Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest afrodithe

Jeg er helt enig med deg slankeklar om at det helt sikkert er veldig bra for vektnedgangen å trene styrke (dvs nedgang i fettandel).

Det var mange fine artikler på nettsiden du viste til, selv om mange av undersøkelsene er publisert i tidsskrifter som er noen år gamle (før tusenårsskiftet) dvs at selv undersøkelsen er enda eldre....

Det kan virke som at styrketrening i KOMBINASJON med utholdenhetstrening og diett gjør at vi kan forbrenne en del mer fett enn ved utholdenhetstrening og diett alene, men at kroppsvektnedgangen er lik.

 

Imidlertid er det jo viktig at hver og en finner en treningsform som de liker og trives med og som de derfor lettere kan å få til i hverdagen fordi det er aktiviteter som de trives med.

Ved livsstilsomlegging (slanking) er det vel nettopp dette mange kan slite med... både å finne noe de liker å gjøre (alt fra å gå tur, ballidrett, svømming, sykling, treningsstudio, aeropic, step, dans, styrketrening osv...) og ikke minst få tid til treningen. Etter hva jeg har lest her inne er det mange som gir uttrykk for at de gjerne VIL trene, men at det er så mange utfordringer som møter dem på vei fra sofaen til dørstokken... og da kan ofte motivasjonen bli drept underveis.

 

For min del blir det da viktigere at jeg faktisk får trent/mosjonert selv om min treningsform nødvendigvis ikke gir den aller beste uttellingen mht fettforbrenning eller kaloriforbruk.... men over tid kan det jo være at dette jevner seg ut siden jeg har funnet en treningsform som jeg meget lett finner tid til og får integrert i hverdagen siden treningsmengden min totalt sett blir større...

 

Det viktigste blir vel at man trener/mosjonerer og får en mer aktiv hverdag totalt sett. Men, ja, det er viktig både å variere treningen og prøve å få inn litt mer styrketrening - det er jo flere måter å få til styrketrening uten å måtte oppsøke et treningsstudio... (men som helt sikkert er det enkleste, beste og mest effektive)

 

Det hadde jo vært moro om du fant noen artikler om styrketrening på hjemmebasis som vi kunne bli henvist til? Dvs Hvordan trene styrke uten treningsapparater... men med hjelpemidler som de fleste har tilgjengelig?

Uansett - Lykke til videre med styrketreningen som virker å være en flott treningsform for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar
Gjest slankeklar

Mulig jeg ikke var tydelig nok, men motivasjonen for forrige innlegg var absolutt å foreslå styrketrening i KOMBINASJON med utholdenhetstrening. Jeg tror ikke styrketrening alene gir de resultatene vi er ute etter. Og årsaken til at jeg prøver å skape litt mer bevissthet rundt dette er at mange slankere (og jeg selv tidligere) stort sett driver utholdenhetstrening. Selv om vi alle sier at vi driver livsstilsendring, er det ikke til å komme unna at mange kommer til å trene mindre og spise mer etter en stund. Og å spise mer skal vi jo også, når vi begynner med vektstabilisering. Da er det jo absolutt en fordel for å klare å holde på de resultatene en har jobbet over lengre tid ved at muskelmassen fortsatt er der og kan forbrenne så godt som mulig.

 

 

Har full forståelse for at det er kjempevanskelig for mange å motivere seg til å trene, har hatt problemer med det selv i 25 år. Hatet trening. Syntes det var ok å gå på tur og stå litt på ski. Men de siste 4 årene har jeg fått mer og mer sansen for trening, og mye takket være at jeg har lært mye om effektiv trening. Hvis jeg kan bidra til ørlite granne større treningsglede hos en eller to er jeg fornøyd. Målet er overhode ikke å gi noen dårlig samvittighet. I bunnen ligger alltid at LITT trening er ALLTID bedre enn ikke noe, men kunnskap er jo alltids lett å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Her er noen øvelser til hjemmebruk som etterlyst av afrodithe. Har hentet dem fra en bok av Jill Jahrman kalt "Tren, Boken som hjelper deg å komme i form", Gyldendal 2003.

