Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Jeg fant dette på Treningsforum:

 

 

"Det er ikke ideelt å variere kaloriinntaket dag for dag på en usystematisk måte, men satt i system kan det være positivt:

Etter en periode med kaloriunderskudd senkes forbrenningen gjennom at nivået av forbrenningshormoner og -enzymer reduseres (dette skjer gradvis over flere timer/dager). Glykogenlagrene tømmes, og kroppen begynner å bryte ned fettvev (ønskelig) og etter hvert også muskelvev (ikke ønskelig).

For å sette fart på forbrenningen igjen og forhindre muskeltap kan man sette inn en spisedag i ny og ne, for å rakettøke nivået av de anabole hormonene insulin og leptin. Etter min mening bør denne spisedagen være på en treningsdag, gjerne en dag hvor du trener hele kroppen, slik at næringsstoffene i enda større grad penses over dit de skal - inn i musklene"

 

Men nå skal vi vel skrive oss bak øret at forfatteren ikke nødvendigvis er ernærningsfysoloig.. Så det kan fortsatt være lurt å høre med unge Roede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar

Hei jenter - satt og leste litt rundt på forumet her og kom over ett innlegg jeg tror kanskje flere her inne kan ha nytte av å lese.

Under "motiver meg" står det ett innlegg av Pæra som rett og slett heter Gratis motivasjon (litt ned på siden). Det stor det mye bra!! :)

 

Ønsker alle en kjempefin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine

Har funnet ut at det er så mye slankeinformasjon på nettet at vi må nesten bare sile ut det som passer for oss.

Det viktigste er nok alikevell sunn mat og trening, samt tilpasse kalori intaket.

For uansett hva vi leser så er det jo vi som må gjøre jobben og finne en livsstil som vi kan leve med på sikt.

Nå skal jeg ut å gå en tur sammen med sønnen min som er hjemme fra barnehagen i dag.

Ønsker dere en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt en se på tv/spise pizza og godteri med venninne kveld. Det er fredag, jeg pleier å ha det på lørdag og er litt redd for at det er for tidlig. Håper jeg klarer meg greit gjennom helga.

 

Har hatt en liten opptur på slutten av uken nå faktisk! Etter nedturen jeg hadde. Har gått litt bedre, og sniktittet på vekten igår og fikk 69,8, og det er ganske kult. Men må jobbe det ned igjen etter denne kosedagen da.

 

Har egentlig ikke så mye å si. Hadde bare lyst til å dytte denne tråden litt opp. :)

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

Jeg har det så utrolig hektisk før ferien (som begynner på lørdag) at jeg ikke har hatt tid til å skrive så mye men nå har jeg fått lest ALLE innleggene deres siden torsdag, og det var jo ikke få!

 

Ser ut som om det har gått litt trått i det siste, men jeg har en god følelse av at neste uke blir bra. Som Arti sa (og jeg måtte humre) - det er nå vi skal vise hva vi virkelig er laget av!

 

Mitt resultat forrige uke var 67,1, ned 400 gram, så jeg er kjempefornøyd. denne uka blir det en opphopning av julebord og restaurantmiddager ettersom jeg skal være på ferie helt til siste uka for jul, så det kan bli en utfordring!

 

Som oftest når jeg skal på ferie til varme strøk så spiser jeg lite og har egentlig kun lyst på frukt, så det kan jo hende at 3 uker uten vekt og vektklubb går bra. Jeg skal ihvertfall forsøke å være bevisst på det. Men tidligere når jeg har reist har jeg vært (ekstremt) fattig ryggsekkturist med 3 dollar dagen i budsjett... sånn blir det ikke på kjærestetur... Håper jeg klarer meg sånn nogenlunde så jeg kan slanke meg videre etter ferien.

 

Forresten skal jeg også bli samboer etter jul. Og vi har allerede hatt den 'alvorlige samtalen' om at vi ikke må bli sofapoteter som aldri går ut og treffer venner og bare sitter foran TVen og eser ut! SKREKK!!!! Men jeg gleder meg, og tror jeg har klart å legge meg til ganske gode vaner i det siste.

 

Mimi, ikke langt igjen nå, og det er sikkert derfor det begynner å bli vanskeligere, fordi der ikke er så mye å 'ta av' lenger. Jeg har satt 63 som trivselsvekt... da er jeg tynn, altså, så kanskje 65 er lettere å holde. Uansett blir jeg nok her inne lenge enda.

 

Keltisk og Sans 1, det var da bare en liten glipp som fort rettes opp! Gå nå på!

