Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

Go morgen!!

eller go dag hette da kanskje no....

 

no har eg spist frukost på verandaen, min første frukost på den verandaen nåken gong! flytta hit i november så da har ikkje vært så mangen varme daga si den tid... hehe! da va uansett deeeilig! prøvde å sola meg litt og... men har igrunn litt for dårlig tålmodighet te da...

 

når maten har sunke litt så tenkte eg at eg sku sykla te spenst og trena litt styrke. trenge jo litt muskla og, ikkje bare kondis ;)

 

ingen godis på meg i går! *stolt* men da blei 1/2 mille pizza te middag, for sambo skulle plutselig eta pizza med guttane på vors... så då gadd eg ikkje laga middag heima bare te meg sjøl!

 

nei... får setta meg i solo og venta på at maten har lagt seg te ro! utrulig mett no faktisk...

 

ha ein strålande dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da virker det som om alle er i gang med treninga, og det er er jo utrolig bra! Kjempe flinke som er ute og går, jogger og sykler!!! Bør vel snart komme meg opp av sofaen jeg også...

 

Helgen har for min del ikke gått bra.. har vært en del i aktivitet i form av lek, men blitt altfor mye godis og kos. hatt besøk i helgen og da blir det fort en del ekstra som står på bordet, og jeg har ikke klart fristelsen..

 

så, er forberedt på vektoppgang i morgen...! KJIPT!!! Nå nærmer jo sommeren seg virkelig. satt på verandaen noen timer i går og har faktisk klart å bli solbrent:)

 

Lykke til i morgen alle sammen!

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter åha vaska leiligheten (tar bare 30-40min - har bare 42m2) fant jeg ut at jeg skulle sykle!! Årets første sykkeltur ble på hele 2t!! (fjellberg båthavn- gangbrua- Stadioen -FMV- langs Kråkerøy- Isegran) De siste 4km hjem var SEIGE!!! Tror jeg skal invistere i et par sykkelhansker.. henda mine er helt såre nå, er sånne grove riller på styret.. Knea mine holdt ganske bra mesteparten av turen, men de lårmuskla kunne vel trenge litt mere trim.. (oppoverbakker???? flaut!!)

 

Er fornøyd i helga altså! Har sotti litt på verandaen og løst sudoku. Får lage meg noe middag litt senere, var sulten da jeg kom hjem, så jeg tinet noen spelt rundstykker.. (m eple på) Er ei stund siden jeg har hatt kyllingfilet og salat med meg på jobbmatpakke, så kanskje jeg skal lage istand det i dag. Men nå lokker sola på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært sol i Trondheim i dag ;)

Forsåvidt ok, for da er det enklere å sitte inne å lese. Har bare spist sunt i dag, og skal snart lage kyllingfilet til middag. Om noen har noen kalorifattige oppskrifter, så er det bare å slenge dem ut!

 

Dere har vært flinke i dag!! Merker at man blir såå mye mer glad og motivert av godt vær. Sommeren nærmer seg jo med stormskritt, så nå må vi virkelig være flinke fremover!

Blir spennende med veiing i morgen, men er ganske sikker på at jeg har gått opp i vekt. Jeg har vært et stooort matvrak og sofagris denne helgen.

 

Ha en fortsatt flott søndag dere. Og dere som har sol: nyyyyt den!! Sleng gjerne noen solstråler til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Regnbue: Fikk du laget deg kyllingfilet i stad? Det hadde jeg til middag i dag også. Jeg tar de ofte i ei ildfast form, og inn i stekeovnen med folie over. Den blir selvsagt litt blek, men veldig saftig. Jeg hadde i dag LITT chillisaus over + hvitløkskrydder m.m Noen ganger har jeg også litt løk eller purre i forma, og kanskje en terning buljong. Det er jo veldig mye salt i, men jeg spiser jo ikke krafta direkte. Poteter i båter er også kjekt og ha i forma (2 fluer i en smekk....)

