Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar

Takk Mimi,

 

Og gratulerer til deg også.. til å ikke ha hatt vekt er jo dette kjempebra.. Det viser at du har fått innarbeidet fine vaner :)

Og du har gjordt en fantastisk jobb i høst.. (jeg måtte regne litt her) 6,7 kg totalt er veldig veldig bra!

 

Glad for å høre at du vil bruke oss selv om du nå muligens tar en liten pause. Vil jo ikke miste deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra!! Gratulerer Sans1, det var på tide og velfortjent.

Jeg kjenner meg igjen i øl-laget som er vanskelig å si nei til - bare at for meg er det de jeg jobber med på fredagskvelden. Det er heldigvis etter veiedagen, så jeg slipper å tenke på det. :)

 

Når jeg leste innlegget ditt Mimi ble jeg nesten redd du ble borte for alltid snart. Men det høres ut som at vi får høre mer fra deg, og det er bra. :) 300 gr er vel en så god nedgang som noe. Går sikkert saktere ned jo nærmere målet du kommer. :)

 

Spent på resten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæger'n så flinke der har vært alle sammen. Er kjempe stolt av dere!

Så glad for at jeg meldte meg inn her, for sammen er vi sterke ja.

Det er lov å klappe seg på skulderen nå.

 

Her er meg

 

Startvekt: 69,2

Forrige torsdag 68,0

I dag 67, 9 :)

 

Syns det er veldig bra jeg med tanke på all den dårlige maten jeg spiste i helgen.

Jeg har også fått de musklene i armene mine, det har jeg aldri hatt før.

Ikke en gang når jeg trente vekter. Så det å ha en 8 kilos plugg her hjemme som må bæres på en del.. hihi.. det gjør nytten ja.

 

Nå skal jeg kose meg med min kaffelatte med ekstra lett melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, ja, jeg satt og leste og tenkte at du hadde da ett imponerende humør til å ha gått opp 1,9 kg... :)

 

Men dette var jo kjempebra!! Gratulerer :)

Der ser du, det hjelper å hente seg inn igjen.

 

Stå på videre - hyggelig at du trives her sammen oss!

 

Aah, en kaffe latte.. det hørtes godt ut.. Tror jeg fortjener en etter lunsj i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg begynner å bli mer og mer overbevist om at teorien min om synkron-slanking har noe for seg. Nå har vi gått og vært deppa en liten stund og nå er det friskt mot og masse ned i vekt for alle her (ja, jeg regner med deg også, Mimi - du synes kanskje ikke 300 gram er så mye, men til ikke å ha veid seg på lenge og vært i full flytte-modus er jeg likevel kjempeimponert!)

Gratulerer med kjemperesultater keltisk, Monicus og Sans1. Jeg pustet lettet ut da jeg leste innlegget ditt, Sans1 - dette fortjente du så innmari nå. Knallbra!

Og tatarata: her er mine resultater som virkelig er over all forventning. Sniktittet i forgårs og da lå det an til 200 gram ned, men den slo jeg ganske grundig :). Måtte på vekta fire ganger for å være sikker på at det var riktig:-)

 

17/8-06 72,6 kg

24/8-06 71,0 kg = -1,6 kg

31/8-06 70,8 kg = -0,2 kg

7/9-06 70,4 kg = -0,4 kg

14/9-06 69,8 = -0,6 kg

21/9-06 69,4 = -0,4 kg

28/9-06 ? ???

04/10-06 69,9 = +0,5 kg

13/10-06 69,0 = -0,9kg

19/10-06 68,2 = -0,8 kg

26/10-06 68,4 = +0,2 kg

2/11-06 68,4 = -0,0 kg

9/11-06 67,7 = - 0,7 kg

16/11-06 68,4 = +0,7 kg

23/11-06 67,7 = -0,7 kg

 

30/11-06 66,9 = -0,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Neida Keltisk - jeg slutter ikke "å henge" her med det første. Jeg kjenner bare at jeg ikke skal ha for høye forventninger fram mot jul, samtidig som jeg er godt fornøyd med resultatet så langt :) De to resterende kiloene er nok delvis jåleri, men også et håp om å gå ned enda en bh-størrelse. Det er der og på magen/hoftene det sitter. Ellers er jeg ganske slank - slankere enn jeg trodde for jeg har nemlig vært og kjøpt ny bukse....

