Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Hei. jeg veier i dag 78.5 kilo, og har 6,5 kilo til jeg er på normalvekt. Det er visst juletid snart, så jeg har ikke så stor tro på at jeg skal gå ned så mye de nærmeste ukene, men jeg skal i hvert fall ikke opp, så jeg trenger masse motivasjon og støtte for at dette skal bli den 1. julen jeg ikke går opp 5 kilo.. Så, HJELP.....

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar
Gjest lilletrine

Tar imot klemmen og alt det positive dere skriver til meg.

Virkelig glad jeg har funnet dette forumet.

Bortsett fra de gode klementinene jeg fikk smaken på så har jeg vært flink i dag.

Klarte også få gått meg en kveldstur.

Kommer tilbake i morgen med friskt mot og forteller hvordan det går.

Mørketiden er verst.

Også er julen rundt hjørnet...gruer meg allerede.

Har gitt opp å gå ned 5 kilo før jul.

Nå er målet mitt at vekten skal gå ned også i desember, istedenfor opp slik den pleier.

Vi får legge inn noen ekstra treningsøkter i juletiden og ha skritt telleren på oss når vi løper rundt å kjøper julegaver.

Fikk meg nok en knekk fordi jeg pga. sykdom er under rehabilitering, også kom et brev om at jeg vil være uten penger i 7 uker....også nå i desember!

Var nok det som førte til knekken min.

Blir ikke kjekt å handle julegaver i år når jeg må låne penger til de.

Kipe greier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skynder meg å sende mange gode trøsteklemmer til Lilletrine! Det er ikke så lett når hverdagen går en imot og problemer dukker opp. Jeg synes du skal være stolt av deg selv uansett - du har jo bare kost deg litt ekstra med frukt og grønnsaker - og det er jo veldig fornuftig kos! I tillegg skal du ha en kjempeklem for din flotte innstilling til tross for den motgangen du nå er midt oppe i - det tar jeg virkelig hatten av for.... veldig mange ville nok hatt lett for å gi opp i en slik situasjon! Klarer du å fortsette slik du gir uttrykk for - vil nok resultatene også komme... :)

 

Velkommen Blythe til å bli med oss i kampen mot de ekle ekstra kiloene!

 

Gratulerer keltisk med treningsiveren - ja er det ikke herlig å forbrenne noen kalorier? Veldig deilig å omsette fett til svette... det gir godt humør og overskudd! Håper du fortsetter å dyrke den gode treningsfølesen enten det er på treningsenter, på badet eller annet...(?)

 

Slankeklar - Så flott med joggeturen din! Jeg synes du skal ha god samvittighet - både for joggeturen og for pinnekjøttet (husk at etter en treningsøkt forbrennes mange ekstra kalorier i etterkant... ikke bare dem som går med til selve treningen.. men kroppen fortsetter jo med forhøyet forbrenning i mange timer etterpå...) så da er det ikke sikkert at summen blir så ille!

 

Jeg krysser fingrene for veiingen din Mimi... håper du har hatt øyemålet på din side!

 

Jeg tenker også på deg Sans1 og håper du får dine velfortjente resultater denne uken... og så håper jeg du får tid til å trene - at ikke det dukker opp alt for mange uhåndterlige utfordringer... Ønsker det beste for deg! Stå på og hold ut - det vil lønne seg til slutt...

 

Mandag er jo min veiedag, så her kommer mine resultater for den siste uken:

Vekt 75,4 kg (ned 0,6 kg) Tilsammen har jeg nå gått ned 11,6 kg på 10 uker

Midje 83 cm (ned 1 cm) Nå er midjemålet 20 cm mindre enn da jeg startet for 10 uker siden

Ende 100 cm (ned 0,5 cm) Ellers er målene uendret.

Trimpoeng 44,5 og BMI 26,7 (lett overvekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hallo i luken alle sammen

 

Jeg vet ikke hvordan det er der dere befinner dere, men her er det antydning til sol - og det hjelper straks på humøret. Alle burde være programforpliktet til 10 minutters frisk luft når sola skinner. Kom dere ut - si til sjefen at dere må gå og kjøpe frukt.

 

Jeg har også ledd av deg keltisk, særlig etter at Slankeklars bemerkning om hårbørsten. Joda, jeg ser det for meg - akkurat som i de glade 80årene. Takk Gud (eller hvem dere vil) for at den hårperioden er over!

