Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar
Gjest lilletrine

bare en liten ting ang. nutrilette barer og andre bare -mange som er undervektige spiser slike barer mellom måltidene for å legge på seg.

Så ikke la baren være utenom måltidene, men et måltid i segselv.

 

Så et lettere liv jeg også. Knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt 5. oktober: 73,7

12. oktober :72,5

17. oktober :72,3

26. oktober :72,2

2.november:71,8

9.november:70,3

16.november:70,6

 

Det er helt greit egentlig, både pga den enorme nedgangen forrige uke, og med tanke på hvilken dårlig uke det har vært. Da får vi bare krysse fingrene og kjøre på til neste uke.

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dette gikk jo ikke så bra. Hvis jeg går ned mer enn 5-600 gram en uke, så går jeg alltid på en smell uka etter. Jeg tror faktisk det er noe i det. Går jeg ned for mye, så reagerer kroppen min umiddelbart med å krampaktig holde på alt den klarer å holde på. Forrige uke gikk jeg ned 800 gram, nå var det opp 200 gram. Jeg får satse på å gå ned 5-600 gram igjen til neste uke, for da vil jeg får se 65-tallet på vekta. Det hadde vært noe :)

 

august: 72,8

 

7. sept: 70,3

---------------

26. okt: 67,5

2. nov: 67,0

9. nov: 66,2

16. nov: 66,4

 

Nå skal jeg heller ikke skryte av å ha vært så veldig flink i det siste. Bortsett fra når det gjelder mat da. Kan hende jeg har spist for lite, men alt i alt så ser jeg på denne uken som stagnasjon og ikke som den store oppgangen. Men jeg MÅ bli flinkere til å trene igjen.

 

En annen ting er at det kanskje begynner å gå litt mer trått, nå som jeg nærmer meg målet. Jeg må jo se litt positivt på det også, og konstaterer at jeg har gått ned over 6 kg. Jeg har satt 64 kg som trivselsvekt, så det er igjen ca 2,5 kg. Jeg er godt fornøyd med de kiloene som er borte, men jeg SKAL kvitte meg med de siste kiloene også. I helgen satt jeg og så på gamle bilder. Etter å ha hatt kjærlighetsorg en gang veide jeg under 60 kg. Dét var ikke pent, så dit skal jeg ikke igjen. Men et lite stykke under 65 tror jeg passer meg bra.

 

Hvis jeg skal være litt negativ, så er det faktisk ingen som ser at jeg har gått ned. Det er i alle fall ingen som sier noe. Bortsett fra kjæresten min, som påstår jeg har blitt smal over ryggen, og han synes heldigvis jeg er deilig uansett :) Kanskje det er på tide jeg går ut og kjøper nye, ettersittende klær!? Det viktigste er uansett at jeg kjenner det, og det gjør jeg. Bukser og belter har blitt for store, og jeg er lykkelig over å ha gått ned i bh-str.

 

Dette ble en mye lenger veierapport enn planlagt. Jeg hadde tydeligvis litt på hjeret. Keltisk og Sans1 - vi kommer sterkere tilbake, ikke sant!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens,

 

jeg har ikke vært med så lenge, men her er iallfall mine resultater;

 

lørdag 4.11: 82,5 (med klær)

torsdag 9.11: 81,3 (uten klær)

torsdag 16.11: 80,4 (også uten klær selvfølgelig)

 

Så det er vel ned 0,9 kg.. Og det er bra, men jeg er litt sånn skeptisk. Har smugveid meg litt innimellom og syns liksom vekta svinger opp og ned +- 1 kg gjennom hele uka..?? Så derfor kan den likesågodt vise 81,2 i morgen liksom. Men men, vi får se!

 

Og gjengen, dere må ikke gi opp fordi det stagnerer litt nå. Høsten og mørket er jo som laget for sofakos og sjokkis.. Det er nå vi skal vise hva vi virkelig er laget av!

