Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Tenk: i tre måneder nå blir dagene bare kortere og kortere, mørkere og mørkere, og først om et halvt år er dagene like lange igjen.... Og det blir nok mye vær fremover også, ja! For ikke å si uvær. Og i dag er det tydeligvis dagen for å fylle opp kjøleskapet ditt litt, Markise, så det holder de dagene du skal være der. Kan godt forstå det ikke er all verdens spennende å spise mat alene, - forhåpentligvis er det noen du kan invitere deg på besøk til i tillegg til andre nødvendige besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste i går 67,6 kg, og det er litt mindre enn forrige uke igjen. Jeg har ikke gjort noe for det, og det liker jeg egentlig ikke. Jeg har vært litt uggen en tid, og om jeg taper vekt fordi kroppen ikke er helt i form.... Jeg skal vokte litt på dette.

Men utover det er det jo ingen katastrofe, og mange kilo til det blir det også.

Det ble en topptur på lørdag, og en tur på treningssenteret og litt styrketrening i går, så større aktivitet kan jo absolutt også bidra til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galt er det når vekten går opp og galt er det når vekten går ned. Men du spiser vel litt mindre snop og litt mer kontrollert nå når vektpilen daler? Har nok hatt sammen anfektelsene som deg,ala, med hensyn til å tape vekt, men nå ser det ut som jeg har stabilisert meg. Jeg går i hvert fall ikke ned mer, dvs jeg holder meg mellom 56 og 58 kg. Avhengig av hvor mange vafler jeg spiser :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er mindre av noe, ja :).

Det kan se ut til at spinninginstruktøren er på plass igjen i dag, forrige gang var det en vikar som ikke holdt takten sin, og med alle melodier i samme omtrent takt/fart/RPM, - da blir det lite variasjon og lite inspirerende, og vanskelig å ha en god time. Gir ikke opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvtime step, en halvtime styrke og en spinningtime i går, - det ble nok.

 

Har en avtale i nærheten av jobb litt sener på kvelden i dag, så i stedet for å dra hjem tenker jeg å besøke trimrommet på jobb for en liten styrkeøkt, og en god dusj og litt egenpleie før kveldsavtalen. Har med en ekstra matpakke så jeg ikke blir så skrubbsulten, - mens jeg sikkert egentlig burde stå over ekstra mat for å redusere antallet kalorier........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter og frukt lett tilgjengelig på jobb er fremdeles utfordrende. Lar være å telle, og det straffer seg.

Geitosten/brunosten jeg kjøpte for ikke så lenge siden er spist opp, en hel kilo med konsentrert snop. Jeg skal jo ikke kjøpe sånn ost (igjen), men gjør det likevel, og jeg er den eneste i huset som spiser den. På havrekjeks. Så uten brunost holder jeg meg også unna kjeksen..... At det kan være så vanskelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg faktisk prioritert litt trim i arbeidstiden, - får vel svi for det etter hvert! God, gammeldags sirkeltrening, som har blitt så populært igjen, - under stadig vekk nye og fancy navn/betegnelser. TRX er vel sånn sett en avart av det samme.... Siden jeg ikke orket sykle måtte jeg finne på noe annet.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har bestått av mye god mat med dertil høvelig drikke, - og en joggetur i går, og besøk på treningsstudioet i dag med litt styrketrening. Møter og ingen trim i morgen, men spinning tirsdag, satser på at yndlingsinstruktøren holder seg frisk :).

Nyt søndagen, - ingen sol, men heller ikke regn, og ganske mildt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har booka spinningtme i dag, og er jeg riktig flink henger jeg meg på en halvtime med step og en halvtime med styrke i forkant, - det er i alle fall målet. Bare å omme seg fra jobb tidsnok, så rekker jeg det :).

Maten? Det går på lykke og fromme, registrerer ikke det jeg spiser, og som vanlig betyr det at det blir litt for mye av det meste, tenker jeg! Vel, noen kilo her og noen kilo der, - det viktigste er å være frisk! ....Selv om jeg ønsker meg noen kilo mindre........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk å få med meg de planlagte trimtimene i går, blir litt sliten av det, men tilpasser intensiteten en smule underveis.

Med havregrøt til middag blir det litt annet også: noen svisker, noen skiver gulost (!), i går ble det to twist og et par never nøtter. Og en ekstra brødskive før trim og en banan etterpå. Så kaloriene renner fort på..... Og det er med andre ord gode grunner til at vekten ikke går nedover. Men jeg innbiller meg at noe av mageflesket er borte, så noe fett er kanskje omdannet til muskler?? Det er jo lov å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioriterte en time i styrkerommet i løpet av arbeidsdagen i går, - definerte at det var rolig nok til det. Eller: med vond skulder er det bedre å trimme litt enn å bli sykmeldt....

Tok en sånn InBody-test, og fikk da beskjed om at jeg må trene overkropp/bryst/skuldre mer, at vekten var 66,1 kg, og at det pr def er min idealvekt. Vel, jeg er jo ikke helt enig i det, og vekten min viser mer når jeg veier meg. Men denne testen viste i det minste at jeg veier mindre enn da jeg tok samme test i september. Det er da noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben sykler til jobb, men det er motsatt vei av min jobbvei. Så jeg busser..... Kom i dag på at jeg kunne tatt med sykkelen til jobb (på bussen) og syklet hjem, - med minusgrader og svarte natta frister det ikke å sykle på morgenkvisten.