Jeg lagde meg vanlig salat i dag. Ordna ferdig en boks til lunsj i morra. Gidderorker jo ikke stå å kutte salat på morran!! Til "dressing" i dag hadde jeg en youplait 0,0 dobbel youghurt med eple smak. Smaker godt sammen med kylling.

 

Laila: Ble du bruuuuun? hehe! Sola her i byen våres varmet godt i dag. Har nettopp gått inn fra verandaen, ble litt kjølig da det kom noen ekle trær i veien.

Dro du til spenst i dag da?

Huff, jeg har bare vært på Friskies Og Svettis 1 gang denne uka.. (tirsdag).. satser jo på 2 ganger, eventuelt 3.. Men jeg har jo gått ille mye denne uka da..

Men på den annen side har jeg jo fått trent lår, rumpe, legger, skuldre, armer, og rygg, sikkert magen også i helga.. Fytterakker`n så STØL jeg er NÅ!! Enda jeg tøyde ut etter alle kunstens regler da jeg kom hjem i dag..

 

Er spendt på hvordan det går for oss i morra (+tirsdag) ... Lykke til alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Det ble kyllingfilet. Jeg gjør det ganske så enkelt. Ovnsbaker kyllingfileten i 30 min. Har litt vann i formen, da slipper jeg kaloriene fra olje, pluss at den holder seg saftig. Så kutter jeg grønnsaker, som regel gulrot, brokkoli og blomkål. Steker grønnsakene litt. Så kutter jeg opp kyllingfileten i biter og bruner de litt sammen med grønnsakene. Såå til slutt blander jeg inn 1 dl sweet and sour saus (1 dl er 88 kcal). Meget godt!! Og bare ca 300 kcal ;)

 

Spiste et beger yoplait 0% eple nå til dessert :) Den er såå god!! Spiser gjerne fire begere om dagen ;P

 

Du har jaggu meg vært flink på gå-fronten, epler! All grunn til å være fornøyd! Du kan jo også trene styrke hjemme, om du ikke får kommet deg på treningssenter en dag. Knebøy, utfall og trene biceps og triceps med vannflasker f.eks :) Om jeg skal på treningssenter, så tar hele prosessen ofte litt lang tid.

 

Nå ser jeg på singing bee, og er nesten litt flau. Bra noen tør å stå sånn å synge foran hele norge da ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingen din høres også god ut, Regnbue! Smart å steke den litt etterpå ja.. Hm, sveet&sour saus er godt innimellom det. Har det noen ganger, godt sammen med grønnsakswok + kyllingstrimler eller svinefiletstrimler.

 

Jodda, jeg tar litt styrketrening hjemme innimellom.. Har sånn knallrosa matte + 2 treningsvideoer. pilates og en med "flat mage, sterk rygg" Har vel ikke slitt ut matta akkuratt, men bruker`n litt.. Går fort 1,5-2 timer på et treningsenter ja, med kjøring osv. Men det er jo aerobic jeg synes er morsomt da.

 

Så litt på singing bee jeg også.. (du vet hvem by Åge Sten Nilsen kommer fra?? hehe - vel, egentlig kommer`n fra Sarpsborg, men bor i Fredrikstad nå. ) Litt smågalslitsom som programleder, men han har en utrolig stemme!! Har vært på mange konserter med ham igrunn, før han ble orntlig kjent også. Jeg hadde aldri tørt å melde meg på nei!! liker å synge litt, men hadde fått fullstendig BLACKOUT!! PS De beste artistene fra byen min er uten tvil Odd Rene Andersen, og pgså Eirikur Hauksson.. De har alle beina solid planta på gulvet ja!! De er en av "oss" !! Ser dem + flere innimellom.