 

Styrketreningstips for deg som vil trene hjemmefra:

For å trene styrketrening trenger du ikke å varme opp, men det er da viktigere å ta det første settet litt roligere og starte med store muskler som lårmusklene. Gå gjerne en tur eller løp en liten runde på ti min først.

 

1. Knebøy med ryggsekk (forside lår og rumpe):

Ta på en sekk med bøker eller noe annet tungt i (ca 10 kg er greit å begynne med). Ha all vekt på hælene. Stram magemusklene og lat som om du skal sette deg ned på en krakk som står litt bak deg til du har 90 grader i knærne. Reis deg helt opp igjen. Gjenta 12-16 ganger. Hvil i 20-30 sekunder og ta minst én, gjerne to runder til.

 

2. Utfall med ryggsekk (bakside lår og rumpe):

Bruk samme ryggsekken. Stå med det ene benet foran og det andre langt bak med det meste av vekten på det fremste benet. Ryggen er rett og peker rett opp. Skuldre, knær og blikket peker rett frem. Senk rolig ned i 90 grader uten å skyve tyngden lenger frem. Skyv opp igjen til du strekker i hoften. Gjenta 12-16 ganger på hvert ben. Dette er tungt. Klarer du to runder på hvert ben er det veldig bra.

 

3. Armhevinger (muskler i bryst og bakside av overarm)

Stå på knær eller tær i gulvet. Hendene i gulvet og strak kropp. Ikke ha armene for langt foran deg. Jo bredere armer, desto mer effektivt for bryst. Med armene nærmere kroppen går mer av øvelsen på bakside av overarm. Prøv å ha armene rett utenfor skuldrene dine. Trekk magen inn og sjekk at ryggen ikke står i svai, da er det bedre med rumpa litt i været. Prøv å få til 12-16 kontrollerte armhevinger 2 ganger. Målet kan kanskje være å få dem til fra tærne etter hvert?

 

4. Stående roing med en hånd (Brede ryggmuskler og litt på forsiden av overarmen):

Du trenger litt motstand, for eksempel en bøtte eller en handlepose. Noe som er greit å løfte og som veier ca. 10 kg. Og et spisebord å lene deg på.

Stå med den ene foten foran den andre. Len deg framover. Rett linje i ryggen fra den bakre foten og videre opp i ryggen. Hvis du har høyre ben strakt ut bak, hviler du venstre hånd på spisebordet. Høyre hånd holder i bøtta/posen/sekken. Stram magen og trekk armen med posen opp tett inntil kroppen. Tenk at albuen skal så høyt som mulig uten at du hever skulderen. Gjente 12-16 ganger i to runder på hver arm. De siste repetisjonene skal være tunge.

 

5.Skulderhev /holdning (skuldermuskler)

Her kan du bruke halvlitersflasker fylt med småstein eller sand. De bør veie 2-3 kg. Stå med skulderavstand mellom beina. Stabiliser kroppen med å stramme magen. Senk skuldrene. Løft armene rett ut til siden. Ikke høyere enn skuldrene. Albuene og hendene skal løftes like høyt. Tenk at du skal presse skuldrene ned samtidig som du løfter armene opp for at du ikke skal heve skuldrene (og få vondt i nakken). gjenta 12 ganger. Hvil i 20-30 sek og gjenta 12 til.

 

6. Dips på stol (bakside overarm)

Stå foran en stol, sett hendene på setet bak deg, hendene peker framover. Trekk skuldrene ned og brystet opp, albuene rett bakover, ikke ut til siden. Senk deg rolig ned med baken nær stolen. Bøy mest mulig i albuen. Skyv opp igjen. Gjenta 10-12 ganger. Hvil litt og ta en runde til.

 

7. Stående bred roing (bakside skulder og mellom skulderbladene - godt for holdningen)

Bruk vektflaskene fra øvelse 5. Her kan de godt være litt lettere: 1,5 - 2 kg. Stå med det ene benet langt foran det andre, len deg fram. Armene henger rett ned, rett i ryggen, albuene ut til siden. Trekk skulderbladene sammen på ryggen og armene rett ut til sidene, tenk lave skuldre på samme måte som i øvelse 5. Gjenta 10-12 ganger. Hvil litt og ta en runde til.