 

Hvor har det forresten blitt av KristinHK? Jeg kunne selvfølgelig bladd meg bakover i innleggene og sjekket om hun skulle på ferie eller noe, men her og nå husker jeg ikke. Hmm... kom tilbake! I mellomtida kan jeg så ønske velkommen til Blythe - håper du kommer til å trives her hos oss.

 

Lilletrine, jeg fikk også vondt av deg da jeg leste innlegget ditt. Uff, noen ganger blir det hele litt for mye - men det ser ut til at du har hentet deg litt inn igjen. Vær snill med deg selv og ikke ha for høye krav. Klart du skal spise sunt og trene, men Roma ble ikke byggd på en dag den heller. Og skal du først skeie ut så er nok mandariner og annen frukt et godt alternativ til sukkerdrops og fete chips. Tenk så mange vitaminer - dem trenger du i mørket! :) Det kan du unne deg! Og husk at jula handler vel så mye om være sammen og ha tid til hverandre - ikke bare gaver og stress. Jeg har gitt bort mange hjemmelagde gavekort på middager (på nyåret), massasje og hjelp til det ene og det andre.

 

Afrodithe, så fint å se at den jevne nedgangen fortsetter. Er det ikke deilig å nærme seg en helt "normal" BMI!? Respekt sier jeg bare :) Og med tanke på hvor mye muskelmasse du må ha lagt på deg, så er den reelle negangen i fett jo enda større enn de 11.6 kg du har kvittet deg med.

 

Slankeklar og Sans1 - jeg heier på dere og venter spent på torsdagen. For øvrig skal vi ha noe av at du Sans1 bare gir deg selv en uke til - her blir vi til vi har nådd målene våre - det er en ordre :)

 

Jeg har hatt en rolig helg - også hva gjelder inntak av kalorier. Fikk meg en god joggetur (en av "fordelene" med klimaforandringene er jo temperaturen, og at man ikke trenger speialutstyr for å jogge i november) og så har jeg igjen båret flyttekasser. Litt støl i nakken kjenner jeg. Er veldig spent på å komme hjem og veie meg...

 

Ha en flott uke alle sammen - også dere som ikke har blitt nevnt ved navn - jeg heier på dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine

En STOR klem til dere. Dere gir meg så mye positiv respons og jeg kjenner at motivasjonen min blir bedre av å være her inne.

Takk skal dere ha :)

 

I dag har jeg vært flink, men jeg merker det er etter middag og utover kvelden det er verst. I dag fikk jeg sååååå lyst på sjokolade etter maten.

Da tok jeg på meg joggeskoene og gikk og gikk.

Når jeg var ferdig å gå var humøret MYE bedre og jeg har ikke lengre lyst på sjokolade.

 

Boccaen får fint ligge i kjøleskapet til lørdag eller til samboeren min faller for fristelsen. Hehe.

 

I dag skal jeg lage meg en sunn kvelds som jeg skal kose meg med og når jeg har spist den så har jeg spist 20 kalorier over "budsjettet" mitt.

Noe jeg ikke tar så tungt.

20 kalorier er ikke noe å henge seg opp i.

Løper heller et par ekstra ganger i trappene :)

 

Ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer virkelig innstillingen din midt oppi alle utfordringene dine! Du viser virkelig hva du er laget av - ren dynamitt! Med en slik holdning vil du klare det du setter deg fore... jeg tror nemlig du har klart å motivere staheten din på en utrolig positiv måte. Jeg blir så utrolig glad når jeg leser hvordan du tenker midt oppi det som kan ta motet og viljen fra noen og enhver!

Jeg håper virkelig julenissen steller pent med deg i år - det fortjener du virkelig!

Snakker om positiv tankegang midt i alt strevet!

Du er unik!

 

PS... Håper du har fått lest den lille meldingen jeg sendte deg over personlige meldinger.....

 

Jeg takker samtidig for hyggelige tilbakemeldinger fra Mimi og Slankeklar - dere er helt topp og et aldeles strålende støtteapparat! Jepp det er utrolig deilig å nærme seg normalvekt... selv om det enda er noen kilo til...

 

KristinHK er på kjæresteferie i 3 uker..... Helt sikkert kjempekoselig på alle måter.... så da vil jeg ønske henne lykke til med både ferie, deilig mat og "ferietrim"....