 

Og vet dere hva? Alle de jeg hadde tatt med meg inn i prøverommet var for store i følge "damen", så hun hentet i stedet noen i str 38 og small!!! Okay, dette var popin og norske størrelser, men likevel! Jeg kan ikke huske siste jeg kjøpte bukse i small - jeg vet ikke om jeg noen gang har gjort det for å si det sånn. Det er mulig det er en small som står i relasjon til bukselengden (34/36 tommer) - men ikke desto mindre er det en small - ouaaaah.... hihihi. Jaja, egentlig driter jeg i selve størrelsen, det morsomme var at jeg hadde gått ned en str mer enn jeg trodde. Hurra for det :)

 

Hehe, jeg liker teorien din Slankeklar. Her står vi sammen i tykt og i tynt. Gratulerer med flott nedgang. Jeg synes du begynner å ta meg igjen her! Og dét er du hjertelig velkommen til. Hva er forresten målet ditt? Jeg husker ikke det i farta...

Nå må jeg jobbe...

Tudelu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg kjøpte meg også bukse her om dagen, to stykker til og med. Og det var ganske morsomt. Den ene var i str. 10 og den andre 29 tommer. Kan ikke huske å ha kjøpt bukser i de størrelsene før. Det er i hvert fall fryktelig lenge siden. Prøvde meg med en bukse i str 31 tommer som jeg har brukt tidligere, men fikk også streng beskjed fra butikkdamen om at den kom til å bli slaskete og stygg når jeg fikk gått den inn. Og jeg adlyder selvfølgelig, og er godt fornøyd med kjøpet.

 

Du spurte om målet, Mimi. Jeg er kanskje en av de få som ikke har satt meg noe helt konkret mål. Egentlig er jeg mest opptatt av treningen og riktig kosthold i forhold til den. Det er derfor jeg maser så fælt om å drive styrketrening for å bygge muskler og dette med proteiner for å ha noe å bygge muskler med. Dette med vektnedgang har i grunnen vært en bieffekt av at jeg har begynt å trene veldig målrettet og effektivt, og at jeg så at når jeg først var så flink til å trene, kunne jeg like godt sørge for å få litt mindre å drasse rundt på.

Jeg begynner å bli ganske fornøyd. Ved 65 kg er jeg godt fornøyd. Og om jeg gidder, jobber jeg meg ned mot 62 som er min god-vekt. Tror jeg.

 

Men nå fram mot jul (og særlig nå når jeg egentlig ikke skal skrive her, men lese til eksamen) har jeg bestemt meg for å ikke kreve noe mer av meg selv enn å holde vekta. Alt jeg evt går ned er bonus.

Det viktigste er at jeg føler at jeg har mye bedre kontroll over matinntaket. Men dere blir nok ikke kvitt meg riktig ennå. Det er mulig jeg bør skifte forum når jeg kommer over i "holde vekta" fasen, men det er så hyggelig her. Og det er jo uansett en stund til- så den tid, den sorg!

 

Ha en fortsatt strålende dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Slankeklar

 

Ser ut som om vi har samme plan fram mot jul. For min del må den planen imidlertid utvides til å gjelde hele januar (som jeg skrev tidligere skal jeg være i langtvekkistan med jobben) - men det blir en måned helt uten kontroll. Ikke kan jeg veie maten og ikke kan jeg veie meg selv heller. Målebåndet kan jeg selvfølgelig ta med, om jeg skulle finne det nyttig. Jeg håper også at jeg kan bruke det jeg har av erfaring nå, til å huske å spise ofte nok osv, men tilgangen på riktig mat og mat jeg ikke blir syk av kommer til å være heller laber. Det er umulig å spå hvordan det blir. Enten går jeg opp et par kg pga sukker og karbohydrater eller også går jeg ned ytterligere pga magetrøbbel. Den tid den sorg.

 

Ang. det du skriver om styrketrening, så har jeg lenge villet spørre deg hvordan du gjør for å trene hard styrke. Jeg trives for så vidt med styrketrening, men jeg synes ikke jeg blir sliten nok av det, og pulsklokka mi bekrefter at jeg ikke har høy nok puls. Legg på mer vekt kan du si - men jeg synes jeg har på så mye som jeg kan klare. Legger jeg på et hakk til så klare jeg bare fire repetisjoner eller noe i den dur. Jeg har lange tynne armer og lange tynne bein, men fysioterapeuten min påstår feks at beina mine er bare muskler (det er ikke alltid str det kommer an på :)). Jeg vet lissom ikke hva som skal til - men kanskje du kan dele noen av dine erfaringer?

