Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

for det første til kikk: gratulerer med avklaring. det var gode nyheter for deg. så et praktisk spørsmål: når de ikke skulle ha de 60 baguettene likevel, hva skjedde med dem?? og hva med de 60 wienerbrød og 60 middager? regner vel med at dere var godt i gang med alt dette?

 

mine tanker går til resolutt som skal igang med badet sitt. det blir jo bra til slutt, men jeg synes det er et svare strev mens de holder på. nå er det bare noen detaljer igjen på vårt bad før det er ferdig. vi kan dusje der inne nå. nå er det det berømmelige vaskerommet som står i 7 steiner, ser ut som beirut der inne.

 

i morgen er det middag hos svigermor. hun serverer lutefisk, men det spiser ikke jeg. heldigvis er det allment kjent at jeg ikke spiser det, så jeg skulle få annen type fisk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar
for det første til kikk: gratulerer med avklaring. det var gode nyheter for deg. så et praktisk spørsmål: når de ikke skulle ha de 60 baguettene likevel' date=' hva skjedde med dem?? og hva med de 60 wienerbrød og 60 middager? regner vel med at dere var godt i gang med alt dette?

 

mine tanker går til resolutt som skal igang med badet sitt. det blir jo bra til slutt, men jeg synes det er et svare strev mens de holder på. nå er det bare noen detaljer igjen på vårt bad før det er ferdig. vi kan dusje der inne nå. nå er det det berømmelige vaskerommet som står i 7 steiner, ser ut som beirut der inne.

 

i morgen er det middag hos svigermor. hun serverer lutefisk, men det spiser ikke jeg. heldigvis er det allment kjent at jeg ikke spiser det, så jeg skulle få annen type fisk. ;)[/quote']

 

De måtte betale for baguetter og wienerbrød, men middagen frøys vi ned for de skal ha vareopptellingen neste helg og da må de ta samme meny som var bestemt. I dag har vi vært og laget 37 baguetter og 50 boller til et firma som skal på cupfinalen.

Gikk på vekta idag og da hadde jeg gått opp etter helgen. Det er så trist. Kan jeg liksom ikke kose meg lenger med det jeg er veldig glad i nemlig vin. Har ikke spist noe ulovlig i det hele tatt. I morgen er det nok en veiedag, og det er kjedelig hvis jeg har gått opp. Synes selv jeg er kjempeflink og standhaftig. Lørdag tok jeg ikke vin. Det var bare fredag. Har lovet meg selv at jeg skal ikke skeie ut mer enn en gang i uka.

Senere idag har jeg tenkt meg en tur i helsestudio og prøve pilates. Har aldri prøvd det, men bare hørt om det.

Ha en fin søndag

 

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå har jeg akkurat meldt meg inn i vg vektklubb i tilegg til at jeg er her. Det var ganske greit med menyer som var laget til mitt behov. Skal prøve menyen neste uke å se hvordan det fungerer. Ellers må jeg bare tilstå at det ble dårlig med trening. Fant ut at jeg måtte unne meg litt helg i fred og ro. Skal nå starte dagens middag. Skal se om jeg kan finne en god oppskrift.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang frokost med meg selv og boka mi. Har nettopp lest "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gavalda. Anbefales på det varmeste - den var nydelig. Har ikke lest noe av denne franske forfatteren før - men kommer nok til å lese mer av henne ja.

Ellers ble det en formiddagstur - men den teller ikke som trim - ble for langsom til det. Men bevegelse var det allikevel;)

Dagen i går gikk ganske bra - men ble litt for lite kalorier i regnskapet. Hadde en lang trimtur - og det kjennes på beina i dag. Akillesen var helt stiv i dag da jeg kom meg på beina. Må se om jeg kan får gjordt noe med den. Den plager meg ganske mye nå.