 

Arti, gratulere med flott resultat! Angående lagtrening skulle jeg ønske jeg var en sånn lagtreningsjente... Jeg er nok litt mere en ballettjente, og på balettrening er det ihvertfall få 30-åringer...

 

Til alle andre: Lykke til med uka!

 

Det var langt fra meg, men det kan bli lite i dagene som kommer. Jobber overtid hver dag for å bli ferdig med alt og etter trening (hvis jeg orker - skal ikke late som om jeg er sååå flink!) stuper jeg rett i seng.

 

k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tendens til å ikke være så flink å skrive her når jeg har barnefri. Blir plutselig veldig opptatt når jeg får en hel helg der jeg ikke har noen andre enn meg selv å tenke på. Veldig godt egentlig, får hente seg litt inn igjen da til en ny uke som student og mamma :)

Takker for mange gode oppmuntringer, er så godt å vite at noen er "bak" meg!

 

Lilletrine.. Kjenner meg UTROLIG igjen i det du sier, hvorfor stoppe når man først har "ødelagt" en god dagsrutine, merklig detta med at hodet klarer å trille oss rundt til tider, funnet ut at min værste fiende kan faktisk være meg selv til tider. Ingen som er mer destruktiv enn en selv når den siden kommer frem. Men heldigvis er ikke dette så alt for ofte. Men så var det dette med den dårlige samvittigheten da. What to do!!?? Men prøver å vere posetiv, life goes up and down, but we make it throug anyway!!

 

Ha en super uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kristin HK med flott ukeresultat - og jeg misunner deg 3 deilige uker på kjæreste-tur... Skulle ønske det var meg... Og gratulerer med samboer-planene, det er jo superbra at dere allerede har et bevisst forhold til å være et mer "aktivt" par enn bare å dyrke sofa-livet... Flott holdning og innstilling..!!

 

Missml - nyt helgene og dagene som du har barnefri... lad batteriene på alle måter til hverdagen og studier er der igjen... Det gir deg jo også overskudd til å stå på videre med livsstilomleggingen...!

 

UKE 47:

Ja, så var det meg da!!

Nå er det min tur til å stråle som en sol - Nå er hele 11 kg borte fra kroppen min... bortevekk med 11 kg i løpet av 9 uker (et vekttap med snitt på 1,2 kg i uken) I dag stoppet vekten på 76 kg - jeg måtte veie meg flere ganger for å sjekke at det var riktig... med andre ord ble det borte 1,8 kg dauflesk hos meg denne uken! Krympehurra!!

Jippi jeg er superfornøyd! Midjen er redusert med totalt 19 cm på 9 uker!

 

Målene er denne uken:

Midje 84 cm (ned 1 cm)

Hals 34 cm (uendret)

Bryst 94 cm (ned 1 cm)

Ende 100,5 cm (ned 0,5 cm)

Lår 57 cm (ned 0,5 cm)

Arm 32 cm (uendret)

Trimpoeng 50,5 og BMI 26,9 (Lett overvekt)

 

Slanke-historikk......

Afrodithe 44 år, 168 cm, 87 kg (ønskevekt 70 kg), midje 103cm, Start BMI 30,8 Går ikke GR-kurs, veiedag mandag

 

UKE 39: 86,2 kg (ned 0,8kg),

Midje: 96,5 cm (ned 6,5cm),

Hals 37,5 cm,

Overarm 34 cm,

Bryst 107 cm,

Ende 110 cm,

Lår 64 cm,

 

UKE 40:

vekt 84 kg (ned 2,2 kg),

midje 94 cm (ned 2,5 cm),

hals 36 cm (ned 1,5 cm),

overarm 33 cm (ned 1 cm),

bryst 103,5 cm (ned 3,5 cm),

ende 108 cm (ned 2 cm),

lår 62,5 cm (ned 1,5 cm) totalt ned 12 cm!

Trimpoeng 23,4

 

UKE 41:

Vekt 82,8 kg (ned 1,2 kg),

Hals: 35,5 cm (ned 0,5 cm),

Bryst 101,5 cm (ned 2 cm)

Midje 92 cm (ned 2 cm),

Ende: 106,5 cm (ned 1,5 cm),

Lår: 61,5 cm (ned 1 cm),

Arm 33 cm (ingen endring), Totalt ned 7 cm

Trimpoeng: 25,9

 

UKE 42:

vekt 81,6 kg (ned 1,2 kg)

Midje 90,5 cm (ned 1,5 cm),

Hals 35,5cm (uendret),

Bryst 100 cm (ned 1,5 cm),

Ende 105 cm (ned 1,5 cm),

Lår 60 cm (ned 1,5 cm),

Arm 33 cm (uendret) Totalt har jeg skrumpet inn 6 cm denne uken

Trimpoeng 30,9

 

UKE 43:

Vekt 80,2 kg (ned 1,4 kg)

Midje 89,5 cm (ned 1 cm),

Hals 35 cm (uendret),

Bryst 99 cm (ned 1 cm),

Ende 104,5 cm (ned 0,5 cm),

Lår 59 cm (ned 1 cm),

Arm 33 cm (uendret) Totalt ned 4 cm denne uken.