 

 

8. Sit-ups (mage)

Legg et teppe eller en matte på gulvet. Ligg med bøyde knær og hendene bak bakhodet. Start med å trekke navlen inn og presse korsryggen mot gulvet (kalles stempelet). Prøv å holde stempelet gjennom hele øvelsen. Løft brystkassen så høyt du kan mot taket. Løft så høyt du kan uten å slippe kontakten mellom gulvet og korsryggen. Når du ikke kommer lenger senker du rolig ned igjen. Gjenta 15-20 ganger. Stempelet slippes ikke før du er ferdig med alle repetisjonene. Gjenta 1-2 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare innom en kjapp tur for å si at jeg fortsatt lever. Det går i ett for tida, men helgeflyttig, møbleshopping (les titting - for vi ser nok mer enn vi handler. Skjønt noen nødvendige småskap og sånn må på plass), besøk, juledill meg her og juledall meg der, i tillegg til at hele familien min er krøplinger for tida, så det er stadig noe å hjelpe til med (men de har det fint altså - så ingen bekymringer på sikt).

 

Pust i bakken! ;)

 

Helgen var helt utrolig bra. Jeg rakk så mye, koste meg, gjorde praktiske ting og matmessig gikk det som en lek. Jeg har også snikveid meg, og det ser bra ut :) Så får vi se hva torsdagen sier.

 

Så kult innlegg om styrketrening hjemme Slankeklar. Det skal jeg ta vare på til de dagene hvor jeg ikke har motivasjon eller mulighet til å komme meg til treningsstudio.

 

Håper dere har det bra alle sammen. Tvi-tvi :)

Jeg må løpe igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også bare innom kjapt for å si at jeg lever. Dagene går i ett i desembertider. Prøver å holde meg til ja mat. Sniker meg på vekta hver dag da. Klarer liksom ikke å la vær.

 

Supert innlegg om hjemmetrening!! Jeg bruker sønnen min som vekt jeg da. Når jeg trener lår og rumpe. Skal veie han på HS i morgen er spent på hva han veier. 8 - 10 kilo tenker jeg.

 

Ha en finfin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, da er det snart tid for veiing for endel av oss.. Denne uken har jeg ikke så stor forhåpninger pga den store nedgangen forrige uke.. men det er disse 100 grammene til -5 kg totalt som ejg så gjerne skulle hatt ;)

Men vi får se.. Føler jeg har vært ganske flink.

Fikk trent skikkelig på mandag - så sikkert innmari fin ut der jeg vandra inne i butikken etterpå sprut rød i ansiktet, hehe Men underveis i treningen tror jeg at jeg klarte å strekke en muskel i leggen eller no (step-time) derfor ble det ingen trening i går. Derimot skrubba jeg ned hele badet (vegger, gulv og interiør) og det er jo egentlig ikke å kimse av det heller.

 

føler det er mange vi ikke har hørt fra på en stund?? kan det stemme?

 

Følger så opp tråden fra Afrodithe mht til litt info om oss selv:

Bor i Asker (jobber i Oslo)

31 år

164 cm

Vekt pr nuh: 71,7

I forhold til trimpoeng så varierer det veldig fra uke til uke. Jeg ser at om sommeren er det mye lettere å få flere. Både pga været/føret og at det ikke skjer så mye på kveldstid og i helgene. Prøver å komme opp i 7 i uka.

Bmi: 26,7 - lett overvekt.

 

Har vel egentlig vært på slankern i hele mitt liv - ihvertfall siden 3. klasse på videregående. Sommeren 2000 opplevde jeg marerittet da jeg måtte i en stor- mote butikk for å kjøpe kjole til ett bryllup jeg skulle i. Da var det nok. Høsten etter begynte jeg på GR. Da viste vekten 91 kg og jeg gikk i løpet av 5 kurs ned 23 kg. Har aldri vært så stolt av meg selv i hele mitt liv!! I årene etter det har jeg svingt veldig opp og ned, men det meste jeg har vært oppe i før jeg har gjort noe med det er vel 78 (ett par år siden) Målet mitt nå er å komme ned ett sted mellom 65 og 67. Men alt under 70 er bra!!