Middag i dag blir wok( igjen!) med laks og masse grønnsaker - gleder meg. Og så jordbær med vaniljekesam til dessert. Var ikke så aller verst de belgiske jordbæra som finnes i butikken nå. Spanderte ei teskje sukker over da - fikk fram litt mer smak da synes jeg.

Og så konsert i kveld - koselig søndag med andre ord selvom jeg er alene.

 

Lykke til med oppgradering av bad resolutt - stressende mens det står på, men sikkert deilig når det først er gjordt. Vårt bad står også på programmet - men vi får vente til utpå nyåret. Heldigvis har vi et reserve - så vi blir ikke helt uten denne nødvendige bekvemmeligheten:D

 

Og Grizzly - det er ikke hver helg jeg er så huslig. Men jeg trives storartet i nyvaska hus da. Må innrømme at vi i tidligere tider kostet på oss vaskehjelp. Men nå når det bare er oss to voksne blir det vel råflott. Så da får vi bite tenna sammen og gjøre det som gjøre må. Har en mann som er hjemme i lange perioder - og han er blitt veldig huslig;) Og da kan jeg kose og pynte - det liker jeg!

 

Kikk - gratulerer med ettelengtet telefon. Så godt når ting faller på plass. Må si jeg lurte også på hva som skjedde med all maten dere hadde klargjordt - typisk kvinnespørsmål kanskje?

Og lutefisk har jeg spise en gang i mitt liv - synes ikke fisken smakte noe sørlig jeg - men alt tilbehøret var jo godt da:D

 

Trivelig søndag til alle fra Pandora - som skal begynne på middagen nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det koteletter til middag i dag. Smakte godt og ble mett. Fikk til en stavgangstur i nydelig snølandskap med sola lavt i horisonten. Fabelaktig:D Tenker å få til en trimrunde på sykkelen litt senere; greier 15 minutter nå, og det synes jeg er bra.

 

Greier fortsatt å avstå fra veiing enda vekta står der. Tenker på det mye sjeldnere nå, så etter ei uke er jeg nesten avvent. Så mye for den uvanen! Da må det vel gå an å kvitte seg med andre uvaner også, selv om det kommer til å ta lengre tid?!

 

En god slankeuke ønskes dere alle! Hold motet oppe D ;)

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resolutt, så bra at du klarer å holde deg unna vekta. Selv har jeg aldri eid noen så på meg blir det veiing kun på kurskveldene.

 

Er kjempefornøyd å ha oppnådd 10, 4 i trimpoeng og det på bare fire dager :):

Det har jeg aldri klart før!

 

Ellers har jeg vært VELDIG flink å skrive opp ALT jeg spiser hele uken. Takk for den lille sparken bak om å skrive opp alt sammen også på dårlige dager. Har myyyye bedre kontroll. :pl:

 

Ha en fin kveld ;):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet om mine utskeielser i matveien denne uka og hadde veldig lyst til å la være å regne kalorier. Tok meg sammen og gjorde det likevel, og plutselig synes jeg at jeg har kontrollen igjen. Så det er nok lurt at vi minner hverandre på viktigheten av dette.

 

Du er flink med trim også, så det kommer til å gå fint med deg.

Lykke til; vi snakkes:D

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ønker jeg alle gode venner her på tråden. Uka er ny og alle gamle synder er ute av verden. Hyfsan, ent og jamba har gått foran med nydelige ukesresultater, så nå må vi andre bare stå på, vi også.

 

Jeg har ikke veid meg siden onsdag og har omtrent sluttet med å ta veien om vekta i de spesielle situasjonene. Nå KJENNER jeg virkelig godt etter hvordan jeg egentlig føler meg; er kroppen med meg eller mot meg? Og faktisk, det meste av tiden er den MED! Den liker nok svært godt såpass regelmessighet i måltider med fornuftig mat. Tror faktisk at det er mageflesket som forsvinner nå i første omgang - husker det var det som kom på sist også, - men det vises ikke så godt på målbandet for midja er ovenfor dette flesket.