 

Ser at endel av dere plages litt med å få nok trim nå som høsten og kulda setter inn. Har dere ikke vurdert å begynne med noe organisert idrett? Handball, basket, svømming, innebandy, volleyball, fotball, badminton osv osv. Ser tendensen til at fler og fler sverger til treningssenter med styrkerom og diverse tilbud på "timeplanen". Og det er vel og bra det altså, ikke minst med den personlige oppfølginga man kan få der.

Men for min del har det vært alfa omega at jeg har et lag som venter på meg, som er avhengig av meg og som VIL at jeg skal komme. Det er vel ikke til å putte under en stol at aerobic instruktøren på 3T sjelden legger merke til om akkurat DU er der eller ikke?:)

I tillegg får man jo det at man trener mot kamper, dvs konkurranseinstinktet kan være med å dra deg opp. Jeg VIL bli bedre, ikke bare fordi jeg skal bli tynnere, men fordi jeg vil VINNE! Derfor må jeg trene mer osv osv..

Sist men ikke minst, samholdet på laget, nye venninner osv osv

Det fins et utall av organiserte idretter, for mange av dere er kanskje bedriftsserien noe å kikke på? Det skal være artig, og ikke for seriøst, men seriøst nok til at dere føler forpliktelse til å komme på trening. Alt ettersom om man har drevet mye med idretten før, og hvor mye tid man har til å trene, kan man finne et lag og en divisjon som passer for seg.

 

Jeg trener organisert 3 ganger i uka, samt kamper. Er mellom 7-10 trimpoeng hver eneste uke, og da har jeg ikke regnet med at jeg går til og fra skolen. Og jeg tenker ikke over at det er trim engang, for det er jo så gøy!!!! Gleder meg de dagene jeg skal på trening og møte jentene på laget, gleder meg til helgene vi spiller kamper. Vinner vi, så blir det fest, taper vi så blir det fest:) Vinn-vinn situasjon mao:)

 

Ja, det var dagens treningstips fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! :) Jeg tror nok du kan stole på at du har gått ned 0,9 kg. Det er ganske vanlig at vekta svinger i løpet av uka, spesielt hvis du feks har spist salt, som binder vann til kroppen. Derfor er det viktig at du veier deg på samme tidspunkt, feks i Evas drakt om morgenen. Jeg driver snikveiing selv noen ganger, men dersom det skal gi mening må det også være på samme tidspunkt. Alternativt kan man selvfølgelig veie seg før leggetid for å se hvordan vekta endre seg fra morgen til kveld. Det er i så fall en måte å bli litt kjent med kropp og vekt på. Når det er sagt, så er det nok lurt å begrense veiingen mest mulig, for man risikerer å bli både forvirret og frustrert.

 

Uansett: Flott resultat.

 

Ang. lagidrett så er jeg helt enig. Jeg er gammel fotballjente og skulka aldri treninga. Problemet nå, er at det passer ganske dårlig å binde seg så mange kvelder i uka, for jeg har så mange andre aktiviteter og gjøremål. Og når jeg først skal spille fotball, så vil jeg at det skal være et viss nivå, jeg orker ikke spark og mæl.

 

Men du har et poeng rundt det sosiale. Jeg skal snart flytte fra Oslo, og jeg vurderer absolutt å begynne på lagidrett for å bli kjent med nye folk. Problemet er nok bare at det ikke er flust med 30åringer på lagidretter lenger, så jeg vet ikke om det er tingen - skjønt de trenger jo ikke alle å være på min egen alder. Da jeg bodde i en bitte liten by i sør-Europa gikk jeg også til aerobic, til tross for at jeg hater det, bare for å bli kjent med folk. Aerobic er jo ikke akkurat en lagidrett, men på små steder har det like fullt en samlende effekt.