 

Det var meg :) Hva med dere ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Gurimalla så flink du har vært, Sans1! Både med vekta og badet ;). Ille med sånne strekkskader. Bare ikke bli sittende stille, da blir de gjerne mye verre. Og det høres det jo heller ikke ut som du gjør. Badeskrubbing er jo ikke akkurat noen inaktiv affære.

 

Jeg også gruer litt for veiing i morgen. Selv om jeg smugtittet litt i helgen og det så bra ut da, vet jeg ikke helt om det har holdt seg. Sitter og leser til eksamen og da blir det litt "stakkars meg mat" - selv om jeg akkurat der merker at jeg har lært MYE gjennom både kurs og denne siste runden med vektklubben. De forrige gangene jeg hadde eksamener, mens jeg var "ordentlig" student, var det jo ikke annet enn "stakkars meg" mat. Nå tenker jeg mye mer på hvordan blodsukkeret mitt kommer til å svinge når jeg spiser sjokolade og gjør meg enda mer ukonsentrert, og at jeg egentlig ikke blir noe lykkeligere av å spise snop. Jeg unner meg fri til å dra på trening i stedet. Og da er jeg i hvert fall glad når jeg kommer hjem igjen, selv om leseevnen er garantert dårlig når jeg er helt utslitt.

 

Er enig i at det er mange det har vært stille fra lenge nå.

 

Kort om meg:

Bor i Oslo, jobber utenfor Lillestrøm

30 år (på fredag)

168 cm høy

69,9 kg (sist torsdag)

Ligger på mellom 7 og 10 trimpoeng i uka, da regner jeg bare studiotrening siden jeg stort sett ellers sitter på kontor eller kjører buss/bil.

BMI : 23,7 som er normalvektig (og altså bare kosmetikk igjen)

 

Jeg var normalvektig til jeg begynte å studere. Da ble det litt mye snop og kos og øl, lite eller ikke noe trening og etter hvert samboertillegg. I tillegg har jeg vært alvorlig syk med bruk av store doser kortison flere ganger i løpet av de siste ti årene, og for hver kur gikk jeg opp mellom tre og seks kilo. Da jeg til slutt veide meg og så at jeg veide 83 kilo begynte varselbjellene å ringe og jeg begynte å gjøre noe med det. Først tok jeg av litt på egen hånd, så gikk jeg på fire Grete Roede kurs og tok av 11 kg med det. De siste to årene har imidlertid mye jobbing og lange perioder uten trening gjort at fire kilo har kommet snikende på igjen. Det, i tillegg til at jeg egentlig ville føle meg mer vel med noen kilo mindre enn der jeg stoppet opp på siste Grete Roede veiing er grunnen til at jeg er i gang igjen. Så dermed er jeg her. Det var litt om meg.

Tilbake til bøkene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært stille hele helgen, jeg har vært innom men ikke hatt så mye å si egentlig. Men kan jo annonsere min tilstedeværelse! ;) Jeg har blitt hekta på snikveiing, og prøver å slutte med det. Hehe. Men det jeg har sett har ikke vært store forskjellen fra forrige uke, men det er greit. Det jeg er litt bekymret for er nok julaften osv. Det er det beste jeg vet, og da er det nok vanskelig å føle at det er verdt å stå imot fristelser, men det er samtidig driit å måtte jobbe med å komme under 70 nok engang.. Vi får se hvordan det går. En gylden middelvei er nok det beste! :)

 

Kort om meg:

Bor i Oslo.

24 år

169,5 cm høy

69,4 kg (wohoo!)

Jobber med å bli flinkere til å trene, men nå ligger det mellom fra 2,4 til maks 7 i uka..

BMI er vel omtrent 24 nå, innenfor normalvektig. Så jeg bare jåååler meg jeg og.

 

Såh, until we meet again for weigthday,

sincerly keltisk.

 

(det vakke helt riktig skrevet tror jeg...)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ;)

 

Jeg har gått ned 300 gram, sånn som sist. Dvs egentlig gikk jeg ned de 300 grammene allerede dagen etter forrige veiing, og der ligger jeg ennå. Føler jo at jeg er i stabiliseringsmodus her før jul, så jeg er strålende fornøyd.