 

Klem til alle sammen her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som alltid - like hyggelig å komme inn her etter ett par dager borte!!

Helgen gikk veldig veldig bra!! YAY - endelig kan jeg si det. Jeg fikk ikke trent så mye, men jeg har gjordt masse annet koselig uten å spise for mye. Jeg tror kanskje tilogmed ejg ahr spist for lite, men av den grunn kjenner jeg ikke alkoholen som jeg fikk i meg på lørdag!! haha.

Jeg var tilogmed så opptatt av å komme meg på nachspiel at jeg glemte den obligatoriske nattmaten.. Kanskje det var selskapet :) (jeg glemte også visakortet mitt ute, men det har jo ikke noe med dette å gjøre)

 

Ordre mottatt, mimi!! Her skal ingen gi seg. I dag da jeg sto opp følte jeg igjen den følelsen at man har gått ned litt ( det var lenge siden).. så jeg har vært frista til å gå på vekta og sjekke, men da jeg er redd for å bli skuffa hvis det endrer seg til torsdag dropper jeg det og tar heller alt da!! positivt eller negativt!

 

Lilletrine - godt å høre at vi kan støtte deg litt og at du føler det hjelper! YAY for deg.. Ta frem kampviljen din, denne kommer du igjennom!!

 

Afrodithe - Jeg bøyer meg i støvet for deg!!! 11,6 kg på 10 uker - det er helt rått!! Gratulerer så mye. Og ikke minst takk for omtanken!!

 

Ønsker alle dere gode, fantastiske flotte støttespillende jentene her inne en fantastisk flott slankeuke!! Vi har fortsatt noen gode uker igjen til jul med mulighet for nedgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine
Jeg beundrer virkelig innstillingen din midt oppi alle utfordringene dine! Du viser virkelig hva du er laget av - ren dynamitt! Med en slik holdning vil du klare det du setter deg fore... jeg tror nemlig du har klart å motivere staheten din på en utrolig positiv måte. Jeg blir så utrolig glad når jeg leser hvordan du tenker midt oppi det som kan ta motet og viljen fra noen og enhver!

Jeg håper virkelig julenissen steller pent med deg i år - det fortjener du virkelig!

Snakker om positiv tankegang midt i alt strevet!

Du er unik!

 

PS... Håper du har fått lest den lille meldingen jeg sendte deg over personlige meldinger.....

 

Jeg takker samtidig for hyggelige tilbakemeldinger fra Mimi og Slankeklar - dere er helt topp og et aldeles strålende støtteapparat! Jepp det er utrolig deilig å nærme seg normalvekt... selv om det enda er noen kilo til...

 

KristinHK er på kjæresteferie i 3 uker..... Helt sikkert kjempekoselig på alle måter.... så da vil jeg ønske henne lykke til med både ferie' date=' deilig mat og "ferietrim"....

 

Klem til alle sammen her inne![/quote']

 

Ja, den fikk jeg. Tusen takk!

 

Har ikke tid å skrive mer nå, men kommer tilbake i morgen.

 

Ønsker dere alle en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig mat og drikke i helgen pga navnefesten. Alt for mye mat igjen så her har vi spist matrester i et par dager. I morgen går resten i søpla, fysj.. Skal sette meg ned å lese litt om hva som har skjedd her i helgen.

Har ikke fått pluttet inn matinntaket siden frokosten på fredag, dårlig samvittighet..

Jaja.. full skjerpings fra nå.

 

Hva er kesampletter? Noen som vil dele oppskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp med hodet og legg det bak deg. Du kommer ingen vei med dårlig samvittighet. Gjort er gjort og spist er spist :) Det som ligger bak oss får vi ikke endret, men det er du som bestemmer hva du skal putte i munnen fremover. Det er ikke alltid lett å gjøre de rette valgene- men det er i alle fall lettere enn å gjøre det umulige: endre fortiden.

 

Kesampletter er en type lapper. Oppskriften ligger i kolonna til venstre, under oppskrifter og kaker/bakst. De har fått mye skryt som vaffelsubstitutt.

 

Jeg er hjemme igjen og vekta viser 66,5 kg. Det er 100 gram opp, og det er helt okay til å ha levd på øyemål en ukes tid, og ikke trent all verden. Så få vi bare se hva den "offisielle" veidagen sier på torsdag.