Likevel, som med str. 46 som nå passer godt: Det skjer ting her, men i langsommere tempo enn hos de ovenfor nevnte superslankere! Så kom igjen, Pandora og Genialt, det er etter 5 kilo det virkelig begynner å merkes.

 

Er spent på deg nå, kikk, du greide jo en flott første uke. Og jubalong som ikke kan trene, men som tar av så det suser!

 

Og Grizzli og duva, og pæra; det er stadig like spennende å følge med dere.

 

Gode ønsker for den nye uka,

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rom for flere her i denne tråden?

Jeg har meldt meg inn her i dag.

Jeg er 44 år, veier 95 kilo. Målet mitt er å komme ned igjen til 69 kg. long way home...

Jeg sluttet å røyke 1 januar 2007. Det har gått fint med røyken,men kiloene har rast på.

Jeg gjør som kikk... jobber med mat og synes det er vanskelig. Det eneste som hjelper meg er å ha en sukkerfri pastill i munnen når jeg jobber, ellers så putter jeg ubevisst noe i munnen stadig vekk. Tror også at stress er negativt for oss.

Har en travel tid foran meg, men slik er bransjen vår. Jula er jo snart her.

Håper jeg kan få være litt med her...

 

Hilsen Brusi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være. Alltid moro med nye mennesker. Nå skal jeg snart dra på kurset og veie meg. Er skikkelig spent. Har en god følelse. I dag har vi hatt visning på stedet hvor jeg jobber. Vi skal prøve å få andre til å leie der. Satte inn en annonse på Finn.no i går kveld, og det er allerede to som har vist sin interesse. Vi orker ikke mere. Kommer nok til å prøve å få meg en fast jobb i et firma, men jeg vil prøve en gang til før jeg kaster inn håndkleet. Har sliti mye de to siste årene, så jeg har ikke lyst å bare gi opp.

Kommer tilbake senere ikveld og forteller hvordan det gikk.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er hoppende glad. Hadde gått ned 1,6kg denne uka. Nå har jeg tapt 5,1kg på 3 veiinger. Men nå begynner det sikkert å ta lenger tid. Hadde vært moro med 5 kilo til på de 4 siste ukene, men det tror jeg nok kan holde hardt. Jeg er fortsatt kjempemotivert for dette opplegget og jeg føler at jeg er ganske standhaftig selv om jeg koser meg med vin engang i uka. Gruer meg litt til jul. Hadde aldri trodd det var såpass med kalorier i julemat. Her trengs det planlegging for jeg skal ikke ødelegge alt jeg har strevd for.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest alle seks sidene (puh....brukte flere timer på hele lenken) og har veldig lyst å være med her. God stemning og dere er så bra til å motivere hverandre!

 

Jeg er 39 år (håper at det er greit - mangler kun noen få måneder på å fylle 40 år;), gift og har et barn på et år.

 

Begynte på GR kurs for første gang i mitt liv, for 3 uker siden.

 

Veide 97 kg på første måling og er i dag 2 kg lettere.... Ønsker å komme ned i 70 kg. Kanskje er jeg der om et år??

 

Hilsen Tussete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...... du er bare fabelaktig, tenk 5,1 kg på 3 uker. Du er jo i ferd med å ta opp konkurransen med hyfsan ;) Dette er ekstra morsomt når vi tenker på den vegen du har gått siden du opprettet denne tråden; - du var ikke så mye motivert i starten. Men du tok steget da du gikk inn her og startet din egen tråd, så det er klart at du hadde et sterkt ønske om å få gjort noe med vekta. Ser at du er veldig målbevisst - allerede nå begynner du å planlegge for å greie jula. Bra - Bra!! Som den kokka du er, kommer du sikkert med noen gode råd til oss andre også :) Tror i alle fall at jeg kan trenge noe i den retning.

 

Sov godt i natt mens du hviler på dine "laurbær"!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei brusi og Tussete, velkommen til kikks tråd. Vi har det bra her, og alle går vi ned i vekt, men ikke alle i samme tempo! Det gjør imidlertid ikke så mye bare vekta rusler og går nedover. Skal bli artig å høre mer fra dere.

