Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg si: jeg jobber med saken, - dvs vekten. Det verste er at jeg blir så innmari opptatt av mat og å spise når jeg VIRKELIG skal slanke meg at det går helt skeis! Så jeg får prøve å jobbe annerledes med meg selv for å opparbeide hardt tiltrengt motivasjon slik at jeg lar være å spise alt mulig rart. Kom meg til treningssenteret og en times aktivitet i går i det minste, selv om dørstokkmila var nesten uoverstigelig. Det ble ikke så mye trim av det, men litt bevegelse. Bedre enn ingen ting! Hadde egentlig planlagt spinning i dag, men god-instruktøren ser ut til å ha sluttet å ha spinningtimer :(. Så jeg må finne motivasjon der også! Prøve de andre spinninginstruktørene. Noen av de er jo ikke en gang i stand til å holde takten, og andre har bare en takt gjennom hele time, og begge deler er like ubrukelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på spinning i går. Og har funnet ut at instruktøren var syk forrige uke og hadde fri denne uken, så da blir det nok fortsatt tirsdagsspinning utover :).

Tror nesten jeg kunne ha svømt ute i gårkveld, sånn som det bøttet ned, - og verre skal det bli utover dagen!! Ganske dramatisk når det sendes ut ekstremvarsel. Har kledd meg deretter, men det var så godt som tørt da jeg dro i dag tidlig, og det har ikke regnet mye på formiddagen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Markise, men jeg er nok ikke iherdig nok! Spiser for mye! (Jeg har aldri forstått de få sjelene som her på forumet påstår det er et problem at de spiser for lite, - hvorfor er de her da? Vi som er her har jo det motsatte problemet!) Det som er mest plagsomt er alt alt strammer. Prøvde en dongeribukse i forrige uke, og den gikk omtent på, men var ikke mulig å lukke, heller ikke med den gamle legge-seg-på-golvet-og-holde-pusten-metoden.:lol:/> Så da så. Og mange andre klesplagg er i samme kategori.

Nå har det sluttet å regne, og trimkameraten sier det blir joggtur etter jobb. Tenkte å ta meg en tur i styrkerommet i løpet av dagen, men går heller litt tidligere og trimmer hjemme, - litt trim er bedre enn ingen trim. Gjøre meg fortjent til litt vin til krabbe etterpå :).

Nyt dagen - det er straks helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nesten ha foretrukket en god eplesaft til i stedet for alkoholfri vin, - de alkoholfrie vinene smaker ofte sur saft. Ulike eplesorter passer til ulik mat, - prøv! Ringi har flere! Eller farris eller vann, faktisk!

Tradisjoner er fint, - og vi spiser faktisk sjelden biff, foretrekker fisk og skalldyr stadig oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prioriterte jeg en time i trimrommet, tror det er lust, i håp om å forebygge at min vonde skulder blir verre, - og heller bedre.

I dag blir det spinning med yndlingsinstruktøren igjen, hun er tilbake på plass etter fri og sykdom :). Burde i stedet ha syklet til jobb så lenge det er mulig, men ut fra værmeldingen skal det bli fryktelig vått i dag, og jeg hadde egentlig forventet at det regnet alt, - mye. Men det er fremdeles tørt ute! Så derfor tidlig spinningsesong i år, i tillegg til at jeg ikke har noen til å pushe meg lenger når trimkameraten drar en annen vei.... Dårlig unskyldning!

Og jeg spiser nok for mye, sånn stort sett! .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt barnebarn på 6 år brakk foten på søndag -så derfor ble det sykebesøk for meg! Vi spilte og koste oss. jeg tror nesten hun var glad for bruddet!

hun skulle vise hvor flink hun var med krykker i trappa, og dermed føyk hun nesten på nesa igjen!

Godt med initiativ og pågangsmot:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning i går igjen, slitsomme greier. Den riktige instruktøren var på plass igjen, men hun virket sliten og ikke i form, håper hun ikke tar seg helt ut slik at hun blir borte.

Været var jo absolutt slik at jeg burde ha syklet til jobb i dag, men etter spinningtimen i går orket jeg ikke det. Får heller ta en spinningtime til, - tur til og fra jobb er jo i realiteten to spinningtimer på samme dag. Får se om jeg kan få lurt til noe sånt. Eller ikke.....

Belønnet meg med to havrekjeks med tykt med brunost og en stooor pinneis etter spinningtimen i går, akkurat som om det hjelper på vekten i riktig retning..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg god!

Først trening med både sykling og styrke - og deretter en halv time i basseng!

avsluttet med dypp i isvann-kulpen. Utrolig godt! og fælt!

jeg håper dette blir starten på noe "nytt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut, - det kan vel være du blir litt stiv og støl, - i dag eller i morgen: Godt jobbet!

Pass på så du ikke gjør for mye av det på en gang, bedre med litt og ofte.

Trimkameraten sier trimrommet skal besøkes i ettermiddag/kveld. Han sykler for tiden til jobb så godt som hver dag, det gjør ikke jeg, for å si det sånn, siden jeg nå har mer enn dobbelt så lang jobbvei som han. Jeg pingler ut!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft med is-dukkert, da. Det hadde jeg aldri i livet klart å motivere meg til. Dere er flinke damer som står på og trener. Det gjør ikke jeg. Bare rusler og går gatelangs, og prøver å stagge en giverglad ektemann som skal kjøpe noe fint til meg. Vi har ikke råd til å kjøpe noe jeg ikke trenger for å glede han som vil glede meg :-). Vindusshopping er helt fint, sier jeg. Og mener det. Det er minst like stive priser her som hjemme. Men du verden så mye elegant og flott. Veldig artig å SE.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også god på vindusshopping, - og kjøper en sjelden gang det jeg ser/finner. Jeg er ofte i ufase med det som er mote og leter etter ting som ikk er å få tak i, men finner jeg det så kjøper jeg det, - om prisen er akseptabel.

Har jobbet i hagen og besøkt treningssenteret i dag. Vekten skal bestiges om litt, den er nok omtrent som sist, - på godt og vondt. Sykkeltur i morgen. Mørkt og kaldt på morgenkvisten, men fint hjemover om ettermiddagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en flott tur til jobb! På sykkel. Litt mørkt, men lyset kom etter hvert. Og ikke kaldt, 6-7 grader, og med en sol som meldte sin ankomst litt senere var det trolig bortimot 10 grader da jeg kom frem.

Men det er altfor mange syklister som ikke bruker lys! Lys er for å bli sett, ikke så mye for å se selv! Både foran og bak!

Vekten ble besøkt, den har et lite sving nedover, men ikke veldig mye. Litt større aktivitet forrige uke (en spinningtime og en sykkeldag til jobb) kan være at bidrar positivt i så måte..... Men som alltid er det matinntak som gir de store utslagene, og jeg har ikke vært videre måteholden må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, absolutt, men jeg synes ikke jeg har gjort noe for det, og tar det derfor med en klype salt. Kan bare være naturlig svingning!?

 

Ingen høstferie her, - tildels hektisk på jobb.

Fjellet må være fint om dagen, og brukket bein gjør vel at kreativiteten blir ennå større enn vanlig for å tilpasse aktiviteten til flest mulig. Kos dere masse, - det er tid sammen som er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og like fantastisk flott høstvær her jeg bor. Fantastisk for de/dere som har høstferie, og fantastisk for meg som i dag syklet til jobb. Rett nok er jeg ute såpass tidlig at det er mørkt nå når jeg drar til jobb, det lysner litt det siste kvarteret. Gleder meg til turen hjem, - og deretter til helg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...