 

Ellers skjønner jeg godt tanken din rundt det å ikke ha et konkret mål. Det er jo ikke godt å si hva som er riktig før man er der heller, og en kropp med mye muskelmasse veier som kjent mer. Jeg har 174 cm å fordele mine litt over 66 kg på, så jeg er ikke i næheten av overvekt, men jeg skulle så inderlig gjerne redusert mer av brystmålet - men det får evnt bli til februar.

 

En hold-vekten-tråd hadde kanskje vært på sin plass en gang - og hvis vi venter lenge nok kan vi få med alle over dit! hehe :) :) Men inntil videre blir vi her. For som du sier: her er det hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Vi venter på deg, Sans1! :) Vi får sørge for at vi er en passende gjeng som evt starter en ny "holde vekten"-tråd etter hvert.

 

Mimi, det høres ut som utfordringen din når du skal ut å reise blir mer å få et noen lunde balansert kosthold fremfor å tenke på kalorier. Og å unngå magasjau. Det er vel det vanskeligste?

 

Jeg har 168 cm å fordele mine kilo på, så jeg er fortsatt ikke syltynn. Men jeg er altså mindre opptatt av tallet på vekta enn på hvordan formen på kroppen er. Hvis jeg veier 60 kilo og rumpa henger og slenger, vil jeg heller veie 65 og ha strammet opp litt her og der :)

 

Etter redigering: Dette ble som vanlig langt. Jeg bare pøser på når jeg skriver om noe jeg er opptatt av. Les den som orker

 

Min store styrkehemmelighet er personlig trener. Det er det smarteste jeg har funnet på på lenge. Jeg kjenner absolutt igjen det du sier om at det er vanskeligere å motivere seg til å trene hard styrketrening, men med en personlig trener MÅ du. For det første har jeg full tillit til at han ikke legger på mer enn jeg klarer, for det andre vet jeg at han tar imot om jeg glipper, for det tredje hjelper han meg over de kneikene i øvelsene som etter hvert blir for tunge slik at jeg allikevel kan ha nytte av de valgte vektene i resten av øvelsen. Og ikke minst, jeg lærer utrolig mye og har det sosialt og morsomt på trening. Jeg tror at ut fra det jeg har lært til nå, vil jeg kunne trene fornuftig og intensivt på egenhånd også, men aller helst med en treningspartner for gjensidig motivasjon og "sikkerhetsnett". Jeg har lært teknikk og lært hvordan jeg kan variere øvelsene for at kroppen hele tiden skal få utfordret de samme muskelgruppene på nye måter slik at en ikke bare blir teknisk god på noen øvelser på et visst vektnivå og jeg har lært hvor mye jeg faktisk KAN ta i før det er helt tomt (og hvor mye en faktisk kan fortsette å ta i når en TROR det er tomt). Og til sist, men ikke minst: Det er såpass dyrt at om du ikke tar i på timen, kaster du jo penger ut av vinduet, så det er ingen grunn til å slappe av :-)

Dette er noe jeg egentlig ikke har råd til, men jeg har satt til side en del av et lån jeg en gang tok opp for å gjøre dette en periode. Og jeg tror jeg har så mye utbytte av det at jeg altså synes det er verdt det.

 

Men mine tips når personlig trener er utenfor økonomisk rekkevidde:

-klarer du bare fire repetisjoner så ta fire repetisjoner. Ta en liten pause og ta fire til. Neste gang klarer du kankje fem. Ta gjerne ett sett med vekt på et nivå under så du får opp mestringsfølelsen og får brukt siste rest også.

-finn en å trene sammen med som er interessert i trening og ikke bare skravling

-hjelp hverandre med øvelsene. Tar du for eksempel beinpress er det ofte en liten kneik som er tyngst å komme over. Når det begynner å bli så tungt at du normalt ville gitt opp kan din treningspartner gi deg en liten dytt så du kommer over kneika og klarer resten av øvelsen (og gjerne fire sånne til)

 

Jeg trener styrke to ganger i uka. Jeg varmer opp med jogging i 10-15 min og har så 55 styrketrening. Da har jeg gjerne en dag med overkropp og armer og en dag med bein og rumpe, og av og til litt blanding av alt. Magen er gjerne med som avslutning uansett. I tillegg er jeg på høypuls eller sirkeltreningstimer en-to dager i uke. Begge gir kondisjon, mens sirkeltrening også gir noe styrke. Etter sirkeltreningstimen pleier jeg å gå/småløpe en halvtime for å få full utnyttelse av forbrenningen jeg har satt igang.