 

Fortsatt god uke til dere alle :)

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har opptil flere ganger lovpriset disse kesamplettene.. så jeg skal vel alltids legge ut oppskriften:

 

Kesampletter

2 stk egg hele

2 ts vaniljesukker

1 dl hvetemel siktet

1 stk lime

2 ss sukker farin raffinade

3 dl Sans Kesam Mager

2 ts bakepulver

 

 

Slik gjør du:

Visp alle ingrediensene sammen til en glatt røre. Bruk revet skall og saft fra en lime.

Stek lapper i belagt stekepanne eller plettpanne. Da trenger du ikke ekstra smør til steking.

 

Server lappene med lettsyltetøy, 1 ts lettsyltetøy gir 10 kcal

 

Denne porsjonen er til 4 personer.

 

Pr.stk (40g) 55 kcal

Pr. 100 gram 140 kcal

 

nå i det siste har jeg byttet ut sukkeret med Splenda.. Hvis du ikke har hørt om det så er det ett søtningsstoff som er laget av noe sukker greier. Er i pulver form og en teskje = en teskje sukker. 2 kcal pr ts. Er å få kjøpt i de fleste store butikker som Ica, Ultra, Meny osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når vi først er inne på gode ting så la jeg merke til at de har lagt ut oppskrift på magrere riskrem - my all time high favorite!! Den kommer her:

 

Riskrem

1 1/4 dl vann

3 1/4 dl Melk Ekstra lett

3/4 ts salt

1 1/4 dl Maizena Cremefine til pisking 19%

3/4 ts vaniljesukker

1 1/4 ss sukker

3 dl rød ferdigblandet sukkerfri saft

53 1/4 g grøtris

3/4 ss potetmel

 

 

Slik gjør du:

Kok opp grøtrisen i vannet. Tilsett lettmelk og la alt koke i 15-20 minutter. Smak til med salt. Avkjøl.

Pisk Maizena Cremefine luftig og bland inn den kalde risgrøten. Smak til med sukker og vaniljesukker.

Ha saften i en kjele og rør inn potetmelet. Kok opp under stadig omrøring til sausen tykner.

 

Server riskremen med rød saus over.

 

 

 

Per porsjon: 175 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med motivasjonen, derfor går jeg liksom litt inn og ut her.. Kan ha et par gode dager så går alt til pokkers igjen, sitter fortsatt på 70,5 kg noe som er FRYKTLIG fortvilende. Slik som mange andre er d helgen som er værst, starter kjempe bra morgen. Så kommer kvelden og lysta på alt. Men har litt god samvittighet nå da, brent 300 kalorier på sykkel fremfor tvn og lødd opp to paller med ved. *Håper d utgjør litt trim vertfall :)

 

Synes alle er så flinke innpå her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å høre at du sliter, men det er aldri noen som har sagt at det skal være lett å slanke seg (desverre) og om du har lest noen av mine innlegg så vet du at jeg har vært på samme sted og muligens kan komme dit igjen.. Akkurat denne uken syns jeg det går veldig greit. Men jeg tar det uke for uke.

 

Jeg har desverre ingen konkrete råd til deg, men jeg VET du kan klare det. Da du begynte hadde du kanskje noen grunner for at du ville ned i vekt?? tenk litt over dem - Underveis mister man noengang målet, men jeg har opplevd at det kan hjelpe når jeg tenker på hvorfor jeg gjør dette. De målene og ønskene er jo der enda og det kan gi meg motivasjon til å komme meg inn i gode rytmer igjen! Ta frem viljestyrken din og tenk på hver dag du spiser riktig og evnt får trent litt som en seier. For det er det. Vi omgis av fristelser hele tiden.

 

Det er ihvertfall veldig positivt at du kommer inn her og forteller oss at du syns det er vanskelig. Og 300 kcal på sykkel er kjempebra!! :) Det er over ett måltid det som du har trimmet bort igjen :)

 

Lykke til videre - ikke gi opp. Som jeg nevnte tidligere.. Nå har vi 4 gode uker frem til jul der vi kan gjøre en forskjell for oss selv!! Og vi er her sammen deg!!

 

klem Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fristende og gode oppskrifter Sans1! Det er utrolig godt å høre at du har humøret og motivasjonen på topp! Jeg tror du vil få dine velfortjente resultater om ikke så lenge når du har en slik innstilling! Du er jammen tøff!