 

Ha det bra, Regnbue, håper det går bra på eksamen din !! -Og at sola kommer en tur innom Trondheim neste uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no har eg nett kommet ned igjen fra fjellet. ha vert på hytta med familien fra torsdag til i dag.. Har ikkje blitt så alt for mykje usunn eting, men har selvføkgelig kost meg litt.. Så har eg fått utrulig mange trimpoeng.. 25 poeng heile veka... va på slalom i dag og la det inn som alpint (4 timer) det va jo over 2000 kcal og noken timer med rolig skigåing va jammen mange trimpoeng der og, så eg ha eit håp om at eg ha gått ned til i måro.. har sete mykje ute i hytteveggen og sola oss og, så er blitt ganske solbrent i ansiktet... hehe.. men ha vert ei heilt knall fin helg. Sol fra skyfri himmel og nesten ikkje vind... livet er herlig.. ;)

 

lykke til med veging i måro alle sammen... ha sete å lest ke alle ha skrevet i helga og høyres ut som dei fleste e flinke..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

kjapp tur innom før eg krype te sengs...

 

va på spenst i dag! trena styrke og fekk 1.5 trimpoeng... har egentlig satt meg som mål å få 10 trimpoeng i veko, men med ein jobb som kreve 12 tima av dagen min så trur eg da blir litt for slitsomt for meg... så eg trur at alt øve 8 trimpoeng får vær ein bonus!!

 

har vært i bursdag te svigerfar i kveld.. middag, godis og kaker... middagen va ikkje så galen, bortsett fra at eg kanskje spiste bittelitt for masse.. men da får gå! spiste litt smågodt, og et lite stykke av to forskjellige kaker. eg har jo ikkje spist godis ellers dinna helgo, så eg trur eg kan leva med da!

uansett så e magen litt uggen no, så den like nok ikkje ting med sukker i... spesielt ikkje smågodt!! da visste eg jo fra før... heh... da va den viljestyrken då!

 

i måro e da kamp! da blir skøy! håpe de vinne asså!! må pakka treningskler, for eg har tenkt meg på trening rett fra toget i måro, ellers får eg ikkje tid før kampen... må jo ha middag innimellom der og! blir ein travel dag i måro! hehe

 

nei! eg får komma meg i seng tenke eg...

 

lykke te med veiing i måro! eg ska (offisielt) på vekto tirsdagskveld.. så eg loggføre nok ikkje nåke veiing i måro nei...

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad! Tross helgens ekstreme utskeielser har jeg gått ned 0,5 kg! ;) Tok mange uker før jeg i det hele tatt begynte å gå ned, men endelig funker kosthold og trening. Nå er jeg så fornøyd og full av motivasjon!

 

Opp 0,1 er meget bra epler. Nesten på stedet hvil, og bare det å holde vekten er en utfordring i seg selv.

 

Skulle egentlig ut å gå tur i dag tidlig, men fikk ikke sove før i to-tiden, så jeg klarte ikke dra meg opp. Fikk snudd om litt på døgnet i helgen. Men skal bli gåturer før frokost fremover. Så skal jeg bli litt flinkere med styrketrening, har vært litt slækk der. Men lår og rumpe skal trenes opp før sommern, så godt det lar seg gjøre..

 

Ha en flott dag, og håper veiing går bra!!

Klem klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Tja, hvor skal jeg begynne?!

 

Er en jente på 23 år som holder til på vestlandet. Er nettopp blitt medlem, så er ikke kommet så alt for godt igang =p

Det jeg sliter med er motivasjon til å komme igang med trening =S Finner alltid på dumme unnskyldninger for ikke å gå ut og trene og det må det bli slutt på!!

I kostholdet syns jeg faktisk at jeg har forbedret meg mye, men det kan fremdeles bli enda bedre ;) Det sniker seg alltid inn litt godis innimellom..

Mitt mål, som jeg håper å nå, er å bli kvitt mellom 10 kg...

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pita: heisann og velkommen! her finne du nok motivasjonen du trenge for å komma igang! ;) bare te å henga seg på vettu, har akkurat meldt meg inn sjøl.. knall gjeng som holde te her på dinna tråden!

 

epler: så bra at du klare å holda deg på samme vekt... har du plana om å gå ner nåke meir forresten?

 

regnbue: så deilig med -0.5!! gratulera :) eg kjenne te da der med at da tar tid før ting løsne... har holdt på med ditta i snart 2 veker, så eg håpe ting løsne for meg og snart...

 

e sååååå spent på veiing på kurs i måro!!!

