeflinke sidan siste eg har vært her. Eg har vært på tur i det siste' date=' først på båt tur og så på kurs i Oslo to dager. Eg vegde meg lørdag før eg for, og da hadde eg gått ned 1 kilo. Men så har eg alstå hatt nokre dager som har vore relativt dårlege ja. Hm. Så no må eg vere ekstra flink resten av veka, for å ikkje ha gått opp alt for masse trur eg. Akkurat no vurderer eg om eg skal ut på tur med staver, eller om eg skal rydde hus. Spørs om eg ikkje må prøve på å gjere begge deler.[/quote']

 

Velkommen tilbake, Madge!

 

Tenker du er fin og brun fra båtturen, jeg! 1 kilo er flott nedgang - gratulerer!!!

Jeg er selvfølgelig veldig partisk til stavgang - det er så deilig å lange litt skikkelig ut! Hva med å gjøre litt husarbeid - det grøvste - og så få strekt bena litt ute i finværet?

 

God tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, fikk beskjed om å komme hit for i et av mine andre innlegg så det ut som om jeg trngte motivasjon ;) Så her er jeg da, en jente på 20 år som virkelig trenger å gå ned mine alt for mange overflødige kilo.... Jeg har lenge kjempet mot kiloene, men jeg har aldri kommet i mål - men nå vil jeg virkelig i mål altså!

Håper å kunne få masse motivasjon her inne, også ønsker jeg alle lykket il og ha en fin dag videre!

 

Stor klem fra Nefertiti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nefertiti, så hyggelig at du kom hit da. Vi er alle her veldig motiverte for å klare å gå ned i vekt. Eg er ganske ny i denne gjengen sjølv, og det er veldig flotte mennesker eg har møtt her. Det er godt å ha andre i same situasjon, som kan støtte kvarandre, både på opp og nedturer. Og for å få motivasjon til å gå dørstokkmila, for å sanke trimpoeng.

 

Eg er ikkje så store saken når det kjem til høgde, men tar det igjen i bredda. No er eg i følge sist veiing 94.8 kilo, så her er ein del som skal vekk etterkvart. Så vi får kjempe i lag. I dag har eg hatt ein fin stavgang tur, og det er så deilig når eg først har komt ut av huset. Det er så mange av dei rundt meg som snakker om ting dei liker å gjere som sin mentale hygiene, eg har funnet min og det er å gå tur. Slik var det ikkje før, da var alt så hektisk at eg så vidt klarte å henge med på karusellen, og tid til meg var det veldig lite av - trur det har vært med på at eg har blitt overvektig. Men no er det snuoperasjon, med ny livsstil som skal på plass altså!!!

 

Hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fulgte rådet mitt og ble med oss, det kommer du ikke til å angre på!! Her er veldig mange gode og oppmuntrende slankevenner. Bare fortell om dine oppturer og nedturer, så får du heiarop i motbakkene og applaus i nedoverbakkene.

 

Du kan jo bla litt i denne etterhvert betydelig lange tråden og bli litt kjent med oss. Det er stort sett jeg, trucker, slankelinda, madge og silda som er de som er her oftest (har jeg glemt noen?) men det er også en del andre innom.

 

Bare spør hvis du lurer på noe mht kosthold el trening, så svarer vi etter beste evne. Lykke til - gleder meg til å ha deg med i gjengen!!!

 

klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må takke for en veldig hyggelig mottakelse ;) Og jeg skal være flink å rapportere her inne, det er som sagt det som holder oss gående!

Nå skal jeg spise en bedre middag med samboeren min, men mens maten lages så har vi hatt på musikk, og jeg har sprettet rundt som en tulling og nå kjenner jeg at svetten renner i denne sommervarmen. Senere ikveld når varmen har gitt seg skal vi gå en rolig tur, har hatt en veldig lei dag så jeg har ikke kommet meg på noe treningstur idag....

 

Nefertiti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

No er eg i følge sist veiing 94.8 kilo' date=' så her er ein del som skal vekk etterkvart.

 

Hilsen meg.[/quote']

 

Madge!! Vi er på grammet like tunge! Skal vi ta en runde i dump-huska eller??? Ti-hi.

 

Så flott at du også er bitt av tur-basillen. Jeg er helt totalavhengig av en liten stavgangtur, helst hver dag. Det er så deilig å få langet ut!!! De som går på SATS vet ikke hva de går glipp av! Vi har en 5 km runde som går i kupert terreng, gjennom boligfelt og på gangveier, og den er helt passe som kveldstur. Jeg har sikkert gått den nærmere 150 ganger nå, over en del år. Men den er alltid like hyggelig! Jeg er et innbitt vanemenneske... Nå for tiden tar jeg Runa i bæremeis også. Folk blir så blide når de ser oss. Og Runa koser seg, hun kommer til å bli en skikkelig tur-elsker også, tror jeg.

 

Ha en deilig kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt da tonton. (Spørst om dumpehuska hadde holdt?!) Eg bor på ein plass med mange fine turmuligheter, om kveldane har eg nokre faste ruter som eg bytter på å gå, alt ettersom kor god tid eg har og været. Har eg mulighet så går eg på fjellet, det er oppoverbakke i ca. 1 time (med min kondis). Med nydelig utsikt. Så den gir masse god mosjon.

 

Ha ein fin kveld.

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!!