Trimpoeng: 39,5!! BMI 28,4

 

UKE 44:

Vekt 80,2 kg (uendret pga Londonweekend)

Midje 88,5 cm (ned 1 cm)

Hals 34,5 cm (ned 0,5 cm)

Bryst 98 cm (ned 1 cm)

Ende 104 cm (ned 1 cm)

Lår 58 cm (ned 1 cm)

Arm 32 cm (ned 1 cm) Innskrumpet med 5,5 cm

Trimpoeng 25,2

 

UKE 45:

Vekt 78.4 kg (ned 1,8 kg)

Midje 85 cm (ned 3 cm)

Hals 34 cm (ned 0,5 cm)

Bryst 96 cm (ned 2 cm)

Ende 102 cm (ned 2 cm)

Lår 58 cm (uendret)

Arm 32 cm (uendret) Innskrumpet med 7,5 cm

Trimpoeng 36,1 BMI 27,8

 

UKE 46:

Vekt 77,8 kg (ned 0,6 kg)

Midje 85 cm (uendret)

Hals 34 cm (uendret)

Bryst 95 cm (ned 1 cm)

Rumpe 101 cm (ned 1 cm)

Lår 57,5 cm (ned 0,5 cm)

Arm 32 cm (uendret)

Trimpoeng 45,4 BMI 27,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8 kg på ei uke!?

Det er visst noe de fleste av oss herinne bare kan drømme om.

 

Jeg måper og gratulerer ;)

Fortsatt lykke til!

 

Som annonsert, har jeg vært på hyttetur i helgen. Det ble massevis av deilig mat og god vin - men jeg tok også ansvar for å dra med den ellers så spreke gjengen ut på tur, selv om det blåste og var kaldt. Så tross laber innsats i uka, ble det et anstendig antall trimpoeng. Godt er det. Fra i dag er det full skjerping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig å få hyggelig tilbakemelding på vektnedgangen... Den jevne vektnedgangen har nok sammenheng med aktivitetsnivået mitt... jeg har jo en rimelig anseelig mengde trimpoeng hver eneste uke... og nå sist uke var det vel ny rekord for meg med over 50 trimpoeng i løpet av uken.. Forbrenningen er vel på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med samboerplanene KristinHK! Veldig god plan å allerede nå snakke sammen om å huske på å være aktive. Det er lett å glemme. ;) Og Gratulerer med veldig bra vektnedgang afrodithe! Litt av en prestasjon det der. :)

 

Jeg har hatt en helg med tre spisedager. Det merkes godt på kroppen idag, vanskelig å holde seg unna den julemarsipanen. Trening har jeg rett og slett kuttet ut. Helt på tryne disse dager. Jeg har ikke noe lyst til å begynne å trene igjen i det hele tatt. Jeg håper jeg klarer å spise sundt i hele dag så det blir litt enklere i morgen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kan jeg få bli med dere? Har et stort ønske om å gå ned 5 kilo til jul. Fødte en gutt for 4, 5 måneder siden og det henger igjen noen kilo.

Før svangerskap veide jeg 64 kilo (fødeklar 88 kilo), ønsker nå å gå ned til 62. Veier i dag 69, 2.

Klarer jeg 5 kilo til jul blir jeg kjempe glad!

Fanr frem til dette forumet i dag og ble kjempe motivert etter at jeg la inn det jeg hadde spist i dag. Klarte ikke motstå troika i dag:( Er hektet på sjokolade om dagen. Kanskje dere kan inspirere meg til å holde meg unna godsakene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei på dere!

Først av alt: Gratulerer Afrodithe! Helt utrolig nedgang. Jeg er nok ikke den eneste som blir litt misunnelig av sånne resultater.

 

Hei på deg, Monicus, og hjertelig velkommen til oss. Gratulerer med gutten din!

Jeg må si min første reaksjon var at 5 kilo fram til jul var fryktelig ambisiøst, siden du i utgangspunktet ikke har så mye ekstra å dra på. Men det betyr overhode ikke at du ikke kan klare det, bare vær forberedt på at du kanskje må skru ned kravene litt. Og jeg prøver ikke å ta fra deg motet her nå, bare å være realistisk så du ikke blir skuffa og føler at du ikke får til. Det er ikke mange på denne tråden som går ned så mye som afrodithe et par innlegg lenger opp, men nettopp at vi støtter hverandre gjør at vi allikevel holder motivasjonen oppe når det går litt vel trått.

