Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar

Hurra for deg som har tryllet(?) bort ett helt kilo på en uke! Det ser jo ut som du har funnet den rette formelen som gir deg et superflott vektresultat flere uker på rad! Veldig moro å lese, jeg gleder meg på dine vegne... dette må jo bare inspirere til videre innsats!

 

Sans1 - pinnekjøtt kan jo være relativt salt og evt gjøre at kroppen din holder på litt ekstra vann, men du har jo en flott innstilling og gir deg ikke så lett. Utfordringen mht trening og trim er jo ofte at vi er veldig flinke til å la ting som kommer i veien for mosjonen få lov til å bestemme... men det er jo egentlig vi selv som avgjør... litt er så utrolig mye mer enn ingenting... Bare det å få presset inn bittelittegranne mosjon kan fort gi litt ekstra god samvittighet og klapp på egen skulder om at JA jeg er faktisk flink.... at... "Til tross for ditt eller datt, så klarte jeg ihvertfall å få til så eller så mye" Det kan fort inspirere til enda en liten innsats... i det lange løp gir jo dette også gode resultater...

Jeg håper at du snart slipper å møte så mange utfordringer på treningsdagene dine, så du får gjennomført dine gode intensjoner... og da kommer vel resultatene også i etterkant... Stå på videre!

Psst.. Hvor får du forresten kjøpt Splenda?

 

Jeg er også spent på hvordan det har gått med de andre på veiedagen sin... Håper det beste for alle og krysser alt jeg har!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter og gratulerer med flott resultat til Arti:) Supert!

 

Jeg er borteboende (dvs i mitt kommende hjem) denne uka, og her det rett og slett ingen vekt. Jeg får veid meg i helgen, men jeg er alt i alt ganske sikker på at vekta står stille - og akkurat nå plager det meg utrolig nok ikke.

 

Stå på alle sammen. Jeg heier på dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en smule overrasket når vekten viste meg 68 kilo. Nå har jeg stått mellom 69,4 - 69,0 i en 2 ukers tid, så det er nok derfor det plutselig skjedde noe stort. Selv om jeg har en tendens til å spise sjokolade så har jeg spist veldig sunt ellers. Og i svangerskapet spiste jeg noe helt forferdelig mye. Så kroppen er kanskje fremdeles i sjokk?? Ble i allefall kjempe glad. Gruer meg litt til helgen for da skal vi ha navnefest for sønnen vår, samle hele familien til koldtbord og masse kaker. Hjelpes.. Mye fristelser.

 

Gratulerer Arti med vektnedgang, du er kjempe flink!!

 

Alkohol ja.. Hadde kjempe lyst på vin til maten i går, men da jeg sjekket hvor mye kalorier det var i et glass. Klarte da og la vær.

Blir nok et par glass til helgen etter dåp/navnefesten.

 

Hva er maks inntak av kalorier pr dag en bør forholde seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monicus,

 

Først og fremst gratulerer med fin nedgang - så deilig for deg ;)

 

Du spør hva som er max inntak av kalorier pr dag, og svaret på det er veldig individuelt. Det kommer an på hvor høy du er, hva du veier, alder, din daglige aktivitet og hvor mye du trimmer.

 

For å finne ut hva som er riktig for deg, kan du bruke følgende formel:

(vekt x 10) + (høyde i cm x6,25) - (alderx5) - 161 (kvinne) eller + 5 (mann) = hvilestoffskiftet i kcal/døgn

 

Gang hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (sitter stille hele dagen), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet ("vanlig" bevegelse), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

 

Legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (GR anbefaler minst 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoeng x 28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

For å gå ned i vekt må du spise mindre enn ditt daglige energiforbruk. Det anbefales å trekke fra mellom 500 og 800 kcal.

 

Si fra hvis du ikke skjønner!

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei jenter - nå gir jeg meg selv 1 uke til.. Har jeg ikke noen positive ting å melde neste torsdag så tror jeg rett og slett at jeg trekker meg tilbake for en liten stund.. Det nytter jo ikke å holde på sånn somjeg gjør..

 

Denne uken var det nok engang opp!! Hallo - du slanker deg - det skal gå nedover ;) Nåla endte på 73,3 og jeg legger masse av skylda på dette omtalte pinnekjøttet. MEN - nå er jeg lei av alle disse unnskyldningene mine. Jeg må komme meg inn i en steam der jeg får det til og ser noen resultater igjen.

haha, en av de tingene som "klyper" litt er at tiltross for vektoppgang har jeg ikke spist potetgull som jeg har hatt så lyst på lenge nå!!!!! Hadde det bare vært pga det, hihi.

 

Må jo også få med at det er DEN tiden i mnd, så det kan vel ligge litt der også.

 

Gratulerer til Arti for strålende nedgang!! Kjempebra.