 

Det vi gjorde da jeg begynte med dette, var at vi fokuserte mye på bein (store muskler) til å begynne med for å få opp forbrenningen slik at vektnedgangen skulle gå litt lettere av seg selv. Å drive styrketrening på armer har ikke så fryktelig stor innvirkning på forbrenning (som er viktig for slankere). Men etter hvert som beina har blitt strammere, har vi gått over til en time på hvert, og gjerne enda litt mer vekt på rygg. Jeg sitter mye i jobben, og det er vist at blant kvinner er det gjerne for svak overkropp og armer som er problemet. Et fryktelig stort antall (husker ikke tallet) eldre kvinner klarer faktisk ikke å løfte fire kg. Det betyr at de får store problemer med dagligdagse ting som å bære en bærepose med mat. (Blant gamle menn er det svake bein som er problemet.) Men overkropp og armstyrke får en ikke trent med rotex, jogging eller trimsykkel foran tv'n. Det kreves styrketrening.

 

Og enda en motivasjon for å drive styrketrening for beina:

Ved å jogge, sykle eller på rotex får du opp kondisjon og det er vel og bra, og forbrenningen øker selvfølgelig også. Men for å få varig økning i forbrenningen trengs det mer muskler, og for oss vanlig dødelige kreves det faktisk styrketrening av beina for å øke muskelmassen der. Det skal veldig mye løping og sykling til for å øke muskelmassen i beina på samme måte som litt målrettet styrketrening gjør. Det er i hvert fall det jeg har lært i løpet av denne høsten :-) Og strammere rumpe er det også blitt, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her liker vi lange innlegg - og når de i tillegg har direkte innvirkning på at Sans1 blir inspirert til umiddelbar trening er det bare å pøse på :)

 

... og selvfølgelig venter vi på deg Sans1 :)

 

Takk for en god innføring. Jeg skal ta vare på innlegget - det er nok et og annet tips jeg kan bruke fremover. Det høres ut som om personlig trener har vært et riktig valg for deg.

 

Jeg kjenner meg godt igjen mtp svake armer, ikke mange muskler å ta i med der. Til gjengjeld har jeg bra med styrke i beina (ikke minst mtp hvor tynne de er. Det er masse muskler der likevel, likevel ville Kongen nok sagt det samme om meg, som han sa om en av de nederlandske skøyteløperne en del år tilbake: utrolig at man kan gå så fort med rokokkobein!), og jeg synes det er mye lettere å trene dem og ta i hardt. Derfor var det litt godt å lese det du skrev om store muskler vs forbrenning.

 

Men nå er det natta altså!

Nattnatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, Slankelkar, som jeg liker å kalle deg, tydelige tegn på synkron-slanking her! Gratulerer foresten, nydelig resultat!

 

Nesten en tanke som ikke hadde falt meg inn, at folk ble ferdige med å slanke seg og på vei til stabiliseringsprosessen. Wow. Det er jo veldig bra, men syns alikevel det høres bra ut at dere henger rundt her en liten stund til, kanskje noen av oss rekker å bli med! ;) Men det er jo klart, at når man først har nådd dette evinnelige målet er det gøy å markere det med slike steg. Det føler sikkert jeg og når jeg kommer dit! Som ikke føles så langt unna, etter at jeg (FY!) snikveide meg idag og! Noen hundre gram til ned, er nok i en liten hoppe-nedover-i-vekt-et-par-dager periode. Men skal slutte å veie meg nå altså. Så det ikke blir skuff når det stopper opp litt.

 

Mye interessant å lese om styrke. Jeg var faktisk på en styrke time på sats idag, og det er en stund siden, så det var hardt. :) Men når du sier du ikke får høy nok puls Mimi, kanskje du ikke gjør repetisjonene fort nok etter hverandre? Bare et forslag, med tanke på hvor høy puls jeg får av timen jeg var på idag, så høy faktisk, at jeg blir svimmel! Og har problemer med å følge takten.. Kanskje noen her som vet hvorfor jeg blir svimmel? Veldig ubehagelig, føler jeg må slutte å gjøre øvelsene før de andre så jeg ikke svimer av. (Det har ikke skjedd enda men.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Var det lenge siden du hadde spist?

