Gå til innhold

På ny frisk!


vagga

Anbefalte innlegg

Urinveisinfeksjon er noe dritt!! F***!! her går det i massiv vann og juicedrikking.... Fordelen er jo at jeg får tømt kroppen for vann da. aldri så galt osv osv... :(

 

kastet til og med opp og det har jeg aldri gjort med urinveisinfeksjon før... Blir dårlig med trening idag og imorgen, men satser på torsdag og fredag i stede:)

Det går heldigvis over, og imorgen vil det være mye bedre.....

 

Strålende tirsdag til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar
Urinveisinfeksjon er noe dritt!! F***!! her går det i massiv vann og juicedrikking.... Fordelen er jo at jeg får tømt kroppen for vann da. aldri så galt osv osv... :(

 

kastet til og med opp og det har jeg aldri gjort med urinveisinfeksjon før... Blir dårlig med trening idag og imorgen' date=' men satser på torsdag og fredag i stede:)

Det går heldigvis over, og imorgen vil det være mye bedre.....

 

Strålende tirsdag til dere andre![/quote']

Uff da. Det hørtes vondt ut! En jente i klassen min stilte opp på eksamen med urinveisinfeksjon også. Hun måtte bare si fra til vaktene at hun var avhengig av hyppige pauser.

 

God bedring klem sendes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for klem. det er forferdelig vondt rett og slett, men det begynner å bli bedre. Drikker masse og har fått antibiotika. da ordner det seg og gubben skal på jobb igjen imorgen.

 

HAr klart meg sånn noenlunde med maten idag. bortsett fra en pose ostepop. var helt klart i ostepophumør;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være ordentlig dårlig før jeg tyr til ostepop. Kommer gubben hjem og finner meg i sofaen i pysj, under teppet med ostepop, cola og se og hør, ja da skjønner han at jeg er syk;) Men nå har jeg jo lillegutt og kunne ikke legge meg ned før han kom hjem og da hadde han kjøpt ostepop, se og hør og pepsi max:D Fantastisk mann! Og ikke har jeg dårlig samvittighet for den ostepopen heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostepop er god medisin det;) litt dumt å anbefale det kanskje... hmmm...

Men i dag er det bedre. gubben var hjemme til 11.30 sånn at jeg fikk sovet av meg det meste av kvalmen. kaster opp og med urinveisinfeksjon så det var godt å få de ekstra timene. Fortsatt litt kvalm, men har fått litt mer overskudd.

 

Lillegutt sovnet omsider på sofaen her. Han var våken fra 0730 til 1130 uten å sove så han var trøtt som en hullete strømpe! nå sover han og kan sove en stund så får vi se om han vil ha grøt etterpå. Han prater aldri så mye som når han har munnen full av grøt så vi må bade begge to etterpå :(

 

Når det gjelder trimpoeng har jeg som mål å ligge 15-20 trimpoeng hver uke. Har til nå 3.5 trimpoeng og skal sanke flere imorgen og fredag. skal dra med meg gubben ut på tur på lørdag i tillegg til at det blir trening på trenigssenteret på søndag. prøver få til 3-5 økter i uken med blanding av styrke på elixia og trilleturere. Det er for meg en blanding jeg trives med... Også er det så moro å telle epler på epletreet!

 

Til nå har det dukket opp 7epler på det 2. treet og målet er å fylle det treet før pinse. tror det skal gå bra:) er så deilig at lillegutt trives greit på barneparkeringen på elixia sånn at mor får trent litt mer enn bare trilleturer. prøver å begrense tiden han er der til 45-50minutter for da slipper de å hente meg og han får en mer positiv opplevelse av det enn om det skal ende i gråt og frustrasjon for han.

 

Så da får vi se om jeg når mine 15-20 trimpoeng denne uken også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du har blitt frisk igjen' date=' ikke noe gøy å være syk.

 

Vill bare ønske deg en flott dag og en fortsatt flott uke:)

 

Klem fra Evelyn[/quote']

 

Takk takk:) ikke helt frisk men heldigvis går det fort over med medisin:)

Flott dag og uke til deg og! Hyggelig at du stikker innom:)

 

Klem vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt trått om dagen... MEN jeg skal få meg en rolig trening i dag og håper at motivasjonen og kreftene kommer litt tilbake. er tung i kroppen på grunn av infeksjonen og mensen er på vei så vekten fyker vel rett til himmels på mandag... ja ja får gå på med friskt mot selvom det motet for øyeblikket ikke er til stede.

 

Skal til tannlegen i dag og det er påkjenning for en stakkar med tannlegeskrekk! jeg får heldigivis valium når jeg kommer sånn at jeg skal takle det. Gubben kommer og skal være med å passe både meg og lillegutt :) Får ikke reise hjem alene med valium i kroppen og det kan jeg forstå. man blir en smule likegyldig til ting...

 

Vel vel, nok klaging. skal få i lillegutt en flaske til med melk så er det elixia neste. der sover han sannsynligvis gjennom hele treningen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med tannlegen, Vagga! Jeg vet at det er fælt med tannlegeskrekk, selv om jeg ikke er så ille angrepet som deg.

 

Motivasjonen kommer nok tilbake for fullt når bare infeksjonen er borte og mensen over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med tannlegen' date=' Vagga! Jeg vet at det er fælt med tannlegeskrekk, selv om jeg ikke er så ille angrepet som deg.