 

Men nå må det være på tide å overlate ordet til noen andre :) (skravle, skravle...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Keltisk.... Du hadde som du selv sier et flott resultat forrige uke, og da skal du nok ikke fortvile for mye over de grammene du har gått opp nå... kanskje har du spist noe ekstra salt som binder vannet eller kanskje det er kroppen som forbereder seg på den festlige uken... Uansett sier du jo selv at du er fornøyd fordi du har hatt en litt uheldig uke mht matsug og litt ekstra kos... Jeg tror nok du blir kvitt disse grammene fort om du klarer å mobilisere motivasjon og stayer-evne...+ litt mosjon... da skal du se resultatene blir litt mer som du ønsker deg.... Uansett bruk oss her til å sukke og stønne litt når motgengen kommer... Vi er her vet du :)

 

Sans1 - Jippi, du har ihvertfall gått ned, 100 gram er jo så utrolig mye mer enn ingenting..... prøv å være glad for at det ihvertfall går den rette veien. Det er nå det gjelder å holde fokus - og det vet jeg du kan, men forstår godt at du blir litt matt når du nettopp har hatt en stillstandsperiode.. Til syvende og sist er det nå det virkelig gjelder - ta frem aggresjonen og bruk den på trening så det virkelig spruter, så skal du se at du vinner over den "dumme" kroppen som motsetter seg det du vil.. Det er jo bare du som kan tvinge den i den retningen du egentlig vil at det skal gå.... Tøm ut frustrasjonene dine her så er du kommet et lite stykke lenger med å legge det bak deg og gå på videre med krum hals så resultatene blir bedre... :)

 

Mimi - kjedelig at kroppen staffer deg med noen ekstra gram når du prøver å være flink og jeg synes det er flott at du ser på det som en liten stagnasjon. Det er nok uten tvil vanskeligere å kvitte seg med de aller siste kiloene som du selv er inne på. Du har vært bevisst med maten og det er jo superflott. Som du selv er inne på så er det kanskje mosjonen som kan gjøre forskjellen. Lagidrett er jo kjempebra når man finner noe man trives med. Jeg krysser fingrene for at du finner treningsmotivasjonen og får beveget deg litt ekstra og at du kommer sterkere tilbake siden. Stå på! :)

 

Gratulerer Arti med et strålende flott resultat! Ja, morgenveiing i nettoen er tingen. Jeg tror nok også at du kan stole på resultatet, så fryd deg over det!

Det er jo heller ikke så uvanlig at man får litt større vektnedgang i begynnelsen av livsstilsomleggingen. Bare stå på videre, så blir det spennende hvordan det går med deg neste uke... og jeg tror du vil få et flott resultat da også om du velger riktig kosthold og står på under treningen! Tvi, tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hva er det som skjer??? Opp 0,7? Enten er vekta mi helt feil (og det kan den sikkert være, for jeg veide meg to ganger i dag morges og fikk 65,3 og det nekter jeg i hvert fall å tro på, men etter enda fire veinger stoler jeg nå i hvert fall på vekta her), eller så håper jeg at jeg kan skylde på at jeg spiste mye tung mat som fotsatt ligger i systemet. For dette er jo bare stusselig. OK - litt mye snop og usunn mat i begynnellsen av uka, men jeg smugtittet i går morges og da lå jeg på 67,5 og trene har jeg jo gjort som vanlig. 8,9 trimpoeng forrige uke og 7,7 hittil denne uken.

 

Men det er ikke noe å gjøre med. Kommer sikkert til å veie meg igjen i morgen for å se om mat i magen teorien min kan brukes. Det er uansett torsdag morgen som er offisiell veiedag, så får jeg heller ta opp- og nedturene som hører med den.

 

Tror dere forresten at det at jeg har begynt å trene en god del senere på kvelden på onsdager og alltid spiser kveldsmat (rundt 22.00 / 22.30) etterpå kan ha noe å si for litt ustabile resultater på torsdag?

 

 

Ser vi er fler som flater ut og går litt opp om dagen, men jeg synes allikevel stemningen er god. Det hjelper absolutt. Gratulerer til Arti for flott resultat. Jeg tror du skal stole på det og glede deg over det. Jeg gleder meg i hvert fall på dine vegne!

Fortsatt god dag, alle sammen!

 

17/8-06 72,6 kg

24/8-06 71,0 kg = -1,6 kg

31/8-06 70,8 kg = -0,2 kg

7/9-06 70,4 kg = -0,4 kg

14/9-06 69,8 = -0,6 kg

21/9-06 69,4 = -0,4 kg

28/9-06 ? ???