Så i dag kom jeg meg fra jobb et kvarter tidligere, hjem og skiftet og fikk meg en joggetur i det fine været. 1 time og 9,4 km sa klokken. Så da kan jeg med god samvittighet ha trimfri i morgen :). Klar for middag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trim i går. Og ikke i dag heller, men det har vært dugnad, og jeg er helt utslitt, så jeg antar det delvis kvalifiserer til trim, - i alle fall en smule fysisk utfordrende.

Klar for helgens kulinariske utskeielse, og den er nok ikke helt i GR-ånd, med både smør og fløte i passende mengder, og med vin til, gleder meg :). Jeg skal nyte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen min likte ikke dugnaden.....

Ingen trim i går heller. Har en plan om å få lurt inn en økt i trimrommet idag, får se....

Vekten ble besøkt i går, 68,2 kg, så igjen en bekreftelse på at her er det verken vektenedgang eller uønsket vektnedgang. Tvert imot, pluss på vekten igjen denne uken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dagene går!! Onsdag alt. Vanlig tirsdag i går med step og styrke og spinning. Godt etterpå :).

Var på et møte på jobben i går, et laaaaangt møte (konferanse), og gikk bananas i twist-skålen (igjen), - jeg er dårlig til å stå imot når favorittbitene mine ligger der og gliser til meg!! Så det ble menge. Trøsten er vel at trimmen på kvelden forbrukte det meste, men samtidig betyr det jo at jeg ikke makter å slanke meg.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min alder er det snakk om å gjøre en liten innsats for å forsøke å bremse forfallet aldri så lite. Så siden jeg har tilbudet og av og til har anledning til å benytte meg av det, har jeg i dag prioritert å starte dagen med en spinningøkt. Slitsomt, egentlig, men så er det unnagjort, - nå når utesykkelsesongen er over for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo bare innom å hilse på :). Litt rart er det jo å ikke skulle på beøk her daglig - etter så mange år! Men jeg skjønner det går bra med dere to - ala og kokko.

 

Jeg holder fortsatt stand mot snik-øking av vekten. Inni mellom måler jeg alt jeg spiser, og du verden så fort det blir høye tall når man ikke er seg bevisst alt som går inn i den munnen!

 

Besøk meg gjerne på min nye tråd på Hold-Vekten.

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med litt selskap, det er ikke den helt store aktiviteten her om dagen, kan man si. Synes det er ganske så stille på flere av trådene, forresten.

Jeg tråkket som vanlig på vekten i går, 68,2kg viste den. Holder meg stabil, kan man si ...... høyt! Skulle så gjerne ha gått litt ned, men passer på å holde inntaket opp, så da blir det ikke noen forandring på vekten.

Lykke til på Hold Vekten, Markise, var innom og kikket, og du må jammen ikke bli tynnere, - antar du alt er omtrent nesten bare skinn og bein, og det det er ikke nødvendigvis så pent. Men tilfredsstillende å føle seg slank, å være slank, og å ha kontroll på vekten.

MItt mål er ikke å komme lenger ned enn til 65 kg, dvs 3 kg mindre enn jeg er nå, og det er hele 10 kg MER enn du er i dag. Og vi er omtrent like høye. Vil nesten tro at mannen din synes du er i tynneste laget, men så lenge du er tilfreds så finner han seg i det. Tvi tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Markise!!!

Jeg er her, men jeg er så inderlig misfornøyd med egen innsats!

Går jeg ned 200g, "belønner" jeg meg selv med en håndfull non-stop eller noe annet!

Idiotisk!!!!!!!!!!

Mitt første mål er 69kg, deretter 65kg.

I morges var vekta 73,6kg

Italia-turen gjorde susen :angry:

Turen var flott og koselig, til Puglia.

men det blir annerledes mat, for få og store måltider og for mye kaloririk drikke!

Aldeles deilig - men ikke vekt-vennlig!!!

Likevel: Ønsker deg en god dag, Ala - og meg selv det samme:) Jeg skal spise lunch med datteren min i dag. det er kjempehyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med meg også kokko, og derfor holder vekten seg konstant eller øker. Jeg må kose meg litt hele tiden, og det er jo ikke forenlig med å gå ned i vekt. Eller, som du så godt sier det, belønne meg selv med noe godt når jeg tilsynelatende har gått ned noen gram. Vi kan dette så godt, men vi orker bare ikke huske på hvor nøye og standhaftige vi må være for at vi skal ha en sjanse til å nå målene våre. Akk ja, sann, har alt vært gjennom/innom hvitosten, kjekspakken, sviskeboksen og magerosten mens jeg tenker på å lage middag. Trolig har jeg fått i meg flere kalorier mens jeg tenker på middagen enn det selve middagen vil inneholde!Og det er til syvende og sist BARE meg selv jeg lurer og snyter. Hvor dum og enfoldig går det an å bli! Hva sier du kokko, er vi klare for en innsats, - nå i julebordtiden (for den er her jo straks!)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Veldig Klar!!!

Om jeg klarer det, utover å være klar? Håper inderlig det!

Vi har vanskelige dager for tiden, da vil det kreve noe ekstra.

Men jeg skal prøve så godt som bare det!!!! :o:):angry::):o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...