Ting som allikevel kan gjøre at du klarer det fint:

- om du ammer

- det er ikke lenge siden du hadde "normalvekt", noe som gjør at kroppen lettere godtar å miste de ekstra kiloene du har

- hvis du er hjemme, har du kanskje tid og mulighet til å gå mye på tur med vogn? Stren av gårde!

 

Forstår godt sjokoladesug, i hvert fall nå når det er kakaovær ute og mørkt og julesnop over alt. Hvis du leser litt bakover i denne tråden, ser du at vi sliter med alle sammen. Selv ødela jeg hele forrige uke med marsipan, sjokolade og annet tull og tøys. Det beste tipset jeg kan gi deg er å prøve å planlegge maten din ekstremt godt og spise etter klokka. Hvis du klarer å spise hver tredje time rekker du ikke å få altfor lavt blodsukker mellom hvert måltid noe som holder det verste søtsuget borte, og det er jo lite vits i å dytte innpå sjokolade rett FØR et måltid. Hvis du drar på trilletur med babyen din, gå ut uten lommebok så ikke du kjøper sjokolade på veien.

Men bare det at du skriver inn hva du spiser og deltar her synes jeg viser at du allerede er et godt stykke på vei. De fleste av oss har veiedag torsdag morgen. Bare heng på om du vil (eller velg selvfølgelig en dag som passer for deg). Vi pleier å rapportere og gi hverandre oppmuntring eller skryt alt etter hva som trengs. Lykke til!

 

 

Min helg gikk relativt rolig for seg. Passe med mat, litt trening i går og ellers ingen store utskeielser... Ha en finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!! Det er nok sant det du sier. Så jeg får nok nøye meg med det vekttapet jeg klarer. All tap er jo positivt uansett hvor lite eller mye det er. Det viktigeste er å få i gang mosjonen igjen. Har betalt cash treningskort for et år og det er hele tiden noe som kommer i veien, enten formen på babyen eller ja, det ene eller det andre. Ikke like lett å få til ting eller å rekke tider lengre. Jeg ammer ikke, mistet melken før den kom:( Men, jeg tror at mosjon og ja.. hehe ikke ta med penger på trilletur er en god ting:)

Jeg er med på veiingen på torsdager jeg. Gleder meg til dette.

 

Aaah.. hvis bare jeg kan klare og rekke spinning 2 ganger i uken så er jeg ganske fornøyd.

Er ikke flink til å ta beina fatt på lenge turer. Går greit i en liten periode så blir turen kortere og kortere...? Men, er jeg på spinning så hopper jeg ikke av sykkelen når jeg ikke gidder eller orker. Da er det bare å gjennomføre da.

 

Men, ang sjokolade. Jeg får mitt værste sukkerbehov etter middag..? hva kommer dette av da tro? Selv om jeg er god og mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen, Monicus!

 

Jeg får også sukkerkikk etter middag, uansett hvor mett jeg er. Etter at jeg startet på slankingen, så har jeg begynt å knaske en håndfull Nøtti Frutti som "dessert". JA, det er langt unna sjokkis, og NEI det smaker ikke sjokkis, og NEI det smaker fortsatt ikke sjokkis... MEN det føles mye bedre etterpå! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker nok en gang for hyggelige tilbakemeldinger på vektnedgangen keltisk og slankeklar! Jeg kan garantere dere at det flotte resultatet ikke har kommet av seg selv, det er noe jeg jobber hardt og målbevisst for.

Stahet, selvdisiplin og utholdenhet er noen stikkord... samt en god del svette. Men jeg synes det er moro å se at resultatene faktisk kommer fra hardt arbeid - her er ingen snarveier til målet.

Likevel unner jeg meg noen goder underveis... litt vin, litt ekstra god mat i festlig lag, bittelittegranne sjokolade som jeg nyyyyyyyyyter til fulle. Koser meg med tilmålte bevisste mengder innimellom, uten at det skal bli hverdagen... og prøver å få ristet på rumpa så ofte som mulig... prøver å "smugle" inn trening i hverdagen uten at den krever for mye forberedelse eller ekstra tid...

Mange som slanker seg / driver med livsstilsomlegging velger å melde seg inn på et treningssenter....