04/10-06 69,9 = +0,5 kg

13/10-06 69,0 = -0,9kg

19/10-06 68,2 = -0,8 kg

26/10-06 68,4 = +0,2 kg

2/11-06 68,4 = -0,0 kg

9/11-06 67,7 = - 0,7 kg

 

16/11-06 68,4 = +0,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg fikk litt assosiasjoner til kvinner som bor sammen over lengre tid og etter hvert begynner å få samme menstruasjonssyklus. Kanskje vi er begynt å bli litt sånn når det gjelder matlyst, snoplyst og vektstagnasjon. Jeg synes det er mistenkelig mye jubel en uke for å være mistenkelig mye "nå går det trått" en annen uke.

Har overhode ikke noe belegg for å si dette, men det var bare en litt morsom tanke jeg har tenkt litt på i det siste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk litt assosiasjoner til kvinner som bor sammen over lengre tid og etter hvert begynner å få samme menstruasjonssyklus. Kanskje vi er begynt å bli litt sånn når det gjelder matlyst' date=' snoplyst og vektstagnasjon. Jeg synes det er mistenkelig mye jubel en uke for å være mistenkelig mye "nå går det trått" en annen uke.

Har overhode ikke noe belegg for å si dette, men det var bare en litt morsom tanke jeg har tenkt litt på i det siste....[/quote']

 

Haha... jeg tenkte akkurat det samme. Jeg synes også vi er mistenkelig mange som justerer oss etter hverandre :)

 

Kjipt resultat for deg også Slankeklar - men av en eller annen grunn så er jeg ganske sikker på at ingen av oss virkelig har lagt på oss fett. Det tror jeg bare ikke noe på. Kall meg naiv, jeg kaller det optimisme :)

 

Vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg spiser mye feil! Spiser lite en dag og kompenserer da med litt fetere mat for å komme opp på minimumen min som er 1300 kcal. Prøver variere litt opp og ned mellom 13- 1500 for at kroppen ikkje skal venne seg til en kalroimengde. Skikkelig nedtur idag selv om jeg var forberedt på at vekta lurte meg sist uke.. Men det er da dette humøret som svinger i takt med vekta mi, har tenkt litt i det siste og kommet frem til at jeg tenker ALT for mye på dette med mat. For nesten dårlig samvittighet samme hva jeg putter i munnen akuurtar nå.. Bare et lite hjertesukk.. Men godt å bare få det ned.

Så resultat blir da:

søndag 5 okt: 70,9

torsdag 9 okt: 69,9

torsdag 16 okt: 70,1

 

Men gratulere til dere som har kommet ned, stolt av dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som sukker denne uken, hvis det er noen trøst :)

 

Ang. det å få i seg nok og riktig mat, så kunne det kanskje være en idé for deg å sette opp en plan for hva du skal spise i morgen, kanskje med utgangspunkt i hva du spiste i dag (eller en annen vanlig dag). Da ser du fort hvor mange kalorier mangler, og hvor du kan fylle på. En ekstra spiseskje olivenolje, en håndfull nøtter, litt fetere pålegg - det er mange måter å øke kalorimengden på.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Full sympati! Du er i godt (eller evt. dårlig selskap). Men 200 gram opp er jo ikke totalt krise! Vi har sett verre. Men det er jo ikke toppmotiverende. Uansett, ikke gi opp. Du har allikevel gått ned 0,4 i snitt de siste to ukene, det et er jo flott! Det løsner nok! Spiser du nok?

 

Når det gjelder den teorien din om å variere kalorimengden: Jeg så du (rettet til lilletrine :-))skrev om det her om dagen, men rakk aldri kommentere på det.

Jeg vet ikke om det egentlig er så viktig å variere kalorimengden. Jeg har i alle fall ikke hørt eller lest noe sted tidligere at det skal være et viktig poeng. Jeg vil tro at at det viktigste er at du ikke spiser for lite, og det skal uansett mye til å spise akkurat like mange kalorier hver dag. I så fall kan det kanskje heller tyde på et for lite variert kosthold, og det vil jeg være enig i ikke er særlig gunstig. Nå er vel ikke en variasjon på 200 kalorier så fryktelig mye uansett, så lenge du holder deg under totalforbruket ditt (hvis du fortsatt ønsker vektnedgang).