Det kan være lurt å få i seg litt karbohydrater rett før du begynner å trene så du ikke går helt tom med en gang. Hvis du har drukket litt for lite før du trener er det også fort gjort å bli svimmel og uvel.

Vet ikke om dette er grunnen til at du ble svimmel i dag, men det er i hvert fall ting som kan ha innvirkning ellers.

Om du ikke klarer å henge med i tempoet på timen, gjør ikke det så mye. Det viktigste er at du tar i skikkelig. Det kan hende at du innimellom får mer utbytte av færre repetisjonr og tyngre vekter, og da klarer du nødvendigvis ikke å følge samme tempo som de andre. Du trener ikke "feil" av den grunn. Det er bare du som skal ha utbytte av treningen din, ikke de andre. Og husk at det er bedre å gjøre fem repetisjoner med riktig teknikk enn ti i tempo med feil teknikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Ja, her må jeg si det har skjedd mye siden sist jeg la inn noen ord her! Herlig å høre at dere gleder dere på mine vegne mht garderobefornyelsen...

 

OG ikke minst gleder jeg meg utrolig mye over at dere har så utrolig flotte resultater denne uken! Synkronslanking - ja hvorfor ikke? ... så lenge det er i riktig retning...

 

Keltisk - gratulerer med å ha krøpet godt under 70 kg... skulle ønske det var meg....(også!) Ta vare på den gode "seiers"- følelsen da - det har du all grunn til!

 

Mimi - Så flott med nedgangen... jeg håper og tror virkelig at du klarer å krype ned noen hundre gram til før jul... og da har jo du fått juleønsket ditt oppfylt.... Bare vær snill og flink jente, så skal du se at julenissen passer på at ønsket blir oppfylt! Så håper jeg nissen også oppfyller vårt ønske om at du fortsetter sammen med oss en stund til.... vi vil ikke miste deg vet du! Nyt forresten den gode shoppingfølelsen og de "små" buksene! Deilig?!

 

BRAVO Sans1 - ned hele 1,6 kg sist uke er jo superduperflott! Så bra at du ikke gav deg, og at du virkelig har stått på... nå får du betalt for det.. (lønner seg veldig ofte å være sta!)

 

Monicus - så flott at vekten begynner å peke den rette veien! Stå på - dette klarer du... og vi sammen!

 

Slankeklar - Du har jo også fått utrolig flott resultat denne uken... nesten et helt kilo ned... Gratulerer! Ja, du har nok rett i at riktig trening og aktivering av store muskelgrupper setter fin fart på forbrenningen... Du er jammen både smart og heldig som kan ha personlig trener... det er nok en god hjelp til å få presset seg litt ekstra på den riktige måten og med de rette muskelene...

Ja, og kjenn godt på den gode følelsen når buksestørrelsen minsker.. ! Herlig! (Vi er forresten like høye, så jeg har nok litt å gjøre før jeg tar deg igjen...)

Tusen takk for mange flotte treningstips... de skal jeg ta med meg... jeg er jo ikke like flink til å trene styrke selv om jeg har noen manualer i heimen som jeg driver litt med...

 

I morgen er det jo julebord for meg, så nå skal jeg snart svinge meg på elipsemaskinen en stund så det blir samvittighet til både pinnekjøtt, akevitt, øl og drinker.... + masse dansing selvfølgelig....

 

PS... Nå har jeg funnet både høye lekre støvletter, bukse, midt-på-leggen bukse og skjørt som jeg har kjøpt til den nye jakken og toppen....

Hurra.... Pass dere nå, for her kommer Den Rypa.... det synes ihvertfall min kjære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Jeg vil gjerne være med. Pr i dag veier jeg 67 kg, men for 6 uker siden veide jeg 72 kg. Jeg er 165 cm høy. HAr altså gått ned 5 kg. kjempefornøyd :-)

Målet mitt er tilsammen ca 10 kg. Jeg har vel ingen plan om å "måtte" klare det før jul siden jeg vet det er en tid med mye kos og god mat. Men jeg er med på å motivere og bli motivert til å klare å holde seg mest mulig unna godsakene til selve julen faktisk begynner.

 

Mottoet mitt er : det må mer ut enn inn

Det hjelper på motivasjonen til å trene.

 

Problemet nå er at jeg tror jeg spiser for lite. Stremmer det at en bør spise ca 1500 kcal hver dag?