 

Nei, nå skal jeg gå inn på Elixia sine sider og finne ett eller annet å gjøre i kveld!

Takk Afrodithe for gode ord - det er sant som du sier. Bare jeg som kan bestemme dette.. og nå har jeg bestemt meg.. 1 uke til!

 

Splenda får du nå på de fleste større butikkene.. Jeg har kjøpt det på Ica. I tillegg til at måleenheten er lik med sukker (ikke vekt men skje for skje) syns jeg det smaker mindre kunstig av dette enn andre søtningsstoffer.

 

Hilsen frk Håpløs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du ikke gir opp!

OG du er slettes ikke håpløs...!

Jeg er enig med deg at det nok er mange uheldige forhold som kan ha påvirket kroppen din til å ikke ville følge med dit du vil...

Megabra at du har meldt deg på trening!

Jeg har sendt deg en liten motivasjonshilsen på private meldinger....

 

Klem

 

Psst... Gratulerer Monicus med strålende resultat... Gleder meg på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. skal vi se.

 

Jeg er jo ikke veldig flink i matte og dette regnestykket ble jeg sittende som et kjempe spørsmåltegn.

 

Skal vi se..

 

Vekt : 68 * 10 = 680

Høyde: 1,68 * 6,25 = 691,625

Alder : 32*5 = 160

- 161

* 1,4 = 370, 625

 

Ble veldig usikker her nå om det var riktig regnet.

Og nå.. forsto jeg ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monicus,

 

Skal hjelpe deg videre jeg ;)

 

68x10 + 168x6,24 = 1730

1730 - 32x5 - 161 = 1409

 

1409 x 1,4 = 1972,6 kcal = Energiforbruk før trim

Dette er det du forbrenner hvis du aldri trener.

 

Så må du gange med antall trimpoeng pr uke x 28,58 - så da trenger jeg litt mer info for å finne sluttresultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. der ble det mer greie på det ja:)

Har ikke opparbeidet meg mye trimpoeng enda, bare 3,3. Regner med at fra neste torsdag så har jeg det. Vil gjerne ha hjelp videre da med regnestykket.

 

 

Takk for hjelp og info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang, Monicus! Sant det er bra å få litt hjelp her inne ja? Jeg hadde ALDRI i verden klart meg så bra hvis det ikke var for alle rådene og veilledningen jeg har fått fra folk her på forumet.

 

Så dere som plages litt med å gå videre ned nå, husk at dere har "tatt del" i min nedgang da, så på en måte har dere gått litt ned dere også;)

 

Ikke gi opp folkens, det er deres tur neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Kort melding fra meg som begynner å ligne Rudolf på nesa og potetmannen i hodet. Sofaen er et fint sted, nys, nys.

Det ser ut som vekta mi bare har to nivåer, men jeg er i hvert fall tilbake på lavre nivå. Blir spennende om vekta lærer seg noen nye triks til neste uke. Ha en fortsatt fin kveld!

 

17/8-06 72,6 kg

24/8-06 71,0 kg = -1,6 kg

31/8-06 70,8 kg = -0,2 kg

7/9-06 70,4 kg = -0,4 kg

14/9-06 69,8 = -0,6 kg

21/9-06 69,4 = -0,4 kg

28/9-06 ? ???

04/10-06 69,9 = +0,5 kg

13/10-06 69,0 = -0,9kg

19/10-06 68,2 = -0,8 kg

26/10-06 68,4 = +0,2 kg

2/11-06 68,4 = -0,0 kg

9/11-06 67,7 = - 0,7 kg

16/11-06 68,4 = +0,7 kg

 

23/11-06 67,7 = -0,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er dagen jeg virkelig merker på kroppen at jeg har sluttet å trene. Tre uker siden igår, og idag merker jeg hvor ufattelig slapp kroppen har blitt og selvtilliten har dalt et hakk. Det skal det gjøres noe med!! Imorgen den dag. Idag har vært en slitsom dag med jobb og skole, nesten vært en treningsøkt i seg selv ;)

 

Sans1. Jeg kan så jævlig skjønne at det er drittkjipt å ikke føle du går ned. Men jeg syns ikke du skal gi deg bare en uke. For det første vil jeg ikke se at du forsvinner herfra. For det andre så er det vel egentlig ikke så nøye hvor lang tid du bruker på å gå ned? Og om du går opp nå og da! Det er jo en livsstilendring du er ute etter, er det ikke? Og hvis du føler du ikke får helt grep på den nye livsstilen er det Ihvertfall viktig at du blir her og prøver å FÅ grep på det! Du er jo en av de flinkeste til å støtte når noen har dårlige dager. Så dumt at du ikke kan støtte deg selv. Da hadde du sikkert fortsatt. Nå har jo ikke du sagt at du SKAL gi opp. Og det ER møkk når man går opp når man liksom skal slanke seg... Jeg håper bare du ikke slutter å skrive her fordi du ikke syns det går riktig vei. Da må vi jo finne ut hvordan vi kan snu på det?