 

Mitt inntrykk er altså: Hvis du skal ned i vekt skal du spise mellom 300 og 800 kalorier mindre enn totalforbruket ditt. For nærme totalforbruket gir sakte nedgang, for langt fra totalforbruket ditt gir krisefølelse i kroppen og vektstagnasjon. Innenfor dette har du et visst slingringsmonn. Men det er ikke nødvendigvis dermed sagt at du trenger å gjøre et poeng av å variere kaloriinntaket. Det kan være vanskelig nok å få med seg alle næringsstoffene en trenger og å spise nok, så hvorfor bekymre seg enda mer, tenker jeg. O du sier jo selv at du tenker altfor mye på det med mat. Kanskje du skal la dette ligge litt og heller tenke på å balansere innholdet i kosten din? Hvis du balanserer med fetere mat, som du skriver - er du da bevisst på hva slags fett det er i den maten? Animalsk, fiskefett eller vegetabilsk. Prøv i hvert fall å få med deg minst av det animalske.

 

Tar gjerne imot innspill rundt dette med variasjon av kaloriinntak, for det er uansett et interessant poeng.

Her kommer forresten en tanke til: Tenker på at kroppen er glad i vaner, og liker litt faste rammer. Jeanette Roede anefaler for eksempel at en spiser jevnt gjennom hele uka. (Nå tror jeg at jevnt inkluderer variasjoner, men ikke at en spiser 1350 til vanlig og peiser å med 2500 i helgene.) Når en er ferdig med å sllanke seg er en uansett ikke ferdig, for det vil alltid kreve en tilvenningsperiode å holde vekten også. Vi skal jo ikke fortsette i all evighet å ligge på 1300 eller 1600 kalorier, eller hva det nå er vi spiser for å ta av kilo. På et eller annet tidspunkt må vi prøve å spise like mye som vi forbruker, og også det er noe vi må venne oss til.

Jeg vet ikke om det er noe av dette du tenker på Missml, at ikke kroppen skal venne seg til å få lite mat og at det blir vanskeligere å komme i hold-vekta -modus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine

Jeg finner ikke artikkelen jeg leste om å variere kaloriintaket igjen. Men det var skrevet av en ernæringsfysiolog og hørtes veldig logisk ut da jeg leste det.

Jeg har ihvertfall merket det er bedre.

Men alle finner vell sin måte for ingen er like :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg så du var på, og så tenkte jeg på det du skrev om nutribar. Jeg er enig at en kan spise dem som mellommåltid fordi de er ganske godt balansert i næringsinnholdet. Forøvrig synes jeg de fyller så lite at jeg ikke blir mett nok og ender opp med å spise annet allikevel.

Men uansett, - hvis poenget er å døyve sjokoladesuget, kan man vel godt spise en nutribar som noe annet, sålenge koloriinntaket totalt holder seg under grensa. Og om en går over grensa men valget står mellom en snickers og en nutribar, er vel det sunneste alternativet allikevel å spise en nutribar siden den ikke er fullt så "tom" som en sjokolade. Selv om jeg synes det smaker skikkelig py og da heller ville fortrukket den litt dårlige samvittigheten etter å a nytt en snickers i fulle drag :), nutribar er for meg krisemat når jeg ikke får fyllt opp kalorikvota på annen fornuftig måte...

Redigert innlegg:

Og det er vel nettopp det som er poenget til de som er undervektige, de får ikke fyllt opp "kvota" på annen måte. For å øke inntaket spiser de nutribar mellom måltidene for å få i seg nok kalorier på en balansert måte. Det er jo ikke gunstig å øke vekta med å spise potetgull, akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine

Jeg er enig med deg der slankeklar.

Men har du smakt fedon bar med sjokoladesmak?

Den er god og metter.

Også inneholder den 145 kalorier istedenfor 200.

Jeg koser meg med en slik når jeg ikke har tid til skikkelig lunsj.