 

august: 72,8

 

07.09: 70,3

14.09: 69,7

21.09: 69,2

28.09: 68,7

05.10: 67,5

12.10: 68, 0

19.10: 68,1

26.10: 67,5

02.11: 67,0

09.11: 66,2

16.11: 66,4

30.11: 66,1

07.11: 65,8

 

Om meg kan jeg berette følgende:

-Bodd i Norge i over 15 år - er 31 år

-Flytter snart fra Oslo til Buskerud

-Er 174 cm

-BMI har gått ned fra 23,78 til 21,47 siden august

 

Jeg har mao aldri vært overvektig sett ut i fra BMI, men den gir noen ganger et ganske skeivt bilde, og jeg er uansett glad jeg tok tak før det ble riktig ille. Mine ekstra kilo sitter bare på overkroppen, og jeg vil fortsatt gjerne ned noen bh-størrelser, men det spørs om det går... Akk, ja vi har alle våre sterke og svake sider :)

 

Det var litt om meg. Ha en glad dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag veide jeg 69 kilo igjen.

I går veide jeg 68, hmm.. håper det bare er vann.

Har en litt sutrete gutt her i dag, han fikk vaksine i går. Så det blir lite fra meg. Kommer tilbake igjen når han har sovnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiedag igjen og jeg er vel ikke like happy som forrige torsdag. I dag viste vekta 500 gram OPP!! Men forrige uke vekttap var jo litt over the top og jeg hadde kanskje bare en ekstremt god dag med lite vann i kroppen osv.. Jeg er ihvertfall ikke voldsomt deppa!! 1,1 kg på to uker er uansett veldig bra.

haha, men jeg har jo mine unnskyldninger... 1 - det ble 3 pils i går kveld og en pølse.... (istedenfor normalt 2 og ingen mat) 2- jeg kjente jeg måtte på do før veiing, men hadde ikke tid osv osv (knis) 3 - jeg glemte helt at jeg skulle opp på vekta da jeg så en halvfull tab-flaske i det jeg sto opp, pga øl i går kveld var jeg litt tørst, rakk å drikke 3-4 gode slurker før jeg kom på at det var veiedag..

Alt dette har antagelig ikke så voldsomt mye å si - unntatt punkt 2.

MEN jeg har jo nå over noen uker vurdert å bytte veiedag til onsdag. Og det tror jeg at jeg skal gjøre fra neste uke. Da har jeg ingen unnskyldninger og slipper dårlig samvittighet for kor-kosen

 

Det som er litt surt er at jeg hadde håpet å krysse den magiske 5 kgs grensa i dag.. og istedenfor blir det ned igjen til 4,4.. jaja, ny uke - nye muligheter ;)

 

Så her er dagens tall:

 

Startvekt 21/8: 76,6

12/10: 72,7

19/10: 72,0

26/10: 73,1

9/11 : 72,9

16/11: 72,8

23/11: 73,3

30/11: 71,7

7/12 : 72,2 = totalt ned 4,4.. jaja, det går nedover ihvertfall! (mulig det blir en snikveiing i morgen tidlig)

 

Takk for skryt, Slankeklar!! men du har da vært kjempeflink selv!!

Lykke til med eksamen - skal bli godt med juleferie nå tenker jeg :)

 

Ååh, Mimi - Gratulerer med 65 tallet!! Syns du er kjempeflink jeg til å være i stabiliseringsmodus!!

 

hehe, det er faktisk veldig morsomt å lese folks historier.. Nå har vi jo "kjent" hverandre i noen mnd, Slankeklar og det var masse du skrev der som jeg ikke visste... blandt annet at du bor i Oslo - det har jeg ikke fått med meg!!

gleder meg til flere kommer med sine historier..

Godt forslag Afrodithe!! :)

 

Keltisk - kjenner igjen den med juleaften-angsten.. Men jeg er så glad i julemat og det er en dag i året, så ejg tror jeg skal glemme GR akkurat den dagen - evnt prøve å være litt måteholden. Det er bare selve julemiddagen og desserten jeg trenger å bekymre meg for.. alt dette andre julegreiene.. småkaker, marsipan og div klarer jeg meg fint uten!!

haha, og nå begynner jeg jo å bli så vant til denne opp og ned vekta mi at en uke med litt opp igjen skal jeg vel takle

 

 

Ha en strålende dag alle sammen, så venter jeg spent på resultater fra dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 gr ned. Ikke dårlig det!