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom for å si hei på dere. Utrolig vakker dag med rundt -10 gr.C, snø på trærne og sol på fjelltoppene. Har øvd stemmer til korøvelsen senere i dag; skal øve med altene og må kjenne stemmene selv.

 

Ellers er det veiing for meg i kveld da. Har ikke veid, men målte i dag. Målene har ikke rikket seg en cm, så her lover det ikke helt bra. Men var på syrketrening i går, 1 time, og gikk tur med staver etterpå ca. 1/2 time og det gjorde godt. Har nå 8,3 trimpoeng.

 

Vi får se hvordan det går; er svært spent!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 49 år, og har til tross for flere kurer bare gått opp i vekt det siste halve året. Jeg mistrives voldsomt. Veier nå 90,5 kg og det som er perfekt for meg er 68 kg. Jeg er samboer, har et stillesittende arbeid. Fordelen er at jeg har hund, og kommer meg derfor ut på tur.

Har meldt meg på internett kurs idag, med det starter desverre ikke før 26/11. Det er ingenting i veien for at jeg kan begynne allerede nå.

Må også av helsemessige årsaker slutte å røyke, er igang med forberedelsesfasen og setter sluttdato til 26/11. Blir noen tøffe uker framover, men jeg skal klare det denne gangen.

Har laget trimrom i kjelleren, men det blir desverre altfor lite brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle nye. Hjertlig velkommen hit. Morsomt med nye. Vi har jo samme utgangspunkt alle sammen og det er jo å tape vekt. Har hatt litt tekniske problemer med sidene her, så derfor har ikke jeg vært her.

Tusen takk resolutt for rosende ord, men jeg tror ikke det går så fort neste veiing selv om det er kjempemorsomt. Jeg vil til slutt ned til 68 - 69kilo. Det hadde vært drømmen. Da skulle jeg vist alle sammen rundt meg at jeg kan klare det. Alle som kjenner meg vet at jeg har slanket meg bestandig og derfor er det ingen som tror at jeg klarer dette. Men jeg skal vise dem jeg.

I går bakte jeg Ingers Rugbrød. Det er noe av det flateste jeg har sett, men smaken var god den. Regner med at jeg må spise alt selv. Fordelen med at det ble så flatt er at jeg får flere skiver enn 2 til hvert måltid når jeg har veid opp 60 gram. Det var ikke så flatt på bildet, så jeg lurer på hva jeg har gjort galt.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte du brødformer kikk? håper du ikke blir fornærmet over spørsmålet. du er jo et "matfagmenneske", men jeg spør likevel jeg. den deigen er såpass løs at den må i brødform nemlig, ellers blir brødene så uendelig flate.

 

om de ble flate selv med form, bør du sjekke oppskriften. de skal da ikke bli flate ellers??jeg har kokeboka til "inger", så jeg kan godt se i den hvilken oppskrift som brukes der. har aldri bakt de brødene selv, bare hørt om andres mer eller mindre heldige resultater.

 

gratulerer med super-resultat, kikk. og du som "tyv-veide" deg og ble så deppa. moralen må bli at du ikke skal veie deg i unøden. hilsen adolf hyfsan

 

PS kjekt å se dere andre også, spesiell hilsen til dere nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble skuffelse på veiing i kveld: 0,4 kg opp i vekt! Så kroppsfølelsen var riktig!

Nå blir det omtrent som om jeg må gå den samme vegen 2 ganger før vekta er på veg ned igjen. Men, men, som man reder så ligger man..... er det ikke det det heter. Jeg hadde et par dager med store utskeielser, og jeg gjorde det med åpne øyne (og munn)!

 

Nå skal jeg ta rev i seilene og virkelig stramme meg opp. Løfte!!:)

 

Får ikke tid til å lese alle innleggene i kveld, men kommer sterkere tilbake i morgen.