Pga. sitt høye fiberinnhold metter den utrolig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Ja, jeg har smak Fedon-barene, og de er ikke så verst. Smaker mye bedre enn nutrilett i hvert fall. Men jeg har spist dem etter trening, og da har det vært litt voldsomt. (Ssikkert fordi da er jeg alltid tørst, og da vil jo uansett sjokolade være litt feil). Husker også jeg spiste den med karamellsmak en gang og var redd for at tennene skulle dette ut eller at jeg ikke skulle klare å åpne munnen på en times tid etterpå:)

Synes i hvert fall at det er praktisk å kunne bruke dem innimellom. Hvis man er kjempesulten på handletur for eksempel og bare MÅ ha noe for å få opp blodsukkeret uten å kjøpe en hel kafemiddag eller pølse/pizzagreier er det jo veldig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine

ja...jeg hadde helt glemt at første gang jeg spiste en slik bar knakk jeg en bit av emaljen!

Men så lærte jeg meg til en annen tyggeteknikk.

Kjeven får noe å jobbe med ihvertfall...enig med deg der.

Men gode er de og metter gjør de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine

...spiste 2 skiver og 2 riskaker med eggerøre og ørret til kvelds...noe som resulterte i 1600 kalorier istedenfor 1300 som var planlagt....

Jeg spiser 1200-1300-1400-1100 kalorier vekselvis og det har vært bra for meg.

Men 1600...kjenner jeg er SÅ stressa.

 

Ikke har jeg anledning til å trenne heller i morgen :)

 

Kanskje jeg skal droppe kosemerkene mine denne helgen?

Klarer jeg det?

 

Er så lei av denne dårlige samvittigheten...klarer ikke tenke gjort er gjort, men ligger våken hele nettene.

 

Jeg er slik at hvis jeg har spist en liten bit for mye så bare spiser jeg resten også...for da har jeg jo ødelagt.

Andre som tenker slik?

 

Er jo ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.. etter den korte og noe frustrerte meldingen min i morres må jeg vel komme inn på banen igjen :)

Allerede etter ett par timer var den verste frustrasjonen over og jeg var klar for å gå på igjen :) Jeg lar meg ikke knekke hvis jeg ikke er nøtt (haha, julehumor)

 

Men først og fremst.. Lilletrine - jeg syns det er litt interessant det der med å variere kalorier pr dag - nettopp fordi jeg ikke har noe tro på at det er måten man bør gjøre det på. haha, skjønte du den?? Dvs, jeg er mer enn villig til å lese mer om det og for alt jeg vet kan det jo være noe i det. Så si fra hvis du finner den reportasjen, jeg vil gjerne lese den. En annen ting er at jeg ser at Jeanette Roede skal ha sånn spm og svar greie neste tirsdag. Kanskje du kunne lagt det inn som spm til henne og se hva Grete Roede-måten sier om det??

Forøvrig må jeg jo le litt da når jeg ser at du knakk emaljen av tanna di, huff da.. er de så harde?? høres jo ikke helt bra ut :)

 

Så var det over til meg da, som vanlig har det ikke gått så bra og jeg må jo si at jeg lurer fælt på hvorfor..

Kan jeg ha spist for lite?? Ser at jeg har ligget på mellom 1300 og 1550 kcal siste uken - unntatt fredag da jeg sikkert var oppi i 2500. Ifølge utregningen skal jeg ligge på 1600.

Har jeg trent for lite? - jeg har ikke trent så mye som jeg burde, men inntaket tatt i betraktning burde ikke det ha noe å si.. (hører med til historien at jeg for noen år siden gikk ned 15 kg uten trening - kun på mat - ikke bra for musklene, men jeg var fornøyd, haha)

Får jeg i meg kalorier jeg ikke er klar over? - mye av maten jeg legger inn er ca vekt, unntatt middagen og kvelds - der er jeg ganske nøye på å måle opp.

Eller er det rett og slett fordi jeg har vært syk siden mandag og sett bortifra en D**tbra treningsøkt da stort sett har ligget på sofaen etter jobb

 

I all min dårlige vektnedgang glemte jeg meg helt da jeg skulle spise middag utemed ei venninne nå i kveld og sa ja da hun spurte om peppes var ok. Dustete av meg.. jaja, godt var det :) Får hoppe over kveldsmaten da! Og jeg hadde bare spist 640 kcal før jeg dro dit.