 

Mimi - Jammen flott å klare å holde vekten så godt en hel uke uten diverse veie/slanke hjelpemidler! De få grammene som har kommet på, vil du forhåpentligvis være kvitt allerede på torsdag! Jeg liker din flotte innstilling med at gjort er gjort og spist er spist...

 

Håper dere hadde en flott navnefest Monicus - og jeg tror dere hadde nok mat til gjestene!

 

Leit å høre at du sliter for tiden Missml - men det er jo derfor vi er her inne... for å hjelpe hverandre over disse ugreie tidene når veien er bare full av humper! Kast deg på tastaturet når suget kommer og skriv av deg frustrasjonen! Jeg synes Sans1 kommer med veldig mange gode og fornuftige tanker til deg, så ta dem med deg videre sammen med den gode innstillingen. Du har absolutt all grunn til å være stolt av deg selv som makter å svi av flere hundre kalorier på trimsykkelen! Stå på - da kommer nok resultatene snikende... Jeg krysser fingrene for deg!

 

Selv om det er sent og alle(?) sover... hadde jeg bare så fryktelig lyst til å fortelle om min deilige opplevelse...

I dag var jeg en tur ute for å se om jeg kunne finne noe nytt og spennende til julebordet på lørdag.... (jada det blir pinnekjøtt og vann i kroppen...!!!)

Etter diverse inn og ut løping av ymse butikker og prøverom fant jeg endelig en super flott jakke som kan brukes til mye... (det var egentlig ikke det jeg var på jakt etter... men skitt au...) Jeg kan både kle den opp og ned, så jeg kan nok bruke den til litt stilige dongeri-bukser også... Så den kjøpte jeg uten å blunke!

 

I butikken spurte jeg om det var noe som hørte til jakken og damen kom med et skjørt og en topp til meg....

Juhu og jippi da jeg så på skjørte-størrelsen damen hadde valgt til meg -> 38 og det gikk rett på, satt så fint at!

Dere kan tro jeg var/er jublende glad.... for nå er jeg virkelig på god vei til å finne størrelsen min igjen... men jeg valgte å ikke kjøpe skjørtet... det var litt for dillete for meg... Tenker å bruke jakken sammen med et kort sort skjørt med splitt....(?) som jeg har i skapet og som passer superflott nå...!!

...Fant også en paljett-topp et annet sted i nøyaktig samme fargesjattering som noe av jakken, så den kjøpte jeg sporenstreks...

Ja, nå kan dere virkelig tro at jeg skal stråle om kapp med paljettene...

 

Jeg har forresten allerede tatt i bruk flere bukser som hadde krympet i skapet.... nå er det jeg som har tilpasset meg dem slik at de passer perfekt!

...men jeg har noen knallfine bukser til som henger der lengst inne i skapet... og de skal jeg nok få på meg etterhvert..... Bare vent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodithe - For en deilig følelse, nyt den lenge!! Kjenner den ganske godt da jeg nylig fikk på meg den siste trange buksen jeg har i skapet. Sist jeg prøvde den fikk jeg den ikke langt over knærene:D

 

Missml - Så lenge vekta holder seg der så må vi juble. Du er kjempe flink som har kommet deg på sykkelen. Det hjelper også på humøret og lysten til å sykle mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at de fleste av oss endelig har tatt knekken på høstdepresjonen! Så deilig, det er en hard kneik å komme over. Du kommer over den du også Missml. Det er bare å være tolmodig og prøve så godt du kan å fortsette å holde deg i aktivitet og spise mat som gir deg energi. Det er ihvertfall gode hjelpemidler. Rapporter formen din her inne hver dag i tillegg, så vi vet hva som skjer med deg. :)

 

Jeg har veid meg idag. Klarer ikke alltid la være, det er så spennende. Og så rart, det er akkurat som at det ikke går opp for meg at jeg er på slankern, det går nedover for hver uke. (med unntak av noen rare uker da. men det går fortsatt nedover i det store bildet) Jeg klarer ikke å forstå at jeg er på vei ned igjen, og at det er GODT mulig at jeg når målet og blir der denne gangen! Idag veide jeg 69,6. Det er under 70 kg det!