 

God kveld til dere alle; eg står han av!

Hilsen

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 gram er lite, vet du. det forsvinner med det samme du får væske og avfallsstoffer ut av kroppen din. slik jeg kjenner deg fra innleggene dine, så tror jeg du kneiser med nakken og går på videre. du må stå på!

 

men hvor er alle sammen i dag?? *roper høyt og lenge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

En kjapp tur innom for jeg skal legge meg. Har utrolig mye a gjore om dagen.Vi skal lage masse mat. Har fatt meg nytt tastatut. Det mangler to vesentlige bokstaver der. Tror at det er et engelsk et.

jeg fant ut hva jeg gjorde feil med brodene. Jeg eltet de alt for mye. Er jo vanlig at man elter men dette skulle vare en los deig. Nei, dette ble dumt med de tastene som mangler. Pleier a skrive fra min barbare men na sitter jeg ved den stasjonare. Ma nesten le, det ble jo sa rart.

Du ma glemme 0,4 opp resolutt og satse videre. Er lettere sagt enn gjort, men slik er det.

godnatt

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... for trøstende ord. Og ja, jeg skal nok komme meg videre, har ikke tenkt å gi meg, nei! Men det er nå fortærende, da :) Ellers veide jeg meg netto her heime i dag morges,

og ifølge min heimevekt hadde jeg da gått ned 100 g. Nå veier jeg 91,4 kg på heimevekta, og det er litt over 10 kg mindre enn i slutten av januar. Og det er jo det som teller:)

 

kikk, det ble jo artig lesing med det nye tastaturet ditt. Hva har du engentlig tenkt å bruke det til; skrive menylister i den nye jobben din, kanskje. Det kan jo bli riktig gøy (eller var det goy!). Da kan du sette opp lister med rokelaks og eggerore, batasuppe og

og flatbrod og ol. Det kan sikkert bli kjekt!

 

Lykke til, i alle fall, trivelig å høre fra dere! Satser for fullt igjen i morgen (var forresten på trening i dag og fikk 3 trimpoeng) Det var deilig - etterpå!

hilsen

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytt tastatur, ja. det er festlige greier. men du kan vel innstille på maskinen til hvilket tastatur du skal ha, da vil du få frem æ, ø og å - du må bare finne ut hvilke taster de skjuler seg bak.

 

jeg er imponert over deg, kikk, som står i mat opptil ørene hver dag (eller var det orene :() og får til det uten å småspise selv. det har jammen skjedd mye med deg, husker da du begynte å skrive her - hvor sinna du var på deg selv både titt og ofte fordi du puttet noe i munnen.

 

og resolutt - ikke vei deg mer nå før du skal på kurs. det har ingen hensikt, kroppsvekta er som den er, ikke sant? :) du har jo gjort en bra innsats i 2007 da, med 10 kg. fint at du klarer å minne deg selv på det.

 

da gjenstår bare å ønske dere en god dag. stå på damer! det finnes ikke noe alternativ, gjør det vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyfsan, jeg lover at jeg skal holde meg unna vekta denne uka også. Siste onsdag dro jeg til kursmøtet om kvelden uten å ha veid meg heime. Hadde da bestemt meg for at heimeveiing skal foregå torsdag morgen; det ligger nemlig en liten psykologisk effekt i det - da kan jeg ikke hive meg over noe "etter-veiing-godt-fordi-det-er-så-lenge-til-neste-veiing"!

I mitt hode tumler nemlig allslags lurestrategier rundt, derfor må jeg finne noen anti-lure-strategier for å greie meg. Sånn er altså jeg - det er bare å innrømme det:(

Men derfor altså, blir det veiing torsdags morgen her heime. Liker å ha morgenvekta, også, vet du, det er liksom den som teller!

 

 

Nå har jeg det bra og tenker bare på vegen videre; håper alle dere andre har det på samme måten: Lettere i kroppen og lettere til sinns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...