 

Tusen takk for oppmuntring og gode ord som alltid.. Nedgang er nedgang, sant nok!!

haha, slankeklar - likte teorien din om at vi begynner å bli synkroniserte, så da satser vi alle på stor nedgang til neste uke, sant?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine

Det er ingenting som er mer irriterende enn å ikke finne igjen noe du har lest på nettet som du vil referere til....gir opp for i dag, for det stresser meg gjerne. Spør gjerne GR, men jeg har tro på det uansett.

 

Fant noe anett intressangt, for vi lærer jo hvor viktige disse melom måltidene er.

 

Les her og bedøm selv:

 

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=6790

 

Men siden vi regner ut alle kaloriene så går vi ikke i noen feller igrunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, den var jo nesten litt søt i grunn da.. Det hjelper jo ikke så mye hvis man putter i seg hva som helst for å få spist nok måltider. For oss burde jo ikke det bli noe problem.

 

ååh, hater når jeg ikke finner gamle artikler jeg har lest på nettet når jeg vil ha dem. Men skulle du komme over den får du si fra :)

 

Ha en fortsatt strålende kveld/natt - Imorra er det FREDDAN :) Yay - I like!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil pga litt kjedelige resultater denne uken Slankeklar og Missml. Klart det er kjedelig å få negative tall på vekten, men da er det jo bare en ting du kan gjøre om du vil snu trenden.... Stå på og ikke gi opp, men bruke frustrasjonen og irritasjonen til å mobilisere innsatsvilje og motivasjon, brette opp ermene og være utholdende og sta... La sinnet og frustrasjonen få utløp ved trening og mosjon samtidig som du er ektra påpasselig med maten....

 

Vi går jo inn i en periode som for de fleste av oss vil by på utallige fristelser i diverse sosiale sammenhenger, så nå vil vi bli satt skikkelig på prøve.. Men det er jo da vi ser hvor dypt dette ønsket om å gå ned i vekt er hos hver og en av oss... eller om vi har lett for å gi etter eller gi opp når utfordringene møter oss.. Mye enklere å slanke seg når jeg ikke møter utfordringer, men det det er jo slik vi faktisk må leve etter en livsstilsomlegging... ved å være bevisst de valgene vi tar, kose oss med måte og i tilmålte mengder uten at det helt slår bena under oss, men at vi har god samvittighet overfor oss selv og makter å fortsette med en sunnere livsstil...

 

For meg har det vært sosiale sammenkomster stadig vekk de siste ukene med mye god mat og deilig drikke... Jeg prøver å være bevisst på utfordringene med både bestemme meg for hva jeg kan tillate meg av det ene og det andre før jeg drar avgårde, kanskje spise ektra sunt og magert på forhånd/dagen etter og bevege meg litt ekstra... For meg har det fungert bra...jeg har god samvittighet og er motivert til å fortsette med optimisme... En liten fest skal ikke få forstyrre og ødelegge mine intensjoner om et lettere liv.... men ser jo helt klart at det sikkert vil bli vanskeligere å holde motivasjonen oppe når jeg begynner å nærme meg trivselsvekten min og kiloene sannsynligvis er enda vanskeligere å bli kvitt... (da kan det sikkert snike seg inn en liten "trøste" tanke om at nå er jeg så nærme målet.. og det er jo ikke så farlig - jeg har jo gått ned så mye... jeg kan jo unne meg litt ekstra nå som jeg har vært flink så lenge... kanskje jeg ikke trenger å gå ned det siste / de siste kiloene - jeg er jo superflott nå...) Jeg håper at jeg klarer å være sta og standhaftig når slike tanker dukker opp... Vil ikke falle for fristelsen, for det er jo så kjedelig å begynne på nytt igjen.. eller slanke bort noen kilo som jeg egentlig allerede var kvitt.... Håper jeg har styrke nok når utfordringene vil gjøre det vanskelig for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...