Jeg har heller valgt å legge disse pengene inn i noen skikkelige treningsapparater hjemme som feks elipsemaskin og vekter... (har slitt ut en ergometersykkel, step og elipsemaskin...) Da kan jeg trene når jeg vil, til alle døgnets tider, uten for mye forberedelse (bare smette på meg noen behagelige treningsklær.. ikke trenger jeg fancy treningsklær heller... ) ikke bruker jeg tid på å pakke treningsbag eller komme meg til og fra trening -> denne tiden kan jeg faktisk heller bruke til å trene litt ekstra, jeg er tilgjengelig for store og små i heimen selv om jeg trener.... jeg trener som oftes når jeg alikevel hadde tenkt å sette meg ned foran TV med nyheter/diverse aktuelle TV-program eller jeg kan sette på en film jeg vil se, høre en lydbok eller god musikk.... Nå setter jeg meg meget skjeldent ned foran TV - jeg hiver meg heller en runde på treningsapparatet og får god samvittighet for all den gode mosjonen... Ja, dette krever selvdisiplin for det er min egen vilje, stahet, utholdenhet og samvittighet som driver meg.... men det er god belønning i etterkant -> deilig samvittighet og bekreftelse på at jeg kan når jeg vil, at jeg når mine mål om jeg bare er fokusert, motivert og bevisst nok... med andre ord...alt dette gir meg selvtillit og bevis for at jeg faktisk duger og kan når jeg bare vil....

 

Velkommen til oss Monicus og gratulerer som nybakt mamma - det skal bli spennende å følge med på vektprosjektet ditt!

Jeg er nok enig med Slankeklar om at 5 kg før jul kan være litt ambisiøst (fort gjort å bli skuffet over et strålende resultat på 4 - 4,5 kg om du inni i hodet håpet på 5 kg)... Det anbefalte vekttapet er på 0,5 - 1 kg pr uke i snitt (jeg har gått ned litt mer enn det pr uke, men som du ser så har jeg jobbet hardt for det med å trene en hel del og få opp musklemassen og forbrenningen ved hyppig mosjon + at jeg har nok litt mere daukjøtt å ta av enn deg (avhengig av høyden din da...) og da kan vektnedgangen gå litt lettere/raskere noen ganger).

Ut fra ditt svar til Slankeklar forstår jeg at du har et fornuftig og bevisst forhold til forventet vektnedgang... det vil uansett ta sin tid å få kroppen tilbake til slik den var før en graviditet/fødsel - mye kan ha forandret seg, noe kan bli mer permanent som feks litt bredere hofter, noen blir aldri kvitt stekkmerker eller overflødig graviditetshud for å nevne noe... (jeg har født 3 flotte barn)

Hyppige små måltider med riktig sammensatt næring er også vesentlig for å få opp forbrenningen (som bidrar til vekttap) og motvirke søtsug. Ikke minst er en god frokost og lunsj med på å påvirke søtsuget senere på dagen....

Ja, med en liten baby i huset har du allerede fått erfare at det ikke er like enkelt å få gjennomført trening og andre planer man hadde tenkt å gjøre... Selv om du ikke er motivert for å gå lengre turer med barnevogn - er dette super trening og noe du enkelt kan klare å få til i en travel småbarnsperiode.... Ja, trening på et treningssenter med feks spinningtimer er jo utrolig morsomt og det er ikke like lett å avbryte halvveis fordi man ikke er helt i form.... men det krever atskillig mer planlegging og tilrettelegging som skal til for å få gjennomført slik trening, det er fort gjort at det er noen små/store problemer/utfordringer som dukker opp som gjør det vanskelig å få gjennomført treningen slik man ønsker og da er det fort gjort å bruke det som en "gyldig" unnskyldning for at man ikke fikk trent pga ditt eller datt... Og da er det faktisk bare EN person man lurer... nemlig seg selv...

Jeg oppfordrer deg til å ha et fornuftig å realistisk syn på vektnedgangen... ha feks 2 til 2,5 kg før jul som mål og la alt over dette være en super julepresang-bonus + legge opp til et aktivitets/treningsnivå som er praktisk og enkelt å gjennomføre uten at for mange forutsetninger må være til stede....

Hva med å bruke en stegteller... det kan motivere deg ut på tur... til å slå dine egne rekorder... samt være med på å bevisstgjøre deg ditt eget aktivitetsnivå fra dag til dag...

Uansett har du tatt det første og viktigste skrittet... du har lyst til å gjøre noe aktivt med å finne tilbake til deg selv og du har funnet dette nettstedet.... Her inne er vi en gjeng med likesinnede som hjelper, støtter, riser og roser hverandre i medgang og motgang...

Lykke til... det skal bli trivelig å følge deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke til å gi råd altså, slakeklar, arti, og afrodite! jeg lærer nye ting selv om det ikke var jeg som spurte!