Jeg er imponert!! Så mye motivasjon og ros på en gang. Det må være en fantastisk gjeng. Håper også å få motivasjon til å fortsette slankinga, det er så tungt når jeg ikke får noe støtte fra familien...

 

Jeg har ei datter på 13 mnd, og svangerskapet har ødelagt magestrukturen, musklene og vekta. Trenger å gå ned ca 10 kilo. Her virker det som om det endelig er noen med lignende situasjon som meg selv. egentlig er jeg veldig sjenert, men her kan jeg kanskje få ut litt frustrasjon...

 

Ha en fortreffelig kveld!!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Sitter her og nyter et deilig forbad i det fri... mmmm...

Må unne meg litt egenpleie, for i dag har jeg vært flink kan dere tro! Har holdt på i ett bankende kjør siden kl 13.30 og jobbet ute. Har malt husvegg, lister og rekkverk. Mye pirkarbeid... men det liker jeg... Avsluttet det hele med å slå plenen. Kan ikke si at DET var så tungt da (har selvgående) Jukse jukse..

Men jeg har da samlet noen trimpoeng allikevel.

 

Jeg har bakt kake som jeg skal ha med på jobben, en aldri så liten "spedalsk" firkløverkake.. høres vedlig feil ut å fortelle dette her blandt dere supersunne, men jeg har altså bursdag på søndag ( blir 30 (!) ) HUff og huff...

Kaken ble ikke akkurat så vellykket nei, men det er stort sett mannfolk med meg på jobb i morgen kveld, og de er sikkert fornøyd uansett, bare de får noe som ligner... He he ;)

 

Fyllet var nok ikke akkurat nok nedkjølt kan man si, det rant litt kan man si...

Og dermed ble det litt fyll til meg da å smake på... noe av det som rant vekk...

FY FY MEG!!!!!!!!!!! :D Har ikke spist søtt på veldig lenge (1 mai), så nå er jeg kvalm og uggen... FYSJ!!

 

Men men, ny frisk i morgen... Og dere som tenker: "nei, nå har hun mistet motivasjonen" ...SÅ: NEI, jeg er klar som et egg til å føre den sunne linje videre...

 

Hyggelig at du ville være med oss nefertiti, her kommer du til å trives,

GARANTERT!!

 

Ha en alldeles forstreffelig aften dere! Nå skal jeg snart sove godt og drømme om det gode kakestykket jeg skal unne meg i morgen... mmm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa tidligere ikveld at jeg skulle ta meg en rolig spasertur nå på kvelden, men nå er jeg nettopp kommet inn fra en rask gåtur på 45 min, og gjett om det føltes godt!!! Imorgen får jeg ikke noen mulighet til å trene,men jeg skal være på arbeid i maaaange timer imorgen,og siden jeg jobber i butikk kommer jeg til å få mange skritt!

Totalt idag, inkludert min kveldstur, har jeg klart å samle opp 10271. . . Ikke så altfor galt siden jeg haar tilbrakt mesteparten av dagen i stillesittende tilstand.'

Ha en riktig god natt alle sammen!

 

Nefertiti ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen i morgon da slankelinda!

 

Eg hadde dataproblem eg i går, fekk berre melding om at det var feil på sidene. Opplevde noen andre det same?

 

I går var ein god dag, da var eg på fjelltur, spiste riktig det meste av dagen (med unntak av at eg fekk besøk som hadde med snacks.) men kom ikkje over kcal. inntaket heldigvis.

 

Velkommen goa goa. Kjekt med fleire.

 

Ha ein fin lørdag allesammen.

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Jeg sleit også med å komme inn på sidene i går. Merkelig hvor avhengig jeg er blitt av å registrere det jeg spiser.

Gratulerer med dagen i morgen slankelinda ;) Håper den blir kjempeflott, og det gjør sikkert ingen ting at du smakte litt da du bakte kake. Er sikker på at kaka ble flott jeg!

Her er det surt og litt kaldt i dag og jeg er kjempemotivert til å sitte en dag i ro og kose meg, Har lagt bunnstoff på båten da og løpt opp og ned en masse trapper, det teller vel som trimpoeng? Resten av dagen tar jeg helg så får vi se hva morgendagen bringer. Ha en flott lørdagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men nå er det bra igjen og jeg har fått sving på kaloritellingen. Er på vei ut for å eeeeenten sitte i partyteltet sammen med min mann og mine foreldre og spise is og kake, eeeeller gå tur alene med stavene og mp3-spillern. Hømmmmmmmmmmmmmmm...Hva blir det tro? Følg med, følg med, no vert det spanade gut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til å gå turer og telle kalorier. Er ikke bestandig jeg gidder å telle disse kaoriene så nøye. Enda jeg vet jeg burde. Men jeg ligger på ca 1600-1700 per dag. Og det er jo for lite ifht Meny 3 (1900). jeg lurer på hva jeg skal spise for å nå opp til 1900.

 

Men en annen ting; har dere kjæreste/mann som støtter dere og er villig til å legge om livsstilen? (mulig det har stått tidligere, har ikke lest alle innleggene...). Min mann synes det er bare tull "å gå på kur", som han kaller det. Hvem skal jeg hente støtte fra da?????? Han spiser det jeg lager av mat, men han gidder ikke å følge det slavisk (kommer hjem med store potetgullposer og sjokolade. Da skal jeg si deg ei som blir grinete!). Og han gidder iallefall ikke å gå turer og sånn sammen med meg.

 

jaja, sånn går no dagan, som vi sier her.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...