Gå til innhold

queens "ned i vekt tråd"


Gjest queen

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest idieH1982

Hei alle sammen!

 

Leser denne tråden innimellom, og her ser det ut til at det er mange som kan mye i forhold til mat og kosthold. Jeg har ikke gått på kurs, og er derfor litt hjelpesløs av og til i denne Roede-verden... ;) Hvordan finner jeg ut hvilken meny jeg skal følge? Er det noe jeg kan regne ut og finne ut av selv, eller må man på kurs for å finne ut dette? Håper at noen kan hjelpe meg! :) Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Du må vite følgende:

 

Vekt

Høyde

Alder

Kjønn

Aktivitetsnivå til daglig (f eks stillesittende jobb på kontor eller jobbe i barnehage)

Andre aktiviteter som gir trimpoeng (rask gange, trening osv) omregnet i trimpoeng

 

Dersom du veier 80 kg, er 170 høy, er 25 år, jente, jobber på kontor og oppnår 7 trimpoeng i uka, da er ditt daglige energiforbruk 2249 kcal

Av dette trekker du 500 - 800 kcal. Du skal da ligge på ca 1600 kcal for å gå ned i vekt.

 

Jeg husker ikke selve formelen, jeg går på inernettkurs, så jeg kan plotte det inn her. Dersom du gir meg alle de vitale data, kan jeg plotte det inn for deg og gi deg det tallet som er riktig for deg. Send meg gjerne en privat melding, så hjelper jeg deg.

 

Ellers vet jeg at det er flere som kan formelen her.. de kan sikkert paste den for deg.

 

Lykke til ;)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Anto. Du ordner opp; - en engel;)

 

1.592 kcal i dag. Helt etter planen. Det hjelper å ha en plan.

 

På jobben er det smågodtskåler på personalrommet, men jeg har bestemt meg for at det skal ikke inn i min munn. Og hva er det egentlig som er så godt med smågodt? Det er noen seige eller harde gummigreier som smaker salt, søtt, surt eller bittert.

Kjenn etter, er det godt i munnen? Virkelig godt?

 

Nix, det er ikke godt for noe. Det har jeg bestemt, så derfor skal jeg ikke ha det. Jeg er faktisk "allergisk" for smågodt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke den typen digg, jeg. Spiser det aldri, og ikke frister det heller. Og det aller aller verste smågodtet som virkelig får meg til å skjære tryne, er vingummi. YUCK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idieH1982

Takk, Antonia!;)

Har prøvd meg på den formelen og kommet fram til at jeg skal ha ca. 1400 kcal pr dag for å gå ned i vekt. men hvilken meny skal jeg følge da?

 

Jeg er forresten jente, 25 år, lærer, ligger rundt 8 trimpoeng i uka. Veier 81,5 kg nå og er 166 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare følge meny 1 og så heller legge på en neve nøtter og en frukt til. Det skal ikke så veldig mye til å modifisere en meny 1 til 1400 kcal. Det gjør jeg. Det fungerer helt ok.

 

:-) anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.592 kcal i dag også;)

 

Det er en så deilig følelse når jeg klarer å holde planen, og det har fungert topp så langt denne uka. Det går på vilje, og det deilige er at det er min vilje;) Yesss:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idieH1982

Så bra, Queen!;) Du er flink!

Jeg synes det tar fryktelig lang tid å bli kvitt kiloene... Kan ikke så mye, så det spørs om jeg gjør noe feil. Kanskje jeg får melde meg på et kurs, sånn at jeg får lært meg litt mer... Blir litt demotivert når ting tar så lang tid... Men, men. Nok syting!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei idieH1982,

Ting tar tid, men husk at det gjerne har tatt tid å få disse kiloene også. Det er viktig at kroppen henger godt med i prosessen, så en ikke ender opp med skinn som henger og slenger rundt omkring:D

 

Det tar tid å etablere nye vaner, men tid har vi hvis vi ønsker å gjøre noe for livet vårt, og ikke bare for noen uker.

 

Se på det som en "utdannelse", der 3 faktorer er viktig: Nok og riktig mat, mosjon og vilje. Man må ville NOK

 

Utfordringen er at man ikke vil NOK hele tiden. Men hvis man snubler underveis, må man reise seg opp og fortsette videre det gode arbeidet. Da når man målet etterhvert: ;) En sunn, sterk og glad kropp; som vil være med på å gi deg et godt liv:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kunne jeg ikke sagt bedre selv, queen.

Nå høres du søren meg ut som meg! ;)

 

Og det er jeg innmari glad for.

For da er vi flere med samme synspunkter og holdninger.

KULT!

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idieH1982

Takk til dere kloke og flinke damer! Det er nok noe med det å ville det nok, ja. Og det vil jeg, så jeg skal klare det! Er bare litt tungt innimellom.

 

Har tenkt mye i det siste, denne slankingen setter i gang en del tanker også. Rart å vite at jeg aldri skal spise på samme måte, mengde og type mat mer. Og veeeeldig godt å vite at jeg ALDRI skal veie så mye igjen.. ;) Hvis jeg ikke ser resultater snart, så er det mulig jeg skal spandere på kroppen min en personlig trener noen uker på 3t. Trenger noen til å pushe meg på trening, i tillegg til å få hjelp til riktig trening (sliter med en prolaps i ryggen).

 

Men igjen, takk for støtte og råd! Trenger dere her inne, både for støtte, hjelp og motivasjon. Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idieH1982

Noen som forresten vet hvor usunt det er med nudler? Jeg synes det er godt å spise som kveldsmat av og til, men har ikke gjort det på ei stund nå... Hører mye forskjellig om nudlene, noen sier det er ok, mens andre sier at det er nei-mat. Noen som vet?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...