Gratulere med den imponerende nedgangen afrodite - 50 treningspoeng er til å dette ut av godstolen av!

 

k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monicus, hyggelig å ha deg her! Vi skal nok sammen klare noen merkbare kg før jul! Enig i at det høres ut som du har et sundt bilde av hva du kan forvente deg, det er bra! :)

 

Det er imponerende å lese om jernviljen din afrodithe, jeg tror jeg har noe å lære av deg der. Jeg har lett for å syns veldig synd på megselv, eller bare unne meg litt for mye en helg, alt for mye egentlig, nok til at det blir SUPERvanskelig å stramme inn tøylene dagene etter. Jeg har hatt en sånn helg nå, en som gikk litt lenger enn bare en helg.

 

Men idag, mirakuløst nok, er motivasjonen tilbake! Jeg leste mye av denne tråden om igjen, leste flere artikler og tråder på denne siden og bestemte meg for å ta en skikkelig handletur på meny så jeg er sikker på at jeg har noe sundt og godt å ty til hvis jeg skulle dale igjen! Jeg handlet to fulle poser for tilsammen 500 kr, noe som er langt over min vanlige sum! Litt redd for at jeg ikke kommer til å rekke å spise alt før det ramler ut på dato, men da har jeg ihvertfall mat i huset de nærmeste dagene hvis det skulle prøve å snu seg her! Jeg er forberedt! Jess!

 

Har sett en oppskrift på kesamlapper på denne siden som jeg skal prøve å lage meg en dag, de så supergode ut.

 

Idag skal jeg også trene igjen, litt mindre motivert akkurat der nå, hehe, men det kommer nok tilbake. En ting jeg lurer på, hvor mye må man gå på tur, hvor lange og hvor ofte, for å kunne kalle seg aktiv, eller kanskje til og med forbrenne like mye som om man hadde trent par-tre dager på treningsstudio? Lurer på om jeg skal prøve å kombinere litt der, for det virker mye lettere å dra ut på en skikkelig gåtur enn å hale seg til treningssenteret.. (Litt latterlig faktisk, men ;) )

 

Enig med deg KristinHK, veldig kult å lese rådene til mange på forumet, imponerende kunnskap ombord i flere her! Jeg savner Mimi litt om dagen, men det er sikkert fordi hun har vært på hyttetur og det virker lenger siden enn det er. Jeg er stor fan av dine råd! :D Og Sans1 er også litt stille, eller tar jeg feil? Er det jeg som oversjekker tilstandene her om dagen? :)

 

Nå skal jeg bake meg dansk rugbrød! Spennende..

 

God tirsdag alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er nå bare aldeles søte som gir så mange flotte tilbakemeldinger - det inspirerer og motiverer til videre innsats! Om jeg kan bidra med noen råd eller gi litt inspirasjon så gjør det meg ekstra glad!!

 

Jeg glemte jo nesten å si at den som trener - synder ikke..... Siden jeg driver mye med hjemmetrening foran TV, er det en utmerket måte å holde seg borte fra ekstra godbiter som lett kan friste i slike situasjoner.... Det er jo umulig å trene og spise samtidig!

 

Så flott at motivasjonen din er tilbake keltisk - og at du har vært smart nok til å handle inn kloke matvarer for en lengre periode... det er jo slanking i praksis det! Med hensyn til trening, så teller jo alt... det å gå tur er en super trim/treningsform og jeg begynte der....

 

Jeg startet pent og pyntelig med små, litt lengre... og lange turer i omegn for å få beveget skroget og sette litt fart på systemet... Gikk med varierende tempo alt etter dagsform... Hva som regnes som skal til for å kalles aktiv er jeg nok litt usikker på, men alt er jo mye bedre enn ingenting...

 

Om du bruker en stegteller/skritteller (som er vanvittig motiverende) kan du jo finne ut av hvor mye du går hver dag og kaloriforbruket ditt... da skal du nok se at du fint kan gå tur tilsvarende en treningstime eller to... Det anbefales å gå minimum 10 000 skritt pr dag for at det skal være helsefremmende og kommer du over det antallet er jo det bare superflott.... For meg gir en times tid på elipsemaskinen fort rundt 8000 skritt og ca 480 kcal forbrent.. Da vil vel en tur på 8000 skritt i moderat tempo gi en noenlunde tilsvarende effekt... selvfølgelig avhengig av tempo og vekten din (høy vekt forbrenner mer enn dem med en mer normal-vekt / BMI)

 

Går du turer noen dager og trener på treningssenter andre dager vil du få en flott og variert mosjon som kroppen din uten tvil vil sette umåtelig stor pris på... og i tillegg belønne deg med vektnedgang om du har et fornuftig kosthold....