 

Min vekt er jo en halv kg ned. Men på en jukseveiing har jeg jo sett antydning til 69, så det er litt kjipt da. Men det er jo et par uker siden, og hvis jeg klarer å dra den late bakenden min på trimmen snart så skal vi se dette går veien.

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

12. oktober :72,5

17. oktober :72,3

26. oktober :72,2

2.november:71,8

9.november:70,3

16.november:70,6

23.november:70,1

 

NÅ SKAL DET GÅ RIKTIG VEIEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YAY - jeg har fått trimtre nr. 2!!!!!!!! Er så fornøyd med det.. hahaha, store barn, små gleder ;)

 

Gratulerer til Keltisk og Slankeklar med flotte resultater.. dette går rette veien. Det er godt å se for da får jeg litt motivasjon også.. Vi som går litt opp og ned mener jeg :D

Og selvfølgelig gratulerer til Monicus med bra resultat - det glemte jeg å si tidligere i dag :)

 

Tusen takk for fine tilbakemeldinger og oppmuntringer, dere er så fine alle sammen!!! Neida, jeg skal ikke gi opp, men jeg kjenner at jeg må få noen resultater nå og være litt fokusert hvis jeg skal klare å holde meg unna alle de fristelsene jeg foreløpig HAR klart å holde meg unna. - Sjokolade, smågodt og potetgull. Alt tullet mitt er jo som tidligere nevnt pga alkohol og litt for kaloririk mat.

Men i dag dro jeg kroppen min på trening og det var utrolig deilig. Etterpå var jeg og handlet mat for nesten hele helgen, kjøpte litt sånn småtterier det er kjekt å ha i skapet (rett i koppen o.l) Så ingen grunn til å nærme seg butikken før tidligst mandag!!

 

God bedring, Slankeklar!! Jeg hadde sofaformen i forrige uke - ikke noe deilig. og man orker jo ihvertfall ikke trene!

Nå skal jeg gå og ta meg en lang varm dusj og så skal jeg lage meg en deilig jordbærsmoothie for resten av kaloriene mine i dag :)

 

Ha en fortsatt strålende kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Slankeklar med 0,7 kg borte... Ser at du lever litt i en beg-og-dal bane men håper som deg at vekten vil være på din side neste uke også. Du er på rett vei og har nå en gylden mulighet til å ta saken i egne hender mht fornuftig kosthold og litt ekstra aktivitet for å "lure" vekten videre ned... Jeg krysser fingrene for deg neste uke... Stå på! ...og god bedring!

 

Keltisk - Så flott at du har kvittet deg med 0,5 kg (en pakke smør!) Det er jo et flott resultat! Du skal bare se at du får hilse på det magiske 69,et eller annet neste uke om du bare holder fokus videre! Du har jo hatt en jevn og pen vektnedgang hele veien, så det virker som du har funnet en fin balansegang mellom kosthold og aktivitet!

Uansett - at du nå vil komme deg mer i aktivitet (Hurra - så flott innstilling!)vil nok uten tvil få en positiv effekt på kroppen din! Lykke til videre med en "aktiv" uke!

 

Sans1 - Gratulerer med nytt trimtre! Ja er ikke det litt ekstra motiverende? Utrolig herlig å høre at humøret og motivasjonen? din har steget paralellt med treningen! Trening/trim/mosjon/bevegelse gir en så fantastisk god følelse og samvittighet... Da blir det kanskje litt lettere å holde fast ved de gode intensjonene og gjøre kloke matvalg! Kjempesmart at du har handlet deg diverse lure matvarer som kan være kjekke å ha tilgang til i løpet av en lang helg! Strålende å høre om ditt stigende humør og jeg krysser fingrene og håper at ukeresultatene vil overrraske deg! Dette vil du klare! Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Her har det jammen vært stille i dag, så nå føler jeg kallet.

 

Først og fremst gratulerer både til keltisk og Slankeklar. Deilig å lese at det går rette veien. Jeg heier på dere - hver dag!

 

Men venter vi ikke rapport fra noen på fredager, hmm... her er der noen som svikter oss - forhåpentlig bare kortvarig. Kom tilbake, det er en ordre! ;)

 

Jeg har bodd hos kjæresten min hele uka (dvs i mitt kommende hjem - vi øver oss. Hehe, neida, tilfeldigvis passet det seg best slik denne uka). Vi har ikke fått flyttet alt ennå, hvilket betyr at jeg har levd uten både kjøkkenvekt og badevekt (sistnevnte må jeg enten kjøpe eller ønske meg i julegave - for den jeg har brukt til nå er ikke min) hele uka. Det blir derfor ekstra spennende å veie seg igjen. Det kommer jo til å si litt om øyemålet mitt - har jeg spist for mye, for lite, eller passe? Det gjenstår å se...