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

12. oktober :72,5

17. oktober :72,3

26. oktober :72,2

2.november:71,8

9.november:70,3

16.november:70,6

23.november:70,1

30.november:69,4

7.desember: 69,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet nylig fra Oslo til Skedsmokorset.

Er samboer.

Er hjemme med en 5 mnd gammel gutt.

Veier i dag 68 kilo, så feil på vekta i sted.

168 høy.

32 år gammel.

 

Har vel litt lyst til å veie rundt 62 - 64 kilo var det jeg veide før svangerskapet. Fødeklar var vekta på svimlende 88 kilo:( ;)

 

 

Jobber i Oslo - dagligleder i tannlegekontor og ass. ved kirurgi.

 

20.11.06 - 69,2 kg

27.11.06 - 68 kg

04.12.06 - 67,9 kg

11.12.06 - 68 kg

 

Og 01.07.06 veide jeg 88 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei monicus. Noen ganger er det bra å se feil!! ;)

Fint om du kan skrive opp hva du veide forrige uke også, så vi ser nedgangen Vanskelig å gå å huske alle andres tall!! :)

 

Som du ser så har vi andre etterhvert en lang rekke med tall. men det er litt morsomt å følge med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått fylt på med info om meg selv i innlegget fra i dag tidlig.

 

Takk for gratulasjoner Sans1, du har helt rett - moro å se 65tallet. Hva gjelder deg, så har jeg klokketro på at du når 5 kg-merket neste gang. Godt å lese at du ikke er så bekymret selv heller. Heia heia :)

 

300 gram kommer godt med de Keltisk, det kan jeg skrive under på ;)

 

Monicus, du har jo vært kjempeflink - dette fikser du. For min del har det vært alfa-omega at det ikke har gått for fort.

 

Gratulerer med dagen i morgen Slankeklar og lykke til med eksamen. You go girl!

 

Da gleder jeg meg til å høre resterende resultater, både i dag og i morgen.

 

Hadet på badet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bare vært så heldig. Ammingen ble det slutt på etter 14 dager. Kom aldri noe melk. Så Kiloene har rent av meg uten at jeg har gjort stort. Tror det var mye vann. For de kiloene jeg sitter igjen med nå er nok alle godsakene jeg koset meg med:D

 

Men takk!!!!

 

Nå gjelder det å være flink til å spise riktig. Ser nå at jeg varierer fra 600 kalorier til 1500 kalorier. Må prøve å holde meg fast på ca 1300. Ligger som oftes mellom 11 - 1300. Ser også at jeg beveger meg lite, ligger på ca 7 poeng.

 

Må bli flinkere nå skal jeg få av meg resterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Jeg synes det er virkelig moro å bli litt bedre kjent med dere....

 

Det virker jo som dere er rundt samme alder her så langt da... men der dreper jo jeg statistikken skikkelig med mine 44 år ..... Jeg har tre gutter på 14, 18 og 21 år, så jeg har ihvertfall ikke ammet bort noen kilo....

Men ja, det har kommet og gått kilo i forbindelse med svangerskapene... Jeg har gått noen Grete roede kurs før tusenårskiftet.... men etter som årene har gått har de kommet tilbake, selv om jeg har hatt noen relativt vellykkede slankekurer innimellom... Mao litt jo-jo slanking.... derfor er jeg vel litt ekstra motivert for å få opp muskelmassen litt og er i mye bevisst aktivitet/trening.. og derfor har ca 35-40 trimpoeng i uken... Bruker skritteleren jevnlig... inspirerende!!!

 

Tusen takk skal du ha forresten Slankeklar for dine fine tips mht styrketrening på hjemmebane og ikke minst inspirasjon for å få meg til å trene litt mer styrke... (Vi er forresten like høye...og det er jammen meg Monicus også...)