 

Lykke til med både brødbakst og trening keltisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk keltisk. Så godt å høre at jeg er savnet - men jeg var da virkelig innom her og skrev igår. Greia er bare at nå har vi blitt så mange som skriver ofte, og da forsvinner innleggene fort oppover og bakover i rekkene. Desstuen er det så mange andre som har så mye lurt å komme med (dette var ikke et "buhu... ingen har bruk for meg lenger" haha... det er bare hyggelig med nye bidragytere), så jeg lener meg i grunnen bare litt bakover og nyter å lese hva andre har å skrive :D

 

I tillegg tror jeg at jeg har kommet til et av disse berømte vektplatåene, jeg bare kjenner at jeg ikke går ned. Men for all del; jeg går ikke opp heller, og det kjennes bra. Mulig kroppen min bare skal få lov til å være her litt, før jeg dytter den videre. Akkurat er det ikke noe pes, og det er deilig.

 

Så godt å høre at du har at du har funnet motivasjon igjen Keltisk. Det er alltid mye lettere å være flink når man har kjøleskapet full av de rette råvarene. Spesielt dem som man kan spise ubegrensede mengder av! Kesamplettene har Sans1 allerede skrytt av her flere ganger, så de er nok gode - og sunne i små mengder ;) hehe.. Gled deg til dansk rugbrød. Det er jeg vokst opp på. Det smaker godt og det metter mye mye mer enn norsk kneip og div. Ellers må jeg også få ønske velkommen til Monicus - her er det bra å være.

 

Ang. Afrodite, så tror jeg ikke det er noen som er i tvil om at det ligger hardt arbeid bak de flotte resultatene dine. Vi er nok mange som både misunner deg og ser opp til resultatene dine - samtidig som man nok også skal passe seg for å sammenlikne seg med deg (som du også selv sier, så har du hatt noe å ta av, og du har hatt muligheten til å legge opp for mye trening hjemme), for da risikerer man å se ut som en fiasko ved siden av. Men beundre, det kan vi trygt gjøre :)

 

Og så har jeg også glemt å gratulere kristinHK med samboerskapet. Det blir nok hyggelig. Her er vi allerede i full gang med å sortere ting og tang, og sette sammen nye møbler. Det godt jeg er sammen med en ingeniør, så slipper vi å krangle - for akkurat dét kan han bedre enn meg.

 

Nok blabla fra meg. Ha en flott uke alle sammen!

Heia heia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine
Monicus' date=' hyggelig å ha deg her! Vi skal nok sammen klare noen merkbare kg før jul! Enig i at det høres ut som du har et sundt bilde av hva du kan forvente deg, det er bra! :)

 

Det er imponerende å lese om jernviljen din afrodithe, jeg tror jeg har noe å lære av deg der. Jeg har lett for å syns veldig synd på megselv, eller bare unne meg litt for mye en helg, alt for mye egentlig, nok til at det blir SUPERvanskelig å stramme inn tøylene dagene etter. Jeg har hatt en sånn helg nå, en som gikk litt lenger enn bare en helg.

 

Men idag, mirakuløst nok, er motivasjonen tilbake! Jeg leste mye av denne tråden om igjen, leste flere artikler og tråder på denne siden og bestemte meg for å ta en skikkelig handletur på meny så jeg er sikker på at jeg har noe sundt og godt å ty til hvis jeg skulle dale igjen! Jeg handlet to fulle poser for tilsammen 500 kr, noe som er langt over min vanlige sum! Litt redd for at jeg ikke kommer til å rekke å spise alt før det ramler ut på dato, men da har jeg ihvertfall mat i huset de nærmeste dagene hvis det skulle prøve å snu seg her! Jeg er forberedt! Jess!

 

Har sett en oppskrift på kesamlapper på denne siden som jeg skal prøve å lage meg en dag, de så supergode ut.

 

Idag skal jeg også trene igjen, litt mindre motivert akkurat der nå, hehe, men det kommer nok tilbake. En ting jeg lurer på, hvor mye må man gå på tur, hvor lange og hvor ofte, for å kunne kalle seg aktiv, eller kanskje til og med forbrenne like mye som om man hadde trent par-tre dager på treningsstudio? Lurer på om jeg skal prøve å kombinere litt der, for det virker mye lettere å dra ut på en skikkelig gåtur enn å hale seg til treningssenteret.. (Litt latterlig faktisk, men ;) )

 

Enig med deg KristinHK, veldig kult å lese rådene til mange på forumet, imponerende kunnskap ombord i flere her! Jeg savner Mimi litt om dagen, men det er sikkert fordi hun har vært på hyttetur og det virker lenger siden enn det er. Jeg er stor fan av dine råd! :D Og Sans1 er også litt stille, eller tar jeg feil? Er det jeg som oversjekker tilstandene her om dagen? :)

 

Nå skal jeg bake meg dansk rugbrød! Spennende..