 

Motivasjonen kommer nok tilbake for fullt når bare infeksjonen er borte og mensen over :)[/quote']

 

takk for det. er noe drit med tannlegeskrekk. har ikke sovet siden fire i natt. heldigvis er lillegutt rolig og snill i dag. :)

Det ble en liten treningstur og 2.9 poeng. når nok ikke de 15-20 denne uken men det får være greit. er bare glad jeg klarer noe jeg denne uken. vekta går oppover uansett med mensen så det er bare å passe på maten:)

 

infeksjonen er snart ute av kroppen kjennes det som, så nå er det bare å gå litt forsiktig frem så blir jeg helt frisk. men først tannlegen....

 

en god torsdag til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

null hull og valiumrusen er utav kroppen:D

 

det blir omtrent 1574kcal idag. Det er ikke verst siden jeg skal ligge på 1600!

 

Snart natta her. trenger en del søvn og det er og viktig for livsstilsendringen. kanskje jeg skal legge meg sammen med lillegutt som er i seng om halvtimen?

 

god natt alle sammen og nyt skjønnhetssøvnen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

null hull og valiumrusen er utav kroppen:D

 

det blir omtrent 1574kcal idag. Det er ikke verst siden jeg skal ligge på 1600!

 

Snart natta her. trenger en del søvn og det er og viktig for livsstilsendringen. kanskje jeg skal legge meg sammen med lillegutt som er i seng om halvtimen?

 

god natt alle sammen og nyt skjønnhetssøvnen:)

Gratulerer med null hull! :) (det hadde jeg også forøvrig hehe)

 

Joda. Søvn er veldig viktig det! Jeg har alltid slitt med å få nok søvn. Aktivitet på dagen hjelper selvsagt på nattesøvnen også, og jeg husker at da jeg ammet, sov jeg alltid som en stein. Veldig typisk siden det var den tiden da jeg ble vekket oftest om natten av en ganske så sulten ung dame hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sover visst mer effektivt når man ammer. blir søvnig rett og slett, men jeg ammer ikke men kan nyte en liten gutt som sover hele natten fra 21-0745 så det er ikke så verst:) Det har han gjort et par mnd nå.

 

Ellers så har dagen startet greit. er fortsatt sliten i kroppen og vet ikke helt om jeg får gjort noe trening idag, men skal få hentet meg inn ihvertfall.

 

skal og være flink med maten så blir det som det blir på mandag med mensen på full fart inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang på 200gram denne uken. ikke mye men er utrolig fornøyd etter en uke med infeksjon og mens. står stille på cm. er nok litt oppblåst enda kjenner jeg. Blir nok ingen tur på treningssenteret idag. har mye mer lyst til å gå ut på trilletur i frisk luft så tenker det blir det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang :) All nedgang er av det gode vet du!

 

Ta deg en trilletur med vogna og eller slapp av i dag da vel. Jeg inbiller meg at trening ikke er så virkningsfullt når man tvinger seg til å gjøre det jeg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang :) All nedgang er av det gode vet du!

 

Ta deg en trilletur med vogna og eller slapp av i dag da vel. Jeg inbiller meg at trening ikke er så virkningsfullt når man tvinger seg til å gjøre det jeg da....

 

takk takk. ja all nedgang er av det gode. er utålmodig men vet det lønner seg å gå sakte ned. blir bare lei jeg hvis jeg må tvinge meg til trening. trilletur er og trening, forbrenner kjapt 400-600kcal på en times tur om ikke mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter om dagen. er rett og slett litt deprimert tror jeg. Har liksom ikke ordentlig motivasjon men prøver å stå på. går litt på tur og prøver å få nok søvn. Prøver og å være flink med maten sånn at det ikke sklir helt ut. Forventer ikke den store nedgangen på veiedagen de neste ukene på håper på et par hundre gram ihvertfall. måler meg så håper at jeg krymper litt også.

 

HAr heldigvis en mann som er flink å ta lillegutt etter jobb sånn at eg får sove en halvtime/time og det hjelper. Vi får likevel litt tid sammen etter at lillegutt har lagt seg. HAn våkner kl 06 for tiden, men jeg håper han faller tilbake til å sove til halv syv/syv ihvertfall. utrolig hva en halvtime på morgenen gjør. MAnnen min sto opp og gav han mat og nå har han sovet siden syv omtrent. Det gir meg litt egentid så nå skal jeg sette meg ned og slappe av frem til han våkner. Også blir det trilletur litt utpå formiddagen.

 

God tirsdag til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er super duper viktig å få litt egentid når man har en liten baby.

Jeg var så å si alene om ansvaret for datteren min fra hun var nyfødt. Eksmannen min tok seg av henne så lenge han synes det var moro, men det falt ham ikke inn å endre sine egne planer for å ta vare på henne i noen særlig grad.

Han sendte meg ut for å være sammen med venner en gang før hun fylte 1 år tror jeg... Det tok på, så prøv om du kan få til det en dag.

Få mannen din til å være hjemme en ettermiddag så du kan dra til en venninne og bare skravle litt. Man trenger ikke være ute på by'n og rase. Bare man får sett litt andre vegger enn sine egne UTEN barn for en gangs skyld :)

 

Ellers synes jeg du har vært så super flink så lenge at du fortjener å slappe litt av en stund. Gjør det du har lyst til og ikke tenk på at du skal ned i vekt eller at du MÅ slanke deg.... Da kommer nok motivasjonen tilbake av seg selv skal du se!

 

Sender oppmuntringsklem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...