 

Jeg veier bare under 70 kg når jeg har vært flink til å slanke meg en god stund. Så det er på en måte et tegn på at jeg er flink. :) Selv om de andre gangene ikke egentlig kan kalles "flink" ettersom alt gikk litt for fort ned og litt for fort opp igjen etterpå. Denne gangen har det tatt såppas med tid at jeg føler det er der og BLIR der! Jeg ER så stolt!! Jeg husker at når jeg veier 67 kg omtrent, så ser jeg ganske tålelig bra ut, hehe, og det er jo bare to kg til! Jeg har egentlig ikke noe mål om å bli slanket ferdig innen en viss tid, denne gangen vil jeg bare ta det nice and slow, men det kan jo godt hende jeg veier 67 kg til jul! Bare en morsom tanke... :)

 

DET blir en fin julekjole å ha på seg det!

69,6 kg. Wow. (Fy, må egentlig vente til imorgen!) Håper jeg veier det imorgen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, skjønner tankegangen din.. Jeg hadde egentlig tenkt å veie meg i dag selv jeg.. Det er noe med at man kjenner på kroppen at det går riktig vei.. Men jeg hadde da tenkt å bruke dagens vekt som torsdagsvekt, fordi jeg hver onsdag har en tendens til å få i meg ett par øl eller fler og det er kjipt å vite når man går på vekta torsdag morgen. Men plutselig sto jeg i dusjen og da blir jo håret vått og det er uaktuellt å gå på vekta etterpå (her teller hvert minste gram, haha)

 

Men under 70 - WOW, grattis.. håper jeg kan komme meg dit snart også!!

Hvor høy er du?? jeg er bare 1,64 og føler meg helt fin når jeg veier 67. Det er fortsatt noen kg for mye, men det har jeg alltid hatt så jeg setter meg heller mål der jeg kan være fornøyd med meg selv. Noen sylfide blir jeg aldri og har heller ikke noe mål om å bli det!!

 

Det er bra du er stolt av deg selv! Det kan du med rette være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 169,5 høy. Enig i å stoppe slankingen når man er fornøyd med seg selv, det er jo det som er målet. Jeg vil egentlig si jeg er ganske fornøyd med meg selv allerede, rent utseendemessig. Jeg har noen kg for mye, men de ligger fint fordelt så det er ikke så ille. Men det jeg nå vil er å ha en kropp som orker alt det jeg vil gjøre i løpet av livet! Jeg vil være pensjonist i god form, og tenke tilbake på meg som en energisk person som nådde målene mine i karriere og fritid. Jeg tror riktig type mat og regelmessig trening er helt nødvendig for å greie det.

 

Når det er sagt så må jeg jo si jeg så mye bedre ut når jeg veide mellom 63-65 kg, og det er nok derfor det er så gøy å telle kg nedover. Klær er også en stor motivasjonskilde for meg, det er så mange fler typer klær jeg kan bruke og se bra ut i når sideflesket blir mindre. (Jeg er en love-handle magnet) Tenk å handle klær uten å behøve tenke på om de kler kroppsfasongen!

 

Øl på en onsdag, jasså? Er du student eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var overraskende stille her, men det er jo fortsatt velidg tidlig. Jeg får være først ute, selv om jeg egentlig røpte meg igår! :)

Men idag viser vekta til og med 200 gr mindre enn igår, så det skal føres inn jah!

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

12. oktober :72,5

17. oktober :72,3

26. oktober :72,2

2.november:71,8

9.november:70,3

16.november:70,6

23.november:70,1

30.november:69,4

 

Det er en fin tabell altså. Overhvelmende bra går dette! Jippi! (Den store "under 70"-ekstasen :) )

Igår var jeg på spinning. Nå er målet mitt å trene minst to kvelder, ikke tre, så det skal være litt mer oppnåelig.

 

Hvordan går det med dere, jenter?! Gleder meg til å høre fra dere!

 

Kjempeklem og klapp på skulderen fra keltisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Da var det veiedag igjen, og denne gangen har jeg vekt tilgjengelig! Jeg har ikke vært voldsomt aktiv mtp slanking i det siste. Jeg har følt at kroppen strittet litt i mot, jeg har trent mindre enn jeg pleide (jeg tar meg en god joggetur fra tid til annen - men det er ikke like effektivt som da jeg gikk på mine faste spinningtimer om morgenen), til gjengjeld har jeg vært veldig bevisst på hva jeg spiser. Det er det beste med denne prosessen; jeg føler virkelig jeg har lagt om kostvanene for godt. Tanken som bekymrer meg, er hvordan jeg på sikt skal kunne spise mer uten å legge på meg...