 

God tirsdag alle mann![/quote']

 

Hvis det er en trøst så handler jeg for ca.1000 kroner hver tredje dag....

egentlig mer, for i dag handlet jeg for 1200, i går for 700 og på lørdag for nesten 1400. Tror vi bruker mye penger på mat, men så har vi frisk frukt og grønt hver dag pluss at jeg lager ALT fra bunnen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at dere alle virkelig har fått meg til å føle meg velkommen her.

Og tusen takk for alle råd, de skal jeg ta med meg!

Har vært ute på langtur i dag og savnet virkelig en skritt teller, det skal jeg skaffe meg! Eller har en, men den konker ut hele tiden så jeg har lagt den på hyllen. Hater dette sukkersuget jeg får etter middag, så jeg må prøve å finne noe som kan stoppe det. Noen som vet om kromtabletter hemmer søtsuget? Kanskje verd å prøve..

 

Og ja.. jeg skal slutte å lure meg selv med alle årsakene til at jeg ikke får trent.

Takk for den, trengte en liten oppvekker der.

Skal bli veldig gøy og følge dere og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Dette har jeg klippet fra Klikk.no

Kanskje noe er kan hjelpe!

 

1. Vær ute i dagslys, pass på at du blir eksponert for lys om morgenen.

2. Spis fem måltider om dagen, da holder du blodsukkeret nede.

3. Jo mer stivelse som finnes i maten du spiser, jo større behov får du for noe søtt. Begrenser du inntaket av disse matvarene, vil søtsuget dempes.

4. Tilskudd av kromtabletter kan hjelpe i en periode.

5. Når søtbehover melder seg, spis et egg – ikke en sjokolade. Etter tre dager vil du merke at søtsuget stadig forsvinner.

6. Ha alltid sukkerfri tyggis eller pastiller tilgjengelig.

7. Spis sorbé hvis du ikke holder ut. Det er kaldt, og du klarer ikke spise så mye som av andre ting.

8. Ha ikke søtsaker liggende hjemme. Spis heller litt tørket frukt, nøtter, lettyoghurt eller mørk sjokolade.

9. Ha alltid frisk frukt tilgjengelig.

10. Puss tennene når søtsuget melder seg. Da er det ikke like fristende å hive innpå lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for etterlysning, Keltisk. Joda, jeg er her fortsatt jeg men som Mimi sa er det så mange som skriver nå at jeg blir hengende litt etter. Men jeg får med meg alt som skjer, hahah. Også er jeg vel ikke den beste av oss for tiden heller.. På ukedagene er det ikke noe problem, men så kommer helgene. Det verste av alt er at det er ikke godteri og potetgull som ødelegger, men mat og alkohol. I helgen som var var jeg på julebort med en vennegjeng. Spiste pinnekjøtt og drakk øl og akevitt (og jeg som ikke liker akevitt engang!! ) Jeg hadde det ihvertfall veldig veldig hyggelig, men det blir jo ikke noe ordnings på slankinga av dette. Nå til helgen har jeg ingen planer. Det er litt godt! Så jeg satser på å klare å gå ned litt til neste torsdag! Skal veie meg i morgen allikevel, men regner ikke med noe bra resultat.

Treningen går det heller ikke så bra med. Mye som kommer i veien på de vanlige treningsdagene mine så det ødelegger alt. Men som sagt.. til helgen skal mye gjøres!!

 

Joda, stemmer at jeg har reklamert for disse Kesamlappene. Perfekt kveldskos! og hvis man bytter ut sukkeret med splenda blir det enda bedre (jeg har blitt en ivrig splenda-bruker.. Sukkeret har fått stå i fred i flere uker nå)

 

ha en fortsatt strålende dag dere!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen i det Sans1 skriver.. Det er helgene som er problemet til meg også, men ikke pga godteri og potetgull. Nei, da går det på middager og alkohol. Har masse gode venner som er finke til å innvitere på god mat og drikke, samt at det nå er julebordsesong.

Jeg prøver å avpasse det litt i forkant, slik at jeg spiser litt mindre dagen før og samme dag jeg skal i middag. Også under middagen, tar jeg meg selv i å tenke: "hvis jeg lar vær å forsyne meg en gang til, så kan jeg drikke mere vin og øl".. hvor alkis er det da???? ;)

 

Lykke til med veiedag i morgen, for alle som skal i ilden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...