 

Ja ja, jenter og gutter, dette skal bare gå en vei, nedover !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Beth, Velkommen til oss.. Her er vi en etterhvert ganske stor gjeng som deler motgang og medgang, så det er bare å slenge seg på.

 

Hvor mye du skal spise må du regne ut i forhold til høyde, vekt, antall trimpoeng osv osv.. hvis du blar deg noen sider bakover har Mimi skrevet ett utførende innlegg der det står hvordan du gjør dette.

Selv skal jeg spise 1600 om dagen, men varierer mellom 1400 og 1600 alt etter hvor mye jeg trener!

 

Så over til det jeg egentlig hadde tenkt å skrive. Var ute og shoppet med en venninne i dag og i anledning jobbjulebord hadde jeg så innmari lyst på noe nytt. Fant en midt-på-leggen dressbukse og tok som vanlig med meg str 42 inn i prøverommet.. men det var jo alt for stort. Så ejg fikk på meg str 40 og ikke nok med at jeg fikk den på - Den satt jo så utrolig fint!!!!

Så nå er jeg strålende fornøyd og håper bare jeg kan finne en topp som passer til :) (Tror faktisk jeg må gå og prøve den en gang til ;) )

 

Ha en fortsatt strålende helg alle medslankere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang svimmelgreia: Jeg pleier å være flink til å spise og drikke før og under treningen, så jeg tror det er under kontroll. Men nå har jeg under en annen tråd i "Trim og trening"-forumet fått tips om at det kan være noe som heter ortostatiske blodtrykksfall, som jeg etter en liten titt på lommelegen.no har funnet ut at kan komme av mangel på jern, noe som kan være logisk etter min økende mensperiode etter at jeg begynte med mini-piller. Så nå er det "prosjekt-spise-alt-av-matvarer-som-har-mye-jern-i-seg" på gang og forhåpentligvis vil det gjøre ting bedre! :) Faktisk leste jeg at å drikke kaffe eller te sammen med mat med jern kan gjøre at kroppen tar opp mindre av jernet, mens appelsinjuice eller noe annet med c-vitaminer kan øke opptaket av jernet i maten! Veldig interessant.

 

Hvordan gikk julebordet afrodithe? :) Tøffe fristelser å stå imot der.

Velkommen til deg Beth!

 

Sans1, jeg gleder meg til å merke det samme!! Så herlig å se hvor mye finere klær blir på oss etterhvert som vi blir i finere form! ;) Glad for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Hallo alle sammen!

 

Velkommen til oss Beth! Gratulerer med den flotte vektnedgangen - og lykke til med fortsettelsen av den!

 

Sans1 - Ja er det ikke moro å bli positivt overrasket i prøverommet når en mindre størrelse "plutselig" passer!

Kjøp buksene du, det har du virkelig fortjent! - en passende topp finner du vel alltids vil jeg tro!

 

Etter et meget vellykket julebord, med deilig pinnekjøtt og mye god drikke av ymse slag, stoppet vekten min i dag på 75 kg (ned 0,4 kg fra forrige uke). Dette er jeg selvfølgelig meget fornøyd med og jeg enda føler meg litt oppblåst... hadde faktisk forventet at jeg stod i ro med alt det salte pinnekjøttet... lørdag morgen var jeg faktisk nede på 74,6 (tenkte det var greit å vite hvordan tilstanden var før selve julebordet... )

 

Målene var ellers

Midje 83 cm (uendret)

Hals 34 cm (uendret)

Bryst 92 cm (ned 2 cm)

Ende 100 cm (uendret)

Lår 56 cm (ned 1 cm)

Arm 31 cm (ned 1 cm)

Trimpoeng 43,3

 

På 11 uker har jeg gått ned 12 kg og BMI ligger nå på 26,6 (lett overvekt)

 

Hvordan står det til med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjemperesultat Afrodithe.. Det er så utrolig motiverende å følge deg!! ;)

 

Jeg har hatt en forholdsvis stille helg. Har ikke fått veid maten men tror ikke jeg ligger så ille an.

Tenkte jeg skulle komme meg på en sånn superdupersvette time på elixia i dag så håper jeg på å runde -5 kg på torsdag (trenger bare gå ned 100 gram for å klare det) men med mine ups and downs de siste mnd tør jeg jo ikke håpe på mer! :)

 

Håper noen andre kan komme med litt helgeskildringer også.. det har vært litt stille her ett par dager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg tar utfordringen, Sans1.