 

Denne måneden byr på veldig mange utfordringer. I tillegg til julebord og jula har jeg ikke mindre enn tre bursdager med restaurantbesøk på ukedager før den 15.!!! Det får gå. Det er jo jeg som bestemmer hva jeg skal spise, men jeg tror dere skjønner hvorfor jeg rynker panna bare litt ved tanken.

 

Jeg har igjen max ca 2 kg å gå ned, tror jeg da... Jeg vet ærlig talt ikke om det er realistisk å prøve å gå ned så mye mer før jul. Av ulike årsaker kommer jeg ikke til å trene noe særlig mer, og ja.. Jeg bare føler det. Kanskje er jeg passelig fornøyd i første omgang? Det er ikke den store nedgangen jeg kan berette om denne gangen heller, men litt er det jo - og jeg er fornøyd :)

 

august: 72,8

 

07.09: 70,3

14.09: 69,7

21.09: 69,2

28.09: 68,7

05.10: 67,5

12.10: 68, 0

19.10: 68,1

26.10: 67,5

02.11: 67,0

09.11: 66,2

16.11: 66,4

30.11: 66,1

 

Det hadde selvfølgelig vært kjempemoro å se 65-tallet før jul, men jeg har et ganske avslappet forhold til det. En annen ting jeg også har i bakhodet er januar måned. Da skal jeg jobbe i utlandet hele måneden og litt til. Da snakker vi ikke hotell og fin mat, men bushen i den tredje verden - der jeg ikke kan regne med å få velge hva jeg vil spise. Der blir det lite proteiner, mye ris og karbohydrater generelt, og den del sukkerholdig drikke. Det har jeg også ved tidligere opphold prøvd å holde meg unna. Jeg er ikke så glad i det i utgangspunktet, men når det er 40 varmegrader og du har diarré for ørtne gang, ja da er det fristende med kald cola. Derfor ser jeg for meg at jeg kanskje skal stabilisere nå (altså kommer jeg fortsatt til å skrive inn her), og så får jeg komme tilbake i februar og gjøre opp status da.

 

Og før jeg avslutter må jeg bare gratulere Keltisk. Kult :) Jeg tror du gjør helt rett i å gå for to treningsøkter framfor tre. Det er lettere å ta seg selv i nakken, når målene oppnålige innenfor dine rammer. Det er mye bedre med god samvittighet over å alltid klare to økter, framfor kontstant dårlig samvittighet over å ikke klare tre. Dårlig samvittighet er kun til for å ødelegge selvbildene våre. Så det så!

 

Ha en flott dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, jeg er en lykkelig quinde i dag!! Endelig viste vekta nedgang og det så det monner for en stund. 71,7!!!!! mot 73,3 forrige uke.. Jeg hoppa rett og slett over hele 72 tallet. Hva skjedde?? Nå hadde jeg "uka" forrige veiing, så jeg regner med at det har litt å si, samtidig som jeg har vært flink denne uka. Veldig flink hvis jeg skal si det selv. Og som jeg har nevnt tidligere denne uken så har jeg kjent at jeg har gått ned. og det tror jeg - ved siden av forelskelse (! :) ) er en av de beste følelsene i hele verden. hahaha

 

Keltisk: Jeg synger i kor - og hver onsdag er vi en liten gjeng som går ut etterpå og tar ett par pils.. Det er fryktelig morsomt, så jeg sliter med å si nei til det - Ihvertfall inntil Lost begynner igjen :)

I går ble det 2..

Gratulerer med kjemperesultat denne uken!!

 

Dagens tall:

Startvekt 21/8: 76,6

12/10: 72,7

19/10: 72,0

26/10: 73,1

9/11 : 72,9

16/11: 72,8

23/11: 73,3

30/11: 71,7 = Totalt - 4,9 HIPP HIPP HURRA

 

Så nå setter jeg alle kluter inn for å gå over den magiske 5 kgs grensa til neste torsdag - men dere blir ikke kvitt meg for det.. da starter jeg bare på de siste 5!!

 

Tusen tusen takk til dere alle sammen for god støtte og motivasjon.. Jeg hadde aldri klart dette uten dere og jeg er så utrolig glad i dag for at jeg fortsatte.

Denne følelsen skal jeg prøve å ta med meg til neste gang det går litt trått..

 

Så nå er jeg spent på å høre hvordan det har gått med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...