 

huff.. heilt vondt i magen vettu..

ska på spinning kl 17 i dag, og så blir da middag og kamp :)

travel dag! men blir gøy med kamp!

ska du på kamp, epler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila81: jo takk for det =) Håpe på at dette kan være til hjelp =p Hehe..

Men jeg sliter litt med det å skrive inn hva du spiser/drikker osv..

Vet ikke om jeg har gjort det riktig til nå, men hvordan legger du inn brød evt pålegg? Jeg spiste f.eks en brødskive med leverpostei..

Hvordan legger jeg det inn da? Og hvis jeg ikke finner matvaren jeg spiste og ska legge den til selv, hvordan regnes da gram og kal ut?

Gjelder også evt middag.. Hvordan regner jeg ut gram og kal?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten..

De forskjellige diskusjonsgruppene, går det evt ann å lagre de gruppene du har skrevet innlegg i?! Føler det er litt kaotisk for øyeblikket, med å prøve å huske på de en har skrevet i.. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle sammen.. Da er jeg endelig på nett igjen.. Så nå blir jeg mer aktiv fremover.. Veide meg i dag, og stor skuffelse.. Selvom jeg føler jeg har vært flink denne uken.. bortsett fra helgen.. Så regnet med å gå opp.. Har festet i helgen, og spiste altfor lite i går.. så en halv time før jeg la meg putta jeg i meg en halv pizza.. derfor.. vekta var 76,7 i dag.. Er lenge siden jeg har vært der føler jeg.. men vet jeg klarer gå ned det.. :)

 

Jeg har ikke lest alle innleggene, men en av dere spurte om jeg bruker skritt telleren hele dagen.. Og det gjør jeg.. går med den hele dagen, men den er så fin :) he he.. fordi den registrerer forskjell på det jeg går når jeg går tur og det som jeg går til vanlig liksom.. så jeg får en oversikt over hva jeg går totalt på dagen, og hva jeg går når jeg går tur liksom.. og faktisk.. det funker! Jeg har stort sett 13000-15000 skritt om dagen, så er storfornøyd.. Så ofte jeg har tid (og da prioriterer jeg gå-tur foran skolearbeid) så går jeg en runde som tar ca 55 min.. og er storfornøyd med det.. Så tror og håper at det vil gi resultater snart :) Jeg merker det iallefall veldi godt på muskler i beina!

 

Får besøk om en halv time, så må forte meg vaske... men skal lese alle innleggene i kveld.. så da skriver jeg nok igjen ;)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigAndBeautiful82b

Så flinke dere er, blir så misunnelig..... Jeg kan vel bare si at denne uka har vært et helv...... Har ikke vært flink og motivasjonen er helt på bånn... Blir så lei, for jeg har lyst å gå ned. Tror det kan vere litt pga at jeg følte jeg var så flink forrige uke, men gikk ikke ned.... gikk opp noen gram. Ikke har jeg turt å veie meg i dag heller, tror nok jeg vet hva resultatet ble...... men det blir vel kanksje bedre etterhvert får vi håpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annelete: Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har gått opp 2 kg siden jeg startet med nytt kosthold og trening. Holdt på i en måned, og først nå har jeg begynt å gå ned. Så bare ikke gi deg!! Det løsner etterhvert :) Jeg skal ikke være for kjepphøy, for nå tar det sikkert enda en måned til jeg går ned noe mer ;P

 

Snopus: Hørtes fantastisk ut på hyttetur!! Ble en anelse misunnelig. Alpint og skigåing sanker en del trimpoeng ja, så da er det lov å kose seg bittelitt når man er på tur :) Har du veiedag i dag? Spent på resultatet!

 

Laila: Du er som en duracelkanin i dag! Flink jente!!

 

Trimstrams: Så bra du er tilbake for fullt! Du vet du kan, så nå er det bare å være superflink fremover, og da skal nok vekten gå nedover. 13 000 - 15 000 skritt om dagen er jo bare fabelaktig!