 

Dere får ha en riktig god helg alle sammen, så tastes vi igjen til uka.

 

Klem til de som vil ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine

Jeg tar gjerne imot en klem og ønsker dere alle en god helg.

 

Beklager at jeg ikke har vært å skrevet så mye her...har bare vært så fryktelig nedfor og verken trent eller spist lite nok.

De kaloriene jeg har spist over det jeg skal ha har riktig nok kommet fra frukt og grønnsaker.

Men det hjelper lite når jeg ikke har overskudd til å trene og sover lite.

Slikt vises på vekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, jeg fikk litt vondt av deg jeg nå. Høres ikke ut som du har det så bra for tiden. Oversender herved masse gode tanker og en trøsteklem!!

 

Skjønner godt at det er vanskelig å tenke kosthold når man er nedfor, derfor syns jeg du er flink som klarer å ikke hive deg utpå de verste fristelsene. Frukt og grønnsaker kan umulig gjøre den aller aller største skaden!

 

Du får bare komme mer på banen igjen når du føler for det - så håper jeg du føler deg bedre snart!!

 

Ønsker dere alle en fin helg!

 

Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine
huff' date=' jeg fikk litt vondt av deg jeg nå. Høres ikke ut som du har det så bra for tiden. Oversender herved masse gode tanker og en trøsteklem!!

 

Skjønner godt at det er vanskelig å tenke kosthold når man er nedfor, derfor syns jeg du er flink som klarer å ikke hive deg utpå de verste fristelsene. Frukt og grønnsaker kan umulig gjøre den aller aller største skaden!

 

Du får bare komme mer på banen igjen når du føler for det - så håper jeg du føler deg bedre snart!!

 

Ønsker dere alle en fin helg!

 

Sans1[/quote']

 

 

Tusen takk for oppmuntrende og forståelsesfulle ord.

Har lest mye av det du har skrevet her inne og du virker så god og snill.

Håper du har hatt en fin helg.

Skeiet ut i går, men tok meg inn igjen i dag.

Har spist etter boka og trente i morges, selv om det var beinhardt.

Av og til må vi bare ta oss selv i nakken og det er det jeg prøver på nå.

Sliter endel både med fysiske smerter og er psykisk nedfor for tiden.

Men å bruke mat som trøst gjør bare ting verre.

Legger derfor bak meg uka som har vært og prøver igjen.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! ENDELIG har jeg tatt turen på trening! Spinning i 45 svette minutter. Jeg hadde tenkt meg på treningssenter igår også, men så ble jeg bare hjemme og improviserte en slags aerobic-dans foran speilet i et kvarter. Så veldig teit ut, men det var gøy :) Kvarter er jo ikke mye, men bedre enn ikkeno kanskje.

 

Så da er det håp for slankere liv alikevel. :) Føles deilig.

 

Jeg syns du høres ut som en fornuftig og riktig jente/dame, lilletrine, som uten tvil kommer over denne humpen i veien også. Det merkes at absolutt alle blir påvirket av været og mørket nå om dagen, og det er utrolig hardt å stå imot. Men det går. Og vi klarer det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg synes du har klart å komme deg over en kneik allerede.

Selv om du sier du skeiet ut i går, gjør det vel ingen ting når du har vært så flink i dag?! Det er jo noe av det viktigste vi øver på, å kunne skeie ut en gang i mellom og så ta oss inn igjen og ikka la det gli ut videre utover i uka. Og droppe den dårlige samvittigheten.

 

Selv om hverdagen din kan være vond og vanskelig, synes jeg i hvert fall du kan starte uka med god samvittighet og være stolt av det du utrettet i dag. Mange gleder små osv...

Stå på, vennen!

Klem hvis du vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Synes jeg ser deg for meg foran speilet. Sang du med hårbørsten som mikrofon også? :)

Selv klarte jeg å komme meg ut på en løpetur rundt Sognsvann i dag. Det var utrolig deilig etter å ikke ha greid å trene siden mandag på grunn av forkjølelse og feber. Og det gikk overraskende greit til å ha sittet stille i en uke og ha mye grums i halsen. Og det var deilig å være litt ute i dagslys også. Men gud, så mye mennesker. Jeg trenger nok et par forsøk til før jeg innser at Sognsvann rundt på en søndag ikke akkurat er folketomt.

 

Og så dro jeg til mamma og pappa og spiste pinnekjøtt og åt opp alle kaloriene jeg brukte på joggeturen pluss en del til, men det var så koselig (og kjempegodt). Så da får det gå som det går på torsdag. Skal i hvert fall være flink fram til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...