Min helg har bestått av julebord med enorme mengder julemat og alkohol. Det var fredag. Og så kom lørdagen med vennemiddag. Masse deilig mexicansk mat og hvitvin. Ikke fullt så ille den dagen, tror jeg. Litt mer grønnskaer og sunne ting i mexicansk mat enn i norsk julemat. Synes fortsatt julemat er godt, men det er helt ok at vi bare spiser det i desember. Skal på julebord igjen neste lørdag, og jeg håper virkelig at det er mulig å få noe annet enn ribbe og pinnekjøtt, ellers kommer jeg til å være kjempelei allerede før jula begynner. Men det er vel kanskje det som er meningen med julebord. Å spise opp julematen før jula tar til? ;)

 

Måtte opp på vekta og snikveie litt, og jeg tror det har gått sånn nogen lunde bra. Men en ting er at vekta viser ok rett etterpå. Problemet er at selv om en ikke veier så fryktelig mye dagen derpå, har en allikevel fått i seg så mye kalorier som må forbrennes at jeg får følelsen av at alt jeg spiser de påfølgende dagene bare blir sittende fast.

Det var min helg! Men igjen tar jeg det med stor ro. Det var hyggelig og verdt det. Og julebord er jo ikke normalen. Det er normalen som gir livsstil.

Ha en fortsatt fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Jeg kjenner meg veldig igjen i dine betraktninger Slankeklar mht å bli lei av julematen allerede før jul... Jeg håper det ikke blir for mange "julemiddager" nå i adventstiden, da smaker det så mye bedre i selve julen...

 

Ja, litt julebordsoppblåsthet kjenner jeg også igjen... håper kroppen blir venner med meg igjen om et par dager, så får jeg være flink med både mat, vann og trim i mellomtiden...

 

Takk, Så kjekt det var å høre at du synes det er morsomt å følge med meg Sans1... det er nok uten tvil gjensidig!

Når vi driver med denne livsstilsomleggingen er det jo veldig inspirerende å høre om alle dere andre, hvordan dere tenker og takler hverdager og festdager, oppturer og nedturer, motløshet og motivasjon/inspirasjonstriks, samt alle andre ulike fornuftige og gode løsninger på diverse utfordringer... Jeg hadde nok ikke klart meg så bra uten dere - det er utrolig godt å ha et slikt støtteapparat/hjelpekorps i ryggen... Tusen takk skal dere ha for at dere er her - og deler så flott!

 

Vi er jo ganske mange her inne på denne tråden - og vi skriver jo mye om hvordan vekten vår utvikler seg... helst nedover da.

Ettersom jeg har vært med dere noen uker har jeg blitt litt nyskjerrig på både hvor i landet dere holder til (jeg bor helt vest i Akershus), hvor unge/gamle dere er, høyde (noen har jo nevt det i sine innlegg...), aktivitetsnivå i mht trimpoeng og kanskje er BMI en indikator som mer representerer vår reelle "fysiske" tilstand enn vekten alene.... livmål kan jo også fortelle en del om kroppens forfatning.... Kanskje det kan være en ide å nevne disse ulike parameterne når vi uke-rapporterer? Selvfølgelig må alt slikt være helt opp til hver enkelt, men det var bare et nyskjerrighets spørsmål fra meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei igjen alle sammen!

Vil bare slå nok et slag for styrketrening når vi slanker oss. Dette er en interessant artikkel om et forsøk gjort med tre grupper som skulle redusere vekt. En gruppe uten trening, en gruppe med kondisjonstrening og en gruppe med kombinasjon av styrke og kondisjon. (fra )

 

"...

Forfatterne konkluderte med at vektnedgangen ikke økte da diett ble kombinert med trening. Derimot fant man en forskjell mellom gruppene når det ble studert hva vektnedgangen bestod av. Hos diett gruppen som ikke trente og og diett gruppen som trente utholdenhet var prosent andelen muskelmasse som ble slanket bort mye større enn hos gruppen som utførte styrke-/utholdenhetstrening i kombinasjon med diett.

..."

 

Denne siden har mange interessante artikler både om trening, kosthold og slanking, og virker en god del mer seriøs enn mye av det andre en finner rundt omkring. De fleste artiklene ser ut til å være skrevet av en og samme person, men han er til gjengjeld utdannet innen idrettvitenskap og god til å oppgi kilder og det er jo alltid tillitsvekkende :-). God lesning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...