 

epler: Hatt en bra dag? Er du støl enda? ;)

 

Har vært litt slækk i dag da, men er så trøtt siden jeg sov så lite i natt. Spiste kylling med ris og karrisaus til middag, og det hele ble på 490 kalorier. Litt i meste laget. Etterpå blir det styrketrening og trening på ellipsemaskin mens jeg ser "Slankekrigen". Det er jo et toppers program å trene til da!

Det er sooool i Trondheim i dag. Men jeg har bare gått til og fra skolen. I morgen SKAL jeg gå tur før frokost, så det blir tidlig opp og hoppe.

 

Ha en knall mandags ettermiddag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen pita!!!

 

Trimstrams:Godt at du er tilbake !! Så flink du er med skrittelleren!! morsomt ikke sant?? Jeg har merket omron walking style 2. Den viser også hvor mye skritt jeg går på "tur" aerobic står det vel på det. Lagrer skritta 7 dager tilbake i kanskje vi har den samme. Kosta rundt 400. I dag glemte jeg den, men har nok ikke gått mere enn 5-6000. Har loggi på rundt 9000 skritt de siste dagene, men kan også gå 15-16000 hvis jeg går langtur.

 

anelete: IKKE gi opp nå, vennen! du må love oss å være tolmodig.. Du greier det!! ikke tenk noe annet!! Stå på! Gå deg en tur så ofte du kan og orker, det blir lettere nå som det er våren, kom deg ut . Bestem deg for å ha en kosedag i uka, og skjerp deg mest mulig de andre dagene, men ikke mist fokus hvis det går ekstra galt en dag, bare fortsett dagen etter. vektnedgang tar tid, det er ikke gjort på en dag!

 

Snopus: så flink du har vært! slalom er nok super trening!!

 

Regnbue: så bra at du har bestemt deg for å gå tur før frokost!! Har hatt det forsettet flere ganger, men greier bare ikke å stå opp.. en mare hver morgen.. hm. kanskje DU greier å inspirere meg????

hm. jo, den rompa mi er nok en smule støl enda.. hehe. men låra er ok faktisk.. håper ikke det skremte meg.. sykling er jo egentlig bra..

 

Laila. Er ikke på kamp, ser på zebra. Ser jo bra ut nå.. et par minutter igjen. Fikk dessverre ikke med meg første omgang, fordi jeg hadde besøk av 2 tidligere kollegaer. Hadde på tv i bakgrunn, men vi satt ute. Lagde et STORT fruktfat! alt ble spist opp. Vannmelon, honningmelon og ananas. Så jeg har ikke hatt tid til å gå tur i dag. Men venner er mye viktigere tross alt!! 9 poeng. (eh nå blander jeg inn tabellen, ..)

ja, jeg har jo planer om de siste kg ned da.. til under 70 eller noe sånt. Men egentlig er ikke vekta så viktig i seg selv, det er magene jeg vil ha bort. Og man leser jo stadig i alle mulige lader at magefettet er farligst, at damer helst skal ha midje mellom 80-88. og jeg har 94... Beina, rumpe og armer er jeg fornøyd med, men det er det i midten... Og så ønsker jeg å ha på meg en genser uten at valkene er så synlige eller sitter som et pølseskinn... Regner med at det er flere som sliter med det samme.. Vet jo at jeg har gått ned utrolig mange kg, fra 94 på det verste (-24kg) men det er så deprimerandes at det pluttselig stor helt stille i nå 15-16mnd.. Jeg har hvertfall ikke gått opp nevneverdig.. Men jeg vil jo gjerne nå målet mitt.. Hater fremdeles speil...

I det HJEMMET som kommer ut denne uka (naboen min som døde abonnerte på det, så jeg leser det før dattra får det) står det med store bokstaver på forsiden om dette farlige magefettet.. -og inni bladet - hvor lett det er å bli kvitt det, bare du gjør sånn og sånn.. jeg blir så irritert!! det gjør vel flere av oss tenker jeg! Bare du spiser grovt brød, osv og den leksa der, trimmer 30min pr dag, spiser ofte bla bla.. hva når man gjør alt dette- og fremdeles står DØNN!! I FORM bladet som kom for noen uker siden stod det om det samme. spis mindre - tren mer er svaret der. høres jo enkelt ut ikke sant? Men hvor mye mindre skal man spise? vi spiser jo det vi skal.. og kroppen min tåler ikke mere gåturer hvertfall.. stoffskiftet synker for hver kg du mister står det, mosjoner 15-20min ekstra for hver 5 kg du mister. NEI NÅ BLIR VEL DERE LIKE FRUSTRERT SOM MEG ...