Gratulerer så mye Slankeklar med den store dagen i morgen! Og tvi-tvi på eksamen.... (jeg studerer litt selv også...)

 

Sans1 - vi bor jo i samme kommune forresten... Trasig med vektoppgangen din - og jeg kjøper fullt og helt argumentene dine til hvorfor det ble det resultatet i dag.... Utrolig deilig å høre at du ikke tar det så tungt og jeg er nok sikker på at du vil være mer venner med vekten neste uke om du bare fortsetter slik intensjonen din er... Stå på videre... og helt sikkert smart å bytte veiedag til onsdag...

 

Mimi - Det er jo utrolig flott at du kryper nedover på vekten enda når du nærmest er ferdig... Gratulerer med flott innsats!

 

Monicus - vi er like høye... Kos deg hjemme med gullgutten... Jeg håper også at du er kvitt det lille ekstra neste gang du er på vekten... Ja, det er viktig å spise nok.... virker som du kan ha spist for lite.... Super vektnedgang da totalt sett!!

 

Keltisk - Hurra for 0.3 kg i manko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Så koselig det er å komme inn her til gode resultater (regner med deg også på gode resultater, Sans1, for sett over to uker gjør det jammen ikke noe om du gikk opp litt i dag). Selv har jeg hatt en stagnasjon igjen - egentlig som forventet. Men 100 gram ned hjelper på motivasjonen allikevel.

 

Nå blir det ikke mer skriving, siden hele lesedagen har gått med til å sitte i fagmøter (som var utrolig mye mer interessant enn å lese til eksamen, men ...)

 

Forresten morsomt å vite litt om dere også, men samtidig forsvinner på en måte litt av "magien" Til nå har jeg gått og innbilt meg at folk jeg møter på trening eller andre steder kunne være en av dere, og det har vært litt morsomt. Nå når jeg vet mer om hvor dere oppholder dere til daglig, vet jeg jo samtidig også mer hvor usannsynlig det er. Men det var morsomt tankespinn så lenge det varte, hehe ;)

 

 

17/8-06 72,6 kg

24/8-06 71,0 kg = -1,6 kg

31/8-06 70,8 kg = -0,2 kg

7/9-06 70,4 kg = -0,4 kg

14/9-06 69,8 = -0,6 kg

21/9-06 69,4 = -0,4 kg

28/9-06 ? ???

04/10-06 69,9 = +0,5 kg

13/10-06 69,0 = -0,9kg

19/10-06 68,2 = -0,8 kg

26/10-06 68,4 = +0,2 kg

2/11-06 68,4 = -0,0 kg

9/11-06 67,7 = - 0,7 kg

16/11-06 68,4 = +0,7 kg

23/11-06 67,7 = -0,7 kg

30/11-06 66,9 = -0,8 kg

07/12-06 66,8 = -0,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... jeg bevarer litt av magien rundt deg Slankeklar. Jeg visste du bodde i Oslo, muligens fordi du har skrevet det før, men også fordi du har referert til Sognsvann et par ganger.

 

Jeg har med andre ord også "sett" deg et par ganger - både ved Sognsvann og på Domus. Desstuen har jeg deg mistenkt for faglig sett å drive med no' realfaggreier - som er i helt motsatt ende av hvor jeg holder til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så koselige!

 

Ja, alle sammen!

 

Jeg blir så glad av å tenke på at jeg er med i akkurat denne tråden, og ikke en annen! Det kunne umulig ha vært så koselig noe annet sted. Positive og støttende og ærlige. Det skal dere ha for. ALLE sammen!!

 

Dette er en større faktor enn jeg noen sinne kunne trodd at det ville bli for å faktisk greie å omstille livsstilen! Det er SÅ mulig at den eneste grunnen til at jeg faktisk lærer og greier dette nå er DERE!

 

Så TAKK! I love you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny her, men tror dette er riktig foru for meg.SKAL ned 4 kg så fort som mulig. Noen som har noen gode råd. Jeg er 39 år, trener (til vanlig) 3 ganger i uka kondisjon og styrke. Har pga. mye jobbing ikke klart det de siste 2 uker.

Men alstså, noen som har noen veldig gode råd for å bli kvitt bilringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...