 

Kunne ønske at alt var som før, før alt dette fokuset på kosthold og mat stod i hvert eneste blad, og var på tv støtt. Slankekrigen surrer i bakgrunnen. Man spiser selvsagt sunnere, og er flinkere til å trimme, men man blir jo så forvirret av alt også.. Hva er rett og hva er galt lissom. Sier til meg selv at jeg har et sundt forhold til kosthold, men det opptar mye tid alikevel, så jeg vet egentlig ikke jeg. Oj, dette ble mange tanker på en gang.

Husker at en her inne var inne på samme tanken, det er veldig mye fokus på dette for tiden.

 

hm. Tror jeg skal legge meg snart jeg. snart kl halv 10. Jeg får ta igjen trimmen i morgen. Skal hjem til pappa. så da blir det nok noen maryland cokkies til kaffekoppen tenker jeg. Orker ikke skuffe han ved å si nei.. En dag så er han ikke der mer, og han skal få ha den gleden å sette frem noe godtkakekjeks til meg...

 

god natt alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei.. nå har jeg spist altfor mye til kvelden i dag og.. men trøster meg med det er mandag, og jeg har en uke å gjøre dette på! Har snakket lenge med søskenbarnet mitt nå, som har hatt en utrolig vektnedgang, og holdt seg sånn.. ;) og det er supermotiverende.. Håper motivasjonen kommer tilbake annelete82.. Jeg prøver noen ganger også tenke på at jeg gjør faktisk ikke dette bare for vekten, men også for å leve sunt.. Og når vekten går litt opp, så prøv trøst deg med at du vet selv du har levd sunt.. for helsens skyld! :) så kommer vektnedgangen snart tilbake!

 

Masse lykke til denne uken, folkens.. Godt å være tilbake for fullt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nett kommet heim fra ettermiddagsskift no. har ikke fått veid meg i dag for eg va heime hos mamma og da venter eg heller til i måro og får det på samme vekta... i måro har eg tenkt å sykle til og fra jobb igjen.. er ein helv... når det står på (12,5km ein veg) men er kjempe deilig når eg kjem heim igjen.. no skal eg hoppe til sengs...

 

natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

snopus: trøst deg med at ned 200gr er absloutt bedre enn å gå opp eller stå rolig.. For det vil jo svinge litt i perioder..

 

 

Nå har jeg spist frokost.. lurer litt på om jeg kanskje spiser litt lite.. men.. da får jeg heller prøve få i meg litt mer etterpå.. ;) Nå skal jeg ut å gå med skritt telleren min.. gøy :) Prøver jogge litt innimellom.. for å få opp pulsen litt mer og for å føle jeg får bittelitt mer ut av treninga.. Skal kanskje å svømme i kveld.. + styrketrening etter gåtur.. Satser litt på trimpoeng nå.. men selvfølgelig maten også..

 

Hadde besøk i går, og spiste taco.. + litt sjokolade.. var spent på hvordan det så ut på vekten, men hadde faktisk gått litt ned fra mandag morgen.. så tror denne uken skal bli bra.. eller.. det må den..

 

Drar til syden i begynnelsen av juni, og skulle så absloutt ha tatt av mest mulig til den turen.. Målet mitt var 70 kg til turen, men det kan jeg vel bare slå fra meg.. Da er det snakk om 6 kg på 7 uker.. Tror nok ikke jeg klarer det.. eller hva tror dere? Om jeg kjører meg selv knallhardt nå frem til sommeren.. Tror liksom ikke jeg klarer en kg i uka på de siste kiloene.. men.. jeg skal prøve.. :) for nå er målet absolutt mest mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...